URN_NBN_SI_DOC-IGPNMNMI

STANDARDI IN N O R M A T I VI V SLOVENSKIH VISOKOŠOLSKIH KNJIŽNICAH M ED TEORIJO IN PRAKSO Mojca Dolgan Petrič, Filozofska fakulteta, Osrednja humanistična knjižnica Oddelek za geografijo, Ljubljana UDK 027.7:006(497.4) Povzetek S pomočjo statističnih kazalcev so prikazani trendi razvoja v slovenskih visokošol- skih knjižnicah v zadnjih desetih letih, zlasti precejšnje zaostajanje prirasta gradi- va in števila zaposlenih za obiskom in izposojo. Članek opozarja na velike razlike med knjižnicami glede kadrovskih, finančnih in prostorskih pogojev delovanja. Sledi pregled dosedanjega uveljavljanja standardov za visokošolske knjižnice ter primerjava strokovnih standardov z normativi, ki jih visokošolskim zavodom predpisujejo vladni pravilniki. Zaradi naraščanja pomena terciarnega izo- braževanja ter upadanja proračunskih sredstev so knjižnice prisiljene resneje pristopiti k oblikovanju strateških načrtov in uvajanju meril kakovosti v svoje delovanje. Strokovni bibliotekarski krogi bi morali za potrebe evalvacije viso- košolskih knjižnic predlagati minimalne kazalce uspešnosti ter posodobiti stro- kovne kriterije in merila za delovanje knjižnic. Izdelava standardov naj temelji na empiričnih raziskavah, tako da bomo dobili v praksi uresničljive, jasne in pre- pričljive standarde. Ključne besede: visokošolske knjižnice, standardi, normativi, kakovost, ocenje- vanje kakovosti, Slovenija UDC 027.7:006(497.4) Summary Based on statistical data, contemporary trends within academic libraries in the Republic of Slovenia are presented. The substantially slovv increase of library materials, along vvith lesser increase of staff, contradicts the growing number of library visits and circulation. The paper elaborates on outstanding differences regarding personnel, financial, and spatial issues of the libraries concerned. The comparison between the professional and govemmental standards and norms is presented. At a time when academic libraries are faced vvith the dilemma of grovving demand from users at the same time as budgetary constraint there is an urgent need to develop a list of performance indicators and to modernize profes- sional standards and norms for academic libraries. DOLGAN PETRIČ, Mojca: The standards and norms for the Slovenian academic libraries between theory and practice. Knjižnica, Ljubljana 42(1998)2/3,159-181

RkJQdWJsaXNoZXIy