55 V Herpetološkem društvu – Societas herpetologica slovenica skupaj s Cen- trom za kartografijo favne in flore za- ključujemo z izvajanjem projekta MEJ- -MO JIH! – Pomen ohranjenih MEJic in MOkrišč za prilagajanje podnebnim spremembam in ohranjanje biodiver- zitete, ki ga sofinancirata Eko sklad, Slovenski okoljski javni sklad in Mini- strstvo za okolje in prostor. V prispev- ku predstavljava izobraževalni sklop projekta, ki je bil namenjen ozavešča- nju osnovnošolcev. V projektu MEJ-MO JIH! smo v neposredni okolici desetih izbranih osnovnih šol iz različnih delov Slovenije popisali mokri- šča, mejice, metulje, dvoživke in plazilce. Na podlagi zbranih podatkov smo izdelali načrte v naravi neoznačenih naravoslov- nih učnih poti za potrebe izvedbe nara- voslovnih dni, jih z učitelji naravoslovja v času izobraževanja preverili in po potrebi nadgradili, nato pa naravoslovne dni s šo- lami tudi izvedli. Z različnimi aktivnostmi smo poudarili pomen ohranjanja prezrtih habitatov – mejic in mokrišč – z vidika blaženja podnebnih sprememb, ekosis- temskih storitev in ohranjanja biodiverzi- tete. Teorijo smo podkrepili s konkretni- mi primeri iz okolice šol, kar predstavlja nadgradnjo in poglabljanje predvidenih učnih vsebin ter spodbuja medpredme- tno povezovanje in združevanje posa- meznih učnih snovi v razumljivo celoto. Poleg prepoznavanja struktur v okolju, ki vplivajo na lokalno mikroklimo (mejice, mokrišča), smo učencem predstavili tudi živalstvo in rastlinstvo ter metode iska- nja, prepoznavanja in določanja vrst. Vsa pripravljena gradiva bodo ob koncu projekta posredovana sodelujočim šolam, da bodo učitelji predstavljene vsebine lahko samostojno podajali učencem tudi v prihodnje. Vsi podatki, zbrani v okviru Mokrišča in mejice korak od šole Besedilo: Nadja Osojnik in Aja Zamolo popisov in posredovani s strani sodelu- jočih učiteljev, učencev in drugih zainte- resiranih, bodo prosto dostopni tudi po koncu projekta na BioPortalu pod projek- tnim zavihkom MEJ-MO JIH!. BioPortal, na katerem bodo lahko zainteresirani tudi nadalje zbirali podatke, bo služil kot učni pripomoček, ki bo učiteljem in učencem nudil možnost soustvarjanja zemljevida življenjskih prostorov in njihovih prebi- valcev tako rekoč na šolskem dvorišču. Z biološkega vidika predstavljajo zbrani podatki pomemben doprinos k poznava- nju razširjenosti vrst, saj se malokdo od nas posveti območju, ki na prvi pogled ni eno izmed najzanimivejših. Včasih pa nas prav taka okolja prijetno presenetijo – na dvojezični osnovni šoli v Prosenjakovcih smo v mlaki na šolskem dvorišču na pri- mer našli tako velikega (Triturus carnifex) kot tudi navadnega pupka (Lissotriton vulgaris). Več fotoutrinkov in informacij o projektu je na voljo na http://mej-mo-jih.weebly.com. Spoznavanje dvoživk, plazilcev in značilnih lesna- tih vrst v mejicah z učenci OŠ Jožeta Krajca Rakek. (foto: Nadja Osojnik) Mladič zelenca (Lacerta viridis / bilineata complex), ujet v okviru naravoslovnega dne na OŠ Jožeta Krajca Rakek. (foto: Aja Zamolo) Prikaz favne mlake blizu Kostanjeviškega gradu in metode vzorčenja z vodno mrežo učencem OŠ Jožeta Gorjupa v Kostanjevici na Krki. (foto: Aja Zamolo) Predstavitev planinskega pupka (Messotriton alpestris) učencem OŠ Belokranjskega odreda Se- mič. (foto: Nadja Osojnik) Spoznavanje favne kala v Gorenju pri Divači sku- paj z učenci OŠ dr. Bogomirja Magajne Divača. (foto: Aja Zamolo)