Družbena samozaščita na železnici Na nedavnem sestanku družbe-nopolitlčnih organizaclj Železni-škega goapodarstva Ljubljana ao podrobneje razpravljall In poseb-no pozornost poavetlll uveljavlja-nju družbene aamozaščlte In orga-nizlranju narodne zaščite v delov-nlh organlzacljah In temeljnih or-ganlzaclfah zdrutenega dela ter delovnih skupnostlh skupnlh služb v tem, skoraj 20 tisoč članskem kolektlvu. Ugotovili so, da je bil vpliv druž-benopolitičnih organizacij želez-niškega gospodarstva v zvezi z uresničevanjem programa dober, da pa ga je treba še poglabljati. Glede varnostnih ocen, te povsod še niso izdelane, so menili, da jih je treba nenehno dopolnjevati, za prometna središča pa je treba iz-delati skupne varnostne ocene. Poudarili so tudi nujnost sodelo-vanja družbene samozaščite in na-rodne zaščite v krajevnih skupno-stih in občinah. V smislu ustavne opredelitve prevzemajo tozdi tudi odgovor-nost za družbeno samozaščito in varnostne razmere v svojem oko-lju, zato bodo morali le-ti uskladiti in dopolniti tudi vrsto samouprav-nih aktov tako, da bo jasno in toč-no določen način organiziranja in uresničevanja družbene samoza-ščite ter konkretne obveznosti, pristojnosti in naloge delavcev. poslovodnih organov, samou-pravnih organov, odbora za ljud-sko obrambo ter drugih organov v tozdu. Na sestanku so spre^eli vrsto na-log, ki so jih razdelili v kratkoroč-ne in trajne. Pri prvih gre za izdela-vo programov, varnostne ocene, načrte in organizacijo narodne za-ščite, pri trajnih nalogah pa gre za izvedbo vseh programov, vedje so-delovanje s krajevnimi skupnost-mi, občinami, področnimi uprava-mi javne varnosti, za večjo var-nostno vzgojo, predvidevajo pa tudi občasno aktiviranje enot na-rodne zaščite. Udeleženci sestenka so menili, da je uresničevanje družbene sa-mozaščite in narodne zaščite predvsem odvisno od tega, kako bodo družbenopolitične organiza-cije v tozdih in DO vtkale v svoje vsakodnevno delovanje in aktiv-nost svoj prispevek in uresničile vlogo, ki jo imajo na tem področju. Zato mora postati podružbljanje teh f unkcij vsakdanje delo in skrb vseh družbenopolitičnih organi-zacij. Družbena samozaščita mora po-stati dolžnost vsakega občana in delavca in sestavni del delovnega procesa. Pri železnici je to še toli-ko bolj pomembno, saj gre za za-gotovitev večje varnosti v železni-škerri prevozu in s tem zaščite pot-nikov in naprav na železnici. Magda Breznikar