USPOSABLJANJE DELEGATOV IZOBRAŽEVANJE - POTREBA NAŠEGA ČASA Naša družbena praksa je pokazala, da nam za uspešno delovanje na marsikaterem področju primanjkuje znanja. Predvsem nov delegatski sistem je prinesel dokaj nejasnosti, večina delegatov se v začetku ni prav znašla, niso vedeli,kakšna je njihova vloga v sistemu družbenega upravljanja, niti kaj so njihove naloge. Štiriletna praksa je dala svoj prispevek. Tako smo v novem mandatnem obdobju vsi bogatejši za mnogo spoznanj, vidimo napake in jih poskušamo odpravljati. Člani koordinacijskega odbora za družbeno izobraževanje so sicer pregle-dali predložene programe izobraževanja, vendar se o vsebini progra-mov niso podrobno pogovarjali. Koordinacijski odbor je imenoval delovno skupino, ki bo opravila časovno in vsebinsko usklajevanje programov. Območni izobraževalni center delavske univerze »Boris Kidrič« bo moral dobiti svoje vodilno mesto pri tem izobraževanju. Vse družbe-ne, družbenopolitične organizacije in delovne organizacije naj bi v bodoče le preko tega centra skrbele za izobraževanje svojega članstva. Za uspešno delovanje območnega izobraževalnega centra bo treba ustanoviti aktiv predavateljev. Pogoj za uspešno delovanje predava-teljskega aktiva je poznavanje občinske problematike, kar pomeni, da izobraževanje ne bo smelo izzveneti kot neka splošna naloga. Preda-vatelj bo moral spodbuditi s svojimi uvodnimi besedami živahno razpravo med poslušalci. Le tako se bodo razreševale nejasnosti pri njihovem samoupravnem in družbenopolitičnem delu. Aktiva predavateljev ne bo moč ustanoviti čez noč. Sedanjemu jedru se bodo morali v prihodnje pridružiti drugi sposobni predavate-lji. Za kadrovsko krepitev predavateljskega aktiva naj bi predvsem skrbeli SZDL, ZK in sindikat. Predstavnica republiške konference SZDL je med razpravo omeni-la, da smo doslej premalo storili za oblikovanje in razvijanje družbene zavesti. Predloženi programi — po njenem mnenju — še ne predstavljajo končnega stanja, bolj bo treba prisluhniti potrebam delovnih Ijudi in njihove predloge vključevati v programe izobraževanja. Predvsem naj bi izobraževanje imelo za posledico večjo aktivnost delovnih ljudi pri samoupravnem in družbenopolitičnem udejstvovanju. Da se teme izobraževanja ne bodo ponavljale, bo treba uskladiti izobraževalne programe. Opredeliti bo treba vlogo in naloge območ-nega izobraževalnega centra. Doslej je bila delavska univerza preveč odmaknjena od družbenopolitičnih organizacij in skupščinskih teles občine. Družbenoizobraževanje naj bi postalo permanentno. Idejno-politične vzgoje naj bi bili deležni vsi. Tudi izobraževanje se bo mo-ralo prilagajati novim družbenim razmeram; le tako bomo lahko po končanem štiriletnem mandatnem obdobju ugotovili, da je delegatski sistem zaživel v vseh celicah družbe. Izobraževanje delegatov v krajevnih skupnostih že poteka, prvo temo od osmih, kolikor jih je v programu, so že poslušali delegati v vseh krajevnih skupnostih naše občine. FRANCE PREŠEREN