Domoznanski oddelek
- 37 UTRINKI 2008
37.091.8(497.4Podlehnik)
6011891
,4
COBISS 0
RINKI
Glasilo Osnovne šole Martin Kores Podlehnik Leto 2 (junij 2008), številka 4
Star pregovor pravi, da je muzej edini kraj, kjer lahko čas zavrtimo nazaj. In letošnje leto se veliko govori o času, saj ga modernemu človeku nenehno zmanjkuje. Opravil in nalog je vse več, za vse nas. To se v zadnjem času še kako vidi v vsakodnevnem utripu šole, saj se nam približujejo zadnji vzdihljaji aktualnega šolskega leta, učenci razmišljajo le še o poletju, ki pa noče in noče priti, učiteljem in ostalim zaposlenim pa se opazno vidijo znaki utrujenost in hkrati tihe sreče, da bo kmalu za nek čas vsega konec.
Tudi drugo področje, ki je letos še kako zaznamovalo našo aktualno šolsko leto in pokazal pomik časa je 500 letnica rojstva Primoža Trubarja. Verjetno je malo Slovencev, ki se sploh v tem letu ne bi zavedali pomembnosti Trubarjevega dela in vrednotili začetnika slovenskega knjižnega jezika in književnosti. Njegovi prvi dve deli, ki sta tudi prvi slovenski knjigi, Catechismus (Katekizem) in Abecedarium (Abecednik), sta knjigi, s katerima je Trubar postavil temelj slovenskega knjižnega jezika in književnosti.
Bil je vodilni slovenski protestantski pisec in prvi slovenski književnik. Eni ga imenujejo tudi ustanovitelja slovenskega naroda, k čemur je v veliki meri prispeval s svojim spodbujanjem narodne zavesti, pa tudi z oblikovanjem skupnega nacionalnega knjižnega jezika, ki je Slovence povezal v času in prostoru. In to so vrednote, ki smo jih še posebej v tem letu poskušali prenesti na učence naše šole.
Drugače pa je drugo ocenjevalno obdobje na šoli potekalo v skladu z Letnim delovnim načrtom, izpeljali smo vse na začetku začrtane dejavnosti in k vsem že znanim dodali še kakšne nove. Naše učiteljice so uspešno izpeljale plavalni tečaj, v času nastajanja tega prispevka so 5. razredi v Ankaranu v šoli v naravi, na šoli zaključujemo s pripravami za prihajajoče šolsko leto, vpisali smo bodoče prvošolčke, izpeljali izbor za izbirne predmete v prihajajočem šolskem letu, zaključili in uspešno prestali nacionalna preverjanja znanja ob koncu tretje triade, najavili, da bomo nacionalna preverjanja znanja v naslednjem letu ponudili tudi ob koncu druge triade in nadaljevali s pripravami za uvedbo vzgojnega načrta, katerega moramo v roku enega leta skupaj z Vami, spoštovani starši, tudi sprejeti.
Še preden pa bo šola letos dokončno v času poletja zaprla svoja vrata, pa bo na šoli sprejet tudi popolnoma nov hišni red, ki bo prav tako sprejet v skupnem sodelovanju s Svetom staršev in Svetom zavoda. Dokument bo obširen in bo marsikatero pravilo na šoli postavil v popolnoma novo luč. Objavljen bo na spletni strani šole, vsi starši pa ga boste ob pričetku šolskega leta prejeli tudi v tiskani obliki kot enega izmed sestavnih delov publikacije šole za prihajajoče šolsko leto.
V drugem ocenjevalnem obdobju pa ni prišlo le do številnih dejavnosti znotraj šole same, tudi Svet zavoda je doživel številne spremembe. Na eni strani je potekel mandat trem predstavnikom lokalne skupnosti, in tako so se g. Stanko Rihtar, g. Viktor Žerak ml. in g. Dani Mlakar poslovili s funkcij predstavnikov Sveta zavoda OŠ Martin Kores Podlehnik, na prosta mesta pa so s strani lokalne skupnosti bili imenovani novi predstavniki, in sicer g. mag. Sebastjan Toplak, ga. Mojca Plavčak in g. Stojan Kojc. Nedolgo zatem pa je prišlo do sprememb tudi pri članicah predstavnika zavoda. Gospe Majdi Erlač je mandat potekel in novoimenovana članica je ga. Dragica Šegula. Iskrena dobrodošlica vsem skupaj tudi na tem mestu.
V zadnjem mesecu pa pri nas na šoli poteka še en projekt, in sicer gre za Evropski projekt po imenu CONNECT Ta projekt modelno poteka po nekaterih slovenskih šolah in teče paralelno po večih evropskih državah in njihovih šolah hkrati. Projekt zajema v svoji vsebini razvoj in širjenje kakovostnih ukrepov na področju upravljanja mobilnosti za mlade. Njegov namen pa je ozaveščanje osnovnošolskih otrok in njihovih staršev o pomenu uporabe okolju prijaznih oblik prometa na poti v in iz šole. V ta namen so se mlajši otroci na naši šoli nek določen čas ukvarjali z okolju čim bolj prijaznimi načini prihoda v šolo in ob tem igrali za v ta namen razvito igro prometna kača. Ta projekt ima za našo šolo še poseben pomen, saj je krovni organizator Fakulteta za gradbeništvo Univerze v Maribor, nosilec projekta pa je sam svetnik Občine Podlehnik in član Sveta zavoda OŠ Martin Kores Podlehnik, gospod mag. Sebastian Toplak.
Ob koncu pa bi na tem mestu še posebej pohvalil vse naše učence in seveda njihove učiteljice in učitelje za ves vložen trud in delo, ki so ga imeli tako eni kot tudi drugi. Dejansko ne morem mimo dejstva, da ob koncu šolskega leta ne bi naštel še nekaj najvidnejših uspehov učencev naše šole v zadnjem času:
na Znanstveno raziskovalnem centru BISTRA smo prejeli zlato priznanje za raziskovalno nalogo Nevarnosti interneta;
učenci so bili na drugem mestu v orientacijskem teku; prejeli smo pet zlatih priznanj v modelarstvu;
učenec Vito Vidovič Bintchende je bil predstavnik na Nacionalnem otroškem parlamentu v Ljubljani; prav tako je Vito državni prvak Vesele šole, dosegel je tudi srebrno priznanje iz znanja zgodovine; učenec Blaž Jerenec pa je prejel zlato Štefanovo priznanje in je bil prvi na področnem tekmovanju iz znanja fizike, kjer je dosegel maksimalno število točk, nato pa je bil 8. najboljši v celotni državi; Folklorna skupina Žvegla je na državni reviji otroških ljudskih plesov prejela zlato priznanje.
Navedenih je le nekaj najvidnejših uspehov, saj so tukaj bila še številna manjša tekmovanja in veliko nastopov na športnem, kulturnem in glasbenem področju, ki so več kot le pohvale vredna.
Učenci, nadaljujte z dobrim delom in vsa hvala vsem sodelavkam in sodelavcem za kvalitetno opravljeno delo in vložen trud.
Ob koncu pa vam v upanju, da dolgo in vroče poletje tudi bo, vsem skupaj želim le še prijeten poletni oddih.
Asist. mag. Dejan Kopold
POČITNICE
Sonce jutranje me je zbudilo. Že me polje je vabilo. Pridi, pridi, potrebujem te,
Poletje - to je najlepši letni čas saj so počitnice in ni šole. Greš na morje, kjer plavaš, loviš ribe in uživaš.
Če pa skočiš na glavo, ti sonce reče Bravo!
Naj bo polje , al gore, vedno polna sva volje.
Ko pa sonce močno zasijalo bo, midva šla bova v senco.
Jani Zagoranski
Metka Glažar
POČITNICE
POČITNICE
Šole je konec , počitnice so tukaj. Gremo na morje, skočimo v vodo in na koncu slišimo od rib Bravo!
Gremo na počitnice, se zabavat, plavat, ribice lovit.
KOLOFON:
Mateja Cafuta
V mislih že imamo, modro morje, barko,
galebe na toplem soncu
Glasilo Osnovne šole Martin Kores Podlehnik zanj: asist. mag. Dejan Kopold gradivo zbrali in uredili: Majda Erlač, Anita Malovič
računalniško oblikovanje: Mitja Krapša Podlehnik, junij 2008, št izvodov 200 leto 2 (jun 2008) številka 4
MARJANA PLAJNŠEK
Tudi v letošnjem letu smo izvedli tekmovanje iz znanja zgodovine z naslovom » V OLIMPIJSKEM LETU STARI GRKI ». Šolsko tekmovanje je potekalo 1.2.2008. Udeležilo se ga je 11 učencev iz sedmega, osmega in devetega razreda.
Iz 7. razreda: Klementina Podgoršek .
Iz 8. razreda: Amadeja Jus, Samo Krajnc, Robi Laporšek, Žan Plavčak, Vito Vidovič-Bintchende, Rok Vinko.
Iz 9. razreda: Petra Grabrovec, Tina Rihtar, Anja Trafela, Barbara Zakelšek.
Bronasto priznanje sta dosegla Amadeja Jus in Vito Vidovič Bintchende. Vito se je tudi udeležil državnega tekmovanja, ki seje odvijalo na OŠ Grajena, 19.3.2008 ter dosegel srebrno priznanje.
Vsem udeležencem čestitamo! Mentorica:
Milena Mali
TEKMOVANJE IZ ZNANJA KEMIJE ZA PREGLOVO PRIZNANJE
Letošnje šolsko tekmovanje za Preglovo priznanje je potekalo v ponedeljek, 31.1.2008. Udeležilo se ga je 17 učencev osmega in devetega razreda. Učenci so preverjali znanje naravoslovja iz 7. razreda ter kemije 8. in 9. razreda.
4. učenci so dosegli bronasta priznanja. To so: Jerenec Blaž, Jus Amadeja, Krajnc Samo in Laporšek Robi. Na državno tekmovanje, ki je potekalo v soboto, 15. 3. 2008, na OŠ Breg, sta se uvrstila :
Jerenec Blaž Jus Amadeja
Za prikazano znanje iskreno čestitamo! Mentorica Dragica Šegula
TEKMOVANJE OSNOVNOŠOLSKIH EKIP PRVE POMOČI
Letošnje leto smo se ponovno udeležili tudi tekmovanja osnovnošolskih ekip prve pomoči, ki je potekalo v torek, 8. 4. 2008, v dvorani Gasilskega doma Ptuj.
Našo šolo je zastopalo 7 učenk devetega razreda. To so:
- Jasna Bele - Tina Rihtar
- Petra Grabrovec - Anja Trafela
-Anja Požar - Barbara Zakelšek
- Urška Drevenšek
Učenke so morale prikazati veliko teoretičnega in praktičnega znanja o cestnoprometnih predpisih, rdečem križu in prvi pomoči, za kar jim čestitamo.
Mentorici: Danica Kurež Dragica Šegula
TEKMOVANJE IZ MATEMATIKE
Šolsko tekmovanje iz matematike je bilo 20.3.2008. Udeležil se ga je 101 učenec naše šole. Bronasto priznanje je osvojilo 32 učencev. Na področno tekmovanje, ki je bilo 2.4.2008 na OŠ Breg, so se uvrstili učenci Boštjan Mlakar iz 7. razreda, Amadeja Jus in Blaž Jerenec iz 8. razreda ter Anja Trafela iz 9. razreda.
Srebrno Vegovo priznanje sta osvojila Amadeja Jus in Blaž Jerenec.
Vsem prejemnikom priznanj iskreno čestitamo.
Mentorica: Marjeta Lašic Utrinki stran 3
Na področno tekmovanje v znanju materinščine se je uvrstil učenec Vito Vidovič iz 8. razreda, ki je 14. februarja 2008 na šoli Ljudski vrt v Ptuju v svojem eseju razmišljal o drugačnostih, ki smo jim vsak dan priče v naših življenjih.
Učenec je osvojil Bronasto Cankarjevo priznanje, za kar mu čestitamo.
Mentorica Majda Erlač
Šolsko tekmovanje iz angleškega jezika
Tekmovanje smo izvedli 22.11.2007.
Tekmovali so Petra Grabrovec, Tina Rihtar, Anja Trafela, Barbara Zakelšek. Po pravilniku se na državno tekmovanje uvrstijo učenci, ki so na šolski ravni dosegli 85 % možnih točk. Žal se letos nihče od tekmovalcem ni uvrstil na državno tekmovanje, so pa učenci pridobili dragocene izkušnje, ki jim bodo koristile v naslednjem šolskem letu.
Učiteljica Vera Školiber
OPZ, MPZ IN GLASBENIKI NA OSNOVNI ŠOLI
Pevski zbor je zagotovo ena izmed šolskih dejavnosti, ki ima na naši OŠ najdaljšo tradicijo. Je prostočasna dejavnost, ki se je otroci še posebej radi udeležujemo, saj se na srečanjih in vajah družimo, veselimo, predvsem pa uživamo v petju. Otroški pevski zbor sestavlja 34 učencev, starih od 7 do 11 let, pri mladinskem pa prepeva 40 učencev. Oba pevska zbora vodi zborovodja Jakob Feguš. Čeprav pravijo, da so spremembe edina stalnica v našem življenju, je prav naš zbor tisti, ki s pesmijo povezuje tradicijo z novim in mnoge učence spremlja od šolskih začetkov do 9. razreda.
Oba pevska zbora uspešno nastopata na šolskih in izven šolskih prireditvah. Čeprav je petje pred prijatelji vznemirljivo, pa imajo za nas mlade pevce prav poseben čar različne revije in nastopi na prireditvah v domačem kraju in v naši okolici. V tem šolskem letu smo pevci in glasbeniki nastopali na otroški pevski reviji na Grajeni pri Ptuju in mladinski pevski reviji v Markovcih. S svojim glasbenim programom smo sodelovali na šolskih prireditvah, na občinskih proslavah, na otvoritvi centra obmejne policijske postaje... Naša pevska zbora sta znana po tem, da velikokrat prepevata tudi zabavnejše skladbe, pri katerih sodelujemo tudi šolski glasbeniki. S pomočjo učitelja sooblikujemo glasbene spremljave in jih tako še z večjim veseljem odigramo. Mladi glasbeniki pa nastopamo tudi samostojno s svojimi spremljavami ali pa soustvarjamo z recitatorji na naši OŠ. V veliko veselje nam je bilo tudi, da smo naše petje in igranje posneli tudi za radio Ptuj in Ktv Ptuj. Veselimo se že novega šolskega leta, kjer bomo spet glasbeno ustvarjali in se naučili veliko novih pesmi.
Pevci OPZ, MPZ in glasbeniki
Letošnje šolsko tekmovanje za Stefanovo priznanje je potekalo v torek, 4. 3. 2008. Udeležilo se ga je 15 učencev, 9 iz osmega in 6 iz devetega razreda.
Uspešno je tekmovalo vsaj 9 učencev ( 50 % in več doseženih točk ), Petra Grabrovec, Jasna Bele, Amadeja Jus, Vito Vidovič in Blaž Jerenec pa so osvojili bronasto Stefanovo priznanje.
Na področnem tekmovanju za srebrno Stefanovo priznanje na OŠ D. Flisa v Hočah, kamor sta se uvrstila Petra in Blaž, je uspešnejše tekmoval Blaž Jerenec, osvojil je namreč prvo mesto v kategoriji 8. razred in se uvrstil na državno tekmovanje.
Državno tekmovanje za zlato Stefanovo priznanje je potekalo 12. 4. 2008 na PF Maribor.
Med 120 uvrščenimi tekmovalci je Blaž Jerenec zasedel uspešno 8. mesto, osvojil zlato priznanje, za kar je » požel« čestitke tudi med sošolci.
Čestitkam vsem sodelujočim, posebej še učencem s priznanji se pridružujem tudi sam, kot mentor in vodja šolskega tekmovanja.
Rudi Jerenec
PROMETNE DEJAVNOSTI
V šolskem letu 2007/08 je prometni krožek obiskovalo enajst učencev četrtega razreda.
Priprave na kolesarski izpit so potekale skozi celo leto. Najprej smo s pomočjo zgoščenke S kolesom v šolo spoznali prometne predpise, pravila in prometne znake. Znanje smo utrjevali s pomočjo računalnika, kar nam je bilo še posebej všeč, in ga preverili s testi. Nato so učenci pokazali spretnosti pri vožnji na poligonu.
Praktično vožnjo pa so opravili v juniju. Ob spremstvu policistov so se preizkusili v vožnji po vozišču. Bili so uspešni, saj so kolesarske izpite dobili prav vsi.
Med letom smo se vključevali tudi v druge dejavnosti, ki jih je organiziral Svet za preventivo v prometu. Poskrbeli smo za varno pot v šolo na začetku šolskega leta, spremljali akcije Bodi ( prejviden, Trenutek krhkosti, Varno glavo varuje čelada in Pasavček.
Za učence 8. in 9. razredov smo organizirali tudi izpit za »H« kategorijo.
V začetku junija pa so bili učenci od 1. do 5. razreda vključeni v mednarodni projekt CONNECT Prometna kača. S tem projektom smo želeli učence vzpodbuditi, naj na poti v šolo in iz nje uporabljajo okolju prijazne , varne in zdrave oblike potovanja: pešačenje, kolesarjenje,skiro, rolerje, uporabo javnih prevoznih sredstev ter skupinske vožnje z avtom.
Preverjanje prihodov smo opravljali v tednu od 2. do 6. junija, rezultate pa lepili na veliko prometno kačo, ki je visela v avli. Objava rezultatov in zaključek akcije bo v torek, 24. 6. 2008, na zaključni prireditvi v šoli. Učenci, ki so sodelovali, pa bodo dobili tudi praktične nagrade.
Milica Jeza
VESELA ŠOLA PILA in PILA PLUS, 2007/2008
Tudi v šol. letu 2007/08 smo se učenci OŠ Martin Kores Podlehnik udeležili tekmovanja iz VESELE ŠOLE, ki jo že dolga leta pripravljajo v založbi Mladinska knjiga. Teme za tekmovanja izhajajo v priljubljenih otroških in mladinskih revijah PIL in PIL PLUS . Na tekmovanje se je prijavilo 10 učencev od 4. - 9. razreda. Vendar se zaradi bolezni vsi učenci niso mogli udeležiti razrednega tekmovanja, ki je potekalo v ponedeljek, 4.2.2008, na OŠ Podlehnik. Na drugostopenjsko tekmovanje se je od 8 sodelujočih uvrstilo 6 učencev in s tem doseglo BRONASTO PRIZNANJE. Tekmovanje II. stopnje je potekalo 11.3.2008 prav tako na naši šoli. Vrednotenje vprašalnikov pa se je vršilo na OS Žetale, ki je bila v letošnjem letu tudi organizatorica državnega tekmovanja za tekmovalno enoto 53, v kateri tekmujejo zraven OŠ Podlehnik še: OS Cirkovce, OŠ Kidričevo s podružnico Lovrenc na Dravskem polju, OŠ Majšperk ,OŠ Videm s podružnicama Zg. Leskovec in Sela .Pet sodelujočih učencev iz naše šole je osvojilo SREBRNO PRIZNANJE. Državno tekmovanje je potekalo 15.4.2008 na OŠ Žetale. Vprašalniki pa so se vrednotili na centralni komisiji za VESELO ŠOLO v ZALOŽBI MLADINSKA KNJIGA V LJUBLJANI. Na državnem tekmovanju je ZLATO PRIZNANJE iz Vesele šole osvojil učenec naše šole VITO VIDOVIČ BINTCHENDE, ki se je v nedeljo, 1.6. 2008, udeležil tudi slavnostne podelitve zlatih priznanj iz Vesele šole , v Cankarjevem domu v Ljubljani.
Podlehnik, 3.6.2008 Mentorica VŠ:
Anka Gajšek
KONJIČEK
TETA META
Hi,hi,hi,
konjiček že hiti, čez hribe in doline konjiček že hiti.
Sredi noči, o polnoči se teta Meta zbudi, nato zapoje in zavriska, da se cela vas zbudi.
Hi,hi,hi,
na njem pa princ sedi. Hi,hi,hi, v dolino strmi.
ANJA HORVAT
PTICE POJEJO
Hi,hi,hi.
Konjiček že drvi, hi,hi,hi,
po zeleni travici.
Ptice vračajo se z juga v naše kraje krila jih neso, da zapojejo nam lepe pesmi, ki le v njihovih glasovih so.
Ko konjiček prispe, se princ ozre, pred sabo zagleda lepo dekle.
Ko zapojejo, vsi plešejo, da se zemlja trese in nas s sebe strese.
Prosi za roko jo in jo poroči.
Tako živita
srečno do konca svojih dni.
Jerneja Horvat
Hi,hi,hi.
Konjiček zdaj več ne drvi, saj princ s princeso, srečno živi.
Primož Zakelšek
MLADI RAZISKOVALCI
Učenci naše šole že vrsto let sodelujemo pri pripravi raziskovalnih nalog, ki jih predstavljamo v okviru Znanstvenoraziskovalnega centra Bistra. Vsa leta naše naloge dosegajo odlične rezultate, saj smo v preteklosti dosegli že kar nekaj zlatih priznanj za svoje delo.
Letos smo pod vodstvom mentorice Anite Malovič izdelale raziskovalno nalogo z naslovom Nevarnosti interneta. To temo smo si izbrale zato, ker nas je zelo zanimala in ker otroci vedno več časa preživimo na internetu.
Za raziskovalno nalogo smo se morale zelo potruditi, da smo jo pravočasno končale, saj je z njo veliko dela. Nekaj podatkov smo dobile iz interneta, poseči pa smo morale tudi po drugi literaturi. Pripravljale smo jo v šoli, in sicer vsak dan po pouku.
Internet je realni del v življenju otrok in mladostnikov. Starostna meja, ko se otrok prvič sreča s spletom, se že skorajda ne more več znižati, saj računalnike obvladajo že predšolski otroci. Zaradi svoje mladosti in neizkušenosti, pa tudi zaradi pretirane radovednosti, se otroci pogosto ne zavedajo skrivnih pasti in nevarnosti interneta. Cilj naše naloge je bil raziskati, v kolikšni meri se mladostniki zavedajo nevarnosti interneta ter koliko časa preživijo na internetu.
V nalogi smo zajele najbolj razširjene oblike in nevarnosti, ki prežijo na nas, od pedofilije, pornografije, spletnega ustrahovanja, zasvojenosti, spletnih klepetalnic do napotkov, kako ravnati, da se temu lahko izognemo.
V empiričnem delu naloge pa smo anketirale učence naše šole, in sicer 7., 8. in 9. razred ter nekatere njihove starše. Prav tako smo anketirale tudi dijake Srednje kmetijske šole Ptuj, da smo rezultate raziskave lahko primerjale.
Ugotovile smo, da se večina učencev naše šole zaveda nevarnosti interneta, med nevarnostmi pa so po njihovem mnenju najhujše spletne klepetalnice, virusi, pornografske strani, nasilne igre in nakupi izdelkov. Čeprav se zavedajo nevarnosti spletnih klepetalnic, le tem posvetijo največ časa. Ugotovile smo tudi, da dijaki pogosteje obiščejo pornografske spletne strani kot osnovnošolci. Vsi pa veliko časa preživijo pred računalnikom povsem brez nadzora staršev ali pa jih starši le občasno nadzorujejo.
V raziskovalno nalogo smo zajele tudi nekatere raziskave po vsem svetu. Pomembne so ugotovitve, da otroci med 8 in 13-leti predstavljajo polovico vseh uporabnikov interneta, da je kar 44 % otrok v Španiji, ki redno uporablja internet, bilo žrtev spolnega nadlegovanja, 28% mladostnikov obiskuje pornografske spletne strani, da uporabniki v Sloveniji namenijo internetu kar 14 ur tedensko, vedno manj pa uporabljajo revije in knjige. Internet pa nima vpliva samo na manjšo uporabo drugih medijev, ampak tudi na medčloveške odnose, saj so raziskave pokazale, da mladi zaradi interneta namenjajo vedno manj časa druženju s prijatelji v realnem svetu.
Nalogo smo predstavljale v Znanstvenoraziskovalnem središču Bistra Ptuj, pred tremi ocenjevalci oziroma recenzenti. Vesele in ponosne smo bile, ko smo izvedele, da smo za nalogo prejele zlato priznanje.
Odločile smo se, da bomo raziskovalno nalogo naredile tudi naslednje šolsko leto. Naslov teme pa še izbiramo.
Sara Kure, Sara Glažar, Amadeja Jus
POROČILO O ZASEDANJU 18. NACIONALNEGA OTROŠKEGA PARLAMENTA
V ponedeljek, 10.3.2008, seje v Ljubljani odvijal 18. nacionalni otroški parlament na temo Zabava in prosti čas mladih.
Pozdravni nagovor je pričel predsednik Državnega zbora Slovenije, France Cukljati. Za njim so mlade parlamentarce pozdravili še predsednik Zveze prijateljev mladine Slovenije mag. Franc Hočevar, podpredsednik Državnega zbora Slovenije Sašo Peče, generalna državna sekretarka Ministrstva za šolstvo in šport dr. Alenka Šverc, ga. Mojca Škrinjar, generalna direktorica direktorata za vrtce in osnovno šolo ter veleposlanica ZDA v Sloveniji. V svojih govorih so vsi izpostavili pomembnost kvalitetnega preživljanja prostega časa.
Sledilo je razvrščanje parlamentarcev po vsebinskih sklopih oz. skupinah:
1. Ovire za kakovostno preživljanje prostega časa.
2. Vplivi družbe na naš prosti čas.
3. Kako se mladi zabavamo in kako je za to poskrbljeno?
4. Vpliv sodobnih tehnologij na preživljanje prostega časa.
Razprava po vsebinskih sklopih je potekala v štirih ločenih sejnih sobah, ki so bile ves čas odprte za učence novinarje, med katere sem spadal tudi sam- naša naloga je bila fotografiranje ter spremljanje debate. Po uri in pol razpravljanja v skupinah so morali parlamentarci oddati glasove za temo nacionalnega otroškega parlamenta drugo leto. Sledil je odmor, ki so nam ga popestrili s programom Z glavo na zabavo. Naj večje navdušenje je požel raper Trkaj.
Kmalu se je celotni zbor spet zbral v veliki dvorani Državnega zbora, kjer je vsaka skupina predstavila svoja glavna stališča in mnenja, ki jih je strnila v kratkem poročilu. Po vsakem poročanju je sledila 15-minutna razprava, v kateri so vsi člani parlamenta lahko izrazili svoje mnenje na aktualno temo, tudi gostje. V poročilih so izpostavili problematiko prevozov, ki pomembno vplivajo na preživljanje prostega časa vaških otrok, oddaljenih od mesta, v katerem je zgoščenih večina prostočasnih dejavnosti. Prav tako vidijo problem v neustrezno obnovljenih ali uničenih igriščih. Menijo, da bi mediji morali več obveščati o prireditvah in izvenšolskih dejavnostih, namenjenih zabavi in preživljanju prostega časa mladih. Ugotovili so, da še vedno obstajajo razlike v preživljanju prostega časa med mestom in vasjo. V mestih je veliko več pasti, mladi pogosto zaidejo v slabo družbo, zabavajo se v lokalih in diskotekah, kjer ne manjka alkohola in drugih neprimernih substanc. Zato so predlagali, da bi varnostniki v teh lokalih imeli večji nadzor in strožja pooblastila.
V nasprotju z mestom pa je na vasi preživljanje prostega časa bolj zdravo, saj ga pogosteje preživljajo v naravi, prav tako pa morajo biti mladi na podeželju bolj samoiniciativni in organizirani. Kljub temu pa mesto ponuja več možnosti preživljanja prostega časa, saj je v mestu kino, gledališče, knjižnica, mladinski center, športne dvorane in stadioni, parki.
Ugotovili so, da pasivno preživljanje prostega časa prevladuje nad aktivnim, saj sta najpogostejša načina preživljanja gledanje televizije in ukvarjanje z računalnikom. Preko interneta so mladi prevečkrat izpostavljeni neprimernim vsebinam in igricam, ki lahko povzročajo odvisnost, zato se jim zdi dobro, da bi imeli starši večji nadzor nad internetno dejavnostjo svojega otroka.
Po končani razpravi je predsedstvo razglasilo temo 19. nacionalnega otroškega parlamenta. Izvoljena je bila tema Ljubezen in spolnost.
Obisk državnega zbora smo končali s kosilom v parlamentarni menzi. Vsi smo domov odnesli bogato izkušnjo, morda pa se bodo nekateri izmed nas čez nekaj let v parlament celo vrnili v kakšni drugi vlogi.
GLAŽEK NESMRTNOSTI
Pred devetimi leti na vrtu svoje je graščine posedal pod lipo Francelj naš, ki bil je skopuški bogataš.
Držal v rokah je svoje sveto pismo, ki obljubljalo mu je življenje večno.
Tako razmišlja o življenju svojem:
»Bil sem mlad in imel le sebe rad.
Veliko sem grešil,
da sem si to svoje bogastvo pridobil.
Zdaj sem star in smrt preži name, a rad bi,
da nekoč ljudje bi vedeli zame.
Zdaj vsi izogibajo se me, saj mojo sebičnost poznajo le.«
Želi nasvet si poiskati,
kako nesmrten in nepozabljen postati.
Glas hitro širi po deželi se in nagrada visoka razpisana je.
Prvi ranocelnik Gregor stopi pred Franceljna. Tako modruje:
»Zjutraj še pred zoro splezaj na najvišjo goro
in na njej zakoplji svoj zaklad,
ki ti je tako drag. Tako večno živel boš.«
A ko Francelj splezal je na goro, zagledal prevaranta je,
ki nanj in na njegov denar skrit za skalo prežal je. Spoznal njegovo je prevaro in s smrtjo kaznoval gaje,
tako da v globino potisnil ga je.
Druga obišče ga vaška coprnica Pehta.
Svetuje mu:
»Zvečer k postelji položi svoje si zlatnike, izpij napoj iz moje čaše in pusti mi, da iz njih pričaram ti oblake zlate, oblake večnega življenja.«
Ko se stemni,
Francelj se z zlatniki ob postelji le naredi, da spi,
in Pehti odreže roko,
ki po njegovem bogastvu hlepi.
Ves obupan je Francelj že, ko zanj izve še Kosobrin, starček iz triglavski planin.
Veliko rožic je poznal
in z njimi vse bolezni odgnati znal.
A za nesmrtnost zdravilo le eno je in zanj Franceljnu povedal je:
»Glažek nesmrtnosti našel boš v življenju svojem. Izlij iz njega vso sebičnost in napolni ga z dobroto svojo.
Denar in bogastvo razdeli med revne ljudi, ki naj postanejo tvoji prijatelji.
Tako dobra dela narediš in s tem si nesmrtnost pridobiš.
Vlivaj vanj do smrti svoje in večno bo življenje tvoje.«
Blaž Jerenec, Tadej Drevenšek, 8.r
ČEŠNJE
Bela krošnja opojno diši, me vabi, vabi, da sedem pod njo.
A meni, meni lepše češnja diši, ki v ustih se stopi in v meni občutek zadovoljstva prebudi.
KLEMENTINA JELEN
SRCE
Srce je kot kamen sreče, ko je v njem sonce žareče, je kot zarja bleščeča, kot veter pihljav in kot burja z daljav.
Kornelija Krušic
Smo Blaž Jerenec, Žan Plavčak, Vito Vidovič in Samo Krajnc. Zelo radi hodimo v planine in to smo pokazali že na planinskih izletih z osnovno šolo. Zaradi tega smo se odločili, da se bomo vpisali v planinsko šolo, da bi si pridobili več znanja in da bi več prostega časa preživeli skupaj. Ker smo na izletih pokazali zanimanje za orientacijo, so nam vodniki predlagali orientacijsko tekmovanje. Tako smo se udeležili področnega tekmovanja v Rušah. Za to tekmovanje smo se morali naučiti in prepoznati zaščitene rože na slikah, pa tudi pregledati snov iz planinske šole. Zraven tega smo se morali naučiti tudi o prehrani in opremi planinca, tudi topografijo. Na tekmovanju smo morali najti vseh šest točk, ki so bile označene na zemljevidu. Ker smo vzeli to tekmovanje zelo resno in se dobro pripravili, smo osvojili prvo mesto. Tako smo se uvrstili na državno tekmovanje. Bili smo zelo veseli, saj je bilo to naše prvo tekmovanje. Za državno tekmovanje smo se morali naučiti še več snovi, kot so znamenitosti Slovenije, zgodovino planinstva in vozle. Vsak od nas se je pripravljal na tekmovanje po svojih močeh. To tekmovanje se je odvijalo pri Ljubljani. Na tem tekmovanju so bile naloge težje, pa tudi točke so bile bolj oddaljene kot so bile na področnem tekmovanju. Kljub vsemu smo osvojili drugo mesto. Na čakanje uradnih razglasitev smo se lahko ukvarjali z lokostrelstvom, nogometom, balinanjem in drugimi igrami. Ker smo osvojili drugo mesto, smo dobili steklen pokal, ki smo ga podarili planinskemu društvu. Ker bo naslednje področno tekmovanje v Podlehniku, se bomo tega tekmovanja zelo verjetno udeležili.
TEHNIŠKO TEKMOVANJE
Prišel ja dan tehniškega tekmovanja, ki je potekalo v Veliki Nedelji. Udeležili smo se ga jaz, Vito, Žan, Rok, Blaž, Samo, Ivan in Matjaž. Srečanje seje začelo, ko smo prišli na športno letališče v Moškanjcih. Tam so ostali nekateri modelarji.
Tekmovalci naše šole pa smo vsi odšli na OŠ Velika Nedelja. Vsak tekmovalec je tekmoval v različnih panogah. Mi smo tekmovali kar v štirih panogah. Jaz in Vito sva tekmovala v obdelavi kovin, Žan in Rok v obdelavi umetne mase, Blaž in Samo v obdelavi lesa, Matjaž in Ivan pa v fischer tehniki. Dosegli smo vidne rezultate . Midva z Vitom sva dosegla zlato priznanje, Žan je dosegel srebrno priznanje, Rok bronasto , Blaž in Samo pa sta dosegla srebrno priznanje.
Po tekmovanju smo sklepali nova prijateljstva in odšli skupaj na kosilo.
RDEČI KRIŽ
TADEJ Drevenšek, 8.r
V RK smo vključeni učenci , ki imamo posluh za soljudi in smo vedno pripravljeni pomagati. Sestajamo se po potrebi in se pogovarjamo ter organiziramo različne akcije.
Letos smo se veliko pogovarjali o drogah, o skrbi za zdravje , o vlogi RK in medsebojni pomoči. Med mlade člane RK smo sprejeli drugošolce. Krožek smo učenci obiskovali pridno in zavzeto. Pripravljali smo se tudi za tekmovanje Širjenje znanj o RK in droge , na katerem smo dosegli četrto mesto. Tekmovanja smo se udeležile Sara, Amadeja in Patricija. Krožek Rdečega križa je vodila mentorica Danica Kurež. ' H "
GLAŽEK NESMRTNOSTI
Stari Francelj čaka tam pod lipco, misli čudne misli o življenju:
"Kako lepi so gozdovi, mesta in planjave.
Tukaj izpod lipce vidi se v prelepe haloške daljave.
Oh, kako lepa moja je gorica, v gozdu milo se oglaša kukavica.
Zacveteli so gozdovi, vse že klije, raste in brsti, v tem času na cesti srečaš le nasmejane ljudi.
A kaj, ko meni do smeha ni,
saj misel o smrti me noč in dan hromi.
Le kdo naredil ta prelep je naš planet, večno hočem na njem živet.
Le kaj moram storiti, da tega kraja nikoli ne rabim zapustiti."
Tako se glasi ranocelniški recept, a coprničin pri tem je mrk pogled.
"Nikar ne zaupaj temu trčenemu dedu, še kup laži ima v sporedu.
V sleparstvu najbolj spreten, umetnij in zvijač je vseh umeten.
Izmed nas treh ti le jaz želim dobro, poslušaj me pozorno in žal ti ne bo.
Za devetimi vodami, za devetimi gorami, v jami živi pošast,
ki skrinjico draguljev hrani.
Pojdi tja, jo vzemi
ter jo v levi žep na hlačah shrani,
doma pa takoj na okensko polico jo postavi.
Če upoštevaš tale moj nasvet, dano ti bo večno živet."
Take misli Franclju vso popoldne rojile so po glavi, a kar naenkrat se ideja mu pojavi.
Od stare lipce se zvečer odpravi, zamisel svojo hitro ženi Greti že predstavi: "Pojdem razobesit jutri zjutraj letake po vsej državi,
na njih iskal človeka bom, ki smrt odpravi.
A nisem bister? Bi domislila mar česa takega se ti?"
A Greta ne odgovori, na moževo vprašanje le molči.
A Franclju ženino negodovanje poguma ne odvzame.
Vse, kar si je zadal, drugo jutro postori.
Naslednji dan pa hišni zvonec kar naprej zvoni, Odzvalo se na njegove plakate mnogo je ljudi.
K njemu pride Gregor ranocelnik, k njemu stopi coprnica Pehta, pouči ga vaški norček Palček.
Vsi na kupu so se zbrali,
da bi iz takšnih ali drugačnih razlogov Franclju
svetovali.
"Nesmrtnost dobiš tako,
da tri zlata zrna in morsko vrtnico
pomočiš v bistro studenčnico.
Verjemi, če spiješ to, tvoje življenje večno bo."
Pri tem pa coprnica sama zase misli:
"Na okno le nastavi jo, čakala dolgo te ne bo, ko pade mrak, sunem jo.«
Po premisleku kratkem Francelj spozna Pehtin namen nepravi,
pograbi vile in te v trenutku v grdi coprničini so glavi.
Ob prizoru strašnem norček Palček najprej onemi, a kmalu Franclju svoj nasvet začne razlagati:
"Verjemi, nesmrten postati možno ni, enkrat umrli bomo vsi.
Prepričan sem, da slej ko prej se s tem sprijazniš tudi ti.
Lahko pa dosežeš, da boš zmeraj ostal v srcih ljudi.
Zato delaj le dobro in bodi vesel.
Tako spomin nate bo vedno živel."
Med palčkovim govorenjem Franclju pri srcu postane toplo,
odloči se, da njegovemu receptu sledil bo.
Ta dan Francelj zadovoljen se odpravi spat, čim prej bi rad začel dobra dela izpolnjevat.
Vito Vidovič in Samo Krajnc, 8. R
To šolsko leto sem prišel v 8. razred. V šoli smo imeli na razpolago mnogo tekmovanj, v katera smo se lahko vključili: tekmovanje iz ZGO, BIO; MAT, FIZ, KEM, Vesele šole, priprava raziskovalne naloge in mnoga druga.
Tisti, ki smo se tekmovanj udeležili, smo to storili, da bi spoznali nove in zanimive stvari ter si pridobili znanja, predvsem pa so se nam zdele mikavne točke, ki smo jih lahko zbrali z dobrimi uvrstitvami in se štejejo pri vpisu v srednjo šolo. Na svojih področjih smo vsi dosegli lepe rezultate: v našem razredu smo skupaj nabrali 3 zlata, 5 srebrnih in več kot 15 bronastih priznanj, kar je lepa vsota.
Uspeha na tekmovanju si vedno vesel, saj je za to treba vložiti zelo veliko truda in časa. Poleg šolskih tekmovanj sem se skupaj z ekipo udeležil tudi orientacijskega tekmovanja, kjer smo bili zelo uspešni. Najprej smo zmagali na orientacijskem tekmovanju v Rušah, mesec pozneje pa smo na državnem tekmovanju v Slivnici osvojili izjemno 2. Mesto.
Resje, da si z sodelovanjem na tolikih tekmovanjih nisem prav nič olajšal šolskega življenja, a bom mogoče zaradi tako aktivnega leta še bolj užival v bližajočih se počitnicah.
NESMRTNOST
Stari Francelj čaka tam pod lip'co misli čudne misli o življenju:
»Ko obstajal bi napitek, ki nesmrtnosti bi dal mi užitek!«
K njemu pride Gregor ranocelnik: »Jaz pomagam ti lahko,« mu pravi. »Operiram ti trebuh, v njega vstavim ti zlato!
To nesmrtnost dalo ti bo!«
Operiral ga je Gregor ranocelnik, a nesmrten ni postal.
Nato k njemu stopi coprnica Pehta: »Jaz začaram ti napitek, ki nesmrtnosti ti dal bo užitek! Potrebujem le dve kači, štiri miši, tri dihurje ter eno veliko podgano!« »Raje smrtnik jaz ostanem, kot da spijem tvoj čarobni zvarek!«
Napodi jo izpod lipe, kakor izpuhti dim iz pipe.
Vito Vidovič, 8.r
TEKMOVANJE V ZNANJU FIZIKE
V mesecu marcu smo na naši šoli izvedli šolsko tekmovanje v znanju fizike. Nanj smo se pripravljali pri dodatnem pouku. Na področno tekmovanje v Hočah sva se uvrstila jaz in Jasna iz devetega razreda. Tukaj sem dosegel vse točke in osvojil prvo mesto. Čakalo meje še štirinajst dni trdega dela za državno tekmovanje v Mariboru, kjer sem dosegel osmo mesto in zlato Stefanovo priznanje.
Za takšen uspeh pa ni bilo dovolj le poslušanje razlage pri pouku in dodatnih urah, ampak sem se nanj moral pripravljati že od začetka šolskega leta. Pri tem mi je pomagal ati, s katerim sva pridno reševala naloge iz prejšnjih tekmovanj. Mnogokrat, ko me je zaposlil z njimi, bi jaz raje počel kaj drugega. Toda ves vložen trud je bil poplačan z dobrim rezultatom. Bil sem zelo vesel, ko sem prejel mnoge čestitke.
Spoznal sem, da lahko le s pridnim delom in vztrajnostjo v življenju dosežemo uspehe in cilje, ki smo si jih zastavili.
Na koncu pouči ga vaški norček Palček: Blaž Jerenec, 8.r.
»Napitka za nesmrtnost ni, če hočeš večno ti živeti, moraš najprej umreti!«
Sara Kure in Amadeja Jus, 8.r
ŠOLSKA HRANILNICA
Na naši šoli deluje tudi šolska hranilnica, in sicer vsako sredo, četrtek in petek, pod vodstvom učiteljice Danice Kurež. V šoli varčujemo vsi, tako učenci kakor tudi delavci šole. Skupaj smo letos privarčevali okrog 20.000 evrov. Kot nagrado za naše pridno varčevanje smo letos dobili dve darilci, najprej smo dobili priročne drobižnice, nato pa še elektronske sudokuje.
»Kdor varčuje, sebi srečo kuje!«
Amadeja Jus, delavka ŠH
VISOŠKA KRONIKA, ZGODBA O LJUBEZNI (esej)
Ljubezen je prvinsko čustvo, ki človeka spremlja vse življenje. Je zelo pomembna za oblikovanje osebnosti posameznika, je tista stvar, ki naredi človeka človeškega. Vsi ljudje smo si različni. Razlikujemo se v značaju, navadah, vrednotah, vsem pa nam je skupna potreba po ljubezni, ki nas dela identične. Dandanes se nam v našem okolju ljubezen zdi zelo pomembna in marsikdaj kroji naše življenje. Ljudje se zaradi ljubezni poročajo, selijo, menjujejo službo... Normalno se nam zdi, da je ljubezen tista, ki vpliva na pomembne odločitve v našem življenju in smo se za njo pripravljeni odpovedati mnogim materialnim dobrinam.
V času, v katerega je postavljena zgodba, je imela ljubezen drugačen pomen, kot danes, ko jo marsikdo postavlja na prvo mesto. Danes se ljudje poročajo iz ljubezni, ki jo s poroko želijo še bolj potrditi in ovekovečiti, včasih pa je poroka veljala za nujno zlo, njen glavni namen je bil pridobitev dediča in s tem nadaljevanje družinske tradicije, pa tudi povezovanje pomembnih rodbin. Bila je zgolj pogodba med očetoma ženina ter neveste, ki sta se uklonila volji staršev, včasih se je med njima celo spontano razvila ljubezen, ki pa je niso imeli za eno glavnih sestavin srečnega zakona. Poleg tega je imela ženska še bolj podrejen položaj, saj je bila odvisna od moža, ki jo je preživljal. Izidor naj bi se z Margareto, hčerko bogatega Tajčarja omožil le zato, da nebi rodila nemških otrok.Ko je Izidor zagledal dekle, s katero naj bi se poročil, mu je zadovoljstvo dajalo že to, da je zalega lica in delovna, ni pa pomislil na ljubezen, za katero bo prikrajšan v tem zakonu.
Izidor v otroštvu ni imel pravega odnosa do svojih staršev. Oče ga je pretepal in ustrahoval, nekoč ga je celo grozljivo pohabil, ko mu je odsekal prst.
Mati ga je imela zelo rada, vendar se je Izidor vedno počutil krivega za njeno trpljenje, saj se je žrtvovala za njegovo dobro. Zaradi pomanjkanja starševske ljubezni Izidor v kasnejšem življenju ni bil zmožen izražati čustev do ljubljenih oseb.
Veliko sta mu pomenila ugled in posest, kot ga je že od malih nog učil oče. Tako se ni znal boriti za Agatino ljubezen in jo je na koncu prepustil bratu Juriju, ki mu Agata na začetku sicer ni kazala tolikšne naklonjenosti, a si jo je Jurij , postopoma pridobil, česar pa Izidor ni znal. Ko so Agato obsodili čarovništva, seje pokazala Jurijeva brezpogojna ljubezen do nje. Brez da bi pomislil, ali je kriva ali ne, je bil Jurij pripravljen stati Agati ob strani, Izidor pa je podvomil v njeno nedolžnost. V knjigi se kaže tudi pretirana ljubezen do svoje zemlje, za katero je Izidorjev oče lagal, kradel, celo moril. Ko je bil Polikarp na smrtni postelji, mu ni bilo žal, da je za svojo zemljo trpel vse življenje. Ker je dogajanje postavljeno v obdobje reformacije, čas verskega razkola, je prisotna tudi močna ljubezen do vere. Ljudje so ostali zvesti svoji veri ne glede na to, ali je njihov bog kdaj uslišal njihove želje ali ne. Stara Pasaverica ni nikoli nehala biti zvesta protestantski veri, čeprav bog mnogih njenih prošenj ni uslišal in jo je življenje teplo do zadnjih vzdihljajev. Vera je bila del nje in svojega boga je ljubila brezpogojno. Čeprav se je zdelo, da Izidor in Margareta nikoli ne bosta prišla skupaj, sta se nekega dne spet našla. Margareta je Izidorja ljubila od prvega srečanja, on pa jo je skozi leta že pozabil a se vseeno poroči z njo. Margareta je do Izidorja gojila res močno ljubezen, saj je kljub temu, da ji je bilo v domači hiši nelagodno in bi vsakdanjemu prepiranju bratov lahko ubežala s poroko z katerim drugim mladeničem, ostala zvesta svoji m čustvom, v upanju, da bosta nekega dne z Izjdorjem le srečno zaživela, kar je tudi prav.
Žalostno je, da je ljubezen tolikokrat zatirana in potlačena zaradi drugih nepomembnih stvari, ki pa jih človek prepogosto postavlja v ospredje. Če hočemo biti srečni, moramo pogledati v svoje srce. Le tako bomo ugotovili, kaj nam je najpomembnejše in kaj si zares želimo. Ni prav, da naše življenje omejujejo ideali drugih, zato se moramo vedno meriti po sebi in svojih občutkih.
Vito Vidovič Bintchende
Letošnje šolsko leto smo folkloristi OFS » Žvegla« zaključili zelo uspešno. Skozi vse leto smo se redno sestajali na vajah, kjer smo spoznavali nove plese, pesmi in skladbe. Izvedli smo kar nekaj nastopov: 11.2. 2008 smo nastopili na proslavi ob kulturnem prazniku v šoli,
6.3. 2008 smo sprejeli ravnatelje iz cele Slovenije in za njih tudi zaplesali,
28. 3. 2008 smo nastopili na območni reviji OFS v Cirkulanah,
29. 4. 2008 smo zaplesali ob svetovnem dnevu plesa v Olandii,
8. 5. 2008 smo nastopili na državni reviji ljudskih pesmi, plesov in običajev Pika poka v Rogaški Slatini, kjer smo za splet Zaigrajmo in zaplešimo prejeli ZLATO PRIZNANJE,
18. 5.2008 smo natopili na Trojiškem žegnjanju in slovesnosti ob srebrni maši p. Janka Gašpariča.
Folklorna skupina nam je všeč zato, ker tam nosimo oblačila iz straih časov, učiteljica nam splete kite ali nadena rute, plešemo stare plese in igramo na instrumente. Zelo lepo nam je, ko se odpravljamo na nastope.Takrat si vedno želimo, da bi dobili dobro priznanje.
Upamo, da bomo še dolgo ostali takšna skupina. Želimo si, da bi učiteljica Romana imela še naprej potrpljenje z nami in nas še dolgo poučevala.
Seveda smo najbolj ponosni na zlato priznanje, ki smo ga prejeli v Rogaški Slatini, saj je to dokaz, da smo se celo leto dobro vadili in se pripravljali na nastope.
Daša, Maša in ostali folkloristi OFS »Žvegla«
Na naši šoli je od ponedeljka, 2. 6., do petka, 6. 6. 2008, potekal projekt CONNECT, ki so ga izvajali učenci od 1. do 5. razreda. Namen projekta je varno, zdravo in okolju prijazno prihajanje v šolo.
Teden pred začetkom izvajanja smo izvedli meritve prihajanja v šolo. Vsak razred je izvedel svoje meritve in si zastavil cilj: izboljšati način okolju prijaznega prihajanja v šolo.
Učenci prvega razreda smo se z veseljem vključili v igo Prometna kača. V prvi meritvi smo ugotovili, da prihajajo v šolo na okolju prijazen način le trije učenci od osmih. Zastavili smo si cilj, da bomo rezultat izboljšali vsaj za polovico. Vsako jutro smo preverili, na kakšen način smo prišli v šolo in nato razdelili nalepke. Ugotovili smo, da je naš rezultat odličen, da smo cilj presegli, saj je vsako jutro dobilo nalepko vseh osem učencev. Manjše nalepke smo nato nalepili na veliko razredno nalepko in jo pritrdili na šolski igralni plakat.
Starši so se aktivno vključili v izvajanje igre in poskrbeli, da smo prihajali v šolo na varen, zdrav in okolju prijazen način.
Učenci 1. razreda z razredničarko Romano
NARAVOSLOVNI DAN
Učenci 1. razreda smo 17. aprila izvedli naravoslovni dan na temo ZDRAVJE. Najprej smo se odpravili v naravo in izvedli nekaj športnih nalog. Nato smo si v razredu ogledali film o zdravem načinu življenja. Na koncu smo si pripravili sadno kupo in tako zaključili prijeten dan. Z nami je bila tudi učiteljica Barbara, ki je v našem razredu celi mesec opravljala študentsko prakso.
Učenci 1. razreda z razredničarko Romano
BILI SMO V ŽIVALSKEM VRTU
V sredo, 11.6., smo se učenci 1. razreda odpravili na prvi daljši izlet v Ljubljano. Že ves teden smo nestrpno pričakovali ta dan. Zjutraj nas je pozdravilo toplo sonce, ki nas je spremljalo ves dan. V Ljubljani smo si ogledali živalski vrt. Najprej so nas stokovni vodiči popeljali po živalskem vrtu in nam povedali veliko zanimivosti o živalih. Najbolj smo bili navdušeni, ko smo lahko pobožali kačo, najbolj pogumni pa so si jo dali okrog vratu.
Pot smo nadaljevali proti Celju, kjer smo imeli kosilo in krajši ogled.
Domov smo se vrnili polni lepih doživetij.
fMViv
IžvUnvufe/ AS/ ru\^
/iajJjUr/ /to^Ucč/ Lomv /p iOL&zlijZy/)
/p
a/yv td nv /je, nriJiyLuXjčez^;
^0/l>TLu|!/ jv
TLcv' /MX/< j ’ MjCrts L^VTj /JU .n,v
■ ao f./ 'It’ : n v J' ,■■• ■ /-.-z a/.- fin-v / -
, m •■- r ■ v . a . - ■iruo'/i i'
-o- ^ - . ■
^ . . . . t • i
■
/m.a-iic-d') /^a/ , ■ ' j a/ ^na^v-i'.
toil rrs A-Ti ^ A? ' yj\ yc