Jaslice in božično drevo. VeCkrat se je že stavilo vprašanje: kaj najsteri sad in je njcga listje zdravjc naro- je boljše, jaslice, ali božično drevo? dom.« Tudi prerok Ecehicl (47, 12) govori o Težko je na to vprašanje toCno odgovoriti. tem drevesu in pravi o njem, da »listje nc 1 flko pomislimo na to, kaj je Jezus zapustil bo z njcga odlctelo in njega sad nebopošel«, * in sprejel, ko je prišel na svet, bomo go- da »bo njegov sad za živcž in njegovo perje tovo prisodili prednost jaslicam; ako pa mi- za zdravilo« Drevo življenja je naš Zve- slimo na to, kaj nam je prinesel in po- ličar. Niegovi sadovi in iisti so brezšteviine, daril.se bomo odločili za božično drevesce. za vse potrebe zadostne, zdravilne in krep- ,^^_ Jaslice nas živo spominjajo na genljive čalne milosti Kristusovega odrešenja; posve- ^^M okoliščine Jczusovega prihoda na svet. Za- CujoCa milost božja in dejanske milosti, sveti ^^M četnik jaslicara je sv. Frančišek flsiški, ki zakraraenti in zakramentali in vse druge do- ^^M jih je prvi napravil v veliki mcri v nekem brote, ki nam jih nudi sv. katoliška Cerkev, ^^M gozdiču. Ta svetnik je imel posebno v Cislih in slednjič večno zveliCanje v nebesih. ^H uboštvo in ponižnost. Zato je to najbolj ga- Božično drevo nas spominja onega dre- ^^J nilo njegovo bogoljubno srce, ker se je Jezus vesa v raju, ki je imelo princsti srečo in ^^M tako neizmerno ponižal, da je zapustil nebeš- blagor vsemu človeštvu, pa je po krivdi naših ^^H ko veličastvo in prišcl na svet, pa da je bil prvih staršev prineslo le gorje in bridkost. ^^B njegov prihod tako silno preprost in ponižen. Zato pa božkno drevo še bolj obrača naše ^^H Kar ima otrok najubožnejših staršev — svojo misli na drevo svetega križa, ki je na -^^H otroško posteljico, zibelko — tega Sin božji njem Jezus zaslužil vse darove božje milosti, ^^M ni imel. Jasli so bile njegova zibelka in nje- ki natn jih prav lepo prcdočujejo lučice in ^^M govo stanovanje — pastirski hlevček, oboje raznovrstna okusna in sladka darila, ki visc ^^M tuja lastninal In to v mrzlem zimskem času! po vejah. ^^M Ubožni in preprosti pastirji so bili njegovi Da se nam še bolj razjasni ta pomen, ^^M prvi znanci, prvi prijatelji. se večkrat razobesijo po drevesu še razni ^^^M Pač so jaslice pretresljiva pridiga o kr- verski predmeti n. pr.: križ, kelih, evangelijska ^^H ščanski ponižnosti in skromnosti, pa obenem knjiga, tri božje čcdnosti, oko božje, cerkvica ^^H tudio veseli zadovoljnosti, ki jo naznanja nc- itd. Nikakor pa ne kaže razobcšati na bo- ^^M bcška svetloba in angelsko petje. Božje Dete žičnem drevesu takih reči, ki niso v nobeni ^^M trpi, a trpi veselo, ker samo hoče tako. Kako zvezi s sveto vero ali so celo stnešne. I^^M lepo se da razlagati pri jaslicah najimenit- S tem pojasnilom, upam, je tudi že re- ^^fl nejši nauk krščanskega življenja: zataje- šeno moje prvotno vprašanje. Sodba nemore ^^B vanje samega sebe! Brez zatajevanja se biti drugačna kot ta: oboje — jaslice in dre- ^^H nihCe ne more obvarovati greha, brez zataje- vesce — je vsako po svoje dobro, je izvrstno ^^M vanja si nihče ne more pridobiti čednosti, sredstvo, da sg mlada srca ogrejejo za božje .^^| nc more nihče naprcdovati v dobrem. Prvi Dcte. Zato naj napravijo v vsaki družini, kjer ^^M nauk božjega Detcta v jaslicah je opomin: je le možno, oboje. Vsaj skromne jaslice si ,^H »Kdor hoče priti za. mano, naj zataji lahko napravi vsaka družina, naj bo še tako ]^H samega sebe!« revna. Saj ravno ubožnim in trpečitn so ja- ^H Božično drevo nam pa razjssnjuje milosti slice velika tolažba. ^^M in-dobrote, ki nam jih je prinesel božji Zve- Poglavitna reč pa, bodisi pri jaslicah ali ^^M liCar na zemljo. To drevo potneni Kristusa. pred božičnim drevesom, je poieg pouka ^^M Sv. Janez govori v skrivnem razodetju goreča molitev in pobožno pevanje svetih ^^M (22, 2) o »drevesu živ) jenja, ki rodidva- pestni. ^^M