ZANIMALO VAS BO KRIŽI IN TEŽAVE VIATORJA Gneča je-voznikov ni Kljub visoki obletnici obstoja, ki so jo nedavno tega praznovali, imajo pri Viator-ju še vedno vse preveč težav. Največ jih je seveda v mestnem prome-tu, kjer je nastalo zaradi prenizkih tarif kar za 4,28 novih milijonov dinarjev izgu-be. Na Viator kot vse kaže, gledamo kot na podjetje, ki svojih storitev ne sme po-dražiti že zaradi tega, ker smo pač vsi Ljubljančani direktno prizadeti. • Koliko je to podjetje »naše«, se vidi že iz podatka, da prepelje dnevno iz enega na drugi konec naše slovenske metropole kar 200 tisoč potnikov, v deževnem vremenu tudi 300 tisoč in ni jih malo takšnih, ki ne plačajo svojega prevoza. To se seveda najpogosteje dogaja pri »S« vo-zilih, kjer v gneči voznik ne more kontro-lirati vsakega potnika. Parolo »zaupamo vam«, ki jo je Viator razglasil ob začetku uvajanja »S« vozil, mnogi še danes vse preveč izkoriščajo. • Uvajanje novih prog ali pa podalj-šanje starih zahteva vse več vozil (30 bi jih že morali dobiti), hkrati pa vse več voz-nikov. Zato mora 185 šoferjev danes vo-ziti v povprečju po 10 ur dnevno namesto (skupaj s pripravo) 7 ur. Tako so v devetih mesecih tega leta naredili 80.346 nadur. • Potrebe po novih šoferjih so resnično velike - potrebovali bi jih vsaj 80. Vsekakor bi bilo idealno za Viator, če bi lahko to šte-vilo izpolnili znotraj svojega kolektiva. Na žalost pa je njihova akcija v pridobivanju novih šoferjev uspešna le v toliko, da z no-vimi šoferji pokrivajo izgube zaradi fluk-tuacije. • Zvezni zakon o varnosti v prometu je še bolj zaostril pogoje za »D« kategori-jo, kar povzroča fluktuacijo šoferjev v medkrajevni promet, kjer imajo vsaj kakš-no nedeljo prosto. V mestnem prometu pa praktično prostih dni skorajda ni. Ce pri Viatorju zboli samo eden od šoferjev mest-nega prometa, posledice že čutijo tudi naši občani. Za normalno obratovanje mbrajo ta akutni problem reševati z nadurami, kjer zopet pride do preutrujenosti šofer-jev, kar škoduje tudi njim samim. Zato se ne smemo čuditi, če pride do manjših (teh je na skupno število vožerij izredno malo) incidentov med nestrpnimi potniki in pa šoferji, ki v glavnem le niso vsega krivi. / • Z 1,20 dinarja ima Ljubljana še ved-no najcenejši prevoz v Jugoslaviji. Polno ceno prevoza pa je le treba plačati, saj tudi v trgovini, ki je ravno tako »naša«, trgovci ne popustijo niti za pet par. • In če na koncu zapišemo, da bo tre-ba samo v naši občini podaljšati progo 16 v Smartno pod Šmarno goro, da še ni re-šen problem Stanežič, da bi Viator moral podaljšati progo 3 v Stegne, progo 7 pa v Pržanj, da bi moral povezovati industrij-sko cono med kamniško in gorenjsko pro-go do Litostroja, da ne govorimo o za-htevah in potrebah v ostalih Ijubljanskih občinah, nam mora biti jasno, da so potre-be in zahteve veliko večje od realnih mož-nosti. • In končno — ali bi se Viator z zviša-njem potniške tarife v mestnem prometu na 1,50 din rešil hude izgube? To je sedaj vprašanje, ki ne sme vznemirjati samo Vi-atorja. Enako velja tudi za realizacijo in potrditev njihovega perspektivnega plana, ki mora biti sestavni del razvoja ne samo naše občine, temveč tudi Ljubljane kot ce-lote. Mario L. Vilhar VEC PROSTORA ZA MRTVE Z izredno hitrim naraščanjam prebivalstva v Vodicah se je pojavil tudi problem poko-pališča. Trenutno je na vodiškem pokopališču 560 pokopnih mest, kar pa je občutno pre-malo, saj nanj pokopavajo umrle kar iz dese-tih vasi. Pomanjkanje prostora je zadnje čase že tako pereče, da morajo nekatere grobove že prekopavati. Zaradi takega stanja je KS Vodice že pred časom naročila načrt za razširitev pokopali-šča. Ta je sedaj narejen in predvideva pove-čanje za 193 pokopnih mest. Občina Ljublja-na-Siška je že začela pogajanja z lastniki zemlje, ki je predvidena za pokopališče. Vsa dela okrog razširitve bodo po predračunu sta-la okrog 280.000 din, ki jih bosta morali za-gotoviti KS Vodice in pa občina Ljubljana-Siška, z deli pa bodo predvidoma začeli že spomladi prihodnjega leta. ENOTNO OMREŽJE Pred dnevi je bil v Medvodah sestanek glede ureditve kanalizacijskega omrežja za Medvode in okolico. Dogovorjeno je bilo, da se pristopi k uresničitvi zelo smotrno izdela-nega programa, ki predvideva priključitev v osnovni kanalizacijski sistem mesta Ljublja-ne. V prvi fazi, ki naj bi bila na vrsti prihod-nje leto, naj bi zgradili kanalizacijsko omrež-je od Medvod do Vižmarij. Dela naj bi veljala 10 milijonov dinarjev, od česar naj bi med-voške delovne organizacije prispevale 3 mi-lijone dinarjev. V letu 1976 naj bi sledila dru-ga faza od Vižmarij do Zaloga, s čemer bo rešeno vprašanje odpadnih voda iz naselij in industrije za daljše obdobje. OPOZORILO Prosimo bralce, da nam sporočijo mo-rebitne nepravilnosti v zvezi z dostavo Javne tribune. Izvedeli smo namreč, da so Medvodčani prejeli naš Iist z natan-ko enomesečno zamvido in močno nas zanima, koliko imarno še takšnih »so-litlnih« raznašalcev!