URN_NBN_SI_DOC-WTSVAGUO

105 KONCEPTI NADARJENOSTI: VIDIK ŠOLSKEGA KNJIŽNIČARJA A Concept of Talent: Aspect of a School Librarian Urška Repinc, Polona Vilar Oddano: 8. 7. 2011 – Sprejeto: 8. 11. 2011 1.02 Pregledni znanstveni članek 1.02 Review article UDK 37.011.3-056.45-057.87 Izvleček Prispevek govori o konceptih nadarjenosti in pedagoškem delu z nadarjenimi v različ- nih delih sveta. Nadarjeni so ena od skupin učencev s posebnimi potrebami. Definicij o nadarjenosti je mnogo, dogovorno pomeni kombinacijo intelektualnih sposobnosti in ustvarjalnosti. Velik pomen pri tem delu ima identifikacija nadarjenih. V večini držav ti postopki danes potekajo. S konkretnimi oblikami dela, ki naj bi sledile identifikaciji nadarjenih, imajo države po svetu različne (bolj ali manj bogate) izkušnje. Dobri re- zultati se dosežejo, če se svoje vloge zavedajo vsi pedagoški delavci, med njimi tudi šolski knjižničarji. Ključne besede: nadarjeni učenci, informacijska pismenost, koncepti nadarjenosti, branje, šolski knjižničarji Abstract The article deals with different concepts of giftedness around the world and with ap- propriate pedagogical approach to gifted pupils. Gifted pupils are treated as pupils with special educational needs. There are many definitions of giftedness. It is agreed that it is a combination of intellectual abilities and creativity. It is important to rec- ognize a gifted child. There are different pedagogical approaches to gifted children around the world. All pedagogical staff including school librarians is responsible for adequate service provision for gifted pupils.

RkJQdWJsaXNoZXIy