URN_NBN_SI_DOC-0TL8KWZT
VLOGA INFORMACIJ V REŠEVANJU RAZVOJNIH PRO BLEM O V - izbrani primeri Aleksandra Komhauser in Metka Vrtačnik (dodatni prim eri B. Boli in S. Glazar) Mednardni center za kemijske študije Univerze Edvarda Kardelja v Ljubljani, Jugoslavija Ekonomsko krizo v manj razvitih deželah, ki ogroža vse dejavnosti družbe, je moč premostiti z bolj učinkovitim prenosom novega znanja, znanosti in tehnologije v proizvodne procese in-sistem odločanja. Zato si Unesco močno prizadeva za integracijo dela informacijskih specialistov, raziskovalcev in organov odločanja, kar naj podpira boljše spoznavanje možnosti za uvajanje postopkov z večjim deležem znanja. Pri tem so sposobnost pridobivanja in strukturiranja novega znanja na izbranem področju, prepoznavanje vzorcev znanja in evalvacija kvlaitete znanja ključnega pomena, če naj upamo na uspešno tekmovanje na mednarod nem tržišču. Kot prispevek k temu razvoju je bila razvita problemsko usmerjena informacijska metodologija, ki vključuje naslednje stopnje: □ definicija problema, □ „informatizacija problema", to je opredelitev potreb po informacijah, □ zbiranje, urejanje in shranjevanje podatkov, □ strukturiranje podatkov v sisteme, opredeljevanje hierarhije para metrov, - iskanje optimalnih tehnik predstavitve znanja, prepoz navanje relacij in vzorcev, - postavljanje hipotez z visoko verjetnostjo, - testiranje hipotez z informacijskimi in eksperimental nimi pristopi. Predtavljeni bodo primeri s področja razvoja proiz vodnje in reševanja problemov okolja. Knjižnica. Tematska št. IATUL 1989 81
RkJQdWJsaXNoZXIy