C. C. Postale. — Esce ogni mercoledi e venerdi — 28 gennaio 1927 Posamezna Stevilka 25 stoiink. Izhaja vsako sredo in petek zjutraj. Stane za celo leto 15 L. » pol leta 8 » » četrt leta 4 » Za inozemstvo celo leto lir 40. Na naročila brez do- poslane naročnine se ne moremo ozirati. Odp,ovorni urednik: Polde Kemperle. ir *r št 8 V Gorici, v petek 28, Januarja 1927 . utox. Nefrankirana pisma se ne sprejemajo. Odlasi se računajo po dogo> voru in se plačajo v naprej. — List izdaja konsorcij »Gor. Sira-. ze*. — Tisk Katoliške tiskarne v Gorici. Ri> va Piazzutta it. 18. Uprava in uredništvo: ulica Mameli štev. 5 (prej Scuole). Teles, int. štev. 30H Froznik mladine. Svečnica sioji sredi pozne zime v čusu predno se zemlja zbudi k pot mlodanskemu cvetenju. Svečnica je praznik mladine, one resnično srčno zdrave, kvišku stremeče mla; dine, ki posveti vse svoje bitje in delo Bogu in njegovi pravici. la praznik ima za frpeče narode poseben pomen. Zakaj vodnik sve; ta, Kristus, je na fa dan pokazal mladini, kje je prava pot, da se na; rod iz najhujše feme dvigne v lepše case. Časi, ko je nazareska družina šla v svetišče, da daruje prvorojenca Bogu, so bili silno težki in pomen; Ijivi. Judovski narod se je takrat bohl za obstanek. Velikanska in mogočna rimska država je vladala nad njim, tuji knezi in cesarski na; mestniki so gospodovali nad Ju; dejo. Celo po svetiščih so ukazovali tujci. Rimski vojak in uradnik sta izžemnla ljudstvo, ki je bilo že sto; letju vajeno, da je samo vladalo domačo deželo. Zato je izraelsko ljudstvo stlno težko prenašalo že; lezni jar em. Pa tudi v notrini izraelskega na: roda so vladale za'lostne razmere. Ljudstvo je bilo razirgano v siran; ke, ki so se divje pobijale. Stranka saducejev, sestavljena iz bogatašev in brezverske inteligence, se je va zalu 7. Rimljiini in jim prodajala- svobodo domovine za drobtinice. Stranka farizejev, zagrizenih na; rodnjakov, se je z vso močjo upU rala vsakemu duhovnemu napredku in prerojenju naroda. Tretja sku; pina pa, eseni, so se umaknili iz jav; nega življenja in prekrižanih rok čakali, da se svet sam spremeni. V tern temnem, burnem času se je zgodilo, da je revna, priprosta druz'.na iz Nazareta prišla v svet tišče. Ponovila je starodavni, častit; Ijivi običaj judovskega naroda: Oarovala je prvorojenca Bogu. V tern priprostem dejanju je skrit globok pomen. Molče in vendar tat k<> glasno, da ze stoletja milijoni y'uc// gredo za tern glasom, je na; zurešku družina povedala, da je ta • /Cet Pr'l**el ni* svet širit in oznan; jat bozje kraljestvo. Kristus se ni strašii ne poganskega Rima, ne brezverskih bogalašev; zavrgel je okostenelo farizejstvo, obsodil je obupane, brezdelne esene. Vsi mo; gočnjaki, vse materijelne site sveta so se zdru/Jle proti njegovemu du; hovnemu kraljestvu. Toda niti za hip se ni strašil preganjanj, trplje; yajn zasmehovanja. Kar je kot aecek mi svečnico oznanil, to je dr; w x neskončno močjo in dosled; nostjo do smrti Kakšen zghd' za našo mladino! Drzati se poti resnice skozi vse živ; Ijenje, slimti pravici z neustrašno Ijubezmjo od oiroških dni do gro- ba. Ne ozirajte se, ali so razmere prijazne ali tezavne, četa vuših so; mišljenikov velika ali mujhna, ali vas posvetni mogočnjaki hvuUjo ali grajajo, odlikujejo ali pregun; jajo: to so vse postranske reči. Sa; mo eden je zakon in ena je zapo; ved, kateri služite: vsemogočna resnica in nepremagljiva, večna pra- vica naj vodita slovensko mladino skozi vse viharje, da bo ostala krepkn v dušuh, v cast in spodbudo vsemu slovenskemu rodu. Znto je svečnica praznik mladine. Marod, čigar mladina temu vzoru sledi, ne bo umrl. Kaj se godi po svetu? Naši čitatelji so že ponovno bra= . li o strašnih prc^anjanjih katoliča- nov v daljni Mchiki. Brali so, ka* ko je prcdscdnik mchikanske re; publike Kales zasedel z vojaštvom cerkve, zabranil ljudstvu službo božjo, vr«*el v zapore nešteto du? hovnikov in mnoijo škofov ter pre* povedal državljanom nositi na pr? sih celo znamenie križa. Razumlji« vo, da je ljudstvo do skrajnosti o^oreeno in da se upira z vsemi moemi taki politiki nasilja. Borba med mehikanskimi katoli* eani in vladnimi oblastniki traja že nad šest mesecev in postaja vedno ostrejša. Zanimivo jc proueiti, kakšnih sredstev se poslužuje katoliško ljudstvo v boju proti težkim kri? vicam in nasilstvom, s katcrimi jih bije mchikanska vlada. Tihi odpor. Zavcdni katolieani ne morejo pri* znavati zakonov, ki jih je izdal prcdsednik Kales. Zakaj katoliška ccrkev uei, da so vse državne po^ stave, ki nasprotujejo božjim za= konom in naravnim pravicam elo? veka, za kristjana brez vsake ve* Ijave. Kristjan ni dolžan se jim po? koriti. Nasprotno: po vcsti je dol; žan odreei vladnim oblastnikom in njihovim postavam pokoršeino, po načelu: Bo.i,J;i jc treba bolj slušati kakor ljudi. Kolikokrat je v zLodo* vini že katoliška cerkcv razvclja* vila pred vestjo ljudstva kriviene postave državnih mc^otcev in po« zvala kristjune, naj se krivici ne pokorijo! Tak slučaj se je ponovil prcd našimi oemi v Mchiki. Kato« ličani prenašajo na Mehikanskcm vse udarce, a se ne marajo poko* riti ukazom vlade. Raje se dajo možje in žene prctepati in vlaeiti po zaporih, ncüo bi se uklonili. Tnk unor imenujemo »pasivni« ali tihi odpor, ki je, kakor reecno, po ka* toliških naeelih dovoljen in vee* krat celo zaukazan. Toda v zadniih tcdnih se je iz* vršila v borbi mehikanskih katoli^ čanov velika sprememba. Z orožjem v roki. Kakor poroeajo easniki, je se^el del mehikanskih katolieanov sedaj po orožju. Upor vodi neki Rene Kapistran Garza, ki se je proglasil za začasnega vodjo oboroženo^a gu banja proti predscdniku Kalesu. Naslovil jc na ljudstvo poziv na upor ter razširil svojo or^anizacijo po vsej deželi. Stojimo torej pred pravo revo« lucijo ali vstajo katoliskej4a ljud? stva. Vstaje niso or^anizirali topot kaki boljševiki ali framasoni, tern* več prepričani in vneti katolieani. To bo marsikatere^a naših bravcev silno prcsenetilo. Kako je mo^oee, bo dejal, da sežejo vcrni kristjani po orožju in se vržejo v krvavi u« por proti postavnim oblastnikom? Ali ni pre.^rešno in protikršeansko? Saj smo sc vedno učili, da mora pravi kristjan postavno oblast spo- štovati in jo slušati! Prcdno na to važno prašanjc od<*ovorimo, hočc^ mo seznaniti naise bravce z ortfani* zatorjem vstaje in povedati nekaj o nje^ovem življenju. Kdo je voditelj? Kapistran je mlad, ima šele 28 let ter je nredsednik Katoliškc me« hikanske omladine. katero vodi žc celo desetletje. Radi odloenih clan- kov, ki jih jc priobeeval v svojem listu »Bodoenost«, ^a je vlada par? krat vri»la v ječo ter ga tudi iz.qnala in kontinirala v severnem delu dr? žave. Toda eim je bil Kapistran na svobodi, je vselej zaeel s podvo* jeno encri^ijo or^anizirati katoliško mladino po deželi. Radi svoje neu? strašene borbenosti ima veliko pri- vlaeno moč na mladino, ki vidi v njem junaka. Veekrat je že tvetial življenje za svoje ideje. Tukaj po? dajemo primer, ki je znan vsej me? hikanski mladini. Prvega maja 1923 so vprizorili nje.Uovi sovražniki divjo demon? stracijo proti njemu in 5000 oboro? ženih mož je besnelo na ulici pred 'scdežcm Katoliške omladine. Via? da in orožniki so dajali nasilnežem pri tern odkrito potuho. Kapistran je bil slueajno v prostorih orijani? zacije ter se je v najveejem miru naslonil na ok no in opazoval rjo? veeo druhal. Razkačeni nasprotniki so začeli streljati proti oknu, a on je ostal hladen sredi žviž^ajočih kroijel. V tern so demonstrantje vdrli .jjlavna vrata in hrumeli po stopnicah. Kapistran je branil s to? variši nadstrop je za nadstropjem, se umikal iz sobe v sobo, prcpušeajoe le po doluem boju s samokresi na? sprotnikom prostore. Koneno je prišel s tovariši v podstrešje, kjer so se spustili po vrveh na bližnje strehe. Toda Kapistran ni le hladnokr? \en in po^umen, temveč tudi ^o? ice katoliean. Ko ga je vlada hotela nekoe zva? biti na svojo stran z laskavimi ob? ljubami, je od.Ljovoril: »Tudi ko bi me sveta Cerkev ponižala in prega? njala, bi, dasi ponižan in precjanjan, vendar nadaljeval zanjo boj do smrti.« Kapistran ni torej običajen pun^ tar, ki tfrc z lahkoto preko vse mo? rale in vseh zapovedi Cerkve, tern? \ce mož, ei.uar življensko naeelo je, da dela vselej Vo naukih in predpi? sih katoliške vere. Kaj pravi jo škof je? Zato je nje^iova oborožena vsta? ja tern bolj vredna, da o njej raz? mišljujcmo. Razume se, da je mehikanska vlada očitala cerkvenim oblastvom, da organizirajo revolucijo in jih klicala na od^ovor radi nemirov, ki se i*ode v deželi. Toda škofjc niso moleali. Dali so v svet od^o? vor, v katerem pravijo: »V uradnih objavah smo pripo? ročali katolieanom, naj se omejijo v boju samo na zakonita in mirna sredstva. Kar se tiče puntov in u? porov proti postavnim državnim oblastvom, smo branili nauk Cer? kve, da so taka sredstva nasprotna katoliški morali.« Katoliška cerkev ne dovoljuje torej, da se ljudje meni nie tebi nič uprejo postavnim oblastvom. Če se ljudstvu «»ode krivice, naj se brani, in sicer odloeno brani, toda le z mjrnimi in postavnimi sredstvi. Vse, kar je v inocch ljudstva, je trcba poskusiti in izrabiti, da mo? ^oeneži radovoljno popravijo krivi? co. In tudi ko bi oblastniki nada? lievali svoje krivice, ne sme ljud? stvo kar tako zagrabiti za orožje, kajti homatijc, ki bi iz tcj»a nasta? le, bi prinesle lahko ljudstvu še večjo nesreeo in še hujše .t^orje. Z.uodovina nas uei, da so punti ncštetokrat krivico še poveeali, mesto da bi jo odpravili. Kdor po? zna ^rozote krvavih prevratov, raz* ume, zakaj Cerkev vstajo samo na sebi odklanja in obsoja. Opravičena bramba. Kaj pa, ako vlada zlorablja ob? last ter tepta ljudske pravice in ne poma.Ua. noben svet, noben opo* min nobena prošnja? Naj se dajo katolieani mirno klati kakor krotke ovčice? Sv. Tomaž Akvinski pra* vi: »Priznati moramo, da trinoška vlada ni praviena. Zakaj ona ni usmcrjena na splošno bla.uinjo, tern« vee na korist vladarja . . . Zato iz? podkopavanje take vlade ni v bi? stvu pobuna. Puntar je raje trinog sam, ki pod/Aga v podvrženem ljudstvu spore in povzroea vstaje, da bi bolj varno vladal. Bistvo tri? uoštva je namree v tern, da je ure? jeno na osebno korist predsednika (države) in v škodo naroda.« »Socialna bla.ainja,« je dejal pa? pež Leon XIII., »je za Bo^om v družbi prvi in zadnji socialni za? kon.« Ako tisti, ki so na vladi, tepta jo in uničujejo blaainjo dru? žbe in kljub vsem onominom no? čejo nehati, se lahko ljudstvo proti njim vzdii*ne v obrambo. V takem slueaju nc moremo aovoriti o pun? tu, zakaj ljudstvo are v boj za bla? .üinjo družbe, ki je tcmelj države, se bori za red in pravico nroti ti? stim, ki red in pravico v državi vni? čujejo in s tern državo samo upro* paščajo. V takem primeru je torej boj ljudstva obramba države in pravi puntarji so le vladni oblastni? ki sami. Verska vojna. Zato pravijo mehikanski škofje v že imenovanem pismu povsem pravilno: »Le v t^otovih slu? eajih dovoljujejo ueitclji katoli? škc.aa bo^oslovja, ne sicer puntov, nae pa obrambo z orožjcm proti napadom samodržcev; to pa le te* daj, ako so bila vsa mirna sredstva že izčrpana in se izkazala za brez? uspcšna. Škof.ic niso do sedanjega trenutka priobčili nobene izjave, v kateri bi bilo rečeno, da so raz? mere na Mehikanskem prišle do te toeke.« Iz gornje.aa dokumenta spozna? mo torej, da bi škofje po katoliški morali lahko razijlasiH sledeče: »Proti nasilni in trinoški mehikan? ski vladi so katolieani izčrpali že vsa mirna in zakonita sredstva in zato jim ne preostane dru.Uo kakor, da sc brani jo z orozjem proti nje? nim napadom.« V tern slučaju bi vi? deli po vsej mehikanski državi ka? toliške vernike, kako se borijo z orožjem v roki za svoje pravice. Do takej4a razglasa ni došlo in zato izjavljajo škofje, da se ne ma? rajo »iz nobcne.aa razlo^a vmeša? vati v te probleme, zakaj oni se mora jo držati nad vsako stranko«. Po njihovem mnenju so danasnjeeja spora in neredov krivi tisti, ki »ni? iJ, da ie na.sei v Rimu ob grobu sv. Petra mir in posmrtno cast. Nj. fivetost sv. oče Vam častita, Viis očetovsko blagoslp.vlja in pro.< Srrjin 4. GORIŠKA STRAŽA« si Boi>a, naj bi uslišal Vašo prošnjo in željo, s katero končujete životo; pis sv. bratov, da bi namreč Slova* ncm, ki posnemajo vero in življe« n.je sv. Cirila in Metoda, vera nik? dar nc ujiasnila, temveč da bi za^ svctila tudi njim, ki so sc od njc lcčili, in siccr v tcm smislu, da bi vendar že našli pot k sestrski veri in vesoljni ccrkvcni edinosti. Tako sc bo kajpada z.Uodilo, da bodo vsi, ki jih druži skupno češčenje sve? tih slovanskih anostolov, združeni tudi v cni vcri in v najprisrčncjši l.jubezni.« Tudi preiekt Kon^rc^aciie za vzhodno ccrkev kardinal Sincero jc pisal 17. I. 1927 g. msgr.sju dr.*ju Grivcu pismo, v katercm mu časti* ta h krasni knji^i in izraža željo, naj bi mno<*o pripomo^la k zbliža* nju katoliškctia zapada in pravo* slavne<4a vzhoda. Kaj naj še dodamö tem krasnim bcscdam? v 1. K tej dr. Grivčcvi knjteji sc bo morala »Goriška Straža« še kdaj vrniti. 2. Vsi izobraženci, vse knjižnice in po možnosti vsc slovcnske dru? žine, naj si ncmudoma naroče pre= krasni životopis sv. Cirila in Me= toda. 3. Sad premišljevanja tc knjige mora biti: obnovitcv #orečež4a čcs sčcnja naših vclikih bla^ovestni- kov; poživitev Apostolstva sv. Ci= rila in Mctoda, ki mu je položil te? melje naš svcti škof Slomšek z bra* tovščino sv. Cirila in Mctoda; dclo za zedin.jcn.je vsch slovanskih na* rodov s katoliško Ccrkvi.jo, za ka= tero se prav posebno trudi pisa? tcl.i dr. Grivcc. Tako homo ustre^li tudi eni najs srčncjših želj sedan jesia sv. očeta Pi ja XI., ki s krvavečim srccm in skrbno ljubcznijo zre proti pravo* slavnemu vzhodu ter ^a vabi k cer* kveni edinosti. Oj ta vojaški boben! Pozdrav iz Trentinskega. Po skoro enomeseeni zamudi smo prcjcli iz Trentinskega na* slednje pozdrave naših fantov^vo* jukov: Pozdrave iz Trentinskega poši* ljamo in želimo sreeno novo leto vsem fantom, dekletom, staršem, bratom in sestram. Botf živi vse! j — Sivec Jo/ef, Idcrsko; Rejc Žtc^ fan, Pavsie Henrik, Lepušček A? lojz, Lorn. Listnica uredništva. /. Z., Mednmi: Vase^a dopisa ne razumemo toeno in se nam tudi zdi, da se tiee vprašanja, ki bi raz^re* lo samo nove prepire v vasi, zato smo aa za sedaj odložili. Poročajte nam bolj pedrobno. A. M., Vrtojba: Vprašanje ali je krt koristen ali ne je sporno. Ker Vam dotienih lovcev na krte ne moremo poslati — ne poznamo jih namreč, — bi Vas prosili, da nam napišete kratek dopis, v katcrem navedete razlo^e, ki govore proti krtu. Prijatelji krtov se bodo ^otovo oglasili s protidokazi in na ta naein bomo prišli najprej na jasno. Po? zdravljeni. Listnica Kmečkesdelavske zveze in Političnega društva »Edinpsti« v Gorici. ,-,,./, 1. Skok Josip, Pevma W: Zgla* site se ob priliki v tajništvu. 2. Makovec Filip, Bnmica 19: Vaše prošnje ni v Rimu. Morali bi dokazati, da ste pravoeasno vložili prošnjo. Če morete to dokazati, zglasite se v tajnistvu ob priliki, da zamoremo ponovno posredovati v Rimu. 3. Kobal Anton, Budanje 84: Va* še prošnjc ni mogoee rešiti, ker manjka še vedno izjava tržaške^a zupanstva, da je sin umrl radi služ* be v vojni. Čc imate opravilo v Trstu, pojdite na županstvo in za? htevajie da odpošlje pokojninski komisiji v Rim dokument, ki <4a je .zahtevala. Ce ne morete sami tega storiti, odgovorite nam, na kar bo* mo mi posrcdovali. 4. Poljšuk Karl, Smurje 139: Med tem ste morali že dobiti poziv, da se predstavite osebno zdravniški komisiji v Rimu. 5. Sebastjan Karura, Kromberg št. 15: Tudi iz Rima smo prcjeli de* de Vašcga rekurza odgovor. Zahte* vajo od nas isto izjavo zupanstva ki smo jo že mi zahtevali od Vas. Potrebna bi blla naslednja izjava zupanstva: Invalid G. K. je vložil pri žnpanstvu tega in tega dne re* kurz za Corte dei Conti, ki je bil protokoliran pri županstvu pod šte* vilko X in ki je bil odposlan v Rim dne . . . Iz te izjave bi bilo razvid* no, da ste Vi pravoeasno vložili pri županstvu rekurz in da je žu* panstvo krivo, ker ste rok zamu* dili. 6. Kobal Fr. Goče št. 75: Vam je bila priznana pokojnina žc z odlo* kom od 2. febr. 1925 St. 24252; pri* znana Vam je bila naslednja pokoj* nina: letnih'lir 1250 + 300 od 1. oktobra 1921 dalje in lir 1242 + 825 od 1. julija 1923 dälje. Ce niste dobili šc denarja, bo treba posre* dovati pri zakladnem nadzorništvu v Vidmu. Sporoeite nam, če ne prejemate še denarja, na kar bomo posredovali v Vidmu. 7. H. Fr. Borjana: V smislu okrožnice finančnei^a ministerstva morate tudi Vi položiti kavcijo in zaprositi za trgovsko licenco. 8. Barbo Anton, Ratc/.evo Brdo: V zadevi Vaših varovancev bo taj* ništvo posredovalo v Rimu. 9. Hub. Franc, Bovec: V zadevi Vaše vojne odškodnine Vam ne moremo še nič konkretnega od.^o* voriti, ker prašanje še ni dovolj pojasnjcno. 10. Miklavič Alojzij, Idrsko: Vašo zadevo smo izročili Zadruž* ni zvezi, ker spada v njen delokrog. V kratkem dobite od Zveze odt^o* vor. 11. Vilar A., Vipavn: Treba je vložiti prošnjo pri kr. kvesturi v Gorici na kolkovanem papirju 3 lir; prej pa si morate priskrbeti od »Casellario Centrale per gli stra« nieri prcsso la Cancelleria del Tri* bunale Civile e Penale di Roma« kazen^ki list. 12. Greg. S., Prestronek, Sv. Ivan: Prošnje za pokojnino nc more več napraviti, ker je rok žc davno pre* tekel. Pač pa lahko napravi prošnjo, da se mu prizna odškodnina za do* bo intcrnacije Prošnjo z vsemi dokumenti naj vloži pri finanencm mnisterstvu. Če nam pošlje vse po* trebne podatke in dokumente, lah* ko napravi podpisano tajništvo prošnjo. Tnjništvo. OBNOVITE TAKOJ NAROCs NINO, DA VAM NE BO U* STAVUENA »GOR. STRAŽA«! Darovi. Za »Slovensko sirotišee«: I. B. v A. 10 L; A. F. 10L. — Srena hvala! Kmetija na prodaj! 17 johov zemljc, nekaj manj kot polovica gozda, ostalo njive in se* nožeti, na lepem solnenem kraju, 20 minut od velike ceste, na hribu, a ne prevee strmo. Redijo se lahko 3—4 glave živine. Hiša in vse go* spodarsko poslopje zelo praktieno urejeno, sposobno tudi za manjšo obrt, posebno za krčmo ali letovi* ščarje; lep razgled po okolici. Gozd blizu, gnoj in drva se lahko spelje* jo, tudi voda. Cena 22.000 L, zra* ven še mnoi»o inventarja: poljsko in gospodarsko orodje, gnoj, vozi* eck za vodo, na željo se pusti tudi slamoreznica. Plaeilni pogoji zelo ugodni. — Lepa, redka prilika! — Kdor ima denar, ga naloži najbolj varno, ker nc bo imel zgube radi snrcmembe valute! Pojasnila inte* resentom daje Toinaž ^uligoj, CA> ginj, p. Volzana — Tolmino. Preklic.*) Podpisana Kolenc Marija živ. Antona, Lokovec St. 94, preklicu* jem neopravieenc govorice, katere scm ponavljala napram Humarju Leopoldu iz Lokovca St. 123. Lokovec, dne 17. I. 1927. Kolenc Marija. *) Za članke pod tern lmslovom odgovarja urednistvo samo v toliko, kolikor zahteva zakon. Razpis službe. Kmetijsko društvo v St. Petru pri Gorici razpisuie službo gostilni* čarja. Rok do 4. febr. t. 1. Ponudbe ustmene ali pismene na odbor dm* štva, St. Peter pri Gorici. To je znamka, ki je natisnjena na Vi kg zavojih izbornih testenin PEKATETE. Zahtevaj vedno le testenine s to znamko! Urnik vlakov v Gorici. Cilavni (južni) kolodvor. l'rihod iz Vidma: potniški vlak ob 6.02; hrzi 7.51; dir. 9.41; 12.54; brzi 16.14; potn. 18.16; dir. 18.41; brzi 2103 Iz Trsta: brzi ob 7.18; dir. 8.12; brzi 10.32; dir. 14.23; dir. 16.22; dir. 19.01; potn. 21.12. Iz Ajdovščine: mcšani ob 6.00; mcš. 12.32; ' potn. 18.30. Odhod v Vidcm: potn. ob 6.06; brzi J 7.22; dir. 8.15; brzi 10.25; brzi 14.28; dir. 16.27; dir. 19.10; potn. 21.20. V Trst: potn. ob 6.08; brzi 7.29; dir. 10.15; dir. 13.02; brzi 16.23; dir. 18.42; brzi 21.13. V Ajdovščino: meš. ob 7.57; potn. 13.05; mcs. 19.35. Sevcrni kolodvor (na Blancah). I'rihod iz Podbrda: potn. ob 6.40; dir. 3 0.01; brzi 13.22; potn. 18.40; dir. 20.55. Iz Trsta: dir. ob 7.48; potn. 8.47; brzi 14.03; dir. 19.14; potn. 20.40. Odhod v Podbrdo: dir. ob 7.56; potn. 8.53; brzi 14.08; potn. 17.10; dir. 19.22. V Trst: potn. ob 5.17; dir. 10.09; brzi 13.30; potn. 19.21; dir. 21.03. Izrcžite in prilepitc! Ferdinand Škerlj, Vrhpolje 66 (Vcrpogliano) ima vee tisoe ceplje- nih trt, kakor rizling, ribola, zelen, žlahtnina, klarenca, pinela i. dr. — Cepljenke so prvovrstne. — Cena po dogovoru. Lloyd Sabaudo. Prihodnje vožnie: v Severno Ameriko: »Conte Rosso« 11. 2. 1927. »Conte Biancamano« 1. 3. 1927. Iz Genove v Njujork v 9. dneh; v Južno Ameriko: »Principessa Giovanna« 29. 1. 1927. »Principe Udine« 10. 2. 1927. »Conte Verde« 17. 2. 1927. »Principessa Maria« 2. 3. 1927. Iz Genove v Buenos Avres %' 131/2 dneh. v Avstralijo: »Re d' Italia« 25. 2. 1927. Intannacije daje in sprejenia pred- naročila na vozne listke za^topnik t\ Rosich. Qorka. Via Contavalle št. 4. Krtove kože kupuje W. Windspach Gorica - Via Carducci 6 Na željo daja pojasnila in preskrbuje pasti. Plačam najvišje cene za kože lisic, podlasic, kun, zajcev, mačk, krtov, veveric, jazbecev itd. itd. Prodajam PASTI in POSEBNO MESO za lov na divjačino. Delavnica za strojenje in barvanje Nihče nima pravice kupovati zame WALTER WINDSPACH GORICA - Via Carducci 6 - GORICA Pozor t\& izpremenjeni naslovl PODRUŽNICA Ljubljonshe kreditne bonte y Gorici Corso Verdi „Trgovski Dom" Telefon številka 50 Brzojavni naslov: Ljubljanska banka DlnTmflMjtm CßlltrSlB LjUBLjßnP Din. m'oW.OOO Podružnice : Brežice, Celje, Črnomelj, Kranj, Maribor, Metkovič Novi Sad, Ptuj, Sarajevo, Split, Trst.' -- Agencije: Logatec. Vloge na knjižice po 4% Vloge v tekočem računu lir ali dinarjev, (najugodnejše obrestne mere). Nakup valut, čekov, deviz in obligacij vojne odškod- nine (bonov) po najugodnejših cenah. Nakazila v tu- in inozemstvo. Borzni in ostali baneni posli.