PREDLOG Na podlagi 25. in 148. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 12-295-74) ter 1. člena zakona o obdavčenju proizvodov in storitev v prometu (Uradni list SFRJ, št. 33-72, 39-72, 55-72 in 27-73, 36-75, 58-75, 7-77) je skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik na seji družbenopolitičnega zbora dne....... zbora združenega dela... in zbora krajevnih skupnosti dne...... sprejela ODLOK O SPREMEMBI ODLOKA O POSEBNEM OBČINSKEM DAVKU OD PROMETA PROIZVODOV IN OD PLAČIL ZA STORITVE 1. člen V odloku o posebnem občinskem davku od prometa proizvodov in od plačil za storitve (Uradni list SRS, št. 54-1132-72,7-98-73 in 45-1028-73, ki ga je skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik z od-lokom o nadaljnji uporabi nekaterih odlikov skupščine mesta Ljub-Ijane (Uradni list SRS, št. 39-1135-74) sprejela kot svoj odlok in v odloku o spremembah in dopolnitvah odloka o posebnem občin-skem davku od prometa proizvodov in od plačil za storitve (Uradni list SRS, št. 9-474-75,29-1559-75 in 4-167-76) se doda 2. točka k opombam tarifne številke 1, ki se glasi: »2. Posebni občinski prometni davek potej tarifni številki se pla- : čuje tudi od vseh umetnih brezalkoholnih pijač in sodavice. Z urnetnimi brezalkoholnimi pijačami iz te tarifne številke so mišljeni proizvodi iz drugega odstavka 14. člena pravilnika o uporabi davčnih stopenj ter o načinu evidence, obračunavanja in plačeva-nja davka od prometa proizvodov in storitev. Davčna osnova je določena v tarifi posebnega republiškega prometnega davka. 2. člen Tarifna števHfca 2 Odloka o posebnem občmškem davku od prometa proizvodov in od pfačil za storitve se spremeni tako, da se vceloti gla.sk,-'' V 1. od alkoholnih pijač, proizvedenih z več kot 50 % iz domačih surovin, računano po vrednosti — v določenem znesku od litra od naravnega vina, vina tipa »Biser«, vinsko sadnih pijač od penečega vina dinarjev 2,00 4,00 *2. od alkoholnih pijač, proizvedenih z več kot 50% iz domačih surovin, računano po vrednosti — v odstotku od davčne osnove odstotek od medice 15% pd piva ,. 30 % od naravnega žganja in vinjaka 40 % od drugih alkoholnih pijač 45 % 3. od alkoholnih pijač vseh vrst, proizvedenih z manj kot 50 % iz domačih surovin, računano po vrednosti, v odstotku od davčne osnove O p o m b e : 50% 1. Davčna osnova za alkoholne pijače \z 1. točke te tarifne šte-vilke je liter alkoholne pijače, za večje ali manjše pakiranje je davek sorazmeren davku enega litra pijače. Davčna osnova za druge pijače iz te tarifne številke je prodajna cena proizvajalcev, uvoznika, prodajalca na debelo oziroma na drobno, ki te pijače saiVii porabijo ali jih prodajajo končnim potrošnikom. Pri gostinskih organizacijah združenega dela in samostojnih gostincih je davčna osnova nabavna cena. 2. Davčni zavezanci za alkoholne pijače so prodajalci teh pijač koncnim potrošnikom. Davčni zavezanci so tudi organizacije združenega dela, ki nabavljajo te pijače zaradi preprodaje konč-nim potrošnikom oziroma zaradi lastne končne potrošnje. 3. Za nabavno ceno k tej tarifni številki je mišljena cena, izka-zana v fakturi dobavitelja z všteto embalažo in vsemi drugimi odvi-snimi stroški, ki se zaračunavajo kupcu. 4. Posebni občinski prometni davek se ne plačuje od prometa jabolčnika in medicinskih vin, če so bili ti proizvodi pridobljeni z na-ravnim alkoholnim vrenjem, brez dodatka drugih snovi in primesi. 5. Za alkoholne pijače je šteti pivo in druge alkoholne pijače z več kot2 % alkohola. Pri ugotavljanju vrste in kakovosti posamez-nih alkoholnih pijač se ustrezno uporabljajo veljavni predpisi o ka-kovosti teh pijač.« 3. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS, uporablja pa se od 1. januarja 1978. dalje. Številka: Datum: 9. 11. 1977 Predsednik skupščine občine Lj. Vič-Rudnik VILI BELIČ OBRAZLOŽITEV: V osnutku odloka sta predloženi spremembi dveh tarifnih šte-vilk. V prvi tarifni številki je na novo uvedena obdavčitev umetnih brezSlkoholnih pijač s splošno 3 % stopnjo prometnega davka, v drugi tarifni številki je spremenjena dosedanja razvrstitev in ob-davčitev alkoholnih pijač. Stopnje občinskega davka na promet alkoholnih pijač se med občinami v Sloveni/i že vsa leta močno razlikujejo. Zaradi tega so vsakoletni dogovori o usklajevanju davčne politike vključevali tudi to davčno področje. Pri nekaterih vrstah alkoholnih pijač je uskla-ditev dosežena, pri nekaterih pa je bila vsled prevelikih razlik nujna postopna in predhodna uskladitev v regionalnih okvirih. Tudi letošnje spremembe zvezne tarife prometnega davka zahte-vajo prilagoditev republiških in občinskih predpisov. Odbor udeleženk iz 15. člena dogovora o usklajevanju davčne politike je v svojem delu izhajal iz nekaterih stališč, ki jih je mogoče povzeti z naslednjimi točkami: — usklajevanje naj bi s temeljitejšim posegom čim bolj zmanj-šalo razlike v obdavčitvi med občinami: — uskladitev naj ne bi zmanjšala dosedanjih dohodkov obči-nam, še posebej ob upoštevanju, da so nekatere občine dopolnje-vane iz republiškega proračuna, — davek, ki se plačuje v znesku od litraje že vrsto let nespre-menjen in je zato kot vir proračunskih dohodkov znatno razvred-noten, — sistematika stopenj naj bo enotna od zvezne, republiške in ob$inskih davčnih tarif, — umetne brezalkoholne pijače so v zveznih in republiških' predpisih obravnavane kot vsi ostali proizvodi, ki so namenjeni za končno potrošnjo in so obdavčene s splošno stopnjo. Občine, ki imajo močan turistični promet, imajo predpisane višje davčne stopnje (pivo — do 40%, ostale alkoholne pijače — do 70%) in sodijo, da ni nobenih razlogov za njihovo zniževanje. Smatrajo tudi, da v občinah z nižjo obdavčitvijo niso cene pijač nič nižje. Ljubljanske občine imajo sedaj predpisane davčne stop-nje na najnižji ravni v Sloveniji. Predlogi sprememb v obdavčenju alkoholnih in umetnih brezal-koholnih pijač skušajo uskladiti razlike med občinami in so podani na podlagi pobud in soglasja vseh regij v SR Sloveniji: — umetne brezalkoholne pijače in sodavica so obdavčene z zveznim in republiškim davkom in večina občin sodi, da ni razlo-gov za oprostitev od občinskega davka. Poudariti je treba, da se od naravnih brezalkoholnih pijač davek ne plačuje, — zvišanje davka pri vinu upošteva porast cen v letih od določi-tve zneska davka od litra, — pivo imajo občine obdavčeno v razponu od 25 do 45 %. Ker ima večina občin predpisane stopnje od 30 % navzgor, je pri us-klajevanju nujna naša prilagoditev višjim stopnjam, — druge alkoholne pijače imajo občine obdavčene od 43 do 85% ter je tudi tu nujno naše prilagajanje višjim stopnjam. Predlog sprememb odloka je sestavljen v skladu s stališči od-bpra udeleženk dogovora. Obravnavan je bil na sestanku pred-stavnikov davčnih uprav Ijubljanske regije, ter ni bil usoglašen le v tistih primerih, kjeržele občine obdržati sedanje stopnje, ki so višje od dogovorjenih (pri pivu in drugih alkoholnih pijačah). Med Ijub-Ijanskimi občinami je predlog odloka popolnoma usklajen. V letošnjem proračunu naše občine je občinski davek od pro-meta alkoholnih pijač planiran v višini 12.800.000 din, vendar me-nimo, da je plan nekoliko prenapet, saj znaša desetmesečna rea-lizacija komaj 71,1 % ali v znesku 8.976.000 din. Glede na ta obseg naj bi po oceni finančni učinek predlaganih povišanj davč-nih stopenj v naši občini v letu 1978 znašal 1.600.000 din. S predlagano spremembo davčnih stopenj bi bili za občinski proračun zagotovljeni višji prihodki. Obstoječi viri prihodkov ne zagotavljajo kritja za celotno raven splošne porabe. Ker bodo pri-hodki proračunov iz sedanjih virov počasneje naraščali kot pa pro-računske potrebe in obveznost, je treba zagotoviti nove vire ozi-roma povišanje sedanjih virov dohodkov. Zato mora istočasno s pripravo davčnih predpisov potekati tudi ocena potrebnih prora-čunskih sredstev v letu 1978. Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik predlaga zboroma občinske skupščine: 1. da sprejmeta predlog odloka o spremembi odloka o poseb-nem občinskem davku od prometa proizvodov in od plačil za stori-tve, po vsebini in obliki, kot je predložen, 2. da poblastita izvršni svet skupščine občine, da po svoji stro-kovni službi pripravi prečiščeno besedilo odloka o posebnem ob-činskem prometnem davku v občini Ljubljana Vič-Rudnik, ter po-skrbi za njegovo objavo v Uradnem listu SRS.