Odgovori na pripombe konference delegacij v zvezi z obravnavo osnutka dogovora o oblikovanju in razporejanju sredstev splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana za leto 1986 in osnutka odloka o proračunu občine Ljubljana Vič-Rudnik DELEGACIJA KSTRNOVO PRIPOMBA Delegacija zbora KS je na svoji 36. seji imela pripombo k osnutku Odloka o proračunu občine Ljubljana Vič-Rudnik za leto 1986 in sicer smatrajo, da je njihova KS pri dodeljevanju finanč-nih sredstev prikrajšana glede na povečano število prebivalcev KS. Isto pripombo so imeli tudi ob sprejemanju Odloka o prora-čunu občine za leto 1985. ODGOVOR Sredstva za financiranje KS se vsakoletno doloJajo z Dogovo-rom o oblikovanju in razporejanju sredstev splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana. Izračun relativnih deležev po posa-meznih občinah je podan v obrazložitvi Dogovora na osnovi sprejetih meril, njihove teže in ugotovljenih sprememb. Sredstva za financiranje KS se oblikujejo ob upoštevanju istih izhodišč kot veljajo za vse uporabnike proračunskih sredstev. Ob 30% rasti OD in upoštevanju nedosežene rasti v letu 1985 (v proračunu je bila zagotovljena rast 72%, ocena rasti OD v gospodarstvu pa je 82%) ter zagotovitve sredstev za odpravljanje zaostajanja ravni OD napram OD v gospodarstvu za 10%, ter rasti materialnih stroškov za 35%, znašajo celotna sredstva za financiranje KS v Ijubljanskih občinah 459.377.000,00 din. Glede na relativni delež 26,81 pomeni to za našo občino 123.159.000,00 din. Tudi razdelitev teh sredstev med KS v občini se opravi po principu indeksiranja in sicer na osnovi meril in kriterijev, ki jih je sprejela Skupščina občine decembra leta 1982. Vsa ta zadnja leta se točkovanje posameznih KS ni popravljalo oziroma spremi-njalo, ampak so se sredstva indeksirala tako kot so rasla v globalu. Glede na vašo pripombo bi to pomenilo, če bi vam na spremenjene kriterije dali večja sredstva, da bi za toliko morali zmanjšati sredstva drugtm KS. Prav verjetno pa je, da ta spre-memba oziroma povečanje števila prebivalcev ni nastopila samo v vaši KS, ampak tudi drugod in da bi morali zato te eventuelne spremembe upoštevati tudi pri drugih KS. Sredstev za financira-nje KS torej v globalu ne bi bilo več, le notranja razporeditev bi morda lahko bila drugačna, prepričani pa smo, da bi bile eventu-elne razlike zelo majhne. Iz proračuna občine za letošnje leto pa tudi za leto 1985 pa je razvidno, da so sredstva za financiranje KS bolj porasla kot pa sredstva za delo upravnih organov in drugih uporabnikov proračuna. Glede na to, da se že dalj časa govori o spremembi kriterijev, da je Skupščina mesta Ljubljane že lani sprejela izhodišča in usmeri-tve za financiranje KS in da je tudi za to določena komisija na nivoju mesta pripravila osnutek novih meril, IS občine meni, da bodo ta nova merila začela veljati pri pripravi osnutka Dogovora o splošni porabi za naslednje leto. V obrazložitvi osnutka Dogovora za leto 1986 je tudi zapisano, da če bodo občinske skupščine sprejele drugačna izhodišča za razporejanje sredstev splošne porabe za KS, da jih bomo vgradili v predlog dogovora. Če teh meril med letom ne bo, IS občine meni, da bo opravljena nova določitev relativnih deležev po posameznih KS, upoštevajoč seveda tudi spremembe, ki so nastopile tudi po drugih KS. DELEGACIJA KS PERUZZI PRIPOMBA Delegacija KS sprašuje, ali je res treba sofinancirati občino Ljub-Ijana Center, saj smo mi ena najbolj nerazvitih občin. ODGOVOR Oblikovanje in razporejanje sredstev splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana se vrši na osnovi Dogovora, kar pomeni, da je treba vse občine in mesto jemati kot proračunsko celoto. Iz osnutka tega Dogovora je razvidno, da v občini Ljubljana Vič-Rudnik njeni izvirni prihodki ne zadoščajo za pokritje odhodkov, ki so potrebni za normalno delovanje organov občine. Iz 11. člena Dogovora je razvidno, da občini Šiška in Center planirata za 487.767.000 višje prihodke od svoje dogovorjene porabe, ki jih po določilih 3. člena delita med ostale 3 Ijubljanske občine. Od teh sredstev dobi naša občina 201.209.000,00 din ali dobrih 40%. To se je dogajalo tudi v preteklih letih, ko so druge občine in med njimi še posebej Center s svojimi presežki prihodkov pokrivale našo dovoljeno porabo. Po kriterijih Dogovora torej občina Cen-ter svoje presežke prihodkov najprej usmerja drugim občinam, ker pa sama letos z dogovorjeno porabo, izračunano po istih merilih, ne more pokrivati odhodkov, ki pa so potrebni za nor-malno delovanje njenih organov, ji tiste občine, ki pa ustvarjajo dotočeni proračunski presežek, pokrivajota primanjkljaj. V letoš-njem letu sta to občini Moste, Šiška in Vič-Rudnik. KONFERENCA DELEGACIJE ŠT. 13 PRIPOMBA Delegacija ima pripombo na indeks rasti 150 - pri pozicijah proračuna od 52-58, ki se nanašajo na uveljavljanje temeljnih pravic borcev, vojnih invalidov in družin padlih borcev. Sprašu-jejo se kam gredo neizkoriščena sredstva in predlagajo, da bi več sredstev namenili ZSMS in ZPM. ODGOVOR Tudi v letu 1986 so sredstva za priznavalnine borcem NOV oblikovana po merilih Republiškega komiteja za borce in vojaške invalide in izvzeta iz opredeljene rasti splošne porabe. Ker ob pripravi osnutka Dogovora o oblikovanju in razporejanju sredstev splošne porabe v občinah in mestu Ljubljana teh meril še ni bilo, smo v osnutku prtjdvideli 50% rast v primerjavi z letom 1985. Ta ocenjena rast sredstev iz Dogovora se je uprabila tudi pri pripravi osnutka proračuna občine Ljubljana Vič-Rudnik in je indeks rasti torej 150. V fazi priprave predloga Dogovora pa je Republiški komite za borce in vojaške invalide sredi meseca januarja obvestil vse občine v SR Sloveniji, da je Republiški sekretariat za finance, v skladu z Dogovorom o izvajanju politike na področju splošne porabe na ravni občin za leto 1986 ter na podlagi 14. člena Družbenega dogovora o priznavalninah udeležencem NOV, dolo-čil globalni obseg sredstev za te namene, ki so za 60% večja od sredstev, ki so bila določena za leto 1985. Skladno s tem naj bi občine v SR Sloveniji v svojih proračunih za letošnje leto zagoto-vile vsaj 60% več sredstev in še dodatnih 20% zaradi širše upo-rabe družbenega dogovora.