Domoznanski oddelek
■ 37
UTRINKI
2009
37.091.8(497.»Podlehnik)
5011892
,5
COBISS o
Glasilo Osnovne šole Martin Kores Podlehnik Leto 3 (februar 2009), številka 5
Tanja Ribič
Is,
VO
I
h-
Az-i
š S,
o Sn
S S,
e* o<
^AW.
S>'^ ^S Q
'Jt/ V^i
K
%
^zv
S
vk
e
s *Sl
/<
f/vdv^
S
s
s
Co
/X
i
rn,s
.s
S
^ke aO
sr>. ^
'■M/F VV^VS
S
Metka Glažar
Metka Glažar
KOLOFON:
Glasilo Osnovne šole Martin Kores Podlehnik
Leto 3 (februar 2009), številka 5
Jezikovni pregled: Majda Erlač
Zbrali in uredilLMajda Erlač,Anita Malovič
Uredil: Mitja Krapša
Naklada: 200 izvodov
Je sredina meseca februarja in med nami je v teku najbolj norčavi čas v celotnem letu. Pustni torek letos pade v čas zimskih počitnic in verjamem, da si je veliko staršev med Vami utrgalo trenutek, da se boste lahko z vašimi otroci malce našemili in vsaj za nekaj trenutkov pozabili skrbi vsakdana.
Prvo ocenjevalno obdobje v šoli je mimo, učenci so Vam prinesli obvestila in dejansko jev teku že drugi polčas aktualnega šolskega leta. Pridnost učenk in učencev ter vseh zaposlenih v šoli je sedaj z nekajdnevnim oddihom vsaj malce nagrajena. Vendar ne pozabimo vsi skupaj, da je za nami že skoraj 6 mesecev pouka in da so pred nami le še kratki štirje...
Od pričetka šolskega reda se je zvrstilo kar nekaj sprememb in prav je, da Vam jih tukaj malce povzamem. Analiza po opravljenem delu je nuja, saj se stvari vrstijo dnevno. V celotnem lanskem letu so vse slovenske osnovne šole prenavljale svoje Hišne rede in od septembra letošnjega šolskega leta so v veljavi novi, predvsem bogatejši hišni redi. Red in pravila so v institucijah kot je naša, kjer se na manjšem prostoru sreča veliko število ljudi, bistvenega pomena. Za vse nas. Gre za eno izmed bistvenih načel vzgoje, katera se pri vseh naših učencih prepleta med domom, družino in šolo. Vzgoja poteka povsod. In tega se zaveda tudi država, zato letos vse šole zaključujejo priprave na Vzgojni načrt. To pa je dokument, ki nadgrajuje hišni red in bo osnova, da bodo šole in zaposleni postali še boljši. Naša šola je nedavno predstavila naš, praktično izgotovljen, vzgojni načrt na predstavitvi Zavoda RS za šolstvo in zanj požela izjemen uspeh. Dobili smo zeleno luč kot ena izmed prvih slovenskih šol, da dokument predstavimo Svetu staršev in ga na Svetu zavoda do konca šolskega leta tudi potrdimo. Vse te aktivnosti, ki potekajo po vseh šolah, so namenjene izboljševanju kvalitete učiteljevega dela z otroci, odnosom učitelj - učenec, učitelji - starši in v veliki meri tudi odnosom znotraj vzgojno-izobraževalne ustanove. Dobra klima pomeni vrhunsko delo. Tega se zavedamo zelo tudi v naši šoli, zato smo obvezne državne projekte razširili in zato da bomo še boljši sodelujemo v projektu Mreže učečih se šol in sprejeti smo bili v mrežo slovenskih Zdravih šol. Čaka nas še več izzivov, saj želimo kvalitetno delo znotraj našega zavoda tudi pokazati in potrditi zunaj našega zavoda. Da boste lahko upravičeno ponosni na nas ...
Drugače pa smo nedolgo nazaj izpeljali tridnevni tabor - šolo v naravi za učenke in učence od 1. do 4. razreda. Posebnost tega tabora je bilo to, da smo v svet šole v naravi poslali tudi naše najmanjše, to je šest in sedemletnike. Odzivi so bili izjemni in verjetnost, da bomo s to prakso nadaljevali tudi v prihodnjih letih, je velika.
Ob začetku tega meseca pa smo že tradicionalno izpeljali prireditev v čast Slovenskemu kulturnemu prazniku. Vabljeni ste bili vsi starši, in priznati moram, da so se učenke in učenci skupaj z njihovimi mentorji spet enkrat izjemno potrudili. In prepričan sem, da ste vsi, ki ste si prireditev tudi ogledali, v njej izjemno uživali. Tudi v prihajajočem mesecu bomo izvedli prireditev, tokrat za vse žene in mame ...
Drugo ocenjevalno obdobje je torej že med nami in starši, sedaj je še čas, da lahko učenke in učenci stvari v smislu učnega uspeha še izboljšajo. Vendar brez Vaše pomoči ne bo šlo... Vsi na šoli pa smo Vam pri vseh vaših težavah zmeraj pripravljeni pomagati. Zato se le oglasite, če menite, da bi Vam lahko kakorkoli pomagali.
Ob številnih prireditvah, ki nas čakajo v prihodnjem obdobju, nameravamo pripraviti še eno javno predavanje za starše, izvesti plavalne tečaje, izpeljati plavalno šolo v naravi za učenke in učence 5 razredov ...
Vse to pa so le vidnejše izvajane zadeve, številnih utrinkov, ki jih tudi v naši šoli piše življenje, pa ni moč zajeti v nekaj besedah. Verjamem pa, da vaši otroci vedo zanje, določene Vam zaupajo, določene pa ostajajo skrivnosti odraščajočih se oseb ...
asist. mag. Dejan Kopold
PRVIČ V SOLI
V šolskem letu 2008/09 je v 1. razred vpisanih 18 učencev, 7 dečkov in 11 deklic.
Po dolgem času je to spet ena bolj množična generacija otrok.
Prvič smo se srečali že v juniju. Spoznali smo se, se igrali , peli in telovadili. V ustvarjalni delavnici smo izdelali pikapolonico iz kartona in se naučili pesmico.
Prvi šolski dan. Brez torte seveda ni šlo. Hmmm, kako smo se sladkali!
V šoli je lepo. Igramo se, telovadimo, se učimo...
Imeli smo športni dan. Tekli smo, se igrali in šli na pohod.
Spoznavali smo varne poti in se vključili v projekt Pasavček. Obiskal nas je policist Damjan in nam povedal veliko stvari o prometu. Dobili smo tudi figuro Pasavčka.
- Ob Tednu otroka smo izdelovali izdelke iz plodov in sadja.
Na tehniškem dnevu smo izdelovali prometne znake iz stiropora.
Tako smo pa risali po asfaltu ob dnevu, ki smo ga imenovali Ulice otrokom.
V decembru smo imeli srečanje s starši. Pripravili smo jim kulturni program, nato pa smo skupaj izdelali prekrasnega snežaka. Potem smo se še zabavali. Bilo je lepo.
Najlepše pa nam je bilo na taboru v Domu Medved na Medvedjem Brdu.
Veliko pa smo se že tudi naučili: računamo do 8, znamo veliko pesmic, pravljic, izvedemo že preval naprej, skačemo s kolebnico, rišemo in ustvarjamo...
\Q]
!| s c
DOmiAt nq
Sq
Q v naravi sem se 2
ve..s-
eiil, tu d I zat or ker je pozi m f
ker
sem
skupaj s
s so so
ni dve noči. To je bflo Zame
prvič. Najraje sem imel tek-m
smučeh m
a nam
n a; da homo gnu]o lž.
a
Xc
irnXl l sol o v naravi peLani.
In je zeCo
co
QO,
Fi n n an Zjc
TABOR V D01U MEDVED S ŠOLO ' V RJA RA VI AtlO BILI V DOMU MEDVED. NAJBCU ni IE BIE VŠEČ TV. MA SMUČEH IN
I VVV V KRIČANJEM. NIHČE SE NI TEKAL 6 TEKAŠKIM SMUčni, ZATO SMO ŽILI NERODNI RILO JE
POLNO SMEHA IN VESELJA. S TEKAŠKIMI snučm sno tudi telovadili. MED TEKOM SMO tl 3KAJ KRIČATI. NA.m: DOLGO SEM K.ICAL
jiv. inr _. sno se zelo lepo.
UPAM, DA BOM
PONOVNO KJV DOŽIVELI V ŠOLI V NARAVI.
T
Toplak
2.1-
V.i soommi nd Id bor ^ 1
po-be-bci
'fvOZvetj’
V
veooi 'n-dvn ,
r, o ^
3 ro' bue V6eo kovali d cok . V^o(k o Wro 'dCsOvoidbe . .k;* r>
i
)
5C
_j<2m ^c-o fcVr^ k' I
zooaDe o
Wd
tov prebroi! cd
Voocdvicki , k\ ^ ‘ * .
UcivO i do di
DEŽELASMEJALKA
V šoli smo brali zgodbico z naslovom Dežela Smejalka.V tej deželi so se vsi morali smejati.
Tudi mi smo se v razredu smejali.Potem nam je učiteljica povedala,da bomo naslednji dan dramatizirali to zgodbico in se bomo še bolj smejali.Izdelati smo morali čim bolj smešne lutke.Naredili srni jih iz kartona in zaigrali smešne prizore.Zaigrali smo posvoji zamisli,parne- in z zelo smešnimi besedami,da smo se res vsi veliko smejali. Jaz sem izdelala gospoda,ki je bilzelo.zelo smešen.
Eva Zajšek 3.razred
IZDELOVALI SMO URE
Pri spoznavanju okolja smo se učili o času.Učili smo se tudi o urah. Spoznali smo različne ure.Dogovorili smo se,da bomo pri likovni vzgoji naredili ure iz kartona.Vsak učenec je naredil svojo uro.Za izdelavo ure smo uporabili tanki in debeli karton.Ure smo tudi pobarvali.Jaz sem se odločila za rdečo barvo.Uri sem naredila veliki in majhni kazalec.Meni je moja ura zelo všeč.
MOJA URA
V šoli smo se učili o urah.Pri likovni vzgoji smo ure tudi izdelali.Učiteljica nam je dala model in iz kartona sem izrezala krog.Potem sem ga pobarvala z barvo,ki sem si jo lahko sama izbrala.Dodala sem urni in minutni kazalec tudi iz kartona.Kazalca sem pritrdila z drobnim žebljičkom na plutovinasti zamašek..Ura je bila narejena.Z zamaškom sem lahko nastavljala različne čase.Ko smo vsi naredili ure,smo si jih ogledali in ocenili. ____________________________________________
1 Julija Petrovič 3.razred
MOJA URA IZ KARTONA
Učili smo se o uri.Pri likovni vzgoji smo izdelovali ure.Najprej nam je učiteljica dala okrogel modelček.Tega smo obrisali in izrezali.Krogec smo pobarvali.Nanj smo napisali številke od 1 do 12.Na številčnici smo narisali minute.Ura ima 60 minut.Za vsakih pet minut smo narisali daljšo črtico.Naredili smo še minutni in urni kazalec.Na sredino ure smo dali žebljiček,na drugi strani pa smo na žebljiček pritrdili plutovinast zamašek.In ura je bila končana.Ane kaže točno.
Nina Milošič 3.razred Utrinki stran 10
ROBOTKOTOTKO
Pri spoznavanju okolja smo se učili o odpadkih.Naučili smo se,kako jih ločujemo,kako pravilno ravnamo z njimi in kako jih lahko še koristno uporabimo.Tako smo se dogovorili,da bomo iz odpadnih materialov naredili robote.V šolo smo prinesli različno embalažo.Razdelili smo se v štiri skupine.Jaz sem bila skupaj s Tjašo.Naredili sva velikega robota.Učiteljica mu je dala ime Robotko Totko.Tudi druge sošolke in sošolec so naredili robote.
ROBOTJADRUŽINA
Učili smo se o čistem okolju,odpadni embalaži,o onesnaževanju narave.Tako smo spoznali,da lahko iz določenih odpadkov naredimo zanimive in koristne izdelke.V šolo smo prinesli različno odpadno embalažo.Učiteljica nam je povedala,da bomo izdelali robote po svojih zamislih.V skupini so bili zraven mene še Sašo,Eva in Nina.Najprej smo iz škatel od kosmičev in čajev naredili trup.Potem smo dodali roke in noge.Za oči,usta in nos smo upora-bili različne zamaške.Frizuro smo mu naredili iz narezanega papirja.Ko smo vsi končali,smo sestavili robotjo družino.Največji robot je bil ata,bolj širok robot je bila mama,mala robotka pa sta postala njuna otroka-bratec in sestrica.Za konec smo se z njimi slikali in veselili,ker smo se tako potrudili in ustvarili družino robotov.
ZVEZDICAZASPANKA
Pri uri slovenščine smo spoznali pravljico Zvezdico Zaspanko.Učiteljica nam je razdelila vloge.Brali smo po vlogah.Za domačo nalogo smo morali doma vaditi branje in narediti lutke.Vsak je moral narediti svojo lutko. Jaz sem izdelala lutko zvezdico Zaspanko.Drugi dan smo pravljico zaigrali s svojimi lutkami.Bilo je zelo zanimivo. Učiteljica nas je pohvalila,ker smo naredili lepe lutke in zanimivo igrali.Na koncu nas je učiteljica še slikala.Vsi smo bili veseli.
ŠOLA V NARAVI
TABOR DOM MEDVED- MEDVEDJE BRDO
V času od 4. do 6. februarja smo učenci razredne stopnje od 1. do 4. razreda s spremljevalkami, učiteljicami Danico, Manico, Romano, Jožico in Milico, preživeli tri čudovite dni v šoli v naravi.
Izbrali smo Dom Medved na Medvedjem Brdu, ki leži v hribih približno 15 km od Logatca.
Vijugasta cesta se med gozdovi povzpne na 789 m višine in na griču sredi neokrnjene narave leži Dom Medved. Nekoč je bila to šola, vendar sojo zaradi pomanjkanja otrok zaprli. Ko je zgradbo prevzel CŠOD, joje uredil za dejavnosti otrok razredne stopnje. Lani je bil dom popolnoma obnovljen, s pomočjo evropskih sredstev pa tudi sodobno in ekološko opremljen. Vsaka sobica ima kopalnico, na voljo je veliko učilnic, igralnica, sušilnica (karje prišlo prav tudi nam), sodobna kuhinja z jedilnico, veliko prostora v domu ter veliko igrišče s plezalno steno.
Dom leži na precej samotnem kraju, saj je v bližini samo cerkvica Sv. Katarine in kmetija. Prometa skoraj ni, zato so otroci lahko brezskrbni in varni.
V sredo zjutraj se je tako na avtobus vkrcalo 48 otrok in 5 učiteljic in približno pol tone prtljage, ki bi zagotovo zadostovala tja do pomladi. Po silnem mahanju vseh, ki so nas pospremili ter po nekaj malega potočenih solza (verjetno največ pri mamah, ki so ostale), smo se ustavili na Trojanah za lulanje in malico. Že pred 12. uro smo prispeli na cilj, kjer so nas sprejeli prijazna upravnica Darja in njeni sodelavci.
Ker sta v domu dva bivalna dela, smo se v enega vselili prvčki in četrtošolci, v drugega pa drugošolci in tretješolci. Po kosilu smo se razdelili v dve skupini. Ena seje odpravila na sneg, druga pa spoznavat živali, ki žive v domu. Po večerji smo še ustvarjali v delavnicah, nato pa po umivanju v postelje. Čeprav je dan bil naporen, je bilo kar malo težko zaspati. Tu in tam je v kaki sobici zlezlo pod odejo domotožje, a so ga naše učiteljice pregnale.
Po jutranjem bujenju in telovadbi smo drugi dan vsi, tudi najmlajši, sami pospravili sobice, Ocenit jih je prišla »stroga« domska komisija. Nato smo se zopet odpravili na sneg, na tek in hojo na smučeh. Nekaj je gotovo!!! Čisto vsi znamo vstati, če pademo. Učili smo se tudi o varovanju okolja in izdelali nekaj fantastičnih izdelkov iz odpadne embalaže, a so na žalost morali ostati v domu, ker zanje ob silni prtljagi ni bilo prostora na avtobusu. Po kosilu pa smo jo popoldan mahnili še na pohod , del poti smo celo gazili po celem snegu.
Zvečer pa nas je čakalo tisto najboljše. DISKO!
Kako smo se vsi našpičili in našminkali. Tudi dobesedno! Ob DJ Manici in Jani smo se naplesali, da je bilo veselje. Ko smo se po koncu spravili v postelje, nas učiteljice niso skoraj nič mirile. Ni bilo potrebno! Ob desetih smo že vsi spali.
In prišel je zadnji dan. Orientacija, vreme, pospravljanje sob, polnjenje kovčkov, iskanje izgubljenih kosov oblačil,... vse to nas je zaposlilo do kosila.
Sledilo je še slovo od prijaznih gostiteljev in želja, da bi naslednjič bilo naše bivanju v prijaznejšem vremenu. Vreme, to je bila edina stvar, ki nam ni šla po načrtih. Megla, dež, oblaki, vlaga,...
Toda tudi to ni moglo pokvariti teh treh dni, ko smo šolo doživljali drugače, bolj zanimivo, aktivno, prijazno.
Ko smo zvečer zadovoljni in utrujeni prispeli domov, pa smo ugotovili še eno: Povsod je lepo, a doma je najlepše!
DOM MEDVED
V sredo smo se učenci od 1. do 4. razreda odpravili na tabor v Dom Medved v Rovtah na Notranjskem. Vožnja z avtobusom je trajala tri ure. Ko smo prispeli, smo se razdelili po sobah in razpakirali potovalke. V
sobici, ki seje imenovala Netopir, smo bila tri dekleta.
V domu smo se igrali različne igre, tekali na smučeh in ustvarjali v delavnicah. Izdelovali smo leteče zmaje, darilca in pustne maske. Všeč mi je bilo, ko smo imeli disko.
Na taboru smo bili tri dni. V petek smo se vrnili domov. Zelo mi je bilo lepo.
Nika Merc, 4. razred
TEK NA SMUČEH
V domu Medved nam je bilo lepo. Imeli smo veliko dejavnosti. . Ena od njih je bil tudi tek na smučeh. Po kosilu nas je učiteljica Mojca obvestila, da se oblečemo v smučarsko opremo.
Odšli smo na sneg. Pokazala nam je, kako si zapnemo smuči. Naučili smo se, kako se na smučeh
pravilno gibamo, nato smo se igrali Črnega moža.
Nato smo na smučeh krožili po pripravljeni progi. Veliko otrok je padalo, aje za nas bila to čisto nova
dogodivščina.
TABOR V ROVTAH
Ples s teboj je bil prijeten, lahko bi reklo se - kar f lete n. Sankanje po strminah pa divje, na okna doma Medved je padlo ivje.
Že prišel je dan slovesa, saj v Rovtah preživeli smo nebesa. Videt starše bilo je spet veselo, lepih dni je konec, sedaj nas čaka delo.
Maša Furman,4. razred
NA TABORJENJU V ROVTAH
V domu Medved je lepo, ker se radi igramo.
Kuharice nam okusno skuhajo, mi pa si postrežemo.
Na snegu delamo snežake, igluje in se kepamo, a ko mokri smo, gremo v sušilnico.
Tam spoznali različne smo živali, nekatere smo le gledali, druge pa pobožali.
Ko smo se poslavljali, res smo žalostni bili, a na avtobusu posladkali smo se vsi.
DRUŽABNI VEČER
Učiteljica nam je pri pouku omenila, da gremo na tabor v dom Medved. Povedala nam je, da bomo imeli zabavni večer. Tega smo se vsi veselili, posebej še punce.
Prišel je četrtek in z njim družabni večer. Punce smo komaj čakale, da se uredimo. Tudi fantje so bili na trnih, saj niso vedeli, če nam bodo ugajali s svojimi frizurami. Za začetek nam je učiteljica Jana pripravila nekaj zabavnih iger. Najbolj mi je bila všeč igra z mumijo, pri kateri smo se nasmejali do solz.
Po igrah je sledil ples. Vmes smo si lahko postregli s sladkarijami. Čas za zabavo je minil hitreje, kot smo pričakovali. Odpravili smo se počivat, saj nas je naslednji dan čakala vožnja domov.
Ta tabor v domu Medved nam bo še dolgo ostal v spominu, saj nam je bilo lepo.
Maša Furman, 4. razred
IGMC
.
Arfc^o^
a . n
|A
P^J-
w
-vgA^u X ^vri /i
® • Uduu
-tL-n
iv-r
w, 4*
AA
^-O- |'V^C5L ^^aXvv^ .^VVjAVt" ^
ŽABJA PRAVLJICA
Nekoč so živele tri žabice, ki jim je bilo ime Krepica, Žabica in Žrebica. Žrebica je rekla: »Želim si podkve.« Žabica pa ji je dejala: » Ne pojdi, prosim!«
»Grem,« je rekla in šla po podkve. Ko je prišla do kovača, mu je rekla:« Daj mi na noge podkve.«
» Dobro, samote bo bolelo,« je rekel kovač. In jo je bolelo, pa je bila tiho. Žeje podkovana.
»Hvala, adijo!«
Prišla je štorklja. Žabice so se skrile v vodo in so prišle ven, samo Žrebica ne, ker je utonila zaradi podkev. Tako je to.
PO POTEH MATIJE MURKA IN IVANA POTRČA
Bil je lep sončen jesenski dan, ko smo se odpravili na učno pot, imenovano Literarna pot po poteh Matije Murka in Ivana Potrča. Ivan Potrč je bil znan slovenski pisatelj, rojen v Štukih pri Ptuju, Matija Murko pa je deloval kot etnograf in jezikoslovec.
Na Ptuju nas je pričakala vodička, ki nas je seznanila z njunimi dogodivščinami. Popeljala nas je po poteh, po katerih sta hodila. Ko smo prispeli na grič, smo videli, kako je toča pred kratkim oklestila sadovnjak. Jablane so ponovno zacvetele, čeprav so na njih bili še sadovi. Med potjo nam je vodička pripovedovala o življenju Matije Murka in Ivana Potrča. Pot nas je pripeljala do rojstne hiše Ivana Potrča. Tam smo se seznanili z nam že znano vsebino knjige Zebe, v kateri je kraj dogajanja Potrčeva kmetija. Čas nas je preganjal, zato smo morali nadaljevati s potjo. Krajši postanek smo imeli v gostišču, kjer smo se okrepčali.
V Podlehnik smo se vrnili polni lepih spominov na naša pomembna rojaka. Želim, da bi naša kulturna in turistična društva znala predstaviti širši javnosti in turistom naše znane rojake, na katere moramo biti ponosni.
TEDEN OTROKA
V okviru Tedna otroka so potekale na šoli različne dejavnosti. Osrednjo temo letošnjega tedna otroka smo posvetili temi otroškega parlamenta Nekoga moraš imeti rad. V ta namen smo vsako jutro pred poukom učencem brali ljudske pravljice v šolski knjižnici, v učilnici drugega razreda so lahko gledali risanke, izdelovali lutke, pred poukom pa so se ves teden naši otroci predstavljali na glasbenem, plesnem in lutkovnem področju. Tako so v ponedeljek učenci 1. razreda povedali otroške izštevanke , v torek so nastopili lutkarji z igrico Zajček išče svojo mamo. V sredo so bile ustvarjalne delavnice v učilnici likovnega pouka, 3. razred pa je zaplesal ples Ko si srečen. V četrtek je bila okrogla miza na temo Pravi prijatelj je vedno tam, kamor ne upaš sam , ki sojo pripravili MČRK, učenci 4. razreda pa so pripravili dramatizacijo Izgubljen nasmeh.
V petek pa so se učenci 8. in 9. razreda predstavili z recitacijami pesnika sezone Toneta Pavčka.
Tako smo popestrili jesenske dni vTednu otroka.
Blaž Jerenec
PRAZNIČNI DECEMBER
December je vsako leto enako mrzličen, poln čudovitega dela. Pošiljanja voščilnic, pripravljanje daril, peka peciva in obiskovanje prijateljev.
Učenci 5. razreda smo se odločili, da napolnimo okolje z ljubeznijo in toplino. Praznični december smo obarvali učenci z učiteljico Zdenko tako, da smo izdelovali voščilnice, okrasili razred, saj ko se bližajo prazniki, moramo svoje domove in delovne prostore očistiti, nato pa okrasiti, da je vzdušje in pričakovanje lepše.
Za starše smo okrasili pomaranče s klinčki in cimetom ter nanje navezali pentlje.
V voščilnice smo zapisali lepa voščila za starše, za starejše in osamljene.
Prišel je dolgo pričakovani dan - praznovanje s starši. Pripravili smo jim bogat program. Zaigrali smo na instrumente, zaplesali, recitirali in zaigrali lutkovno igrico. Sledila je delavnica, v kateri smo skupaj s starši izdelali več izdelkov.
Iz storžev smo naredili čudovite aranžmaje in naredili še Božička.
Sledilo je prijetno presenečenje, saj nas je obiskal Božiček. Vsi smo dobili lizalke in se z njim fotografirali.
Nato smo se posladkali z dobrotami, ki so nam jih pripravili starši, se pomerili v športnih aktivnostih in tako zaključili prijetno popoldne v šoli.
MOJE NOVOLETNE ŽELJE (spis)
Staro leto je hitro minilo in novo leto seje pravkar pričelo. Če se ozrem nazaj, ugotovim, da se mi je izpolnilo veliko želj, ki sem si jih zadal.
Moja naj večja želja v tem letuje, da bi se preselili v novo hišo. Rad bi imel svojo sobo, do sedaj sem jo delil z svojo sestro. Tudi učenje je moja dolžnost, zato se bom skušal truditi za dobre ocene. Tako kot vsi otroci, si tudi jaz želim, da bi šolsko leto hitro minilo in bi se pričele počitnice.
Velikokrat se vprašam, kako bi lahko jaz pomagal ubogim otrokom po svetu, ki trpijo zaradi vojn, lakote, bolezni. Nečemu se bom poskušal odreči in vrednost tega dati tem ubogim otrokom.
S skromnimi željami si lahko polepšam dan, mesec, leto.
PROJEKT LEON
Petošolci smo letos vključeni v projekt Leon.
Policist Damjan Bračič nas obiskuje dvakrat mesečno že od začetka šolskega leta. Vsi učenci smo dobili zanimiv delovni zvezek, v katerega rešujemo in barvamo. S policistom spoznavamo pravila obnašanja na cesti in na smučišču, pogovorili smo se o nasilju, o pirotehničnih sredstvih, o obnašanju do drugih, spoznali smo že delo policista in varnostne predpise.
Našo občino na dvoje deli izjemno nevarna magistralna cesta, po kateri se dnevno vali ogromno število vozil, predvsem tovornih. Urejenega nadvoza ali podvoza s pločniki ni, cestni prehodi pa so kljub svetlobnim oznakam zelo nevarni.
Učenci smo nad takšnim načinom dela in spoznavanja cestnoprometnih predpisov navdušeni. S policistom se lahko sproščeno pogovarjamo o vsem, kar nas v zvezi s cestno problematiko zanima, hkrati pa tako vzpostavljamo tudi pristnejši odnosi s policisti.
Projekt bo trajal do konca šolskega leta.
Učenci petega razreda s policistom Damjanom Bračičem
ŠPORTNI DAN
V ponedeljek, 19. 1. 2009, smo imeli športni dan. Najprej smo nameravali oditi ven, vendar sta prišla dva policista. Nato smo bili še eno šolsko uro v razredu in poslušali policista, ki sta izvedla predavanje o varnosti na smučiščih in na cesti v zimskem času.
Ko sta policista odšla, smo odšli ven. Zunaj smo nameravali narediti snežaka, vendar nam ni šlo, saj je bil sneg pretrd, zato smo se raje odšli sankat in igrat na sneg. Tam kjer smo se sankali, so nekateri sošolci tudi postavili rekord. Ko smo se odpravili do šole nazaj, je učiteljica naredila majhno kepo in rekla, da pa bi sedaj lahko naredili snežaka. Vsi skupaj smo začeli delati kepe in iz njih je nato nastal snežak. Kepe snega smo postavili eno na drugo in ga oblikovali z rokami. Na glavo smo mu dali nekaj slame in nato še lonec. Iz kamnov smo naredili oči,usta in gumbe. Roke smo naredili iz snega in dodali metlo. Ko smo končali, nas je v jedilnici že čakala malica. Po malici smo odšli v razred in se ogreli ter posušili oblačila. Nekateri so odšli domov, nekateri pa k podaljšanemu bivanju.
Teja in Daša 5. r
Tehniški dan 5. r
Učenci 5. razreda smo se veselili tehniškega dneva, saj smo se nanj kar nekaj časa pripravljali.
Pri naravoslovju smo se pogovarjali o toploti, temperaturi in spoznali tudi izolatorje.
Čakalo nas je zahtevno izdelovanje hladilne torbe. Dan prej smo v šolo prinesli vse potrebno, da ne bi kaj pozabili.
Potrebovali smo karton, stiropor, mekol lepilo, škarje, olfa nožek, stironož, merila, svinčnik, šestilo in flomastre.
Delo je steklo.
Najprej nam je učiteljica pokazala model in nam dala navodila. Model smo si prerisali na karton. Vzeli smo škarje in ga izrezali. S stironožem smo izrezali stiropor. Nato smo z mekol lepilom stiropor prilepili na karton. Ko smo vse izrezali in prilepili, smo na karton narisali še vzorec. Na koncu nam je učiteljica izdelke ocenila.
Vsi smo bili veseli, saj smo izdelali čudovite izdelke.
Vsi, ki smo imeli še čas, smo si izdelali še zmaja. Karton pa nam je podaril Klemnov ati Stanko.
S svojimi izdelki smo bili zelo zadovoljni.
Klemen Zajšek in Klemen Družovič ,5. razred
!
Ljubezen
Včasih mi je dobro šlo, sem bil vesel in bilo mi je lepo, ker ljubila si mezelo, a sedaj lahko kar umrem, ker ni več tako. Le zakaj ne ljubiš me?
Ko sva bila skupaj, mi je dobro šlo a sedaj me več ne ljubiš, zato mi je slabo!
Zakaj, zakaj, zakaj me več ne ljubiš, le zakaj? Saj ti nič nisem naredil, zakaj?
Me zdaj sovražiš, zakaj?
Le zakaj, le zakaj me ne ljubiš več sedaj.
Tim Plajnšek 5/9
e 3
nei.
V
dl
.c
e/l
£
Ul
E
A
X X J
Aiačel/, > ^
/
V
o1
6
-JO
mL0
/I.Noa^oV ^vviK, fSM^jUj P&uvijU uxčvtillyA^ Ar A. aaMaJ**
3. Mfa? ki & 0x1 *touv /»uKfvMaž ^d'
*t- uivrukou faoKi/L
5. J^joM Ar/ljUu
a ' I,a7nr /tMnib (W^AUJ,)
f. fLWtl> IVtVOj jeAV ...
Ko hodiš, pojdi zmeraj do konca.
Ko hodiš, pojdi zmeraj do konca.
Spomladi do rožne cvetice, poleti do zrele pšenice, jeseni do polne police, pozimi do snežne kraljice, v knjigi do zadnje vrstice, v življenju do prave resnice, v sebi do rdečice čez eno in drugo lice.
A če ne prideš ne prvič ne drugič do krova in pravega kova poskusi: vnovič in zopet in znova.
Tone Pavček