Domoznanski oddelek ■ 37 UTRINKI 2009 37.091.8(497.»Podlehnik) 5011892 ,5 COBISS o Glasilo Osnovne šole Martin Kores Podlehnik Leto 3 (februar 2009), številka 5 Tanja Ribič Is, VO I h- Az-i š S, o Sn S S, e* o< ^AW. S>'^ ^S Q 'Jt/ V^i K % ^zv S vk e s *Sl /< f/vdv^ S s s Co /X i rn,s .s S ^ke aO sr>. ^ '■M/F VV^VS S Metka Glažar Metka Glažar KOLOFON: Glasilo Osnovne šole Martin Kores Podlehnik Leto 3 (februar 2009), številka 5 Jezikovni pregled: Majda Erlač Zbrali in uredilLMajda Erlač,Anita Malovič Uredil: Mitja Krapša Naklada: 200 izvodov Je sredina meseca februarja in med nami je v teku najbolj norčavi čas v celotnem letu. Pustni torek letos pade v čas zimskih počitnic in verjamem, da si je veliko staršev med Vami utrgalo trenutek, da se boste lahko z vašimi otroci malce našemili in vsaj za nekaj trenutkov pozabili skrbi vsakdana. Prvo ocenjevalno obdobje v šoli je mimo, učenci so Vam prinesli obvestila in dejansko jev teku že drugi polčas aktualnega šolskega leta. Pridnost učenk in učencev ter vseh zaposlenih v šoli je sedaj z nekajdnevnim oddihom vsaj malce nagrajena. Vendar ne pozabimo vsi skupaj, da je za nami že skoraj 6 mesecev pouka in da so pred nami le še kratki štirje... Od pričetka šolskega reda se je zvrstilo kar nekaj sprememb in prav je, da Vam jih tukaj malce povzamem. Analiza po opravljenem delu je nuja, saj se stvari vrstijo dnevno. V celotnem lanskem letu so vse slovenske osnovne šole prenavljale svoje Hišne rede in od septembra letošnjega šolskega leta so v veljavi novi, predvsem bogatejši hišni redi. Red in pravila so v institucijah kot je naša, kjer se na manjšem prostoru sreča veliko število ljudi, bistvenega pomena. Za vse nas. Gre za eno izmed bistvenih načel vzgoje, katera se pri vseh naših učencih prepleta med domom, družino in šolo. Vzgoja poteka povsod. In tega se zaveda tudi država, zato letos vse šole zaključujejo priprave na Vzgojni načrt. To pa je dokument, ki nadgrajuje hišni red in bo osnova, da bodo šole in zaposleni postali še boljši. Naša šola je nedavno predstavila naš, praktično izgotovljen, vzgojni načrt na predstavitvi Zavoda RS za šolstvo in zanj požela izjemen uspeh. Dobili smo zeleno luč kot ena izmed prvih slovenskih šol, da dokument predstavimo Svetu staršev in ga na Svetu zavoda do konca šolskega leta tudi potrdimo. Vse te aktivnosti, ki potekajo po vseh šolah, so namenjene izboljševanju kvalitete učiteljevega dela z otroci, odnosom učitelj - učenec, učitelji - starši in v veliki meri tudi odnosom znotraj vzgojno-izobraževalne ustanove. Dobra klima pomeni vrhunsko delo. Tega se zavedamo zelo tudi v naši šoli, zato smo obvezne državne projekte razširili in zato da bomo še boljši sodelujemo v projektu Mreže učečih se šol in sprejeti smo bili v mrežo slovenskih Zdravih šol. Čaka nas še več izzivov, saj želimo kvalitetno delo znotraj našega zavoda tudi pokazati in potrditi zunaj našega zavoda. Da boste lahko upravičeno ponosni na nas ... Drugače pa smo nedolgo nazaj izpeljali tridnevni tabor - šolo v naravi za učenke in učence od 1. do 4. razreda. Posebnost tega tabora je bilo to, da smo v svet šole v naravi poslali tudi naše najmanjše, to je šest in sedemletnike. Odzivi so bili izjemni in verjetnost, da bomo s to prakso nadaljevali tudi v prihodnjih letih, je velika. Ob začetku tega meseca pa smo že tradicionalno izpeljali prireditev v čast Slovenskemu kulturnemu prazniku. Vabljeni ste bili vsi starši, in priznati moram, da so se učenke in učenci skupaj z njihovimi mentorji spet enkrat izjemno potrudili. In prepričan sem, da ste vsi, ki ste si prireditev tudi ogledali, v njej izjemno uživali. Tudi v prihajajočem mesecu bomo izvedli prireditev, tokrat za vse žene in mame ... Drugo ocenjevalno obdobje je torej že med nami in starši, sedaj je še čas, da lahko učenke in učenci stvari v smislu učnega uspeha še izboljšajo. Vendar brez Vaše pomoči ne bo šlo... Vsi na šoli pa smo Vam pri vseh vaših težavah zmeraj pripravljeni pomagati. Zato se le oglasite, če menite, da bi Vam lahko kakorkoli pomagali. Ob številnih prireditvah, ki nas čakajo v prihodnjem obdobju, nameravamo pripraviti še eno javno predavanje za starše, izvesti plavalne tečaje, izpeljati plavalno šolo v naravi za učenke in učence 5 razredov ... Vse to pa so le vidnejše izvajane zadeve, številnih utrinkov, ki jih tudi v naši šoli piše življenje, pa ni moč zajeti v nekaj besedah. Verjamem pa, da vaši otroci vedo zanje, določene Vam zaupajo, določene pa ostajajo skrivnosti odraščajočih se oseb ... asist. mag. Dejan Kopold PRVIČ V SOLI V šolskem letu 2008/09 je v 1. razred vpisanih 18 učencev, 7 dečkov in 11 deklic. Po dolgem času je to spet ena bolj množična generacija otrok. Prvič smo se srečali že v juniju. Spoznali smo se, se igrali , peli in telovadili. V ustvarjalni delavnici smo izdelali pikapolonico iz kartona in se naučili pesmico. Prvi šolski dan. Brez torte seveda ni šlo. Hmmm, kako smo se sladkali! V šoli je lepo. Igramo se, telovadimo, se učimo... Imeli smo športni dan. Tekli smo, se igrali in šli na pohod. Spoznavali smo varne poti in se vključili v projekt Pasavček. Obiskal nas je policist Damjan in nam povedal veliko stvari o prometu. Dobili smo tudi figuro Pasavčka. - Ob Tednu otroka smo izdelovali izdelke iz plodov in sadja. Na tehniškem dnevu smo izdelovali prometne znake iz stiropora. Tako smo pa risali po asfaltu ob dnevu, ki smo ga imenovali Ulice otrokom. V decembru smo imeli srečanje s starši. Pripravili smo jim kulturni program, nato pa smo skupaj izdelali prekrasnega snežaka. Potem smo se še zabavali. Bilo je lepo. Najlepše pa nam je bilo na taboru v Domu Medved na Medvedjem Brdu. Veliko pa smo se že tudi naučili: računamo do 8, znamo veliko pesmic, pravljic, izvedemo že preval naprej, skačemo s kolebnico, rišemo in ustvarjamo... \Q] !| s c DOmiAt nq Sq Q v naravi sem se 2 ve..s- eiil, tu d I zat or ker je pozi m f ker sem skupaj s s so so ni dve noči. To je bflo Zame prvič. Najraje sem imel tek-m smučeh m a nam n a; da homo gnu]o lž. a Xc irnXl l sol o v naravi peLani. In je zeCo co QO, Fi n n an Zjc TABOR V D01U MEDVED S ŠOLO ' V RJA RA VI AtlO BILI V DOMU MEDVED. NAJBCU ni IE BIE VŠEČ TV. MA SMUČEH IN I VVV V KRIČANJEM. NIHČE SE NI TEKAL 6 TEKAŠKIM SMUčni, ZATO SMO ŽILI NERODNI RILO JE POLNO SMEHA IN VESELJA. S TEKAŠKIMI snučm sno tudi telovadili. MED TEKOM SMO tl 3KAJ KRIČATI. NA.m: DOLGO SEM K.ICAL jiv. inr _. sno se zelo lepo. UPAM, DA BOM PONOVNO KJV DOŽIVELI V ŠOLI V NARAVI. T Toplak 2.1- V.i soommi nd Id bor ^ 1 po-be-bci 'fvOZvetj’ V veooi 'n-dvn , r, o ^ 3 ro' bue V6eo kovali d cok . V^o(k o Wro 'dCsOvoidbe . .k;* r> i ) 5C _j<2m ^c-o fcVr^ k' I zooaDe o Wd tov prebroi! cd Voocdvicki , k\ ^ ‘ * . UcivO i do di DEŽELASMEJALKA V šoli smo brali zgodbico z naslovom Dežela Smejalka.V tej deželi so se vsi morali smejati. Tudi mi smo se v razredu smejali.Potem nam je učiteljica povedala,da bomo naslednji dan dramatizirali to zgodbico in se bomo še bolj smejali.Izdelati smo morali čim bolj smešne lutke.Naredili srni jih iz kartona in zaigrali smešne prizore.Zaigrali smo posvoji zamisli,parne- in z zelo smešnimi besedami,da smo se res vsi veliko smejali. Jaz sem izdelala gospoda,ki je bilzelo.zelo smešen. Eva Zajšek 3.razred IZDELOVALI SMO URE Pri spoznavanju okolja smo se učili o času.Učili smo se tudi o urah. Spoznali smo različne ure.Dogovorili smo se,da bomo pri likovni vzgoji naredili ure iz kartona.Vsak učenec je naredil svojo uro.Za izdelavo ure smo uporabili tanki in debeli karton.Ure smo tudi pobarvali.Jaz sem se odločila za rdečo barvo.Uri sem naredila veliki in majhni kazalec.Meni je moja ura zelo všeč. MOJA URA V šoli smo se učili o urah.Pri likovni vzgoji smo ure tudi izdelali.Učiteljica nam je dala model in iz kartona sem izrezala krog.Potem sem ga pobarvala z barvo,ki sem si jo lahko sama izbrala.Dodala sem urni in minutni kazalec tudi iz kartona.Kazalca sem pritrdila z drobnim žebljičkom na plutovinasti zamašek..Ura je bila narejena.Z zamaškom sem lahko nastavljala različne čase.Ko smo vsi naredili ure,smo si jih ogledali in ocenili. ____________________________________________ 1 Julija Petrovič 3.razred MOJA URA IZ KARTONA Učili smo se o uri.Pri likovni vzgoji smo izdelovali ure.Najprej nam je učiteljica dala okrogel modelček.Tega smo obrisali in izrezali.Krogec smo pobarvali.Nanj smo napisali številke od 1 do 12.Na številčnici smo narisali minute.Ura ima 60 minut.Za vsakih pet minut smo narisali daljšo črtico.Naredili smo še minutni in urni kazalec.Na sredino ure smo dali žebljiček,na drugi strani pa smo na žebljiček pritrdili plutovinast zamašek.In ura je bila končana.Ane kaže točno. Nina Milošič 3.razred Utrinki stran 10 ROBOTKOTOTKO Pri spoznavanju okolja smo se učili o odpadkih.Naučili smo se,kako jih ločujemo,kako pravilno ravnamo z njimi in kako jih lahko še koristno uporabimo.Tako smo se dogovorili,da bomo iz odpadnih materialov naredili robote.V šolo smo prinesli različno embalažo.Razdelili smo se v štiri skupine.Jaz sem bila skupaj s Tjašo.Naredili sva velikega robota.Učiteljica mu je dala ime Robotko Totko.Tudi druge sošolke in sošolec so naredili robote. ROBOTJADRUŽINA Učili smo se o čistem okolju,odpadni embalaži,o onesnaževanju narave.Tako smo spoznali,da lahko iz določenih odpadkov naredimo zanimive in koristne izdelke.V šolo smo prinesli različno odpadno embalažo.Učiteljica nam je povedala,da bomo izdelali robote po svojih zamislih.V skupini so bili zraven mene še Sašo,Eva in Nina.Najprej smo iz škatel od kosmičev in čajev naredili trup.Potem smo dodali roke in noge.Za oči,usta in nos smo upora-bili različne zamaške.Frizuro smo mu naredili iz narezanega papirja.Ko smo vsi končali,smo sestavili robotjo družino.Največji robot je bil ata,bolj širok robot je bila mama,mala robotka pa sta postala njuna otroka-bratec in sestrica.Za konec smo se z njimi slikali in veselili,ker smo se tako potrudili in ustvarili družino robotov. ZVEZDICAZASPANKA Pri uri slovenščine smo spoznali pravljico Zvezdico Zaspanko.Učiteljica nam je razdelila vloge.Brali smo po vlogah.Za domačo nalogo smo morali doma vaditi branje in narediti lutke.Vsak je moral narediti svojo lutko. Jaz sem izdelala lutko zvezdico Zaspanko.Drugi dan smo pravljico zaigrali s svojimi lutkami.Bilo je zelo zanimivo. Učiteljica nas je pohvalila,ker smo naredili lepe lutke in zanimivo igrali.Na koncu nas je učiteljica še slikala.Vsi smo bili veseli. ŠOLA V NARAVI TABOR DOM MEDVED- MEDVEDJE BRDO V času od 4. do 6. februarja smo učenci razredne stopnje od 1. do 4. razreda s spremljevalkami, učiteljicami Danico, Manico, Romano, Jožico in Milico, preživeli tri čudovite dni v šoli v naravi. Izbrali smo Dom Medved na Medvedjem Brdu, ki leži v hribih približno 15 km od Logatca. Vijugasta cesta se med gozdovi povzpne na 789 m višine in na griču sredi neokrnjene narave leži Dom Medved. Nekoč je bila to šola, vendar sojo zaradi pomanjkanja otrok zaprli. Ko je zgradbo prevzel CŠOD, joje uredil za dejavnosti otrok razredne stopnje. Lani je bil dom popolnoma obnovljen, s pomočjo evropskih sredstev pa tudi sodobno in ekološko opremljen. Vsaka sobica ima kopalnico, na voljo je veliko učilnic, igralnica, sušilnica (karje prišlo prav tudi nam), sodobna kuhinja z jedilnico, veliko prostora v domu ter veliko igrišče s plezalno steno. Dom leži na precej samotnem kraju, saj je v bližini samo cerkvica Sv. Katarine in kmetija. Prometa skoraj ni, zato so otroci lahko brezskrbni in varni. V sredo zjutraj se je tako na avtobus vkrcalo 48 otrok in 5 učiteljic in približno pol tone prtljage, ki bi zagotovo zadostovala tja do pomladi. Po silnem mahanju vseh, ki so nas pospremili ter po nekaj malega potočenih solza (verjetno največ pri mamah, ki so ostale), smo se ustavili na Trojanah za lulanje in malico. Že pred 12. uro smo prispeli na cilj, kjer so nas sprejeli prijazna upravnica Darja in njeni sodelavci. Ker sta v domu dva bivalna dela, smo se v enega vselili prvčki in četrtošolci, v drugega pa drugošolci in tretješolci. Po kosilu smo se razdelili v dve skupini. Ena seje odpravila na sneg, druga pa spoznavat živali, ki žive v domu. Po večerji smo še ustvarjali v delavnicah, nato pa po umivanju v postelje. Čeprav je dan bil naporen, je bilo kar malo težko zaspati. Tu in tam je v kaki sobici zlezlo pod odejo domotožje, a so ga naše učiteljice pregnale. Po jutranjem bujenju in telovadbi smo drugi dan vsi, tudi najmlajši, sami pospravili sobice, Ocenit jih je prišla »stroga« domska komisija. Nato smo se zopet odpravili na sneg, na tek in hojo na smučeh. Nekaj je gotovo!!! Čisto vsi znamo vstati, če pademo. Učili smo se tudi o varovanju okolja in izdelali nekaj fantastičnih izdelkov iz odpadne embalaže, a so na žalost morali ostati v domu, ker zanje ob silni prtljagi ni bilo prostora na avtobusu. Po kosilu pa smo jo popoldan mahnili še na pohod , del poti smo celo gazili po celem snegu. Zvečer pa nas je čakalo tisto najboljše. DISKO! Kako smo se vsi našpičili in našminkali. Tudi dobesedno! Ob DJ Manici in Jani smo se naplesali, da je bilo veselje. Ko smo se po koncu spravili v postelje, nas učiteljice niso skoraj nič mirile. Ni bilo potrebno! Ob desetih smo že vsi spali. In prišel je zadnji dan. Orientacija, vreme, pospravljanje sob, polnjenje kovčkov, iskanje izgubljenih kosov oblačil,... vse to nas je zaposlilo do kosila. Sledilo je še slovo od prijaznih gostiteljev in želja, da bi naslednjič bilo naše bivanju v prijaznejšem vremenu. Vreme, to je bila edina stvar, ki nam ni šla po načrtih. Megla, dež, oblaki, vlaga,... Toda tudi to ni moglo pokvariti teh treh dni, ko smo šolo doživljali drugače, bolj zanimivo, aktivno, prijazno. Ko smo zvečer zadovoljni in utrujeni prispeli domov, pa smo ugotovili še eno: Povsod je lepo, a doma je najlepše! DOM MEDVED V sredo smo se učenci od 1. do 4. razreda odpravili na tabor v Dom Medved v Rovtah na Notranjskem. Vožnja z avtobusom je trajala tri ure. Ko smo prispeli, smo se razdelili po sobah in razpakirali potovalke. V sobici, ki seje imenovala Netopir, smo bila tri dekleta. V domu smo se igrali različne igre, tekali na smučeh in ustvarjali v delavnicah. Izdelovali smo leteče zmaje, darilca in pustne maske. Všeč mi je bilo, ko smo imeli disko. Na taboru smo bili tri dni. V petek smo se vrnili domov. Zelo mi je bilo lepo. Nika Merc, 4. razred TEK NA SMUČEH V domu Medved nam je bilo lepo. Imeli smo veliko dejavnosti. . Ena od njih je bil tudi tek na smučeh. Po kosilu nas je učiteljica Mojca obvestila, da se oblečemo v smučarsko opremo. Odšli smo na sneg. Pokazala nam je, kako si zapnemo smuči. Naučili smo se, kako se na smučeh pravilno gibamo, nato smo se igrali Črnega moža. Nato smo na smučeh krožili po pripravljeni progi. Veliko otrok je padalo, aje za nas bila to čisto nova dogodivščina. TABOR V ROVTAH Ples s teboj je bil prijeten, lahko bi reklo se - kar f lete n. Sankanje po strminah pa divje, na okna doma Medved je padlo ivje. Že prišel je dan slovesa, saj v Rovtah preživeli smo nebesa. Videt starše bilo je spet veselo, lepih dni je konec, sedaj nas čaka delo. Maša Furman,4. razred NA TABORJENJU V ROVTAH V domu Medved je lepo, ker se radi igramo. Kuharice nam okusno skuhajo, mi pa si postrežemo. Na snegu delamo snežake, igluje in se kepamo, a ko mokri smo, gremo v sušilnico. Tam spoznali različne smo živali, nekatere smo le gledali, druge pa pobožali. Ko smo se poslavljali, res smo žalostni bili, a na avtobusu posladkali smo se vsi. DRUŽABNI VEČER Učiteljica nam je pri pouku omenila, da gremo na tabor v dom Medved. Povedala nam je, da bomo imeli zabavni večer. Tega smo se vsi veselili, posebej še punce. Prišel je četrtek in z njim družabni večer. Punce smo komaj čakale, da se uredimo. Tudi fantje so bili na trnih, saj niso vedeli, če nam bodo ugajali s svojimi frizurami. Za začetek nam je učiteljica Jana pripravila nekaj zabavnih iger. Najbolj mi je bila všeč igra z mumijo, pri kateri smo se nasmejali do solz. Po igrah je sledil ples. Vmes smo si lahko postregli s sladkarijami. Čas za zabavo je minil hitreje, kot smo pričakovali. Odpravili smo se počivat, saj nas je naslednji dan čakala vožnja domov. Ta tabor v domu Medved nam bo še dolgo ostal v spominu, saj nam je bilo lepo. Maša Furman, 4. razred IGMC . Arfc^o^ a . n |A P^J- w -vgA^u X ^vri /i ® • Uduu -tL-n iv-r w, 4* AA ^-O- ^ / V o1 6 -JO mL0 /I.Noa^oV ^vviK, fSM^jUj P&uvijU uxčvtillyA^ Ar A. aaMaJ** 3. Mfa? ki & 0x1 *touv /»uKfvMaž ^d' *t- uivrukou faoKi/L 5. J^joM Ar/ljUu a ' I,a7nr /tMnib (W^AUJ,) f. fLWtl> IVtVOj jeAV ... Ko hodiš, pojdi zmeraj do konca. Ko hodiš, pojdi zmeraj do konca. Spomladi do rožne cvetice, poleti do zrele pšenice, jeseni do polne police, pozimi do snežne kraljice, v knjigi do zadnje vrstice, v življenju do prave resnice, v sebi do rdečice čez eno in drugo lice. A če ne prideš ne prvič ne drugič do krova in pravega kova poskusi: vnovič in zopet in znova. Tone Pavček