NNNP '82 Preprečiti veliko materialno škodo in zmanjšati število žrtev Letos v Sloveniji izvajamo akcijo »nič nas ne sme presenetiti« že tretjič zapored. Samo-zaščitne in obrambne akciie, ki naj s politično mobilizacijo ljudi krepijo zavest, pripravljenost in sposobnost članov družbe za uresničevanje pravic in dolžnosti na tem pomembnem pod-ročju, so v preteklih letih veliko prispevale k podružbljanju ljudske obrambe in družbene sa-mozaščite. To leto bo pretežno v teh akcijah posveče-no usposabljanju in osveščanju delovnih Ijudi in občanov na področju požarne varnosti, orga-niziranju narodne ,in civilne zaščite ter prav posebno prometni problematiki, saj iz leta v leto narašča materialna škoda, nastala zaradi avtomobilskih in podobnih' nesreč in pa števila človeških žrtev. Nekaj prav uspešnih akcij v okviru NNNP '82 je svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, skupaj z delavci milice občine Šiška in njihovimi oddelki v Šentvidu, Medvodah ia Vodicah že izvedel, za izhodišče teh in drugih akcij, pa so mnenja, da bo- zavest in odgovor-nost za varnost na cestah še boljša, odgovor-nejša, če opozorimo voznike in pešce na nekaj določb, zajetih v členih novega republiškega zakona o varnosti cestnega prometa. Prav tako pa ta zakoa ureja pravila ravnanja tudi osta-lih udeležencev v prometu in določa tudi nji-hove obveznosti ter odgovornosti. Tako nas novi zakon, zaradi varnega poteka prometa, opozarja v okviru izvajanja nalog s področja družbene samozaščite, da skrbkno za varnost v cestnem prometu in ustvarjanju ppgojev za varno in pravilno potekanje prometa ter pre-prečevanje proraetnih nezgod s tem, da upo-števamo vse prometne varnostne predpise. Zakon v 197 členih obravnava, pojasnjuje in opozarja, kako morajo biti vzdrževana ce-stišča in cestni objekti, ki morajo zagotavljati varno vožnjo vozil in varnost udeležencev v prometu.. Prav tako zakon o prometnih pravilih pred-pisuje vožnjo z vozili po cesti, hitrosti, na ka-tere se v zakonu prav posebno poudarja glede na kategorijo vozii na motorni pogon in kje se promet odvija, kaka moramo voziti čez za-znamovane prehode za pešce, pa kako ustav-Ijamo in kje lahko parkiramo. Seveda pa zakon tudi predpisuje promet motornih koles, koles z motorji in koles. 38. člen pojasnjuje, da otroci mlajši od sedmih let in do 14 let starosti, pa se niso v šolskih ali drugih prometnih krož-kih usposobili za samostojno vožnjo in nimajo kolesarske izlcaznice, lahko vozijo kolo po cesti samo v spremstvu staršev ali osebe, starejše od 14 let. Kako vozirao osebe v osebnem avto-mobilu, avtobusu, tovornem vozilu ali motor-nem kolesu, nas zakon opozarja na navedbe, vnešene v prometna dovoljenja, kjer je vpi-sano, koliko oseb se lahko vozi, kako mora biti naložen tovor, predviden za prevoz, itd. Zakon pa nas tudi opozarja, kakšne dolžno-sti kot vozniki imamo; da izvajamo redne teh-nične preglede; da pravočasno izvršimo po-daljšanje registracije in skrbimo za brezhibnost vozila. Za kršitelje teh zakonskih predpisov o var-nosti cestnega prometa pa so v kazenskih do-ločbab. predpisane kazni za vse vrste prestop-kov, ki so jih izvršili vozniki, pešci, organiza-cije združenega dela, samoupravne interesne skupnosti ali druge pravne osebe. V letošnji akcij,i NNNP '82 si prizadevajmo za večjo varnost v cestnem prometu in za zmanjšanje šte.vila žrtev ter materialne škode.