USTAVI m MISIJONI ČASTITLJIVEGA JANEZA BOŠKA V Salezijanski Sotrudniki. J D rakfičet\ qačin ^ ^ kako kpi(isfiii nravnosfi in človeški drutki »k TURIN Salezijanska tiskarna (B. S.) 1908. - - .. . ; - " 45720 Videl. Dovolim, da se tiska. Prof. Pavel Albera, pregledovavec za salezijansko družbo. V Turinu, dne 3 maja 1905. Z dovoljenjem prečastitega turinskega nadškofijstva. V Turinu, dne 5 maja 1905. Dr. Alojzij Piscetta, nadškof, pvegl. častitljivi jhn e z posko. : ._ - i * PAPEŽEV A VTOGRAF. Doq BosRovim sofrudrjiRom ir) sotrudriicam cjfivt uitellijibyiyoer cjemmv etjootiyjerem. Ul cLlc modcc libcrcclut e liju CZ)o/jll/zlij . Blagor njemu, ki se usmili siromaka in ubožca; ob dnevu nesrele ga bo rešil Gdspod. (Psalm 40, 1). Papež LEON XIII. A A A A A rez dvombe postane vsakdo, ki z naklonjenostjo in z delovanjem podpira podjetja in trud sale¬ zijanske družbe, posebno zaslužen za vero in človeško družbo, tako je pisal nepozabni Leon XIII. A kaj so ta podjetja ? Kdo jim je postavil temelj?... Ustanovnik vseli je bil častitljivi božji služabnik don Janez Boško. Don Janez Boško se je rodil dne 16. avg. 1815. v mali vasici Becchi blizu Turina. Njegovi starši so bili revni. Posebna moč, ki mu jo je vdihnil Bog, ga je že iz mladih nog silila govoriti: »Ce bom mogel postati duhovnik, bom posvetil vse svoje življenje dečkom. Zbiral jih bom krog sebe, ljubil j ih bom, oni bodo ljubili mene, dajal jim bom dobre nasvete in se bom zanimal edino le za nji¬ hov večni blagor.« Ko je bil leta 1841. posvečen v duhovnika, je začel svoje apostolsko delo v Tu¬ rinu z nedeljskim krščanskim naukom. Po malo — 7 — tednih so ga že obdajale neb roj ne čete dečkov. Toda izgnan skupno z dečki iz male bolniščnice, potem iz cerkve sv. Martina pri mestnih mlinih in slednjič iz kapele sv. Petra, je bil primoran zbirati dečke na odprtem travniku. Niti tu ga niso pustili v miru. Neko nedeljo pride gospodar odpo¬ vedat travnik, češ, da mu dečki teptajo zemljo in tako uničijo vso travo. Kaj storiti ? Medtem ko je božji služabnik potrt in žalosten stal na travniku, se mu približa ne¬ poznana oseba in ga vpraša, ali je resnica, da išče v najem hiše... Don Boško začuden pritrdi. Ta¬ koj se napoti, da si ugleda prostor. Bila je revna, dolga šupa. Don Boško je sklenil pogodbo, šupo pa pretvoril v kapelo, kjer je prihodnjo nedeljo (na velikonoč 1. 1846.) s svojimi dečki zapel ve¬ selo Alelujo. Malo pozneje je vzel v najem blizu priproste kapelice dve sobi, ki sta služili za ne¬ deljsko in večerno šolo, obenem sta pa bili stano¬ vanje don Boskovo in njegove matere Marga¬ rete. To je bilo 3. novembra leta 1846. Odtlej je oratorij , katerega je don Boško imenoval oratorij sv. Frančiška šaleškega, vedno rastel, rekel bi, na čudovit način. Število dečkov je silno narastlo. Ker je bilo med njimi mnogo takih, ki niso imeli stanovanja in hrane, jih je vzel don Boško že maja meseca prihodnjega leta nekaj k sebi. Leta 1850. je začel z oddelkom za dijake, leta 1852. je blagoslovil cerkev sv. Frančiška šaleškega, leto pozneje pa je otvoril prve rokodelske šole. Božji blagoslov - 8 je bil z don Boskom in očitno se je videl prst božje Previdnosti, zlasti v velikem številu so- trudnikov. Dandanes sestoji oratorij sv. Frančiškega iz dvanajst poslopij, med katerimi se razprostira šest prostornih dvorišč. V tem oratoriju živi nad tisoč oseb, od katerih osemsto dečkov, ki obisku¬ jejo gimnazijske šole ali pa se vadijo v kakem ro¬ kodelstvu ali obrti. Vsak drug človek razun don Boška, ko bi privedel do kraja tako dobrodelno napravo, bi po¬ svetil ostalo življenje, da bi napravo spopolnil in dovršil, zadovoljen s sadovi svojega truda. Don Boško nasprotno jenavadnoponavljal:» V nebesih se bomo odpočili ! « zato do svoje smrti ni mislil drugega nego, kako bi svoje delo povečal in ga razširil. In res je vpeljal najprej po Italiji, potem tudi izven Italije praznične oratorije, dnevne in večerne šole, šole za rokodelce, hospice za siro¬ mašne otroke, zavode za dečke srednjega stanu, cerkve in kapele za ljudstvo in važne misijone, posebno med divjaki. Umrl je dne 31. januarja leta 1888. Bjudstvo ga je objokovalo in blagoslavljalo. Pokopali so ga v enem poglavitnih njegovih zavodov, v seme¬ nišču za zunanje misijone v ,,Valsalice” v Turinu. Dediče svojega apostolskega delovanja je za¬ pustil : I) Salezijansko družbo, ki se trudi, da posne¬ ma njegovega podjetnega duha in njegovo go¬ rečnost; II) Družbo hčera Marije Pomočnice za vzgojo deklic; III) Mednarodno družbo salezijanskih so- trudnikov in sotrudnic. ❖ * * Don Boskovi ustavi, katerim člani treh ome¬ njenih družb na različne načine, a z istim duhom posvetijo svoj razum in srce, so: Praznični oratoriji, dnevne in večerne sole in zavetišča (hospic) za bolj zapuščene otroke; Obrtne sole za zdravo in popolno izobrazbo siromašnih sinov; Zavodi in vzgojevališča za dečke srednjih stanov; Društvo M arije Pomočnice za vzgojo odrastlih mladeničev, ki se žele posvetiti duhovskemu stanu; Misijoni, zlasti med divjimi narodi; Poljedelske sole in naselbine; Nadzorovanje izseljencev; Razširjanje dobrega tiska, itd. ^ $ Družbo salezijanskih sotrudnikov je potrdil in obdaroval s posebnimi milostmi sv. oče Pij IX. in njegova naslednika. Pij IX. je želel, da vpišejo njegovo ime na prvem mestu med salezijanskimi sotrudniki; — XO — bodril je škofe, da naj se vpišejo, in govoreč s svojimi prijatelji, se je izrazil: » Salezijanski so- trudniki so odločeni, da storijo veliko dobrega cerkvi in družbi. Njih dolovanje za izobrazbo mladine bo tekom časa doseglo toliko spoštovanja, da že vidim nele posamne družine, marveč cele vasi in mesta sa¬ lezijanskih sotrudnikov. Zato jih ljubim in sem jih bogato obdaril. « Leon XIII. je rekel nekoč don Bosku: » Hočem biti nele sotrudnik, marveč prvi sotrudnik .« Dru- goč mu je ponovil: » Vselej, ko govorite salezijan¬ skim sotrudnikom, recite jim, da jih blagoslavljam iz vsega srca; povejte jim, da je namen družbe va¬ rovati mladino propasti, in da morajo biti enega srca in enih misli v podpiranju salezijanske družbe, ako hočejo doseči visoki namen, ki si ga je izbrala družba. « Tudi slavno vladajoči Pij X. je večkrat poka¬ zal, kako ljubi in spoštuje salezijanske sotrudnike. Se predno je bil povzdignjen do visoke časti Kri¬ stusovega namestnika, se je vpisal med število sotrudnikov (i). * < ❖ * Glasilo salezijanskih sotrudnikov so Salezijan¬ ska Poročila. Ko so izšle prve številke, katere je spisal sam don Boško, gotovo ni mislil, da se bo ta ponižni list v tako kratkem času in tako daleč « i) Glej n. pr. pismo Pija X. stran 19. II — razširil. Zdaj se tiska v devetih jezikih, v 300 tisoč mesečnih iztisih. (1). Nj. eminenci j a kardinal nadškof solnograški je dne 18. marca 1900. pisal, da je don Boško s svojim zgledom spodbujal in učil tudi v daljnih ptujih krajih: in to je storil s pomočjo Salezijan¬ skih Poročil. Naj jih marljivo čitajo naši blagi sotrudniki in sotrudnice; naj jih dajo brati tudi sorodnikom in znancem; naj jih razširjajo po vzgojevalnih za¬ vodih in tudi med redovnimi družbami. Sale¬ zijanska Poročila naj bodo našim sotrudnikom zvest tovariš, goreč govornik, svetovavec in prijatelj (2). * * * Kakor so bili salezijanski sotrudniki vsak čas poslanci božje Previdnosti v korist don Bosku in njegovim ustavom, tako je bila Marija Pomočnica milostna varuhinja, »ki je navdihnila don Boška in ga čudovito vodila v vseh njegovih podjetjih. Ta mogočna Kraljica podpira tudi sedaj z mate¬ rino skrbjo naša dela tako, da tudi lahko re- 1) Poročila izhajajo v laškem, španskem, portugalskem, nemškem, poljskem, francoskem, angleškem, ogrskem in slo¬ venskem jeziku. 2) Salezijanska Poročila se pošiljajo vsem sotrudnikom in drugim prijateljem in občudovavcem don Boskovih del: pusti se radodarnosti posamnih bravcev, da prihite s kakim letnim prispevkom k pokritju tiskovnih stroškov. - 72 - čemo z don Boskom, da vse, kar imamo, dol¬ gujemo Mariji« (i). Vsled tega uverjeni, da je pobožnost do Marije Pomočnice eden glavnih znakov bogoljubnosti salezijanskih sotrudnikov in eden najbolj uspeš¬ nih sredstev, da se ohrani med njimi duh edinosti, naj si vsakdo šteje v dolžnost, da to pobožnost hrani živo v srcu in jo povsod zazširi. ,,Kvišku tedaj, sotrudniki in sotrudnice velike salezijanske družine!—-zaključimo z besedami Nj. emin. kardinala Dominika Svampa — Po¬ glejmo kvišku z dušnimi očmi; don Boško nas gleda iz nebes in nas bodri, da sodelujemo z njegovimi sinovi v velikem podjetju, da vse prenovimo v Kristusu, kažoč nam Marijo, pomočnico kristja¬ nov, naše sladko upanje, našo kraljico in mater, ki blagoslavlja našo malo požrtvovalnost in nam bo dala v plačilo svoje varstvo v življenju in po¬ moč ob smrtni uri.” i) Pismo duhovnika Mihaela Rua, don Boskovega naslednika 1. 1903. — 13 — DUHOVNE MILOSTI Odpusti privilegiji Olajšave i -- Kdor hoče zadobiti odpustke, mora vsak dan moliti Olenas, C e sl ena Marijo , Čast bodi... po namenu sv. očeta z vzdihom: Sv. Frančišek šaleški, prosi za nas - (Glej dekret 2. okt. 1904 str. 31). Naj naši sotrudniki vpeljejo ta Olenas med svoje vsakdanje molitve in naj tuintam ponove namen, udeležiti se odpustkov. Čudodelna podoba Marije Pomočnice ČEŠČENA V SVETIŠČU NJEJ POSVEČENEM V TURINU kronana po papeževem odloku dne 17. maja !. 1903. avtogra! pepela Pfja K. o družbi salezijanski in o družbi salez. sotrndnikov. * £x$) A PAPEŽ PIJ X. Ljubljenemu sinu pozdrav in apostolski blagoslov. Da bo izkaz Naše blagohotnosti primeren zaslugam, Ti moramo javno pokazati veliko naklonjenost, ker že dolgo opazujemo, kako se salezijanska družba nikdar ne ustavi, marveč vedno raste in zasluži v svoji žetvi vedno bolj vidne pohvale. Ta družba, katero je ustanovil plemeniti mož, ki je v svo- Latinsko BESEDILO. PIUS PP. X. Dilecte Fili, saluiem et apostolicam benedictionem. Si consentanea meritis expectanda a Nobis benevolentia est, multam erga te dilectionem praeferre Nos equidem decet qui Sa- lesianam Sodalitatem ad illustriores laudes constanti progressione contendere iamdiu perspicimus. Ab illustri excitata viro in quo cliristianarum virtutum exem- _i 7 - 2 — Pravila salezijanskih sotrndnikov. jem življenju slovel v vseh krščanskih čednostih, zlasti v ljubezni, ki je deloval le za čast božjo, ta družba je prinesla človeški družbi mnogo koristi, in da bi mnogim dušam preskrbela zveličanje, je, ozirajoč se na položaj sedanjega časa, podvzela obilo podjetij po celem svetu. Kako čudovito je ta družba narastla nele po številu udov, ki skupaj živijo, marveč tudi po številu tistih, ki se zaradi sodelovanja in zaradi koristi, ki jih prejemajo od salezijanske družbe, imenujejo salezijanski sotrudniki, nam je že dolgo znano in zdaj nam to iznova potrjuješ. To kaže in priča, da je salezijanska družba (kar je častno in tolažilno), priljubljena krščanskemu ljudstvu, ker medtem ko deluje za dušno korist človeške družbe, skrbi tudi za njen časni blagor. Ugaja Nam priporočiti najtopleje vsem zvestim katoliča¬ nom, vsem škofom, vsem mestom in župnijam, da čedalje bolj gojijo ljubezen in naklonjenost do Vaše družbe, zlasti zato, ker je namenjena za krščansko vzgojo mladine in v čudovito korist človeški družbi. plar, charitate principe, luceret, atque ad gloriam Deo comparan- dam candide uniceque adlaborans, maxima coetuš commoda socie- tati hominum peperit, quorum perficiendae mrtuti multa in toto orbe opera suscepit, praesentium ingenio temporum nullam par- tem posthabito. Amplificatam mirice sodalitem non modo so- dalium numero, qui vitam communi instituto agant, sed etiarn accessione eorum, qui ob collatam opem et ob sacra emolumenia percepta cooperatorum nomine gaudent, et Ipsi iam pridem novi- mns et tuo confirmatum testimonio videmus. Ostendit id ei declarat Sodalitatem Salesianam, quod quidem laudi solatioque est, caris- simam Christiana populo esse, cuius sanctitudini serviens, utili- tati servit. Placet tamen fideli omni, omnique aut dioecesi aut ci- vitati aut paroeciae commendare illam enixius, velinl uti omnes eandem complecti voluntate et gratia progredienti, ea praesertim de caussa quia in instituenda Christiane iuventute, mirum cum quanto convictus humani incremento, sodalitas tota est. Etenim puerorum adolescentiumque formare animos rem omnium gra- — 1 8 — Ozirajoč se na položaj sedanje dobe, čislamo vzgojo mla¬ dine kot nad vse koristno stvar, ki mora gotovo spodbujati verne kristjane, da jo podpirajo na vse načine , kakor je vedno spodbujala našo skrb. Zato bodo storili prekoristno delo, če bodo povečali salezijansko družbo s tem, da se vpišejo med salezijanske sotrudnike, kar bo njim in družbi v korist, njim pa v nikako težavo. In kakor oba Naša pred¬ nika Pij IX. in Leon XIII. nista nikdar nehala kazati posebne naklonjenosti, zlasti s podelitvijo mnogih odpustkov, tako tudi Mi s polnim srcem podelimo hvalevredni družbi sotrud- nikov vse odpustke in pravice, katere so ji bile podeljene doslej. Razen tega iz dna srca izrazimo željo, da ta družba, tako plemenita vsled velikih zaslug — ki je, kakor smo zve¬ deli, dosegla število 300 tisoč — vsak dan bolj raste in z božjo pomočjo doseže, da se v mestih, v vaseh in povsod razširi duh salezijanskega ustanovnika, da se goji ljubezen in si pridobi zlasti s sodelovanjem gorečih škofov novih udov. vissimam pro conditione temporum putamus quae sane quemad- modurn vehementissime sollicitudinem Nostram semper exacuit, ita debet ad omne genus subsidia Christifidelium incitare volunta- tes. Hi autem optimum providentissimumque fecerint, si nomine dato cooperatorum coetui, Salesianam familiam exauxerint: na- vata enim in hunc modum opera ingenti ipsis ac sodalitati com- modo erit, molestiae ipsis non erit. Quoniam vero Salesianis coope- ratoribus singularis ac praecellens quaedam significatio favoris ab utroque Decessore Nostro Pio IX ac Leone XIII fel. rec. nullo tempore defuit, sacrarum praecipue iudulgentiarum thesauris re- clusis, haec ipsa iterare ac renovare libet benevolentiae testimonia, ob eamque rem Indulgentias omnes atque universa privilegia lau- dato cooperatorum coetui antea tributa, Nos quoque propensissima voluntate concedimus. Addimus autem ex intimo corde votum, ut ordo idem cooperantium, tam insigni meritorum nobilitate conspi- cuus, numerumque ad tercenta hominum millia, sicut est Nobis relatum, brevi tempore assecutus, maiora in die incrementa capiat, eoque pertingat, ut sive in urbibus , sive in pagis , ubicum- que aut 'spiritus foveatur legiferi Salesianorum patris aut — 19 — V dokaz Naše naklonjenosti do salezijanske družbe Ti bodi tudi apostolski blagoslov, katerega s polno ljubeznijo po¬ delimo Tebi in vsem udom salezijanske družbe. Dano v Rimu pri sv. Petru, dne 17. avgusta, leta 1904, drugo leto Našega vladanja. Ljubljenemu sinu Mihaelu Rui Duhovniku in vrhovnemu predstojniku sal. družbe. — Turin. alatur amor, novis amplifcetur asseclis, rei in primis Episcopo- rum cura favente. Nostrum praeterea studiosum erga Sodalitatem animum Apostolica Benedictio testetur, quam tibi singulisque sodalibus peranianter in Domino impertimur. Datum Romae, apud S. Petrum, die XVII Augusti anno MCMI V, Pontificatus Nostri secundo. Dilecto Filio Michaeli Rua, sacerdoti ac supremo Sodalitatis Salesianae Moderaton, Augustam Taurinorum. PAPEŽ PIJ X. PIUS PP. X. -20 — ZBIRKA odpustkov, privilegijev in olajšav podeljenih sotrudnikom salezijanske družbe. I. POPOLNI ODPUSTKI. A. — Sotrudniki salezijanske družbe, ki po sv. spovedi in sv. obhajilu (i) pobožno obiščejo kako cerkev ali javno ka¬ pelo, in ondi molijo po namenu sv. očeta, zadobe popoln odpustek: i. Na dan, ko so se vpisali med salez. sotrudnike; SUMMARIUM Indulgentiarum, Privilegiornm ac Indultorum, quae Cooperatoribus Sodalitatis Salesianac tributa sunt. I. Indulgentiae plenariae. A) Coo-peratoribus Sodalitatis Salesianae confessis ac S. Synaxi refectis, qui aliquam ecclesiam seu publicum sacellum devote vi- sitaverint, ibique pias ad Deum pveces fuderint' iuxta mentem Sunimi Pontificis: ' i° Die quo Cooperaioruni coetui nomen dederint; (i) Za zadobitev popolnih odpustkov sta navadno predpisani spoved in sv. obhajilo. Kdor je imel lepo navado spovedati še vsak teden, zadostil je s to spovedjo za vse odpustke, za ka¬ tere je bila v istem tednu predpisana spoved. Sv, oče Pij X. pa je z dne 14. februarja 1906. določil, da oni, ki pristopajo vsak dan k sv. obhajilu (in tudi tedaj, če ga enkrat ali dvakrat med tednom opuste), lahko zadobijo vse popolne odpustke tudi brez tedenske spovedi. — 21 — 2. Enkrat na mesec, na dan, ki si ga vsak sam izbere; 3. Enkrat na mesec, ko se udeleže salez. shoda; 4. Istotako enkrat v mesecu, na dan, ko opravijo vajo srečne smrti; 5. Na dan, ko se prvič posvetijo presv. Jezusovemu Srcu; 6. Vselej, kadar skozi osem dni opravljajo duhovne vaje. B. — O sledečih dneh, če opravijo iste pobožne vaje: 1. — Sv. Trojica — 2. Božič ali Rojstvo Gospodovo — 3. Obrezovanje Gospodovo — 4. Ime Jezusovo — 5. Sv. Trije kralji — 6. Izpremenitev Gospodova — • 7. Velikanoč ali Vstajenje Gospodovo — 8. Kristusov vnebohod — 9. Bin¬ košti — 10. Sv. Rešnje Telo — n. Presv. rešnja kri na¬ šega G. J. Kr.— 12. Cvetna nedelja — 13. Najdba sv. križa — 14. Povišanje sv. križa — 15. Sv. Družina — 16. Prečisto spočetje Marije Device — 17. Rojstvo Marije Device — 18. Darovanje Marije Device —19. Oznanjenje Mar. Dev. — 20. Zaroka Marije Device — 21. Obiskovanje Marije Device — 22. Svečnica — 23. Vnebovzetje Marije Device — 24 in 25. Marija 7 žalosti (Petek po tihi nedelji in 3. nedelja 2 0 Semel in mense die cuiusque arbitrio eligendo; 3 0 Item semel in mense, quo die ad conferentiam convenennt; 4° Semel pariter in mense, quo die exercitium » Bonae Mortis « nuncupatum peregerint; 5 0 Die, quo prima vice sese SS.mo Cordi Jesu consacraverint; 6° Quoties per octo dies continuos spiritualibus exercitiis va- caverint. B) Sequentibus festis diebus, si eadem pietatis opera praesti- terint; i° SS.mae Trinitatis; 2° Nativitatis; 3° Circumcisionis; 4° No- minis; 5° Epiphaniae; 6° Transfigurationis D. N. J. C.; 7 0 Pa- schatis Resurrectionis; 8° Ascensionis; 9° Pentecostes; io° SSmi Corporis Christi; n° Pretiosissimi Sanguinis D. N. J. C.; 12° Dominicae Palmarum; iflnventionis et 14 0 Exaltationis S. Crucis; 15 0 S. Familiae Jesu, Mariae, Joseph; 16 0 Immacu- latae Conceptionis; 17 0 Nativitatis; 18 0 Praesentationis; 19° An- — 22 —■ v septembru). — 26. Srce Marijino — 27. Ime Marijino — 28. Roženvenska nedelja — 29. Materinstvo Mar. Dev. — 30. Čistost Mar. Dev. — 31. Devica Marija Ivarmelska — 32. Prikazen sv. Mihaela nadangela — 33. Sv. Mihael nadangel — 34. Sv.Janez Krstnik — 35. Stol sv. Petra v Rimu —36. Stol sv. Petra v Antiohiji — 37. Izpreobrnitev sv. Pavla apostola — 38. Spomin sv. Pavla ap. — 39. Sv. Cecilija, dev. muč. — 40.'Sv. Rok, spoznavavec. C. — Vsakokrat, ko bodo molili 5 OČmasev, Česc. Marij in Čast bodi .za blagostanje krščanstva in Očenaš, Češčena Marijo in Čast bodi.... po namenu sv. očeta, postanejo de¬ ležni vseh odpustkov rimskih postaj, porcijunkule, Jeru¬ zalema, in sv. Jakoba v Komposteli z opombo, da se rav¬ najo po odloku sv. kongregacije za odpustke z dne 7. marca 1 . 1678., ki prične: Delatae saepius (1). nuntiationis; 20° Desponsationis; 21 0 Visitationis; 22° Purif- cationis; 23 0 Assumptionis; 24 0 et 25 0 Septem Dolorum (feria VI post Dominicam Passionis, et Dom. III Septembris); 26° Sacri Cordis; 27 0 S. Nominis; 28° SS.nti Rosani; 29 0 Maternitatis; 30° Puritatis B. Mariae V.; 31° eiusdem B. V. a Monte Carmelo; 32 0 Appantionis et 33 0 Dedicationis S. Michaelis Arch.; 34 0 S. Joannis Baptistae; 35° Catliedrae S. Petri Romae et 36° An- tiochiae; 37 0 Conversionis et 38° Commemorationis S. Pauli Ap.; 39 0 Sanctae Caeciliae V ir g. et Mart.; 40° S. Rochi Conf. C) Quoties Cooperatores Pater Ave et Gloria Patri quinquies pro incotumitate rei christianae et semel ad mentem Summi Pon- tifcis recitaverint, lucrantur omnes indulgentias Stationum Urbis, (1) Ta odlok določuje, da se tako zvani odpustki rimskih postaj ne zadobe razun ob dneh , zabeleženih v Missale Roma¬ nam , in da se popolni odpustek za žive, dovoljen tistim, ki obiščejo kako cerkev ali opravijo kako pobožno vajo, navadno ne zadobi več kot enkrat na dan. Da kdo postane deležen teh odpustkov, mu ni treba poznati števila in lastnosti odpustkov, ampak zadostuje, da je v stanu milosti božje in ima namen in voljo odpustkov se udeležiti ter moli 5 Ocenasev, Cesiena Marij in Čast bodi po naznanjenem namenu. — 23 — D. — Slednjič ob zadnji uri, ako prejmejo zakrament sv. pokore in sv. Rešnjega Telesa, ali vsaj skesani po¬ božno izgovore presv. ime Jezusovo z usti če morejo, inače s srcem. II. ODPUSTKI POSTAJ. O dneh odpustkov, zabeleženih v Missale Romanum, se salezijanski sotrudniki, ako obiščejo kako cerkev ali javni oratorij in ondi molijo po namenu sv. očeta, udeleže vseh odpustkov, ki bi se jih udeležili, ako bi osebno obiskali o teh dneh cerkve, ki so zaznamovane v Missale Romanum. zunaj Rima in v Rimu, da le opravijo druga zaukazana dela (i). Portiunculae, Jerusalem ei S. Jacobi in Compostella, servato tamen Decreto S. C. Indulg. diei 7 Martii 1678, quod incipit » Delatae saepius. « D) Tandem in mortis articulo, siconfessi etS. Synaxi refectivel saltem contriti, SS.mum Jesn Namen, ore,si potuerint, sin minus corde devote invocaverint. XI. Indulgentiae stationales: . Diebns Stationnm in Missali Romano descriptis, Cooperatorcs quamcumque ecclesiam vel publicum sacellum visitanies ibique ad mentem Summi Pontiftcis orantes, easdem indulgentias con- sequuntur, quas lucrantur, si ecclesias TJrbis vel extra Urbevn in eodem Missali recensitas praefatis diebus personaliter visita- rent, dummodo cetera opera iniuncta praestiterint. (1) Glej zbirko teh odpustkov na strani 34. — 24 — III. NEPOPOLNI ODPUSTKI. A. — Odpustek 7 let in ravno toliko kvadragen so- trudnikom, ki so vsaj skesanega srca: 1. Vselej, ko ponovijo posvetitev presv. Jezusovemu Srcu; 2. Vselej, ko bodo učili, kako se služi pri sv. daritvi; 3. Vsak petek v postu, kadar molijo 5 Oienašev, Česiena Marij in Čast bodi v spomin Kristusovega trpljenja. B. — Odpustek 300 dni vselej, ko s skesanim srcem store kako delo usmiljenja. Vsi ti odpustki, doslej imenovani, razim popolnega od¬ pustka o smrtni uri, se lahko obrnejo v prid dušam v vicah. IV. PRIVILEGIJI. 1. Vse maše, katere daruje katerisibodi duhovnik za umrle sotrudnike, so vedno in povsod privilegirane. III. Indulgentiae partiales. A) Septem annorum totidemque quadragenarum Cooperato- ribus corde saltem contritis: i° Quoties consecrationem SS. mo Cordi Jesu renovaverint; 2° Quoties alios modum SS.mo Missae Sacrifcio ministrandi docuerint; 3 0 In smgulis feriis VI Quadragesimae quinquies Pater, Ave el Gloria Patri in memoriam Passionis D. N. Jesu Christi reci- tantes. B) Tercentum dierum quoties aliquod opus pietatis vel cari- tatis, corde saltem contrui, exercuevint. Omnes et singulae indulgentiae hucusque recensitae, excepta tamen plenaria in mortis articulo lucranda, sunt etiam appli- cabiles aniniabus defunctorum in Purgatorio degentium. — 25 — 2. Duhovniki-sotrudniki imajo osebno pravico do privile¬ giranega oltarja trikrat na Učim, če že niso dosegli iste pra¬ vice za kak drug dan. 3. Duhovniki, ki izvršujejo službo vodje sotrudnikov in imajo pravico spovedovati, smejo s škofovim dovoljenjem: a) blagosloviti zunaj Rima zasebno vsak čas, javno pa le v adventu, v postu, za časa sv. misijona in duhovnih vaj, ako med njimi pridigujejo ljudstvu, moleke, križe, kipe in svetinje in jim podeliti apostolske odpustke in molekom tudi odpustke sv. Brigite (1). b) Nadalje smejo podeliti s svetim razpelom in samim zna¬ menjem sv. križa v zadnji pridigi v adventu, postu, sv. mi¬ sijonu in o duhovnih vajah papežev blagoslov s popolnim od¬ pustkom, katerega zadobijo verni, ki spovedani in obhajani prisotstvujejo zadnji pridigi in so slišali med tem časom vsaj 5 pridig od imenovanih duhovnikov. IV. Privilegia. i° Missae omnes, quae celebrantur a quocumque Sacerdote in suffragium Cooperatorum defunctorum sunt semper et ubique pri- vilegiatae. 2 0 Sacerdotes Cooperatores gaudent indulto Altaris privilegiati personalis tribus in qualibet hebdomada diebus, dummodo tqmen simili indulto pro alia die non obtinuerint. 3 0 Sacerdotes Cooperatores, qui Directorum Dioecesanorum munere unguntur, dummodo ad sacramentales confessiones ex- cipiendas sint approbati ac de consensu Ordinarii, gaudent fa- cultate: a) Benedicendi extra Urbem, privatim quandocumque, puhlice vero tempore tantummodo Adventus, Quadragesimae, SS. Mis- sionum et Spiritualium Exercitiorum, quo conciones ad populmn habebunt, Coronas, Rosaria, Cruces, Crucifixos, parvas statuas (1) Za podelitev teh odpustkov imenovanim predmetom zado¬ stuje, da se ima namen in se nad njimi naredi znamenje sv. križa tudi brez vsake besedne formule (Decr. II. april. 1 S40 in 7 jan. 1843). c) Smejo podeliti umirajočim vernim kristjanom s for¬ mulo papeža Benedikta XIV (Constitutionis Pia Mater s. m.) apostolski blagoslov s popolnim odpustkom, katerega zadobe isti verni, ako so po imenovani konstituciji dostojno priprav¬ ljeni. (2) V. OLAJŠAVE. 1. Bolniki in okrevajoči salezijanski sotrudniki, ki brez težave ne morejo iti iz hiše, morejo zadobiti imenovane od- ac S. Numismata, eisque applicandi Indulgentias Apostolicas, necnon applicandi coronis precatoriis Indulgentias a S. Birgitta nuncupatas: b) Impertiendi cum Crucifixo et unico Crucis signo in postrema concione Adventus, Quadragesimae, SS. Missionum et Spiritua¬ lnim Exerciliorum Papalem Benedictionem cum adnexa plenaria indulgentia lucranda a fidelibus, qui confessi ac S. Synaxi refecti postremae eidem concioni interfuerint et quinque saltem dictorum Sacerdotum conciones iisdem temporibus audierint: c) Impertiendi Christifidelibus morti proximis, servatis forma et ritu Constitutionis »Pia Mater «s. m. Benedicti XIV, benedictio¬ nem cum adnexa plenaria indulgentia, lucranda ab iisdem Christi¬ fidelibus, si iuxta praefatam Constitutionem rite dispositi fuerint. V. Indulta. i° Cooperatores, si sini infirmi vel convalescentes, nec possint commode e domo egredi, indulgentias supra relatas lucrantur, si (2) Formulo za apostolski blagoslov s popolnim odpustkom umirajočim najdemo v rimskem obredniku pod naslovom: Ritus Benedictionis apostolicae in articulo mortis a Sacerdotibus ad id delegatis impertiendae. — 27 — pustke, ako molijo doma 5 Očenasev, Česčena Marij in Časf bodi . 2. Sotrudniki, ki žive v krajih, kjer ni salezijanske cerkve, se morejo udeležiti odpustkov, katere so podelili rimski pa¬ peži salezijanskim cerkvam, ako obiščejo lastno župno cer¬ kev in storijo, kar je zaukazanega (1). 3. Sotrudniki, ki žive v semeniščih, zavodih in drugih družbah, lahko zadobe vse odpustke, podeljene salezijan¬ skim sotrudnikom in salezijanskim cerkvam , če izpolnivši druge pogoje, obiščejo cerkev, ali kjer te ni, zasebno ka¬ pelico v svoji hiši. quinquies Pater Ave el Gloria Patri etc., loco visitationis ec~ clesiae, recitaverint. 2 0 Cooperatores commorantes in locis, ubi nulla extet ecclesia Sodalitatis Salesianae, lucrari valent indulgentias iisdem ec- clesiis a Romanis Ponlificibus elargitas, respectivam parochialem ecclesiam visitando, ceteris servatis servandis. 3° Cooperatores in Sevninariis, Collegiis,. aliisque communita- tibus degentes, tam indulgentias Cooperatorum coetui proprias, quam eas, quae ecclesiis Sodalitatis Salesianae concessae sunt, acquirere possunt si ecclesiam vel, hac depciente, privatum sa- cellum suae domus, ceteris adimplelis conditionibus, visitaverint. (1) Namreč, če po spovedi in sv. obhajilu za zadobitev po¬ polnih odpustkov molijo kako molitev po namenu sv. očeta. (Glej str. 33). — 28 — Svetišče Marije Pomočnice in salezijanski oratorij v Tuiinu. ODLOK. O veti zbor za odpustke in sv. ostanke, poslužujoč ppr se posebnih pravic, katere ji je podelil nas sv. oče Pij X., je dobrohotno potrdil, ali nanovo podelil v korist sotrudnikom sal. družbe odpustke, privi¬ legije in olajšave, objavljene v prejšnjem kazalu, in istim sotrudnikom, kakor duhovnikom, tako ne- duhovnikom, pristavil pogoj, da morajo za zado- bitev teh dušnih koristi vsak dan moliti Očenaš, Ceščena Marijo in Čast bodi... po namenu sv. očeta in pridejati vzdih: Sv. Frančišek šaleški, prosi za nas; določil je Uidi da so imenovani sotrudniki deležni v prihodnje le tistih odpustkov in morejo uživati le tiste privilegije in olajšave, ki so nazna¬ njene v zbirki (i). DECRFTUM. Sacra Congregatio Indulgentiis Sacrisque Reliquiis praepo- sita, utendo specialibus facultatibus a SS.mo D.no Nostro Pio PP. X. šibi tributis, Indulgentias, Privilegia et Indulta in praecedenti Indice recensita favore Cooperatorum Sodalitatis Salesianae benigne confirmavit, vel de novo concessit; ea tamen iisdem Cooperatoribus, tam Sacerdotibus quam laicis, iniuncta conditione, ut ipsi, si praefatis spiritualibus gratiis gaudere velint, quotidie recitent Orationem Dominicam cum Angelica Salutatione et Glovia Patri, etc.; iuxta mentem Summi Pontifi- cis, addita invocatione: » 5. Francisce Salesi, ora pro nobis; « i) Mesto tistih, katere so nekoč doviliii. Isti sv. zbor hoče, da to dopusčenje ostane vedno veljavno, tudi v prihodnje, brez vsake posiljatve papeževega pisma, kljub vsaki nasprotni določbi. Dano v Rimu od tajništva istega zbora dne 2 . oktobra 1904. (Mesto pečata) A. kardinal Tripepi Prej. Za prevzviš. Diomeda Paniči, nadškofa iz Paodiceje, tajnika, kan. Jožef M. Coselli, namestnik. simulque mandavit, ut in posterum praedicti Cooperatores ea- rum tantummodo participes sint Indulgentiarum, iisque po- tiantur Privilegiis ac Indultis, quae in supra proposito Indice referuntur. Quam concessionem eadem Sacra Congregatio per- petuis quoque futuris temporibus valituram esse voluit, absque ulla Brevis expeditione. Contrariis quibuscumque non obstan- tibus. Datum Romae, ex Secreteria eiusdem S. Congregationis, die 2 Octobris 1904. L. f S. A. Card. TRIPEPI, Praef. Pro R. P. D. PANIČI, Archiep, Laodicen., S ec ret. JOSEPHUS M. Can. COSELLI, Substitutus. — 32 — ODPUSTKI PODELJENI SALEZIJANSKIM CERKVAM, katerih se lahko udeleže tudi tisti, ki so daleč od salez. cerkve pod pogojem, naznačenim v zbirki (Glej str. 29 Olajšave). I. — Popoln odpustek na praznik sv. Frančiška šaleškega ■vsem vernim, ki spovedani in obhajani (i) od večernic na predpražnik, do solnčnega zahoda omenjenega praznika obiščejo salez. cerkev ali kapelo in ondi molijo po namenu sv. očeta (Pismo Ccelestium munerum, 9 maja 1 . 1876.). II. — Popoln odpustek na praznik Marije , pomočnice kristjanov, pod istim pogojem, kakor zgoraj (Reskript 17. de- cemb. 1896). III. — Popoln odpustek na praznik svetnika, kateremu je posvečena cerkev, pod istim pogojem, kakor zgoraj (Pismo Ccelestium munerum 9. maja 1 . 1876). IV. — Mnogo drugih odpustkov je podeljenih obisko- vavcem salezijanskih cerkev ali kapel toties quoties, vselej namreč, kadar jih obiščejo. — Ker se pa po določilu sv. zbora tisti sotrudniki, ki so daleč od salezijanske cerkve, lahko udeleže teh odpustkov, ako obiščejo kako drugo cerkev, zato jim svetujemo, naj večkrat obiskujejo župno cerkev, ali če žive v družbi, zasebno kapelico, z namenom udeležiti se vseh odpustkov, ki so podeljeni salezijanskim cerkvam. (2). (1; Glej opombo 1. stran 23. (2) Dne 24. vsakega meseca lahko zadobi popoln odpustek vsak, kdor se udeleži v salezijanski cerkvi ali kapeli zjutraj sv. maše z blagoslovom, ali pa zvečer blagoslova z Najsvetejšim. — 33 — 3 . - Pravila salezijanskih sotrudnikov. ODPUSTKI POSTAJ. *> (Glej Zbirko, II, str. 26) I. V ŠTIRIDESETDANSKEM POSTU. 1. Pepelnično sredo in četrto nedeljo v postu: Odpustek 15 lit in 15 kvadragen. 2. Cvetno nedeljo: Odpustek 25 let in 25 kvadragen. 3. Veliki četrkek popoln odpustek , ako spovedan in obha¬ jan. 4. Veliki petek in soboto: Odpustek 30 let in 30 kvadragen. 5. O vseh drugih dneh v postu: Odpustek 10 let in 10 kva¬ dra gen. II. OD VELIKENOČI DO ADVENTA. 1. Na velikonoč: Popoln odpustek pod navadnim pogojem. 2. Vsakdan v velikonočni osmini do vštete bele nedelje; na praznik sv. Marka evangelista (25 aprila) in o treh dneh v križevem tednu: odpustek 30 let in 30 kvadragen. (1) Navada obiskovati rimske cerkve , imenovane postaje, je jako starodavna. V gotovih dneh je ljudstvo skupno z rimskim papežem in duhovščino obiskovalo v procesijah rimske cerkve, v katerih najdemo najbolj častitljive spomine, zlasti mučenikov. Ta pobožna vaja je prisilila papeža Gregorija Vel., da je do¬ ločil postaje , katere naj obiskujejo nele v postu, marveč tudi .0 drugih dneh v letu in je hotel, da vpišejo postaje v Missale Romamim. Da bi ljudstvo rajši in z večjo pobožnostjo obiskovalo te cerkve in ondi molilo po namenu sv. očeta, je sam Gregor Vel. podelil razne odpustke, katere je za vedno potrdil papež Pij VI. z odlokom sv. zbora za odpustke dne 9. julija 1 . 1777. In to so tako imenovani odpustki postaj, katerih se o določe¬ nih dneh lahko udeleže tudi salezijanki sotrudniki, ako obiščejo katerosibodi cerkev, ali, če žive v družbi, zasebno kapelo. — 34 — 3 - Na praznik Jezusovega vnebohoda: popoln odpustek pod navadnim pogojem. 4. Na binkoštno soboto: odpustek 10 let in 10 kvadragen. 5. Na binkoštno nedeljo in vsak dan v osmini, vštevši tri dni kvatrnega tedna: odpustek 30 let in 30 kvadragen. 6. V treh dneh kvatrnega posta v mesecu septembru: odpustek 10 let in 10 kvadragen. III. OD ADVENTA DO ŠTIRIDESETOANSKEGA POSTA. 1. Nal, II, in IV nedeljo v adventu: odpustek 10 let in 10 kvadragen. 2. Tretjo adventno nedeljo: odpustek 15 let in 15 kvadrag. 3. V treh dneh adventnega posta: odpustek 10 let in 10 kvadragen. 4. Na božični predpražnik, pri polnočnici in pri jutranji sv. maši: odpustek 15 let in 15 kvadragen. 5. Na božič ali rojstvo Gospodovo: popoln odpustek pod navadnim pogojem. 6. Na praznik sv. Štefana (26 decembra), sv. Janeza evan¬ gelista (27. decembra), in nedolžnih otročičev (28 decembra), kakor tudi na praznik Gospodovega obrezovanja (1. ja¬ nuarja) sv. Treh kraljev, (6 januarja), in prvo, drugo in tretjo nedeljo v postu: odpustek 30 let in 30 kvadragen. 35 PRAVIL/* alezijarjskih sofrudr|i( pod pogojem, da opravijo natančno v Gospodu za zadobitev odpustkov predpisana pobožna dela. To velja kljub vsemu, kar bi znalo temu nasprotovati. Navzoče pisanje ima trajno veljavo za vse bodoče čase. Hočemo tudi, da imajo prepiski ali ponatisi tega pisma, ako — 6l — so potrjeni s podpisom kakega javnega beležnika in s pečatom kakega cerkvenega dostojanstvenika, isto verjetnost, kakor to pismo samo, če bi bilo predloženo ali pokazano. Dano v Rimu pri sv. Petru izpod ribiškega prstana, dne 9. maja 1876. v 30em letu Našega papeževanja. (Mesto pečata). Za kardinala ASQUINI-JA D. Jacobini, namestnik. — ,62 — Grob častitljivega Janeza Boška v misijonskem semenišču v „Valsalice” pri Turinu. Molitev k Mariji Pomočnici. /vT\ najsvetejša in brezmadežna Devica Marija, mati najmi- V:/ lejša in mogočna pomočnica kristjanov, mi se posveti¬ mo popolnoma Tvoji sladki ljubezni in sveti službi. Posve¬ timo Ti svoje misli, svoje srce, svoja nagnjenja, svoje telo in vse svoje moči. Obljubimo Ti, da bomo delovali vedno le v večjo čast božjo in v zveličanje duš. Ti pa, o najčistejša Devica, ki si se vedno pokazala pomoč¬ nico kristjanov, skazi se tako tudi v prihodnje. Ponižaj sovraž¬ nike sv. vere in zamori njih slabe namene. Razsvetli in utrdi škofe in mašnike, ohrani jih vedno zedinjene in pokorne pa¬ pežu, nezmotljivemu učite lju. Obvaruj neizkušeno mladino neverstva in pregrehe. Bodi varuhinja svetih poklicev in pomnoži število božjih služabnikov tako, da se ž njih pomočjo ohrani med nami kraljestvo Jezusa Kristusa in se razširi do konca sveta. Prosimo Te še, o najslajša mati, da se milostno oziraš na mladino, izpostavljeno v nevarnost, na vse uboge grešnike, na umirajoče: Bodi vsem, o Marija, sladko upanje, milostna mati in vrata nebeška. Prosimo te tudi zase, o velika mati. Nauči nas svojih čed¬ nosti, posebno angelske čistosti, globoke ponižnosti in goreče ljubezni, da s svojim obnašanjem, s svojimi besedami in svo¬ jim zgledom živo pokažemo, da v naši sredini živi Jezus Kristus, Tvoj blaženi sin, in da tako razširimo češčenje in ljubezen do Tebe in rešimo mnogo duš. — 65 — 5 - Pravila salezijanskih sotrudnikov. Da], o Marija Pomočnica, da ostanemo vedno združeni pod Tvojim materinim plaščem; daj, da Te v skušnjavah z zau¬ panjem kličemo; daj slednjič, da nam misel nate, ki si tako dobra, tako mila, podeli moč, da zmagamo dušne sovražnike v življenju in smrti, da Ti bomo enkrat delali venec v svetih nebesih. Amen. Vsakokrat 300 dni odpustka vsem vernikom ; morejo ga obrniti tudi v prid dušam v vicah. LEON XIII. dne 10. marca 1900. ~^.. o. post.) nav. Pog- 64. Sobota pred Binkoštmi: o. post. 10 l. in 10 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. o. sv. 65. Binkošti: p. o.) nav. pog. — o. post. 30 l. in 30 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 66. Binkoštni ponedeljek: o. post. 30 l. in 30 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 67. Binkoštni vtorek: 0. post. 30 l. in 30 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 68. Kvatrna sreda: o. post. 30 l. in 30 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 69. Četrtek: o. post. 30 l. in 30 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 70. Kvatrni petek: 0. post. 30. I. in 30 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 71. Kvatrna sobota: 0. post. 30 l. in 30 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 72. Sveta Trojica: p. 0.; nav. pog. 73. Sv. Rešnje Telo: p. o.; nav. pog. 74. Presv. rešnja kri N. G. J. K.: 1 nedelja v mesecu juliju: p. 0.; nav. pog. 75. Srce Marijino: 1. nedelja po osmini vnebovzetja M. D.: p. o.; nav. pog. 76. Ime Marijino: 1. nedelja po Marijinem rojstvu: p. o., nav. pog. 77. Sedem žalosti M. D.: 3 nedelja v septembru: p. o.; nav. Pog- — 74 — 78. Kvatrna sreda: o. post. io l. in io kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 79. Kvatrni petek: 0. post. 10 l. in 10 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 80. Kvatrna sobota : 0. post. 10 l. in 10 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 81. Rožnivenska nedelja: 1. ned. v oktobru: p. 0.; nav. pog. 82. Materinstvo M. D.: 2. ned. v oktobra: p. o.; nav. pog. 83. Čistost M. D.: 3. nedelja v oktobru: p. o.; nav. pog. 84. I. adventna nedelja: 0. post. 10 l. in 10 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 85. II. adventna nedelja: o. post 10 l. in kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 86. III. adventna nedelja: o. post. 15 l. in 15 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 87. Kvatrna sreda: o. post. 10 /. in 10 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 88. Kvatrni petek: o. post. 10. I. in 10 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 89. Kvatrna sobota: 0. post. 10 l. in 10 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. ■ 90. IV. adventna nedelja: 0. post. 10 /. in 10 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. III. 0 določenih nepremakljivih praznikih. 1. Novo leto. Obrezovanje Gospodovo: 1. januarja: p. o.; nav. pog. — o. post. 30 l. in 30 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 2. Razglašenje Gospodovo (sv. Trije kralji): 6. januarja: p. 0.; nav. pog. — 0. post. 30 l. in 30 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 3. Sv. Petra stol v Rimu, 18. januarja: p. o.; nav. pog. 4. Zaroka Mar. Dev., 23. januarja: p. o.; nav. pog. j. Izpreobrnitev sv. Pavla, 25. januarja: p. o.; nav. pog. — 75 — 6. Sv. Frančišek Sal., 29. januarja: p. o. Pog.: sp. in obh. ob. sal. cerkve ozirona župne ali pa domače kapele, mol. po nam. sv. o. 7. Svečnica: Darovanje Gospodovo, 2. februarja: p. o.; nav. Pog- 8. Stol sv. Petra v Antiohiji, 22. februarja: p. o.; nav. pog. 9. Oznanjenje Mar. Dev., 25 . marca: p. o.; nav. pog. 10. Sv. Marko evang., 25. aprila: o. post. 30 l. in 30 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. n. Najdba sv. križa, 3. maja: p. o.; nav. pog. 12. Prikazen Mihaela nadangela, 8. maja: p. o.; nav. pog. 13. Marija Dev. pomoč, kristjanov. 24. maja : Pog : sp. in obh., ob. sal. cerkve oziroma župne ali po domače ka¬ pele, mol. po nam. sv. o. 14. Sv. Janez Krstnik, 24. junija: p. o.; nav. pog. 15. Spomin sv. Pavla, 30. junija: p. 0.; nav. pog. 16. Obiskovanje M. D., 2. julija: p. o.; nav. pog. 17. Gospodova izpremenitev, 6. avgusta: p. o.; nav. pog- 19. Vnebovzetje Mar. Dev., 15. avgusta: p. o.; nav. pog. 20. Sv. Rok, spoznavavec, 16. avgusta: p. o.; nav. pog. 21. Rojstvo Mar. Dev., 8. septembra: p. o.; nav. pog. 22. Povišanje sv. križa, 14. septembra: p. 0.; nav. pog. 23. Sv. Mihael, nadangel. 29. septembra: p. o.; nav. pGg. 24. Darovanje Mar. Dev., 21. novembra : p. o.; nav. pog- 25. Sv. Cecilija, dev. muč. 22. novembra: p. o. nav. pog. 26. Preč. spočetje M. D., 8. decembra: p. o.; nav. pog. 27. Na božični predpražnik, 24. decembra: o. post. 15 l. in 15 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 28. Božič ali Rojstvo Gospodovo, 25. decembra: a) pri pol¬ nočnici o. post. 15 l. in 15 kv. Pog.: ob. cer.; mol. po nam. sv. o. 29. b) pri jutranji sv. maši: o. post. 15 l. in 15 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 30. c) na božični praznik: p. o.; nav. pog .-p. o. post.; nav. pog. 31. Sv. Stefan, 26. decembra: o. post. 30 l. in 30 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam, sv. o. — 76 — 32. Sv. Janez evangelist, 27. decembra: 0. post. 10 l. in 10 kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. 33. Nedolžni otročiči, 28. decembra; o. post. 10 l. in 10. kv. Pog.: ob. cer., mol. po nam. sv. o. POJASNILO K NEKATERIM IZREKOM. Za zadobitev odpustkov so potrebne tri reči: 1. namen t. j. vsaj splošno se mora imeti namen, da se hoče odpustka resnično udeležiti. 2. Stan milosti božje — pri popolnih odpustkih je pred¬ pisana spoved in sv. obhajilo, (gl. str. 23 op.) pri nepopolnih zadostuje skesano srce; 3. Storiti se mora, kar je zaukazano. Obisk cerkve je za zadobitev odpustkov le tedaj potreben, kadar je izrecno predpisan v podelilnem dokumentu. Kjer je zapisano, da se lahko udeleži mnogih in različnih odpustkov, je dobro, če opravi spoved in se približa sv. obha¬ jilu, (gl. pa str. 23. op.) ker tako more zadobiti tudi po¬ polne odpustke. _ 77 — KAZALO. Papežev avtograf. str - T Predgovor. * 9 DUHOVNE MILOSTI Lastnoročno pismo papeža Pija X. o sal. družbi in o družbi sal. sotrudnikov . * ! 9 Zbirka odpustkov, privilegijev in olajšav . 23 I. Popolni odpustki. »23 II. Odpustki postaj. >26’ III. Nepopolni odpustki. »27 IV. Privilegiji. »27 V 4 Olajšave . »29 Odlok .» 3 1 Odpustki podeljeni salezijanskim cerkvam . ...» 33 Odpustki postaj (zbirka). »34 PRAVILA SAL. SOTRUDNIKOV Opomnja . »38 I. Dobri kristjani se morajo združiti v dobrih delih. . 3 II. Družba salezijancev je vez edinosti. »39 III. Namen salezijanskih sotrudnikov.>40 IV. Način sodelovanja.«41 V. Uredba in vodstvo družbe. 42 VI. Posebne dolžnosti. *....> 43 VII. Duhovne dobrote.»44 Vlil. Pobožne vaje. 43 Oporočno pismo duhovnika Janeza Boška sal. sotrudnikom in sotrudnicam.’ . » 47 DOKUMENTI I. Predgovor, katerega je pridejal don Boško prvi izdaji teh pravil .» 5 > -78- II. Prošnja do sv. očeta Pija IX. . . .,...» 56 III. Pismo sv. očeta Pija IX. »57 Prevod pisma. »59 DODATEK Molitev k Mariji Pomočnici.»63 Blagoslov Marije Pomočnice .»64 Sotrudnikom duhovnikom.. . » 65 Zaznamek odpustkov po časovnem redu.»67 Pojasnilo k nekaterim izrekom. »75 - 79 - * ŠC'J Tiste osebe, ki se žele vpisati v družbo salezijanskih sotrudnikov, da uživajo duhov¬ ne dobrote, katere je podelila s\/. rim¬ ska stolica ter da dobivajo Salezijanska Poročila — kakor in tiste, ki žele na kak način pomagati raznovrstnim napravam, se lahko obrnejo do gospodov ravna¬ teljev salezijanskih zavodov ali na¬ ravnost do veleč, dorj Boskovega na¬ slednika V Turinu (Via Cottolen^o 32 - Italija).