460 ZGODOVINSKI ̂ ASOPIS • 54 • 2000 • 3 (120) Poro~ilo nadzornega odbora ZZDS za poslovni leti 1999–2000 Poro~ilo nadzornega odbora je sestavljeno na osnovi finan~nih poro~il za leto 1999, finan~nega poro~ila za leto 2000 do za~etka zborovanja in finan~nih poro~il, objavljenih v Zgodovinskem ~asopisu. Iz poro~il je razvidno, da je ZZDS v zadnjih letih poslovala uspe{no, redno poravnavala svoje obveznosti in se ni spu{~ala v projekte, ki bi bili zanjo preveliko finan~no breme in jih ne bi uspela denarno poravnati. Po finan~nih poro~ilih najbolj{o sliko prikazuje poslovanje Zgodovinskega ~asopisa, saj sredstva, ki jih uspejo zbrati letno na ra~unu dale~ presegajo vi{ino sredstev drugih zgodovinarskih ali sorodnih dru`boslovnih revij. Za razliko od Zgodovinskega ~asopisa razpolaga revija Kronika s precej manj{imi sredstvi, ki dosegajo nekako dobro tretjino vi{ine prihodkov Zgodovinskega ~asopisa. Pri obeh revijah bi bilo zanimivo vedeti, koliko smo ~lani ZZDS v zamudi s pla~evanjem ra~unov. Ob zni`evanju dr`avnih subvencij za tisk znanstvene literature se moramo namre~ zavedati, da bo pri prihodkih postavka „prodaja literature“ postala vse pomembnej{a in da redno izhajanje ali neizhajanje dru{tvenih revij ne more biti samo skrb uredni{tev, temve~ je odvisno tudi od rednosti pla~evanja ra~unov bralcev in naro~nikov. Zato ne bi bilo odve~ v finan~na poro~ila v bodo~e navesti tudi postavke o dolgu nerednih pla~nikov. Kot je razvidno iz finan~nih poro~il je bila pri bilanci ZZDS – Splo{ni del (torej brez revij) {ele letos (leta 2000) realizirana zdru`itev manj{ih postavk v ve~jo enotno postavko Zveze, ki je bila sicer priporo~e- na `e po prej{njem zborovanju ZZDS. S tem je dose`ena ve~ja preglednost sredstev in likvidirano ve~je {tevilo nizkih postavk (najve~krat prodaja starej{ih publikacij, izdanih ̀ e pred ve~ leti), na katerih skorajda ni bilo ve~ prometa in so le motile preglednost poslovanja. Pri poslovanju ZZDS je seveda {e povsem odprta postavka z leto{njim jubilejnim 30. zborovanjem, ki ne bo mogla biti zaklju~ena do popla~ila vseh obveznosti in bo o njej mo`no spregovoriti {ele ob naslednji reviziji poslovanja. Pri vseh to~kah poslovanja je pri izdatkih navedena tudi posebna postavka za ra~unovodska dela. Z ozirom na zapletene dolo~be zakonodaje in dejstva, da so `e tudi posamezna dru{tva dele`na finan~nih revizij, gre vsekakor za pohvalno dejstvo, saj nam morata biti zahtevi po pravnosti poslovanja in finan~ni korektnosti vedno pred o~mi. Pohvalno pa je tudi, da v prej{njih letih, kljub omejevanju sredstev za subvencioniranje dru{tvenega delovanja in revij, ZZDS ni za{la v rde~e {tevilke in ni imela te`av pri poravnavanju svojih obveznosti. Glede na solidno finan~no stanje ZZDS bi bilo priporo~ljivo, da del sredstev iz „splo{nega dela“, s katerimi razpolaga predsedstvo IO ZZDS, bodo~e vodstvo nameni rednej- {emu obve{~anju svojih ~lanov o poslovanju ZZDS, kar bi lahko opravili z odprtjem spletne strani na internetu in vzdr`evanjem rednega a`uriranja podatkov. Ker – kot `e re~eno – iz finan~nih poro~ilih ni razvidno, da bi imela ZZDS {e neporavnane ve~je obveznosti, se ra~unovodska dela opravljajo pravno korektno in pravo~asno in ker na nobenem delu poslovanja ni zabele`en primanjkljaj, ki bi ga bilo potrebno pokriti z drugimi sredstvi, priporo~a nadzorni odbor ob~nemu zboru, da potrdi uspe{nost poslovanja ZZDS v zadnjih dveh letih od prej{njega ob~nega zbora. A l e { G a b r i ~ predsednik nadzornega odbora Finan~no poro~ilo ZZDS za obdobje 1998–2000 Zveza zgodovinskih dru{tev Slovenije je v letih 1998–2000 poslovala v skladu z dolo~ili zakonodaje. Veliko nepredvidenih stro{kov je v tem ~asu prinesel davek na dodano vrednost. Trenutno imamo na ̀ iro ra~unu ZZDS 16.451.099,00 tolarjev, kar je skupen denar zveze in obeh revij, ki jih izdaja. Podrobnej{e informacije so na voljo na tajni{tvu Zveze. Poro~ilo pripravila B a r b a r a Š a t e j