SLG Celje Slovensko ljudsko Slovensko ljudsko gledališče Celje gledališče Celje blagajna informatorka-organizatorka URŠKA ZIMŠEK strokovna delavka URŠKA PLANINC +386 (0)3 4264 208 direktor blagajna@slg-ce.si MIHA GOLOB Blagajna je odprta vsak delavnik dramaturginja od 9. do 12., ob sredah tudi TATJANA DOMA od 15. do 18. ure, ter uro pred lektorica začetkom predstave. ŽIVA ČEBULJ tehnična vodja tajništvo ALEKSANDRA ŠTERN vodja uprave LEA TOMAN vodja programa telefon DAŠA SKRT +386 (0)3 4264 202 +386 (0)3 4264 214 centrala dasa.skrt@slg-ce.si +386 (0)3 4264 200 e-naslov lea.toman@slg-ce.si vodja marketinga in odnosov z javnostmi MILANA SIMONIČ svet SLG Celje +386 (0)3 4264 205 BRIGITA ČOKL +386 (0)51 651 821 (namestnica predsednice) milana.simonic@slg-ce.si NATAŠA MILOHNOJA ANITA OVČAR koordinatorka in organizatorka ŽIVA ČEBULJ kulturnega programa URŠKA VOUK DUŠANKA SAFRAN (predsednica) +386 (0)31 670 957 urska.vouk@slg-ce.si strokovni svet SLG Celje MATIJA GOLNER producentka MOJCA REDJKO URBAN KUNTARIČ +386 (0)51 241 173 MOJCA MAJCEN mojca.redjko@slg-ce.si SIMON MLAKAR (predsednik) vodja pravne službe DR. ANTON ŠEPETAVC TJAŠA ŠULIGOJ (namestnik predsednika) Repertoarna knjižica +386 (0)40 815 110 tjasa.suligoj@slg-ce.si www.slg-ce.si sezone 2024/25 Repertoar 6 Ponovitve 20 Za otroke in mlade 32 Igralski ansambel 48 Nagrade 2023/24 70 Abonmaji 72 2Dnevi komedije 803 Komedija, komedije, komediji, komedijo, o komediji, s komedijo. Osnovna tema nove sezone SLG Celje bo komedija, z njo povezana humor in satira, ter njihov skupni vpliv na umetnost, gledališče in družbo nasploh. Na videz enostavna in komercialno usmerjena ideja je v bistvu drzna najava programske usmeritve gledališča, ki je preteklo sezono skupaj s publiko odpiralo vrata ter na Osnovna programska ponudba je tako vezana na šest različne načine iskalo povezave z okoljem, v katerem ustvarja, premiernih uprizoritev širokega spektra zvrsti, ki se pretakajo in s prostorom, v katerega se umetniško naseljuje. čez robove komičnega. V prvem delu je nabor predlog Celjsko gledališče je praktično od samega nastanka vezan na domačo, v drugem delu pa na svetovno dramatiko. močno povezano s komedijo. S festivalom Dnevi komedije Potovali bomo od Sheakspeara in Linharta do Brechta, pa je ta žlahtni gledališki žanr postal tudi del identitete Filipčiča in sodobne evropske dramatike. gledališča in samega mesta. Potovali in raziskovali bomo skupaj s publiko in A to ni edini razlog, zaradi katerega SLG Celje sezono strokovno javnostjo. Gledališče je in mora biti prostor posveča raziskovanju komedije. srečevanja, spraševanja, raziskovanja in ustvarjanja. Je Komedija je imela in ima velik vpliv na razvoj človeštva, križišče idej, misli, konceptov, želja, pričakovanj, vizij, pa tudi je pomemben del človeške izkušnje in opazno prispeva k bolečine, nesmisla in žalosti. oblikovanju vrednot človeške družbe. Pogosto je služila in In vedno strmi in gleda naprej. V imenu človeka, služi kot orodje za kritiko družbenih, političnih in kulturnih gledališča in resnice. Vsaj naš namen je tak, naše poslanstvo, norm ter nepravilnosti. Umetniki, dramatiki, gledališčniki naša moč in naše srce. V tem je edini smisel umetnosti in so uporabljali satiro in humor, da bi razkrili absurdnost in našega početja. nelogičnost v družbi ter spodbudili razmislek in spremembo v klasifikaciji vrednot in družbenih postopkov. Hvala vam za zaupanje in podporo! In središče ambicij SLG Celje v naslednji sezoni je prav Se vidimo v gledališču! takšna komedija. Komedija kot ogledalo družbi, sredstvo kritike, orodje prepoznave, nosilka katarze in kot možni Miha Golob, sprožilec sprememb v družbi in posamezniku. direktor SLG Celje 4 5 Repertoar Bratko Kreft William Shakespeare Krajnski komedijanti Sen kresne noči komedija romantična komedija režiser Diego de Brea režiser Jaša Koceli premiera septembra 2024 premiera januarja 2025 Emil Filipčič Mali oder Leea Klemola Veselja dom Kokkola nova komedija arktična tragikomedija režiser Dejan Spasić režiserka Živa Bizovičar premiera oktobra 2024 koproducenta RAMPA in iKult Celovec premiera marca 2025 Ida Mlakar Črnič Bertolt Brecht O kravi, ki je lajala v luno Malomeščanska svatba glasbena predstava za otroke 5+ komična enodejanka režiserka Brina Klampfer Merčnik režiser Primož Ekart premiera oktobra 2024 premiera maja 2025 Pridržujemo si pravico do spremembe programa. 6 Sezona 24/25 Repertoar 7 Bratko Kreft Bratko Kreft (1905–1996) je s svojim delom in mislijo močno vplival na slovensko kulturo in umetnost. Bil je umetnik in mislec širokega spektra – režiser, Cranski dramaturg, dramatik, teatrolog, književnik, pripovednik, publicist, profesor, literarni zgodovinar, filozof. Verjel je v moč in poslanstvo gledališča. Že v sezoni 1930/31 se je zaposlil v takratnem Slovenskem narodnem gledališču kot režiser, po vojni se je aprila 1946 ponovno zaposlil v takrat že preimenovani SNG Drama Ljubljana kot dramaturg, kasneje je deloval tudi kot režiser. V repertoar je uvajal zahtevnejša besedila, tako klasična kot sodobna. Prvo nagrado Prešernovega comedianti sklada je prejel za prepesnitev in režijo Tugomera leta 1948, drugo nagrado Prešernovega sklada je prejel leta 1957 za režijo Shakespearovega Henrika IV., leta 1975 pa še Prešernovo nagrado za življenjsko delo na področju literarne in gledališke umetnosti. Je avtor več kot desetih dram – nekatere so sicer ostale nedokončane –, ki se slogovno uvrščajo v obdobje socialnega realizma. Svoj dramski opus je začel z dramo iz življenja srednjeveških fevdalcev Celjski gro!e, nadaljeval z Kraniski grenko satiro Kreature in zgodovinsko kroniko Velika puntarija ter ga zaključil z žlahtno komedijo Krajnski komedijanti. Z neprikrito in revolucionarno zavestjo je posegal v zgodovino in preko nje prikazal sedanjost svojega časa, zato so njegove dramske zgodbe izrazite prispodobe kaotične sodobnosti. Kreft je s svojim dramskim opusom utemeljil socialni realizem in mu dal odločno kritično smer, tako je v historični besedi in duhu svojega časa dopolnil in razširil Jurčič- komedianti Levstikovega Tugomera. V tako imenovani najljubeznivejši slovenski veseloigri Krajnski komedijanti (1946) se je oprl na Linhartovo Županovo Micko in Matička in napisal komedijo, za katero se zdi, da bi lahko bila tudi Linhartova. S komedijo mu je uspelo odgovoriti na večno vprašanje o avtorstvu Matička in Micke. Komedija je spretno napisan in domišljen preplet resničnih in izmišljenih dogodkov leta 1789, ko je bila na odru ljubljanskega Stanovskega gledališča prvič uprizorjena prava ljudska igra na Slovenskem, Linhartova Županova Micka, in slikovito prikazuje vzdušje ob tem dogodku. Delo je napisano v jeziku Linhartovega časa v rokokojski maniri Krajnski in razkriva tedanje kulturno žarišče in ljubljanske izobražence ter njihov boj za slovenski jezik ter slovensko gledališče. Radostna komedija odkriva plasti prebujanja človeka in naroda, moč, pogum, pa tudi norost in igrivost. komedijanti »Gledališka igra Krajnski komedijanti je ostro kritična, pa tudi polemično politična farsa, ki s pomočjo sugestivne situacijske pa tudi močno zaznamovane karakterne komike, rekonstruira zgodovinske dogodke formiranja slovenskega gledališča in jezika. V njej avtor z izrazito narodnobuditeljsko in konstitutivno držo, ki je edina lahko s svojo drznostjo in pogumom presegla nesporazume, provokacije in tudi odkrita sovraštva, ki smo jih bili Slovenci vseskozi deležni v podrejenih položajih znotraj držav in sistemov, v katerih smo bili primorani živeti in delovati potujeno in nepriznano, himnično oživlja kulturno-umetniško prapočelo našega slovenskega identifikacijskega trenutka. Kreft, še več, odpira pravo rojstvo naše avtonomnosti in našega samozavedanja. Igra je opomin vsem nam, kako močna in prepotrebna so bila prizadevanja posameznikov slovenskega naroda za utemeljevanje politične samostojnosti, za spoštovanje človekovih pravic in svoboščin, predvsem pa za dosego popolne suverenosti, ki se konstituira predvsem s pomočjo uveljavitve lastnega jezika.« komedija — Diego de Brea, režiser 8režiser Diego de Brea premiera septembra 2024 Repertoar 9 Emil Filipčič Mali oder Vsestranski umetnik, pisatelj, pesnik, igralec, režiser in imitator Emil Filipčič (Beograd, 1951) je študiral režijo na AGRFT in se uveljavil kot pisatelj in dramatik Veselja dom z obsežnim literarnim opusom. Skupaj z Markom Dergancem je avtor kultne satirične radijske igre Butnskala, ki sta jo v začetku 80-ih let 20. stoletja posnela za Radio Študent in v njej odigrala številne like. Je eden izmed prvih sodelavcev Radia Ga Ga. Leta 2011 je za roman Problemi prejel nagrado Prešernovega sklada. Dramatiki se je posvečal predvsem v osemdesetih in devetdesetih letih 20. stoletja, ko je bila v slovenskih gledališčih tudi pogosto uprizarjana, z devetimi uprizorjenimi dramskimi besedili pa se uvršča med najplodnejše slovenske dramatike. Je inventiven in provokativen avtor, tako v dramatiki kot prozi, zvrstno težko ulovljiv. Taras Kermauner je njegovo pisanje označil za ludistično, pozneje pa lumpistično, z značilno groteskno satiričnostjo, fantastičnostjo in črnim humorjem. Nova komedija Veselja dom je bila krstno uprizorjena 17. avgusta 1996 na festivalu Ohridsko poletje, septembra 1996 pa v spodnji dvorani SMG v režiji Nika Goršiča alias Nicka Upperja. Komedija, ki je nastala na koncu njegovega ustvarjalnega obdobja v dramatiki, se zvrstno najbolj približa drami absurda, ki ves čas spretno niha med komičnim in tragičnim, na koncu pa preide v grotesko. V središču dogajanja je zakonski par, Tončka in Polde. Njune poročne fotografije so še sveže, onadva pa začneta preigravati različne prizore njunega zakonskega življenja. Igriv in vesel začetek se kmalu prevesi v zakonsko rutino, naveličanost in grobo medsebojno obračunavanje, vrhunec zmerjanja, obtožb in groženj pa se skorajda konča tragično. Skoraj trideset let po nastanku komedije, ki nosi podtone moške premoči, si je nujno zastaviti vprašanje: »Kaj se je v tem času v odnosu med spoloma spremenilo?« So se vloge zamenjale? Kar sproža zanimivo uprizoritveno vprašanje: »Kaj se zgodi, če vlogi v besedilu zamenjamo?« »Za odnos sta potrebna dva. Adam in Eva, Mož in Žena, Jaz in Ti. Če se imava res rada, se v ljubezni z(a)veževa. Jaz in Ti postaneva Midva. Zdaj smo že štirje: Jaz, Jaz in Midva. Na začetku je lepo, ko sva samo Midva, potem pa postane nekoliko mučno, neokretno, konkretno tesno. Za svoje zaveze bi zdaj rabila odveze. Jaz bi bil spet rad malo Jaz in Ti tudi; in Midva bi šla lahko malo na počitnice k babi Marinki. In ko se tudi midva oddaljujeva eden od drugega in prizori iz zakonskega življenja T. in P. poskušava poiskati vsak svoj jaz, se šele začne Veselja dom …« nova komedija — Dejan Spasić, režiser 1rež0iser Dejan Spasić koproducenta premiera oktobra 2024 RAMPA in iKult Celovec Repertoar 11 Ida Mlakar Črnič Avtorica duhovite in melanholične zgodbe O kravi, ki je lajala v luno (Miš, 2015) je pravljičarka, knjižničarka in mladinska pisateljica Ida Mlakar Črnič. Od leta 1995 je bila zaposlena v Mestni knjižnici Ljubljana na področju bibliopedagogike, od leta 2021 je upokojena. Leta 2016 je prejela nagrado Slovenske sekcije IBBY za promotorja mladinske književnosti in branja. Piše tudi članke za revije Za starše, Cicido in Ciciban. V svojih zgodbah za otroke in mlade piše O kravi, ki o medsebojnih odnosih in čustvovanju. Njeno pisanje je lirično, tankočutno pripovedovanje, in tudi zato je bilo njeno delo večkrat nagrajeno. Slikanica O kravi, ki je lajala v luno je prejela nagrado Kristine Brenkove za izvirno slovensko slikanico 2016, znak zlata hruška 2016, obenem pa je bila uvrščena v zbirko Bele vrane, izbor dvestotih najboljših otroških in mladinskih knjig z vsega sveta, ki ga vsako leto pripravi münchenska Mednarodna mladinska knjižnica. je lajala Zgodba se začne s kravo Mrvico, ki ne daje več mleka, zadnje čase pa renči in laja v luno. Zato njen kmet pokliče veterinarja, ki po pregledu kravi predpiše počitek na morju. A ker kmet meni, da njeno nenavadno obnašanje vendarle ni normalno, veterinar pravi, da bo ponjo prišel naslednji dan in jo pregledal v svoji ordinaciji. Vse živali s kmetije šušljajo za njenim hrbtom, le pes v luno Viktor ji zares stoji ob strani. Svetuje ji, da vzame kolo in nemudoma odpotuje proti morju. Mrvica to tudi stori. Zvečer sede na kolo in se odpelje. Vozi zelo daleč, v trdo temo, nakar od utrujenosti zaspi v neki stari napol podrti hiši. Prebudi jo žvenket kopit in hitro ji postane jasno, da v tej podrtiji ni sama. Tam je tudi odslužen stari konj Van de Hijo, ki s kopiti ustvarja nenavaden ritem – pleše step. Odločita se, da bosta šla na morje skupaj in tam nastopala kot ulična umetnika – konj bo plesal, krava pa bo pela. Dogajanje v mraku in v temni noči je vendarle prežeto z upanjem, voljo do življenja in optimizmom – na koncu srečna ulična umetnika na obali opazujeta sončni zahod. Sporočilo je jasno in preprosto: verjemi v svoje sanje in uspelo ti bo (za mlade); nikoli nisi prestar za sanje in nove začetke (za starejše). Zgodba o odštekani kravi in frajerskem konju se dotakne teme starostnikov in staranja. Mrvica in Van de Hijo se oznaki, da sta stara in odslužena, odločno upreta. Usodo vzameta v svoje roke in pokažeta, da je njuno življenje, ne glede na leta, zanimivo, razburljivo, polno in srečno. »Zgodba Ide Mlakar Črnič, ki je bila nagrajena z nagrado za najboljšo slikanico Kristine Brenkove, me je nagovorila, s svojim nenavadnim naslovom in odbitimi ilustracijami Petra Škerla, že na knjižnih policah. Bila je to ena izmed prvih knjig, ki sem jo skrbno izbrskala za svojo, takrat komaj enoletno, prvorojenko. Hčerka, ki je zelo hitro začela govoriti, me je že po prvem branju postavila pred vprašanja: kaj pomeni iti pod nož? (›Ati, ti si tudi star, boš moral pod nož?‹) Kaj pomeni, da krava ne daje mleka in zakaj? In zakaj mora it na morje … Potem sem vdihnila, zajela sapo in začela iskati odgovore, načine, kako tako majhnemu otroku govoriti o tako velikih stvareh v življenju. Spoznala sem, da mi je ravno ta knjiga prelomno odprla vrata v svet odgovornega starševastva, v svet, kjer plosk plosk in uaaau zamenja odgovoren pogovor s svojim otrokom. V uprizoritvi se bomo torej poigravali s principom napake, spodletelosti, neuspeha, nenavadnosti. Napake in spodleteli poskusi so samo del poti, ki jo moraš prehoditi, če želiš uspeti.« glasbena predstava za otroke 5+ — Brina Klampfer Merčnik, režiserka 1av2torica dramatizacije Ana Duša krstna uprizoritev režiserka Brina Klampfer Merčnik premiera oktobra 2024 Repertoar 13 William Shakespeare Dramatik, gledališki vodja, igralec, pesnik William Shakespeare (1564–1616) se je rodil očetu usnjarju in rokavičarju ter materi iz vrst nižjega plemstva v Stratfordu na reki Avon. V letih 1568 do 1611 je živel v Londonu, kjer se je uveljavil z lastnimi dramami, bil je igralec in režiser v različnih gledaliških družinah ter solastnik znanih gledališč Globe in Blackfriars. Njegov dramski opus, ki obsega 36 iger, predstavlja vrh elizabetinske in vse renesančne dramatike ter se zvrstno deli na več skupin; kraljevske drame so napisane po motivih zgodovinskih kronik o preteklosti Anglije, komedije, tragedije, ki veljajo za vrhunec Shakespearovega dramskega pisanja, napisal jih je v svojem drugem ustvarjalnem obdobju (1594–1600), in romance. V času njegovega življenja je izšlo 18 iger, ostalih 18 sta kasneje izdala člana igralske skupine King’s Men igralca Henry Condell in Sen John Heminges. Komedije in tragedije so vrhunec njegovega dramskega pisanja, s katerim je zastavil temeljna eksistencialna vprašanja in nakazal smer kasnejši dramatiki. Slavnostna igra Sen kresne noči je bila napisana okoli leta 1595 in bila krstno uprizorjena v počastitev poročne slovesnosti dveh dvorjank iz plemiških družin, ki sta podpirali njegovo gledališko skupino. Pri pisanju romantične komedije Sen kresne noči se je Shakespeare navdihoval pri različnih virih, od srednjeveških romanc do Ovidovih Metamorfoz in Chaucerjevih Canterburyjskih zgodb. Dogajanje je postavljeno v Atene v čas priprav na poroko atenskega vojvode Tezeja s kraljico Amazonk Hipolito. V romantični komediji se prepleta pet zgodb, štiri pripovedujejo o štirih parih, ki so kresne postavljeni pred erotično skušnjavo v kresni noči, ko je spolna sla močnejša kot čustvena zavezanost izbrani osebi. Peta zgodba predstavlja skupino amaterjev, ki pripravlja uprizoritev mitične ljubezenske tragedije o Piramu in Tizbi. Posebno mesto v igri pripada sanjski ljubezenski sli, ki jo povzroči sok magične cvetlice. V realnem svetu se dogajajo uslišane in neuslišane ljubezni: Helena ljubi Demetrija, on ljubi Hermijo, Hermija ljubi Lisandra in on ljubi njo. Hkrati s tem zapletom se začne še druga zgodba, ki se dogaja v svetu fantazije in pravljičnih izmišljotin. Domišljijski svet je vseskozi tesno povezan z realnostjo, kar govori v prid dejstvu, kako pomemben del življenja je domišljija. noči »S Snom kresne noči bomo odprli divji lov za utelešenjem naših hrepenenj. Dvignili bomo vstopnico v nepredvidljiv svet naših nagonov. Zanima me, kaj se zgodi, ko nam je dovoljeno, da iztirimo in se utopimo v čutnem morju seksualnih impulzov. Ko postanemo sami sebi lastni eksperiment, prepredeni z nenadzorovanimi fantazijami in animaličnimi odvodi. Rad bi razgrnil mavrico vzpona in padca ljubezenske zaobljube, prvih zmenkov, razvratnih metuljčkov, hrepenenj, fizične odvisnosti, seksa na tisoč in eno noč, pa potem nasičenosti, zdolgočasenosti in brezčutne telesnosti, ki postane samo ena izmed stvari. Kako se med dva zažre postani zrak in si postaneta odvratna. Kako se zažirata in že hrepenita po novem. Svet resničnosti in svet sanj se za eno noč združita. Sanje postanejo meso in nevidne sile nočne čarovnije neusmiljeno obračunajo z zaljubljenci. Posledice izživete kresne noči so za nekatere osvobajajoče, za druge uničevalne. Ljubezen je slepa. Ljubezen je veličastna. Sen kresne noči je vizija epskega spopada zanjo.« — Jaša Koceli, režiser 1A M4idsummer Night’s Dream režiser Jaša Koceli romantična komedija premiera januarja 2025 Repertoar 15 Leea Klemola Leea Klemola (1965) je ena najbolj radikalnih in priznanih finskih dramatičark in režiserk. Svojo kariero je začela kot igralka in za svoje delo prejela več nagrad, med drugim dvakrat nagrado jussi, najvišje finsko priznanje za igro, za filma Neitoperho (Zbiralka) in Kerron sinulle kaiken (Vse ti bom povedala). Njene zgodnje igre Nore ženske, Seksualnost in Dnevnik Anne Krank zaznamujeta provokativen stil in namerna odsotnost dobrega okusa. Glavne teme njenega opusa so sram, telo, seksualnost ter ljubezen in družba. V Helsinkih je ustanovila gledališče Aurinko (Sonce), v katerem je bila krstno uprizorjena večina njenih besedil. Besedilo Kokkola (2004) je prvo besedilo njenega Arktičnega cikla, kasnejše dele je napisala skupaj z bratom Klausom. Kokkola bo prvo njeno besedilo, ki bo uprizorjeno v Sloveniji. Kokkola je mesto na robu Finske, ob morju. Zanj je značilno maloštevilno prebivalstvo, specifično narečje in hude zime. Tako na kvadratnem kilometru živi povprečno 33,4 prebivalca. Gre torej za majhno in izolirano skupnost, ki v mnogih ozirih spominja na obrobne slovenske vasi in mesta. V besedilu KOKKOLA spremljamo tri mlade fante, Martija Piana Larssona, Arijoutsija Zachariasa Prittinena in Harrija Lömmarka, ki skupaj vodijo posebno podjetje za osebne storitve. Po zapuščenih ulicah Kokkole se vozijo z avtobusom in iščejo ljudi, ki bi potrebovali njihovo pomoč, možnost hitrega zaslužka in konec koncev smisel življenja. Prek Piana in njegovih sodelavcev spoznamo nabor vaških posebnežev, od katerih ima vsak svoje skrite želje, ki pa so nedosegljive. Čeprav je njegova pomoč večinoma nezaželena, Piana s svojima zaposlenima poskuša reševati situacije in s tem skriti lastno praznino in nezmožnost polnega življenja. »Komedija Kokkola na duhovit, mestoma ciničen način problematizira centralizacijo, mrtvost malih krajev in izgubljenost mlajše generacije, ki v mrtvilu vaške skupnosti težko najde svoje mesto ali smisel. Čeprav se dogajanje odvija na Finskem, me je tako ob branju konstantno spominjalo na moj dom, na čudno domačnost in nostalgijo po mojem rodnem kraju in tesnobo ter pomanjkanje možnosti, da bi si v njem ustvarila samostojno življenje. Besedilo je v izvirniku napisano v kokkolskem narečju. V slovenskih institucionalnih gledališčih so prakse igranja v narečju redke, kar bo eno od polj raziskave v tej uprizoritvi. Klemola v besedilo vpelje tudi elemente finske folklore, ki jih ironizira in z njimi kaže na absurdnost človeške potrebe po bližini, ustvarjanju skupnosti.« — Živa Bizovičar, režiserka Kokkola prevajalka Julija Potrč Šavli 1pr6va slovenska uprizoritev režiserka Živa Bizovičar arktična tragikomedija premiera marca 2025 Repertoar 17 Bertolt Brecht Eden najpomembnejših evropskih dramatikov, gledaliških teoretikov 20. stoletja, gledališki reformator in inovator Bertolt Brecht (1898–1956) je začel pisati v času študija biologije in medicine v Münchnu. Leta 1924 je odšel v Berlin in postal asistent pri uglednem režiserju Maxu Reinhardtu v Deutsches Theater. V tem obdobju je napisal igre, ki že napovedujejo njegovo epsko gledališče s potujitvenimi učinki, ki gledalca ves čas opozarjajo, da je v gledališču, in mu na ta način razbijajo iluzijo. Leta 1928 je doživel velik uspeh ter postal slaven in priznan dramatik z Opero za tri groše (Die Dreigroschenoper). Po letu 1933, ko je v Nemčiji prišel na oblast nacizem, je odšel v tujino in se do začetka druge svetovne vojne selil po Evropi, leta 1941 pa je odšel v ZDA. V tem obdobju so nastala njegova najboljša dela. Leta 1948 se je vrnil v Vzhodni Berlin, kjer je skupaj z ženo Helene Weigel ustanovil gledališče Berliner Ensemble, v katerem je bila uprizorjena večina njegovih del. Brechtovi teoretični pogledi na epsko gledališče so močno vplivali na sodobno dramatiko, ki je sprejela večino njegovih potujitvenih učinkov in jih prilagodila sodobnim estetikam. Malomeščansko svatbo je napisal kot enaindvajsetletni študent, najprej pod naslovom Svatba (Die Hochzeit, 1919), skupaj še s petimi enodejankami in libretom M kratke opere. Kar sedem let je trajalo, da je bila Svatba krstno uprizorjena, in sicer a 11. decembra 1926 v režiji Melchiorja Vischerja. Brecht je sam nikoli ni uprizoril, lom čeprav je imel na začetku svoje kariere velike ambicije z uprizarjanjem enodejank. e Leta 1956 je bila ponovno uprizorjena v Schauspielhaus v Frankfurtu na Majni, šč takrat s spremenjenim naslovom Malomeščanska svatba. an Enodejanke naj bi Brechtu služile kot neke vrste avtorske vaje, skice, ki jih ska je uporabil v kasnejšem delu. Številne elemente, značajske lastnosti in motive likov enodejank najdemo v njegovih kasnejših razširjenih igrah. Med slavnostnim poročnim kosilom, ki naj bi bil najlepši dogodek v skupnem življenju mladega para, gre vse narobe. Poročni dan se sprevrže v katastrofo. Nezadržno začne razpadati doma narejeno pohištvo, ki ga je izdelal ženin. V pogovorih ženina in neveste ter svatov se začnejo razkrivati zamolčane skrivnosti, ki vse prisotne postavljajo v vse prej kot lepo luč, in zdi se, da bo skupaj s pohištvom propadel tudi njun komaj sklenjeni zakon. Brecht si je z obilo humorja privoščil zlagano malomeščansko moralo. Malomeščanska svatba je družbena satira, komedija in farsa, ki brezkompromisno razkriva lažen svet malomeščanskega blišča kot svet laži, dvojne morale prevar, plitkosti, pritlehnosti in bede, kjer se vsi pretvarjajo, da so boljši, pametnejši in sposobnejši. Največje odlike Malomeščanske svatbe so izvrsten dialog, odlična besedna komika, nepričakovani obrati, večpomenskost, ki razkrivajo pravo podobo zlagane popolnosti meščanske sredine. »Malomeščanska svatba je družbena satira, komedija, farsa, kjer je tematiziral dvojno moralo malomeščanov tistega časa. Poleg tega, da je satirično orisal ta družbeni sloj in njegove takratne značilnosti, se je izvrstno poigral s prikazovanjem osebnostnih lastnosti posameznih pripadnikov tega sloja. Te lastnosti so nam dobro znane, vsak od nas ima vsaj nekaj od tega, kar nosijo liki iz Brechtovega besedila. Okoliščine in svet, v katerih se uspešno goji in razvija malomeščanščina kot družbeni pojav, so se spremenile. Kakšen je danes kontekst, kjer se manifestira malomeščanstvo? So to bogastvo in nepremičnine, na hitro pridobljene s kriptovalutami, vplivništvom in podobnimi načini pridobivanja nesorazmerno ogromnega bogastva, ki jih naseljujejo sloji, ki so še včeraj opravljali raznovrstno vsakodnevno tlako, danes pa s petkami salonarjev in s čevlji prestižnih znamk praskajo Die Kleinbürgerhochzeit parkete svojih dnevnih sob v raznih vilah in burgih in se prištevajo med elito ali pa jih tja prištevajo komična enodejanka drugi? Lahko ta pojav najdemo tudi znotraj še katerega drugega sodobnega konteksta?« — Primož Ekart, režiser prevajalka Urška P. Černe 1rež8iser Primož Ekart premiera maja 2025 Repertoar 19 svatba Ponovitve 20 21 Florian Zeller Mali oder Mali oder Nava Semel Oče Večni otrok tragična farsa monodrama režiser Jernej Kobal prva slovenska uprizoritev premiera 28. septembra 2018 režiser Yonatan Esterkin angleška premiera 7. septembra 2019 slovenska premiera 13. septembra 2019 »Branko Završan je pretresljiv Oče v splošnem in velikem planu in v vsakem detajlu uprizoritve. Z držo, gestami, mimiko. V zavzeti komunikaciji z negovalko, pri raztresenem trančiranju kurjega bedra in držanju kavne skodelice. Ne ubog, ampak šarmanten, kot reče negovalka, odločen, pokončen in sploh ves čas jasno artikuliran, pri močeh, skratka, zato je njegova demenčna nemoč še bolj sugestivna. Absolutno dominira ne le v dramski in uprizoritveni, ampak tudi igralski konstelaciji …« »Drama dobro ujame kompleksnost te pregovorne brezpogojnosti: — Petra Vidali, Večer, 17. 11. 2018 očetovo sprejetje je res takojšnje in za večno, vendar mora pred/ pod težo bremena vsakič znova zbežati in postane obsesiven tekač, »Premišljeno in koncizno uprizorjena dramska miniatura, ki nudi materina resnica pa je še bolj skruniteljska: prav ona, prva, ki bi morala refleksijo, ki ni nujno povezana zgolj z določeno izredno situacijo, otroka nahraniti in potolažiti, ga ne more niti pogledati.« temveč je v zasnovi in predvsem zaradi protagonistov obenem — Petra Vidali, Večer, 30. 9. 2019 univerzalna analiza medčloveških odnosov.« — Peter Rak, Delo, 21. 11. 2019 uspešnica z več kot 50-imi ponovitvami nagrada za najboljšo žensko vlogo na XXVI. mednarodnem božičnem uspešnica z več kot 40-imi ponovitvami gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu Manci Ogorevc nagrada za najboljšo moško vlogo na XXV. mednarodnem božičnem priznanje celjske zvezde Manci Ogorevc gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu Branku Završanu nagrada na festivalu monodrame United Solo v New Yorku igralska nagrada ZDUS Duša Počkaj Branku Završanu za najboljšo mednarodno predstavo 22 Sezona 24/25 Ponovitve 23 Izmuzljiva pripoved o bolezenskem izgubljanju spomina in družinskih odnosih. Na rojstvo otroka z motnjo v duševnem razvoju moramo gledati kot na enega kritičnih trenutkov v življenju matere. Florian Zeller Lev Nikolajevič Tolstoj Laž Oblast teme komedija drama prva slovenska uprizoritev režiserka Maša Pelko režiser Jernej Kobal premiera 13. januarja 2023 premieri 29. septembra in 2. oktobra 2020 »Uprizoritev je dosledna in pokaže, da je tudi deklarirana skrb za otroke (samo)prevara in da je oblast teme neustavljiva in večna. Ampak ko ob gledanju brezkompromisne slike nasilja mislimo svet, ves čas tudi čutimo človeka, njegovo stisko in naprezanje. Oblast teme v tej sveži, suvereni in celostni uprizoritvi zasije kot polnokrvna drama.« — Petra Vidali, Večer, 17. 1. 2023 »Vendarle je Oblast teme kot celota odrsko delo, ki dobro spne gledališke elemente, aktualizacijo izvede na zelo neprisiljen, a jasno skomuniciran način, pojavnost nasilja pa reprezentira kompleksno.« — Anja Radaljac, Delo, 17. 1. 2023 »Predstava v režiji Jerneja Kobala in dramaturgiji Alje Predan besedilu omogoča zmerni ritem odrskega razvoja, v katerem se igralska izvedba taktno nasloni na njegove humorne nastavke … Med dilemami prikrivanja in iskrenostjo dovolj niansirano izpovedujejo svoje različice resnice, predvsem pa laži, ki jih na koncu zavoljo ohranjanja razredne in statusne umestitve sprejmejo kot resnico. A tudi v tej skrajnosti še zmorejo prepoznavati med njima, le sprijaznili so se z njuno obrnjeno vlogo. Vendar ali res lahko vsakdo izpove svojo laž kot resnico?« — Rok Bozovičar, Radio Slovenija 1, 30. 9. 2020 »Koliko laži in koliko resnice prenese ljubezen?« — Petra Vidali, Večer, 5. 10. 2020 24 Sezona 24/25 Ponovitve 25 Pomembno je zaupanje, ki ga človek izgubi, ko svojo ljubljeno osebo ujame na laži. Drama v ospredje postavlja vprašanje zla v življenju posameznika. Vinko Möderndorfer Mali oder po motivih življenja in dela Karla Destovnika – Kajuha Druga preteklost Juriš odrska freska avtorski projekt režiser Luka Marcen režiserka Živa Bizovičar premiera 6. oktobra 2023 premiera 9. oktobra 2023 »Največja odlika priredbe in režijske postavitve je brez dvoma v izboru »Juriš Žive Bizovičar s soustvarjalci je juriš na prazen kulturni boj, juriš in transformacijah likov in kompleksnem castingu – 14 igralcev in igralk na ideološko izkoriščanje, ki se dogaja na grobovih in ob rovih s pobitimi preigra 34 vlog (plus še nekaj nemih skupinskih prizorov). Kostumi, v vojni in po njej – in na ramenih mladih. Ne vemo, kakšno družbo bodo lasulje, maske se menjavajo bliskovito in nevidno. Če bi si kadrovsko, lahko ustvarjali ti mladi, za gledališče pa se nam ni treba bati.« finančno in prostorsko lahko privoščili večjo ekipo, bi se izgubilo — Petra Vidali, Večer, 12. 10. 2023 bistveno sporočilo Druge preteklosti: kruto in ironično ponavljanje zgodovine, nezavedno ponavljanje in sprevračanje vlog, ki so jih »Odrske izreke in dejanja se vedno znova začenjajo z distancirano držo odigrali že predniki … Člani celjskega ansambla z gosti so težko nalogo izjave “so rekli”, kar odgovornost sodbe skoraj sentimentalno prenaša opravili dobro. Z različnimi registri vsak od njih odigra veliko življenj.« na pričevalce nekega drugega sveta – kar se izkaže za učinkovit način — Petra Vidali, Večer, 9. 10. 2023 reinterpretacije zgodovine skozi zavedanje subjektivnosti sodbe in njene krhkosti v preseku določenega časa. Šestčlanska igralska zasedba »Številna igralska zasedba pod odlično režisersko taktirko in z se giba med upovedovanjem vlog in v senzibilni odrski orkestraciji dramaturško zasnovo zelo uigrano in precizno secira dramatične nevsiljivo razkriva vizure vojne: od herojske prek civilne do izdajske. /…/ zaplete, da vsak kader zasede točno določeno pozicijo v celoti. « Juriš ni le dramaturško zaokrožen artefakt časa, temveč z ideologijami — Aleksandra Saška Gruden, Radio Slovenija 1, 6. 11. 2023 nezaznamovano jasno postavljeno stališče mladih ustvarjalk in ustvarjalcev, ki je dragoceno zaradi napovedi (tako družbenega kot »Uprizoritev z realističnim in objektivnim nanašanjem prizorov umetniško-izraznega) svežega piša – in zaradi katerega se (zopet) zdi, sugerira, da prave poti ni – posledično pa tudi ne pravega prostora, da je uprizarjati vojno brez miru tudi danes pomenljiva nujnost.« za brezpogojno obsojanje.« — Kaja Novosel, SiGledal, 17. 10. 2023 — Kaja Novosel, SiGledal, 16. 10. 2023 predstava je uvrščena na platformo Zlata paličica predstava je bila uvrščena v tekmovalni program 54. TSD predstava je bila uvrščena v tekmovalni program 54. TSD predstava je bila uvrščena v tekmovalni program 59. FBS 26 Sezona 24/25 Ponovitve 27 Zgodba o preteklosti, ki z nizanjem in razkrivanjem človeških usod postaja druga preteklost, o malih dogodkih, ki za seboj potegnejo velike posledice. O generaciji, ki se je zavestno spremenila iz naivne mladine v glas upora, propagandno trobilo, steklega psa. Matteo Spiazzi Jean-Paul Sartre Paradiž Zaprta vrata grenka komedija drama režiser Matteo Spiazzi režiserka Mateja Kokol premiera 1. decembra 2023 premiera 19. januarja 2024 »V sicer realistično oblikovanih kostumih so morali s tipsko, delno grotesknimi in izvrstno oblikovanimi, celoobraznimi maskami starostnikov uglasiti gibanje telesa, kar je bil za igralce vseh generacij velik izziv, in stoječe ovacije na koncu so bile namenjene prav njim, kar bo uprizoritvi gotovo zagotovilo dolgo odrsko življenje. « — Vilma Štritof, Radio Slovenija 3, 4. 12. 2023 »Paradiž tako na več ravneh spregovori o poziciji starostnikov, potuje skozi družbeni in intimni aspekt staranja, je na trenutke kritičen do razumevanja starostnikov, spet drugič dovoli, da le voajersko pogledamo v kakšnega od bolj zasebnih trenutkov, na nobeni točki pa ni didaktičen ali moralističen.« — Benjamin Zajc, Delo, 5. 12. 2023 »Če se burleska s ponavljanjem ne bo razpustila, temveč bodo igralci gibalci ostali tako natančni, kot so bili na premieri, se tem starostnikom obeta še dolgo – gledališko – življenje.« — Petra Vidali, Večer, 7. 12. 2023 »Dragocenost Paradiža se skriva predvsem v majhnih in preprostih iskrivostih, ki od norčave komičnosti v hipu preidejo v ganljivo tragiko bolečine življenja, ki odteka.« — Kaja Novosel, SiGledal, 6. 12. 2023 »Uprizoritveno-režijski model tako v celoti korektno postavi odnose in na pravih mestih poskuša zaostrovati dinamiko trojice, da navsezadnje privede tudi do poante besedila – prostori so vendarle odprti, ljudje pa smo tisti, ki včasih že samo s svojo prisotnostjo povzročamo peklenske muke drug drugemu –, vendar predstava Zaprta vrata ostaja v polju varnega in se nekako ustavi pred utrjenostjo in strašljivostjo kanoniziranega besedila, ne da bi bolj odločno posegla vanj. Nekaj intrigantnega v svetu ne mrtvih, temveč odsotnih, pa obstane predvsem v celovitosti prepišnosti, ki vsakič znova straši tako gledalce kot ustvarjalce: vrata se odprejo (v tej uprizoritvi v zares veliki maniri), Garcin, Inès in Estelle pa ne žlahtna komedija po izboru strokovne žirije na 32. Dnevih komedije grejo ven in obstanejo v nekje vmes drug z drugim.« žlahtna komedija po izboru občinstva na 32. Dnevih komedije — Kaja Novosel, SiGledal, 19. 1. 2024 28 Sezona 24/25 Ponovitve 29 Sodobna pravljica, ki slavi življenje – z enakimi možnostmi za vse. Pekel kot peklenska situacija medsebojnih človeških odnosov. Tibor Hrs Pandur Matija Solce Pet kraljev: 3JA! K psihopatologiji gledališko-glasbeni ambientalni omnibus krstna uprizoritev neke monarhije režiser Matija Solce premiera 10. maja 2024 drama krstna uprizoritev premiera 13. aprila 2024 »Predstava z izrazitim protivojnim sporočilom in z absolutnim zavedanjem, da tukaj in zdaj umetnosti pomeni tukaj in zdaj človeka.« — Petra Tanko, Radio Slovenija 1, 12. 5. 2024 »In vendar je Pet kraljev dinamična predstava, ki uspešno »3JA! preprosto ni delo, ki bi stalo ali padlo na enem samem uprizarja idejo in drži tempo.« elementu, izrazito poglobljeno dela z vsemi elementi gledališkega, s — Petra Vidali, Večer, 17.4. 2024 čimer pa le potrjuje svojo splošno domišljenost in ambicioznost.« — Anja Radaljac, Delo, 13. 5. 2024 »Predstava tako kompleksno udejanja krilatico o ponavljanju zgodovine; ena izmed močnih plati Hrspandurjevega besedila je »Polni dve uri in pol nista enako polni in dinamični in vsi gledalci med drugim ta, da psihopatologije angleških kraljev zastavi kot (in igralci) nimajo enakega občutka za komično, ampak večina se je svojevrstne arhetipe, ki poudarjajo sorodnosti med nekdanjimi večino časa nasmihala ali krohotala, pozibavala ali korakala v ritmu, in zdajšnjimi oblastmi, vojnami in občečloveškimi vrednotami.« si popevala, pojedla kak grižljaj in popila kak požirek - v bistvu pa — Anja Radaljac, Delo, 16. 4. 2024 ves čas sodelovala v vojni. Celjska ulična Iliada je subverzivna prav v tem sporočilu: z nami manipulirajo, nas vodijo, pošiljajo sem in tja, »V preigravanju političnih spletk, dogovarjanj pod mizo in potuhnjeni mi pa sledimo kot ovce (vojaške ali turistične) in niti ne pomislimo, benevolentnosti do monarhov, katerih psihične težave so vedno bolj da sodelujemo v vojni. Vojna postane samoumevna, vsenavzoča prignane do skrajnosti, se v Petih kraljih lušči arhetipskost vladavine in nevidna. In če se že kdaj konča, se, kot izpostavijo z zaključnim in okostenelih političnih vzorcev, ki so tekom celotne zgodovine koncertom, ne konča zlo. Prej ali slej se bo utelesilo v novi vojni. vzorci spletk, kupčij in – predvsem – okoriščanja.« Nekdo je rekel: 3ja! lahko pomeni tudi tretja - svetovna vojna.« — Kaja Novosel, SiGledal, 23. 4. 2024 — Petra Vidali, Vecer.com, 15. 5. 2024 30 Sezona 24/25 Ponovitve 31 Celje kot labirint, ki skrite kotičke mesta spremeni v prostor gledaliških dogodkov. Predstave za otroke in mlade Premierna uprizoritev in kar 7 ponovitev iz preteklih sezon. Namenjene so različnim starostnim skupinam mladega občinstva, starejšim od 15 let pa priporočamo ogled predstav iz preostalega gledališkega repertoarja. 32 33 Ida Mlakar Črnič Kajetan Kovič, Jerko Novak premiera O kravi, ki je Maček Muri lajala v luno gledališka predstava za otroke 5+ avtorica dramatizacije Romana Ercegović glasbena predstava za otroke 5+ režiser Matjaž Latin krstna uprizoritev premiera 6. oktobra 2007 avtorica dramatizacije Ana Duša režiserka Brina Klampfer Merčnik premiera oktobra 2024 »Na srečo pa znajo dobro peti tudi celjski protagonisti. To je velik plus zanje. Vse skupaj je torej izzvenelo v dobrem ritmu, z obilo zabave in smeha iz prepolne dvorane. Mimogrede: razprodani sta bili tako predpremiera kot prva uprizoritev in najbrž na ponovitvah ni nič drugače.« — TomaS, Novi tednik Celje, 16. 10. 2007 Zgodba se začne s kravo Mrvico, ki ne daje več mleka, zadnje čase pa renči in laja v luno. Zato njen kmet pokliče veterinarja, ki po pregledu kravi predpiše počitek na morju. Mrvica sede na kolo in se odpelje. Vozi zelo daleč, v trdo temo, nakar od utrujenosti zaspi v neki stari napol podrti hiši. Prebudi jo peket kopit in hitro ji postane jasno, da v tej podrtiji ni sama. Tam je tudi odslužen stari konj Van de Hijo, ki s kopiti ustvarja nenavaden ritem – pleše step. Odločita se, da bosta šla na morje skupaj in tam nastopala kot ulična umetnika – konj bo plesal, krava pa bo pela. Zgodba o odštekani kravi in frajerskem konju se dotakne teme starostnikov in staranja. Mrvica in Van de Hijo se oznaki, da sta stara in odslužena, odločno upreta. Usodo vzameta v svoje roke in pokažeta, da je njuno življenje, ne glede na leta, zanimivo, razburljivo, polno in srečno. uspešnica z več kot 220-imi ponovitvami 34 Sezona 24/25 Ponovitve 35 Zgodba o odštekani kravi in frajerskem konju se dotakne teme starostnikov in staranja. Zgodba o mačjih ljubezenskih pripetljajih in nesporazumih se prepleta z zgodbo o dobrodušnem roparju, ki mačjima policajema ne da spati. Johanna Spyri Saša Eržen Heidi Tista o bolhah gledališka predstava za otroke 6+ gledališka predstava za otroke 3+ krstna uprizoritev krstna uprizoritev avtorica dramatizacije Tatjana Doma avtorici dramatizacije Tatjana Doma, Saša Eržen režiserka Ivana Djilas režiserka Ivana Djilas premiera 27. septembra 2019 interna premiera 23. oktobra 2020 uradna premiera 6. novembra 2021 »Vseeno pa je torej Tista o bolhah odrasle pridobila na svojo stran z metaforičnim, aktualističnim branjem teksta, otroke pa z živostjo uprizoritve. Strašno jim je bilo všeč, ker imajo muce smešno velike zadnjice, trebuhe ali boke, ker z njimi in seveda z repi zelo fino migajo in ker so sploh gibalno nadvse spretne.« — Petra Vidali, Večer, 10. 11. 2021 »Razvidno je, da je v predstavo vloženo veliko premisleka, »Ob predstavi v SLG Celje v režiji Ivane Djilas se je smejalo mladim truda in navsezadnje tudi sredstev, saj je uprizoritev razkošna in in starim … V uri in deset minut ni bilo niti minute priložnosti za idejno natančno usmerjena, vse to z občutkom za otroške oči in dolgočasje … Teme, ki jih celjska Heidi nezateženo odpira v domišljeni spoštovanjem do najmlajšega obiskovalca, ki se morda prvič srečuje otroški veseloigri, so danes enako ali še bolj pomembne, kot so bile z gledališčem. Rezultat je ljubka celota, ki se bo verjetno okitila z konec 19. stoletja … Predstavo vsem veselo priporočam.« velikim številom ponovitev doma in v gosteh.« — Petra Vidali, Večer, 18. 10. 2019 — Kaja Novosel, SiGledal, 8. 11. 2021 uspešnica z več kot 120-imi ponovitvami uspešnica z več kot 50-imi ponovitvami predstava je uvrščena na platformo Zlata paličica predstava je uvrščena na platformo Zlata paličica 36 Ponovitve 37 Zgodba o svobodi, ljubezni, prijateljstvu in naravi. Nagajiva, iskriva in zabavna pripoved o mačji kraljici, ki si noče priznati, da ima težave, in se jih zato loteva popolnoma neuspešno. Josip Jurčič Slobodan Obradović Kozlovska sodba Robin Hood v Višnji Gori gledališka predstava za otroke 10+ prva slovenska uprizoritev lepa povest iz stare zgodovine režiser Samo M. Strelec gledališka predstava za otroke 12+ premiera 17. septembra 2022 krstna uprizoritev avtorja dramatizacije Tatjana Doma, Luka Marcen režiser Luka Marcen premiera 7. oktobra 2021 »Pa vendar nas predstava na nek nežen način spodbudi, da smo strpnejši v dialogu in širši v razmisleku, kar je plemenito sporočilo tudi za generacije, ki naj bi jim bila predstava primarno namenjena.« — Kaja Novosel, SiGledal, 11. 10. 2021 »Celjska uprizoritev je prava parada dvoličnosti, kjer so v resnici vsi bolj krivi kot ubogi kozel, ki je le zašel na sosedov vrt in bil obtožen že zato, ker je sočno zelje samo gledal. Uprizoritev si zato ne zasluži le mlade publike, ampak tudi oko in uho odraslih.« — Vilma Štritof, Radio Slovenija, 10. 11. 2021 »Skoraj romantična pripoved ostaja na meji kriminalke.« — Aleksandra Saška Gruden, Radio Slovenija, 18. 9. 2022 »Uprizoritev v režiji Sama M. Strelca dobro realizira poudarke in podmene besedila. Odrski promet je razgiban in brez izrazitih zastojev.« — Petra Vidali, Večer, 23. 9. 2022 uspešnica z več kot 70-imi ponovitvami žlahtna komedija po izboru občinstva na 30. Dnevih komedije posebna omemba strokovne žirije na 30. Dnevih komedije predstava je bila uvrščena v tekmovaln si program festivala Novosadske pozorišne igre predstava je uvrščena na platformo Zlata paličica 38 Sezona 24/25 Ponovitve 39 Človeška neumnost, omejenost in hibe se do danes niso spremenile. Robin Hood je borec za socialno pravičnost, ki jemlje bogatim, da lahko pomaga revnim. Mali oder avtorski projekt avtorski projekt Mali oder Mala Eli To je tekma O željah, vlakih in drugih lepih rečeh gledališka zanka za otroke in njihove odrasle 5+ krstna uprizoritev režiser Miha Golob doživljajsko potovanje za najmlajše 2+ premiera 28. marca 2024 režiserka Mateja Kokol premiera 13. decembra 2022 »Predstava To je tekma teme spretnosti govora, sporazumevanja ter prepričljivosti zavije v oblak komičnih, lahkotnih in večplastnih pripetljajev med dvema protagonistoma. Skozi te otroke, pa tudi odrasle vodita v labirint odnosov in sporazumevanja ter vzpodbujata načine poslušanja, učenja ter sodelovanja. Predstava je najbolj pronicljiva in zato tudi efektivna v predstavitvi načinov nebesedne komunikacije, ko igralca spretno gneteta fizično izkušnjo v besedno izraznost.« — Aleksandra Saška Gruden, Radio Slovenija 1. 8. 4. 2024 »Glede na starostno in spolno usmerjenost dinamike starejši (pametnejši) bratec – mlajša (ne tako pametna) sestrica predstavi namreč uspe nekaj ključnega: v identiteti deklice, ki ima rada vlake, ki bobna in ki jo krasi še marsikatera atipična ›dekliška‹ lastnost, ter v njenem doslednem ignoriranju Maksovega blagega, a kljub temu prisotnega ›mansplainanja‹, je zelo jasno stališče projekta o nesprejemljivosti spolno zaznamovanih interesov in idej, ki se še vedno prepogosto pojavljajo (tudi) ob najmlajših članih naše družbe.« — Kaja Novosel, SiGledal, 16. 12. 2022 40 Sezona 24/25 Ponovitve 41 Eli in Maksa dolgčas potisne v ustvarjalno izumljanje zgodb in ju popelje na domišljijsko potovanje. Kaj lahko otroci naučijo odrasle? Abonmajček Ida Mlakar Črnič SLG Celje O kravi, ki je Abonmajček je namenjen najmlajšim gledalcem in njihovim odraslim. Vključuje štiri kakovostne lajala v luno predstave različnih gledaliških žanrov – tri izbrane naslove in eno predstavo po vaši lastni izbiri. glasbena predstava za otroke 5+ krstna uprizoritev avtorica dramatizacije Ana Duša režiserka Brina Klampfer Merčnik premiera novembra 2024 Ida Mlakar Črnič 5+ O kravi, ki je lajala v luno režiserka Brina Klampfer Merčnik SLG Celje Lyman Frank Baum 5+ Oton Župančič 3+ Čarovnik iz Oza Mehurčki režiser Miha Golob režiser Jaka Ivanc SNG Nova Gorica Gledališče Koper + izbirna predstava Četrto predstavo lahko izberete izmed treh slovenskih in mednarodnih kakovostnih predstav za otroke, ki jim bomo dodali raznovrstne spremljevalne dejavnosti – delavnice, pogovore, predstavitve. Zgodba se začne s kravo Mrvico, ki ne daje več mleka, zadnje čase pa renči in laja v luno. Zato njen kmet pokliče veterinarja, ki po pregledu kravi predpiše počitek na morju. Mrvica sede na kolo in se odpelje. Na poti sreča odsluženega starega konja 4 vrhunske predstave Van de Hija, ki s kopiti ustvarja nenavaden ritem – pleše step. za samo 26 evrov. Odločita se, da bosta šla na morje skupaj in tam nastopala kot ulična umetnika – krava bo pela, konj pa bo plesal. Zgodba o odštekani kravi in frajerskem konju se dotakne teme starostnikov in staranja. Mrvica in Van de Hijo se oznaki, Predstave bodo na sporedu ob sobotah dopoldne da sta stara in odslužena, odločno upreta. Usodo vzameta v ob 10. uri in popoldne ob 17. uri. svoje roke in pokažeta, da je njuno življenje, ne glede na leta, Vstopnico potrebuje vsak obiskovalec ne glede na starost. zanimivo, razburljivo, polno in srečno. 42 Sezona 24/25 Abonmajček 43 Sporočilo je jasno in preprosto: verjemi v svoje sanje in uspelo ti bo (za mlade); nikoli nisi prestar za sanje in nove začetke (za starejše). SNG Nova Gorica Lyman Frank Baum Oton Župančič Gledališče Koper Čarovnik iz Oza Mehurčki pravljični muzikal 5+ predstava za otroke 3+ 35 avtor priredbe besedila in režiser Miha Golob režiser Jaka Ivanc min premiera 12. septembra 2014 premiera oktobra 2019 80 min Župančičevi Mehurčki so zagotovo najbolj znana in ena najbolj priljubljenih pesniških zbirk za otroke sploh, kar jih je kdaj izšlo pri nas. Pesmi v njej so tako vedre, svetle, tople, očarljive, duhovite in zanimive, da gledališkim ustvarjalcem pogosto služijo kot predloga za gledališke uprizoritve. V Gledališču Koper so posamezne pesmice umestili v privlačno, duhovito in med otroki priljubljeno zgodbo o Cicibanu, ki zvečer ne more (in noče) zaspati, zato z Možičkom Kopitljačkom, ki oživi le takrat, ko sta s Cicibanom sama, uganjata norčije: poletita na papirnatem zmaju, napihujeta in spuščata gromozanske milne mehurčke, jezdita na vranem konjiču, a kaj, ko njuno zabavo vsakič prekine mama, ki vstopi v otroško sobo, da bi preverila, ali Ciciban že spi … Eno ključnih vlog v predstavi ima tokrat glasba, ki bo slogovno poudarjene pesmice otrokom kar najbolj približala. Sirota Doroteja živi s teto in stricem v puščobni in dolgočasni deželi Kansas. Ujame jo tornado in jo odnese v čudovito deželo Oz, sanjsko deželo, polno čudežev in raznolikih ljudi. Kljub očarljivosti omamne dežele čuti domotožje in se želi vrniti domov. A vrnitev ni tako preprosta. Najprej mora prepešačiti pol dežele do glavnega in najmogočnejšega čarovnika Oza, edinega, ki ji lahko pomaga. Na poti sreča še Strašilo, ki nima možganov, in ga povabi zraven. Nato se jima pridružita še Pločevinasti človek brez srca ter Lev brez poguma. Vsi trije gredo z junakinjo po tisto, kar jim manjka, da bi našli srečo in zadovoljstvo. Ena najpopularnejših zgodb ameriške kulture je zgodba o iskanju sebe in lepšega življenja, je fantastična pripoved o odraščanju in pogumu. 44 Sezona 24/25 Abonmajček 45 Fantastična pripoved o odraščanju in pogumu. Preplet prizorov iz domišljije in resničnosti. Vključevanje Rojstni dan v gledališču 5+ mladega občinstva Slavljenca in njegove goste popeljemo v privlačni Praznovanje in predstavitev gledališča prilagodimo svet gledališča in jim po poti razkrijemo kakšno starosti otrok. Primerna velikost skupine je do 10 drobno gledališko skrivnost. udeležencev. Mladi praznovalci preko gledaliških izzivov Prisoten mora biti vsaj eden od staršev. Po odkrivajo skrivnostni svet gledališča. Igrivo jim dogovoru s starši pa se lahko otroci tudi okrepčajo predstavimo proces nastajanja predstave – od (za pribor, prigrizek in pijačo poskrbijo starši). Likovne upodobitve, ustvarjanje zvoka, pripovedovanje izbora teksta, režiserja, bralnih in aranžirnih vaj do Praznovanje rojstnega dne organiziramo med zgodb, uprizarjanje fiktivnih ali realnih dogodkov, vse to služi finega izdelovanja predstave, procesa nastajanja ponedeljkom in petkom, traja pa največ 2 uri. za komunikacijo in osmišljanje našega bivanja, pa tudi kot scenografije in kostumov, glasbe, oblikovanja Cena vstopnice za praznovanje (starši slavljenca jih ustvarjalni načini vstopanja v svet. Sveta ne spreminjajo, svetlobe. Sprehodimo se po poteh ustvarjalcev, prevzamejo pred praznovanjem) je 10 € na otroka. temveč ga plastijo, z uporabo metafore mu dodajajo okus. si ogledamo zaodrje in druge očem obiskovalcev Zgodba, ki jo upodabljajo igralci, se dotakne gledalcev, ki jo, skrite prostore. Prostovoljca v maskirnici gledališča nanašajoč se na svoje osebne izkušnje, prevajajo v lastno naličimo in tako prikažemo gledališko preobrazbo. Kontaktna oseba Urška Vouk spoznanje. Ta proces razvoja aktivnega gledalca podpiramo s participativnimi programi, ki otrokom in mladim omogočajo neposredno vključevanje v gledališko umetnost kot Gledališki portal 13+ dinamičen proces in gledališko opismenjevanje – pustolovsko lahko odkrivajo gledališki (u)stroj, se v Slovensko ljudsko gledališče Celje stoji na sodelujemo pri gledaliških dejavnostih, kulturnih gledališču veselijo, ga srečujejo drugod ali pa se vanj Gledališkem trgu v središču Celja. Zelo dostopno in projektnih dneh, obravnavi učne snovi in drugih potopijo globoko, osebno in zelo zares (čeprav ne preresno). je, komu pa najbrž še zmeraj daleč. Kaj pa, če dejavnostih, na katere lahko apliciramo metode gledališče recimo pride na dom? Če pride čisto gledališča ter gledališke in dramske pedagogike. blizu, ali lahko tudi postane blizu, se čuti blizu? Brezplačen rezidenčni program na partnerski Gledališka vzgoja 4+ To lahko skupaj preizkusimo z rezidenčnim organizaciji poteka vse šolsko leto. Pred odločitvijo programom v vzgojno-izobraževalni organizaciji. za sodelovanje se spoznamo in nato skupaj Zastavljen je tako, da gledališka sredstva pripravimo načrt obsega, vsebin in oblik sodelovanja. uporabljamo za podporo ustvarjalnosti, učenja in skupnostnih vrednot. Praktično to pomeni, da lahko Kontaktna oseba Mojca Redjko Za organizirane skupine različnih starosti izvajamo metodološko, vsebinsko in časovno prilagodljive programe gledališke vzgoje. stARTboks 15+ Obiskovalce popeljemo v gledalcem sicer neviden svet gledališkega zaodrja. Predstavimo delovanje gledališča – prostore, procese in poklice. Predstavimo vse korake ustvarjanja Platforma za mlade je zasnovana kot celovita vadnica • pisanje o in ob gledališču – razvoj predstave od zamisli do premierne uprizoritve: izbor/snovanje empatičnega doživljanja, občutljivosti, čudenja, sporazumevalnih kompetenc ter predloge, delo režiserja in njegovih sodelavcev, potek vaj (bralne radovednosti, ustvarjanja in doživljanja lepega, • gledališki studio – razvoj lastne gledališke vaje, aranžirne vaje), proces nastajanja scenografije in kostumov, odpornosti proti konformizmu in brezbrižnosti, ustvarjalnosti. glasbe, oblikovanja luči. Obiskovalcem opišemo zadolžitve in razkrivanja globlje resnice, uporabe metafore kot naloge vseh sodelavcev, ki jih sicer ob ogledu predstave ne nove možnosti izražanja in sporočanja, pomena Udeleženci se lahko po dogovoru vključujejo vidimo, a so v gledališču nepogrešljivi (npr. vodja predstave, zgodbe in umetniške imaginacije, temeljnega v vse dejavnosti gledališča, obiskujejo vaje, se šepetalec, rekviziter, tonski mojster, lučni mojster, odrski delavci gledališkega opismenjevanja ter visoke stopnje udeležujejo usposabljanj in strokovnih dogodkov, idr.). Program je brezplačen, primeren tudi kot vsebina kulturnega participacije posameznika v (gledališki) skupnosti. brezplačno obiskujejo predstave, tudi programe dne za vrtce ter osnovne in srednje šole, vsebino in dolžino Program sestavljajo raznovrstne med seboj partnerskih organizacij. sklopa pa prilagodimo starosti in interesom udeležencev. prepletene dejavnosti, ki sledijo željam, potrebam in Program je brezplačen, poteka pa med oktobrom Priporočena velikost skupine je med 10 in 20 obiskovalcev. zanimanju udeležencev: 2024 in majem 2025. • ogledi predstav in pogovori o njih – razvoj Kontaktna oseba Urška Vouk zmožnosti gledanja in doživljanja gledališča, Kontaktna oseba Mojca Redjko 46 Sezona 24/25 Vključevanje mladega občinstva 47 Igralski ansambel 48 49 Žan Brelih Hatunić David Čeh Vloge v sezoni 2023/24 Vloge v sezoni 2023/24 Nastopajoči (3JA!), Kralj Rihard III., Northumberland, Nastopajoči (3JA!), Nastopajoči (Paradiž), Ivan Novak, Škof Canterbury (Pet kraljev: K psihopatologiji neke Partizan Matija Kolenc (Druga preteklost) monarhije), Nastopajoči (Paradiž), Silvester Grabner, Peter Novak (Druga preteklost) Vloge v ponovitvah Princ John (Robin Hood), Starešina Žužnjal (Kozlovska Vloge v ponovitvah sodba v Višnji Gori), Nastopajoči (Tista o bolhah), Maks (Mala Eli), Phil (Poglej me!), Flere Krivostegno, Mestni učitelj (Heidi), Policaj Mucelj (Maček Muri) Sodni sluga (Kozlovska sodba v Višnji Gori), Nastopajoči (Tista o bolhah), Policaj Macelj (vskok) (Maček Muri), Menih Tuck, Sir Fitzooth (vskok) (Robin Hood) 50 Sezona 24/25 Igralski ansambel 51 Maša Grošelj Lucija Harum Vloge v sezoni 2023/24 Vloge v sezoni 2023/24 Nastopajoča (3JA!), Nastopajoča (Paradiž), Nastopajoča (3JA!), Kraljica Izabela, Lady Anne, Nell, Dajčmanka, Mlada Sonja, Nada Petrović (Druga preteklost) Bolničarka (Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije), Nastopajoča (Paradiž), Marija von Eichhein, Vloge v ponovitvah Uradnica v arhivu (Druga preteklost) Marina, dekle sirota (Oblast teme), Laurence (Laž) Vloge v ponovitvah Eli (Mala Eli), Sophia (Poglej me!), Mica, Mala muca (vskok) (Maček Muri) 52 Sezona 24/25 Igralski ansambel 53 Renato Jenček Aljoša Koltak Vloge v ponovitvah Vloge v sezoni 2023/24 Menih Tuck (Robin Hood) Nastopajoči (3JA!), Kralj Henrik IV., Odposlanec, Edvard York, Zdravnik (Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije), Nastopajoči (Paradiž) Vloge v ponovitvah Akim, Nikitov oče (Oblast teme), Marley (Poglej me!), Mav, Brkati Marko, Krasni Pepe, Komentator (Maček Muri) Nagrade Večerova nagrada za igralske dosežke v sezoni 2022/23 54 Sezona 24/25 Igralski ansambel 55 Rastko Krošl Urban Kuntarič Vloge v sezoni 2023/24 Vloge v sezoni 2023/24 Nastopajoči (3JA!), Nastopajoči (Paradiž), Nastopajoči (3JA!), Nastopajoči (Paradiž), Doktor Izak Rieman, Hlapec, Komandir Slavc, SS poročnik Mihael Novak, Ivan Novak mlajši (Druga preteklost) (Druga preteklost) Vloge v ponovitvah Vloge v ponovitvah Mitrič, delavec (Oblast teme), Robin Hood (Robin Hood), Kralj Richard (Robin Hood), Klarin oče (Heidi) Lukež Drnulja, nočni čuvaj (Kozlovska sodba v Višnji Gori), Peter (Heidi), Veliki Čombe (vskok) (Maček Muri) Nagrade Komedijant večera za vlogo v Paradižu na 32. Dnevih komedije 56 Sezona 24/25 Igralski ansambel 57 Barbara Medvešček Andrej Murenc Vloge v sezoni 2023/24 Vloge v sezoni 2023/24 Nastopajoča (3JA!), Kate Mortimer, Katarina Valois, Vojvodinja York Nastopajoči (To je tekma), Joško Medved, (Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije), Mitraljezec Nande (Druga preteklost) Ana Grabner (Druga preteklost) Vloge v ponovitvah Vloge v ponovitvah Pjotr, bogat kmet (Oblast teme), Matrjona, Akimova žena (Oblast teme), Dojilja (Robin Hood), Šerif iz Nottinghama (Robin Hood), Pavla Zaropotala, županja (Kozlovska sodba v Višnji Gori), Paul (Laž), Moški, Pierre (Oče), Laurence (Laž), Teta Deta (Heidi) Maček Muri (vskok) (Maček Muri) 58 Sezona 24/25 Igralski ansambel 59 Manca Ogorevc Lučka Počkaj Vloge v sezoni 2023/24 Vloge v sezoni 2023/24 Nastopajoča (3JA!), Margareta Anžujska, Jeanne Lancaster Nastopajoča (Paradiž) (Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije), Nastopajoča (Paradiž), Frau Gertrude Lindner, Vloge v ponovitvah Gospa Medved, Stara Sonja (Druga preteklost) Will 1 (Robin Hood), Alice (Laž), Maya (Večni otrok), Anne, Andréjeva hčerka, Ženska (Oče), Muca Maca (Maček Muri) Vloge v ponovitvah Anisja, Pjotrova žena (Oblast teme), Nastopajoča (Tista o bolhah), Laura, Ženska, Martine (Oče) 60 Sezona 24/25 Igralski ansambel 61 Tanja Potočnik Tarek Rashid Vloge v sezoni 2023/24 Vloge v sezoni 2023/24 Nastopajoča (3JA!), Nastopajoča (Paradiž) Nastopajoči (3JA!), Sobar (Zaprta vrata), Župnik Franc, Rudi Dojčer (Druga preteklost) Vloge v ponovitvah Will 2 (Robin Hood), Vloge v ponovitvah Starešina Gobežalka (Kozlovska sodba v Višnji Gori), Mali John (Robin Hood), Vaški učitelj (vskok) (Heidi) Pevka, Točajka, Mika (Maček Muri) 62 Sezona 24/25 Igralski ansambel 63 Eva Stražar Mario Šelih Vloge v sezoni 2023/24 Vloge v ponovitvah Nastopajoča (3JA!), Lola, Elizabeta Grey Sir Fitzooth (Robin Hood), Vaški učitelj (Heidi) (Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije), Estelle (Zaprta vrata), Tončka Kolenc, Marta, Mojca Bregar (Druga preteklost) Vloge v ponovitvah Akulina, Pjotrova hči iz prvega zakona (Oblast teme), Lady Marian (Robin Hood), Klara (vskok) (Heidi) 64 Sezona 24/25 Igralski ansambel 65 Jagoda Tovirac Damjan M. Trbovc Vloge v sezoni 2023/24 Vloge v sezoni 2023/24 Nastopajoča (3JA!), Inès (Zaprta vrata), Nastopajoča (Juriš) Nastopajoči (3JA!), Nastopajoči (To je tekma), Vloge v ponovitvah Nastopajoči (Juriš) Kraljica (Robin Hood), Gospodična Rottenmeier (Heidi) Vloge v ponovitvah Alan-a-Dale (Robin Hood), Andraž Slamorezec, mestni svetovalec (Kozlovska sodba v Višnji Gori), Michel (Laž), Služabnik Sebastian (Heidi), Župan, Miki, Kuhar Žane (Maček Muri) 66 Sezona 24/25 Igralski ansambel 67 Lovro Zafred Branko Završan Vloge v sezoni 2023/24 Vloge v sezoni 2023/24 Nastopajoči (3JA!), Nastopajoči (3JA!), John Falstaff, Škof Carlisle, Vojvoda York Kralj Rihard II., Ned, vojak 2, Kralj Henrik VII. (Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije), (Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije), Nastopajoči (Paradiž), Oto von Eichhein, Stotnik Lukas Bilharz, Garcin (Zaprta vrata), Nastopajoči (Juriš) Stari Mirko Bregar (Druga preteklost) Vloge v ponovitvah Vloge v ponovitvah Nikita, delavec (Oblast teme), Ded (Heidi), André, star moški (Oče) Norman (Poglej me!) 68 Sezona 24/25 Igralski ansambel 69 Gostje v sezoni 2023/24 CE DUR – Celju dajemo urbani ritem Luka Bokšan Daša Skrt Druga preteklost 3JA! Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije Anže Čater Matija Solce 3JA! 3JA! Po mnogih letih prigovarjanja se je, z novim vodstvom, v našem gledališču le izostril posluh za glasbeno dogajanje in Celje je bogatejše za nov glasbeni program. Polna dvorana, prisrčni aplavzi polnih »bisov« potrjujejo, da je celjsko občinstvo lačno tovrstnih dogodkov. Tomaž Črnej Filip Šebšajević Pisan program pretekle sezone so sestavljale eminentne glasbene skupine sodobne popularne glasbene krajine, ki v svojih raznovrstnih stilih segajo na najrazličnejša področja glasbe. Katalena s svojimi 3JA! 3JA! mojstrskimi rock aranžmaji ljudske glasbe, Bossa de Novo s toplim melosom tako originalnih brazilskih skladb kot z aranžmajem poznanih slovenskih komadov, Čompe v etno jazz maniri stopljena poezija velikih slovenskih pesnikov in avtorskih skladb, Bilbi v svoji akustični nagajivosti Borut Doljšak Jakob Šfiligoj in z liričnim oddihom zaziban virtuozni večer Severe Gjurin. S pestrim programom se pripravljamo tudi na naslednjo sezono. Pet kraljev: K psihopatologiji neke monarhije Druga preteklost Z različnimi žanri želimo zadovoljiti kar najrazličnejše občinstvo oziroma publiko s širokim glasbenim okusom. Na velikem odru nas bodo gotovo razvajali Vlado Kreslin, duo Silence in Kelly Green / Jean John Trio, ki je ena izmed najaktivnejših jazz skupin v New Yorku in jo je možno slišati Mario Dragojević Mina Švajger vsaj trikrat tedensko po različnih prizoriščih, izdala pa je tudi že več, na radijskih lestvicah visoko kotiranih albumov. Vodi jo Žan Tetičkovič Juriš Oblast teme (Jean John), v New Yorku živeči jazz bobnar in skladatelj. Za ostale tri glasbene večere pa se še dogovarjamo z glasbeniki kot so Nina Strnad, Bakalina Velika, Ana Pupedan, Pliš in podobnimi. Gotovo pa kje čaka še kako presenečenje. Pripravljamo tudi program manjših kakovostnih skupin na malem Mojka Končar Miranda Trnjanin odru. To sezono se nam Iztok Mlakar ne bo izmuznil. Predstavila se nam bosta še Vita Mavrič & Jani Kovačič s projektom Kontra - Alba, Juriš Juriš Trio MUG (Marko Brdnik, Uroš Rakovec in Gašper Peršl) z vrhunsko Heidi (vskok) instrumentalno glasbo in Tomaž Hostnik z Matijo Krečičem in svojim rovtarskim šansonom. Tako nekako naj bi dišala naslednja sezona CE DUR-a. Program Urban Krč Anže Zevnik je informativne narave in si pridržujemo pravico do sprememb in dopolnitev, a nikakor vas ne bomo razočarali. 3JA! 3JA! Dobrodošli in napnite ušesa v glasbenih užitkih vašega gledališča. Branko Završan, umetniški vodja CE DUR-a 70 Sezona 24/25 CE DUR 71 Abonmaji Predvpis in vpis abonmaja Predvpis za dosedanje abonente, Urnik blagajne če želite obdržati svoj sedež vsak delavnik 3.–15. junij 9.00–12.00 in 15.00–18.00 Predvpis sobota 17.–28. junij 9.00–12.00 Kaj abonma vključuje? Vpis 2.–14. september 5 premiernih uprizoritev SLG Celje in 1 gostujoča predstava ali druga prireditev po lastni izbiri Tudi letos smo za vas pripravili predvpis. Vsi Jeseni bo potekal vpis abonmajev tisti, ki želite obdržati svoj sedež, ste vabljeni od 2. do vključno 14. septembra 2024. Abonma vključuje pet premiernih uprizoritev SLG Celje (štiri na k predvpisu med 1. in 15. junijem 2024. Velikem odru in eno na Malem odru). Abonenti si boste lahko ogledali Predvpis za vse preostale, ki bi želeli kupiti Abonma lahko plačate na tri obroke. Abonmajska vstopnica ni prenosljiva. tudi dodatno gostujočo predstavo ali drugo prireditev po lastni izbiri abonma še pred poletnimi počitnicami, pa (razen predstav na festivalu Dnevi komedije 2025 in Ekskluzivnih bo potekal od 17. do vključno 28. junija. gostujočih predstav), tako da si boste v sezoni 2024/25 v abonmaju Ob predvpisu vas čaka darilo. lahko ogledali skupno šest predstav. Vstopnico za gostovalno predstavo ali drugo prireditev po lastni izbiri prevzamete pri blagajni SLG Celje. Abonmajski sedežni red na tej predstavi ne velja. Bratko Kreft Leea Klemola Abonmaji za odrasle ABONMA PREMIERA ŠTUDENTSKI in DIJAŠKI ABONMA Krajnski komedijanti Kokkola predstave predvidoma ob petkih ob 19.30 Študentje in dijaki se lahko odločijo za režiser Diego de Brea režiserka Živa Bizovičar abonma Torek večerni, Četrtek večerni, ABONMA TOREK VEČERNI Dialog, Sobota popoldanski ali Sobota predstave ob torkih ob 19.30 večerni s 50 odstotnim popustom v času Mali oder Bertolt Brecht predvpisa in s 30 odstotnim popustom Emil Filipčič ABONMA ČETRTEK VEČERNI v času vpisa. predstave ob četrtkih ob 19.30 Termini abonmajev veljajo za Veliki oder, Veselja dom ABONMA DIALOG (PETEK VEČERNI) medtem ko predstave na Malem odru nimajo predstave ob petkih ob 19.30, po predstavah režiser Dejan Spasić Malomeščanska svatba stalnega dne, niti zanje ne velja obstoječi pogovori z ustvarjalci sedežni red. koproducenta RAMPA in iKult Celovec režiser Primož Ekart ABONMA SOBOTA POPOLDANSKI Družinski abonma William Shakespeare predstave ob sobotah ob 17.00 Abonma je namenjen staršem, ki bi si radi po ugodni ceni skupaj z enim ali več otroki, ABONMA SOBOTA VEČERNI mlajšimi od 26 let, ogledali naše predstave. predstave ob sobotah ob 19.30 Starši plačajo redno ceno abonmaja, prvi otrok ima 50 % popusta, vsakemu Sen kresne noči nadaljnjemu otroku pa SLG Celje podari + dodatna gostujoča predstava abonma brezplačno (predložiti je treba režiser Jaša Koceli ali druga prireditev po izbiri otrokov osebni dokument). 72 Sezona 24/25 Abonmaji 73 Obstoječi abonenti V primeru, da si predstave ne morete V času predvpisa obstoječim abonentom ogledati v terminu, predvidenem za vaš Cenik za sezono ob nakupu abonmaja nudimo poseben abonma, je treba vstopnico predhodno 20-odstotni popust. odpovedati. Samo na podlagi zabeležene odpovedi vam lahko izdamo nadomestno 2024/25 Novi abonenti vstopnico. Ker v gledališče najrajši zahajamo v družbi svojih najdražjih, novim abonentom Po začetku predstave vstop v dvorano nudimo 20 % popusta ob nakupu ni mogoč. drugega abonmaja v času predvpisa. Vstopnice Veliki oder* 20 € Mali oder* 20 € Premiera 25 € Silvestrska predstava 25 € Koncert 20 € Otroška predstava 8 € Rojstni dan 10 € Odprta vstopnica** za 10 predstav 150 € Abonmaji za otroke in mlade Abonmaji MLADINSKI (SREDNJEŠOLSKI) ABONMA Za osnovnošolske otroke in mladino ABONMA 5 + 1 predstav 85 € Predstave nimajo stalnega dne, ura imamo vsako leto razpisan Šolski abonma, ABONMA DIALOG (petek večerni) 5 + 1 predstav 95 € začetka predstave je po dogovoru. ki vključuje največ štiri in najmanj dve predstavi iz našega repertoarja, saj smo ABONMA PREMIERA 5 + 1 predstav 115 € ŠOLSKI (OSNOVNOŠOLSKI) ABONMA prepričani, da je treba gledalce vzgajati MLADINSKI ABONMA 2 predstavi 14 € Predstave nimajo stalnega dne, ura že od malih nog. MLADINSKI ABONMA 3 predstave 19 € začetka predstave je po dogovoru. Kontaktna oseba Daša Skrt MLADINSKI ABONMA 4 predstave 22 € V Mladinskem abonmaju, ki je namenjen MLADINSKI ABONMA posamezna predstava 10 € srednjim šolam, ponujamo največ štiri in ŠOLSKI ABONMA 2 predstavi 14 € najmanj dve predstavi iz našega repertoarja. ŠOLSKI ABONMA 3 predstave 19 € Odločitev, katere predstave bodo vključene v abonma, prepuščamo učiteljem – ŠOLSKI ABONMA 4 predstave 22 € koordinatorjem. Tako je v SLG Celje mogoče ŠOLSKI ABONMA posamezna predstava 10 € Mladinski abonma sestaviti poljubno. ABONMAJČEK 4 predstave 26 € *SLG Celje si pridržuje pravico do višjih cen vstopnic ob gostovanjih zahtevnejših produkcij. ** Ne velja za premiere in Dneve komedije. V primeru izgube ali poškodbe abonmajske izkaznice za izdelavo nove zaračunamo 5 €. 74 Sezona 24/25 Abonmaji 75 Popusti popusti. Abonenti si eno predstavo lahko izberejo kot sedmo predstavo, ki jim jo Gostovanja SLG Celje SLG Celje podari. Abonmajski red ne velja, Za odrasle • vstopnice ali družinskega abonmaja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti V SLG Celje vztrajno zagotavljamo najširšo 20 % popusta pri nakupu abonmaja, vsak nadaljnji otrok 100 % popusta; najmanj dva dni pred predstavo. možno dostopnost kakovostne uprizoritvene razen Premierski, v času predvpisa za • 50 % popusta za študente in dijake pri Za predstave z oznako Prijateljsko produkcije, zato poleg predstav za abonente obstoječe abonente; • nakupu abonmaja, razen Premierski in gostovanje velja, da je vstop za vse na program uvrščamo tudi predstave za 20 % popusta za nove abonente pri Abonmajček, v času predvpisa; obiskovalce prost. Abonmajski red ne velja, izven, dodatno pa s predstavami gostujemo: nakupu drugega abonmaja, razen • 30 % popusta za študente in dijake pri vstopnico je treba rezervirati in prevzeti • v drugih slovenskih gledališčih Premierskega, v času predvpisa; • nakupu abonmaja, razen Premierski in najmanj dva dni pred predstavo. • v kulturnih centrih in domovih v Sloveniji in 20 % popusta za Večerove naročnike Abonmajček, v času vpisa abonmaja; Za predstave z oznako Ekskluzivno zamejstvu (Klub Večer) pri nakupu katerega koli • gostovanje obstoječe cene vstopnic in 20 % popusta za študente in dijake pri • na festivalih v Sloveniji in tujini abonmaja SLG Celje (z izjemo festivala popusti ne veljajo. SLG Celje določi posebno nakupu vstopnic za predstave SLG Celje. Dnevi komedije in Abonmajčka); ceno. Abonmajski red ne velja, vstopnico je • 20 % popusta za člane Društva treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni Kakovostna gostovanja so seveda tista, ki ne Opombe odstopajo bistveno od izvirne uprizoritve na slovenskih književnih prevajalcev pri pred predstavo. nakupu vstopnic za predstave SLG Celje; • Abonmajček in otroške predstave domačem odru, zato se o izboru ustrezne gostujoče predstave in pogojih gostovanja • nimajo popustov. Obveščanje o programu 20 % popusta za člane knjižnega kluba Svet knjige pri nakupu vstopnic za • Predstave na festivalu Dnevi komedije Spored predstav in drugih prireditev je natančno dogovorimo z organizatorjem nimajo popustov. objavljen na spletni strani www.slg-ce.si. gostovanja. predstave SLG Celje; • 20 % popusta za invalide, člane Zveze • Predstave z oznako Ekskluzivno Abonentom pošiljamo tedenski spored na gostovanje nimajo popustov. elektronski naslov, tiskani mesečni program Kontaktna oseba Daša Skrt društev slepih in slabovidnih Slovenije pri nakupu neabonmajskih vstopnic; • Silvestrska predstava nima popustov. pa po pošti na dom. O spremembah programa • abonmajskih predstav obveščamo na naši • 100 % popusta za študente AGRFT in Popusti se ne seštevajo. spletni strani in preko družbenih omrežij člane Združenja dramskih umetnikov (Facebook in Instagram profila SLG Celje). Slovenije (ob predložitvi veljavne izkaznice); Kontakt • 100 % popusta za brezposelne Dodatne informacije Za vse dodatne informacije se obrnite na (brezplačne vstopnice za brezposelne blagajničarki Urško Planinc in Urško Zimšek so na voljo pol ure pred predstavo, Rezervacije vstopnic po telefonu 03 42 64 208, če so v dvorani še prosti sedeži; za Rezervirano vstopnico je treba pri e-pošti blagajna@slg-ce.si ali pa se osebno prevzem brezplačne vstopnice je gledališki blagajni prevzeti najkasneje oglasite pri blagajni. treba predložiti potrdilo Zavoda za dva dni pred predstavo. V primeru, da zaposlovanje RS, ki ni starejše od vstopnice ne prevzamete pravočasno, bo enega meseca; popust ne velja za odtlej na voljo v prosti prodaji. premiere, festival Dnevi komedije in Ekskluzivna gostovanja). Darilni boni Podariti ogled gledališke predstave Za upokojence ali abonmaja je nekaj neprecenljivega, • 50 % popusta pri nakupu abonmaja, predvsem pa drugačnega in inovativnega. razen Premierski, v času predvpisa; V SLG Celje vam omogočamo, da z darilnim • 30 % popusta pri nakupu abonmaja, bonom obdarite svoje najbližje, prijatelje, razen Premierski, v času vpisa; sodelavce in poslovne partnerje. • 20 % popusta pri nakupu Vi sami določite vrednost bona, neabonmajskih vstopnic. blagajničarka pa vam izda lepo izdelan in oblikovan darilni bon. Za otroke in mladino Gostujoče predstave • 50 % popusta za prvega otroka, Za predstave z oznako Gostovanje veljajo mlajšega od 26 let, pri nakupu družinske obstoječe cene vstopnic in obstoječi 76 Sezona 24/25 Abonmaji 77 Veliki oder PARTER LEVO BALKON DESNO 78 Sezona 24/25 79 O dnevih Razpis natečaja žlahtno komedije komedijsko pero 2026 Dnevi komedije so postali zaščitni znak mesta Celja. Prvič so potekali Mestna občina Celje kot pokroviteljica in Slovensko ljudsko gledališče Celje kot organizator razpisujeta v SLG Celje od 14. februarja do 6. marca 1992. Idejni oče festivala je zdaj že upokojeni dramski igralec SLG Celje Marjan Bačko. JAVNI ANONIMNI NATEČAJ ZA IZVIRNO KOMEDIJO Nekoč je ob kavi navrgel idejo, da bi bilo dobro v Celje pripeljati še druga gledališča, ki gojijo komedijo. Idejo sta takoj podprla takratni (ŽLAHTNO KOMEDIJSKO PERO). upravnik Borut Alujevič in takratni umetniški vodja Blaž Lukan. Rodil Nagrado v višini 6.000 evrov bruto bo podelila se je festival Dnevi komedije, ki je iz festivala lokalnega značaja prerasel v pomemben slovenski gledališki dogodek, ki vsako leto tričlanska žirija, ki jo imenuje SLG Celje. v Celje pripelje vrhunske gledališke ustvarjalce institucionalnih in neinstitucionalnih gledališč iz vse Slovenije. Dnevi komedije so največji tovrstni dogodek v celjski regiji in edini festival v slovenskem gledališkem prostoru, ki ponuja pregled najboljših gledaliških komedij preteklega koledarskega leta. Tekmovalni program predvidoma vključuje osem predstav, po Pogoji natečaja izboru selektorice/selektorja lahko število tekmovalnih predstav tudi • komedija mora biti napisana v slovenskem jeziku variira. Predstave tekmovalnega programa se potegujejo za nagrade in ne sme biti objavljena ali uprizorjena; za žlahtno predstavo, žlahtnega režiserja, žlahtno komedijantko in • avtorji morajo poslati tri izvode komedije pod šifro in žlahtnega komedijanta leta, ki jih podeljuje tričlanska strokovna žirija. zraven priložiti zaprto ovojnico, označeno z isto šifro, Tekmovalne predstave ocenjuje tudi občinstvo, ki izbere najboljšo v katero vložijo list s svojimi podatki (ime in priimek, predstavo po svoji presoji. Poleg tega občinstvo vsak večer izbere naslov, telefonsko številko in elektronski naslov); še komedijantko ali komedijanta večera. • pravico do krstne uprizoritve nagrajene komedije ima SLG Celje; Leta 1992 sta bili podeljeni samo dve nagradi: žlahtna • nagrada ne izključuje avtorskega honorarja; komedijantka in žlahtni komedijant. Prva žlahtna nagrajenca sta • članstvo v žiriji izključuje možnost sodelovanja na natečaju; postala Polona Vetrih in Tine Oman. Leta 1993 so prvič podelili še • moralno in pravno so za izvirnost komedije odgovorni avtorji. nagrado za žlahtno komedijo. Prva žlahtna komedija je bila Tartuffe v izvedbi SMG Ljubljana. Leta 1996 se je nagradam pridružila še Žirija ne bo upoštevala nagrada za žlahtnega režiserja. Prvi žlahtni režiser je postal Samo • besedil, na katerih so navedeni podatki avtorja; Strelec za režijo predstave Krčmarica. Od leta 2003 tudi občinstvo • že objavljenih ali uprizorjenih besedil in besedil, ki so bila že izbira svojo žlahtno komedijo z ocenjevanjem predstav (od 1 do 5). poslana na katerega koli od preteklih natečajev za žlahtno Najvišjo oceno občinstva nasploh je prejela predstava Duohtar pod komedijsko pero; mus! v izvedbi Gledališča Koper in SNG Nova Gorica z oceno 4,9496. • nelektoriranih besedil. Od leta 1998 Mestna občina Celje kot pokroviteljica in Slovensko ljudsko gledališče Celje kot organizator razpisujeta javni Avtorji morajo svoje komedije poslati do 30. septembra 2025 anonimni natečaj za izvirno slovensko komedijo, žlahtno komedijsko (poštni žig) na naslov: Slovensko ljudsko gledališče Celje, pero. Natečaj je od leta 2006 bienalnega značaja, nagrado pa Gledališki trg 5, 3000 Celje, s pripisom »Za natečaj«. podeljuje žirija, ki jo imenuje SLG Celje. Prvič je nagrado žlahtno komedijsko pero leta 1998 prejel Vinko Möderndorfer za komedijo Nagrada žlahtno komedijsko pero 2026 Prejetih tekstov ne vračamo. Vaja zbora. Odločitev žirije bo objavljena v medijih. bo podeljena na 34. Dnevih komedije. 33. Dnevi komedije bodo predvidoma februarja ali marca 2025. 80 Sezona 24/25 Dnevi komedije 81 Nagrade 2023/24 SLG Celje vodja predstav ANŽE ČATER Gledališki trg 5 ZVEZDANA KROFLIČ ŠTRAKL 3000 Celje šepetalki centrala BREDA DEKLEVA +386 (0)3 426 42 00 SIMONA KROŠL Aljoša Koltak tajništvo +386 (0)3 42642 02 tehnični ansambel e-naslov Večerova nagrada lea.toman@slg-ce.si tehnična vodja za igralske dosežke v sezoni 2022/23 za vlogo spletna stran ALEKSANDRA ŠTERN Akima, Nikitovega očeta v uprizoritvi Oblast teme www.slg-ce.si pomočnik tehnične vodje RAJNHOLD JELEN uprava odrski mojster direktor MIHA GOLOB GREGOR PRAH vodja uprave vzdrževalec Miha Golob LEA TOMAN VOJKO KOŠTOMAJ vodja programa vrviščarja DAŠA SKRT nagrada za najboljšo režijo za predstavo Tunel SIMON KOŠTRIC vodja marketinga in odnosov z javnostmi DANI LES MILANA SIMONIČ na 12. Bienalu lutkovnih ustvarjalcev Slovenije v Mariboru scenski delavec glavni računovodja je Miha Golob prejel nagrado za najboljšo režijo za MATJAŽ ČASL RADO PUNGARŠEK predstavo Tunel Lutkovnega gledališča Ljubljana koordinatorka in organizatorka scenski tehniki kulturnega programa MATEJ KARLOVŠEK URŠKA VOUK DAVID VITEZ Paradiž informatorka-organizatorka ĐORĐE DIMITRIJEVIĆ URŠKA ZIMŠEK SVEN BAUMAN strokovna delavka mojstri luči žlahtna komedija po izboru strokovne žirije in URŠKA PLANINC GREGOR POČIVALŠEK žlahtna komedija po izboru občinstva producentka AMADEJ CANJUGA na 32. Dnevih komedije MOJCA REDJKO vodja pravne službe ANDRAŽ RATEJ TJAŠA ŠULIGOJ manipulant – tonski tehnik DRAGO RADAKOVIĆ umetniški ansambel tonski tehnik umetniški vodja MITJA ŠVENER Rastko Krošl MIHA GOLOB rekviziterja mojstra dramaturginja TATJANA DOMA ROMAN GRDINA komedijant večera za vlogo v uprizoritvi Paradiž lektorica MANJA VADLA na 32. Dnevih komedije ŽIVA ČEBULJ krojačica igralke in igralci ANITA KRAGELJ ŽAN BRELIH HATUNIĆ šivilja DAVID ČEH IVICA VODOVNIK MAŠA GROŠELJ LUCIJA HARUM oblikovalka maske in frizerka RENATO JENČEK ANDREJA VESELAK PAVLIČ Miha Golob ALJOŠA KOLTAK frizerka RASTKO KROŠL URBAN KUNTARIČ SIBILA SENICA nagrada za režijo za predstavo Tunel BARBARA MEDVEŠČEK scenski garderoberki ANDREJ MURENC NIKA FARTELJ na 26. mednarodnem lutkovnem festivalu Zlata iskra MANCA OGOREVC MAJA ZIMŠEK v Kragujevcu (Srbija) je Miha Golob prejel nagrado za režijo LUČKA POČKAJ za predstavo Tunel Lutkovnega gledališča Ljubljana TANJA POTOČNIK čistilke TAREK RASHID ESMA LIPOVŠEK EVA STRAŽAR KAJA ŠUSTER MARIO ŠELIH MAJA GLOBOČNIK JAGODA TOVIRAC DAMJAN M. TRBOVC vratarja 82 Sezona 24/25 LOVRO ZAFRED DANIEL ĐORĐIEVSKI BRANKO ZAVRŠAN DIANA PAVIČ Sponzorji in partnerji v sezoni 2024/25 Repertoarna knjižica SLG Celje letnik 74, sezona 2024/25 številka 0 GLAVNI MEDIJSKI POKROVITELJ GLAVNI RADIJSKI POKROVITELJ MEDIJSKI POKROVITELJ izdajatelj SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE za izdajatelja PARTNERJI MIHA GOLOB urednica TATJANA DOMA lektorica ŽIVA ČEBULJ fotografi JAKA BABNIK (str. 5, 24, 25, 27, 29, 35, 37, 38, 40, 41, 82 1.) PETER GIODANI (str. 48–53, 55–69) UROŠ HOČEVAR (str. 22, 23, 26, 28, 31, 36, 39, 49, 54, 82 3.) FOTOATELJE PAVŠIČ ZAVADLAV (str. 44) Artoptika, Broadway NYC Fashion Oaza 2.0 JAKA VARMUŽ (str. 45) Caffe studio Osrednja knjižnica Celje Celjski mladinski center SVB, d.o.o., PE Domača štacuna MITJA VASIĆ (str. 82 2. in 4.) Evita gostinstvo d.o.o. Turistično informacijski center Celje oblikovalci Lekarna Apoteka pri teatru Studio Ljudje Mladinska knjiga Celje Vse pravice pridržane. Celje, Slovenija Z vašo pomočjo smo še uspešnejši. Hvala! maj 2024