Analiza spremenjenih pogojev gospodarjenja za obdobje 1986-1990 Skupščina mesla Ljubljane je v letu 1987 sprejela odlok o pripravi in spre-jetju sprememb in dopolnitev dmžbenega plana mesta Ljubljane za obdobje 1986—1990. Po tem odloku je Komunalna skupnost ljubljanskih obdn dolžna izdelati analizo spremenjenih pognjev razvoja komunalne infrastrukture v Ljubljani za obdobje 1987—1990 ter sprejeti spremembe in dopolnitve sred-njeročnih planskih dokumentov. Spremembe in dopolnitve srednje-ročnih planskih dokumentov komu-nabie skupnosti narekuje naslednje: I. S srednjeročnim planom KSLO smo načrtovali, da se bodo s sredstvi samnprispevka IV. sofinancirale za občine in mesto Ljubljana naslednje pomembnejše komun^ne investici-je: — objekti in naprave za izboljša-nie in varovanje pitne vode in sicer povezovalni sistem mestnega vodo-voda, izgradnja lokalnih vodovodnih sistemov, sanacija lokalnih vodovo-dov ter zaščita varstvenih pasov vod-nih virov na območju vodarn Kleče, Šentvid, Hrastje, Jarški Brod in vo-darne Brest; — izgradnja I. faze centralne či-stilne naprave v Zalogu ter — izgradnja odlagališča komu-nalnih odpadkov »Barje«. Vsi našteti objekti in naprave so bili ovrednoteni po cenah december 1985 v skupni investicijski vrednosti 28.278 mio din. Za realizacijo teh nalog je bilo po programu samopri-spevka IV. načrtovano, da se iz sred-stevsamoprispevkasofinancirajo na-loge v višini 10.523 mio din, kar v globalu predstavlja 37,2 % od skupne investicijske vrednosti. Ker Ljubljančani nismo izglasovali samoprispevka IV. je za razvoj ko-munalnih dejavnosti izpadel eden izmed pomembnejših virov financi-ranja nalog, opredeljenih v pro-gramu samoprispevka IV. Ker gre za ekološke prednostne naloge, je treba za njihovo realizacijo spremeniti in dopolniti srednjeročni program KSLO. 2. V srednjeročnem programu KSLO za obdobje 1986—1990 smo izhajali iz predpostavke, da bo dose-žen 100 % podpis SaS o temeljih plana KSLO za obdobje 1986—1990 in, da bodo tudi vsi podpisniki poravnali svoje obvezno-sti iz SaS. Tudi tu ugotavljamo velik izpad sredstev, saj je k SaS o temeljih plana KSLO pristopilo Ie 60 % mož-nih podpisnikov, do 30.4. 1987 pa je poravnalo svoje obveznosti iz na-slova prispevka 0,65 % iz čistega do-hodka od osnove BOD 60 % podpi-snikov. Združena sredstva prispevka 0,65 % iz čistega dohodka od osnove BOD se po SaS o temeljih plana srednjeročnega obdobja namenjajo za razširjeno reprodukcijo objektov in naprav vodovodnega in kanaliza-cijskega sistema. 3. Za razširitev pokopališča Žale je bilo predvideno, da se bo financi-ralo iz dela cene najemnine za gro-bove, namestila za uporabo stavb-nega zemljišča ter kreditnih sredstev. Že v prvih dveh letih tega obdobja se je pokazalo, da ni možno zagotavlje-njanje sredstev za finančno tako za-htevno investicijo le z najemninami za grobove. Za financiranje te inve-sticije so v celoti izpadla sredstva iz najemnin za grobove, ki so po fi-nančni konstrukciji srednjeročnega plana KSLO predstavljala vstrukturi 43 % celotne investicijske vrednosti. 4. V srednjeročni program vzdr- ževanja koleklivnih komunalnili ob-jektov in naprav. ki se financirajo iz sredstev prispevka 1,95 % iz dcr-hodka od osnove BOD, niso bile vključene naslednje naloge: — sanacija dotrajanih in poško-dovanih cest in mostov na območju Ijubljanskih občin, — prevzem novozgrajenih kolek-tivnih komunalnih objektov in na-prav v novozgrajenih soseskah (vzdrževanje zelcnih površin in poti, ploščadi teh objektov), — naloge, ki izhajajo iz spre-memb in dopolnitev 6. alinee 60. člena zakona o cestah, — naloge, ki izhajajo iz odloka SML, s katerimi je opredelila izobe-šanje in vzdrževanje zastav, namesti-tev in vzdrževanje nekomercialnih plakatnih mest ter odstranjevanje nedovoljenih objektov in deložacije na podlagi odločb pristojnih orga-nov, kot komunalna dejavnost, — gbnova semaforskega sistema v povezavi z avtomatskim vodenjem prometa. Ta naloga je bila doslej opredeljena kot skupna mestna na-loga in se je financirala iz sredstev nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča. Ker se ta finančni vir usmerja predvsem v urejanje sosesk in v druge investicije, za ta program niso predvidena sredstva nadomesti-la. Zato bo potrebno tudi za vse te naštete naloge zagotoviti finančni vir in tako vključiti v srednjeročni plan KSLO, saj odlok o začasnem plače-vanju prispevka iz dohodka za izredno vzdrževanje in obnavljanje komunalnih objektov in naprav skupne rabe v višini 0,47 % iz do-hodka od osnove BOD, ki ga je spre-jela skupšdna SML, velja le eno leto in zajema le del teh nalog. 5. S 1. 7. 1987 bo pričel veljati nov obračunski sistem, ki prinaša bi- stvene spremembe. ki bodo nepo-sredno vplivale na združevanje sred-stev SIS materialne proizvodnje in sicertistih virovsredstev, ki jih OZDJ izdvajajo iz ustvarjenega čistega dol hodka. I 6. V letošnjem letu je bila spre-1 jeta nova zakonodaja, ki ureja po1-! dročje bančnega poslovanja in s tem J tudi novih bančnih pogojev, s kate-rimi se uveljavljajo realne obrestne mere za najete kredite. N. pogoji bodo imeli za zmanjševanje razpoložljivm mcumo za naložbe. 7. Skupščina mesta Ljubljane je na 12. seji obravnavala ugotovitve in stališča 1S SML k spremenjenim po-gojem dejavnosti gospodarske infra-strukture v Ljubljani za obdobje 1986—1990 ter sprejela naslednji poredlog prioritetnih investicij mestnega pomena na področju ko-munalne infrastrukture za obdobje 1988—1990: • Odlagališče komunalnih odpad-kov Barje • Razširitev Žal — I. faza • I. faza 1. etape Centralne čistilne naprave Hkrati je sprejela naslednje usme-ritve: »Finančna sredstva za omenjene prioritete bodo zagotovljena iz raz-položljivih sredstev vseh SIS mate-rialne proizvodnje na ravni mesta in sredstev sklada stavbnih zemljišč. Izbiro omenjenih prioritet so nare-kovali naslednji kriteriji: — izboljšanje in varovanje živ-Ijenjskega okolja, — medsebojna povezanost na področju SIS materialne proizvod-nje, — stopnja pripravljenosti za omenjene investicije, — prednostne naloge v okviru SR Slovenije.