Poštnina plačana v gotovinL KRALJEVINA JUGOSLAVIJA SLUŽBENI LIST KRALJEVSKE BANSKE UPRAVE DRAVSKE BANOVINE Izhaja vsako sredo In soboto. — Naročnina: mesečno din 16'—, četrtletno din 48'—, polletno din Sli'—, celoletno din 192’—. Cena posamezne številke po obsegu. — Plača in toži se v Ljubljani. Uredništvo in upravništvo: Ljubljana, Gregorčičeva ul. 23. — Tel. štev. 25-52. 53. kos. V LJUBLJANI dne 2. julija 1938. Letnik IX. VSEBINA 317. Navodila za sestavo občinskih proračunov za proračunsko leto 1939./40. 318. Uredba o spremembah v uredbi o obsegu poslovanja gradbenih obrtov, ustanovljenih pred uveljavitvijo zakona o obrtih. 319. Postopnih za pobiranje skupnega in luksuznega davka pri uvoznem carinjenju poštnih pošiljk. 320. Navodila za uporabo odločbe ministrskega sveta M. S. br. 50/1938 o spremembah uvozne carinske tanite. 321. Ukinitev člena 5. pravilnika o dajanju dovolitev za proizvajanje bioloških proizvodov. 322. Popravek v nared bi min. za soc. politiko in ljudsko zdravja o določitvi nevarnostne tabele.. 323. Razglas banske uprave o volitvah občinskega odbora v občini Sv. Križ pni Kostanjevici. 321. Spremembe v staležu državnih in banovinskih uslužbencev na območju dravske banovine. Uredbe osrednje vlade. 317. Ministrstvo za linance kraljevine Jugoslavije proračunski oddelek. V Beogradu dne 1. junija 1938.; št. 6310/Vil. Navodila za sestavo občinskih proračunov za proračunsko leto 1939./40.* Radi enotnosti pri sestavi občinskih proračunov predpisujem na podstavi § 104. zakona o občinah z dne 24. marca 1933. in tj 88. zakona o proračunskih dvanajstinah za mesece avgust, september, oktober, november in december 1935. ter januar, februar in marec 1936. in o naknadnih in izrednih kreditih k proračunskim dvanajstinam za mesece april, maj, junij in julij 1935. in k proračunu drž. razhodkov in dohodkov za leto 1934./35. navodila za sestavo občinskih proračunov za proračunsko leto 1939./40. I. Poglavitna načela. Občinski proračun je po § 95. zakona o občinah v glavnem načrt občinskega gospodarstva za leto dni na- * »Službene novine kraljevine Jugoslavije«; z dne 8. junija 1938., št. 126/XXXVIII/308. , prej. Ko tak mora obsegati za to dobo vse prejemke in vse izdatke, ki se dajo predvideti. Najsi je proračun v bistvu neko predvidevanje, je vendar njegova najvažnejša lastnost ta, da je realen, t. j. da mora biti razlika med preliminiranim in izvršenim proračunom kar moči majhna. Kolikor manjša je razlika med preliminiranim in izvršenim proračunom, toliko je proračun realnejši — boljši; kolikor večja je razlika, toliko je proračun ne-realnejši in toliko slabši, če je ta razlika večja od 10%, velja, da proračun ni dobro sestavljen, da ni točen. Drugo poglavitno svojstvo proračuna je to, da mora biti uravnovešen, oziroma da morajo bili razhodki kriti z dohodki, kakor to izrečno določa § 96. zakona o občinah. Brez tega načela zgubi proračun vsakršno vrednost. V tem pogledu si je treba prizadevati, da ustrezajo dohodki in razhodki v proračunu, kolikor je najbolj mogoče, pravemu stanju stvari. Proračunsko ravnotežje se mora izvesti predvsem s tem, da se znižajo razhodki. Razen teh splošnih svojstev veljajo tudi še naslednja načela dobrega proračuna: enotnost, popolnost in preglednost. Tudi v občinskem proračunu je treba izvedi načelo proračunske enotnost i. To je finančno-tehnični sistem, ki mu je namen enakomerna zadostitev vsem občinskim potrebam. Vsi občinski dohodki so nedeljiva celota. Kot laki spadajo v eno občno, skupno občinsko blagajno, iz. katere se morajo poravnavati vse občinska potrebe, ki so tudi nedeljiva celota. Vsem vrstam občinskih potreb je treba zadostili enako, t. j. vsaki po njenem značaju in nujnosti. Za važnejše potrebe se izda več, za manjše manj. V zvezi s tem načelom je treba stalno upoštevati tudi tako zvano načelo proračunske popolnosti. To pomeni, da terja pravilno budžetiranje, da so postavljene v proračun vse vrste občinskih dohodkov. in razhodkov, in to v popolnem — kosmatem (bruto) znesku, brez nikakršnega odbitka. To se nanaša zlasti na dohodke. Občinski dohodki se torej ne smejo deliti na važne in na postranske in se zato ali prav zaradi tega, ker so postranski ali majhni, ne postavljati v proračun. Tak način gospodarjenja bi nasprotoval temu načelu budžetiranja. Ne zadošča pa samo postaviti vse dohodke in razhodke v proračun, ampak jih je treba postavljati po nekem sistemu, ki je najpraktičnejši in ki je obsežen v teh navodilih. Proračun mora torej biti v svoji celoti pregleden. Obrazec, izdelan v teh navodilih, omogoča lahek in hiter pregled občinskega proračuna. Kar je poleg preglednosti najvažnejše, je to, da mora biti proračun obenem tudi praktičen; kajti proračun učinkuje že s samim svojim izvrševanjem zelo na knjigovodstvo, ki naj zapisuje vsako njegovo, tudi najmanjšo izvršitev. Zato je bil dosedanji način budžetiranja po »proračunskih poglavjih« v večini naših občin nepraktičen, ker se je pojavljala ista partija, n. pr. potni stroški, kurjava, razsvetljava, pokojnine itd., tolikokrat, kolikor proračunskih poglavij je dotični proračun imel. Nedvomno pa vpliva tak sistem slabo na pravilno in gospodarsko vknjiževanje in izvrševanje proračuna. V državnem proračunu so proračunska poglavja dopustna, ker je proračun velik, zlasti pa tudi zato, ker ima država skoraj za vsako proračunsko poglavje posebno računovodstvo. Občine, za katere bi bil tak način gospodarjenja drag, si. tega ne morejo dovoljevati in zato se budžetiranje po posebnih proračunskih poglavjih prepoveduje. II. Računsko in proračunsko leto. Občinsko proračunsko leto je tista doba, za katero so odobreni proračunski razhodki in dohodki. Računsko leto je tista doba, v kateri se morajo zaključiti računi o razhodkih in dohodkih proračunskega leta. Po § 95. zakona o občinah se proračunsko in računsko leto začneta in končata hkrati s proračunskim in računskim letom po državnem proračunu. Po predpisu § 86. finančnega zakona za leto 1933./34. traja državno proračunsko leto od 1. aprila do 31. marca; potemtakem velja ta določba tudi glede trajanja občinskega proračunskega leta. Trajanje državnega računskega leta je predpisano v § 8., pod 1., finančnega zakona za leto 1938./39., ki se glasi: »Po izteku proračunskega leta se krediti ne morejo otvarjati niti razhodki angažirati. Iz kreditov, otvorjenih do konca proračunskega leta, se smejo izdajati naredbe in izplačilni nalogi do konca tretjega, izplačila pa opravljati do konca četrtega meseca naslednjega proračunskega leta, toda samo po pravilnih likvidnih dokumentih. Po tem roku se iz proračunskih ali naknadnih in izrednih kreditov ne smejo opravljati izplačila. To velja tudi za računsko leto 1937./38. Ta določba se nanaša tudi na banovinske proračune.« Po tej določbi traja državno računsko leto do 31. julija ali štiri mesece dalj ko proračunsko leto. Ker je občinsko računsko leto v svojem trajanju po § 95. zakona o občinah izenačeno z državnim računskim letom, traja potemtakem tudi občinsko računsko leto štiri mesece dalj ko proračunsko, t. j. do 31. julija. Glede pojma računskega leta samega vobče veljajo torej, ker ga zakon o občinah ne omenja izrečno, isti predpisi, kakor za računsko leto po državnem proračunu oziroma navedeni predpis člena 8. finančnega zakona za leto 1938./39. Poglavitno načelo, po katerem se je torej treba ravnati, je to, da se po preteku proračun- skega. leta ne morejo več angažirati razhodki. Angažiranje razhodkov (izdatkov) po občinskem proračunu vrši pristojni občinski organ z vsako svojo odločbo, ki ima za posledico izdatke za občino, oziroma z vsako svojo odločbo, ki ustvarja za občino obveznost. Odločba tega organa glede občinskega proračuna se mora torej izdati seveda tudi takrat, kadar je ustvarjena obveznost z zakonom, uredbo ali sodno sodbo. Angažiranje pomeni torej odločbo pristojnega občinskega organa, naj se razhodek, določen v občinskem proračunu, izvrši. To ne pomeni obenem že likvidacije in izplačila ustvarjene obveznosti. To svojo pravico angažiranja more izvrševati pristojni občinski organ po občinskem proračunu samo do izteka tega proračuna, t. j. do 31. marca. Ce se kakšen razhodek i>o odobrenem proračunu, ki je redno angažiran, ne izplača pred 31. marcem, se lahko izplača v breme proračuna, v katerem je angažiran, do 31. julija, a to samo takrat, kadar je izdana naredba za dejansko izplačilo pred 1. julijem, t. j. do 30. junija. Po 1. juliju se torej tudi po redno angažiranih razhodkih ne more več izdati dejanska naredba za izplačilo v breme proračuna, v katerem se je angažiranje opravilo. Treba je torej pri trajanju računskega leta kakega proračuna dobro razlikovali tri ločena dejanja. Prvo, angažiranje razhodka, ki se lahko opravi do 31. marca, in to je podano, ko se ustvari za občino obveznost; drugo, dejanska naredba za izplačilo angažiranega razhodka, ki se lahko izda do 30. junija, in to je posledica končnega obračuna, likvidacija ustvarjene obveznosti, ko se namreč natančno ve, koliko je treba izplačati; in tretje, dejansko izplačilo, ki se lahko opravi najkasneje do 31. julija, če je seveda angažiranje v redu in naredba za izplačilo izdana do 30. junija. Po 31. juliju se ne more izvršiti nobeno izplačilo več v breme minulega proračuna. Po sklepu računskega leta se vidi iz zaključnega računa uspeh budžetiranja. če izkazuje zaključni račun presežek dohodkov nad izplačanimi razhodki, se mora uporabiti ta presežek dohodka po § 93. zakona o občinah predvsem za izplačilo obveznosti iz prejšnjih let, če je kaj takih obveznosti. III. Roki za izdelavo proračunskega predloga za leto 1939./10. in njega odobritev. Po §§ 83. in 96. zakona o občinah sestavi občinski proračun 'občinska uprava, in to najkasneje tri mesece pred začetkom proračunskega leta, t. j. do 31. decembra vsakega leta. Preden se predloži izdelani predlog proračuna občinskemu odboru v sklepanje, se mora razgrniti po § 96. zakona o občinah pet dni na občni vpogled občinstvu. Vsak član občine kakor tudi vsakdo, ki plačuje od kakršnega koli dohodka v občini državni neposredni davek, ne glede na to, ali je v dotični občini davčna uprava ali ne, ima pravico, podati v določenem roku k predlogu proračuna svoje pismene pripombe, ki jih mora odbor obravnavati, ko sklepa o predlogu proračuna. Občinski odbor mora storiti sklep o predlogu proračuna po § 97. zakona' o občinah in ga poslati z morebitnimi spremembami vred sreskemu načelstvu do 1. februarja. Tiste proračune, na katere postavi sreski načelnik pripombe in jih vrne občinskemu odboru, je treba vrniti sreskemu načelniku najdalj do 20. februarja, da jih more predložiti banu najdalj do 1. marca po poslednjem odstavku § 97. zakona o občinah; ostale proračune predloži sreski načelnik banu najdalj do 15. februarja. Ce presega stopnja občinske doklade 200°/o, pošlje kraljevska banska uprava proračun ministrstvu za finance z morebitnimi pripombami sreskega načelnika in pripombami občinskih članov, postavljenimi po prvem odstavku § 96. zakona o občinah. JV. Tehnična sestava občinskega proračuna. Vsi občinski dohodki in razhodki, najsi so po kakršni koli osnovi in kakršne koli vrste, se morajo postaviti v proračun. Tu je torej upoštevati tudi vsa občinska podjetja pri tistih občinah, ki imajo kaj gospodarskih podjetij, občinske sklade in ustanove, ki jih občina iz svojih proračunskih sredstev podpira. Po določbi § 88. zakona o proračunskih dvanajstinah za mesece avgust, september, oktober, november in december 1935. ter januar, februar in marec 1936. in o naknadnih in izrednih kreditih k proračunskim dvanajstinam za mesece april, maj, junij in julij 1935. in k proračunu državnih razhodkov in dohodkov za leto 1934./35. spadajo gospodarska podjetja v občni proračun, t. j. v proračun administracije. Taka sestava proračuna nikakor ne vpliva na bistvo in značaj gospodarskih podjetij in naprav. Tem ostanejo torej še dalje vse pravice in obveznosti gospodarskih podjetij in naprav, kakor to predpisujejo določbe, po katerih kot take obstoje. Tej zakonski spremembi je namen, da izenači gospodarska podjetja in naprave s centralo tako, da so tehnično s to nedeljiva celota. Skratka, nakazovalna pravica in vsa druga proračunska dejanja, opirajoča se na zakon, s to spremembo nikakor niso spremenjeni. Proračunske partije se označajo, posebej za razhodke in posebej za dohodke, z nepretrganimi zaporednimi številkami od začetka do konca proračuna. Tak seštevek daje skupni seštevek proračunskih razhodkov in dohodkov. Razhodke občinskih gospodarskih podjetij in naprav je navajati v poslednji partiji tiste stroke, v katero spadajo, pod a, b, c, č itd. Prav tako je navajati dohodke gospodarskih podjetij in naprav v poslednji partiji tiste stroke, v katero spadajo, in to pod a, b, c, č itd. Dotacije in prebitki dohodkov odpadajo sami po sebi zato, ker se morajo tako razhodki kakor dohodki izkazati v kosmatih zneskih, in se posebej niti ne izkazujejo. Vse to velja pa samo, če ima občina gospodarska podjetja. Ce obstoje posebni delft ki jih omenja § 120. zakona, se morajo proračuni takih posebnih delov priključiti občnemu občinskemu proračunu kot njegov posebni dodatek; tudi zanje veljajo isti proračunski predpisi. Vsak občinski proračun se deli na A. Razhodke in B. Dohodke. A. Razhodki. Po § 95. zakona o občinah se postavijo v proračun pregledno vsi razhodki po vrstah: osebni (prejemki občinskih uslužbencev, prispevki v pokojninski sklad, nagrade častnim organom itd.) in stvarni (materialni — potrebščine uradov, davek od občinskih nepremičnin in podjetij, odplačevanje dolgov in obresti, vzdrževanje občinskih zgradb, cest, ulic, mostov, stroški za razsvetljavo, oskrba z vodo, zdravstveni ukrepi, policijske potrebe in šolske, če obremenjajo po veljavnih zakonih občino itd.). Razhodki se delijo po značaju potreb, ki jih povzročajo, na redne in izredne. Redni razhodki so tisti, ki jih povzročajo občinske potrebe, ki se pojavljajo stalno, bodisi vsako leto bodisi obdobno. Dele se po § 95. na osebne in stvarne (materialne). Osebni razhodki so tisti redni razhodki, ki izvirajo iz občinskih uredb, s katerimi so uravnana službena razmerja občinskih uslužbencev. Stvarni (materialni) razhodki so tisti redni razhodki, ki omogočajo skupaj z osebnimi razhodki, toda v mejah stvarnih potreb, redno in stalno poslovanje občine kot urada, zavoda, naprave, podjetja itd. Izredni razhodki so tisti, ki jih povzročajo občinske potrebe, ki se pojavljajo občasno. Vsi osebni razhodki občine se izkažejo v proračunu zbrani, ne glede na strokovno vrsto, v katero spadajo, vendar pa tako, da se dajo jasno razvideti zneski osebnih razhodkov posameznih, strok (glej obrazec). Kar zadeva materialne razhodke, se je ravnati mimo ostalega povsem po pravilniku o trošenju pisarniškega in drugega materiala, rabi pribora in oprave v državnih uradih in ustanovah in o uporabljanju kreditov za poštno-telegrafsko-telefonske stroške št. 55.900/11 z dne 18. maja 1932. Ta pravilnik je razglašen v »Službenih novinalK št. 117/L1II/336 z dne 25. maja 1932.* Vsi razhodki po občinskem proračunu, tako osebni kakor materialni, katere povzročajo posli občin iz § 76. zakona o občinah, morajo biti deljeni na proračunske partije, in to po zaporednih številkah. Partije se morajo deliti na pozicije, te pa na podpozicije, in se navajajo po redu in strokah tako v osebnih kakor v materialnih razhodkih. Vse materialne razhodke je znižati pod znesek po proračunu za leto 1988./S9. Po tem obrazcu morajo postaviti občine v svoj predlog proračuna po svojih potrebah vse .svoje razhodke in dohodke, kolikor jih dotična občina ima, in to po vrstnem redu, označenem v obrazcu. VI. Virmiranje in naknadni kredit.** Po predpisu § 100. zakona o občinah je občinska uprava dolžna finansirati po proračunu tako, kakor je odobren, t. j. krediti, odobreni za določene potrebe, se smejo uporabljati samo za te potrebe. Prekoračitve posameznih postavk in prenosi iz ene postavke v drugo niso dopustni brez odobritve pristojnih oblastev, ki so določena za to po § 100. v zvezi s § 98. tega zakona. Tu je treba uvaževati, da so po zakonu dovoljene samo tiste neobhodne prekoračitve in dovoljeni samo prenosi i/. ene postavke v drugo, t. j. iz ene pozicije v drugo pozicijo, ki se nanaša na istovrstne izdatke. Prekoračitve posameznih partij in prenosi iz ene partije v drugo niso dopustni. Glede takih po zakonu priznanih prekoračitev je treba vselej zaprositi pristojna oblastva predhodno in pravočasno za potrebno odobritev pred storjenim izdatkom. Prekoračitve, izvršene brez predhodne odobritve po pristojnih organih, se ne bodo priznale, ampak obre-mene računodajnika in nakazovalca. Vsako zahtevo o prekoračitvi morata spremljati zadostna obrazložitev in mnenje nadzorstvenega oblastva, če naj zahtevo odobri banska uprava, a mnenje banske uprave, če je za to potrebna odobritev ministrstva za finance. Pripominja se, da se iz partije :>Nepričakovani razhodim ne smejo opravljati osebni izdatki. Virmirati se sme po proračunu samo med proračunskim letom. Tako opravljeni izdatki, najsi so naknadni ali pa izredni krediti, se morajo izkazati v zaključnem računu v posebnih stolpcih. Ob prekoračitvi se mora izkazati v zaključnem računu celotni znesek partije. * »Službeni list : št. 440/47 iz 1. 1932. ^ ** V izvirniku ni točke V. — Op. ur. Predlog proračuna razhodkov in dohodkov občine ................................. sreza za leto 1939./40. Šte- vilka Predlog za leto 1939./40. Odobreno za leto 1938-/39. Razlika so ( 2 -2 « i « > •siž c > p u ta 2 •a 0 u «> «-S, > c & N 'C 2 o oj « ~ x o *o RAZHODKI IN DOHODKI Znesek pozicij Znesek partij predlaga za leto 1939./40. Dejansko p ljeno in ai no (prejeto 1938./39. d predložitvi ga predlog računa mir fin. v odo Pri- pomba c3 P. o o. dinarjev A. RAZHODKI. Redni razhodki. l 1 A. Osebni razhodki. Prejemki občinskih uslužbencev: Občno upravno oblastvo Predsednik 5 članov uprave Beležnik (tajnik, sekretar itd.) . . . . PodbeležniU Blagajnik 2 pisarja (po 9.G00) Arhivar 2 služitelja (po 6.000) 4 čuvaji (po 7.200) 10 stražnikov (po 7.200) ' 30.000— 18.000— 14.400'— 12.000'— 19.200— 12.000’— 28.800'— 72.000'- 312.000 - 2 Osebna in imovinska varnost Predstojnik policije 15 redarjev (po 12.000) ‘>4 000'— 180.000'— 204.000 3 Ljudska prosveta Direktor občinske gimnazije 4 profesorji (po 24.000) 2 učitelja (po 18.000) Suplent Služitelj ............. 30.000'— 36.000'— 14.400'— 6.000'— 182.400 - 4 Gradbena stroka 2 cestna nadzornika (po 12 000) . . . . 5 cestarjev (po 7.200) 24.000'— 36.000'— 60.000 5 Kmetijstvo, živinoreja in gozdarstvo Šef kmetijske postaje Učitelj kmetijske šole Veterinar 4 čuvaji gozdov — parka (po 12.000) . . 2 logarja (po 9.600) 24.000— 18.000'— 24.000'— 48.000'— 19.200'— 133.200 G Ljudsko zdravje Babica Bolničar 30.000'— 12.000'— 12.000'— 54.000 i 7 Socialno skrbstvo Pisar — računovodja 2 služitelja (po 7.200'—) 24.000'- 12.000'- 14.400'- 50.400 8 Trgovina, industrija, obrt in turizem 3 učitelji obrtnih in trgovinskih tečajev (po 18.000) Učiteljica gospodinjske šole ...... 2 služitelja (po 6.000) 54.000'- 18.000'— 12.000'— 84.000 9 Občinsko gospodarstvo Upravnik občinskih nepremičnih posestev Knjigovodja Nadzornik lovišča in ribolova . . . . Služitelj . 5 dninarjev (po 6.000) ....... 30.000'— 24.000— 18.000— 6.000'— 30.000— 108.000 1,188.000 1,200.000 — 12.000 2 Pokojnine: a) Uradnikov c) Čuvajev, stražnikov itd. ...... 60.000'- 20.000'— 30.000'- 110.000 150.001 — 40.001 ,Za prenos , . , I | lj&U&OO' | L-ibO.OOt |- 52.001 Šte- vilka - Predlog za leto 1939./40. Odobreno za leto 1938./39. Razlika ,3 , « • 1 2 o 4* ^ k. 5 1 ■o i: — c > o5 w >n 2 b -j- a > e o. g ® M o 'a N KAZHODKI IN DOHODKI Znesek pozicij Znesek partij predlaga za leto 1939./40. Dejansko p ljeno in an no (prejeto 1938. 39. di predložitve ga predlogi čuna min. v odobrite Pri- pomba O. c. dinarjev 3 1 2 3 Preneseno . . . Stanarina: Ljuds.ka prosveta 30.000 40.000 1,298.000 70.000 1,350.01X1 80 000 — 52.000 + 10.000 4 Napredovanja in periodični poviški: Kreditov za to vrslo razhodkov ni vnesti v proračun; marveč morajo banovinski sveti poskrbeli, da spravijo takoj uredbe o občinskih uslužbencih v sklad s § 263. zakona o uradnikih. 5 1 Nagrade pogodbenim uradnikom in dnevničarjem: Občno upravno oblastvo Pogodbeni uradnik 24.000'— Dnevničar 12.000-— 36.000 i 2 Ljudsko zdravje Pogodbeni zdravnik 24.000'— Dnevničar — bolničar 12.000'— Itd 36.(100 72.000 81.00(1 — 9.000 G Posebne nagrade in doklade: Navesti jih je p,o vrstah in pozicijah, če jiii je kaj, in po kateri zakonski osnovi in kakšne so nagrade in doklade. Osebni razhodki skupaj . . . 1,440.000 1,511.000 — 71.000 B Materialni ra z h o d k i. 7 1 2 3 4 0 G 7 8 9 10 11 Občno upravno oblastvo: Polni in prevozni stroški Pisarniški material Kurjava pisarn Razsvetljava pisarn Službene uoviue Pošt ne, telegrafske in telefonske takse Vzdrževanje pokopališča . . Naborni stroški Vzdrževanje in nabava občinskih tehtnic Čiščenje pisarn 20.000 6.000 14.U00 5.000 500 6.(100 2.000 10.000 2.000 1.500 67.000 70.00(1 - 3.000 8 1 2 3 4 5 G 7 8 Osebna in imovinska varnost: Najemnine za orožniške postaje in njih vzdrževanje Porotniške dnevnice Razsvetljava ulic Prispevek v sklad za zidanje zgradb za sreska načelstva ... , , . , Vzdrževanje gasilskih čet Prispevki gasilskim društvom Pokončevanje steklih in divjih živali 18.000 2.000 12.500 10.500 40.000 . 5.000 4.000 92.000 99.000 — 7.000 9 1 2 3 Ljudska prosveta: Vzdrževanje šole (označiti ime ali kraj šole) — po proračunu te šolo Vzdrževanje šole (označiti ime ali kraj šole) — po proračunu te šole 90.000 80.000 170.000 180.4X10 - 10.000 10 Finančna stroka: Anuitete Državni hipotekarni banki ....... Tu je izkazati odplačila in obresti— anuitete — po občinskih posojilih in drugih obveznostih v smislu § 94- zakona o občinah. Razen tega se mora v besedilu te partije navesti in izkazati: kdaj je dolg nastal; kolikšen je bil prvotni dolg; koliko je doslej odplačanega; koliko še ostaja in v katerem času jo treba' dolg popolnoma poplačati. 80.000 80.000 f Za prenos . « , 409.000 429.000 - 20.000 Števil ka M j O e. a. RAZHODKI IX DOHODKI Predlog za leto 1939./40. Znesek pozicij Znesek partij Odobreno za leto 193Š./39. Razlika se predlaga za leto 1939./40. > u S S j o 21” O O. M : 's s x ii ~ o ;-o 0.3-0 n «j o dinarjev Pri- pomba 11 12 13 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Prene6eno . . . Po predpisih § 94. zakona o občinah 6e smejo najemati posojila samo za izredne potrebe in praviloma za trajne namene, ki se no dajo ostvariti iz rednih letnih dohodkov po občinskem proračunu. Posojila se torej ne smejo nikdar in nikoli sklepati za pokritje primanjkljaja po proračunu in za liste razhodke, ki so v proračunu določeni. Pred sklenitvijo posojila mora najti občina potrebno pokritje in določiti vnaprej načrt, po katerem naj se opravlja anuitetna služba ali odplačevanje. Ko 6o eventualno prosi odobritev posojila, mora predložiti obč. uprava razen sklepa, v katerem mora biti navedeno, ali bo vplivalo posojilo na povišanje obč. davščin, ali se je doseglo popolno soglasje med pogoji denarnega zavoda in obč. odbora, pristojnemu oblastvu tudi še tole: razpored posojila, pritrditev denarnega zavoda, načrt, kako je sklenjeno posojilo odplačevati, pregled prej sklenjenih in še ne poplačanih posojil, ostvarjene dohodke v tek. lelu do dne. ko se prosi posojilo, pregled nezaloženih obč. dolgov, če jih je kaj, in končno, če gre za podjetje, od katerega se pričakuje znaten dohodek v najkrajšem času, donos-nostni račun. Brez teh prilog se zahteve za odobritev posojil po pristojnih oblaslvih ne bodo jemale v obravnavo. Gradbena stroka: Vzdrževanje in poprava občinskih cest.......... Vzdrževanje in poprava občinskih mostov .... Vzdrževanje in poprava občinskih zgradb .... Vzdrževanje občinskih parkov................... Vzdrževanje in nabava telefonskih jamborov in drugih objektov in naprav......................... Poprava ulic ............................... Poprava trgov in tržnic ........... Poprava in uvedba vodovoda ................ • » Čiščenje rek, potokov, vodnjakov itd........... Itd. Kmetijstvo, živinoreja in gozdarstvo: Vzdrževanje kmetijskih šol in tečajev.......... Kmetijske in živinorejske razstave, ekskurzije in tečaji Pospeševanje kmetijstva ...................... Pospeševanje živinoreje ...................... Pospeševanje sadjarstva ........... Pospeševanje vinogradništva............. • . • Pogozdovanje goličav...................... Zatiranje živalskih, sadnih in trtnih bolezni .... Pokoučevanje divjih živali in drugih škodljivcev . . Itd. ................... Ljudsko zdravje: Vzdrževanje občinskih bolnic in ambulauc . . . . Nabava zdravil in obvezilnega materiala ..... Dopolnitev zdravniških instrumentov ...... Bolnični stroški (v drugih bolnicah) ....... Zatiranje raznih kužnih bolezni............ . . Stroški propagande za ljudsko higieno ...... Asanacija vasi................................. Vzdrževanje studencev, vodnjakov in drugih vodovodov Stroški za pošiljanje v Pasteurjev zavod....... Podpora Rdečemu križu................... • ■ . Itd. ................... Socialno skrbstvo: Vzdrževanje hiralnic .................. Podpora invalidom..................... Podpora siromakom in nezaposlenim ...... Podpora človekoljubnim društvom in napravam , . Itd. .......i... • • Za prenog . . , 30.000 13.000 20.000 10.000 10.000 10.000 o.000 10.000 6.000 20.000 20.000 20.000 10.000 5.000 5.000 5.000 5.000 2.000 40.000 10.000 8.000 7.000 10.000 10.000 15.000 5.000 10.000 10.000 30.000 10.000 10.000 10.000 409.000 429.000 — 20.000 116.000 92.000 125.000 60.000 «02,000 120.000 95.000 135.000 60.000 839.000 - 4.000 - 3.000 - 10.000 - 37.0<:i0 Šte- vilka Predlog za leto 1939./40. Odobreno za leto 1938./39. Razlika i = i ' • 2*2 S V 2 = 3 « / n,« a c Cm 2 o D « fc c JET* & o RAZI10DKI IN DOHODKI Znesek pozicij Znesek partij predlaga za leto 1938/39. 03 ,v £ S S ”* c FS5 g s> A - -19 O O 0 = 03 --3 Jr M-c 1 e $ v c o D « og; u ns 3 iZr c - a'y > Tri- pomba ffS a o s. dinarjev 15 1 o 3 4 5 fi Preneseno • . . Trgovina, industrija, obrt in turizem: Vzdrževanje obrtnih, trgovinskih, gospodinjskih in vajenskih šol in tečajev Podpora trgovinskim, obrtnim, gospodinjskim in vajenskim šolam in tečajem Najemnine za šolska poslopja Nabava šolskih potrebščin Pospeševauje turizma • • Itd 40.000 10.000 12.000 8.000 2.000 802.000 90.000 839.000 95.000 — 37.000 — 5.000 1« 1 2 3 4 5 li 7 8 Občinsko gospodarstvo: Vzdrževanje in obdelovanje občinskih zemljišč . . » Vzdrževanje občinskih gozdov Vzdrževanje in ukoriščanje kamnolomov Vzdrževanje lovišča Davek na občinska posestva 1 akse 40.C00 10.000 6.000 5.000 4.000 3.600 2.000 70.000 75.000 - 5.000 17 1 Štipendije in subvencije: Štipendije 92.000 92.000 98.000 — 6.000 IS 1 2 Nepričakovani razhodki: Kredit za nezadostno preliminirane materialne raz- hodke po vseh delih proračuna Kredit za nepričakovane materialno razliodke po vseh delih 30.000 20.000 60.000 50.000 (Iz te parlije se ne smejo vršiti osebni razhodki.) Materialni razhodki skupaj . . . 1,104.000 1,157.000 — 53.000 Razhodki skupaj 2,544.000 2,668.000 - 124.000 V razhodkih se morajo zavarovati krediti v proračunu za tiste potrebe, ki jih omenja § 14. zakona o občinah. B. DOHODKI. Ko se izdeluje predlog proračuna dohodkov, je ravnati z največjo pozornostjo in preudarnostjo. Zajamčeni morata biti znosnost in pravičnost bremen; zato je treba strogo upoštevati plačilno moč občanov. Za merilo v tem pogledu rabijo ostvar-jeni dohodki v 1. 1988./39. in samo v mejah teh zneskov se je gibati. Stopnja doklad ne sme biti nikdar in nikoli večja od stopnje, ki je odobrena za tekoče leto. Da bi se uvedle nove davščine ne bo odobreno; nasprotno, tudi pri obstoječih se izvrši revizija in se tiste, ki so pogosto in večinoma previsoke in ne ustrezajo vrednosti proizvodov in storitev, za katere se pobirajo, ukinejo ali znižajo. Vse vsote v proračunu dohodkov morajo biti realne. To se nanaša zlasti na zaostale in neubrane dohodke in doklade iz prejšnjih let. Računati je samo s tem, za kar se zanesljivo ve, da se da izterjati. 1 Redni dohodki: Občinska doklada (primanjkljaj dohodkov proti razhodkom, ki se mora pokriti iz naslova občinske doklade) Stopnja doklad mora biti enotna za vse oblike neposrednega davka in za vse obdačence ene občine. 1,644.001 7 1,658.001 7 - 14.1X71 0 ,Za prenos • • > | 1,614.00 0 1,658.00 0 - 14.00 0 Šte- vilka Predlog za leto 1939./40. Odo- Razlika i & u a, S d cd >n j* 0 1~ *•< ca ” c o, w O -S)—s _ N +3 h *o 'S RAZHODKI IN DOHODKI Znesek pozicij 1 Znesek partij breno za leto 1938./39. predlaga za leto 1939./.40 Dejansko P' ljeno in ani no (prefeto 1938.'39. do predložitve ija predloga čuna min. v odobritev Pri- pomba - a. dinarjev Preneseno ... 1,644.000 | 1,658.000 — 14.0(X 2 1 2 3 4 5 G 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Dohodek od taks: Tržnina Od živinskih potnih listov . Tehtarina . . Zavzemanje hodnikov Manipulacijska taksa Taksa na pse Taksa na lovske karte Taksa na ribolovske karte Taksa na prevozna siedstva Dimnikarska taksa Od bobna (taksa) Od tramvajskih in avtobusnih kart Od mesarskega zakupa Od tobačnega zakupa Po zakonu o taksah 60.000 15.000 30.000 95.000 20.000 lO.O(K) 7.(X)( 3.000 5.0fV0/#no ’n ®°^ono Blaire & Comp. id' v v r*avne hipotekarne banke, emitirane' din;)erWvor*