URN_NBN_SI_DOC-WLIYBTTY

PCMENSOLSKEKNJIŽNICEV 30. LETIHOSNOVNE 5<XE Sta Stružnih, Zavod SRS za šolstvo , Obločna organizacijska enota Ljubljana UDK 027.8(497.12) Šolski knjižnici je kot kulturnemu in učnovzgojnerau mediju pri oblikovanju mladega bralca zaupana zelo pomembna vzgojna in izobraževalna naloga. Pri vzgoji v aktivnega in samostojnega uporabnika knjižničnega gradiva naredi osnovne korake prav goto­ vo osnovna šola in z njo šolska knjižnica, ki učenca usmeri v iskanje in spoznavanje tiskane besede. Knjižničar mladim uporabnikom pcroaga pri iskanju in izbiri us­ trezne literature ter jih usposablja v samostojne uporabnike. Šolski knjižničar mlade bralce ob izposoji posluša, jim svetuje, se o prebranem z njimi kritično pogovarja, s tem pa jim uri in brusi literarni okus, jih usmerja v kritični odnos do prebrane­ ga, upoštevajoč njihovo usmerjenost k posameznim zvrstem litera­ ture. Knjižnica nikakor ni samo kabinet, v katerem so spravljene knji­ ge, ali pa samo izposojevalnica knjig, pač pa je kulturno, vzgo­ jno in izobraževalno središče, ki mu mora biti omogočeno, da s svojimi dejavnostmi posega v načrtno in sistematično izrabo prostega časa učencev in učiteljev. Pri organiziranju svojega dela se poslužuje vseh metod in oblik dela, ki postavijo mladega bralca v aktivnega uporabnika dobre knjige. Šola in z njo šolska knjižnica izvajata aktivnosti tudi v obliki krožkov, kot so recitacijski, dramski, likovni ali pa knjižni in knjižničarski krožek. Op. ur.: članek je prispel brez povzetka

RkJQdWJsaXNoZXIy