Oznaka poročila: ARRS-RPROJ-ZP-2010-1/138 ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROJEKTA A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROJEKTU 1. Osnovni podatki o raziskovalnem projektu Šifra projekta L5-0654 Naslov projekta Lokalna in regionalna razvojna jedra Vodja projekta 4991 Frane Adam Tip projekta L Aplikativni projekt Obseg raziskovalnih ur 3.540 Cenovni razred B Trajanje projekta 02.2008 - 01.2010 Nosilna raziskovalna organizacija 2439 Inštitut za razvojne in strateške analize Raziskovalne organizacije - soizvajalke 2486 Fakulteta za uporabne družbene študije v Novi Gorici Družbeno- ekonomski cilj 10. Kultura, rekreacija, religija in sredstva javnega obveščanja 2. Sofinancerji1 1. Naziv Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko Naslov Kotnikova 28, 1000 Ljubljana 2. Naziv Naslov 3. Naziv Naslov B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROJEKTA 3. Poročilo o realizaciji programa raziskovalnega projekta2 Konceptualna orientacija projekta je zasnovana na presečišču regionalnih študij, teorij razvoja ter interakcije med človeškim in socialnim kapitalom. Glavni poudarek je na dinamiki lokalnih in regionalnih razvojnih (inovativnih) jeder in njihove vpetosti v širši socio-kulturni kontekst. Ta kontekst vključuje tako organizacije, ki sestavljajo regionalni inovacijski sistem (RIS), to je univerza (inštituti), ti. podporne ali intermediarne institucije (kot so inkubatorji, razvojne agencije, tehnološki parki...), podjetja in policy-makers. Zanimali so nas tako formalni kanali komunikacije, kot tudi neformalni odnosi med akterji v teh organizacijah, institucijah in ad hoc skupinami. V prvi fazi smo se osredotočali na zbiranje podatkov in sekundarna analizo podatkov ter indikatorjev, ki so pomembni v razvojnem in inovativnem smislu (človeški viri, patenti, število novih podjetij, prisotnost R&R oddelkov ter akademskih in drugih inštitutov, število inkubatorjev, tehnoloških parkov in razvojnih agencij v posameznih (statističnih) regijah. Temu so sledili neformalni razgovori s predstavniki RIS v štirih statističnih regijah, ki smo jih izbrali za poglobljeno proučevanje. V drugem (zadnjem) letu smo na tej osnovi oblikovali vprašalnike za intervjuje in fokusne skupine ter opravili terensko delo. Nato smo (v l. 2009) začeli izvajati polstrukturirane intervjuje in fokusne skupine. Skupno smo izvedli 19 intervjujev ter štiri fokusne skupine (ter okroglo mizo o razvojnih potencialih v Pomurju). Kot je razvidno iz odgovorov in stališč predstavnikov podpornih institucij in drugih akterjev inovativnega sistema (ki smo jih pridobili z intervjuji in fokusnimi skupinami), so vzpostavljeni mehanizmi za inovacijski preboj, prihaja tudi do zgostitve ustvarjalnih kadrov, ki bi tvorili potencialna razvojna jedra. Še vedno pa niso rešena vprašanja razvojnih prioritet (katere panoge oz dele panog, katere tehnologije razvijati), ni prave koordinacije in sinergije med posameznimi elementi inovacijskega sistema. Omenjene institucije večkrat funkcionirajo po birokratski logiki (v kar so delno tudi prisiljene) in so manj fleksibilne in responzivne kot bi se od njih pričakovalo. Akterji in institucije RIS so premalo povezani tako znotraj posameznih lokacij in regij, kot tudi preko meja lokalnih in regionalnih okvirov. V mnogih primerih gre še vedno za zaprte kroge ali omrežja, ki ne izkoristijo vseh možnosti za razvoj. Obstajajo pa tudi izjeme in sicer v smislu posameznih enot RIS (recimo inštitutov ali visokotehnoloških podjetij), ki so sposobni pridobivanja novih informacij in kooptacije novih članov v ožjem lokalnem in regionalnem smislu ali pa v širšem kontekstu. Zanimivo je, da uspešnejša visokotehnološka podjetja (Goriška) delujejo kot globalni igralci (ali to vsaj poizkušajo) in da imajo z lokalno skupnostjo ali regijo, kjer imajo sedež ali obrate, zelo malo stikov. Podporne institucije kot so inkubatorji ali tehnološki parki so - tako se zdi - še v eksperimentalni fazi in je še težko napovedati, ali se bodo podjetja, ki zdaj delujejo v njihovem okviru, osamosvojila in se uveljavila na trgu. Vtis je, da akterji in institucije RIS nimajo pravih mehanizmov za koordinacijo in kooperacijo, delujejo mehanično in ne organsko ali sistemsko. Ali bi ustanovitev pokrajin prispevala k njihovi večji usklajenosti in učinkovitosti, je težko trditi (kot smo že omenili). Vendar tudi status quo - ki pomeni prevlado občinskih uprav in državnih organov - ne more privesti do bolj inovativnega okolja in spodbuditi večjih razvojnih premikov. Na podlagi empiričnega raziskovanja in uporabe različnih metod zbiranja in analize podatkov, smo napisali obsežno zaključno poročilo Adam et al, Lokalna in regionalna razvojna jedra. Prav tako je v tisku knjiga Adam et al, Inovativna jedra v regionalnem razvoju (Vega, 2010). Pred izidom je tudi članek Adam, F., Inovacijski potencial v regionalnih okvirih: dileme in odprta vprašanja (Teorija in praksa, Ljubljana 2010, Vol. XLVII, No. 2-3). Zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega projekta 4. Ocena stopnje realizacije zastavljenih raziskovalnih ciljev- Preučevanje regionalnega razvoja (in še posebej RIS) temelji večinoma na uporabi sekundarnih statističnih virov (Statistični letopisi ali drugi viri) ter na konstrukciji indikatorjev oz. indeksov na osnovi teh podatkov. Take študije so koristne - uporabili smo jih tudi mi - vendar so tudi enostranske, saj povzemajo le del socialne dinamike, ki se dogaja v regijah in jim daje svojevrsten pečat. Menimo, da je treba uporabljati tudi druge (kvalitativne) pristope in presoje, ki nam dajejo bolj poglobljeno (in tudi aktualizirano) sliko dogajanj, in ki zajamejo tudi neformalne vidike interakcij med akterji in institucijami, ki so pomembne za učinkovito delovanje regionalnega inovacijskega sistema. V tem smislu je naš projekt eden prvih, ki je temeljil na metodi polstrukturiranih intervjujev ter fokusnih skupin. Poudariti velja, da je šlo le za dvoletni projekt. Kljub temu, smo dobili dovolj gradiva za tri hipoteze. Mobilizacija in realizacija razvojnih in inovativnih potencialov v določeni lokaciji ali regiji je 1) odvisna od obstoja posameznika ali skupine, ki deluje integratorsko in spodbujevalno; 2) od kritične mase kreativnih skupin (poklicev) ter 3) od koordinacije in usklajenega delovanja vseh pomembnejših delov RIS. Naše spoznanje je, da v nobeni od proučevanih regij - z delno izjemo Osrednjeslovenske regije - nismo detektirali integratorskih vlog, institucije in drugi akterji RIS pa so še vedno v fazi relativno neusklajenih in šibko povezanih omrežij. 5. Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega projekta4 6. Najpomembnejši znanstveni rezultati projektne skupine5 Znanstveni rezultat 1. Naslov SLO Rola dyskursu strategicznego w procesie tworzenia nowej sciezki rozwoju. ANG The role of strategic discourse in the process of creating a new path of development. Opis SLO Avtor se ukvarja z vlogo societalne komunikacije na Finskem, Irski in Sloveniji. Analiza zajema razvojne poti teh držav s posebnim ozirom na 'path-dependency' in 'path-shaping' procesih kot koordinacijo skozi sistemski diskurz in pokaže, da prehod na višje stopnje razvoja zahteva spremembe v pristopu k razvojnemu usmerjanju. Strateški procesi so postali skupna domena vseh relevantnih sistemov in akterjev, ki uporabljajo bolj sofisticirane mehanizme kot so refleksivnost, kontekstualna intervenca in sistemski diskurz. Te mehanizme lahko uspešno aktiviramo le v najbolj razvitih družbah. ANG Author deals with the role of societal communication in Finland, Ireland and Slovenia. Analyses focuses on developmental paths in particular on 'path- dependency' and 'path-shaping' processes as coordination through systemic discourse and indicates that the transition to higher levels of development demands changes of the developmental-steering approach. Strategic processes have become common domain of all relevant systems and actors dealing with sophisticated mechanisms like reflexivity, contextual intervention and systemic discourse. Objavljeno v Rončević, B. V: Jakubowska, P. (ur.). Problematyka pryszlosci regionow W poszukowaniu nowego paradygmatu. Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, 2008, str. 181-193. Tipologija 1.06 Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje) COBISS.SI-ID 1024019521 2. Naslov SLO H konceptu strategije družbenega razvoja. ANG Towards the concept of a strategy of social development. V središču razprave so strateški procesi, ki se dogajajo na ravni med posameznikom in kolektivnimi akterji ter nastajajočimi družbenimi Opis SLO strukturami. Socialne dimenzije teh procesov je v analizi družbene realnosti mogoče razložiti s t.i. "social becoming" pristopom. Strategija je postavljena na nivo posredovanja med posameznikom in celoto (totality), kar je vzrok za "path-dependent" naravo strateških procesov in razvoja. Strateške akterje pri izbiri strategije omejujeta družbena struktura in kultura. ANG Strategic processes are social processes, eventuating in a special field between individual and collective actors and the emergent social structures. Social dimensions of these processes can be explained by the "social becoming" approach in the analysis of social reality. Strategy is located on the level of agency between individuality and totality. This is the reason for "path-dependent" nature of strategic processes and of development, implying "choice within constraints" approach. Objavljeno v Rončević, B. Innovative issues and approaches in social sciences, September 2009, vol. 2, no. 3, str. 17-36. Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID 1024051009 3. Naslov SLO ANG Opis SLO ANG Objavljeno v Tipologija COBISS.SI-ID 4. Naslov SLO ANG Opis SLO ANG Objavljeno v Tipologija COBISS.SI-ID 5. Naslov SLO ANG Opis SLO ANG Objavljeno v Tipologija COBISS.SI-ID 7. Najpomembnejši družbeno-ekonomsko relevantni rezultati projektne skupine6 Družbeno-ekonomsko relevantni rezultat 1. Naslov SLO Okrogla miza o razvojnih potencialih Pomurja (moderator: Dr. Frane Adam). ANG The round table on the 'Developmental potentials of Pomurje' (moderator: Dr. Frane Adam) Opis SLO Okrogla miza (v organizaciji IRSA in SVLR) o razvojnih potencialih Pomurja je potekala novembra 2009 na pubudo IRSA. Osnovni tematski izhodišči za razpravo na okrogli mizi sta bili identifikacija pomembnih razlogov za razvojni zaostanek Pomurske regije (glede na druge slovenske regije) ter iskanje idej, možnih ukrepov in instrumentov za preoblikovanje regije, s pomočjo katerih bi zmanjšali razvojni zaostanek Pomurja. Okrogle mize se je poleg predstavnikov izvajalca in strokovne skupine sofinancerja udeležilo še devet strokovnjakov različnih disciplin, ki se ukvarjajo z regionalnim razvojem. The round table on the 'Developmental potentials of Pomurje' (co-organised ANG by IRSA and SVLR) was held in November 2009, upon the initiative of IRSA. Two fundamental issues were reflected in the frame of the round table, (1) identification of relevant causes for under-development (in relation to other regions) of Pomurje, and (2) finding ideas, possible solutions and instruments for the transformation of Pomurje in the direction towards a more developed region. At the round table were present several experts from various scientific disciplines dealing with regional development. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v Brez objave. Tipologija 3.15 Prispevek na konferenci brez natisa COBISS.SI-ID 29348189 2. Naslov SLO Lokalna in regionalna razvojna jedra: zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega dela na aplikativnem projektu. IRSA, januar 2010. ANG Local and regional developmental cores: research report. IRSA, January 2010. Opis SLO V skladu z našo hipotezo nas zanimajo razvojni potenciali, inovativni akterji in podporne institucije (kot so inkubatorji in tehnološki parki), kako se v neki regiji oblikujejo, kako med seboj sodelujejo ter komunicirajo, zlasti z vidika prenosa znanja in dela na skupnih projektih. V tem okviru nas zanima tudi vloga civilne družbe in nevladnih organizacij. Izhajamo iz teoretične predpostavke, da je gostota teh organizacij pomembna za oblikovanje in difuzijo socialnega kapitala. Civilnodružbene (nevladne) organizacije so lahko posredno ali neposredno vključene v lokalne razvojne projekte. ANG The focus is on developmental potentials, innovative actors and support institutions (incubators and technological parks), their formation, mutual interaction and communication in particular from the perspective of knowledge transfer. We are also dealing with the role of civil society and NGOs in this framework. We derive from hypothesis that density of these organizations (NGOs) is important for formation and diffusion of social capital. NGOs can be directly or in-directly included in local developmental projects. Šifra D.01 Vodenje/koordiniranje (mednarodnih in domačih) projektov Objavljeno v Adam, F. et al, Lokalna in regionalna razvojna jedra: zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega dela na aplikativnem projektu. Tipologija 2.12 Končno poročilo o rezultatih raziskav COBISS.SI-ID 29142621 3. Naslov SLO Vloga medobčinskega sodelovanja pri učinkovitejši investicijski dejavnosti občin: ciljni raziskovalni program ANG Role of cooperation between municipalities at more effective investments in municipalities Opis SLO Na podlagi analize zbranih podatkov so podane usmeritve in predlogi za povečanje učinkovitosti pri medobčinskem sodelovanju ter sposobnosti učinkovitejšega pridobivanja sredstev za investicijske aktivnosti in predlogi, na kakšen način je mogoče s pomočjo sodelovanja širšega kroga ljudi v delovanju občine izboljšati razvojni potencial posameznih občin. ANG On the basisi of the analysis of collected data, recommendations are given for improving efficiency in cooperation between municipalities and capability for a more efficient acquisition of funds for investment activities. Furthermore, suggestions are given for the improvement of developmental potential of particular municipalities through cooperation of wider circle of actors. Šifra D.01 Vodenje/koordiniranje (mednarodnih in domačih) projektov Objavljeno v Pinterič, U. et al. Vloga medobčinskega sodelovanja pri učinkovitejši investicijski dejavnosti občin: ciljni raziskovalni program. Nova Gorica: FUDŠ, 2009. 136 strani., tabele, graf.prikazi. Tipologija 2.13 Elaborat, predštudija, študija COBISS.SI-ID 1024051521 4. Naslov SLO ANG Opis SLO ANG Šifra Objavljeno v Tipologija COBISS.SI-ID 5. Naslov SLO ANG Opis SLO ANG Šifra Objavljeno v Tipologija COBISS.SI-ID 8. Drugi pomembni rezultati projetne skupine7 9. Pomen raziskovalnih rezultatov projektne skupine8 9.1. Pomen za razvoj znanosti9 SLO_ Empirično proučevanje nam omogoča: (1) identifikacija elementov regionalnega inovacijskega sistema (2) anticipacijo pogojev in okoliščin za nastanek razvojnih jeder in karakteristike razvojnega (podpornega) okolja, zlasti z vidika interakcije človeškega in socialnega kapitala (3) ponudili smo izhodišča za primerjalne študije oz. vključitev v podobne evropske raziskave ANG Empirical investigation enables: (1) identification of elements of regional innovative systems (1) anticipation of the conditions and circumstances for the emergence of developmental cores and charatceristics of developmental (supportive) environment in particular from the perspective of interaction between human and social capital, and (2) provide foundations for comparative studies or inclusion into similar European research studies. 9.2. Pomen za razvoj Slovenije10 SLO_ V okviru aplikativnega znanja in policy relevantnih izsledkov je raziskava: (1) prispevala k evalvaciji ustreznosti nove pokrajinske zakonodaje, zlasti struktur odločanja z razvojnega vidika in z vidika oblikovanja inovacijskega sistema (2) nudila podatkovni in analitični okvir za bolj premišljeno realizacijo vladne Resolucije o razvojnih projektih (3) služila bo kot izhodišče za monitoring nekaterih vidikov regionalnega razvoja ANG In the frame of applicative knowledge and policy relevant findings (for Slovenia) the research findings: (1) are a contribution to the evaluation of new regional legislation - in particular regarding the structures of the decision-making from developmental perspective and from the perspective of formation of the innovation system; (2) offer data and analytical framework for a more thorough realization of the Governmental development projects resolution; (3) serve as foundation for monitoring of certain aspects of the regional development. 10. Samo za aplikativne projekte! Označite, katerega od navedenih ciljev ste si zastavili pri aplikativnem projektu, katere konkretne rezultate ste dosegli in v kakšni meri so doseženi rezultati uporabljeni Cilj F.01 Pridobitev novih praktičnih znanj, informacij in veščin Zastavljen cilj €>da One Rezultat Dosežen bo v naslednjih 3 letih 6 Uporaba rezultatov Uporabljen bo v naslednjih 3 letih 6 F.02 Pridobitev novih znanstvenih spoznanj Zastavljen cilj ;©DA NE Rezultat Dosežen bo v naslednjih 3 letih 6 Uporaba rezultatov 1 Uporabljen bo v naslednjih 3 letih 6 F.03 Večja usposobljenost raziskovalno-razvojnega osebja Zastavljen cilj Oda ne Rezultat I Dosežen 6 Uporaba rezultatov Delno 6 F.04 Dvig tehnološke ravni Zastavljen cilj Oda One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.05 Sposobnost za začetek novega tehnološkega razvoja Zastavljen cilj da One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.06 Razvoj novega izdelka Zastavljen cilj O da One Rezultat I ^ Uporaba rezultatov 1 6 F.07 Izboljšanje obstoječega izdelka Zastavljen cilj da One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.08 Razvoj in izdelava prototipa Zastavljen cilj Oda One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.09 Razvoj novega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj Oda One Rezultat 1 6 Uporaba rezultatov 6 F.10 Izboljšanje obstoječega tehnološkega procesa oz. tehnologije Zastavljen cilj da One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.11 Razvoj nove storitve Zastavljen cilj da One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 1 6 F.12 Izboljšanje obstoječe storitve Zastavljen cilj da One Rezultat 1 6 Uporaba rezultatov 6 F.13 Razvoj novih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj da One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.14 Izboljšanje obstoječih proizvodnih metod in instrumentov oz. proizvodnih procesov Zastavljen cilj da One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.15 Razvoj novega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj DA NE Rezultat Dosežen ▼ Uporaba rezultatov V celoti 6 F.16 Izboljšanje obstoječega informacijskega sistema/podatkovnih baz Zastavljen cilj da One Rezultat 1 6 Uporaba rezultatov 1 6 F.17 Prenos obstoječih tehnologij, znanj, metod in postopkov v prakso Zastavljen cilj DA NE Rezultat 1 Dosežen bo v naslednjih 3 letih 6 Uporaba rezultatov Delno 6 F.18 Posredovanje novih znanj neposrednim uporabnikom (seminarji, forumi, konference) Zastavljen cilj DA J NE Rezultat 1 Dosežen 6 Uporaba rezultatov 1 Delno 6 F.19 Znanje, ki vodi k ustanovitvi novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj DA ©NE Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.20 Ustanovitev novega podjetja ("spin off") Zastavljen cilj Oda One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.21 Razvoj novih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj Oda One Rezultat 1 6 Uporaba rezultatov 1 6 F.22 Izboljšanje obstoječih zdravstvenih/diagnostičnih metod/postopkov Zastavljen cilj da One Rezultat 1 6 Uporaba rezultatov 6 F.23 Razvoj novih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj Oda One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.24 Izboljšanje obstoječih sistemskih, normativnih, programskih in metodoloških rešitev Zastavljen cilj Oda One Rezultat Dosežen ▼ Uporaba rezultatov V celoti 6 F.25 Razvoj novih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj da One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 1 6 F.26 Izboljšanje obstoječih organizacijskih in upravljavskih rešitev Zastavljen cilj da One Rezultat 1 6 Uporaba rezultatov 1 6 F.27 Prispevek k ohranjanju/varovanje naravne in kulturne dediščine Zastavljen cilj oJ da One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.28 Priprava/organizacija razstave Zastavljen cilj DA O NE Rezultat 6 Uporaba rezultatov 1 6 F.29 Prispevek k razvoju nacionalne kulturne identitete Zastavljen cilj da One Rezultat i d Uporaba rezultatov 1 6 F.30 Strokovna ocena stanja Zastavljen cilj £>DA J NE Rezultat Dosežen 6 Uporaba rezultatov V celoti 6 F.31 Razvoj standardov Zastavljen cilj da One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 6 F.32 Mednarodni patent Zastavljen cilj Ü da One Rezultat i d Uporaba rezultatov 1 6 F.33 Patent v Sloveniji Zastavljen cilj da One Rezultat i d Uporaba rezultatov 6 F.34 Svetovalna dejavnost Zastavljen cilj Oda One Rezultat Dosežen 6 Uporaba rezultatov Delno 6 F.35 Drugo Zastavljen cilj da One Rezultat 6 Uporaba rezultatov 1 6 Komentar 11. Samo za aplikativne projekte! Označite potencialne vplive oziroma učinke vaših rezultatov na navedena področja Vpliv Ni vpliva Majhen vpliv Srednji vpliv Velik vpliv G.01 Razvoj visoko-šolskega izobraževanja G.01.01. Razvoj dodiplomskega izobraževanja O o o G.01.02. Razvoj podiplomskega izobraževanja o o o G.01.03. Drugo: o o o o G.02 Gospodarski razvoj G.02.01 Razširitev ponudbe novih izdelkov/storitev na trgu © O O O G.02.02. Širitev obstoječih trgov © o o o G.02.03. Znižanje stroškov proizvodnje © o o o G.02.04. Zmanjšanje porabe materialov in energije © O O O G.02.05. Razširitev področja dejavnosti © o o o G.02.06. Večja konkurenčna sposobnost © o o o G.02.07. Večji delež izvoza © o o o G.02.08. Povečanje dobička © o o o G.02.09. Nova delovna mesta © o o o G.02.10. Dvig izobrazbene strukture zaposlenih © O O O G.02.11. Nov investicijski zagon © o o o G.02.12. Drugo: o o o o G.03 Tehnološki razvoj G.03.01. Tehnološka razširitev/posodobitev dejavnosti © O O O G.03.02. Tehnološko prestrukturiranje dejavnosti © O O O G.03.03. Uvajanje novih tehnologij © o o o G.03.04. Drugo: o o o o G.04 Družbeni razvoj G.04.01 Dvig kvalitete življenja o o o G.04.02. Izboljšanje vodenja in upravljanja o o o G.04.03. Izboljšanje delovanja administracije in javne uprave © O O O G.04.04. Razvoj socialnih dejavnosti o o ® o G.04.05. Razvoj civilne družbe o ® o o G.04.06. Drugo: o o o o G.05. Ohranjanje in razvoj nacionalne naravne in kulturne dediščine in identitete © O O O G.06. Varovanje okolja in trajnostni razvoj © O O O G.07 Razvoj družbene infrastrukture G.07.01. Informacijsko-komunikacijska infrastruktura © O O O G.07.02. Prometna infrastruktura © o o o G.07.03. Energetska infrastruktura © o o o G.07.04. Drugo: o o o o I G.08. Varovanje zdravja in razvoj zdravstvenega varstva m o O O G.09. Drugo: o o o o Komentar 12. Pomen raziskovanja za sofinancerje, navedene v 2. točki11 1. Sofinancer Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko Vrednost sofinanciranja za celotno obdobje trajanja projekta je znašala: 12.500,00 EUR Odstotek od utemeljenih stroškov projekta: 10,29 % Najpomembnejši rezultati raziskovanja za sofinancerja Šifra 1. Okrogla miza o razvojnih potencialih Pomurja (moderator: Dr. Frane Adam). B.01 2. Rončević, B. Towards the concept of a strategy of social development. Innovative issues and aproaches in social sciences, Sept 2009, vol. 2, no. 3, str-17-36. A.01 3. Adam, F. et al, Lokalna in regionalna razvojna jedra: zaključno poročilo o rezultatih raziskovalnega dela na aplikativnem projektu. D.01 4. Objava podatkovne baze v sistemu ADP (Arhiv družboslovnih podatkov, FDV) F.16 5. Komentar S strani izvajalca smo bili seznanjeni, da se pripravlja knjižna izdaja dopolnjenega zaključnega poročila ter druge objave na podlagi aplikativnega projekta. Tako bodo ti izsledki dostopni tudi širši strokovni javnosti, kar je tudi v našem interesu. Nosilec projekta Lokalna in regionalna razvojna jedra, Inštitut IRSA (soizvajalec FUDŠ, Nova Gorica) je novembra 2009 skupaj z zahtevkom za izplačilo oddal delno poročilo o opravljenem delu na projektu. Februarja 2009 je izvajalec oddal redno letno poročilo. V zvezi s tem so bile s strani sofinancerja (SVLR) predlagane dodatne sugestije o večjem poudarku na določenih elementih pokrajinske zakonodaje. V ta namen je bil organiziran tudi sestanek širše strokovne skupine SVLR in izvajalca. Menimo, da je izvajalec v veliki meri upošteval naša priporočila, kar je razvidno tudi iz teksta zaključnega poročila. Ocena Oktobra 2009, je na pobudo sofinancerja (SVLR) prišlo do drugega sestanka z izvajalcem (IRSA) zaradi okoliščin povezanih s sprejetjem interventnega zakona o Pomurju. Na naše priporočilo je izvajalec v analizo vključil tudi Pomursko regijo. V tem okviru je bila organizirana okrogla miza o razvojnih potencialih Pomurja, ki je potekala novembra 2009 v prostorih SVLR. Okrogle mize se je poleg predstavnikov izvajalca (IRSA, FUDŠ - soizvajalec) in strokovne skupine sofinancerja udeležilo še devet strokovnjakov različnih disciplin, ki se ukvarjajo z regionalnim razvojem (Mednarodni center za ekoremediacijo, Univerza v Novi Gorici, URS Novo mesto, Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani, Inštitut za ekonomska raziskovanja, predstavnik podjetja za aplikativno tehnologijo, ZRC-SAZU Geografski inštitut, svobodni raziskovalec, razvojni ekonomist). Po našem mnenju je izvajalec upravičil sofinanciranje projekta, saj smo z njim pridobili pomembne informacije in ideje za naše delo pri pripravi pokrajinske zakonodaje in regionalne razvojne politike. Do izraza so prišla tudi stališča regionalnih akterjev, ki se ukvarjajo z razvojem, kot so: razvojne agencije, območne gospodarske zbornice in različne podporne institucije, ki so se ponekod oblikovale šele pred kratkim, npr. inkubatorji, tehnološki parki. 2. Sofinancer Vrednost sofinanciranja za celotno obdobje trajanja projekta je znašala: EUR Odstotek od utemeljenih stroškov projekta: % Najpomembnejši rezultati raziskovanja za sofinancerja Šifra 1. 2. 3. 4. 5. Komentar Ocena 3. Sofinancer Vrednost sofinanciranja za celotno obdobje trajanja projekta je znašala: EUR Odstotek od utemeljenih stroškov projekta: % Najpomembnejši rezultati raziskovanja za sofinancerja Šifra 1. 2. 3. 4. 5. Komentar Ocena C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja, za objavo 6., 7. in 8. točke na spletni strani http://sicris.izum.si/ ter obdelavo teh podatkov za evidence ARRS • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v pisni obliki • so z vsebino zaključnega poročila seznanjeni in se strinjajo vsi soizvajalci projekta Podpisi: Frane Adam in podpis vodje raziskovalnega projekta zastopnik oz. pooblaščena oseba RO Kraj in datum: Ljubljana 29.4.2010 Oznaka poročila: ARRS-RPROJ-ZP-2010-1/138 1 Samo za aplikativne projekte. Nazaj 2 Napišite kratko vsebinsko poročilo, kjer boste predstavili raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja ter rezultate in učinke raziskovalnega projekta. Največ 18.000 znakov vključno s presledki (približno tri strani, velikosti pisave 11). Nazaj 3 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 Samo v primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa raziskovalnega projekta, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega projekta. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 5 Navedite največ pet najpomembnejših znanstvenih rezultatov projektne skupine, ki so nastali v času trajanja projekta v okviru raziskovalnega projekta, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov v slovenskem in angleškem jeziku (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki) v slovenskem in angleškem jeziku, navedite, kje je objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. PRIMER (v slovenskem jeziku): Naslov: Regulacija delovanja beta-2 integrinskih receptorjev s katepsinom X; Opis: Cisteinske proteaze imajo pomembno vlogo pri nastanku in napredovanju raka. Zadnje študije kažejo njihovo povezanost s procesi celičnega signaliziranja in imunskega odziva. V tem znanstvenem članku smo prvi dokazali... (največ 600 znakov vključno s presledki) Objavljeno v: OBERMAJER, N., PREMZL, A., ZAVAŠNIK-BERGANT, T., TURK, B., KOS, J.. Carboxypeptidase cathepsin X mediates ß2 - integrin dependent adhesion of differentiated U-937 cells. Exp. Cell Res., 2006, 312, 2515-2527, JCR IF (2005): 4.148 Tipopologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek COBISS.SI-ID: 1920113 Nazaj 6 Navedite največ pet najpomembnejših družbeno-ekonomsko relevantnih rezultatov projektne skupine, ki so nastali v času trajanja projekta v okviru raziskovalnega projekta, ki je predmet poročanja. Za vsak rezultat navedite naslov (največ 150 znakov vključno s presledki), rezultat opišite (največ 600 znakov vključno s presledki), izberite ustrezen rezultat, ki je v Šifrantu raziskovalnih rezultatov in učinkov (Glej: http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/sifranti/sif-razisk- rezult.asp), navedite, kje je rezultat objavljen (največ 500 znakov vključno s presledki), izberite ustrezno šifro tipa objave po Tipologiji dokumentov/del za vodenje bibliografij v sistemu COBISS ter napišite ustrezno COBISS.SI-ID številko bibliografske enote. Navedeni rezultati bodo objavljeni na spletni strani http://sicris.izum.si/. Nazaj 7 Navedite rezultate raziskovalnega projekta v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ker se ga v sistemu COBISS ne vodi). Največ 2.000 znakov vključno s presledki. Nazaj 8 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://sicris.izum.si/ za posamezen projekt, ki je predmet poročanja. Nazaj 9 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 10 Največ 4.000 znakov vključno s presledki Nazaj 11 Rubrike izpolnite/prepišite skladno z obrazcem "Izjava sofinancerja" (http://www.arrs.gov.si/sl/progproj/rproj/gradivo/), ki ga mora izpolniti sofinancer. Podpisan obrazec "Izjava sofinancerja" pridobi in hrani nosilna raziskovalna organizacija - izvajalka projekta. Nazaj Obrazec: ARRS-RPROJ-ZP/2010 v1.00a 29-C3-48-47-0B-01-25-13-5F-6F-F5-B0-51-15-07-FC-A9-0C-6E-75