Usmerjeno izobraževanje v občini Šiška Temelji so postavljeni Javna razprava o usmerjenem izobraževanju je že precej jasno izoblikovala bodočo mrežo in strukturo šol. V občini Ljubljana-Šiška, kot tudi drugod, teče široka akcija, ki jo vodita SZDL in Zveza sindikatov na pobudo Zveze ko-munistov. Na njej se občani, še posebej pa starši, osnovnošolcev seznanjajo o poteku in dosežkih razprav. V občini so sedaj 4 srednje šole. Te so: gimnazija Šentvid, Izobraževalni center Lito-stroj, Zelezniška elektro-kovinska šola in šolski center republiškega sekretariata za notranje za-deve v Tacnu. Na podlagi raziskav so ob so-glasju občinske izobraževalne skupnosti te šo-le dobile nove usmeritve ali pa obdržale stare. Zadovoljni so tako izvajalci kot uporabniki. Gimnazija Šentvid bo imela poslej računal-niško usmeritev. Študij bo potekal v dveh sme-reh: za računalniške tehnike in za računalniške programerje. ,Ta šola bo pokrivala primorsko, gorenjsko, dolenjsko, notranjsko in ožje ljub-ljansko področje. Šola z enako usmeritvijo bo le še v Mariboru in to za štajersko, pomursko in koroško področje. 2e v tem šolskem letu se bo na novousmerjeno šentviško gimnazijo vpi-salo predvidoma okrog 175 učencev. Predvpis pa je bil okrog 1. aprila. Izobraževalni center Litostroj bo imel kot že doslej kovinsko predelovalno usmeritev, letos pa se bo predvidoma vpisalo 330 učencev. Zavod za strokovno izobraževanje pri Zelez-niškem gospodarstvu Ljubljana bo imel novo usmeritev. Ta bo železniško-transportna. Letos pa naj bi se vpisalo 195 učencev. Šolski center republiškega sekretariata bo ohranil svojo usmeritev, sicer pa o njej odloča republiški sekretariat. Kljub znanim usmeritvam prehod na usmer-jeno izobraževanje še zdaleč ne bo brez težav. Na gimnaziji Šentvid imajo npr. preskrblje-ne učne kadre za skupno vzgojno-izobraževal-no osnovo. Še vedno pa ne vedo, kje bodo do-bili kadre za novo računalniško tehnično in programersko usmeritev. Sicer pa priprave še tečejo. Obeinska izobraževalna skupnosl, ki se s programom usmerjenega izobraževanja v ob-čini strinja, že vnaprej računa na mnoge te-žave in prvo leto usmerjenega izobraževanja bo prav gotovo šele zares pokazalo, kaj je še po-trebno narediti. Poleg kadrovskih težav bo iz-redno velik problem nastanitve učencev, njiho-va prehrana, fluktuacija po prvem letniku in drugo. Janez Kopač