Utodki vestnik občin Ormož in Ptuj YU ISSN 0042-0778 Leto XVII Ptuj, dne 21. februarja 1980 Številka: 3 VSEBINA SKUPŠČINA OBČINE PTUJ 13. Resolucija o politiki izvajanja družbenega plana občine Ptuj za obdobje 1976—1980 v letu 1980 14. Odlok o dopolnitvi odloka o urbanističnem redu v občini Ptuj 15. Odlok o sporemembi odloka o odškodnini zaradi spremembe namembnosti kmetijskih zemljišč 16. Odlok o združevanju sredstev rezerv v sklad skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj 17. Odlok o spremembi odloka o plačevanju prispevkov za Financiranje programov skupnosti otroškega varstva, izobraževanja, kulture, telesne kulture, zaposlovanja, socialnega skrbstva ter zdravstva v občini Ptuj v letu 1980 18. Sklep o razrešitvi ravnatelja Osnovne šole Franc Belšak Gorišnica 19. Sklep o imenovanju ravnatelja Osnovne šole »Franc Belšak Gorišnica 20. Sklep o imenovanju ravnatelja Osnovne šole »Bratov Strafela« Markovci 21. Sklep o imenovanju ravnatelja Osnovne šole »Olga Meglič« Ptuj 22. Sklep o imenovanju predstavnika družbenopolitične skupno- sti v zbor TOZD Kovinarske in kmetijske šole »Veljko Vlahovič« Ptuj 23. Sklep o imenovanju predstavnika družbenopolitične skupnosti v svet Osnovne šole »Boris Kidrič« Kidričevo 24. Sklep po imenovanju predstavnika družbenopolitiče skupnosti v zbor Osnovne šole »Bratov Strafela« Markovci SAMOUPRAVNE INTERESNE SKUPNOSTI 25. Sklep Skupnosti socialnega skrbstva občine Ormož o uskladitvi preživelih preživnin s povečanimi življenjskimi stroški 26. Sklep skupnosti socialnega skrbstva občine Ptuj o uskladitvi preživnin s povečanimi življenjskimi stroški 27. Sklep o spremembi sklepa o valorizaciji sredstev za izvajanje programa socialnega skrbstva v občini Ptuj v letu 1980 28. Sklep ob spremembi vrednosti programa občinske skupnosti za zaposlovanje Ptuj za leto 1980 KRAJEVNE SKUPNOSTI 29. Sklep o razpisu referenduma za uvedbo krajevnega samoprispevka za izgradnjo komunalnih in drugih objektov na območju KS Cirkovce 13. Na podlagi temeljnih ciljev, nalog in obveznosti družbenega plana občine Ptuj, dogovora o temeljih družbenega plana občine Ptuj za obdobje 1976—1980 ter splošne politike družbeno gospodarskega razvoja, opredeljenega v republiških planskih dokumentih je skupščina občine po 164. členu Statuta občine Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, štev. 5/46—78) na seji družbenopolitičnega zbora, dne 8. 2. 1980, seji zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti, dne 11. 2. 1980 sprejela RESOLUCIJO o politiki uresničevanja družbenega plana občine Ptuj za obdobje 1976—1980 v letu 1980 1. Izhajajoč iz temeljnih usmeritev in ciljev, ki so bili začrtani v dogovoru o temeljih družbenega plana in družbenega plana za obdobje 1976—1980 ter na podlagi obstoječega stanja in ocene možnosti družbeno gospodarskega razvoja v letu 1980, se s to resolucijo opredeljujejo ključne naloge in aktivnosti, od katerih bo odvisna izpolnitev družbenega plana občine Ptuj. Doseženi rezultati v prvih štirih letih izvajanja družbenega plana kažejo, da so bili sicer doseženi sorazmerno ugodni kvantitativni rezultati, čeprav planiranih materialnih okvirov niso dosegli, da pa vedno močneje prihajajo do izraza nekateri dolgoročni pregienti in negativne tendence. Zaradi neugodnih tendenc gospodarskih tokov so bili z zvezo in republiško resolucijo za leto 1980 sprejeti nekateri ukrepi in aktivnosti, ki naj bi zagotovili umirjanje konkukture na domačem trgu in omogočili uskladitev razmerij v ekonomskih odnosih s tujino. Ukrepi so bili usmerjeni zlasti na področje investicij, kreditno-monetarnih gibanj, ekonomskih odnosov s tujino, na odnose v delitvi dohodka, skupno, splošno in osebno porabo, na področje cen in stabilizacijo tržišča. Da bi v zadnjem letu uresničevanja srednjeročnega plana v čim večji možni meri realizirali zastavljene cilje in naloge je potrebna odločnejša usmeritev k intenzivnejšemu razvoju, racionalnejšemu gospodarjenju, varčevanju na vseh področjih v tesni povezanosti z uresničevanjem in razvijanjem samoupravnih družbeno-ekonomskih odnosov in z izdelavo samoupravnih mehanizmov za dogovorno opredeljevanje investicijske, splošne, skupne, druge in osebne porabe v občini. Z razvojnega vidika bodo v letu 1980 vse samoupravne organizacije in skupnosti v občini delovale v snteri izvajanja tehle nalog in aktivnosti: — nadaljnji hitrejši in popolnejši razvoj samoupravnih družbenoekonomskih odnosov in izgradnja političnega sistema socialističnega samoupravljanja v občini. Zlasti je potrebno izpostaviti razvoj socialističnega samoupravljanja v temeljni skupnosti, razvoj delegatskega sistema, krepitev družbenega dogovarjanja in samoupravnega sporazumevanja, dohodkovnih odnosov, svobodne menjave dela itd., — dosledno uveljavljanje sistema samoupravnega in družbenega planiranja na vseh ravneh v občini, kar mora postati z opredeljevanjem skupnih ciljev razvoja podlaga za hitrejše uveljavljanje dohodkovnih odnosov na vseh področjih in v vseh fazah družbene reprodukcije. Na vseh ravneh je potrebno istočasno zaostriti odgovornost za dosledno uresničevanje sprejetih nalog, ciljev in obveznosti, ki so samoupravno dogovorjene v planih, samoupravnih sporazumih in dogovorih, — nadaljnje uresničevanje dogovorjenih nalog, ki so ključnega pomena za uresničevanje družbenega plana občine, zlasti na tistih področjih kjer so odstopanja od predvidenih ciljev največja. To zadeva zlasti kakovostne dejavnike razvoja, zaostajanje razvoja prednostnih nalog in s tem spreminjanje strukture gospodarstva ter doseganje skladnejših razmerij v razporejanju dohodka, — gospodarska aktivnost bo morala močneje temeljiti na povečanju produktivnosti dela in večji učinkovitosti gospodarjenja na osnovi izboljšanja organizacije dela, na boljšem izkoriščanju razpoložljivega časa, na modernizaciji proizvodnih procesov, na sodobni tehnologiji, na večji udeležbi znanja in raziskovalnega dela, zlasti pa na izboljšanju odnosa do dela in do upravljanja z družbenimi sredstvi, — povečanje reproduktivne in akumulativne sposobnosti vsake OZD in celotnega gospodarstva ob istočasnem zagotavljanju znatno počasnejše rasti gospodarske rasti s prestrukturiranjem gospodarstva, zlasti na področju industrijske proizvodnje, — vse organizacije združenega dela so dolžne v svojih načrtih predvideti ukrepe za smotrno uporabo energije in varčevanje z njo, — pospešiti je potrebno razvoj drobnega gospodarstva, ki bo s svojo proizvodnjo dopolnjevalo industrijsko proizvodnjo, ne le v ožjem temveč v širšem merilu, ter sledilo potrebam prebivalstva zlasti na deficitarnih področjih storitvene in obrtne dejavnosti. Tako bodo istočasno dane možnosti zaposlovanja predvsem delavcev, ki se vračajo iz tujine. — na področju kmetijske proizvodnje in predelave je treba pospešiti realizacijo dogovorjenih programov, posebno pa še v zasebnem sektorju, — ustvarjanje pogojev, da se ptujsko gospodarstvo v največji možni meri vključi v mednarodno delitev dela, zlasti še z izvozom. Sprejeti je potrebno učinkovite ukrepe za smotrno nadomeščanje uvoza. — prav tako je potrebno zagotoviti hitrejše odpiranje delovnih mest na vseh oblik porabe (skupno, splošno in osebno), — zagotovitev stabilnih odnosov in dinamične manj razvitih območjih v občini in s tem ustvarjati pogoje za hitrejše vračanje in zaposlovanje delavcev, ki se vračajo iz tujine. — zagotavljanje neposrednega vpliva združenega dela na štipendijsko politiko, kar bo možno doseči z doslednim izvajanjem družbenega dogovora o štipendiranju, — nadaljnje uveljavljanje splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite kot osnovno sestavino socialističnega samoupravnega razvoja, — zagotoviti, da bodo navedene razvojne usmeritve vgrajene v letne razvojne programe vseh nosilcev razvoja. 2. V pogojih, ko se predvideva ob izvajanju politike ekonomska stabilizacija v celotnem gospodarstvu v državi in republiki relativno nizka stopnja gospodarske rasti ter ob upoštevanju tendenc v gospodarskih gibanjih v devetih mesecih 1979 in ukrepov ekonomske politike za leto 1980 je mogoče predvidevati v občini v letu 1980 naslednji razvoj: — rast realnega skupnega družbenega proizvoda za 5,8 % in v družbenem sektorju 6 %, — industrijska proizvodnja se bo povečala za okoli 8 %, kmetijska proizvodnja pa za 2,5 % — 3 %, — nizka gospodarska rast in omejitve v porabi zahtevajo vsestranske aktivnosti za produktivno in racionalno zaposlovanje. V dejavnostih izven proizvodnje, bo moč povečati število zaposlenih le tam, kjer je to neogibno, zlasti zaradi aktiviranja novih zmogljivosti. Tako ocenjujemo, da se bo zaposlenost v združenem delu gibala v okviru 3,2 %, v samostojnem osebnem delu pa v okviru 7,6 % stopnje rasti. — po predvidevanjih OZD se bo izvoz blaga povečal za 112 %, uvoz reprodukcijskega materiala za 78 %, znatnejši pa bo uvoz opreme, — v pogojih manjših možnosti za zadolževanje doma in v tujini in omejenih sredstev za razširjeno reprodukcijo bo znašala rast investicij v osnovna sredstva gospodarstva in v stanovanjsko gradnjo ter komunalno dejavnost okoli 6 %, obseg investicij izven proizvodnih dejavnosti pa bo bistveno nižji kot v letu 1979. 2.1. V družbenem planu občine je predvideno, da bo hitrejši razvoj v tem srednjeročnem obdobju moč doseči s hitrejšim razvojem nosilcev planiranja s področij, ki so opredeljena kot prednostna in sicer v barvni metalurgiji, kovinsko predelovalni industriji, primarni kmetijski proizvodnji in živilsko predelovalni industriji ter na področju drobnega gospodarstva. Doseženi rezultati v obdobju 1976—1979 kažejo, da smo sicer dosegli sorazmerno ugodne kvantitativne rezultate, ne dosegamo pa planiranih materialnih qkvìrov. Vedno močneje prihajajo do izraza nekateri dolgoročni problemi in tendence, ki jih z restriktivno politiko cen v preteklih letih nismo uspeli odpraviti. Zaradi tega nismo dosegli večjih kvalitetnih razvojnih rezultatov, kar se kaže v: — nižji rasti produktivnosti dela in njenem nezadostnem prispevku k ustvarjenemu družbenemu proizvodu, — zmanjševanju učinkovitosti investiranja, — slabem izkoristku proizvodnih zmogljivosti in znanja, — veliki odvisnosti procesa reprodukcije zlasti od bančnih sredstev, — premajhni povezanosti rasti osebnih dohodkov z rastjo produktivnosti dela in v premalo stimulativni delitvi osebnih dohodkov. S ciljem, da se zagotovi dosledno in pravočasno izvajanje dogovorjenih razvojnih nalog v letu 1980 bodo, ob upoštevanju stabilizacijskih predvidevanj Skupščina občine Ptuj preko izvršnega sveta in upravnih organov ter samoupravne organizacije in skupnosti v skladu z družbenim planom občine Ptuj za obdobje 1976—1980 izvajale politiko in aktivnosti za: — pospešen razvoj na področju prednostnih dejavnosti, zlasti na področju barvne metalurgije, kmetijstva, tistih panog živilsko predelovalne industrije, ki zaostajajo za načrtovanim razvojem, v kovinsko predelovalni industriji ter na področju drobnega gospodarstva, — izvajanje takšne samoupravno dogovorjene politike upravljalcev banke, ki bodo pospeševala združevanje sredstev ter zagotavljala razvoj prednostnih dejavnosti, — zagotavljanje pravočasne in kvalitetne priprave investicijske in tehnične dokumentacije ter pravočasne realizacije investicijskih del s strani izvajalcev in dobaviteljev opreme, — samoupravno in organizacijsko poglabljanje integracijskih procesov, — poglabljanje samoupravne organiziranosti na področju združevanja zasebnega kmetijstva, — utrjevanje samoupravne organiziranosti in delovanja organizacij združenega dela ter povezovanja, kar zlasti velja za področje industrije, trgovine in gostinstva, — tesnejše sodelovanje združenega dela, gospodarske zbornice in temeljne banke zaradi odpiranja novih obratov in s tem novih delovnih mest, predvsem na manj razvitih območjih občine, — 'oblikovanje intervencijskega sklada v kmetijstvu in v proizvodnji hrane, ^ — delovanje v smeri, da se v občini doseže predvidena dinamična rast. Glede na to, da nekatere delovne organizacije poslujejo z izgubo ali na meji rentabilnosti, bo potrebno z izvajanjem sanacijskih programov in z drugimi ukrepi delovati v smeri prestrukturiranja proizvodnje v korist rentabilnih proizvodov in z notranjo organizacijo, kadrovskimi dopolnitvami in večjo disciplino doseči, da se problemi izg*ub in nizke reproduktivne sposobnosti odpravijo. 2.2. V letu 1980 bodo samoupravne organizacije in skupnosti dosledno uresničevali politiko produktivnega zaposlovanja novih in že zaposlenih delavcev. Zato bodo pri planiranju in uresničevanju zaposlovanja izhajali iz zaposlitvenih bilanc, ki jih bodo usklajevali z občinsko zaposlitveno bilanco v skupnosti za zaposlovanje. V politiki zaposlovanja bodo izhajali iz usmeritev, da se število delavcev na režijskih in administrativnih delih ne bo povečevalo, oz., da se bo zmanjšal delež teh delavcev v razmerju do proizvodnih delavcev. Zagotavljali bodo smoternejši izkoristek delovnega časa in znanja delavcev ter spoštovanje delovnih obveznosti, Usklajevanje zaposlitvenih bilanc mora biti zaključeno najpozneje do konca prvega trimesečja 1980. 2.3. Dosedanje nezadovoljive tendence v izvozno-uvoznih gibanjih narekujejo edino možnost za povečan uvoz v letu 1980 v povečanju izvoza ob pospešenem sporazumevanju in dogovarjanju organizacij združenega dela glede udeležbe pri skupno ustvarjenem deviznem prihodku ter v sporazumevanju o združevanju deviz. Glede na sprejete omejitve na področju uvoza v letu 1979 in glede na predviden obseg uvoza v letu 1980 bo potrebno, da se ptujsko gospodarstvo v znatno večji meri vključi v mednarodno delitev dela in da poveča svojo konkurenčnost na tujih trgih. Zato bo potrebno pospešiti vse možne oblike izvoznih dejavnosti in sprejeti učinkovite ukrepe za smptrno nadomeščanje uvoza. Po predvidevanjih organizacij združenega dela se bo izvoz v letu 1980 povečal za 112 %, uvoz reprodukcijskega materiala za 78 %, medtem ko se bo uvoz opreme povečal v večjem obsegu. Zaradi modernizacije in rekonstrukcije proizvodnje se v tovarni glinice in aluminija predvideva občutno povečanje uvoza opreme in vzporedno s tem — glede na predpise — tudi izvoz v okviru celotne asociacije UNIAL-a. Bistveno večji obseg izvoza bo ustvarila živilsko in kovinsko predelovalna industrija. Največji delež pri povečanem obsegu uvoza opreme in reprodukcijskega materiala bo ustvarjen na področju barvne metalurgije, kovinsko-predelovalne, tekstilne industrije in proizvodnje hrane. 2.4. Izvajanje politike ekonomske stabilizacije terja, da bodo v letu 1980 sredstva za zadovoljevanje skupnih in splošnih potreb rasla znatno izpod rasti družbenega proizvoda. Ta usmeritev zahteva izvajanje dogovorjene politike osebnih dohodkov in zaposlovanja ter vsestransko varčevanje pri materialnih stroških in restriktivno politiko na področju investicij. Na osnovi opredelitev republiške resolucije za leto 1980 o relativno počasnejši rasti sredstev za zadovoljevanje skupnih potreb se bodo sredstva občinskih samoupravnih interesnih skupnosti za izvajanje programa na področju družbenih dejavnosti, ki. se bodo oblikovale iz prispevnih stopenj, povečale v primerjavi z letom 1979 za 16 %. Samoupravne interesne skupnosti bodo v letu 1980 v skladu s sprejetimi cilji, nakazanimi v srednjeročnem planu in v okviru teh sredstev, zagotovile izvajanje tehle nalog in aktivnosti; — v okviru enotnega programa vse tiste, z zakoni opredeljene naloge, ki zagotavljajo občanom zakonsko predpisane pravice oziroma izvajanje družbeno zagotovljenega programa, — v okviru občinskega dopolnilnega programa ne bo mogoče uresničiti vseh nalog v dogovorjenem obsegu in ga bodo SIS ustrezno znižale glede na možen obseg sredstev, — v skladu z merili in kriteriji za oblikovanje skupnega programa bodo združevale ustrezno zmanjšana sredstva v SR Sloveniji za izvajanje potekala investicijska dejavnost v okviru programov izgradnje, ki so bili dogovorjeni in opredeljeni v dogovoru o temeljih družbenega plana za razdobje 1976—1980 ter ukrepov republike in federacije za 'bistveno nižji obseg investicij v letu 1980 SIS bodo pripravile pregled in oceno investicijske dejavnosti na svojih področjih, in se opredelile do Časovnih premikov dogovorjenih investicij v novo srednjeročno obdobje; začete investicije pa izvajale selektivno le v okviru materialnih možnosti, — za rekreacijo otrok, predvsem iz socialno ogroženih družin se bodo počitniška skupnost in samoupravne interesne skupnosti izobraževanja, zdravstvenega in socialnega skrbstva in drugi zainteresirani dejavniki sporazumeli o organizacijski obliki počitniške kolonije ter o načinu financiranja letovanja otrok, — v okviru dogovorjenih kriterijev bodo skrbele za nadaljnje izboljšanje kadrovske sestave, dosledno bodo izvajale dogovor o uresničevanju kadrovske politike in nadaljevale dogovorjeno štipendijsko politiko, — izvajale bodo ukrepe racionalizacije in povečanje učinkovitosti storitev, — vse samoupravne interesne skupnosti bodo najmanj dvakrat letno in to ob prvem polletju in za devetmesečno obdobje, zagotovile tekoče informacije o obsegu, kvaliteti in vrednosti izvajanja nalog in ocenile vzroke za odstopanja od sprejetih programov dela. — zavzemale se bodo za ločitev dela med strokovno službo in izvajalci na področjih, kjer ta razmejitev še ni izvedena. 2. 5. Sredstva za zadovoljevanje splošnih potreb v občini se lahko povečajo največ za 16 %. Glede na predvidene prihodke za leto 1980. predvidevamo, da bodo sredstva za splošno porabo porasla le za 13,3 %, kar pomeni, da se bo morala proračunska poraba z racionalizacijo dela in varčevalnimi ukrepi prilagoditi dohodkom iz obstoječih virov. Upoštevajoč ocenjene lastne materialne možnosti na eni strani in potreb obveznosti in naloge na drugi strani, bo za leto 1980 tekom razprav najti ustrezne rešitve financiranja potreb, ki se kažejo zlasti v naslednjem: — sprememba v opredelitvi vloge državne uprave, ki jo narekuje novi zakon o sistemu državne uprave bo potrebno izpeljati v letu 1980 v mejah razpoložljivih proračunskih sredstev, zato bo potrebno programe dela dogovorjenih nalog skupnega in splošnega pomena, — na področjih družbenih dejavnosti bo državnih organov temu ustrezno prilagoditi. Pri tem bo potrebno predvsem: — omejiti dodatno zaposlovanje na nezasedenih delovnih mestih, med letom izpraznjena delovna mesta pa zasesti le, če se delovne naloge ne morejo pokriti z notranjo razporeditvijo, — preveriti osnove za nagrajevanje in izvesti v največji možni meri nagrajevanje po rezultatih dela, uskladiti normative s poprečnimi rezultati leta 1979, — izdelati ustrezne varčevalne programe, — naloge s področja ljudske obrambe bodo v letu 1980 sofinancirane iz občinskega proračuna v obsegu, ki bo skupno s sredstvi združenega dela združevanih po samoupravnem sporazumu zagotavljal realizacijo sprejetih usmeritev z resolucijo o politiki izvajanja družbenega plana 1976—1980, — za podeljevanje priznavalnin borcev NOV bo v proračunu zagotovljena potrebna višina sredstev za valorizacijo, ki jo določa družbeni dogovor. Po stopnjah uveljavitev družbenega dogovora, ki je v letu 1979 100 % realizirana, bo tudi v letu 1980 osnova za financiranje teh potreb. — družbenopolitične organizacije bodo financirane na osnovi ovrednotenih programov dela, ki so verificirani in vsklajeni pri občinski konferenci SZDL, — krajevnim skupnostim bodo zagotovljena sredstva v obsegu izvajanja delegatskega sistema in drugih samoupravnih nalog, ki jih ustava in statut občine nalagata krajevnim skupnostim, — negospodarske investicije bodo v občinskem proračunu zajete z že nastalimi obveznostmi iz prejšnjih let, t. j. odplačevanje anuitet, za nova vlaganja pa bodo namenjena sredstva le za najnujnejše potrebe, — vse ostale obveznosti splošne porabe, ki jih občini nalagajo zakoni in drugi predpisi, družbeni dogovori in samoupravni sporazumi bodo obravnavane v mejah razpoložljivih sredstev in dejanskih potreb. Med takšne obveznosti štejemo zlasti obveznosti za pripravo srednjeročnih, dolgoročnih planov in programov, urbanistično dokumentacijo, geodetske naloge, anuitetne obveznosti, denarne pomoči družinam, katerih hranilec služi vojaški rok, mrtvoogledna služba in obveznosti iz preteklega leta. 2. 6. Skladno z usmeritvami Dogovora o temeljih družbenega plana občine Ptuj za obdobje 1976—1980 ter Družbenega plana razvoja občine Ptuj za obdobje 1976—1980 bo potrebno v 1980. letu, ob upoštevanju težnje po usklajenem družbeno gospodarskem in prostorskem razvoju občine ter v okviru dogovorjenih prednostih nalog, nadaljevati razvoj stanovanjske gradnje ter cestne in komunalne infrastrukture ob hkratnem ustvarjanju ugodnih pogojev za načrtno in smotrno izrabo prostora ter varstva človekovega okolja. Obseg sredstev za zadovoljevanje potreb na področju druge porabe v 1980. letu bo oblikovan po že sprejetih samoupravnih sporazumih oziroma aneksih k le tem, ki zagotavljajo združevanje sredstev tudi v 1980.1etu. Na podlagi analize uresničevanja nalog po sprejetih programih 1976—1980 bodo interesne skupnosti materialne proizvodnje dajale v 1980. letu prednost opredeljenim prioritetnim nalogam, hkrati pa upoštevale realne materialne možnosti združenega dela v letu 1980. Dejavnosti na področju stanovanjske gradnje, komunalne in cestne infrastrukture bodo v letu 1980 usmerjene v izvajanje nalog po dogovorjenih programih samoupravnih interesnih skupnosti in v skladu z razpoložljivimi sredstvi. Na področju urbanizma in urejanja prostora bodo nadaljevana dela na izdelavi detajlnejše urbanistične dokumentacije na osnovah sprejetega urbanističnega programa občine Ptuj in urbanističnega načrta mesta Ptuj. Sprejet bo prostorski plan občine. Na področju varstva okolja bodo aktivnosti še naprej usmerjene v zaščito delovnih ljudi in občanov v delovnih in bivalnih okoljih. Na področju ureditve prometa v regulacijskem območju mesta Ptuja bodo izvajane aktivnosti za gradnjo obvoznice in ureditev prometa v mestu Ptuju. 2.7. Manjše materialne možnosti v letu 1980 bodo zahtevale tudi ponovni pregled vseh investicijskih projektov in njihova uskladitev z materialnimi možnostmi. Izvršni svet bo v sodelovanju s Kreditno banko Maribqr in samoupravnimi interesnimi skupnostmi materialne in družbenih dejavnosti izdelal na osnovi republiške in občinske resolucije pregled investicijskih dejavnosti v občini Ptuj v letu 1980. V sodelovanju s samoupravno stanovanjsko skupnostjo in samoupravno komunalno skupnostjo bo izvršni svet vlagal napore v pripravo urbanistične in izvedbene dokumentacije za pravočasno pripravo gradbenih zemljišč v letu 1980 in v naslednjem planskem obdobju. 3. Osnovni pogoji za hitrejšo gospodarsko rast in naraščanje produktivnosti dela in na tej osnovi večjega celotnega prihodka in dohodka, ,je hitrejše in učinkovitejše uveljavljanje kvalitetnih dejavnikov razvoja. Le-tem je potrebno v letu 1980 dati poseben poudarek zaradi počasnejše gospodarske rasti v preteklih letih od predvidene. Glede na to bodo aktivnosti organizacij združenega dela usmerjene v: — hitrejše prilagajanje proizvodnih programov organizacij združenega dela novim proizvodom, ki so privlačni za domača in inozemska tržišča, — uporabo modernih tehnoloških postopkov, večjo uporabo znanja in hiter prenos raziskovalnih dosežkov v tekočo proizvodnjo, — spodbujanje in razvijanje novatorstva in iznajditeljstva ter večje prizadevanje delavcev za iskanje tehničnih izboljšav, ki se kažejo v zniževanju stroškov, prihranku materiala, krajšanju potrebnega delovnega časa in boljši organiziranosti proizvodnega procesa, — varčevanje s surovinami, reprodukcijskim materialom in energijo, — posebno pozornost uporabi meril, ki vzpodbujajo racionalno izkoriščanje delovnega časa in boljše izkoriščanje predmetov dela in sredstev za delo, zato da se bodo optimalno izkoriščala sredstva, izboljšala ndtranja organiziranost in poslovanje ter odnos do dela, — nadaljnje izpopolnjevanje merila in kriterijev za nagrajevanje po rezultatih dela, — nadaljnje uveljavljanje dogovorjenih načel za izboljšanje kadrovske sestave zaposlenih, zlasti kreativnih kadrov, kot tudi dosledno izvajanje zastavljene štipendijske politike. Organizacije združenega dela materialne proizvodnje in družbenih dejavnosti bodo sprejeli ukrepe za racionalno in bolj učinkovito izrabo materialnih, naravnih, kadrovskih in drugih proizvodnih pogojev in jih podrobneje opredelili oziroma kvantificirali v svojih planskih dokumentih v letu 1980. 4. Da bi se okrepila materialna osnova združenega dela in dosegli skladnejši odnosi v reprodukciji, morajo delavci v organizacijah združenega dela materialne proizvodnje in v drugih organizacijah v svojih planskih dokumentih v letu 1980 zagotoviti, da bo delež sredstev, ki se iz čistega dohodka oblikuje za razširitev materialne osnove dela, rasel hitreje od rasti osebnih dohodkov ter da bo rast sredstev za osebne dohodke in skupno porabo v temeljnih organizacijah združenega dela počasnejša od rasti dohodka. Pri tem bodo izhajali iz globalne usmeritve republiške resolucije: — da morajo v celoti SR Sloveniji sredstva za osebne dohodke v organizacijah združenega dela materialne proizvodnje naraščati za 25 % počasneje od rasti dohodka in počasneje od rasti čistega dohodka, — da smejo osebni dohodki na zaposlenega v neproizvodnih dejavnostih 1) rasti v skladu z rastjo osebnih dohodkov v materialni proizvodnji, vendar v masi največ za 16 % v primerjavi z letom 1979, — da se sredstva za skupno porabo (vključno z'delom za stanovanjsko gradnjo) v organizacijah združenega dela lahko povečajo največ za 15 % ■ glede na leto 1979 oziroma za 13 % brez dela sredstev skupne porabe za stanovanjsko gradnjo. Gornje globalne usmeritve bodo delavci v organizacijah združenega dela upoštevali selektivno tako, da bodo pri določanju konkretnih razmerij v razporejanju dohodka in delitvi sredstev za osebne dohodke upoštevali zlasti doseženo raven osebnih dohodkov, dosežena razmerja med osebnimi dohodki za enaka ali podobna dela v drugih organizacijah združenega dela, pogoje za pridobivanje dohodka v temeljnih organizacijah združenega dela in doseženo raven in rast produktivnosti dela. Prav tako bodo pri izplačevanju sredstev za namene skupne porabe upoštevali raven teh izplačil v odnosu na poprečna izplačila za skupno porabo v gospodarstvu SR Slovenije. Delavci v organizacijah združenega dela bodo izvajali usmeritve na področju razporejanja dohodka v smislu dogovora o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1980, ki ga je sklenil Izvršni svet, Skupščine občine Ptuj skupaj z drugimi udeleženci v SR Sloveniji. S stalnim spremljanjem planiranih razmerij razporejanja dohodka in čistega dohodka in njihovega uveljavljanja glede na dejansko ustvarjeni dohodek morajo zagotoviti, da se med letom in v letu 1980 kot celoti uveljavijo te usmeritve. / Delavci v organizacijah združenega dela bodo hkrati z zaključnim računom za leto 1979 sprejeli tudi dopolnjene in s to resolucijo ter dogovorom usklajene planike akte za leto 1980. 5. Zakon o sistemu državne uprave in izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih je ustvaril zakonsko osnovo za preoblikovanje občinskih upravnih organov v skladu z začrtanimi smernicami razvoja družbenopolitičnega sistema. Osnovna naloga V tem letu bo sprejem odlokov o organizaciji in delu upravnih organov in urejanju notranje organizacije, kakor tudi priprava statuta delovne skupnosti državne uprave in vseh samoupravnih splošnih aktov. Večjo pozornost bo potrebno dati uveljavljanju ustreznejših metod in organizacije dela, neposredni odgovornosti za delo ter ukrepov, ki bodo prispevali, da bo delovanje organov državne uprave prilagojeno potrebam delovnih ljudi in občanov. Vzporedno s prizadevanji za posodabljanje materialnih pogojev za delo ter organizacijo in metod dela in za kadrovsko krepitev upravnih organov, bo potrebno, da se v praksi uveljavi tak sistem, ki bo zagotovil pridobivanje dohodka delovne skupnosti primerno načelom svobodne menjave dela . V letu 1980 bo potrebno uveljaviti družbene svete v državne organe in podrobneje določiti obveznosti upravnih organov ter družbenim svetom in tistim vprašanjem, ki jih je upravni organ dolžan predložiti v obravnavo družbenemu svetu. Z družbenimi sveti bo nastal premik v smeri odpiranja uprave in širši politični vpliv na delo državne uprave. Ustavna preobrazba pravosodnega sistema je v skladu z na to sprejetimi organizacijskimi zakoni v letu 1979 doživela realizacijo, ki je pokazala, da je bila preobrazba pravosodnega sistema dobro domišljena, ki ni pripomogla le k izboljšanju uveljavljanja pravic občanov, ampak tudi vsesplošnemu spoštovanju zakonitosti. V letu 1980 si je potrebno prizadevati, da bodo tudi poravnalni sveti, kot samoupravna sodišča v krajevnih skupnostih in ena najbolj nepo- 1) družbene dejavnosti, delovne skupnosti organov družbenopolitične skupnosti, banke in druge finančne organizacije, samoupravne interesne skupnosti, delovne skupnosti skupnih služb, poslovne skupnosti in druge asociacije ter trgovske organizacije na debelo in zunanjetrgovinske organizacije. srednih oblik reševanja upravnih razmerij, zaživeli. Prizadevanje mora biti še naprej usmerjeno za dosego cilja — vsaka krajevna skupnost svoj poravnalni svet. Pravnalne svete morajo ustanavljati tudi OZD, v katerih je zaposlenih večje število delavcev. 6. S celovitim izvajanjem politike ekonomske stabilizacije, zlasti na področju pridobivanja in razporejanja dohodka, kreditnomonetarne in davčne politike in z ukrepi v organizacijah združenega dela bodo, ob uveljavljanju in dograjevanju samoupravnih odnosov na vseh področjih in ravneh družbene reprodukcije in ob postopnem uveljavljanju novih sistemskih rešitev na področju cen, ustvarjeni pogoji, da bo rast cen na drobno in življenjskih stroškov v letu 1980 za najmanj petino nižja od rasti, dosežene v letu 1979. Izvršni svet bo kot podpisnik dogovora o izvajanju politike cen proizvodov in storitev v SR Sloveniji v letu 1980 pri urejanju cen iz svoje pristojnosti, dosledno upošteval sprejete usmeritve in kriterije, opredeljene s tem dogovorom. Glede na okrepljeno vlogo tržnih rezerv bo pristojni organ v občini do februarja t. 1. pripravil program tržnih rezerv. V mejah razpoložljivih sredstev bodo oblikovane stalne rezerve živil, zlasti deficitarnih. Za izboljšanje preskrbe bo v letu 1980 potrebno spodbuditi delovanje organizacij potrošnikov, skrbeti za nemoteno preskrbo prebivalstva ter pospešiti tesnejše in učinkovitejše povezovanje OZD s področja proizvodnje, predelave in trgovine. Politika cen v letu 1980 se bo znotraj posameznih sektorjev izvajala 'selektivno in diferencirano na osnovi meril, opredeljenih v družbenem dogovoru, da bi se tako dosegla čim bolj vsklajena razmerja v cenah in pogojih pridobivanja dohodka, hkrati pa tudi zagotovilo upoštevanje družbeno priznanih kriterijev za oblikovanje cen. S tem se bodo pri določanju cen in izvajanju politike cen začela postopno uveljavljati načela sistema in družbene kontrole cen v skladu z zakonom o temeljih sistema cen. 7. V skladu s smernicami in razvojem zakonodaje na področju splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite bo v letu 1980 usmerjtev zlasti v naslednje aktivnosti in izvajanje nalog, ki izhajajo iz srednjeročnega plana: — nadaljevanje procesa podružabljanaa sistema splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite kot vsakodnevne naloge za zagotovitev nemotenega razvoja socialističnega samoupravljanja in družbeno ekonomskega razvoja. V to aktivnost se morajo v večjem obsegu in aktivnejše vključevati vse subjektivne sile, samoupravni organi in delovni ljudje, — zagotoviti izvajanje zakonskih predpisov z razčlenitvijo elementov splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite v statutih in drugih splošnih aktih temeljnih organizacij združenega dela, krajevnih skupnostih, samoupravnih interesnih skupnostih in drugih organov in organizacij, — nadaljevati obrambno vzgojo prebivalstva z vključevanjem elementov z območja krajevne skupnosti in prilagajanje tematike razmeram krajevne skupnosti ter potrebam delovnih ljudi in občanov za njihovo čim širše vključevanje v izvajanje samozaščitnih ukrepov, — zagotoviti v večjem obsegu vključevanje mladine in žensk v izvajanje nalog na področju splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite, — razvijati enakomerno vse elemente sistema splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite s pravilnim kadrovskim izpolnjevanjem in zagotavljanjem materialnih možnosti, — večjo pozornost posvetiti številčni krepitvi enot in štabov civilne zaščite v krajevnih skupnostih in združenem delu za izvajanje ukrepov civilne zaščite v izrednih razmerah, ob elementarnih nesrečah in v vojni ter jih strokovno in materialno usposobiti, —- zagotoviti izvajanje programa izvršnega sveta glede oblikovanja blagovnih rezerv za to srednjeročno obdobje in pospešiti zagotavljanje zalog hrane v individualnih gospodinjstvih ter zalog surovin, reprodukcijskega materiala; zdravil in sanitetnega materiala pri vseh strukturah, ki se vključujejo v obrambne priprave, — nadaljevati z razvojem sistema opazovanja, javljanja, obveščanja in alarmiranja s krepitvijo kadrovskih in materialnih elementov, — sistem družbene samozaščite razvijati tako, da bo le-ta postala najširša osnova za zagotovitev naše samoupravne socialistične družbe in sestavni del vsakodnevnih nalog delovnih ljudi in občanov v vseh sredinah in da bo ozko povezana z razvojem sistema splošne ljudske obrambe. V izvajanje navedenih nalog se morajo vključevati vse družbenopolitične organizacije s SZDL kot frontno organizacijo pod idejnim vodstvom Z.K ter vsi samoupravni organi v krajevnih skupnostih, združenem delu, samoupravnih interesnih skupnostih ter drugih organih in organizacijah. Vodstvo družbenopolitičnih organizacij v občini, svet za ljudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito, izvršni svet, občinski štab za teritorialno obrambo in štab za civilno zaščito bodo v letu 1980 usmerjali svoje aktivnosti na področju splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite v: • i — učinkovito izvajanje smernic, že sprejetih ali na novo sprejetih predpisov, navodil in drugih dokumentov v čim širše seznanjanje in usposabljanje vseh delovnih ljudi in občanov za naloge splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite, — z izvajanjem integriranih vojnih vaj skrbeli za preverjanje, usposabljanje in dograjevanje obrambnih načrtov in njihovih izvajalcev v posameznih sredinah, — v procesu družbenega planiranja razvoja splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite v naslednjem srednjeročnem obdobju. 8. Rast investicij v osnovna sredstva bo potekala v skladu z realnimi materialnimi možnostmi. Investicije v osnovna sredstva združenega dela materialne proizvodnje bodo tako rasla po stopnji okoli 6 %. Investitorji, banke in drugi udeleženci v investicijski dejavnosti bodo razpoložljiva sredstva in druge aktivnosti v letu 1980 usmerili v pospešeno dokončanje že začetih objektov in drugih naložb, predvsem tistih, ki imajo posebni pomen za doseganje razvojnih ciljev in nalog, opredeljenih v družbenem planu občine za razdobje 1976—1980. Pri reprogramiranju že sprejetih investicijskih odločitev in pri novih investicijah pa bodo upoštevali zlasti naslednja merila: — da bo z naložbo v modernizacijo oziroma gradnjo proizvodnih zmogljivosti: a) zagotovljeno pomembno povečanje izvoza predvsem proizvodov višje stopnje predelave in storitev, ustvarjanje večjega deviznega učinka, racionalno nadomeščanje uvoza surovin in reprodukcijskega materiala, oziroma zmanjševanja odvisnosti od uvoza surovin, materiala, opreme in tehnologije, b) okrepljeno in povečano gospodarsko sodelovanje z državami v razvoju, c) zagotovljeno zmanjševanje zaostankov pri izvajanju prednostnih nalog v kmetijstvu in proizvodnji hrane; — da naložba zagotavlja racionalnejšo porabo energije oziroma, da se z rekonstrukcijo zagotovi preusmeritev na domače vire energije in omogoča nadomeščanje uporabe nafte in naftnih derivatov ter racionalnejšo porabo surovin in repromateriala po enoti proizvoda ali na enotno ustvarjenega dohodka. Banka bo selektivno, glede na kriterije in merila dogovorjena v republiški in občinski resoluciji, povečala zahteve po udeležbi lastnih oziroma združenih sredstev investitorjev ter zaostrila kriterije pri odobravanju kreditov za investicije. Pri tem bo dajala prednost investicijam, ki zagotavljajo uporabo večje stopnje domačega znanja in tehnologije, ki so energetsko in surovinsko manj zahtevne in ki temeljijo na proizvodnih in dohodkovnih povezavah. Prednost pri odobravanju bančnih kreditov bodo imele tudi investicije, ki bo