66 razvoj njegove celovite osebnosti. Poseben vtis je name nare- dila tudi dosledna raba strokovnega jezika, ki je v pedagoški praksi pogosto površna, včasih celo strokovno vprašljiva. Iz prakse tudi vemo, da vzgojitelji in učitelji pogosto omenja- jo stvaren problem načrtovanja operativnih ciljev, izpeljanih iz procesnih oziroma globalnih ciljev in ciljev kurikuluma. Avtorica nam pri razreševanju tovrstnih pedagoških izzivov stopi nasproti z izdelano artikulacijo ciljev za prvo in drugo starostno obdobje, in to za vsako glasbeno dejavnost posebej. Možnost implementacije operativnih ciljev v vzgojno-izobra- ževalni proces še bolje razumemo ob nazorno prikazanih me- todičnih postopkih, katerih sestavni del so tudi glasbene vse- bine. V povezavi z glasbenimi vsebinami bi želela še posebej izpostaviti in pohvaliti avtorsko oblikovan repertoar enajstih pesmi. Tako se nam avtorica predstavi tudi v vlogi glasbenice oziroma pisateljice besedil in glasbe. Besedila pesmi opisujejo otrokov vsakdan ter praznovanja in dogodke iz narave. Glasbe- ni motivi pesmi so, v soodvisnosti od besedne vsebine, raznoli- ki in domiselno oblikovani v skladno celoto. Vsebina priročnika je razdeljena na pet poglavij: Izvajanje glas- be (petje pesmi in ritmično izrekanje besedil), Izvajanje glasbe (igranje na glasbila), Ustvarjanje glasbe, Poslušanje glasbe in Olga Denac, Z igro v Ëarobni svet glasbe Bogdana Borota Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper bogdana.borota@pef.upr.si Ocena priroËnika in zgošËenke Sistematično načrtovanje in izvajanje vzgojno-izobraževalne- ga procesa je nuja in stalnica pedagoškega delovanja učitelja in vzgojitelja. Te aktivnosti nam pri delu z otroki pogled usmer- jajo naprej, v doseganje želenih ciljev učenja in poučevanja, pa tudi nazaj, v ponovni razmislek in evalvacijo že izvedenih učnih/poučevalnih situaciji. V zadnjem obdobju se z načrtova- njem glasbenih dejavnosti in izvajanjem kurikuluma za vrtce raziskovalno ukvarja dr. Olga Denac, izr. prof. na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Njene dolgoletne izkušnje s štu- denti in rezultati raziskav so primerna izhodišča, na katerih je zasnovala priročnik in zgoščenko Z igro v svet glasbenih čudes. V omenjenem didaktičnem kompletu avtorica teoretično in praktično obravnava izvedbeno raven kurikuluma za glasbene dejavnosti v vrtcu in prvem razredu osnovne šole. Priročnik je neke vrste didaktična zbirka učnih priprav, ume- ščenih v širši kontekst procesnih in operativnih ciljev ter glas- benih dejavnosti in vsebin za otroke od 2. do 7. leta starosti. Gre za pomembno strokovno delo, ki nudi vpogled v sodobne didaktične pristope k izvajanju celovitih glasbenih dejavnosti, skozi katere je otroku omogočen razvoj tako na kognitivnem, afektivnem in psihomotoričnem glasbenem področju kot tudi 67 Ocene razredu osnovne šole. Vključujejo jih lahko v različne tematske celote v povezavi z drugimi področji dejavnosti.« Priročnik predstavlja primerno izhodišče bodočim vzgojiteljem in učiteljem pri postopnem odkrivanju zakonitosti smiselnega povezovanja glasbenih ciljev in dejavnosti ter metod in vsebin vzgojno-izobraževalnega dela. Vzgojiteljem in učiteljem pa mo- žnost za poglabljanje razumevanja prepletenosti dejavnikov ka- kovosti vzgojno-izobraževalnega dela z upoštevanjem glasbeno- razvojnih zmožnosti otrok in zakonitosti glasbenega učenja. Knjiga bo pritegnila tudi naključnega bralca, ki išče nove pe- smi, izštevanke, uganke in glasbene igre; ki rad prisluhne glas- bi različnih razpoloženj in glasbi za različne priložnosti. Starši bodo v knjigi našli glasbena gradiva za domače muziciranje in morda nove ideje, kako v domačem okolju skupaj z otrokom oblikovati glasbeni igralni kotiček. Če želimo glasbo doživeti in spoznati, jo moramo predvsem poslušati. Tako je sestavni del didaktičnega kompleta tudi zgo- ščenka z devetdesetimi zvočnimi primeri, ki so glede na izva- jalska sredstva, glasbene prvine in doživljanja ob poslušanju raznoliki in zanimivi. Zvočni posnetki so združeni v tri sklope: pesmi, ki so predvidene za petje in poslušanje, skladbe za aktiv- no poslušanje in skladbe za glasbeno pravljico Viktorja Mihel- čiča Rokavica, ki jih je napisala Konstanca Zalar Rener. Knjigo priporočam v branje in študij, predvsem pa v preizku- šanje. Didaktični pristopi, ki jih je avtorica oblikovala z vso zavzetostjo in strokovnostjo kot jo premore le dolgoletna raz- iskovalka glasbenega razvoja otrok ter širše estetske vzgoje, so v praksi že bili evalvirani. Naj bo to spodbuda vsem nam za ohranjanje in negovanje tradicije ter nadaljevanje razvoja glas- benega izobraževanja na slovenskem. Razvoj glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanj. Skupno je predstavljenih dvaindvajset didaktičnih enot, ki, kot pravi av- torica: »Pomenijo zbirko dobrih primerov iz prakse, utemeljenih v teoretičnih izhodiščih načrtovanja glasbene vzgoje. Razumeti jih moramo kot možnosti in predloge, ki po didaktičnih kriteri- jih ustrezajo sistematično zastavljeni glasbeni vzgoji v vrtcu in 1. Olga Denac, Z igro v Ëarobni svet glasbe