Kinematografsko podjetje obljublja: Kakovost se seli v Šiško •Obiskovalcem kina šiška se vendarle o-beta kvalitetnejši filmski spored. To ni sa-mo obljuba, saj za temi besedami stoai Mi-lan Lindič, ki v kinematografskem podjetju Ljubljana skrbi za filmski spored in je pove-dal naslednje: Sam sem tudi občan Šiške in se pridru-žujem upravičenemu negodovanju tistih, ki v zadnjih letih tožijo, zakaj se tudi v tem kinematografu ne zvrsti več kvalitetnih u-metniških filmov, saj je po številu sedežev izmed vseh Ijubljanskih največji in todi ob-čina Šiška je po številu svojih občanov naj-večja. Kdor podrobneje zasleduje problematiko reproduktivne kinematografije, verjetno ve, da je raven jugoslovanskega filmskega spo-reda odvisna od tega, kaj nam distributorji po najnovejših podatkih jih je v Jugoslaviii 18 — ponudijo. Letno odkupimo približno 250 filmov vseh žanrov, v Ljubljani pa jih od-vrtimo 150. Naše kinematografsko podjetje zavrne okoli 40 % ponujenih filmov, za kate-re se lahko šamo vprašamo, kako je bilo mo-goče, da so bili sploh odkupljeni. Čeprav po-znamo najnovejše omejitve pri nabavi de-viznih sredstev in vemo, da je z dano deviz-no kvoto mogoče nabaviti le manjše število kvalitetnih umetniških filmov, katerih cena na tržišču je znatno večja in se zavedamo, da je film žal tudi tržno blago, ki mora po-vrniti potrošena sredstva, si distributorji le ne bi smel pri,voščiti nakupa tolikšnega šte-vila filmov, ki predstavljajo pravo sramoto za sedmo umetnost. Ze res, da kinematografska politika upošteva dejstvo, da naj bi komer-cialni in erotioni filmi s svojim izfcupičkom pokrivali izgube pri predvajanju umetniških filmov, ki imajo dostikrat zelo slab obisk. Razloge, da prihaja v Jugoslavijo toliko filmov najslabše vrste, je treba iskati tudi v tem, da distribucije na filmske sejme po-šiljajo često fiimsko nekvalificirane ljudi. Prav v zadnjem času pa je v distribucijslkih hišah opaziti pozitivne premike tudi v tej smeri, saj najnovejši stabilizacijski ukrepi silijo vodstva k večji odgovornosti pred šir-šo javnostjo. Treba pa je tudi priznati, da jugoslovanski distributorji precej upoštevajč mnenje Ijubljanskega kinematografskega po-djetja, saj za Ljubljano izbrani in predvajani filmi prinesejo 70 odstotkov dobička. To pomeni, da Ljubljančani radi hodijo v kino. Spored, ki ga v celoti ponudimo gle-dalcem, pa vendarle ni tako slab, saj smo videli večino nagrajenih filmov s priznanih filmskih festivalov in to v zelo kratkem ča-su po svetovnih premierah. Tudi slovenska distribucijska hiša »Vesna« je znana po kva-litetnih odkupih ne samo svetovnih uspešnic, ampak tudi filmov, ki s svojo umetniško iz-povednostjo segajo v sam vrh .sedme untfet-nosti. In da se povrnem k obljubi, dani na za-četku, o kvalitetnejšem sporedu v kinu Si-ška. Odslej bomo uvedli prakso, da se filmi po nekajdnevnem ali največ enotedenskem predvajanju v kinu Union oziroma tudi V kinu Komuna — katerega spored predstav-ljajb res sami kvalitetni filmi — preselijo v kino Šiška. To bo na začetku predvajanja ob-javljeno v dnevnem tisku in naj bi navse-zadnje prispevalo tudi k" varčevalnim ukre-pom, saj tudi vožnja do centra mesta nekaj stane, posebnp še z lastnim vozilom. Vojka Šterk