PREDLOG Na podlagi 4. člena zakona o pošlovnih stavbah in poslovnih prostorih (Uradni list SRS, št. 18/74), 79. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 13/86) ter 3. in 5. člena zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83 in 42/85) je Skupš- čina občine Ljubljana Vič-Rudnik.....na seji zbora združe- nega dela in na seji zbora krajevnih skupnosti dne.....198/ sprejela ODLOK O NAMEMBNOSTI POSLOVNIH PROSTOROV IN POSLOVNIH STAVB I. SPLOŠNE DOLOČBE Lčlen Skupščina občine Ljubljana Vič-Rudnik s tem odlokom določa namembnost poslovnih prostorov in poslovnih stavb ter posto-pek odločanja namembnosti poslovnih prostorov in poslovnih stavb. 2. člen Stavbe, ki se zidajo na posameznem območju občine, morajo imeti poslovne prostore za določene dejavnosti v skladu s pro-storsko izvedbenim aktom. II. območje 3. člen ( Območje občine Ljubljana Vič-Rudnik se glede na lego poslov-nih prostorov deli v štiri območja: A: ožje poslovno območje, B: občinski center, c: del območja naselja Ljubljane, ki je v občini Vič-Rudnik, D: vse ostalo območje občine Ljubljana Vič-Rudnik. 4. člen Ožje poslovno območje (A) obsega poslovne stavbe in poslovne prostore na Trgu MDB, Aškerčevi cesti in Zoisovi cesti. Občinski center (B) obsega: a) Tržaško cesto od Trga MDB do Dolgega mostu, b) Dolenjsko cesto od Dolenjskega mostu do Spodnjega Rud-nika c) območje med Aškerčevo cesto, Zoisovo cesto, Krakovskim nasipom, Trnovskim pristanom, Opekarsko cesto, Cesto na Loko, Riharjevo in Groharjevo ulico, d) poslovne prostore v stanovanjskih soseskah blokovne gradnje. Območje (C) obsega del naselja Ljubljane v občini Ljubljana Vič-Rudnik. Območje (D) obsega vsa ostala naselja v občini Ljubljana Vič-Rudnik. III. NAMEMBNOST 5. člen V ožjem poslovnem območju (A) in občinskem centru (B) so ulični poslovni prostori z izložbenimi okni namenjeni trgovski dejavnosti osnovne preskrbe in specializiranim trgovinam široke potrošnje, za gostinsko in turistično agencijsko dejavnost, za bančne in poštne šaltarske poslovalnice, za prodajne galerije, za osebne storitve, za servisne dejavnosti ter za druge obrtne dejav-nosti, katerih izdelki ali storitve so neposredno povezani s pro-dajo v uličnem poslovnem prostoru individualnemu kupcu. Ulični poslovni prostori so poslovni prostori v pritličju stavb, ki imajo izložbena okna, neposreden vhod iz ulice, trga ali pasaže. 6. člen Uličnih poslovnih prostorov v A in B območju se ne sme uporabljati za pisarniške prostore, predstavništva in skladišča. 7. člen Uličnih poslovnih prostorov z izložbenimi okni v A in B območju se ne sme uporabljati za delavnice proizvodnega zna-čaja, če izdelki niso neposredno povezani s prodajo individual-nemu kupcu z uličnega poslovnega prostora in ne za dejavnosti storitvenega značaja, katerih narava dela praviloma ne zahteva posebnega poslovnega prostora (vse vrste instalaterstev in grad-benih dejavnosti). V namene instalaterstev in gradbenih dejavnosti se smejo upo-rabljati pritličja dvoriščnih delov stavb. 8. člen Poslovni prostori iz stavbe v območju C in D, ki so v pritličju in imajo vhode z ulice, se praviloma uporabljajo za namene kot v A in B območju, poleg tega pa tudi za servisne dejavnosti. 9. člen Če ni s tem odlokom določeno, za katere namene ali za katero poslovno dejavnost se sme oziroma se ne sme uporabljati posa-mezni poslovni prostor, o tem odloči Komite za družbeno planira-nje in gospodarstvo s sklepom. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo s sklepom tudi odloči o spremembi poslovne dejavnosti obstoječih trgovin osnovne preskrbe. Komite za družbeno planiranje in gospodarstvo odloči na pod-lagi strokovnega gradiva, ki vključuje presojo prostorskih možno-sti in pogojev, razvojne programe posameznih dejavnosti vobčini ter stališče krajevne skupnosti. Proti sklepu je mogoče vložiti zahtevo za preizkus odločitve, ki se vloži najkasneje v 15 dneh po prejemu sklepa. O zahtevi dokončno odloči izvršni svet. IV. PREHODNE DOLOČBE 10. člen Imetniki pravice in lastniki poslovnih prostorov morajo v roku dveh let po uveljavitvi tega odloka prilagoditi dejavnosti v poslov-nih prostorih določbam tega odloka. Po preteku tega roka se sme poslovni prostor uporabljati za dosedanjo dejavnost, če tako po postopku iz 9. člena odloči izvršni svet in sicer v primeru, ko jo dosedanja dejavnost v nasprotju z določili 4., 5., 6. in 7. člena. V. KAZENSKE DOLOČBE 11. člen Z denarno kaznijo od 250 do 50.000 dinarjev se za prekršek kaznuje posameznik, ki: - uporablja poslovni prostor po preteku dveh let od uveljavi-tve tega odloka v nasprotju z določbami 4. 5. 6. in 7. čl. tega odloka. - uporablja poslovni prostor v nasprotju s sklepom izvršnega sveta iz 9. člena tega odloka. Za storjene prekrške, navedene v prvem odstavku tega člena se kaznuje pravna oseba z denarno kaznijo od 1.000 do 300.000 din. Odgovorna oseba pravne osebe pa se za prekrške navedene v prvem odstavku tega člena kaznuje z denarno kaznijo 250 do 50.000 din. VI. KONČNE DOLOČBE 12.člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS. Številka: 36-112/86 Ljubljana, dne ...1987 PREDSEDNIK SKUPŠČINE OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK ¦ PeterVRHUNC OBRAZLOZITEV Zakon o poslovnih stavbah in poslovnih prostorih (Uradni list SRS, št. 18/1974 določa v 4. členu - Občinska skupščina lahko z odlokom določi: - kateri poslovni prostori se smejo uporabljati kot poslovni prostori v stavbah, ki so v določenih ulicah ali delih ulic, samo za določene vrste poslovnih dejavnosti, ali pa da se ne smejo upo-rabljati za določene vrste poslovnih dejavnosti, - da morajo imeti stavbe, ki se zidajo na posameznem območju, poslovne prostore za določene poslovne dejavnosti v skladu z urbanističnim načrtom ali zazidalnim načrtom, (prostor-sko izvedbenim aktom). Poleg navedenega zakona razmerja na področju poslovnih stavb in poslovnih prostorov ureja sprejeti odlok na podlagi 18. člena zakona o poslovnih stavbah in poslovnih prostorih Skupš-čine mesta Ljubljane (Uradni list SRS, št. 35/1985) o najvišjih najemninah za poslovne stavbe in poslovne prostore na območju Ijubljanskih občin. Ta odlok v 2. členu za določitev višine najemnine opredeljuje dejavnost in območja. Območja zajemajo: A) ožje poslovno območje: Prešernova cesta, Cesta VII. kor-pusa, od Gosposvetske do Titove, Trg OF, Resljeva cesta, Kopi-' tarjeva cesta, Krekov trg, Ciril-Metodov trg, Mestni trg, Levstikov trg, Gornji trg, Rožna cesta, Cojzova cesta, Aškerčeva cesta, Trg mladinskih delovnih brigad in območje, ki ga naštete ulice ome-njajo. B) Občinski centri opredeljeni v občinskih odlokih o namembno-sti poslovnih prostorov. C) Ostalo območje naselja Ljubljane, D) Vse ostalo območje Ijubljanskih občin. ,'.,.' Za sestavo osnutka odloka so bile upoštevane vse določbe zakona o poslovnih stavbah in poslovnih prostorih ter odloka o najvišjih najemninah za poslovne stavbe in poslovne prostore na območju Ljubljane. Tako so Cojzova cesta, Aškerčeva cesta in Trg Mladinskih delovnih brigad zajeti v območje A. V B območja Občinski centri so zajete tiste ceste in ulice, ob katerih se že sedaj opravlja poslovna dejavnost in je tudi za poedine predele opredeljena določena poslovna dejavnost po ureditvenih načrtih in zazidalnih načrtih. Na ostalem območju naselja Ljubljana (C) se ohranja doseda-nja poslovna dejavnost. Za dovoljevanje sprememb namembnosti že obstoječih poslov-nih prostorov pa je pristojen izvršni svet skupščine občine Ljub-Ijana Vič-Rudnik. Osnutek odloka o namembnosti poslovnih prostorov in poslov-nih stavb je Zbor združenega dela in zbor krajevnih skupnosti obravnaval na skupnem zasedanju dne 24. 6. 1987. K osnutku odloka o namembnosti poslovnih prostorov in poslovnih stavb je imel pripombo odbor za urbanizem in varstvo okolja Zbora KS na 9. člen. Odbor za urbanizem in varstvo okolja ZKS pa predlagatelja opozarja na spornost 9. člena, kjer je opredeljeno, da IS odloča o namenih, za katero poslovno dejavnost se sme uporabljati ozi-roma o spremembah poslovne dejavnosti obsloječih trgovin osnovne preskrbe, hkrati pa sprejema tudi dokončno odločitev. V primeru vložene zahteve za preizkus odločitve odbor ugotavlja, da v dvostopenjskem postopku tak način sploh ni možen, zato predlagatelju predlaga, da na 1. stopnji o tem odloča komite za družbeno planiranje in gospodarstvo oziroma ustrezna komisija, dokončno odločitev v primeru pritožbe na prvostopenjsko odlo-čitev pa sprejema IS, kot je že določeno v odloku. Pripomba Odbora za urbanizem in varstvo okolja Zbora KS je bila upoštevana. Delegacija KS Rožna dolina je imela pripombo na člene 5-8. Delegacija KS Rožna dolina predlaga dopolnitev odloka, kjer bi bilo potrebno v členih 5 do 8 točno navesti, katere dejavnosti se lahko opravljajo v uličnem poslovnem prostoru, da pozneje ne bo prihajalo do različnih tolmačenj. Pripombe delegacije KS Rožna dolina ni mogoče upoštevati. Že sam 4. člen o poslovnih stavbah in poslovnih prostorih določa, da se smejo ali ne smejo uporabljati poslovni prostori v stavbah, ki so v določenih ulicah ali delih ulic samo za določene vrste poslovnih dejavnosti. Enako stališče je zavzelo tudi ustavno sodišče SR Hrvaške štev.: U/l-30/1971, da ni mogoče določiti namembnosti za posa-mezen poslovni prostor z odlokom o namembnosti. Temveč v kakšne namene se lahko v določenih ulicah ali delih ulic uporab-Ijajo poslovni prostori.