KATOLIŠK CERKVEN UST. petek D,a feli Poli; in VeJj* f'osli 2» «*l0 Jet0 4 kr , za pol leta 2 ri. 40 kr.. za ¿etert le» 1 M kr. jrjiitarnici sprejemana za celo leto 4 gl., za pol leta 2 gl., za eertert leta 1 si.: ako zadene na ta dan praznik, izide ..Dnni V dan poprej. Tciaj XXXVII. V Ljubljani, 11. mal. serpaua 1884. List 28. Premišljevanja in molitve za vse stanove. (Dalje.) 1) Strah, kot spokornik- veliko terpeti. Druga pretveza, s ktero hudobni duh grešnika skusa od nemudnega spreobernjenja odverniti in v grehu obderžati, je ta. da mu spokorno življenje pred oči stavi kot neznano hudo, žalostno in dolgočasno. Ti ne bodeš imel nobene vesele ure več; ti se bodeš moral od sveta odtegniti, ti se bodeš moral hudo postiti; pa če tudi pokoro začneš, sej jo ne bodeš dostal, omagal bodeš in zopet nazaj padel: tako in enako hudoba plaši človeka. Ali ravno nasprotno je res. Ali ne veš, o kristjan, da je hudobni duh lažnjivec od začetka? Le poskusi enkrat v resnici pravo pokoro delati in videl boš. da te je hudobni duh gerdo nalagal. — V resničnem pokor-jenji bodeš še le veselje in zadovoljnost najdel, kakorš-qega v pregrešnem razveseljevanji nikoli nisi občutil. — Ce pa hudobi na besedo verjameš, ki te s pokoro straši, in je zato začeti ne upaš, si podoben vojaku, ki na beg misli, preden sovražnika vidi, ki orožje proč verže, preden se vojska začne. Temu nasproti nas pa vera, pamet m skušnja uči, da spokorniki pri svojem pokorjenji nikoli toliko ne terpe, kakor grešniki pri svojem razujzdanem življenji. Če so tudi svetniki in spokorniki veliko čuli in molili, se vender sme reči, da niso toliko noči prečuli, kakor jih hudobneži zavoljo nečistovanja. pijančevanja in igranja prečujejo. Zraven je pa še ta razloček, da imajo spokorniki mirno vest, grešnika pa razun velikega terpljenja še huda vest muči. Gotovo je tedaj, da pokora ne stane toliko, kot je greh stal, in da kot spokorniki ne bomo več terpljenja imeli, kot smo ga pred v grešnem stanu prestati, imeli; da ne bomo več skerbi in dela imeli, kot pred; da ne bomo več žalosti vživali v pokorjenji, kot smo je pred v pregrešnem življenji. — Ali se mar to pravi veliko terpeti, če grehe, ktere smo pred delali, vender že enkrat pustimo ; ali se to pravi veliko terpeti, če dobro, kar smo pred opuščali, vender že enkrat opravljamo? Ali je mar pri spovedi naložena pokora tako huda in težavna ? v primeri s pokoro pervih časov še imenovati ni. — Tudi sv. Avguštinu se je pokora pretežavna zdela, dokler se ni resnično k Bogu obernil; berž pa ko je grešne vezi potergal, je hvaležno spoznal: Zdaj me veseli to opustiti, kar sem se pred bal zgubiti; zdaj več veselja nahajam v solzah, ktere zavoljo prejšnih grehov pretakam. kakor sem ga popred v vsih mesenih slišnostih vžival. Le poskusimo in sami se bomo prepričali, kako sladko je k Bogu se nazaj verniti in njemu iz celega serca služiti. Ni ga večega veselja, kakor tisto, ki iz zatajevanja samega sebe izvira, in ktero si s tem pripravljamo. da svoje meso in njegovo poželenje zatiramo. Pravi spokornik ne pozna nobene težave več ter se z veseljem vsakemu terpljenju podverže, ker ve. da je vse to v zadostenje obilnih grehov še premalo. Pri vsem pokorjenji in zatajevanji pa ga misel tolaži, podpira iu snodbada. da je z Bogom spravljen, in da mu je pot v nebesa zopet odperta. Molitev. O Bog, daj mi spoznati, da pokora ni težavnimi, kakor pregrešno življenje; daj mi tudi gnado. da sladkost-in prijetnost prave resnične spokornosti okušam, iu da se na poti pokore nikdar ne utrudim. O sv. Avguštin, ti veliki spokornik. sprosi meni in vsim grešnikom gnado pravega spreobernjenja in poboljšanja, da, ki tebi v pokori nasledujemo. se potem tudi s tabo v nebesih veseliti zamoremo. Amen. (Dalje prili.) Svetloba — luč. (I)alje.) Drugim je navadni ogenj ali luč, ki so jo sami prižgali, edino pravo svetilo v noči, in druge veče, ži-vejše svetlobe je ni. Natura ali priroda je naturalistom bog. Človeški um jim je vse, razun ujega ni nič, sanjari nemški modrijan Schelling, iu z njim racijonalisti. To pa se pravi po domače: Kar urnem, to je; a kar ne urnem, to ni. Ti ljudje so podobni onemu indiškemu kralju, ki je terdil: „ni ledu, ker ga jaz nikoli nisem videl.;i Zdravi um in prava pamet pa ponižno spozn;i, da je le mala iskrica iz neizmerne svetlobe večne. Ravno tako je „panteizem" ali sedaj imenovan „moni-zem" nekov kres, s kterim se ponašajo priverženci,.^ je: razširjati in pospeševati človečnost, človekoljubje (hum&iiitetoj. Ne sme jim biti merodajno nobeno verstvo, nobena deržavna oblika. Le eden je njim gospod: človek: eden je vse, človek; zemlja so jim uebesa. naj bolj vzvišeno jim je človeštvo, iu človekoljubna deržava jim je vsemogočna." (Pachtler. der Götze vier Humanität, str. 12'J.) Da bi pa svoje proti-keršanske namene zakrivali, izbrali so kerščanskega patroua sv. Janeza (spodnje simbolične ali Ivauske lože), pa sami prav ne vedo, ali evangelista ali kerst-nika. To pa ue zato. ker sta oba navestiteija svetle luči. Jezusa in njegovega svetega evangelija, temuč zato. Ker po starem pregovoru: sveta Janeza dan pre-menjata: o zimskem (božičnem) sv. Janezu dan začne rasti, in o Kresu začne padati. Framasoni pa so česti-telji narave iu naturnih prikazov, posebno solnčue svetlobe. Iz Amerike piše nekdo: rY naših ložah iu sploh po umerikauskih ui tacih družabnikov, ki bi spadali h kaki cerkveni keršauski duhovniji. Naši bratje" rajši dajo ime svojim novorojenčkom o naših kresnih godovih v pričo bratov in sester frainasonskih. ne pa da bi jih «iaii obliti z vodö od kacega kerščanskega cerkvenega služabnika, ki naj pregrene iz njih izvirni greli." t Pachtler 1. c. p. 128). Med osmimi velikimi ali uadložami framasouskimi ua Nemškem se je v poslednjih letih odlikovala velika beznica „k solucu" („zur Sonne*4) v Bajrajtu na Bavarskem. Tam je bil dne 1. junija 1*73 pervi veliki shod. uekošna gosposka zbornica (Grosslogentag) onih osmih irtdlož. in sklenilo se je med drugim tudi: §. 10. „vsako leto ro Binkoštihu ima sniditi se veliki zbor nemških uadloz." (Pachtler 1. c. p. 175). To je nekako spako-vanjc zoper sv. Duha, ki je o Binkoštih v podobi gorečih. ognjenih jezikov razsvetlil in oserčil aposteljne Kristusove, češ, ne sv. Duh, ampak mi hočemo svet razsvetliti in vladati, mi hočemo nadomestovati sv. Duha. Razsvetliti hočemo vse narode (posebno Slovane) z našimi nemškimi šolami. Zakaj pa ravno z nemškimi šolami. I no, v framasonskem časniku rFreimaurer Zeit.* od 12. sept. 1*70 se bere: „Veliko narodno sodišče se mora napraviti v Nemčiji; močno zedinjeno nemško kraljestvo prihodnje najviši čuvaj miru evropskega. Po tem najvišem sodišču naj bi se razsojale vse mednarodne pravde na zemlji! Edinost bi poteui vladala ua svetu iu večni mir (V?) bi vživalo človeštvo." Po domače rečeno: framasonska kosmopolitična i svetovna) republika naj ima v Prusiji svoje središče, vsem naj nadvlada, in njen središni veliki mojster bodi splošni Dalai-Lama*) osnovane frama-sonske mogočnosti. (Pachtler. o. c. p. 727). Se-li to kaj vjema z glavnim shodom nemškega „schulvereiua" v Gradcu o ravno kar preteklih Binkoštih? In kaj po- *)i Dalai-Lama j* v.-Iiki .iuhovon (kakor papež) onih maliku-▼avcev, ki s« kličejo Budisti v Indiji in v Tibetu itd. meni ono prenapeto agitiranje za nemške šole po vsih slovenskih pokrajinah? Kakor znamnja kažejo „šulver-ajnr dahnejo po prusaško-framasonskem početji, kterega delovanje je poglavito napereno proti katoliški veri in Cerkvi. Nemški „šulverajni, bauernvereiui in turnvereini" so od prusaških lož navdihnjeni, in od katoliških škofov (glej Rudigier v Liucu) prepovedani. Veliko prihodnost prerokujejo električni luči. Leta 1813 je angleški fizik (prirodoslovec) Davy ua konceh dveh električnih žic nasadil ogljene krajnike, iu glej! lepa bela električna luč se je vnela. Tako zvaui positivni krajnik je še enkrat hitrejše zgorel, kot negativni. L. 1«81 je bila perva električna razstava v Parizu. Lani je bila velikanska električna razstava na Dunaji. Letos (1884) bode zopet ua Štajerskem. Električna razsvetljava bode s časoma saj po mestih spod-rinila vsa druga t)onočna svetila. Letos so pervi*rat razsvetlili postojnsko jamo (vilenico) z elektriko. Po velikih fabrikah (tvornicah) bodo že sploh vpeljali električno svečavo, kajti ena električna svetilnica daje toliko svetlobe kot 50, 80, 120, 350 do 1200 navadnih sveč. Ker bi pa tako bistre luči v manjših prosrorih slepile in predrage bile, je iznajdel Amerikanec Edison tleče ,.električnice." S takimi lučmi (sleherna sveti kolikor 8 navadnih sveč) že razsvetljujejo ulice v aiue-rikanskem mestu New-Yorku (Njujork) in drugod. Po cevih, koder je pred bila plinova svečava, je sedaj po žicah napeljana elektrika iz središnje tvornice. Tu je 12 parostrojev, katerih sleherni napaja 2500 svetilnic z elektriko. Vseh svetilnic je blizo 30.000.*) No, k.er imajo dosti premoga, že lahko narejajo elektriko. Zuai-ili so pa še drugi način za delanje elektrike, iznašli namreč električne mline, to je, da s pomočjo tekoče vode vzbujajo elektriko, ter jo po žicah daleč proč v mesta prevodijo. Na električni razstavi v Monakovem (v jeseni 1. 1882) je taki stroj pet kilometrov oddaljen od razstavne palače pri reki uapravljal elektriko." ki pripeljana v razstavne prostore je čez dan gonila dve mlatilnici, po noči pa krasuo razsvitljevala razstavni vert iu kraljevi terg v Monakovem. (Našim Teržačanom bi bilo svetovati, da mesto vodo iz Reke jemati naj napravijo električne mline.) Tudi železnične vlake bodo s časoma gonili z elektriko. Kjer je dosti vode tekoče, tam bodo. se ve. veliko ložej rabili jo za vzbujanje elektrike, bodisi, da se te poslužijo kot delavne sile, ali za razsvetljavo. Oko je vstvarjeno za svetlobo, in naš duh je vstvarjen za večno svetlobo — za Boga, Njega kedaj gledati. V telesui temi ne mara prebivati, in kadar čerua noč pogerne svoj plajšč čez zemljo, si napravi človek bodisi kakoršno koli svetlobo: ogenj, ali prižjze luč. Tako v dušnem obziru mora imeti neko svetlobo, kadar prava luč svete vere zatone, pa si napravi umetno luč krive vere. Prav brez vere ne more obstati tudi naj hujši grudomolec ne, navadno si vstvari sam svojo berlečiuo, čudno svetlobo, to je kako krivo, ali prazno vero. Tako praznoverje je. v novejšem času : spiritizem, t. j. vera v rotenje duhov. Kakor je elektrika muogokrat v oblakih nakopičena in se javlja v omotuem blisku, gromu, tresku, tako so tudi duhovi nevidni, kakor neka magnetično-električna snov v ozračju zemlje, kakor pravi veliki apostelj Pavel: „Odenite se z orožjem Božjim, da boste mogli obstati zoper zvijače hudičeve, ker ni se nam vojskovati zoper kri in meso, ampak zoper svetovne mogočnike teme tega sveta, zoper hudobne duhove v podnebji" (Efež. (5, 11—12). S spi-ritizmom pa hoče duh teme se kazati v lažnjivi obleki svetlobe, češ, da ta vera v hudiča je prazna, zastarana, *) Natur u. Offenbarung 2(.i. Bd. j». 673. nerabljiva za današnje razsvetljene čase. Spiritizem da ima biti vesoljna (katoliška) vera ua svetu. Pa že sv. Pavel opominja: „Duh pa izrečno govori, da bodejo v poslednjih časih nekteri odpadli od vere. deržeč se laž-njivih klatiduhov in naukov hudičevih"' »1. Tim. 4. 1 >. V starih poganskih časih se je dal častiti hudobni vl ati: sem tudi jaz nekdanjo roženkransko bratov-ino pri Fari oživil in iz liima dobil odpustke. S tem je pa "udi roženkranska podoba M. I'», v kapelici dobila ve-'i veljavo; shajalo se je v njo vedno veliko ljudstva. - >ehno ob nedeljah in praznikih, ki je molilo. r>e!<>. milošnjo darovalo. K Sercu Jezusovemu! Velika je groza razdjanja v sedanjih časih. Ljudje se pogrezvajo vedno bolj globoko v pregrehe in hudobije; laži in goljufije, želje po nasladnostih. požre-nost. nečistost, prešestvo in poboji, vsaktere hudobije se vsak dan slišijo. Ljudje ne marajo več za Boga in svetosti; to je že prava kuga med ljudmi: liberalstvo ter prosto-mišljaštvo, ki se hoče še katoliško imenovati, se je zavleklo v stanove. Ta katoliški liberalizem je namreč tista vnemarnost, ki se ognju sv. Duha ustavlja iu vsako navdušenje za dobro reč razklicuje za prenapetost, pre-siljavo. za neumnost. Malo kristjanov je še, kteri žive po duhu sv. evangelija, veliko jih je, ki žive kot pogani. Ob kratkem, svet gre zmirom globokeje v spačenost. Vendar ne obupajmo; ljubi Bog, kteri svojih nikdar ne zapusti, je tudi za sedanji čas zdravilo pripravil in to je: Pobožnost k presv. Sercu Jezusovemu, ktera je bila že pred več kot dvesto leti razodeta zveličani Mariji Alakok (Alacoque). Ta pobožnost je določena za naše čase. Sv. Gertrudi se je bil nekega dne prikazal sv. Janez, Jezusov ljubljenec. Prašala ga je, ko je vendar pri zadnji večerji na Gospodovih persih slonel, zakaj ni nam v poduk zapušal občutkov svojega serca. Sv. Janez ji odgovori tako-le: „Zapovedano mi je bilo za Cerkev, ktera je bila ravno zdaj nastala, zapisati nauke neustvarjene Besede Očetove; sladke občutke svojega Serca razodeti je pa Bog prihranil za prihodnje čase, za poznejši svet, da bi tako zelo omerznjeno ljubezen v novo obudil.0 Mi smo Bedaj v tistem času, zavoljo tega pa so sveti Oče Pij IX ves svet presv. Sercu Jezusovemu posvetili; zavoljo tega so nekdaj izgovorili ta-le pomenljivi stavek: ,Cerkev in družbinstvo nima več nobenega upanja, razun le v presvetem Sercu Jezusovem. Le-to bo vse naše nadloge ozdravilo; razširjajte tedaj to pobožnost na vse strani, ker le ta bo svet rešila." In kako nas kliče naš Zveličar k ti pobožnosti po tako velikih obljubah, ktere On daje častivcem svojega Serca: Dajal jim bodem vse njihovemu stanu potrebne milosti. V družine bom mir pripravil. V vsih njih brid-Kostin jih bom tolažil in jim bom varno pribežališč v življenju, posebno pa zadnjo uro. K vsim njihovim početjem jim bom dajal obilni blagoslov. Grešniki bodo v mojem Sercu imeli nezmerno usmiljenje. Mlačni bodo prihajali goreči in goreči postajali bodo popolnoma. Blagoslovil bom hiše, v kterih se bo čestila podoba mojega Serca. Duhovnom bom dal milost, tudi še tako terdo-vratnega grešnika ganiti. Imena tistih, kteri to pobož-nost razširjajo, bodo v mojem Sercu zapisane in iz njega nikoli ne bodo zbrisane. Oznanuj in daj na vse strani po svetu oznanovati, da bodem nezmerno velike milosti delil onim, kteri jih v mojem Sercu išejo. Oh, da bi pač mogla to, pravi zvel. Margareta (Alakok), kar od te pobožnosti vem, vsemu svetu razložiti, vse zaklade milosti, ktere Jezus Kristus v svojem Sercu hrani, da bi jih z vso obilnostjo delil onim, kteri jih porabiti hočejo. Res da, zagotovljam. da vsak kristjan če bi le vedil. kako prijetna je ta pobožnost našemu Zveličarju, ako bi imel le ljubezen do Boga Zveličarja. bi jo kar precej opravljal. Nobene pobožnosti ne poznam, ktera bi bila bolj pripravna, v kratkem dušo na verhuuec popolnosti pripeljati. Nekega dne, pravi sv. Mehtilda. se mi je prikazal Sin Božji, v roki je deržal svoje lastuo Serce. ktero se je bolj svetilo kot solnce, in je žarke lilo na vse strani. Tu mi je ljubezujivi Odrešenik dal spoznati, da ravno iz tega božjega Serca prihajajo vse milosti, ktere je Bog brez preuehauja ljudem delil. In nekdaj je rekel Kristus k njej, da naj njegovo Serce v presvetem zakramentu tako goreče ljubi in časti, kolikor le zamore. Rekla je: ..Ko bi mi bilo vse milosti popisati, ktere sem od pre-ljubeznjivega Serca Jezusovega prejela, bi morala popisati celo knjigo, bolj debelo, kot je brevir." Sv. Mehtilda pripoveduje malo pred svojo smertjo, da je nekdaj Gospoda prosila velike milosti za neko osebo, ktera se ji je za to priporočila. Iu Odrešenik ji je odgovoril : Moja hči, reci oui osebi, za ktero si me prosila, da naj vsega iše v mojem Sercu. tu bo gotovo dobila; naj ima veliko pobožnost do mojega Serca. vse kar Zeli. naj v tem Sercu zahteva . . . Ko se je sv. Mehtilda nekdaj pritožila, da je ves čas svojega življenja bre/ prida preživela, ji je Kristus rekel : da popraviš, kar si zamudila, pozdravljaj (časti) moje Serte Ce tedaj vse to premislimo, bomo pač z veseljem to pobožnost opravljali: pa dobro tudi prevdarimo, v čem je pra\a pobožnost presv. Jezusovega Serca. Zastavljena je na tem. «la moramo t"» Serce tudi mi priserčuo ljubiti, kakor nas samo ljubi, ri drugih sv. zakramentih, pri pridigah. uaukih. in od ljubeznjivega Jezusa v zakramentu sv. Rešujega Telesa. Resno so nam pa tudi povdarjali in očitali zgubo zamujenih milost, ter pregrehe. ki smo se jih deležne storili z nespodobnim obnašanjem ali s preslabo gorečnostjo do presv. Rešujega Telesa, ali drugač zoper Boga grešili. Stavili so nam še zadnjikrat pred oči: slabe stene, ki so bile priča vsega, da nas bojo tožile pri sodbi Božji, ako se ne poboljšamo ter ne obžalujemo, kar smo zagrešili. Potern so nam še z uekako dihtečim glasom naznanili, da bomo po sv. maši prenesli Jezusa v sv. Rešnjem Telesu, ki je bil ravno izpostavljen, na Marijin oltar v leseno kočo ali cerkev, ki je narejena poleg stare, in tamkaj v Marijnem naročji tako dolgo hranili, da se bomo v jeseni enkrat, če bo Božja volja, veselo in ve- ličastno v novo cerkev preselili. Tako smo tedaj po sv. maši slovesno, s petjem, do solz ginjeni spremili Jezusa na odločeni kraj. kjer imamo zdaj službo Božjo. Precej popoldne po službi Božji se je razderl oltar sv. Nikolaja in koj drugi dan so začeli staro zidovje podirati. taKO da je sedaj le še lesena cerkev na tem mestu ostala. Z novo cerkvijo nam je. hvala Bogu, letos šlo še vse po sreči; zvonove bomo, ako Bog da, prihodnji teden tudi že v zvonik spravili; tudi od znotraj je cerkev že precej osnažena. posebno lepe žive slikarije se vidijo na koru. Bog daj srečo pri delu! Vsak naj manjši darček se z velikim veseljem sprejme za novo hišo Božjo. Omenim naj še. da je bil veseli dan za to faro tudi dan sv. Alojzija, posebno vesel tudi za starše, ki no bili ujih otroci tako srečni, da so ta dan po zelo skerbnem pripravljanji od g. kaplana pervikrat pristopili k sv. obhajilu. Bilo jih je oo. peljali so jih g. kaplan na Bitnje rer so tam tudi maševali, po zavživanji med mašo pa so otroke še enkrat z lepim in priu.eruim govorom za sv. Večerjo pripravljali. Vse ljudstvo v cerkvi je bilo ineo Rožio priplazijo, in ni brez taeih, kteri take malike molijo namesto pravega Boga! Kdaj se bode človeštvo naučilo spoštovati človeštvo? Tri in dvajset let dolga noč! Amerikauski tednik v Chikagi ima iz Kolouije (Kolua) naslednjo novico. Nekaj časa že hodi po našem mestu Toletna Gospa, zdaj t je. zdaj tam začudena ogleduje reči. ki so se poslednjih 23 let napravile ali doveršile, kakor stoljno cerkev, novo mesto itd. Gospa je domačinka v Kolotiji in v tem času nikoli ni zapustila ondotuega mesta; bila pa je ta čas popolnoma slepa. V svojem žalostnem stauu je ob koncu lanskega leta poslednjič iskala pomoči pri nad-zdravniku kirurgiškega oddelka ondotne mestne bolnišnice. pri proi. dr. Bardenhener-ji. Le-ta ji je zaterdii, da bode popolnoma spregledala, iu žena je z zaupanjem sklenila operaciji oči se podvreči. 17. grudna lani je prišla v meščansko bolnišnico in 5. majuika letos je prišla ozdravljena iz bolnišnice. Lahko si je misliti, kako srečno se je čutila, ko se ji je po 2.'»ietui noči pred očmi zasvetil beli «ian. Hruto\ .ske /.iideve V molitev priporočeni: Na milostne priprošnje N. Ij. G. presv. Jezusovega Serca. sv. Jožefa, sv. Nikolaja, ss. Ilermagora iu Fortuuata. naših augeljev varhov in vsih naših patronov Bog dobrotno odverni od naše dežele poboje, umore iu samomore. odpad in brezverstvo. prešestvanja in vse nečistosti, sovraštva, preklinjevanje iu vse pošastne pregrehe in velike nesreče. To bodi pred vsiiu drugim priporočeno v brat. molitev. — Mladina, ki zdaj opravlja pervo spoved in pervo sv. Obhajilo, kakor tudi vsa šolska mladina, da bi šole dobro zveršila in posebno, da bi Bogu serčno hvaležna bila za milosti, skoz leto spre-jemaue. Tako priporoča duhovni pastir, ki prosi tudi sebi pomoči v dušuih in telesnih potrebah. — Duhoven priporoča v molitev bolno mater iu enako bolno sestro. — Oseba priporočena za zdravje slabih oči. — Tcrdo-vraten, ves nespokoren grešnik za spreoberiijcnje. — Odvernjeuje neke prav hude reči priporočeno Jezusu, Mariji in sv. Autonu. — Nevarno bolan za spreobernjenje Koledar za prihodnji teden: 14. raal. serpana. S. Bonaventura. — 15. Razhod 88. aposteljnov. — 1<>. Sv. Marija Dev. Karmelska. — 17. S. Alež. — 1*. S. Friderik. — 19. S. Vincencij Pavlj. — 20. Sedma nedelja po Bink. S. Jeronim Emil. Listek za raznoterosti. Sveta Ciril in Metod. O sveta Ciril in Metod, Pozdravljena bodita. Za verni ves slovanski rod V nebesih zdaj prosita! Dosezita pri Bogu skor Nam čase prevesele, I)a združenja posveti zor, iz duše prosim cele! Naj klije seme, sveti uk; Sta strudoin ga sejala. Sprejema ga za vnukom vnuk. Dokler bo zemlja stala. Zasveti, o presrečni dan, Nebeške dan svitlosti. Ko k Materi nazaj Slovan Se verni! bo v radosti. Ko sveti Oče bo objel V ljubezni vse sinove, V katoljško Cerkev jih sprejel. Razkolstva snel okove. Da vera vsini svetila bo Edin'» zveličanska; — Sprosita od Bosa nam to, Aposteijna slovanska! Iiadoslav. Iz Ljubljane. Mašniške posvečevanja bodo 17.. 1». in 1'.».. !>i rmnratije pa 20. tega mesca v stoljni cerkvi. hijaška kuhinja je za mesec rožnik vzela za *7 mladenčev 141 uld. *.»;") kr.; za precejšuo število druzih. ki dobivajo pomoč na dom in za razne potrebe 41 gld. o7 kr.; sKupaj 1*3 gld. :J2 kr. 15. t. m. dobijo spričevala: vse kaže. da žetev bode prav dobra. Drugi pot več. -J- V Kreitisniiin.strn je 5. t. m. umeri čast. P. Se-verin Fabijani. župnik v Steinhausu na gornjem Avstri-janskem. brat čast. P. vikanja Placida. ki ga vsiin pri-jatlom iti znancem prijazno v molitev priporoča. Ii. 1. P. liratovšina sv. Iršnle in njenih tovaršic za srečno zadnjo uro ter za medsebojno keršansko podučevanje in bratovsko opominjevanje k lepemu življenju. V Ljubljani, tisk ..Katol. tiskarne*4 1>>4. Ta prelepa knjižica s 158 str. in zalo podobo sv. Iršule in njene družbe na čelu je v tretjem natisu te dni prišla na svitlo. Priporočamo jo toliko bolj goreče, ker ima prelepe nauke iu vodbe k molitvi in keršanskemu življenju, kar je dandanes še prav posebno potrebno, da se ohrani in zveliča, kar se da ohraniti in zveličati. Sarajev». Binkoštni dan je presvitli nadškof pridigal ii, po sv. maši delil sv. birmo. — Sv. K. Telesa dan je presvitli g. nadškof pri naj lep:em vremenu vodil procesijo med veliko slovesnostjo :u pričo silo veliko ljudstva, toliko več, ker naslednji dan se je preslavljal sv. Anton, varh Sarajevske duhovnice. Vdeležila se je vojašina, kteri na čelu je bil poljski maršal 1. Bouvar, kakor tudi vradnije z bar. Nikoličem na čelu. Tudi po druzih duhovnijah ao se obhodi opravljali prav častitljivo. V Sarajevem sta 7. rožn. prejela mašniško posve-čenje čč. frančiškana: Iv. Markovič in Al. Kula-ševič, ktera se imata zdajci podati v službo pervi v Dolac.^drugi ostane v Sarajevem. Č. o. Jerolim Vlašič, bivši župu. v Goloberdu, postane začasui veroznanski učitelj za gimnazijo in pripravnico v Sarajevom. V Fojnici je 27. rožn. preč. o. Nik. Krilič, izsluženi deržavnik bos. oo. frančiškanov, slovesno blagoslovil temeljni kamen za ondotno župniško in samostansko cerkev. Vbogljiv deček, — ali še več. Čevljar šiva in zdeluje neno delo; zraven njega se igra 31etni bratec. Mati prinese stergau čevelj, iu reče sinu čevljarju: Zaši mi tale čevelj! Čevljar se pa hitro ne zmeni za materin ukaz, in šiva naprej. A mali detek je bolje slišal ma-terne besede, in ko čevljar hitro ne vboga, ga mali detek euekrati pogleda, kakor da bi ga hotel s pogledom opomniti, kaj mu je mati ukazala. Ko čevljar tega pogleda ne razume, vzame detek stergan čevelj v roko in — lop! čevljarja po herbtu udari, rekši: Si slišal, kaj so ti mati ukazali! — Da bi le ta detek, in morebiti še kteri, poznejši leta ne oglušel, kakor ta čevljar! Duhovske spremembe. V Ljubljanski škofiji. Č. g. Mat. Prijatel je od Dobrepoljskega preč., g. župnika V. Sežuna prezen-tiran za faro Strugo. Č. g. Le op. Lotrič gre zarad bolehnosti v začasni pokoj. — Č. g. M. Barbo_, vikar v Novem mestu, gre za kaplana v Škocijan. — Čast. g. Jan. Sakser gre na Goričico za beneficijata; čast. g. A nt. Nemec od sv. Trojice pa v Trebnje za I. Dobrotni darovi. v Za študentovsko kuhinjo: Čast. g. J. Šlakar 2 gld. — Čast. g. J. Dolžan 1 gid. — Čast. g. župu. M. Pre-želj 2 gld. — Za II. najboljšega dijaka iz dijaške kuhinje čast. g. kat. Ant. Keržič 1 šmarni terdnjak. Iiavno tako 1 terdnjak za III. med najboljših Msr. M. P. — G. J. M. ravno tako za IV". 1 terdnjak. — Čast. g. dr. J. Dolenec 3 gld. — E. D. 20 kr. /o rarhe Božjega l>": Z Janč 1 gld. 40 kr. Za sveto JJetinsiro: Čast. g. župn. Jan. Dolžau 5 gld, — Po čast. g. dr. Jož. Dolencu «i gld. — Z Berda 4 gld. Z/ sv. Očeta: Z Berda darovanje 10 gld. — J. M. 2 gld. — Čast. g. župu. J. Dolžan 7 gld. 50 kr. — Iz Mavčič po čast. g. župn. M. Preželjnu 2(> gld. (>5 kr. — Iz Zlatopolja 1 gld. 40 kr. — Z Janč 1 gld. (¡0 kr. — Polhov Gradec po čast. g. župniku g. Fadatu 20 gld. Zn brotoršino Naše ljube dospe jtresv. Serca: Neimenovana po čast. g. dr. Jož. Dolencu 5 gld. Z<> razširjanje sr. verePo čast. g. dr. Jož. Dolencu 200 gld. Za cerkev r Bohinjski Bistrici: Č. g. J. Šlakar 2 gld-Z't o/rikanski tnisijon: Čast. g. J. Šlakar 2 gld. Za misijone r Kini: Čast. g. J. Slakar 1 gld. Za katoliške misijone: Z Berda po čast. g. župniku Al. Kumarji 0 gld. Pogovori z gg. dopisovalci. Cr. L. Ii. v IJoh. 1!.: Naročnina odd. založ. in drugo na svoje strani. Fozdr. — M. I»—a: Hvala za posl.; — vse C lepi priliki. — G. K. v Št. Rup.: Vse oddano. Odgovorni vrednik: Lnka Jeran. — Tiskarji in založniki: Jožef Blaznikovi nasledniki v Ljubljani.