iLoLu iw’k? ihvst s-^.0|t|. •G-M LOTCVflSNV- Šolsko glasilo učencev OŠ Ljudski vrt Ptuj Številka: 2 Letnik: 13 Šolsko leto: 2009/2010 Mentor: David Bedrač Oblikovanje: Matej Sužnik Urednici: Eva Štefanec, Ana Zemljič Uredniški odbor: Žan Bukvič, Katja Cajn ko, Tristjan Duh, Maja Pavlič Fotografije: Foto video krožek Naklada: 600 izvodov Izdano: marec 2010 DRAGA BRALKA, DRAGI BRALEC LOKVANJA! Napočil je čas za novo številko Lokvanja, v kateri vam bomo predstavili veliko zanimivih vsebin. Tako smo v tej številki k pogovoru povabili gospo Boža Papež in gospo Karmen Mlakar, namestnici ravnateljice. Odgovorili sta nam na zelo zanimiva vprašanja; kar boste lahko prebrali na straneh našega Lokvanja. \ Seveda pa ne smemo pozabiti; da je v petek, 12. marca, potekal dih šole. Učenci od 1. do 9. razreda smo pripravili različne, zelo zanimive projekte, ki so bili povezani z osrednjo terho Otroci sveta. V tistem tednu -•pa so potekale tudi razne prireditve. V, j iv, -■pa so potekale tudi razne prireditve, ponedeljek smo imeli predstavitve pokli^^p, saj so se na naše povabilo odzvali številni zunanji sodelavci in starši naših učencevjd so predstavili različne poklice. V torek in sredo sta potekala potopisna večera, ko smo skupaj z gosti potovali po različnih koncih sveta in se seznanjali z življenjem drugod. Tako je potekal teden zanimivih šolskih dejavnosti. Učenci 6. razredov naše in podružnične šole Grajena so se odpravili v zimsko šolo v naravi na Tri kralje, kjer so se imeli zelo lepo, nazaj pa so se vrnili polni zanimivih izkušenj. Ne moremo tudi mimo gradnje naše telovadnice", ki hitro napreduje in že si lahko predstavljamo, kakšna bo videti, ko bo pripravljena, da stopimo vanjo. Komaj čakamo! Ogledali pa smo si lahko tudi maketo dvorišča, ki so ga posebej za to zasnovali naši ’učeqci pod mentorskim vodstvom učitelja Mirana Petka. ■ ^ yk ^ Skratka: tudi v teh mešlcih je na šoli brbotalo od življenja, zamisli in hcttihi znanji a vsega, kar je v tej številki, vam ne bova izdali, da si boste še toliko bolj želeli prebrati ta pomladili V* Lokvanj. v** Želitfcfvam veliko užitkov ob branju! • TJ ■ Vi Katja Cajn ko in Maja Pavlič, 7. c Iz vsebine: IMELI SMO DAN SOLE........................2 INTERVJU....................vžf;.::'......6 KULTURNE STRANI.........tl...............9 ŠPORTNE STRANI ....!...............*.....12 I 16' EKOSTRANI. OBISK...............,(0|. dH9 TEHNIŠKI DAN........... Evropska prestolnica kulture 2012 mELi smo dah šole OS Ljudski vrt je 12. marca praznovala 52. rojstni dan. Ves drugi teden v mesecu marcu je bil praznično obarvan. Učenci so skupaj z mentorji ustvarjali na temo Otroci sveta. Zvrstile so se različne delavnice, razstave, nastopi in predstavitve s potopisi - bile so odlično obiskane. Jožica Kozel "V PSTePISMI VEČER V okviru tedna dejavnosti so učenci 5. in 6. razredov pripravili poseben potopisni večer o Švedski, Švici in Portugalski. Pri tem sta jim pomagali dve gostji - naša učiteljica Mateja Kelner, ki je nekaj let poučevala v Švici, in Lilia Canario iz Portugalske, ki opravlja prostovoljno delo v CID-u. Najslajša je bila pogostitev s pecivom, ki so ga pripravili učenci skupaj z gostjama: portugalski vzdihljaji, švedska pita in čokoladni fondu. Simona Hajnal, Vanja Zebec Drevenšek in Darija Erbus PO UKRAJINSKO! Na dan šole, v petek, smo se v šoli zbrali eno uro pred pričetkom predstavitve v učilnici 101. Najprej se je pred polno učilnico gledalcev predstavil 6. a razred s polurnim pevskim in plesnim programom z naslovom Ples in glasba za sprostitev. Nato je sledil naš nastop. Vsi smo bili že nervozni. Za začetek smo predstavili posebnosti Ukrajine preko računalniškega panoja, kjer smo s sliko in besedilom podali najzanimivejše podatke. Učenke Eva, Ema in Petra so povezovale program. Sošolka Sofija iz Ukrajine se je najprej predstavila in poudarila, kako lepo smo jo sprejeli na naši šoli, da se med nami zelo dobro počuti in da je ponosna, da je učenka naše šole. Naša Špela je na klavir zaigrala Ukrajinsko etudo, sošolec Matic pa je na violino zaigral skladbo Rajanje. Sledil je moj nastop s Sofijo. Zapeli sva pesem Žerjav; jaz v slovenščini, Sofija pa v ukrajinščini. Spremljala naju je gospa Jerneja Bombek. Vrhunec programa je bila ukrajinska pesem celega razreda. pri kateri smo veselo mahali z ukrajinskimi zastavicami. Zadovoljni smo bili s prvo predstavitvijo. Čakali smo na drugo ... Takrat sta se nam pridružila župan dr. Štefan Čelan in gospa ravnateljica. Predstavili smo del programa in zelo sta bila navdušena. Tudi mi smo bili počaščeni, da nam je prisluhnil župan. Za nami je bil že 52. dan šole. Domov smo odšli z lepimi občutki. Deja Milošič, 6. b C POKLICIH IZ PRVE ROKE Vsako leto v mesecu marcu se znajdejo učenci 9. razredov pred pomembno odločitvijo, saj se morajo odločiti za nadaljnje šolanje, ki jih pripelje do zaželenega poklica. Ena izmed dejavnosti, s katero se želi učencem pomagati pri izbiri ustrezne poklicne poti, je tudi vsakoletna predstavitev poklicev, ki jo v okviru dejavnosti ob dnevu šole organizira svetovalna delavka Darija Erbus. V ponedeljek, 8. 3. 2010, so se učenci od 5. do 8. razreda udeležili predstavitve tistega poklica, ki jih je najbolj zanimal. Na predstavitvah so dobili tudi odgovore na številna vprašanja, med katerimi je bilo zelo pogosto tisto o višini zaslužka. Sicer pa so prijazni sogovorniki spregovorili o tem, zakaj so si izbrali določen poklic, kakšne šole in sposobnosti so potrebne, kakšno je delo, ki ga opravljajo; pa tudi različnih zanimivosti, vezanih na določen poklic oziroma dejavnosti, v katerih so zaposleni, ni manjkalo. Predstavili so se nam: medicinska sestra Stanka Šošter prodajalec - mesar Damjan Petrovič fotograf Robert Tetičkovič bančni uslužbenki Mateja Majcen in Anica Nedeljko medicinska sestra Irena Filipič frizerka Barbara Gabrovec pravnica Anja Škrk vzgojiteljica Lidija Šošter radijski voditelj Miha Masten livar Milan Ciglar arhivarka Marija Hernja Masten novinarka Milena Turk univ. dipl. psihologinja Sonja Kolenko univ. dipl. inž. gradbeništva Brane Kmetec turistična delavka Nadja Kmetec Vsem se zahvaljujemo za sodelovanje. Kaj so o predstavitvah povedali devetošolci? Luka Haložan: Danes je pravo precej popularno, zato sem z zanimanjem prisluhnil ge. Aniti Škrk, ki nam je predstavila šolanje in delo pravnika, ki ima možnosti zaposlitve v sodstvu, odvetništvu, na notariatih in še marsikje. Pogovarjali smo se tudi o aktualnih primerih, ki jih poznamo iz medijev. Vid Vedlin: Turistična delavka Nadja Kmetec, ki je animatorka v Grand hotelu Primus na Ptuju, mora na različne načine spodbuditi goste za kulturne, športne in druge aktivnosti. Tudi nas je razveselila s praktičnimi darilci. Lea Lah: Zanima me novinarstvo, zato sem se udeležila predstavitve tega poklica. Spoznala sem go. Mileno Turk, novinarko in glavno urednico mesečnika Ptujčan. Predstavila je nastajanje Ptujčana od začetnih novic do končne izdaje. Govorila je o dobrih in slabih straneh novinarstva in urednikovanja. Menim, da nas je navdušila za to delo in da se bo marsikdo izmed nas odločil za ta privlačen in ustvarjalen poklic. Novinarski krožek eraeci sveta V petek, 12. 3. 2010, smo pripravili razstavo. Pred tem smo se veliko pripravljali. Izdelovali smo punčke iz cunj, plakate, veliko smo brali o različnih državah in se učili pesmi ter plesov po svetu. Na razstavi sem posvojila punčko iz Norveške. Ogledala sem si tudi razstave iz drugih razredov. Danes sem v šoli dobila svojo punčko. Tisti, ki jo je izdelal, ji je dal ime Katja. To mi je bilo zelo všeč. Ko sem posvojila punčko, sem enemu otroku v nerazvitih deželah zagotovila cepljenje proti šestim nalezljivim boleznim. Katja Bezjak, 3. c MAKETA SeLSKEGA »VGRIŠČA S F6NTAN® (FerezGCBBA) Tako se je vse začelo ... najprej z idejo! Ideje in pobude so soustvarjali 6. razredi, skupaj s skupino učencev 9. razredov ... Potrebno je bilo vložiti veliko natančnosti in svojega prostega časa. Ampak v slogi je moč in tudi rezultati. B Obiskali so nas tudi gradbeniki ter gospa ravnateljica. Maketo smo z veseljem predstavili tudi ob dnevu naše šole. Matjaž Čuš, 8. b m IITGEBVati V tokratni rubriki Intervju smo se mladi uredniki šolskega časopisa Lokvanj odločili, da vam predstavimo delo obeh namestnic ravnateljice, to je gospe Bože Papež in gospe Karmen Mlakar. Povprašali smo ju, kako izgleda njun delovni dan, povedali pa sta še veliko drugih zanimivosti o svojem delu. mVEgVdtt Z ©SSPS KARMEN MLAKAR Vsak dan pa se najdejo tudi dejavnosti, ki izhajajo iz tega, da me za kakšno stvar potrebujejo učitelji in podobno. 2. KATERE SO VAŠE OBVEZNOSTI, KI JIH IMATE KOT NAMESTNICA RAVNATELJICE? Ob že omenjenih »pisarniških obveznostih« in pouku sem odgovorna tudi za potek in izvedbo NPZ-jev, kar je celoletno delo. 1. KAKO POTEKA VAŠ DELOVNI DAN? Najprej zjutraj pri tajnici preverim, če morda kdo od učiteljev manjka in za ure tistih, ki manjkajo, pripravim ustrezno nadomeščanje, da pouk teče nemoteno. Sledi kratek sestanek z gospo ravnateljico, na katerem se dogovorimo, kaj se bo v določenem dnevu počelo. Sicer pa imam ob pouku še ostale, vsakodnevne obveznosti. Med te sodi tudi pisarniško delo, kjer pripravljam morebitna nadomeščanja, določam sezname učiteljev, ki spremljajo kakšno od zunanjih aktivnosti in še vrsto drugih reči. Odgovorna sem tudi za koordiniranje in naročanje šolskih prevozov ob aktivnostih, kot so izleti, športni dnevi in tekmovanja. Včasih moram nadomeščati ravnateljico, kadar se sama zaradi objektivnih razlogov kake od prireditev ali podobnega ne more udeležiti. K mojemu delu sodi tudi naročanje oz. izvedba Javnega razpisa za naročanje prehrane, kar mi vzame veliko časa. Tudi sicer skrbim za izvedbo nekaterih večjih nakupov, ki se vršijo preko javnih naročil. Bila sem zadolžena tudi, da sem koordinarala zasedenost šolske telovadnice in sklepala pogodbe s tistimi, ki so jo uporabljali. 3. KAKO STE POSTALI MAMESTMCA? Pomočnik ravnatelja mora izpolnjevati enake pogoje kot ravnatelj, torej mora imeti končano fakulteto in šolo za ravnatelje. Na to mesto sem prišla pred enajstimi leti. Prejšnji pomočnik je šel na drugo delovno mesto, zato se je to sprostilo. Ker sem imela težave z glasilkami, mi je to delo zelo ustrezalo. 4. ALI JE DELO NAMESTNICE NAPORNO? Ni toliko naporno, je pa včasih neprijetno, ker učitelji pričakujejo eno, zakonodaja pa jim narekuje drugo, zato jim je potrebno kaj pojasnjevati, da vzgojni proces normalno teče. Veliko pa je tudi dela, ki ga marsikdo ne pozna in zato tudi - po mojem - ne zna vrednotiti. 5. STE TUDI UČITELJICA ZGODOVINE. ČE BI MORALI DATI NA TEHTNICO -KATERI DEL VAŠE SLUŽBE VAM JE LJUBŠI? To sta dve precej drugačni službi. Delo z učenci imam zelo rada. Z njimi mi je zelo prijetno. Tu, v pisarni, pa je delo nekoliko drugače zastavljeno. Pravzaprav bi se težko opredelila za eno ali drugo - oboje mi namreč predstavlja izziv. Pa vendar bi se tehtnica nagnila v smer neposrednega dela z učenci. INTERVdti Z GCSPC BGŽG PAPEŽ 1. KAKO SE ZAČNE VAŠ DELOVNI DAN? Začne se že zgodaj zjutraj, ko odklenem omaro z dnevniki, jo pregledam, da je vse v redu, prižgem fotokopirne stroje, spijem jutranjo kavo, potem pa pričnem z aktivnostmi, ki so za tisti dan predvidene. Najprej preverim, kaj so mi morebiti napisale čistilke v zvezi s čiščenjem v preteklem dnevu, ali je morda kaj, kar mora hišnik urediti in popraviti, in če so prostori pripravljeni za nemoteni pouk. 2. KATERE SO VAŠE OBVEZNOSTI? Ob vsem tem, da delam v pisarni kot namestnica, je še veliko drugih zadolžitev in obveznosti. Tako tudi poučujem gospodinjstvo v petih razredih, izvajam pa tudi dopolnilni oz. dodatni pouk v četrtih razredih. Odgovorna sem tudi za nabavo učnih pripomočkov, čistil, papirnatih brisač, za razna popravila na šoli, nabavo šolskega pohištva, sanacijo in odpravo napak v prostorih šole itd. Skrbim za pregled nad delom hišnika in čistilk, moja obveznost pa je tudi skrb, da so prostori ustrezno opremljeni, čisti in primerni za pouk. V moje delovne obveznosti spadajo še šolski avtobusi - pravočasno prihajanje le-teh in morebitne spremembe voženj. Odgovorna sem za prometno-varnostni načrt. V preteklem letu sem imela tudi veliko dela pri izvajanju načrtov za ukrepe ob pandemski gripi. Name se učitelji obračajo, kadar je potrebno pripraviti kakšno od učilnic ali drugih prostorov ob raznih seminarjih, roditeljskih sestankih in prireditvah. Odgovorna sem še za pripravo in izvedbo inventure na šoli, veliko let pa že pišem šolsko kroniko. 3. MORATE KAJ ZA SLUŽBO POSTORITI TUDI DOMA? Seveda, velikokrat! Še posebej, kadar kdo od učiteljev zboli. Takrat je potrebno za njihove učence od prvega do petega razreda poskrbeti, da jih nadomesti drug učitelj. Tako je tudi v primeru odsotnosti učiteljev 4. ZNANI STE PO ŠTEVILNIH PROJEKTIH V ZVEZI S PROMETOM. NAM JIH LAHKO PREDSTAVITE? Teh projektov je bilo zelo veliko. Najodmevnejši in najdlje trajajoč je projekt Connect, ki se odvija že tri leta v sodelovanju s Fakulteto za gradbeništvo Maribor. Vključeni smo tudi v številne evropske projekte, kot so: Evropski teden mobilnosti, Ulice otrokom. Svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč. Vse te projekte izvajamo pod okriljem SPV MO Ptuj, katerega članica sem že drugi mandat. Vključili smo se še v projekt Za varnost otrok, v sodelovanju z Goodyjerjem smo opremili učence prve triade z odsevnimi brezrokavniki. Veliko delamo na tem, da so otroci v prometu varni. Sodelujemo s policijo in Svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu MO Ptuj. podaljšanega bivanja ali kakršne koli menjave oz. odsotnosti čistilke, hišnika. Takrat kličem kar od doma, tako dolgo, da najdem nekoga, ki bo naslednji dan manjkajočega delavca nadomestil. 5. KAKO JE POSKRBUENO ZA VARNOST V PROMETU PRI NAŠIH UČENCIH? Naši učenci prihajajo v šolo na različne načine. Sama največ pozornosti posvetim tem, ki se pripeljejo s šolskimi avtobusi. Da bi bilo na avtobusnih postajališčih in na avtobusu vse v redu, smo sprejeli pravila, ki jih morajo učenci upoštevati. Izdelali smo tudi prometno-varnostni načrt, v katerem so zapisane vse prometne vsebine. Učenci morajo le-te poznati in upoštevati. Je pa seveda od učenca do učenca različno, koliko in kako pravila upoštevajo. Pomembno je tudi opozoriti na učence, ki prihajajo v šolo z motornimi kolesi. Te še posebej opozarjamo na varni prihod v šolo, seznanjamo pa jih tudi z ekološkimi vidiki prometa. Pogovarjale so se: Katja Cajnko, Eva Štefanec in Ana Zemljič, 7. c mnamt&m stusahi KAU UE NOVEGA V ŠOLSKI KNU1ŽNICI? V letošnjem šolskem letu se je v šolski knjižnici zgodilo veliko novih stvari. Začela sta delovati knjižničarski krožek, v katerega se lahko včlanijo učenci od 4. do 9. razreda, in angleški debatni klub, v katerega se lahko včlanijo učenci od 7. do 9. razreda. Člani knjižničarskega krožka se v knjižnici dobivamo vsako sredo od 13.00 do 13.45, kjer se pogovarjamo o prebranih knjigah, sestavljamo knjižne uganke, pomagamo knjižničarki pri pospravljanju polic in pripravi razstav ter pomagamo mlajšim učencem pri izbiri knjig. Vsi člani krožka smo seveda tudi navdušeni bralci. Učenci, ki dobro obvladajo angleščino in želijo svoje znanje še izpopolniti, se lahko včlanijo v angleški debatni klub, ki poteka vsak četrtek od 13.00 do 13.45 ure. želimo ogledati (npr. Branje - v njej učenci najdemo sezname za slovensko, angleško in nemško bralno značko, si ogledamo knjižne novosti, izbiramo med knjigami, ki nam jih v branje predlagajo naši sošolci, in še veliko več). Novost je tudi knjižna uganka, ki jo vsak mesec pripravimo člani knjižničarskega krožka, rešujejo pa jo lahko vsi učenci od 2. do 9. razreda. Vsak mesec izžrebamo dva srečna nagrajenca, ki prejmeta simbolični nagradi. Vsi učenci šole lahko vsak mesec glasujejo tudi za NAJ KNJIGO. Knjiga, ki vsak mesec prejme največ glasov, je knjiga meseca, in knjiga, ki bo prejela največ glasov skozi vse šolsko leto, bo knjiga leta. Knjiga meseca februarja, pravzaprav knjige meseca, so po številu prejetih glasov, postale vse knjige iz zbirke Čarobni muc. V šolski knjižnici so redno razstavljene tudi knjižne novosti in knjige, ki jih v branje predlagajo naši sošolci, na razstavnih panojih pa si lahko preberete zanimivosti o temi meseca, nasvete Kako se učiti in še veliko več. V letošnjem letu je šolska knjižnica končno pripravMi: ,za Matovič, 9. d, Tomi Petek, Laura dobila svoje mesto tudi na spletni strani šole. Lorbek in Nuša Muršič, 7. b S klikom na KNJIŽNICA se odpre osnovna stran s podatki o odpiralnem času, na levi strani pa si nato izberemo rubriko, ki si jo OBVESTIL® - BRALNA ZNAČKA Učenci, vsako sredo sedmo šolsko uro potekajo v učilnici 207 pogovori o prebranih knjigah v okviru bralne značke. Bralni seznami so že od začetka leta v šolski knjižnici. Pridite in družili se bomo ob zanimivih knjigah! Mentor bralne značke: David Bedrač j KIPARSKA KeLemUA MLADIH V ČRNeMLUti Od 24. do 26. februarja je v Črnomlju potekala mednarodna kolonija mladih kiparjev z naslovom V iskanju boljšega sveta. Kolonijo je že tretje leto zapored organiziral ZIK Črnomelj, ki nam je omogočil to čudovito izkušnjo. S pomočjo učiteljice Darje Polner smo bile sprejete Kaja Caf, Ela Emeršič in jaz. Tako smo se v sredo, zgodaj zjutraj odpravile v Belo krajino. Tam smo odšli v Osnovno šolo Loka, kjer je kolonija potekala. Na začetku smo imeli otvoritveno predstavitev, po kateri smo se odpravili v delavnice. Tam smo spoznali svoje mentorje in 'sodelavce'. Ela in Kaja sta bili v delavnici instalacije, kjer sta ustvarjali s kartonom, plastiko, z barvami ipd., medtem ko sem jaz delala v delavnici siporeks. Tako razvrščene smo torej ustvarjale vse tri dni v družbi naših novih prijateljev. Med malicami in kosili smo se družile z osnovnošolci iz Slovenije, Srbije, Madžarske, Italije in s Hrvaške. Po teh sproščujočih odmorih smo odšli nazaj na delo. Nekje ob 16. uri, smo odšli na izlete. Prvi dan smo si ogledali Metliko in muzeje v njej, v četrtek pa smo ostali kar v mestu, kjer smo si med drugim pogledali spomenik na Gričku nad Črnomljem. Spali smo pri belokranjskih družinah. Ker smo bile tri iz ene šole, so nas ločili, tako da sem jaz spala v Metliki, pri fantu iz moje delavnice. Ela in Kaja pa sta bivali pri punci Šejli, kjer sta zelo uživali. V petek smo več ali manj dokončevali izdelke in jim dodeljevali naslove. Po malici se je komisija odpravila naokrog po delavnicah, in tako po določeni kriterijih ocenjevala izdelke. Da se ne bo slišalo tako grozno, lahko omenim, da so nam pri naših idejah pomagali z njihovimi dolgoletnimi izkušnjami, saj so vsi priznani kiparji. Vse stvari se enkrat končajo. Tako se je tudi ta kolonija, čeprav mogoče malo prehitro. Za zaključek smo imeli kulturni program in podelitev diplom najboljšim. To so bili najboljši iz vsake delavnice posebej in pa seveda najboljši med vsemi. Tako smo zaključili naše druženje in odšli domov. Sanja Špindler, 9. b KaLTtiRNA MCA - Tokrat smo za kulturno faco izbrali Gregorja Nestorova. Je zelo ambiciozen glasbenik in pred kratkim je bil na Evroviziji za mlade glasbenike. Zanj smo pripravili zanimiva vprašanja, na katera nam je prijazno odgovoril! 1. KDAJ Sl SE ZAČEL UKVARJATI Z GLASBO? Pri 8 letih. 2. KDO TE JE NAVDUŠIL ZANJO ? Nihče. Sam sem si od nekdaj želel igrati bobne. 3. KATERE INŠTRUMENTE VSE IGRAŠ? Vsa tolkala - bobne, marimbo, ksilofon, vibrafon, ... In klavir. 4. KAKO JE BILO NA EVROVIZIJI ZA MLADE GLASBENIKE? Bilo je fantastično! Ena izkušnja več. Bil sem presrečen, ko so mi sporočili, da sem se uvrstil v finale med 7 najboljših glasbenikov. Spoznal sem veliko novih prijateljev. 5. KOLIKOKRAT NA DAN VADIŠ? Približno 2 uri na dan. Včasih več, včasih manj. 6. KAJ Sl OBETAŠ OD GLASBE V PRIHODNOSTI? Upam, da bom polnil dvorane po Sloveniji in drugod, kot solist ali z bendom. Eva Štefanec in Ana Zemljič, 7. c ŠPOB^HE SEBAfll ZIMSKI PCKAL V MEDOBČINSKEM ATLETSKEM MNOGOBOdO V četrtek, 4. marca 2010, je potekal zaključni zimski pokal v atletskem mnogoboju. Učenci različnih šol iz več občin so tekmovali v treh starostnih skupinah od četrtega do devetega razreda. Naši učenci so se pomerili v treh disciplinah in s svojo tekmovalnostjo ter z močno željo po uspehu dosegli že drugi zaporedni pokal in tako postali ekipni zmagovalci na medobčinskem atletskem mnogoboju. Rezultati: Učenke: 4. in 5. razred: 2. mesto TAJA ISLAMOVIČ 3. mesto SARA SERDINŠEK 6. in 7. razred: 1. mesto AMA MAJA BERNHARD 2. mesto TJAŠA ŽGAVC 3. mesto ANJA RAKUŠ 8. in 9. razred: 1. mesto PETRA LOZINŠEK 2. mesto LARISA LARA POPOŠEK Učenci: 4. in 5. razred: 1. mesto ŽAN VIHER 6. in 7. razred: 1. mesto JANI ČEH 8. in 9. razred: 1. mesto DAVORIN LEVANIČ 2. mesto ŽAN BERGHAUS 3. mesto ŽIGA ŠOŠTARIČ PMIteCNe TEKM^VANUE V STRELdAM^tt Z ZRAČNA ReŠKS Učenci naše šole so se udeležili tekmovanja v streljanju z zračno puško. Tekmovanja se je udeležilo šest učencev in s svojo potrpežljivostjo, z zbranostjo in natančnimi streli dosegali odlične rezultate. Učenci, ki so zastopali šolo v kategoriji mlajših dečkov, so osvojili skupno prvo mesto in postali področni prvaki. Učenci, ki so zastopali kategorijo starejših dečkov, pa so dosegli skupno četrto mesto in žal s petimi točkami zgrešili nastop na državnem tekmovanju. ČETRTFINALNA DRŽAVNA TEKMAVANdE V RAKAMETA R* DRJ% PTUJ V sredo, 27. 1. 2010, je v SŠC Ptuj potekalo četrtfinalno državno tekmovanje v rokometu za starejše dečke, letnik 1995 in mlajši. Na tekmovanju so sodelovale 4 ekipe, in sicer OŠ Rezultati četrtfinalnega tekmovanja: Tabor I iz Maribora, OŠ Gornja Radgona, OŠ Šmartno pri Sl. Gradcu in učenci naše šole, OŠ Ljudski vrt Ptuj. Odigranih je bilo 6 tekem. Naši učenci so pokazali zelo borbeno in zavzeto igro. Suvereno in prepričljivo so premagali vse nasprotnike in s tem dokazali, da si želijo v finalni del tekmovanja. Pred tem pa jih čaka še težka naloga, saj morajo najprej takšno igro prikazati v polfinalu državnega tekmovanja. Vsi želimo in upamo, da jim bo uspelo. Na koncu bi se še radi zahv.alili vs^rt^ki so nam kakorkoli pomagali- pri organizaciji in izpeljavi samega tekmovanja? OŠ Ljudski vrt Ptuj - OŠ Tabor I Maribor 21: 7 OŠ Šmartno pri Sl. Gradcu - OŠ Gornja Radgona 11 OŠ Ljudski vrt Ptuj - OŠ Gornja Radgona 22 : 7 OŠ Šmartno pri Sl. Gradcu - OŠ Tabor I Maribor 17 : 8 OŠ Gornja Radgona - OŠ Tabor I Maribor 17 : 8 OŠ Ljudski vrt Ptuj - OŠ Šmartno pri Sl. Gradcu 21 : 7 ZIMSKA ŠeiA V NARAVI V ponedeljek, 22. februarja, smo se učenci šestih razredov odpravili v zimski šolo v naravi na Tri kralje. Tja smo se peljali z avtobusom. Ko smo prišli, smo se nastanili v sobe. Najprej je sledilo kosilo, zatem pa smučanje. Glede na predhodno smučarsko znanje smo se razvrstili po skupinah, v katerih smo smučali ves teden. Za tem je bila na vrsti malica, za njo pa učne ure. Po večerji pa smo odšli na nočno pohod. Naslednja dva dni sta si bila podobna. V torek smo poslušali predavanje o Pohorju, v sredo pa odšli na pohod z baklami. Četrtek je bil poseben dan, saj smo imeli tekmovanje v smučanju in zaključni večer. Na njem so nam podelili priznanja. Sledila sta še predstavitev sob in disko. Zaradi slabega vremena v petek nismo odšli na smučišče. V jedilnici smo se igrali družabne igre. Kmalu je po nas prišel avtobus in odpravili smo se proti domu. Šola v naravi nam je ostala v lepem spominu. Eva Petrovič, Urška Bezjak, Nuša Majcenovič in Lucija Sevšek, 6. a ŠPCRTHA FACA Naš učenec Davorin Levanič je zelo uspešen športnik. V zadnjih letih je nanizal kopico odličnih športnih dosežkov in rezultatov. Je učenec 9. a razreda. Povprašali smo ga o njegovih treningih, o dosežkih in še marsičem ... Kdaj si se začel ukvarjati s športom? S športom sem se začel ukvarjati pri devetih letih. Kateri je tvoj najljubši šport in zakaj? Moj najljubši šport je rokomet. Všeč mi je zaradi tega, ker je zelo dinamičen in poln adrenalina. Ali ta šport tudi treniraš in kje? Ta šport treniram v rokometnem klubu Drava Ptuj. Kakšne športne dosežke si že usvojil in na katerem področju? Z ekipo smo bili drugi v državi in tudi na mednarodnih turnirjih smo zelo uspešni. Nazadnje smo bili v Beogradu, kjer smo bili drugi. Na kateri dosežek si najbolj ponosen? Najbolj sem ponosen, da sem bil izbran za najboljšega igralca na finalnem turnirju v državi. Kaj na te dosežke pravijo tvoji starši in prijatelji? Starši in prijatelji so zelo ponosni in veseli. Podpirajo me in se veselijo mojih uspehov in dosežkov. Ali boš s športom nadaljeval tudi v prihodnosti, ko boš končal osnovno šolo? Mislim, da bom s tem športom nadaljeval. Upam, da bom še naprej tako uspešen! Športne strani je pripravil: Žan Bukvič, 7. c AMKKTSA Izvedli smo anketo o srednjih šolah med tridesetimi naključno izbranimi devetosolci. Dobili smo zelo zanimive odgovore. Navedeni so odgovori in Število, koliko krat so se le-ti pojavili. 1. ) Na kateri Šoli si bil/-a na informativnem dnevu? > ELEKTRO SOLA, lx > > GIMNAZIJA PTUJ, 9x > EKONOMSKA SOLA, 3x > > 2. GIMNAZIJA MB, lx > > ŠKOFIJSKA GIMNAZIJA, > 2x > > ZDRAVSTVENA ŠOLA MB, lx > SREDNJE ŠOLSKI CENTER > PTUJ, 4x > 1. GIMNAZIJA MARIBOR, lx > > SGBŠ MARIBOR, 2x > 2. ) Ali ti je bila predstavitev všeč? > DA,26x > NE, 2x 3. ) Ali lahko navedeš, kaj si želiš postati v prihodnosti? > ARHITEKTINJA, lx > RAČUNALNIČAR, lx > ŠPORTNA SMER, lx > DELO Z LJUDMI, lx > NISEM ODLOČEN, 13x > NE VEM, 2x > NIHČE, 3x > SORODNIKI, 4x > PRIJATELJ/-I, 2x > GLASBENICA, 2x > ZDRAVNIK, 3x > VOJAK ALI POLICIST, lx > NARAVOSLOVNA SMER, lx > KIRURG, lx > PROGRAMER, lx 4.) Kdo te je navdušil za to? > SAM/-A, 17x ŠOLSKI CENTER ROGAŠKA SLATINA, lx GIMNAZIJA ŠIŠKA, lx STROJNA ŠOLA, 2x GRADBENA ŠOLA, 2x ŠOLA ZA GOSTINSTVO IN TURIZEM, lx BIOTEHNIŠKA ŠOLA MARIBOR, 4X PROMETNA ŠOLA MARIBOR, IX NA NOBENI ŠOLI, lx ŠE ENKRAT SE VSEM DEVETOŠOLCEM ZAHVALJUJEMO ZA SODELOVANJE! Novinarji uredniškega odbora časopisa Lokvanj BKOSBIBAltt IZDELA** TONČK® IN REŠI ®TRČKA Tretji razredi smo v letošnjem projektu Otroci sveta sodelovali na prav poseben, humanitaren način. Pri tem smo za pomoč prosili tudi starše. Organizirali smo delavnice, na katerih smo skupaj izdelovali punčke iz cunj. Te so predstavljle različne države po svetu. Delavnice so potekale v torek, 2. 3. 2010, od 16. do 19.30 ure. Ob dnevu šole smo naše punčke razstavili. Obiskovalci so lahko punčke kupili, jih tako simbolično posvojili, darovali 20 EUR, s čimer so zagotovili cepljenje za enega otroka v nerazvitih deželah sveta. Na tak način smo se pridružili Unicefovi akciji Posvoji punčko, reši otroka in projektu Ekošole Revščina po svetu in pri nas. Na delavnicah smo preživeli prijetne skupne trenutke, pokazali veliko svoje ustvarjalnosti, predvsem pa srčnosti in pripravljenosti pomagati. To pa je vrednota, ki nas lahko zelo obogati. Mentorice: Jožica Kozel, Tanja Perič, Simona Hazimali EKC&CLARdl MISLIM® NA UttTRl Povsod okrog nas se dogajajo velike spremembe. Čeprav opremljeni z najnovejšo tehnologijo, ki nam lahko približa prav vsak kotiček planeta, se zdi, da smo slepi in gluhi za opozorilne znake, ki nam jih pošilja Zemlja. Kdor ne vidi in ne sliši, ne ve in ne more ničesar spremeniti na bolje. 22. moren je bil svetovni dnn vodo. ^i pravi ebošolnr in vnrču/eš z n/o? Voda je vir življenja. Potrebujemo jo ljudje, živali in rastline. Res je na Zemlji ogromno vode, a ta je večinoma slana. Sladka voda je v veliki meri ujeta v ledenikih in nedostopnih podzemnih vodah. Samo pol odstotka sladke vode je uporabne za ljudi in še s to ravnamo malomarno in neekonomično. Ali veš, da več kot ena milijarda ljudi nima dostopa do pitne vode? Po napovedih naj bi se ta potreba v naslednjih 50 letih kar potrojila! Vsi se moramo potruditi, da vodo uporabljamo čim bolj varčno! ZBIRAM® ZAMAŠKE ZA ŽICA Zbiranje zamaškov za Anžeta, ki je izgubil nogo v prometni nesreči, smo v mesecu decembru zelo uspešno zaključili. Še enkrat najlepša hvala vsem s pozivom, naj se akcija ne prekine. Zamaške zbiramo še naprej. Te bomo namenili 9-letnemu Žigu iz Velenja, ki je zaradi cerebralne paralize priklenjen na invalidski voziček. Njegov stik z zunanjim svetom in vrstniki je tako odvisen predvsem od prevoznih sredstev, torej od vozička in avtomobila. Obiskovati mora tudi preglede v rehabilitacijskem centru Soča. Trenutno ima družina star in rabljen avtomobil, ki se pogosto kvari in na katerega se ne morejo več zanesti. Ker so kreditno nezmožni, so se odločili zbirati sredstva za nakup novega avtomobila s pomočjo zbiranja plastičnih zamaškov. Stopimo skupaj in pomagajmo! Mentorica: Simona Hazimali BESET N AS VET© V ZA VARČEVANJE Z VCB© 1. Pri ščetkanju zob ne puščaj pipe odprte. Tako lahko privarčuješ od 15 do 30 litrov vode na dan. 2. Skrajšaj čas tuširanja. Omeji tuširanje na čas, ki je potreben, da se zmočiš, namiliš in spereš. Ne puščaj vode, da prosto teče po telesu. Če skrajšaš čas tuširanja za minuto ali dve, lahko na leto privarčuješ tudi do sedem tisoč litrov vode. 3. V hladilniku imej steklenico vode. Poleti nam je vroče in si radi zaželimo hladne pijače. Navadno čakamo, da hladna voda priteče iz pipe, pri tem pa gre veliko vode v nič. 4. Zelenjavo in sadje umivaj v večji skledi ali umivalniku. Pri umivanju v skledi ali umivalniku porabiš manj vode, saj ta ne teče prosto. 5. Kuhaj hrano v čim manj vode. Tu ne varčuješ samo z vodo, ampak poskrbiš, da hrana ohrani več okusa in več hranilnih snovi. 6. Popravite vse kapljajoče pipe in straniščne školjke. V kotliček daj malo barvila. Če se začne barva pojavljati na školjki brez splakovanja, potem kotliček pušča. Sicer lahko izgube vode iz ene same pipe znesejo tudi do 80 litrov na dan. 7. Rastline zalivaj zjutraj in uporabljaj deževnico. Zalivanje zgodaj zjutraj (predvsem poleti) je navadno boljše kot zvečer, saj pomaga preprečevati rast gliv in razvoj bolezni. Tudi rastline bolje izkoristijo vodo, saj jih ne "šokiramo". Nastavite zbiralnike za deževnico ter z njo zalivajte okrasne rože in vrt. 8. Okoli dreves in rastlin položite zastirko. Zastirka (slama, zemlja, listje) upočasni izhlapevanje, hkrati pa preprečuje rast plevela. 9. Napolni pomivalni ali pralni stroj. Zaženi pomivalni ali pralni stroj le takrat, ko je poln. Tako z manj vode pomije ali opere več posode oziroma oblačil. 10. Uporabljaj metlo. Domače prage, parkirišča pred hišo ali sprehajalne poti na domači zelenici raje pometite, namesto da jih čistite z vodo iz cevi za zalivanje vrta. Člani Ekošole EKCKCT1ČKA Prav je, da je naš ekokotiček vedno urejen in aktualen. Vabljene vse razredne skupnosti, skupine ali posamezniki, da sodelujejo in se predstavijo s svojim delom na ekološko tematiko. V pomoč so vam lahko tudi pomembnejši datumi povezani z ekologijo. 7. 4. - MEDNARODNI DAN ZDRAVJA 24. 5. - EVROPSKI DAN PARKOV 22. 4. - SVETOVNI DAN ZEMLJE 5. 6. - SVETOVNI DAN OKOUA 15. 5. - DAN PODNEBNIH SPREMEMB UMETNINE IZ EMBALAŽE Embalaža je vsepovsod okrog nas. Pridruži se tradicionalnemu natečaju Slopaka. Delo je skupinsko, zato bo nagrajen sodelujoč razred. Učenci zmagovitih razredov bodo potovali v Gardaland še pred zaključkom šolskega leta. Naredi robota, avto ali žival iz konzerv in odpadnega materiala. Poišči navdih pri nenavadnih skulpturah profesionalnih umetnikov. Morda tvoja umetnina ne bo tako popolna kot njihova, a štejeta domiselnost in volja, ne popolnost! Napiši Ekopesem na temo, ki se navezuje na ločevanje odpadkov in jo lično prepiši na plakat (A3-format). OBISK V okviru Ustvarjalnih delavnic smo spoznali Vendar smo kljub temu določili Nušo, da je Lilio. postala naša prevajalka. Pred dvema mesecema, preden smo izbrali državo, ki smo jo raziskali za dan šole, smo izvedeli, da se je septembra na Ptuj preselila Portugalka. Kar takoj smo se odločili, da bomo navezali stik z njo in podrobneje raziskali Portugalsko. In res. Naši mentorici sta šli na CID in se dogovorili za obisk na šoli. Komaj smo čakali dan, da jo srečamo, kaj povprašamo,... Zadnji teden januarja je prišla. Povedala nam je, da je Lilia Margarita Tomas Canario, da prihaja iz Lizbone in da bo na Ptuju eno leto, saj je tukaj kot prostovoljka. Takoj nam je bila všeč. Zelo razločno in počasi je govorila angleško, tako da je ni bilo težko razumeti. Z Lilio smo se srečevali vsak četrtek - opisala nam je Portugalsko, njene prebivalce, značilnosti in šolski sistem. Pripravila nam je tudi predstavitev v računalniški učilnici, kjer nam je opisala svoje šolanje ter nas seznanila s portugalsko folkloro. Posebej nam je predstavila značilno glasbo fado in prehrambene navade ljudi. Z njeno pomočjo smo pripravili potopisni večer, kjer smo predstavili Portugalsko in gostom ponudili portugalske sladke vzdihljaje, ki smo jih pripravili skupaj z Lilio. Eva Veselič, 6. b Z Lilio pečemo portugalske sladke vzdihljaje. BEHIUŠKI DA« z žuPANen pe pvstn® Na tehniškem dnevu, ki je bil 20. januarja 2010, smo učenci od 1. do 9. razreda iz različnih materialov in na različne načine izdelovali pustne like. S kratkim obiskom nas je razveselil tudi gospod župan, ki ga je gospa ravnateljica popeljala na ogled dejavnosti in izdelkov v vse učilnice; devetošolke Tonja, Taja in Nuša pa smo ga ob odhodu prosile za kratko izjavo. Dr. Štefan Čelan, župan MO Ptuj: Na OŠ Ljudski vrt me vedno zelo pozitivno presenetite na vseh področjih. Predvsem sem očaran, ker do sedaj še nisem videl česa podobnega, da bi cela šola oz. vsi učenci od prvega do zadnjega razreda ustvarjali na temo pusta. Čestitam vam za vso to enkratno ustvarjalnost in izdelke, ki ste jih naredili. Vaše pustne maske so za mene vse enako pomembne in lepe. Veseli me, da ste se lotili izdelave vseh pustnih likov in ne dajete prednosti samo enemu. Vsi, od prvega do zadnjega, so bili našim ljudem v preteklosti enako pomembni, zato jih moramo tudi vse ohraniti. Veselilo bi me, če bi se tudi v prihodnje odločili ustvarjati na temo bogate kulturne dediščine. Prepričan sem, da boste tudi v naslednjih letih našli še mnogo tega, kar bi bilo vredno narediti in seveda pokazati na razstavi. Želim, da ostanete še naprej tako pridni in ustvarjalni. Tonja Mariša Hriberšek, Taja Bezjak in Nuša Malovič, 9. c 37.014 DOMOZNANSTVO LOKVANJ : Šolsko glasilo učen