URN_NBN_SI_DOC-NLM6VNQL
O cen e in poroči lu Šlajpah Mara: LJUDSKE KNJIŽ NICE. Priročnik za knjižničarje. Državna založba Slovenije. Ljub ljana 1%1. 252 str. 8°. iRazvolj ljudskega knjižničarstva je od vsega začetka po vwijini ka zali, da je bilo najprej nujno po trebno izpeljati u.rojlono poslova nje v knjižnicah, zairadti rastočih zahtev bralcev lin pomembnejših nalog iljiiftslkih knjiižinic pa da nes 'zahteva vise viSjo im .poglob- ijeino iizotb.raizbo ljudskih k n již ničarjev. Tem zahtevam 'im (potre bam so skušali in sikušajo ugoditi na sočasni stopnji ljudskih kmjiiž- nic vsii trije pri roču iki za ljudske knjižničarje, ki so doslej na Slo venskem mastaili. Zäiradi tega so med njimi, kljub določenim skup nim črtam , ki so pač pogojene v kontinuiteti 'tehničnega/ postopka, bistvene raizLike. Medtem ko sita bila prva dvta priročnika, ki sta izšla 1. 1947 in 1<950, prvenstveno namentjiena za usmeritev dela v najm anjših ljudskih knjižnicah, da smo sploh dobili nekakšne usta ljene in smiselne oblike njihove ga dola, ne da bi knjižničarje vo lonterje obremenjevali z zahteva mi, ki miiso bile v skladu z njiho vo izobrazbo, se je pa tretji priroč nik razrasel v dokaj zajeten uč benik, ki je bolj namenjen štu dentom knjižničarske šole in te čajnikom ter bo služil kot priroč nik predvsem knjižničarjem z višjio splošno izobrazbo. Zaradi tega je seveda tudi obravnavanje iste snovi v njem različno od ti stega v prvih dveh delih, poseb no še, Iker današnji knjižničarji stojijo pred nalogami, ki daleč presegajo skromne ljudskoprosve- tamske smotre knjižnic prvih po vojnih let. To pa ni nikakor čud no, sa;j je prehodil ves naš pol; - tični in gospoda rski ra,zvoj v tem času dolg» pot in pred posamez nika stopajo vsak dain nove na loge, ki ga siiilijo, da sega po knji gah drugačnega značaja, kakor jih je iskal iin dobil v čdtalniških knjižnicah Nove zahteve brallcev ntijino vplivajo tako na knjižni se stav kakor tudi na delo v ljud skih knjižnicah, ki morajo biti usposobljene, da dobavljajo vse zahtevnejšim bralcem, njihovim diferenciranim težnjam im željam ustrezno literaturo. S težnjo, da se razširi obči izobraževalni sistem iz ozkega območja mladinsko-šol- slkega feobraižovainja im njegove hierarhije na vse starostne in iz obrazbene stopnje, je dobila ljud ska knjižnica kot temeljni posre dovalec učne knjige v najširšem omenu besede tolikšno nailoigo. flikoir je nikoli ni imela; saj se s tem dejansko zabrisujejo klasične razm ejit ve med znanstveno, stro kovno An Ij’udsko knjižnico. Lo gično bi bilo seveda, da bi sčaso ma prenehale tudi razlike v po slovanju. Če danes še govorimo o ljudskih knjižnicah iin o posebnih načinih dela v njih, je to samo prehodna stopnja p ri vraščanju takšnih knjižnic v enoiviti sistem izobraževalnega stroja, ki dela p r venstveno s knjigo. Iz takšnega prehodnega aspek ta je treba vzeti v roke tudi novi priročnik, ki je nastal na temeljih današnjega knjižničnega stanja in potreb po kadrih v knjižnicah, pa se oigiiba nakazati nova pota delu ljudskih knjižnic iin načine, ka ko bi to delo v prihodnosti oprav ljale. Nekoč sem že zaipisal, da je zla sreča našega knjižničarstva tradicija,. Ob novem priročniku
RkJQdWJsaXNoZXIy