59 Celinšek, Kostić Bobanović / Scripta Manent XVII/1 (2022), 59 Dubravka Celinšek Univerza na Primorskem, Slovenija Moira Kostić Bobanović Univerza v Pulju, Hrvaška Tutorstvo in avtonomija študenta ob timskem delu in reševanju problemov pri poučevanju jezikov stroke Eden od namenov problemskega pristopa pri poučevanju jezika stroke/angleščine kot jezika stroke je razvijati avtonomno učenje pri študentih, ko le-ti v timih rešujejo probleme, po- membne za stroko. V luči tega je v tej kvalitativni študiji raziskan vpliv dveh vrst tutorjevega usmerjanja – konstantno tutorjevo usmerjanje in tutorjevo usmerjanje na zahtevo študentov – na študentovo avtonomno učenje in samousmerjanje. Naš vzorec je vključeval dve večji skupini študentov visokošolske institucije v Sloveniji; vsaka od njih pa je bila razdeljena v manjše time. Timi v Skupini A, ki jih je usmerjal tutor, so bili deležni tutorjeve podpore ves čas študijskega procesa, eno leto pred tem pa so tudi pridobili teoretično znanje timskega dela pri predmetu Poslovna angleščina. Timi v Skupini B pa so bili samousmerjevalni, podporo ozi- roma pomoč učitelja so dobili le na lastno zahtevo. Poleg tega niso pri tem predmetu leto prej pridobili teoretičnega znanja timskega dela. Timom v obeh skupinah so bile podane osnovne informacije o pristopu problemsko naravnanega učenja. Podatki za raziskavo so bili zbrani s pomočjo vprašalnikov in intervjujev. Rezultati kažejo, da so se priložnosti za kreativno timsko delo in kvalitetno (skoraj avtonomno) reševanje problemov porajale v nekaterih timih, tako ene kot tudi druge skupine. Vsekakor pa sta stalno tutorjevo spremljanje procesa in njegova stalna podpora prispevala k boljšemu rezultatu. Pokazalo se je tudi, da je bil uspeh oziroma ustreznost samousmerjajočega procesa odvisen od številnih dejavnikov, kot so: kvaliteta tim- skega dela in reševanja problemov, vodenje znotraj timov, kompetence članov tima, njihove skupne vrednote in cilji ter tudi njihova zagretost in predanost. Ključne besede: problemsko naravnano učenje, timsko delo, reševanje problemov, tutorje- vo usmerjanje, vodenje znotraj tima.