PREDLOG PREDLAGATELJA Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik je na svoji 3. seji dne 14/5-1986 obravnaval Poročilo o uresničevanju stališč in sklepov podanih na skupnem zasedanju skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik in občinske izobraževalne skupnosti Ljubljana Vič-Rudnik in sklenil, da ga posreduje delegatom zborov skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik v obravnavo in sprejem. Izvršni svet POROČILO o uresničevanju stališč in sklepov podanih na skupnem zasedanju skuščine občine Ljubljana Vič-Rudnik in občinske izobraževalne skupnosti Ljubljana Vič-Rudnik Skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik in občinska izobraže-valna skupnost Ljubljana Vič-Rudnik sta na skupnem zasedanju 21. novembra 1985 obravnavala Informacijo o nekaterih družbe-noekonomskih vidikih informacijske tehnologije in ustreznih sistemov, ter sprejela določena staJišča in sklepe, od katerih nekateri zavezujejo posamezne subjekte za izvedbo nadaljnjih ukrepov in akcij na tem področju. 1. Pregled uresničevanja sprejetih stališč in sklepov: -• Vse sprejete opredelitve v prvem sklepu, ki se nanašajo na organizirano uvajanje osnovnega ter dopolnilnega izobraževanja .na področju računalništva, informatike, telematike in robotizacije so opredeljene v dogovoru o temeljih družbenega plana občine Ljubljana-,Vič-Rudnik za obdobje 1986-1990 in v družbenem planu občine Ljubljana Vič-Rudnik za obdobje 1986-1990. - Ustrezne analize, za boljše spoznavanje razmer in sistema-tičnega urejanja področja informacijske tehnologije, ki naj bi jih izdelala Gospodarska zbornica občin Ijubljanskega območja ter pristojni organi in institucije, še niso izdelane. - Od 11 sklepov in stališč, kolikor je bilo podanih na skupnem zasedanju, se trije sktepi nanašajo na reševanje prostorskega problema in pridobitve ustrezne računalniške opreme za nemo-ten in kvaliteten pedagoški proces v srednji šoli za računalništvo. Srednja šola za računalništvo se je v ta namen povezala z Iskra-Delto in je bil izdelan predlog zazidave kareja ob Tržaški cesti. Predlog zazidave kareja ob Tržaški cesti so člani iniciativnega odbora za izgradnjo prizidka srednje šole za računalništvo obrav-navali skupaj s predstavniki družbenopolitične skupnosti, KS, Iskra-Delte in dali kompleksni zamisli izgradnje tehnološkega kareja v katerem so poleg prizidka srednje šole za računalništvo, še izobraževalni center Iskra-Delta, upravnega objekta Iskra-Delte in katedre za računalništvo pri Fakulteti za elektrotehniko, ustrezne rekreacijske površine in prenočitvene zmogljivosti. Potek izgradnje tehnološkega'kareja naj bi potekal v več fazah. V prvi fazi bo realiziran prizidek k srednji šoli za računalništvo, kjer je postopek pridobivanja ustreznih dovoljenj že tako daleč, da je srednja šola za računalništvo že v preteklem letu vložila pri ZIL TOZD Urbanizem LUZ predlog za izdelavo lokacijske doku-mentacije. Gradnja prizidka bi se tako lahko pričela že v letu 1987. V drugi fazi pa naj bi Iskra-Delta gradila objekt izobraževal-nega centra, za kar je zelo zainteresirana in ga je vključila v svoje planske dokumente za obdobje 1986-1990. Vsi ostaii objekti v tehnološkem kareju so dolgoročna vizija. S predlogi zazidave kareja ob Tržaški cesti je potrebno informi-rati vse prizadete subjekte, osnovno šolo Vič, TVD Partizan Vič in VVC Ljubijana Vič-Rudnik, ki imajo v svojih srednjeročnih plan-skih dokumentih že opredeljene določene smeri razvoja na opre-deljenem območju. Vsi možni interesenti za vključitev v izgradnjo tehnološkega kareja (inštitu Jožef Stefan, Fakulteta za elektrotehniko, Iskra-Delta, Srednja šola za računalništvo) bodo v(roku enega meseca pripravili okvirne programe, na osnovi katerih bo možno sprožiti prostorsko ureditvene postopke za pridobitev ustreznih dovo-Ijenj. ": "v. ¦ . :... .-.¦..,•¦ \ ';.-.; ¦ - ;"'¦ ;:'- ¦• - Sklep, ki se nanaša na vključitev potreb srednje šole za računalništvo, je bil realiziran, saj je prizidek srednje šole za računalništvo vključen v srednjeročni planski dokument Posebne izboraževalne skupnosti, kot tudi v družbenem planu občine Ljubljana Vič-Rudnik za obdobje 1986-1990. - Skupščina mesta Ljubljane še ni obravnavala informacije o nekaterih družbenoekonomskih vidikih uvajanja informacijske tehnologije in ustreznih sistemov. - Skupščina občinske izobraževalne skupnosti je obravnavala stališča in sklepe, podane na skupnem zasedanju in jih v celoti sprejela. Skupščina je pri ponovnem pregledu zapisnika ugoto-vila, da stališča in sklepi vsebujejo vse bistvene naloge iz raz-prave in da nima dodatnih predlogov in stališč. Občinska razisko-valna skupnost se bo vključevala v razreševanje problematike izobraževanja kadrov na področju računalništva, vendar v skladu s srednjeročnimi plani mesta Ljubljane in PlS-a za elektrotehni-ško in računalniško usmeritev. - Na skupni seji zbora uporabnikov in zbora izvajalcev skupš-čineobčinske raziskovalne skupnosti dne 19.12.1985 so delegati obravnavali poročilo s skupnega zasedanja veh treh zborov občinske skupščine in občinske izobraževalne skupnosti, ter k sprejetim stališčem in sklepom niso imeli pripomb ali dodatnih predlogov. - Občinska konferenca SZDL še ni sporočila ustrezne akcije za vnašanje znanj s področja informacijskega produkcijskega načina in politike opiranja na lastne sile v vsebino družbenopoli-tičnega izobraževanja in obveščanja svojih članov. Predlog nadaljnjih aktivnosti za uresničevanja sprejetih stališč in sklepov: - Vse subjekte, ki so bili na skupnem zasedanju s stališči in sklepi zasedanja pozvani, da sprcžijo določene aktivnosti glede izdelave ustreznih analiz za boljše spoznavanje objektivnih in subjektivnih razmer na področju informatike, da proučijo potrebe po uvajanju računalniških znanj v vzgojnoizobraževalni proces v osnovnih šolah in način odpravljanja računalniške nepismenosti vsega aktivnega prebivalstva, da vnesejo v vsebino družbenopoli-tičnega izobraževanja tudi osvajanje znanja s področja informa-cijskega produkcijskega načina, ponovno pozivamo, da začnejo oziromna nadaljujejo z aktivnostmi na omenjenih nalogah. - V smislu reaiizacije sprejetih stališč in sklepov naj se zago-tovi aktivno sodelovanje mea znanstveno-raziskovalnimi in viso-košolskimi OZD, zato naj organizirajo stalne konzultantske dneve, na katerih bi se vsi zainteresirani seznanili z njihovo dejavnostjo ter izmenjali mnenja, informacije in izkušnje. Obe-nem pa naj gospodarske OZD zaradi povezave s strokovnjaki znanstveno-raziskovalnih OZD z neposredno proizvodnjo pozo-vejo te strokovnjake, da bi se v DO seznanili s poglavitnimi problemi. - V dopolnilno izobraževanje vseh zaposlenih na področju računalništva naj se aktivno vključijo Srednja šola za računalni-štvo, Fakulteta za elektrotehniko in Inštitut Jožef Stefan. Pro-blemni računainiškega izobraževanja pa se morajo reševati tudi v okviru izobraževalne skupnosti Slovenije in ustrezni PIS.