NA OBISKU PRI MILIČNIKIH POSTAJE MILICE HORJUL Manj klasičnih kaznivih dejanj, varnost na cesti pa še šepa Po letu 1988, ko so obravnavali visoko število kaznivih dejanj, so lani miličniki s postaje milice Horjul vsaj na nekaterih področjih kriminalitete imeli manj dela. Števi-lo klasičnih kaznivih dejanj je s 84 (v letu 1988) zdrknilo na 72 ali kar za 14,3 odstotka, pri čemer pa so žal še vedno močno izstopala kazniva dejanja velike tatvine, predvsem vlomov (največ v vikende in stanovanjske hi-še). Teh so zabeležili 45. Občutno manj pa je bilo manj-ših tatvin, saj so jih obravnavali le 7. Razmeroma visoko število tovrstnih kaznivih dejanj kaže na to, da so krajani še vedno precej brezbrižni do svoje imovine, predvsem pa, kot je posebej opozorii komandir PM Horjul Sašo Sraj, ne obveščajo miličnikov 0 sumljivih Ijudeh, ki se potikajo po vaseh. »Sodelovanje z občani žal še vedno ni takšno, kot bi moralo biti; ljudje sezganejo šele tedaj, ko so sami prizadeti,« pravi Sašo Šraj. Manj preglavic imajo fantje z oddelka milice Horjul (zdaj jih je 5) z mladino. Kazniva dejanja mladoletnikov so bila lani v primerjavi z letom poprej v upadu, ali, kot je dejal komandir oddelka, sploh niso bila omembe vred-na. Zanimivo je, da so se celo v horjulskem disku, ki je bil še ne tako davno žarišče izgredov, ohladile pretepaške in razgrajaške strasti. V statističnem predalu PM Horjul za leto 1989 imajo nadalje 1 kaznivo dejanje hude telesne poškodbe (iz malomarnosti), 3 goljufije, 3 primere poškodovanja tuje lastnine, 1 kaznivodejanjeprikrivanjakaznivegadejanja, 1 odvzem osebnega avtomobila in 11 primerov gozdne tatvine. Samomore so zabeležili 3. pa 1 poskus samomo-ra in 1 lažjo nezgodo pri delu. Najdenih je bilo tudi 5 ročnih bomb - paradajzeric, 60 nabojev kalibra 6,5 milimetra in 90 nabojev za mavzerico. V vsem letu pa so obravnavali le dva požara (iz malomarnosti - pri kurje-nju trave), kjer pa je bilo občutno manj materialne škode kot v prejšnjih letih. Kršitev javnega reda in miru je bilo 50, od katerih so 36 kršiteljev poslali sodniku za prekrške. Daleč največ tovrstnih izgredov so zabeležili na domovih (predvsemm tatn, kjer kraljuje alkohol), medtem ko je bilo na primer pretepanje na javnem kraju šele na četrtem mestu. Kaže, da organizatorji javnih prireditev (veselic ipd.) poslej bolje skrbijo za varnost. Raziskanost vseh kaznivih de-janj v preteklem letu je bila 42,8 odstotna, kar je nekoli-ko slabše kot leto poprej, pa čeprav je bilo tedaj več prekrškov. Pomanjkljiva prometna varnost Kljub poostrenemu nadzoru, rednim kontrolam in akciji - 10 odstotkov, prometna varnost tudi na območiu. ki ga Iz arhiva PM Horjul: prevmjeni avtobus nad Vrzdencem, ki je terjal eno človeško življenje (foto: B. Vrhovec). pokrivajo horjulski miličniki še vedno ni takšna kot bi morala biti. Horjulski miličniki so lani napisali kar 383 predlogov sodniku za prekrške, kar je za kakih 120 več kot v letu 1988. Na cestah KS Horjul. Polhov Gradec, Dobrova in Črni vrh so zabeležili 74 prometnih nesreč, od katerih se je 1 končala s smrtnim izzidom, 4 s hujšimi poškodbami, 11 z lahkimi telesnimi poškodbami, preo-stale pa le z večjo ali manjšo gmotno škodo. Na ,črni listi' nezgod vodi KS Dobrova s 35 prometnimi nesrečami, na območju KS Polhov Gradec so jih zabeležili 22, v Horju-lu 15,najmanjpanaČrnemvrhu — le 2. Presenetljivo je, da lani ni bilo večjih nezgod v Razorju, kjer so prometne nesreče v prejšnjih letih terjale celo več smrtnih žrtev. Večjo prometno varnosl na tem nevarnem cestnem vo-¦ zlišču gre bržčas pripisati boljši prometni signalizaciji, pa tudi pogostejšim miličniškim radarskim kontrolam. Horjulski miličniki so v lanskem letu poslali kar 151 voznikov brez dovoljenja k sodniku za prekrške, napisali so 79 pisnih opozoril za manjše kršitve, izterjali 278 denarnih kazni, pri 43 voznikih pa so (pri rednih kontro-lah) odkrili, da so vozili pod vplivom alkohola. Precej manj pa je bilo v primerjavi s prejšnjimi leti voženj brez vozniškega dovoljenja, kar pripisujejo dejstvu, da se vse več mladih odloča za vozniške izpite. S prometnim pod-mladkom horjulski miličniki tudi sicer dobro sodelujejo: lani so (v sodelovanju s šolami) denimo znova opravili kontrolo brehhibnosti koles, vsako leto pa redno pripra-vijo tudi srečanje s starši, kjer jih opozorijo na razne nevarne pasti in druge nevšečnosti na cesti, s katerimi se srečujejo njihovi otroci. BRANKO VRHOVEC