UC ˇ ITELJEV GLAS VZGOJA & IZOBRAŽEVANJE 82 PODJETNOSTNI PODVIGI NA ŠKOFIJSKI KLASIČNI GIMNAZIJI Dr. Tadej Rifel, Zavod sv. Stanislava, Škofijska klasična gimnazija Entrepreneurial Exploits at the Diocesan Grammar School IZVLEČEK V članku bomo na sistematični ravni predstavili organizacijske vidike razvoja podjetnostnih kompetenc na Škofi jski klasični gimnaziji v Ljubljani. Uvodoma bomo pojasnili osnovni namen in cilje projekta PODVIG (Krepitev kompe- tence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v gimnazijah) ter osmislili kompetenčni okvir EntreComp, na katerem omenjeni projekt temelji. V osrednjem delu bomo najprej predstavili akcijski načrt šole, nato pa podrobneje tri projekte, s katerimi na šoli uresničujemo učenje podjetnostnih kompetenc. Izpostavljena bosta tako organizacijski kot vsebinski vidik dejavnosti. V članku se bomo navezali tudi na programske okvire, ki trenutno v Sloveniji spodbujajo podjetnost na šolah, in na kratko omenili tudi didaktično vrednost dejavnosti v okviru projekta PODVIG. Ključne besede: Škofi jska klasična gimnazija, podjetnostne kompetence, inovacijski kamp, dijaška podjetja, projek- tne naloge ABSTRACT The article will systematically present the organizational aspects of the development of entrepreneurship compe- tences at Škofi jska klasična gimnazija (Diocesan Grammar School) in Ljubljana. The introduction will clarify the basic purpose and aims of the project PODVIG (Strengthening the entrepreneurship competence and promoting fl exible transition from education to the work environment in grammar schools) and give meaning to the competence framework EntreComp, on which the aforementioned project is based. The body of the article will begin by present- ing the school’s action plan and continue with a thorough presentation of three projects with which the school is teaching entrepreneurship competences. It will highlight the organizational and content aspect of the project activ- ities. The article will also refer to the programme frameworks that are being used in Slovenia to promote entrepre- neurship in schools, and will briefl y mention the didactic value of activities under the project PODVIG. Keywords: Škofi jska klasična gimnazija, Diocesan Grammar School, entrepreneurship competences, innovation camp, student companies, project papers UVOD Škofijska klasična gimnazija v Ljubljani sodeluje v projektu PODVIG (Krepitev kompetence podjetnosti in spodbujanje prožnega prehajanja med izobraževanjem in okoljem v gimnazijah), in sicer kot implementacijska A-šola. Vloga slednjih je med drugim »/…/ preizkušanje didaktičnih pris- topov in strategij, s poudarkom na aktivni vlogi deležnikov učnega procesa pri razvijanju kompetence podjetnosti« (Pri- javnica za projekt, 2018: 104). To je zagotovo tisto, kar si šola obeta od celotnega projekta za svojo prihodnost. Poleg tega pa vsebinsko-konceptualni del projekta predvideva naslonitev na kompetenčni okvir podjetnosti EntreComp, posledica česar bi bil naslednji proces: »Nadgraditi in poso- dobiti dosedanjo obstoječo prakso, pobude, pristope in pro- grame na področju razvoja kompetence podjetnosti ter razviti modele uporabe vsebinskih sklopov v skladu z EntreComp ...« (Prijavnica: 106) Po mnenju koordinatorja projektnega tima PODVIG na šoli in avtorja pri čujočega prispevka je projekt predvsem priložnost, da se dolo čene aktivnosti na šoli sistema- tično prilagodijo oz. nadgradijo. Hkrati pa si v projek- tnem timu na šoli želijo, da bi našli na čine za ustrezno spodbudo in motivacijo kolegom pri na črtovanju pouka, ki bi se v dolo čeni meri približal tudi pou čevanju pod- jetnostnih kompetenc. To je po mnenju koordinatorja tudi temeljni namen projekta, pri čemer se še posebej poudarja, da : »/…/ bomo na ravni šol spodbujali celosten in kroskurikularni pristop za razvijanje šole kot primera podjetnostne skupnosti« (Prijavnica: 3). Slednje za svojo uresničitev predstavlja svojevrsten podvig, ki si ga na šoli še želimo uresničiti do konca projekta in najverje- tneje še prek tega. OSMIŠLJANJE PODJETNOSTNIH KOMPETENC NA ŠOLI Pri seznanitvi z enotnim kompeten čnim okvirom je dobro, če strokovne delavce na šoli najprej seznanimo z njegovim namenom, ki zadeva podro čje formalnega izobraževanja. Okvir v tem smislu lahko »/…/ uporabimo za: UC ˇ ITELJEV GLAS | 2021 | št. 4-5 | VZGOJA & IZOBRAŽEVANJE 83 • umestitev podjetnostnih u čnih dosežkov glede na na- men, okoliščine, • ustvarjanje novih ali izboljšanje obstoje čih dejavnosti poučevanja in u čenja za razvoj podjetnostnih kompe- tenc, • oblikovanje kriterijev za vrednotenje podjetniških kom- petenc« (EntreComp, 2019: 12). Pri vseh treh omenjenih podro čjih pa je prav tako po- membno, da ozavestimo cilje, ki jih s tem lahko dosežemo. Ti so resni čno jedro prej omenjene kroskurikularnosti. Z različnimi dejavnostmi na šoli lahko pri dijakih dosežemo naslednje cilje: • »spodbuditi zanimanje za podjetnost in navdihniti za prehod k dejanjem, • ustvariti vrednost s prilagajanjem okvira specifičnim okoliščinam, • oceniti in vrednotiti ravni podjetnostne kompetence, • izvajati podjetnostne zamisli in projekte, • prepoznati podjetnostne spretnosti« (EntreComp: 11). Z nameni uporabe in s cilji smo najprej seznanili ožje sode- lavce v projektu, potem pa predvsem z udejanjenjem le-teh skušamo spodbuditi še preostale sodelavce na šoli, da je kompeten čni okvir smiselno vklju čevati v njihovo delo. Ne nazadnje pa ne gre pozabiti tudi vidika predstavitve okvira kon čnim uporabnikom, torej dijakom, ki ga med nasveti iz- postavlja tudi Priro čnik (EntreComp: 14). Pri obeh skupinah, tako izvajalcih (u čiteljih) kot uporabnikih (u čencih), pa gre predvsem za dolo čeno spreminjanje zavesti, saj je EntreComp osnova ne samo formalnemu, temve č tudi neformalnemu in priložnostnemu u čenju (EntreComp, 18). Zato smo tudi so- delavci Škofijske klasi čne gimnazije v tem projektu na poti tega spreminjanja. Kako to čno se tega lotevamo, pa vam prikazujemo v nadaljevanju s prakti čnimi primeri. PODJETNOST NA ŠKOFIJSKI KLASIČNI GIMNAZIJI Projektni tim je na šoli za šolska leta 2018/2019, 2019/2020 in 2020/2021 oblikoval operativni na črt, ki je združil mnogotere vidike šolskih in obšolskih dejavno- sti v enotni delovni na črt vpeljevanja kompeten čnega okvirja podjetnosti. V prvem operativnem na črtu smo na začetku predstavili opis obstoje čega stanja na šoli kar se tiče razvijanja podjetnostnih kompetenc. V nadaljevanju navajamo klju čne poudarke, in sicer po posameznih pro- jektnih podro čjih. a) Mednarodni projekti s podro čja podjetnosti Na šoli že ve č let deluje podjetniški krožek. V preteklosti (šolski leti 2014/2015 in 2015/2016) smo tudi sodelovali v projektu Erasmus+ s kratico YEA, ki je spodbujal krepi- tev podjetnosti pri dijakih (Škofijska klasi čna gimnazija, 2014). b) Obvezne izbirne vsebine, ki krepijo podjetnostne kompetence • 1. letnik - V 1. letniku za vse dijake poteka projekt U čenje učenja, ki krepi predvsem kompetenco motivacije in vztrajnosti pri dijakih (Škofijska klasi čna gim- nazija, 2017b). V šolskem letu 2018/2019 smo take delavnice ponovili tudi za dijake 2. letnika (Škofij- ska klasična gimnazija, 2018b). • 2. letnik - V 2. letniku se vsi dijaki v okviru OIV, ki nosi naslov socialni praktikum, odpravijo v razli čne ustanove in tam krepijo številne podjetnostne kompetence (Katoliška cerkev, 2012). • 2. in 3. letnik - V 2. in 3. letniku vsak dijak pripravi najprej indivi- dualno (2. letnik), nato pa še skupinsko projektno nalogo (3. letnik). Podrobnejša predstavitev sledi v nadaljevanju. c) Krožki s področja podjetnosti • Podjetniški krožek - Pri krožku se dijaki nau čijo, kako ustanoviti, voditi in zapreti dijaško podjetje v obliki delniške družbe. Podrobnejša predstavitev sledi v nadaljevanju. • Finančni krožek - Krožek finančnega opismenjevanja Mladi in de- nar vključuje spoznavanje z osnovami ravnanja z osebnimi financami, mnenja in nasvete finančnih strokovnjakov, ki nas obiš čejo ali pa jih obiš čemo sami. V okviru krožka potekajo tudi priprave na tekmovanje Generacija Euro, ki ga organizira Ban- ka Slovenije (Škofijska klasi čna gimnazija, 2017a, 2017c, 2017d, 2018a). d) Karierna orientacija Na šoli je v okviru celotnega Zavoda sv. Stanislava za- poslena tudi tako imenovana multiplikatorka, ki deluje znotraj projekta Popestrimo šolo. Njena temeljna nalo- ga je ukvarjanje s karierno orientacijo dijakov (Škofijska klasična gimnazija, 2016) Njeno delovanje je v veliki meri uresničevanje vizije kompeten čnega okvira pod- jetnosti, zato smo jo z veseljem povabili k sodelovanju tudi na projektu PODVIG. V prvem akcijskem na črtu smo predstavili tudi vizijo našega dela v okviru projekta PODVIG. Zapisali smo, da si želimo ve č sistematičnega pristopa in enotnosti. Kot je razvidno iz zgornjega opisa že obstoje čih dejavnosti, so te zelo razpr- šene, hkrati pa le deloma potekajo v okviru standardnega kurikula. Zato si želimo, da bi v prihodnje dijakom ponudili celosten pristop k vzgoji za podjetnosti in tako čim več- jemu številu ponudili kakovostne vsebine na sistemati čni ravni. To seveda vklju čuje tudi delo z učitelji, ki se na naši šoli veliko dodatno izobražujejo, zadnja leta predvsem v okviru programov Erasmus+. Hkrati pa tudi sami v okviru Inštituta za raziskovanje in evalvacijo šolstva (Zavod sv. Stanislava, 2020a) ponujamo seminarje za u čitelje (Zavod sv. Stanislava, 2020b). Na obeh podro čjih lahko spodbuja- mo tudi kompeten čni okvir podjetnosti. Poleg standardnih dejavnosti v okviru projektov na nacionalni in mednarodni ravni, krožkov in dejavnosti v OIV, ki že potekajo, bi pos- topoma v okviru projekta poskušali privabiti k sodelovanju manjšo skupino učiteljev, ki bi skupaj s podporo vodstva v prihajajo čih letih ustvarila konkretne dejavnosti, ki vključujejo vsa tri podro čja referen čnega okvira: ideje in priložnosti, vire in ukrepanje. Veliko priložnost vidimo tudi v uporabi za to primernih metod poučevanja. To vizijo smo v nadaljnjih dveh letih še dodatno nadgra- dili, predvsem v smislu povezovanja z drugimi projekti, nazadnje s projektom Erasmus+ s podro čja aktivnega državljanstva, kjer sodelujemo s šolama iz Italije in Avstrije, kar bo našim aktivnostim dalo še mednarodno razsežnost. UC ˇ ITELJEV GLAS VZGOJA & IZOBRAŽEVANJE 84 ZASTAVLJENI MODELI RAZVOJA PODJETNOSTI V PROJEKTU PODVIG Akcijski na črt za šolsko leto 2020/2021 predvideva nas- lednje modele uresni čevanja podjetnostnih kompetenc na šoli, ki so predstavljeni v Preglednici 1.  Preglednica 1: Modeli razvoja kompetenc podjetnosti Model Dejavnosti in podjetnostne kompetence Model 1: KROŽKI Krožek fi nančnega opismenjevanja Podjetnostne kompetence: fi nančna in ekonomska pismenost, delo z drugimi, prevzemanje iniciative Krožek podjetništva. Podjetnostne kompetence: fi nančna in ekonomska pismenost, delo z drugimi, prevzemanje iniciative, ustvarjalnost, etično in trajnostno mišljenje, učenje z izkušnjami Krožek Mladi in EU. Podjetnostne kompetence: delo z drugimi, prevzemanje iniciative, ustvarjalnost, učenje z izkušnjami Model 2: KARIERNA ORIENTACIJA Koordinacija in organizacija različnih skupinskih in individualnih dejavnosti (npr. coaching), usposabljanje strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju, povezovanje z drugimi javnimi zavodi, gospodarskimi družbami in nevladnimi organizacijami v lokalnem in strokovnem okolju Podjetnostne kompetence: spoprijemanje z negotovostjo, dvoumnostjo in tveganjem, ustvarjalnost, delo z drugimi Model 3: MEDPREDMETNO POVEZOVANJE Antični dnevi Podjetnostne kompetence: delo z drugimi, prevzemanje iniciative, ustvarjalnost, učenje z izkušnjami Model 4: OIV Učenje učenja, Socialni praktikum Podjetnostne kompetence: delo z drugimi, prevzemanje iniciative, ustvarjalnost, etično in trajnostno mišljenje, učenje z izkušnjami Model 5: PROJEKTNE NALOGE Npr. organizacija dogodkov, prevajanje, pisanje, risanje, petje, izdelava konkretnih izdelkov, šivanje … Delavnice o javnem nastopanju, prototipiranju in dizajnerskem mišljenju Podjetnostne kompetence: fi nančna in ekonomska pismenost, delo z drugimi, prevzemanje iniciative, ustvarjalnost, etično in trajnostno mišljenje, učenje z izkušnjami, spoprijemanje z negotovostjo, dvoumnostjo in tveganjem Model 6: TEMATSKE UČNE URE Tematske ure v okviru rednega pouka. Podjetnostne kompetence: delo z drugimi, prevzemanje iniciative, ustvarjalnost, etično in trajnostno mišljenje, učenje z izkušnjami Model 7: POUK NA DALJAVO Primeri dobrih praks pouka na daljavo, ki spodbujajo razvoj kompetenc. Podjetnostne kompetence: etično in trajnostno mišljenje, Prevzemanje iniciative, ustvarjalnost, spoprijemanje z negotovostjo, dvoumnostjo in tveganjem, fi nančna in ekonomska pismenost, delo z drugimi, učenje z izkušnjami Medtem ko nekateri modeli preprosto povzemajo uspešno prakso preteklih let (1, 2, deloma 4 in 5 in deloma 7), drugi še čakajo na svojo uresni čitev (deloma 3, 6 in deloma 7). Za namen pričujočega prispevka se bomo z vidika organizaci- je in vsebine ter predvsem z upoštevanjem ovir in izzivov ozrli na 3 izbrane projekte, ki vsi spadajo v že uresni čene modele. PODJETNOSTNI PODVIGI NA ŠKOFIJSKI KLASIČNI GIMNAZIJI a) Inovacijski kamp Inovacijski kamp je bil na šoli prvi č izveden v okviru že omenjenega projekta Erasmus+ YEA, in sicer ga je kot uspešno metodo dela predstavila partnerska šola iz Nor- veške. Od takrat dalje Škofijska klasi čna gimnazija vsako leto organizira tak kamp, na katerem poleg njenih dijakov sodelujejo tudi dijaki drugih srednjih šol in gimnazij. Ino- vacijski kamp je metoda seznanjanja dijakov s konkretnimi koraki od podjetniške zamisli do izdelka oz. storitve. Klju č- UC ˇ ITELJEV GLAS | 2021 | št. 4-5 | VZGOJA & IZOBRAŽEVANJE 85 no pri tem je, da udeleženci uspejo testirati in predstaviti prototip. Kamp po navadi poteka 3 dni in vsebuje splošne tematske sklope kot npr. pomembnost podjetništva, na čr- tovanje projekta, finančni načrt in javno nastopanje. Pri izvedbi sodelujejo u čitelji in zunanji mentorji ter predstav- nik konkretnega podjetja, ki zastavi izziv dijakom. Prvi dan kampa je najprej uvodna predstavitev izziva in razdelitev udeležencev v manjše skupine. Sledi prvo predavanje o podjetništvu predvsem z vidika razvijanja podjetniške ideje in prototipiranja, ki ga po navadi izvede zunanji mentor. Nato sledijo navodila za delo ter prvi sklop dela po skupinah. Delo spremljajo u čitelji in zunanji mentor. Popoldne zunanji mentor pripravi še predavanje o finan čnem načrtu in poslovnem modelu Canvas. Drugi dan sledita delavnici o inoviranju in o kreativnem raz- mišljanju, ki ju izvedeta zunanja mentorja, in nato drugi sklop dela po skupinah. V popoldanskem delu dijaki sli- šijo še nekaj podrobnosti o pripravi nastopa in promociji izdelka oz. storitve, ki jih pripravita zunanja mentorja, nato pa imajo čas za podaljšano delo po skupinah glede na njihove želje. Zadnji dan potekajo priprave na predsta- vitve inovativnih rešitev (tako imenovano pi čanje) glede izdelkov ali storitev in kon čno predstavitev le-teh pred komisijo, ki jo sestavljajo učitelji, zunanji mentor ter predstavnik sodelujo čega podjetja. V šolskem letu 2020/2021 se je kampa udeležilo 6 šol, ki so se v mešanih ekipah pomerile v izzivu, ki ga je zasta- vilo podjetje Mogenas. Izziv se je dotaknil trženja dveh portalov za mlade, pri čemer so morale skupine odgovori- ti na vprašanje, kako bi oni unov čili te spletne vsebine in ustvarili prihodek, ki bo vsaj tak kot na off-line tiskanih medijih. Po prvem dnevu je ve čina že slutila tisto, kar je na koncu lepo izrazil eden od dijakov: »Zelo sem vesel, da sem se prijavil na ta kamp. Spoznal sem veliko dob- rih ljudi in sklenil nova prijateljstva. Poleg tega pa sem se pa se naučil mnogo o podjetništvu in o skupinskem delu. Spoznal sem, kaj je potrebno, da postaneš uspešen podjetnik. Vsakemu bi priporo čal, da se inovacijskega kampa udeleži, če se ga le lahko!« (Rifel 2020) Dodana vrednost udeležbe na kampu za dijake so poleg znanja tudi izkušnje, ki jih pridobijo. Med javnimi predstavit- vami rešitev je moderator poskrbel za to, da so se dijaki spomnili vsega tistega, na kar so po skoraj zaklju čenem kampu lahko zares ponosni: na pogum, da so prišli; na voljo, da so premagali vse ovire; na nova prijateljstva; na odlične mentorje. Kamp se je zaključil s podelitvijo na- grad najboljšim. Poleg tega da je inovacijski kamp vsako leto velik organi- zacijski izziv, je letošnja izvedba pokazala, da se z medse- bojnim sodelovanjem med šolami lahko doseže res veliko. Hkrati pa se je izkazalo tudi, da velika želja po udeležbi med dijaki iz leta v leto ve čja. b) Dijaška podjetja Že omenjena dijaška podjetja so preizkušena praksa uresničevanja podjetnostnih kompetenc pri dijakih. Projekt poteka v organizaciji JA Slovenija, Zavoda za spodbujanje podjetnosti mladih, ki je del svetovne mreže. »Moje podjetje je učni program za srednješolce, kjer dijaki preko šolskega leta izkusijo vse faze vodenja podjetja, od ustanovitve do likvidacije. Tekom leta dijaki dodobra spoznajo sami sebe in ugotovijo, kako pomembno je sodelovanje v skupini za dosego skupnih ciljev.« (JA Slovenija, 2020a) Škofijska klasi čna gimnazija v programu sodeluje že od leta 2014, ko je bilo na šoli ustanovljeno prvo dijaško podjetje, ki je kasneje tudi zmagalo na nacionalnem tekmovanju in zastopalo Slovenijo na mednarodni ravni. Na šoli imamo z nekaterimi prekinitvami vsako leto vsaj eno podjetje, v šolskem letu 2019/2020 smo imeli 2, v letošnjem pa imamo 4. V celotni Sloveniji je bilo lani na vseh šolah skupaj ustanovljenih 79 dijaških podjetij, v program pa je bilo skupaj vklju čenih 390 dijakov iz 19 šol, ki jih je skupaj spremljalo 35 u čiteljev mentorjev (JA Slovenija, 2020b). Lansko leto je bilo za našo šolo spet zelo uspešno, saj je eno izmed podjetij uspelo zmagati na izzivu, ki ga je prip- ravil Urad Vlade Republike Slovenije za komuniciranje v povezavi z nacionalno blagovno znamko »I feel Slovenia«. Dijaka Katarina in Gašper sta z nami delila nekaj vtisov o svoji podjetniški izkušnji predvsem z vidika tega, kaj sta se novega naučila. »Pri podjetniškem krožku sem pridobil znanja/veš čine, ki mi bodo nekoč zagotovo koristile v realnem življenju. Naučil sem se boljše organizacije dela. Pomembno je, kako si delo razdeliš znotraj ekipe in si delo, ki je dodeljeno tebi, razporediš tako, da si čim bolj u činkovit in imaš čim manjše časovne izgube. Lastnost, za katero sem najbolj vesel, da sem jo pridobil, je javno nastopanje. Treba je bilo pristopiti do neznancev in jim predstaviti idejo, v katero verjameš, in jih prepri čati v nakup.« »Pri podjetniškem krožku sem se veliko nau čila. Vse, kar sem se naučila, mi bo v prihodnosti koristilo. Nau čila sem se sodelovanja, kako pristopiti do kupca in ga prepri čati o nakupu izdelka, kako moraš sam sebi razporediti delovni čas in obveznosti, da vse opraviš.« (Škofijska klasična gimnazija 2020) Vodenje dijaškega podjetja na šoli je svojevrsten izziv, ki je vreden vse pozornosti, ko gre za u čenje kompetenc. Izvedbeno ga v najve čji meri podpira že omenjeni zavod JA Slovenija, brez katerega izvedba programa ne bi bila mogoča. V sodelovanju z njim smo se na Inštitutu za raziskovanje in evalvacijo šolstva, ki deluje v Zavodu sv. Stanislava zaradi dodane vrednosti programa za dijake in u čitelje zato odlo čili, da želimo projekt predstaviti tudi drugim strokovnim delavcem na slovenskih šolah. V ta namen smo januarja 2021 organizirali seminar, s katerim bodo udeleženci na prakti čni ravni izkusili udejanjanje podjetnosti in podjetništva v šoli, nadgradili svoj pouk, da bo bolj usmerjen v kompetenčno poučevanje in učenje, pri katerem znanje povezujemo z veš činami in vrednota- mi. Vse to bodo udeleženci lahko prepoznali v prakti čnih primerih in na njihovi podlagi tisto, kar na čeloma spre- jemajo na na čelni ravni, usvojili tudi na izkustveni. To je naš najve čji izziv, ki nas čaka. c) Projektne naloge dijakov Projektne naloge opravljajo dijaki 2. in 3. letnika. V 2. letniku opravijo individualno nalogo, v tretjem pa sku- pinsko. Izdelajo jo s podro čja, ki ga izberejo v soglasju z mentorjem, ki si ga tudi izberejo sami. S projektnimi na- logami dijakom omogočimo, da se razvijajo na podro čju, ki jih zanima in morda ni tipi čno šolsko. Tako se preizku- sijo v organizaciji dogodkov, prevajanju, pisanju, risanju, petju, izdelavi konkretnih izdelkov, šivanju … Na takšen UC ˇ ITELJEV GLAS VZGOJA & IZOBRAŽEVANJE 86 način oblikujemo njihovo celostno osebnost, z interdisci- plinarnim pristopom pa osmišljamo pridobljeno znanj. V šolskem letu 2020/2021 smo model nadgradili z izvedbo delavnic o javnem nastopanju, prototipiranju in dizajner- skem mišljenju. Za razliko od dijaških podjetij, ki so pretežno poslovno, to- rej finančno, usmerjena, gre pri projektnih nalogah v ve čini za dodano vrednost na družbenem in kulturnem podro čju. Dijaki se zelo radi odločajo za organizacijo dogodkov, kot je recimo priprava umetniške razstave, izvedbo dramske igre ali koncerta ali pa za organizacijo okrogle mize oz. pogovora z gosti. Dijaki za opravljeno nalogo pridobijo samostojno oceno v zaklju čnem spri čevalu. Od vseh teh predstavljenih projektov je ta s tem ovrednotenjem dija- škega dela najbliže temu, da ima dejansko mesto znotraj formalnega izobraževanja na šoli. Seveda si ravno s pro- jektom PODVIG želimo v tej smeri razvijati tudi preostale projekte, ki so zajeti v vseh 6 načrtovanih modelov. SKLEP Podjetnosti podvigi na Škofijski klasični gimnaziji so dokaz, da se šola prilagaja, organizacijsko in didakti čno, v smeri pou čevanja podjetnostnih kompetenc. Z delom, ki se začne pri strokovnih delavcih in nato nadaljuje v konkretno izvajanje razli čnih aktivnosti z dijaki, se na šoli ustvarja prostor podjetnostne skupnosti za »/…/ odkrivanje in izkoriš čanje priložnosti oziroma zamisli ter njihovo preobli- kovanje v družbeno, kulturno, finančno ali drugo vrednost«, kot predvideva okvir (EntreComp, 7). S projektom PODVIG je to prizadevanje šole dobilo dodatno potrditev in nove možnosti razvoja. Zagotovo pa tudi znotraj tega projekta ne manjka novih izzivov in priložnosti za izboljšanje. VIRI IN LITERATURA EntreComp (2019). ENTRECOMP: okvir podjetno- stne kompetence. Ur. Anton Polšak. Prev. Ensitra prevajanje. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. JA Slovenija (2020a). »Program moje podjetje«. https://www.jaslovenija.si/moje-podjetje. JA Slovenija (2020b). »Uvodni dogodek programa Moje podjetje 2020«. Https://www.jaslovenija.si/ post/uvodni-dogodek-programa-moje-pod- jetje-2020. Katoliška Cerkev (2012). »Drugi socialni praktikum za dijake Škofijske klasične gimnazije«. Https:// katoliska-cerkev.si/drugi-socialni-praktikum- za-dijake-skofijske-klasicne-gimnazije. Prijavnica za projekt (2018). Https://skupnost.sio. si/pluginfile.php/661659/mod_resource/con- tent/1/KKPG_Prijavnica.pdf. Rifel, T. (2020). »Inovacijski kamp (2020)«. Po- ročilo o izvedenem projektu na spletni strani. Https://www.stanislav.si/zavod/inovacijski- -kamp-2020/. Škofijska klasična gimnazija (2014). »YOUNG ETREPRENEURS IN ACTION! (YEA!)«. Http:// en.stanislav.si/international-cooperation/ international-projects/young-etrepreneurs- -in-action-yea/. Škofijska klasična gimnazija (2016). »Popestrimo šolo«. Https://www.stanislav.si/dejavnosti/po- pestrimo-solo/. Škofijska klasična gimnazija (2017a). »Finančna pismenost«. Https://www.stanislav.si/ skg/12038/. Škofijska klasična gimnazija (2017b). »Učenje za učenje«. Https://www.stanislav.si/izpostavljeno/ ucenje-za-ucenje/. Škofijska klasična gimnazija (2017c). Https://www. stanislav.si/zavod/uspeh-nasih-dijakov-euro- video-challenge/. Škofijska klasična gimnazija (2017d). »Zmagovalna ekipa tekmovanja Generation €uro v Frankfurtu«. Https://www.stanislav.si/zavod/zmagovalna- -ekipa-tekmovanja-generation-euro-v-frank- furtu/. Škofijska klasična gimnazija (2018a). »Naši dijaki sodelovali v rubriki Obrazi prihodnosti v časopisu Dnevnik«. Https://www.stanislav.si/skg/nasi-di- jaki-sodelovali-v-rubriki-obrazi-prihodnosti-v- casopisu-dnevnik/. Škofijska klasična gimnazija (2018b). »Učenje učenja za 2. letnike«. Https://www.stanislav.si/ zavod/ucenje-ucenja-za-2-letnike/. Škofijska klasična gimnazija (2020). »Uspeh dijaškega podjetja SloStick«. Https://www. stanislav.si/skg/uspeh-dijaskega-podjetja/. Zavod sv. Stanislava (2020a). »Inštitut za raziskova- nje in evalvacijo šolstva«. Https://www.stanislav. si/dejavnosti/institut-za-raziskovanje-in-eval- vacijo-solstva/. Zavod sv. Stanislava (2020b). »Seminarji za pedago- ške delavce«. Http://seminarji.stanislav.si/.