(Ne)znani pogoji gospodarjenja . Ob vsaki analizi gospodarskih gibanj go-spodarstveniki ponavljajo zahtevo, da bi go-spodarstvo moralo že ob začetku poslovnega leta poznati vse dejavnike, ki bodo učinko-vali na poslovne odločitve. Doslej se to ni dogajalo, kajti vedno smo med letom spre-minjali pogoje go&podarjenja. Bo tako tudi v letu 1983? Vse kaže, da se bo stara slika ponovila. Resda bosta tako zvezna kot republiška reso-lucija predvidoma sprejeti do konca decem-bra, vcndar pa opredeljujeta le nekatere smeri razvoja, ne dajeta pa dovolj trdne opore za načrtovanje gospodarjenja v letu 1983. Znano je, da bo treba za okrog petino povečati iz-voz na konvertfbilno tržišče in da bodo temu cilju podrejene vse akcije, katerih vsebina pa je še zelo zamegljena. Zvezni izvršni svet napoveduje nove svež-nje "ukrepov, v katerih je obilica novih pred-pisov — od 140 do 200 jih pričakujemo, toč-ne številke pa očitno nihče ne ve — ki bodo določali pogoje gospodarjenja. Med njimi bo-do nekateri sistemski zakoni, ki bodo neka-tere odnose postavili na povsem nove osnove. Nedvomno bo najbolj korenito posegel v pogoje gospodarjenja novi zakon o deviznem poslovanju in kreditnih odnosih s tujino, ka-terega osnutek predvideva večjo centraliza-cijo deviz kot doslej, nekatere spremembe pri obračunavanju deviz in druge spremem-be. Prav tako bo spremenjen zakon o teme-ljih sistema cen. Številni drugi predpisi bodo prav tako spremenili pogoje gospodarjenja v letu 1983. Zaradi tega v delovnih organizacijah težko načrtujejo svoj razvoj, niti se ne morejo na spremembe pravočasno in učinkovito pripra-viti, ker običajno zanje zvedo šele, ko so sprejete. Sprejem številnih novih predpisov pa za-stavlja tudi vprašanje, ali z njimi resnično uveljavljamo ekonomske zakonitosti na sa-moupravnih osnovah, ali težimo k vedno več-jemu administriranju, centralizaciji in line-arnosti. Stalno spreminjanje pogojev gospodarje-nja je nedvomno tudi prispevalo svoj delež k sedanji gospodarski situaciji, neznano pa je, če se tega v zadostni meri zavedamo.