1 3 6 črnogorski in srbski zdravniki samouki. koli mestu. — Iž njegovega poročila so vidi, da samouki ne zdravijo zastonj, in da so so do zdaj bogatili obilo, zato ker ni bilo ondi izučenih zdravnikov, ter jih ni še dan denašnji. Nekateri samouki izpo d r oz u j oj o „steklim ljudem" jezik, ter se hvalijo, da so jih ozdravili „na ta način" že mnogo. Več podatkov o njihovem „uačinu“ in njihovi spretnosti nisem mogel zaslediti. — Na vojski pomagajo samoukom črnogorskim vrle in hrabre Črnogorke. Toliko sem hotel, in to, kolikor se je dalo, „po domačo" pove­ dati o „črnogorskih“ in „srbskih“ samoukih, kakoršnih ni menda zdaj na vsem svetu — ali vsaj v Evropi ne. Naj sodijo strokovnjaki! Tukaj ne loževajo tako velikih kresov, kakor na Kranjskem. Za kres davajo sosedi vsak po malo kakovoga trnja, da je več plamen. H kresu pride mnogo ljudi, možkili in ženskih, mladih in starih; stareji samo stoje okolo ognja, a mlajši, posebno pastirji in pastirice, primivši so za roke, store kolo okolo kresa gorečega in plešejo ples kolo, vrteč sc zdaj na desno zdaj na levo, pevajoč zdoli zapisano posmico. Kedar kres pogori, fantiči jedcu po jeden stopi iz kola, a kolo so koj zopet zveže, so zmuzne pod ro­ kama kola, skoči priko žeravico, smukne na drugi strani pod ro­ kama kola vun, in ednako stori, kadar skoči nazaj čoz ogenj, ter se zaplete zopet v kolo; za tem skačejo drugi ednako, dokler se napojejo, nasmijejo in naveličajo. To se razume, da kdor ni vreden ognja preskočiti, da no skače. Drobtinice. Kres v Istri. (Blizu Bazna.) Zapisal J. V.*-> Pesmica pri kresu. Gori, gori božji kres, Da nam bude tuka ples Bogu na čast, Babin janjac Okol kresa skače, Babin janjac Priko krosa skoči, Babin janjac Zimu nam odnosi, Babin janjac Leto nam donosi. I svetomu Ivanu, Na veliku slavul Mi imamo tu plesati, Babinomu janjcu č a st i hvalu dati: B aba = zima, babin jan jac = spomlad.