) j fi * •IT 8 2 U U !> .<»> URADNI VESTNIK občin Ormož in Ptuj Leto V. PTUJ, dne 18. Julija 1969 številka 9 VSEBINA OBČINA ORMOŽ: 86. Odlok o zaključnem računu o izvršitvi proračuna in rezervnega sklada občine Ormož za leto 1968 87. Odlok o potrditvi zaključnega računa prispevkov in davkov občine Ormož za leto 1968 88. Sklep o uvedbi krajevnega samoprispevka za območje krajevne skupnosti Miklavž pri Ormožu OBČINA PTUJ: 89. Statut sklada za štipendije in posojila za izobraževanje v občini Ptuj 86. Po 4. točki 125. člena statuta občine Ormož (Uradni vestnik okraja Maribor, št. 15-219/64), po tretjem odstavku 66. člena in 99. člena zakona o financiranju družbeno-političnih skupnosti v SR Sloveniji (Uradni list SRS, št. 36-196/64) je skupščna občine Ormož na skupni seji občinskega zbora in zbora delovnih skupnosti dne 23. junija 1969 sprejela ODLOK o zaključnem računu o izvršitvi proračuna in rezervnega sklada občine Ormož za leto 1968 1. člen Potrdi se zaključni račun o izvršitvi proračuna občine Ormož za leto 1968. 2. člen Doseženi dohodki in razporejeni dohodki po zaključnem računu proračuna občine Ormož za leto 1968 znašajo: 3. člen Presežek dohodkov po 2. členu odloka v znesku 158.978,00 dinarjev se prenese kot dohodek proračuna občine Ormož za leto 1969. 4. člen Potrdi se zaključni račun o stanju In uporabi sredstev rezervnega sklada občine Ormož za leto 1968 z dohodki 420.325.49 din z izdatki . — z ostankom sredstev 420.325.49 din 5. člen Pregled dohodkov in njihova razporeditev po zaključnem računu o izvršitvi proračuna občine Ormož za leto 1968 sta prikazana v bilanci proračuna in sta sestavni del tega odloka' 6. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v »Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj«. St.: 400-9/69 87. Po 5. točki 112. člena statuta občine Ormož (Uradni vestnik okraja Maribor, št. 15-219/64) in po 21. členu pravilnika o knjiženju prispevkov in davkov občanov (Uradni list SFRJ, št 52-631/66) je skupščina občine Ormož na skupni seji občinskega zbora in zbora delovnih skupnosti dne 23. junija 1969 sprejela ODLOK o potrditvi zaključnega računa prispevkov in davkov občine Ormož za leto 1968 1. člen Potrdi se zakjučni račun prispevkov in davkov občine Ormož za leto 1968, ki vsebuje: A) — Aktiva a) Računi davčnih zavezancev — zaostanki 715.090.50 b) Računi prispevkov in davkov — preplačila 106.555.10 Aktiva skupaj 821.645.60 B) — Pasiva a) Računi neizterjanih dohodkov 715.090.50 b) Računi davčnih zavezancev — preplačila 106.555.10 Pasiva skupaj 821.645.60 2. člen Letni zaključni račun prispevkov in davkov obsega bilanco in bruto bilanco ter pregled dolgov in preplačil prispevnih zavezancev. Ormož, dne 23. junija 1969 1. skupni dohodki po bilanci proračuna 2. izločitev dohodkov pred razporeditvijo po 2. odstavku 2. člena odloka o praračunu 3. dohodki za razporeditev 4. skupno razporejeni dohodki po bilanci proračuna 5. ustvarjeni presežek dohodkov po bilanci proračuna Predsednik skupščine občine Ormož Franc Novak, 1. r. dinarjev 4,887.215.32 140.481.89 4.746.733.43 4.587.755.43 158.978.00 PREGLED predvidenih in doseženih ter razporejenih dohodkov po zaključnem računu proračuna občine Ormož za leto 1968 Dohodki Planirano din Doseženo din Štev. glav. namena Razpored dohodkov Planirano din Doseženo din 1 Prispevki 2,880.000 2,911.007.22 01 Sredstva za izobraževanje in vzgojo 300.000 300.000.00 2 Davki 1,217.000 1,280.137.74 02 Znanstvena dejavnost 47.200 47.200.00 03 Kulturno prosvetna dejavnost 60.530 60.016.90 3 Takse 168.000 170.856.35 04 Socialno skrbstvo 464.300 452.570.60 05 Zdravstveno varstvo 212.590 207.104.45 5 Dohodki po posebnih zveznih predpisih 105.000 140.481.89 06 Komunalna dejavnost 485.070 483.619.95 07 Delo državnih organov 1,877.550 1,837.458,35 6 Dohodki organov in razni drugi dohodki 203.500 202.685,28 12 Dejavnost kraj. skupnosti 19.000 19.000.00 9 Presena sredstva 184.890 182.046.84 13 Dejavnost družbeno-političnih organi zacij in društev 176.500 176.500.00 14 Negospodarke investicije Gospodarski posegi Prorač. obvez, iz prejšnjih let 788.290 781.205.01 6.716.80 43.615.47 Skupaj dohodki 4,758.390 4,887.215.32 16 17 7.500 43.620 18 Vlaganje v rez. sklad 44.685 46.676.30 Izločitev dohodkov pred razporeditvijo 19 Nerazporejeni dohodki (tekoča prorač. rezerva) 126.555 126.071.60 po 2. odstavku 2. člena odloka 105.000 140.481.89 Presežek dohodkov (neporabljena sred- stva) 158.978 00 Skupaj: 4,653.390 4,746.733.43 Skupaj: 4,653.390 4,746.733.43 3 člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v »Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj«. St: 400-8 69 Ormož, dne 23. junija 1969 Predsednik skupščine občine Ormož Franc Novak, 1. r. 88. Po 162. členu zakona o prispevkih in davkih občanov (Uradni list SRS, št 7/32-69) je svet krajevne skupnosti Miklavž pri Ormožu na •eji dne 8 junija 1969 po sklepu zbora volivcev v naselju Hermanci z dne 4. maja 1969 ter po opravljenem referendumu- v naseljih Kajžar, Krčevina, M.kiavž pri Ormožu, Veliki Brebrovnik, Vinski vrh, Vuzmetinci in Zasavci dne 25 maja 1969 sprejel SKLEP 0 uvedbi krajevnega samoprispevka za območje krajevne skupnosti Miklavž pri Ormožu L Za zgraditev in rekonstrukcijo krajevnih cest mostov in brvi, vzdrževanje pokopališča in mrtvašnice, kinodvorane, javne razsvetljave in .Irug h potreb iz tega sklepa se uvede za obm.>čje krajevne skupnosti Miklavž pri Ormožu za leto 1969. 1970. 1971, 1972 in 1973 krajevni samoprispevek v gotovini, v prevozih in v delovni siti. 2. Za izvršitev del. navedenih v prvi točki tega sklepa se zbere v obliki samoprispevka vsako leto 30000 dinarjev oziroma skupaj 150.000 dinarjev. 3. Krajevni samoprispevek znaša letno: al v gotovini: — za lastnike oziroma posestnike zemljišč 3V« od katastrskega dohodka; — za obrtnike in druge svobodne poklice 2 V» od davčne osnove; — za zaposlene delavce 5 °/« od enomesečnega osebnega dohodka; — za upokojence 5 °/o od enomesečne pokojnine; bi v prevozih: vsi lastniki traktorjev in tovornih avtomobilov ter lastniki konjskih vpreg opravijo prevoz gramoza na oddaljenost 10 km in sicer: — lastniki traktorjev z vsakim vozilom 10 m*: — lastniki kamionov in unimrgov z vsakim vozilom 15 m’; — lastniki konjskih vpreg na vsako žival 1 m* gramoza; cl v delovni sili: — vsaka nad 18 let stara oseba, ki ni v delovnem razmerju in ki tudi ni v družinski skupnosti zavezanca iz točke a izpolni obveznost krajevnega samoprispevka tako, da opravi en delovni dan. 4. Zavezanci krajevnega samoprispevka po tem sklepu so občani, ki imajo stalno prebivališče na območju krajevne skupnosti Miklavž pri Ormožu. 5. Svet krajevne skupnosti sestavi seznam obvez zavezancev po 3. točki tega sklep«, to je vrsto, višino ter način izvršitve krajevnega samoprispevka in ga razgrne na vpogled zavezancem v prostorih krajevne skupnosti za čas 15 dni zaradi dajanja pripomb. O tem obvesti krajevna skupnost zavezance z javnim razglasom Po poteku roka za dajanje pripomb po prejšnjem odstavku, odmeri svet krajevne skupnosti vsakemu zavezancu krajevni samoprispevek in o tem obvesti zavezanca najpozneje do 30 junija vsakega leta. Tako odmerjeni krajevni samoprispevek je dokončen. 6. Krajevni samoprispevek po 3. točki tega sklepa je treba izvršiti do 30 septembra vsakega leta. Nedenarne obveznosti krajevnega samoprispevka se lahko izpolnijo tudi v denarju, računajoč prevoz 1 m-1 gramoza 25 dinarjev in vrednost enega delovnega dne 20 dinarjev. 7. Ce zavezanec krajevnega samoprispevka izjavi, da bo obveznost izpolnil v denarju, mora znesek plačati v 30 dneh. 8. Krajevnega samoprispevka v delu so oproščeni: — noseče žene, matere, ki imajo otroke stare manj kot 7 let, občani, ki so zaradi bolezni ali invalidnosti nesposobni za delo, mlajši mladoletniki, moški stari nad 55 let in ženske stare nad 50 let. Krajevnega samoprispevka v denarju so oproščeni občani od socialnih podpor, invalidnin in minimalnih pokojnin ter od otroškega dodatka, dijaki in študentje od štipendij ter vajenci od svojih nagrad. Izjemoma sme svet krajevne skupnosti odločiti, da se dolg na krajevnem samoprispevku v celoti ali delno odpiše, če bi se z izterjavo spravilo v nevarnost preživljanje zavezanca in njegovih družinskih članov. 9. . Svet krajevne skupnosti Miklavž pri Ormožu je odgovoren za zbiranje sredstev in izvajanje del po tem sklepu. 10. Od zavezancev, ki ne izpolnijo obveznosti krajevnega samoprispevka v določenem roku, se obveznosti prisilno izterjajo po določbah 170. in 171. člena zakona o prispevkih in davkih občanov. 11. Sredstva krajevnega samoprispevka se smejo uporabiti le za tiste namene, zaradi katerih je bil samoprispevek uveden, in se vsako leto razporejajo s finančnim načrtom dohodkov in izdatkov. 12. O uporabi sredstev krajevnega samoprispevka se sestavi letni zaključni račun, ki se predloži v sprejem svetu krajevne skupnosti Miklavž pri Ormožu. Sredstva, ki po zaključnem računu ostanejo po zadostitvi potreb, za katere je bil krajevni samoprispevek uveden, se po sklepu sveta krajevne skupnosti smejo uporabiti za po-m >č društvom in družbenopolitičnim organizacijam, ki delujejo na območju krajevne skupnosti in v druge podobne namene. 13. Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi v »Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj«. St: 23/1-1969 Miklavž pri Ormožu, dne 8. junija 1969 Predsednik sveta krajevne skupnosti Franc Mlinarič, 1. r. 90. Po 4. členu zakona o štipendijah in posojilih za izobraževanje (Uradni list SRS, št. 26-215/67) in 6. členu odloka o ustanovitvi sklada za štipendije in posojila za izobraževanje v občini Ptuj (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj št. 4-51/68) je upravni odbor sklada na seji dne 21 maja 1969 sprejel STATUT sklada za štipendije in posojila za izobraževanje v občini Ptuj I. SPLOŠNE določbe 1. člen Sklad za štipendije in posojila za izobraževanje v občini Ptuj (v nadaljnjem besedilu »sklad«) je bil ustanovljen z odlokom skupščine občine Ptuj, št. 67-1/68-1 z dne 29. februarja 1968 in je objavljen v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj, št. 4-51/68. 2. člen* Sklad je pravna oseba. Sedež sklada je v Ptuju, Srbski trg 1. Za svoje obveznosti odgovarja s sredstvi sklada. Predsednik upravnega odbora sklada zastopa sklad kot pravno osebo. 3. člen Sklad uporablja pečat in štampiljko skupščine občine Ptuj. Sredstva sklada so naložena na tekočem računu pri službi družbenega knjigovodstva — podružnici v Ptuju. Stroški poslovanja sklada gredo v breme finančnega načrta sklada. 4. člen Predsednik upravnega odbora sklada podpisuje za sklad tako, da se lastnoročno podpiše pod besedilo, ki je napisano s strojem. Listine finančnega značaja podpisuje poleg predsednika tudi računodajalec. II. NALOGE SKLADA 5. člen Naloge sklada so: 1. zbiranje in združevanje sredstev za štipendiranje in posojila za izobraževanje ne glede na dajalca sredstev in namen izobraževanja; 2. dajanje štipendij in posojil za šolanje na nižjih, srednjih, višjih in visokih šolah ter fakultetah po določbah tega statuta; 3. dajanje štipendij in posojil za strokovno izpopolnjevanje in izobraževanje v zvezi z delom in na delu po določbah tega statuta in 4. programiranje ter usmerjanje šolanja in izobraževanja v skladu s potrebami v občini; 5. dajanje predlogov o šolanju in izobraževanju delovnim in drugim organizacijam v občini; 6. opravljanje drugih nalog, k! jih skladu poveri skupščina občine, delovna ali druga organizacija. III. UPRAVLJANJE SKLADA 6. člen Sklad upravlja upravni odbor sklada (v nadaljnjem besedilu odbor), ki ima sedem članov. Predsednika in tri člane imenuje občinska skupščina, po enega člana pa delegirajo v odbor občinska konferenca SZDL Ptuj, občinski odbor združenja ZB NOV Ptuj in občinski komite ZMS Ptuj. Mandatna doba članov odbora je dve leti. 7. člen Odbor opravlja predvsem naslednje naloge: — sprejme statut sklada; — predpiše poslovnik za svoje delo; — sprejme finančni načrt in zaključni račun sklada; — skrbi za izvajanje statuta in drugih aktov, ki jih sprejme po določbah statuta; — razpravlja o dotoku in o uporabi sredstev ter ju nadzoruje; — dodeljuje štipendije in posojila za izobraževanje; — opravlja druge naloge po določbah statuta. 8. člen Odbor dela na sejah. Veljavno lahko sklepa, če je na seji navzočih več kot polovica članov Sklep je veljaven, če je zanj glasovala večina navzočih članov. Vzdržani glasovi se štejejo kot glasovi »proti«. Statut, finančni načrt in zaključni račun sklada je sprejet, če je zanj glasovalo najmanj dve tretjini vseh članov odbora. Ce finančni načrt in zaključni račun sklada ni sprejet do roka. ki ga določajo predpisi, velja začasno predlog finančnega načrta oziroma zaključnega računa, ki ga je določil predsednik odbora, odbor pa imenuje tričlansko komisijo, ki določi nov predlog finančnega načrta oziroma zaključnega računa. Ce odbor tudi predloga komisije iz prejšnjega odstavka ne sprejme, se razpusti in predlaga občinski skupščini in organizacijam iz 6. člena tega statuta imenovanje novega odbora. Odbor odloča z javnim glasovanjem, če sam ne določi drugače. 9. člen Predsednik odbora opravlja zlasti tele naloge: — zastopa sklad kot pravno osebo in ga podpisuje; — pripravlja predlog dnevnega reda seje odbora; — sklicuje in vodi seje odbora; •— določa predlog finančnega načrta in predlog zaključnega računa sklada; — sklepa za sklad pogodbe; — izdaja sklepe, odločbe in druge akte odbora in — opravlja druge naloge, za katere je pooblaščen s tem statutom ali s sklepom odbora. 10. člen O sejah odbora se piše zapisnik. Zapisnik podpiše predsednik odbora in zapisnikar, ki ga določi predsednik odbora in overitelj zapisnika. 11. člen Admnistrativna in tehnična opravila za sklad opravlja organ, ki ga določi odbor. Ce odbor ne odloči drugače, opravlja te posle tajništvo občinske skupščine. 12. člen Odredbodajalec za izvrševanje finančnega načrta sklada je predsednik odbora. Finančno in računsko poslovanje se opravlja po predpisih za finančno poslovanje državnih oziroma upravnih organov. 13. člen Računovodske posle opravlja organ, ki ga določi odbor oziroma tajnik občinske skupščine, če opravlja računovodske posle upravni organ občinske skupščine. 14. člen Natančnejše določbe o delu predpiše odbor s poslovnikom. IV. DOHODKI SKLADA 15. člen Dohodki sklada so: 1. dotacije iz proračuna občine; 2. darila delovnih organizacij ter drugih pravnih oseb in posameznikov; 3. obresti od naloženih sredstev sklada; 4. vrnjeni zneski štipendij in posojil štipendistov. ki ne izpolnjujejo pogodbenih obveznosti ; 5. namensko določena sredstva delovnih organizacij, pravnih oseb in posameznikov; 6 volila delovnih organizacij, pravnih oseb in posameznikov; 7 drugi dohodki, ki jih kdorkoli določi kot dohodek sklada namensko ali brez določene obveze V. FINANČNI NAČRT SKLADA 16. člen Dohodki sklada se določijo in razporedijo s finančnim načrtom sklada. Finančni načrt mora biti sprejet najpozneje dr, 31 marca vsakega leta in velja za koledarsko leto, za katerega je sprejet. 17. člen Od 1. januarja do 31. marca se uporabita začasni finančni načrt s katerim se lahko določi in razporedi največ 25 odstotkov sredstev. doseženih s finančnim načrtom preteklega leta. 18. člen Osnutek finančnega načrta in začasnega finančnega načrta pripravi organ, ki opravlja za sklad računovodske posle, in ga predloži predsedniku odbora, ki določi predlog finančnega načrta. 19 člen Finančni načrt začne veljati, ko ga potrdi občinska skupščina. 20. člen Sklad ima obvezno rezervo, ki se določi s finančnim načrtom sklada in ne more biti manjša kot dva odstotka s finančnim načrtom določenih sredstev sklada. VI. ZAKLJUČNI RAČUN SKLADA 21. člen Z zaključnim računom se končno določijo in razporedijo sredstva sklada za preteklo leto. 22. člen Zaključni račun mora biti sprejet v roku, ki ga določajo predpisi. 23. člen Za pripravo, sprejem in veljavnost zaključnega računa veljajo smiselno določbe 18. in 19. člena tega statuta. VII. RAZMERJA Z DAJALCI SREDSTEV 24. člen S pogodbo se določijo razmerja z delovnimi in drugimi organizacijami, pravnimi osebami in posamezniki, ki dajo skladu sredstva ali jih v skladu združujejo za štipendiranje in posojila brez določenega namena ali namensko. 25. člen S pogodbo iz prejšnjega člena se določi predvsem višina sredstev, namen za katerega sme, sklad sredstva uporabiti, posebne pravice in dolžnosti v zvezi z danimi sredstvi in druge določbe v zvezi z uporabo danih sredstev. 26. člen Ce v pogodbi ni posebnih določb po prejšnjem členu, se šteje, da je dajalec dal sredstva brez posebnega namena. V primeru iz prejšnjega odstavka se sredstva uporabijo po določbah tega statuta in dajalec pozneje ne more več spremeniti namena sredstev ali zahtevati spremembo pogojev. 27. člen Posebne pogoje, ki jih določita s pogodbo sklad in dajalec sredstev mora sklad vnesti v pogodbo, ki jo bo sklenil s štipendistom ali posojilojemalcem, če se ti pogoji nanašajo na štipendista ali posojilojemalca. 28. člen Vsa sredstva dana skladu se štejejo za sredstva brez obveznosti vračanja. 29. člen Dajalcem sredstev mora sklad občasno, najmanj pa enkrat letno poročati o uporabi sredstev ter problematiki štipendiranja in izobraževanja. Dajalci sredstev morajo dati k poročilu iz prejšnjega odstavka pripombe in mnenja. Odbor mora o njih razpravljati in o svojih stališčih obvestiti dajalca sredstev in občinsko skupščino. m 30. člen Sredstva, ki jih je dajalec dal skladu, lahko zahteva nazaj le, če bi bilo s sklepom občinske skupščine ali službe družbenega knjigovodstva ugotovljeno, da je odbor uporabil sredstva v nasprotju s pogodbo ali s tem statutom ali da jih je uporabil na določen način zaradi tega. ker je grobo prekršil določila zakona ali tega statuta. 31. člen Na veljavnost pogodbe, sklenjene med skladom in štipendistom ali posojilojemalcem ne vplivajo razmerja med skladom in dajalcem sredstev. VIII. RAZPIS ŠTIPENDIJ IN POSOJIL 32 člen Štipendije in posojila se lahko dajejo učencem. dijakom in študentom ne glede na vrsto in stopnjo šole. ki nimajo dovolj materialnih sredstev za izobraževanje in izpolnjujejo tudi druge pogoje, določene s tem statutom. Osebam, ki se izobražujejo in izpopolnjujejo na delu ali v zvez; z delom, pa se lahko dajejo štipendije in posojila le, če dajalec določi za to namenska sredstva ali če določi taka sredstva sklad v finančnem načrtu V primeru iz prejšnjega odstavka mora biti določena vrsta in stopnja izobraževanja in izpopolnjevanja. 33. člen Sklad lahko daje štipendije in posojila za posebno vrsto izobraževanja ali izpopolnjevanja izven šol in izobraževalnih institucij, za pripravo posebnih študij oziroma raziskav, elaboratov in študijskih nalog in podobno, če določi za to namenska sredstva v finančnem načrtu ali če je dajalec določil takšna sredstva. Štipendije in posojila po prejšnjem odstavku se dajejo za določeno vrsto izobraževanja, raziskave, študije ali elaborate. 34. člen Prednost pri dodeljevanju štipendij in posojil imajo prosilci, ki dosegajo najboljše študijske uspehe, otroci padlih in umrlih borcev NOV, občani občine Ptuj in prosilci, katerih materialni položaj je zelo slab, če izpolnjujejo tudi druge pogoje, ki jih določa ta statut. 35. člen Štipendije in posojila se dajejo samo za eno stopnjo študija ali izobraževanja oziroma za eno študijsko nalogo. 36. člen Štipendije in posojila dodeljuje odbor po razpisu in po vloženih prošnjah. 37. člen V razpisu za štipendije oziroma posojila mora biti navedeno zlasti: — vrsta šole in stroka za katero se dodeljuje štipendija oziroma posojilo; — višina štipendije oziroma posojila; — čas za katerega se štipendija oziroma posojilo daje; — dosedanji učni uspeh prosilca štipendij oziroma posojila; — drugi posebni pogoji za določeno vrsto študija ali izobraževanja. Pri razpisu upošteva odbor predvsem potrebe po kadrih določene vrste in določbe pogodb, sklenjenih z dajalci sredstev. 38. člen Razpis za dodelitev štipendij oziroma posojil mora biti objavljen v sredstvih javnega obveščanja najmanj 30 dni pred rokom, ki je določen za vlaganje prošenj oziroma posojil. 39. člen O dodelitvi štipendije oziroma posojila odloči odbor najpozneje v 30 dneh po preteku roka, ki je bil določen za vlaganje prošenj. 40. člen Prosilec, ki je sodeloval pri natečaju za dodelitev štipendije oz. posojila in misli, da je pri dodelitvi štipendije prizadet njegov interes, se lahko pritoži zoper odločbo odbora o dodelitvi štipendije na komisijo za prošnje in pritožbe občinske skupščine. 41. člen Štipendije in posojila za študije ali naloge iz 33. člena tega statuta lahko daje sklad tudi brez razpisa po individualnih prošnjah po določbah 33. člena tega statuta. IX. DODELJEVANJE ŠTIPENDIJ 42. člen Štipendijo sestavljajo; 1- temeljna štipendija, 2. gibljivi del štipendije in 3 posebni dodatki po sklepu odbora. 43. člen Temeljna štipendija se določi prosilcu po njegovem materialnem položaju oziroma materialnem položaju staršev oziroma hraniteljev. 44. člen Gibljivi del štipendije se določi študentom višjih in visokih šol ter fakultet po doseženem uspehu na izpitih, ki jih je štipendist opravil v preteklem šolskem letu. 45. člen Štipendistom na srednjih in drugih šolah pa se določi gibljivi del štipendije na podlagi uspeha v preteklem polletju oziroma letu. 46. člen Temeljna štipendija se izplačuje štipendistom vse leto mesečno za nazaj do desetega v mesecu za pretekli mesec. 47. člen Poleg štipendije in dodatkov po 43. členu tega statuta ima štipendist pravico do enkratne nagrade za opravljeno diplomo. 48. člen Odbor določi s sklepom višino štipendije in dodatkov po 42. do 47. členu tega statuta ter pogoje za izplačilo v skladu s finančt|im načrtom sklada. S sklepom mora seznaniti vse štipendiste. X. DODELJEVANJE POSOJIL 49. člen Posojila se lahko dajo tistim prosilcem, ki zaradi materialnih razmer ne morejo dokončati študija ali pa potrebujejo posojilo za določeno študijsko nalogo ali strokovno izpopolnjevanje. 50. člen Posojila so praviloma brezobrestna in se vračajo. Posojilojemalec mora obenem s prošnjo za posojilo ponuditi poroštvo. 51. člen Odbr določi s sklepom najnižji in najvišji znesek posojila ter pogoje za dodelitev. XI USTAVITEV ŠTIPENDIJE OZIROMA POSOJILA 52. člen Štipendistu se štipendija ustavi: 1. če izgubi pravico do šolanja; 2. če ne opravi predpisanih izpitov in ne izpolni pogojev za vpis v naslednji letnik ali če ne izdela razreda; 3. če v roku, ki je določen za šolanje, ne položi oziroma ne opravi vseh predpisanih izpitov ali ne izpolni drugih obveznosti za šolanje oziroma izobraževanje, ki jih je prevzel s pogodbo. 53. člen Štipendist, ki je izgubil pravico do štipendije po določbah prejšnjega člena in ki izpolni pogoje za vpis v naslednji letnik, lahko znova zaprosi za nadaljnje izplačevanje štipendije. O prošnji odloča odbor po prosti presoji. Ce odbor prošnji ne ugodi, ali če štipendist ne zaprosi za nadaljnje izplačevanje štipendije, odloči, da mora štipendist vrniti vsa dosedanja izplačila. 54. člen Štipendistu, ki je izgubil pravico do štipendije po 52. členu tega statuta, ker zaradi bolezni ali iz drugega tehtnega razloga ni mogel izpolniti študijskih obvez, lahko odbor štipendijo znova dodeli. Pred ponovno dodelitvijo se mora odbor prepričati, da je štipendist izgubil pravico do štipendije iz razlogov, ki so določeni v prejšnjem odstavku. Ce odbor vlogi ne ugodi, ali če štipendist ne zaprosi za nadaljnje izplačevanje štipendije, ravna po 53. členu tega statuta. 55. člen Določbe členov 52. do 54. veljajo smiselno tudi za posojila. xii. dolžnosti Štipendistov 56. člen Štipendije in posojila se dodeljujejo praviloma do konca šolanja, če štipendist ali posojilojemalec izpolnjuje naslednje pogoje: 1. dolžan se je šolati na šoli, za katero je dobil štipendijo ali posojilo, kar dokaže s potrdilom o vpisu; 2. ob koncu vsakega šolskega leta mora predložiti odboru dokazila o doseženem uspehu v šoli; 3. dolžan je obvestiti odbor o vseh spremembah, ki bi lahko vplivale na upravičenost nadaljnjega sprejemanja štipendije ali posojila; 4. dolžan je izpolniti druge obveze, ki jih je sprejel s pogodbo o dodelitvi štipendije oziroma posojila. xiii. vračilo Štipendije oziroma posojila 57. člen Odbor odvzame štipendijo ali posojilo in zahteva vračilo ali pa zahteva vračilo izplačanih zneskov, če štipendist oziroma posojilojemalec ne izpolnjuje določb tega statuta, sklepa odbora ali pogodbe o štipendiji oziroma posoj ilu. 58. člen Ce odbor po določbah prejšnjega člena odloči, da mora štipendist ali posojilojemalec štipendijo oziroma posojilo vrniti, mu zaračuna petodstotne letne obresti. V isti višini se zaračunajo tudi obresti za zamujene obroke vračila štipendije oziroma posojila. 59. člen O odvzemu in vračilu štipendije oziroma posojila izda odbor odločbo, proti kateri se lahko prizadeti pritoži na komisijo za prošnje in pritožbe občinske skupščine. XIV. ODPIS POSOJILA 60. člen Posojilojemalcu se lahko v primeru odličnega uspeha odpiše 75 odstotkov, v primeru prav dobrega uspeha pa 50 odstotkov posojila. O odpisu posojila po prejšnjem odstavku odloča odbor po prosti presoji na prošnjo po-sj ilo jemalca. 61. člen Posojilo se lahko v celoti odpiše, če stopi posojilojemalec na delovno mesto, ki ga določi odbor ali dajalec posojila in ostane na tem mestu toliko časa, kolikor je prejemal posojilo. O odpisu odloči odbor po prosti presoji na prošnjo posojilojemalca. m 62. člen Pri odpisu posojila po 60. in 61. členu tega statuta je odbor vezan na pogodbe, sklenjene z dajalci sredstev. XV. POGODBA O ŠTIPENDIJI OZIROMA POSOJILU 63. člen Medsebojne pravice in obveznosti med skladom in štipendistom oziroma posojilojemalcem se določijo v pogodbi o šipendiji oziroma posojilu, ki jo skleneta sklad in štipendist oziroma posojilojemalec pred začetkom izplačevanja štipendije oziroma posojila. Za mladoletne štipendiste sklenejo pogodbo starši oziroma skrbniki. 64. člen Pogodba določa zlasti: 1. šolo in stopnjo študija, ki ga bo štipendist oziroma posojilojemalec obiskoval; 2. predvideni rok dokončanja šolanja oziroma študija; 3. obvezo štipendista, da ne bo spremenil vrste in stopnje šole in da bo po končanem študiju nastopil delo, ki mu ga bo določil ali posredoval štipenditor, in to za število let, za katera je dobival štipendijo oziroma posojilo; 4. obvezo posojilojemalca, da bo posojilo vračal ter način vračanja in višino obresti; 5. obvezo štipendista, da bo povrnil vse zneske, ki jih je prejemal po tej pogodbi, če ne dokonča šolanja oziroma študija ali če po končanem šolanju ne nastopi dela po pogodbi ali ne ostane na njem dogovorjeni čas; 6. druge pogoje, ki so glede na vrsto študija oziroma izobraževanja pomembni za medsebojno razmerje in za izpolnitev študijske oziroma izobraževalne naloge. Pri zaposlovanju štipendistov je treba upoštevati njihovo strokovno usposobljenost, ki so jo s študijem pridobili. j 65. člen Ce odbor po končanem študiju ne more posredovati štipendistu zaposlitve na delu, ki ustreza pridobljeni izobrazbi oziroma strokovnosti, Je štipendist prost obvez po pogodbi o štipendiranju oziroma posojilu, razen obveže vračati posojilo. 66. člen Pogodbe o štipendiranju se lahko spreminjajo in dopolnjujejo samo s pristankom obeh pogodbenikov. Odbor lahko enostransko zviša s pogodbo določene zneske štipendij in dodatkov, če gre za splošno zvišanje štipendij, določeno s finančnim načrtom sklada. XVI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 67. člen x Štipendije in posojila se dodeljujejo po določilih tega statuta od dneva njegove uveljavitve. 68. člen Pogodbe, sklenjene pred uveljavitvijo tega statuta, ostanejo v veljavi. 69. člen Z dnem, ko začne veljati ta statut, prenehajo veljati pravilniki in. sklepi o dodeljevanju štipendij in posojil, sprejeti pred uveljavitvijo tega statuta. 70. člen Za sprenriembe in dopolnitve tega statuta velja postopek, ki je določen za njegov sprejem. 71. člen Ta statut začne veljati z dnem, ko ga potrdi občinska skupščina. Številka: 022-5/69-1 Ptuj, dne 21. maja 1969 Predsednik upravnega odbora Franc Voda, s- r. Skupščina občine Ptuj je na 2. skupni seji občinskega zbora in zbora delovnih skupnosti dne 5. junija 1969 potrdila statut sklada za štipendije in posojila za izobraževanje v občini Ptuj, ki ga je sprejel upravni odbor sklada na seji 21. maja 1969. Ptuj, dne 5. junija 1969 Predsednik skupščine občine Ptuj Franjo Rebernak, s. r. • Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj. Izhaja praviloma enkrat mesečno In to v četrtek. Cena posamezni številki 1 dinar. Naročniki »Tednika« ga prejmejo brezplačno Izdajatelj »Ptujski tednik« Ptuj urejuje urednišM odbor Odgovorni urednik Ivan Rau. Sedež uredništva Ptuj. Srbski trg 1. Tiska tiskarna CP Mariborski tisk.