TY - NEWS TI - Psihološki in družinski dejavniki šolske ocene ID - 32037986 IS - 2 VL - 57 = 123 PB - Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije N2 - V prispevku predstavljamo rezultate raziskave, v kateri proučujemo strukturo šolske ocene. V vzorec smo zajeli 362 otrok, ki so v šolskem letu 2004/05 obiskovali tretji razred devetletne osnovne šole. Rezultati več sekundarnih analiz, izvedenih na podatkih, zbranih v okviru mednarodnih primerjalnih raziskav znanja TIMSS in PISA, kažejo, da z vključenimi "šolskimi" in "učenčevimi" spremenljivkami ne morejo pojasniti relativno velikega deleža razlik v dosežkih učencev. V naši raziskavi smo želeli predvsem ugotoviti, alilahko z vklučitvijo psiholoških spremenljivk (otrokova govorna kompetentnost, intelektualne sposobnosti, osebnostne značilnosti) in nekaterih družinskih spremenljivk izboljšamo napoved učenčevih dosežkov. S pomočjo hierarhičnega linearnega modeliranja (HLM) smo ugotovili, da lahko 20% variance med učenci pri dosežkih na nacionalnih preizkusih znanja iz slovenščine in matematike pripišemo razlikam med šolami glede na povprečne dosežke učencev (raven šole), 80% pa razlikam med učenci v posamezni šoli (učenčeva raven). Z vključenimi neodvisnimi spremenljivkami lahko pojasnimo 35% razlik med učenci pri dosežkih na nacionalnem preizkusu znanja iz slovenščine in 33% razlik med učenci pri dosežkih na nacionalnem preizkusu znanja iz matematike. LA - slovenski JO - Sodobna pedagogika DA - 2006 A1 - Marjanovič Umek, Ljubica A2 - Sočan, Gregor A3 - Grgić, Katja KW - učna uspešnost KW - šolske ocene KW - ocenjevanje KW - preverjanje znanja ER -