f/ Utadki vestnik občin Ormož in Ptuj YU ISSN 0042-0778 Leto: XII. Ptuj, dne 13. marca 1980 Številka: 6 VSEBINA 42. Samoupravni sporazum o združevanju sredstev rezerv v sklad skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj 43. Sklep o ugotovitvi pristopa k samoupravnemu sporazumu o združevanju sredstev rezerv v sklad skupnih rezerv gospodarstva občine Ptiij 44. Statut sklada skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj IZVRŠNI SVET SKUPŠČINE OBČINE ORMOŽ 45. Odredba o ukrepih za preprečevanje, zatiranje in izkoreninjenje stekline 46. Sklep o prenehanju veljavnosti sklepa o določitvi najvišjih ravni cen v občini Ormož KRAJEVNE SKUPNOSTI 47. Sklep o razpisu referenduma za uvedbo krajevnega samoprispevka za izgradnjo komunalnih in drugih objektov, za sofinanciranje nabave opreme za civilno zaščito na območju krajevne skupnosti Grajena •v , N» V 42. Delavci v temeljnih organizacijah združenega dela s področja gospodarstva občine Ptuj z namenom, da zagotovimo organizacijam združenega dela po načelih solidarnosti in vzajemnosti, ki zaidejo v izjemne ekonomske težave, pomoč, sprejemamo v skladu z zakonom o skladih skupnih rezerv (Ur. list SFRJ 62/77, SRS 11/79) naslednji SAMOUPRAVNI SPORAZUM o združevanju sredstev rezerv v Sklad skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj 1. SPLOSNE DOLOČBE 1. člen S tem samoupravnim sporazumom urejamo delavci temeljnih organizacij s področja gospodarstva občine Ptuj (v nadaljnem besedilu podpisniki): — temeljna načela združevanja sredstev rezerv v Sklad skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj (v nadaljnem besedilu: sklad), — način ugotavljanja potreb za združevanje sredstev v sklad, — stopnjo za obračun obveznosti za združevanje v sklad, — način in pogoje za uporabo združenih sredstev rezerv, — način in roke za pripravo in sprejemanje finančnega načrta sklada, — pogoje, način in roke za vračilo združenih sredstev rezerv, — pogoje za umik združenih sredstev rezerv iz sklada, — način izdajanja certifikatov o združenih denarnih sredstvih rezerv v sklad, — upravljanje z združenimi sredstvi, — postopek za spremembe in dopolnitve samoupravnega sporazuma. 2. člen Podpisniki tega samoupravnega sporazuma smo temeljne organizacije združenega dela s področja gospodarstva v občini Ptuj. Sklad skupnih rezerv občine Ptuj je pravna oseba s pravicami in obveznostmi, ki jih*določa zakon. II. TEMELJNA NAČELA ZDRUŽEVANJA SREDSTEV REZERV V SKLAD 3. člen Podpisniki združujemo sredstva rezerv v sklad z namenom, da zagotovimo medsebojno solidarnost in socialno varnost delavcev podpisnikov, ki poslujejo z izgubo ali zaidejo v ekonomske težave in sicer z odobravanjem kreditov. 4. člen Sredstva združujemo podpisniki v sklad od dela čistega dohodka, ki ga po zaključnih računih razporejamo v sklad temeljne organizacije za prejšnje leto. 5. člen Podpisniki bomo odobravali kredite iz sklada, če ocenimo, dà je odobritev kredita v našem skupnem ali splošnem družbenem interesu. 6. člen Podpisniki, ki smo združili sredstva rezerv v sklad, imamo praviloma , pravico do povračila združenih sredstev. 7. člen Podpisniki združujemo sredstva brez vnaprej dogovorjenega nadomestila za gospodarjenje s sredstvi in smo udeleženi (na dohodku) pri razporejanju razlike med prihodki od uporabe združenih sredstev in odhodki sklada. 8. člen Sredstva sklada so lahko tudi druga sredstva v skladu z zakonom. 9. Člen Podpisniki bomo združevali sredstva v odvisnosti od potreb, vendar do višine, dovoljene z zakonom. III. NAČIN UGOTAVLJANJA POTREB ZA ZDRUŽEVANJE SREDSTEV V SKLAD 10. Člen Višino potrebe za združevanje sredstev rezerv ugotavljamo oziroma ocenjujemo na osnovi podatkov o izgubah iz periodičnih in zaključnih bilanc uspeha podpisnikov ter potrebe za sanacijo teh izgub. IV. STOPNJA ZA OBRAČUN OBVEZNOSTI ZA ZDRUŽEVANJE SREDSTEV REZERV V SKLAD 11. člen Podpisniki združujemo v sklad sredstva rezerv v višini 3 % od dela čistega dohodka, ki ga razporedimo za sklade po zaključnem računu. 12. Člen Poleg osnovne stopnje iz prejšnjega člena bomo podpisniki združevali sredstva rezerv tudi po dodatni stopnji, če bo v prihodnjosti taka potreba. Dodatna stopnja za združevanje sredstev rezerv se lahko uvede le s spremembo oz. dopolnitvijo tega samoupravnega sporazuma. 13. člen Obveza za združevanje sredstev rezerv iz 11. člena se pri podpisnikih, ki so sredstva rezerv uporabili za pokrivanje izgub v drugih temeljnih organizacijah, zmanjša za znesek, uporabljen za kritje izgub v drugih temeljnih organizacijah združenega dela. 14. člen Sredstva rezerv ne združujejo v sklad podpisniki, katerih sredstva ne dosegajo poprečnega enomesečnega osebnega dohodka, obračunanega za prejšnje leto po zaključnem računu in ki je v skladu s splošnim samoupravnim aktom. 15. člen Združena sredstva rezerv ne morejo biti večja od 50 % celotnega zneska rezerv po zaključnem računu za prejšnje leto. 16. člen Podpisniki izračunavamo svojo obvezo za združevanje sredstev rezerv po navodilu republiškega sekretarja za finance. 17. člen Sredstva združujemo podpisniki v sklad v zakonu predpisanih rokih oz. rokih, ki jih bomo skupno določili v finančnem načrtu. 18. člen Skupščina sklada lahko zniža stopnjo za združevanje vil. členu, če je glede na oceno potrebnih sredstev sklada to mogoče. Ce izvršni odbor sklada ugotovi, da združena sredstva rezerv ne zadoščajo za namene, določene s finančnim načrtom, lahko sklene, da se najame kratkoročni kredit za dobo enega leta. V. NAČIN IN POGOJI ZA UPORABO ZDRUŽENIH SREDSTEV REZERV SKLADA 19. člen Združena sredstva rezerv sklada se dajejo temeljnim organizacijam v obliki dolgoročnih, kratkoročnih in premostitvenih kreditov za naslednje namene: 1. za izplačila z zakonom zajamčenih osebnih dohodkov v temeljnih organizacijah, v katerih je uveden sanacijski postopek in sicer pod pogoji in na način, ki jjih določa zakon, 2. za pokrivanje nekritih izgub temeljnih organizacij, kjer je uveden sanacijski postopek, 3. za kritje izdatkov za prekvalifikaciojo deldvcev, kadar v skladu s sanacijskim programom preneha potreba po delu določenega števila delavcev, 4. za izplačilo akontacij osebnih dohodkov, kadar imajo temeljne organizacije začasne likvidnostne težave. 20. člen Sredstva sklada se lahko ob pogojih iz 17. člena zakona o skladih skupnih rezerv uporabijo tudi za sanacijske naložbe za investicije v osnovna sredstva. 21. člen Kreditne ppgoje za uporabo združenih sredstev sklada določi s posebnim sklepom skupščina sklada. 22. člen ( Ce se ugotovi, da temeljna organizacija, ki je najela kredit od sklada, ne more poravnati svojih obveznosti v primerih redne likvidacije, prisilne poravnave ali stečaja, skupščina sklada predlaga delavcem v temeljnih organi zacijah, da sprejmejo sklep o uporabi sredstev sklada brez obveznosti vračanja. Skupščina sklada predlaga delavcem v temeljnih organizacijah združenega dela, da sprejmejo sklep o uporabi sredstev sklada brez obveznosti vračanja tudi v primerih, če je to v skupnem interesu podpisnikov. VI. NAClN IN ROKI ZA PRIPRAVO IN SPREJEMANJE FINANČNEGA NAČRTA SKLADA 23. člen Finančni načrt se sestavlja za dobo enega leta. Finančni načrt pripravi izvršni odbor sklada. 24. člen Skupščina sklada predloži do 28. februarja vsako leto delavcem podpisnikom v^obravnavo predlog finančnega načrta sklada za tekoče leto in poročilo o uporabi sredstev sklada v preteklem letu. 25. člen Predlog finančnega načrta in poročilo sta v razpravi pri podpisnikih do konca meseca marca. 26. člen Finančni načrt obsega zlasti: — obseg združenih sredstev za posamezne namene po 19. in 20. členu tega sporazuma, — priliv združenih sredstev rezerv iz naložb v prejšnjih letih, — pričakovana vplačila združenih sredstev rezerv v tekočem letu, — pogoje in merila za odobravanje kreditov, — način vračanja sredstev, ki se združujejo v tekočem letu, — drugo. V finančnem načrtu so navedena tudi sredstva, ki jih za sanacijo odobrava republiški sklad skupnih rezerv. Vsklajevanje z republiškim skladom vrši izvršni odbor sklada. 27. člen Ce izvršni odbor sklada ugotovi, da združena sredstva rezerv v skladu ne zadoščajo za namene, določene s finančnim načrtom sklada, lahko najame kratkoročni kredit pri banki za dobo enega leta. Vil. POGOJI, NAClN IN ROKI ZA VRAČILO ZDRUŽENIH SREDSTEV IZ SKLADA 28. člen Podpisniki združujemo sredstva rezerv v sklad za dobo 6 let. 29. člen . Doba za vračilo združenih sredstev prične teči vsakega 1. VIL v letu ne glede na čas vplačila združenih sredstev v teku leta v sklad. Vračilo se opravi za posamezno leto združevanja v enkratnem znesku po preteku dobe za združevanje v sklad s finančnim načrtom-sklada. Vlil. POGOJI ZA UMIK ZDRUŽENIH SREDSTEV IZ SKLADA 30. člen Podpisnik lahko zahteva predčasno vračilo združenih sredstev rezerv iz sklada, če poslovno leto zaključi z izgubo in mu lastna sredstva rezerv ne zadoščajo za kritje izgube. 31. člen Podpisnik v primeru iz prejšnjega člena vloži zahtevek za'umik sredstev do vsakega 10. februarja v letu z dokazili o izgubi. Hkrati vrne podpisnik certifikat o sredstvih, ki jih umika iz sklada. 32. člen Skupščina sklada lahko sklene, da se združena sredstva predčasno vrnejo tudi v drugih primerih, če oceni, daje to smotrno in sklad razpolaga s prostimi sredstvi. I IX. NAČIN IZDAJANJA CERTIFIKATOV O ZDRUŽENIH SREDSTVIH 43. Člen REZERV Po kritju obveznosti sklada iz celotnega prihodka in dohodka, se ostanek 33. Člen dohodka razdeli podpisnikom kot njihova udeležba na dohodku sklada. Certifikat izda sklad podpisnikom za združena sredstva rezerv v sklad v Udeležba na dohodku sklada posameznega podpisnika je sorazmerna z posameznem letu po stanju 31. 12. višino združenih sredstev v skladu. 34. Jlen Certifikat je vrednostni papir in glasi na ime. 44. 21en Udeležbo na .dohodku sklad nakaže podpisnikom enkrat letno in sicer po sprejemu zaključnega računa. 35. člen Višina združenih sredstev v teku posameznega leta se v certifikatu zmanjša za odpisane terjatve po 19. členu republiškega zakona o skladih skupnih XII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE rezerv. 45. člen X. UPRAVLJANJE Z ZDRUŽENIMI SREDSTVI Ta samoupravni sporazum velja, ko ga sprejme dve tretjini podpisnikov. 36. člen Združena sredstva v skladu upravljajo delavci podpisnikov po svojih delegatih, ki jih delegirajo v skupščino sklada po postopku in na način, ki sta določena s statutom sklada. 37. člen Delegati za skupščino sklada in njihovi namestniki se volijo za štiri leta. .Nihče ne more biti izvoljen za delegata v skupščino sklada več kot dvakrat zaporedoma. Za delegata v skupščino ne more biti izvoljen delavec, ki po zakonu oziroma samoupravnem splošnem aktu podpisnika ne more biti izvoljen v delavski svet temeljne organizacije. 38. člen Število delegatov v skupščino sklada se določi s statutom sklada. to. cien Sklad skupnih rezerv občine Ptuj, ustanovljen po zakonu o skladih skupnih rezerv in o uporabi njihovih sredstev (Ur. list SRS 46/70, 3/73, 18/74, in 24/77) preneha z dnem konstituiranja sklada po tem samoupravnem sporazumu. Sredstva, pravice in obveznosti sklada iz prejšnjega odstavka se prenesejo na sklad po tem sporazumu. 47. člen Skupščina dosedanjega Sklada skupnih rezerv občine Ptuj sprejme začasni statutarni sklep, s katerim med drugim določi število delegatov v skupščino sklada. 48. člen 39. člen Skupščina sklada: — ugotavlja sprejem samoupravnega sporazuma o združevanju sredstev re*rv v sklad, — sprejema statut sklada in druge samoupravne splošne akte, — sprejema finančni načrt sklada, — sprejema poročila o uporabi sredstev sklada in zaključni račun sklada, — določa politiko kreditiranja, — določa elemente za pripravo sanacijskega programa, — določa merila za odobravanje sanacijskih kreditov, — sprejema sklepa o uporabi združenih sredstev rezerv za investicije v osnovna sredstva, — imenuje izvršni odbor in člane drugih organov sklada iz vrst delavcev podpisnikov, — določa organ ali OZD za opravljanje strokovnih — administrativnih pomožnih in drugih opravil za sklad, — opravlja druge naloge po zakonu, tem sporazumu in statutu sklada. 40. člen Spremembe oz. dopdlnitve tega samoupravnega sporazuma lahko predlagajo izvršni odbor in delegati podpisnikov na skupščini. Spremembe in dopolnitve se sprejemajo na enak način, kot samoupravni sporazum. 49. člen Za razlago tega sporazuma je pristojna skupščina sklada. 50. člen Ta samoupravni sporazum se začne uporabljati z dnem, ko skupščina sklada ugotovi, da samoupravni sporazum velja. Štev .: 8/1980 Datum: 16/11—1979 Predsednik skupščine sklada skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj VUK ing. Mladen, I. r. Izvršni odbor sklada ima 9 članov in se voli za dobo 4 let. Izvršni odbor: — izvaja sklepe skupščine sklada, — pripravlja predloge sklepov, poročil in finančnega načrta sklada, — obravnava in sklepa o zahtevkih za odobritev sanacijskih kreditov, — sklepa o najetju kredita pri banki, — sklepa pogodbe z organom, OZD in posamezniki za opravljanje strokovnih, administrativnih, pomožnih in drugih opravil za sklad, — opravlja druga opravila po tem sporazumu in statutu sklada. 41. člen t ■ ' * ' ^ jlJOiTlfefl Sklad ima statut. V statutu sklada se določijo: — ime, sedež in naloge sklada. Pravice, obveznosti in odgovornosti delegatov v skupščini sklada, — način umika združenih sredstev iz sklada pod pogoji, določenimi z zakonom, — predstavljanje in zastopanje sklada, — druga vprašanja, pomembna za organizacijo in poslovanje sklada. XI. UGOTAVLJANJE DOHODKA SKLADA 42. člen Sklad ugotavlja prihodek in dohodek v skladu s splošno veljavnimi predpisi'. 43- V skladu s 13. členom statuta sklada skupnih re :erv gospodarstva občine Ptuj je skupščina sklada na zboru dne 13. 2. 1980 sprejela SKLEP o ugotovitvi pristopa k samoupravnemu sporazumu o' združevanju sredstev rezerv v Sklad skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj 1. člen Skupščina sklada skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj ugotavlja, da so k samoupravnemu sporazumu o združevanju sredstev rezerv v sklad skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj pristopili vsi podpisniki ter daje samoupravni sporazum sprejet. 2. člen Ta sklep se objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Štev.: 6/1980 Datum: 13/2—1980 Predsednik skupščine sklada skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj VUK ing. Mladen, 1. r. 6. člen Sklad in njegovi organi delujejo v skladu z zakonom, samoupravnim sporazumom ter statutom in drugimi splošnimi akti. 7. člen Delo sklada je javno. Za javnost delaje zadolžen izvršni odbor. Uresničuje ga tako, da podpisnike obvešča direktno ali s sredstvi obveščanja o delu sklada ter daje podatke in informacije, ki so pomembne za delo sklada. 8. člen Temeljna naloga sklada je, da si podpisniki zagotovimo medsebojno solidarnost in socialno varnost v primerih, ko poslujemoz izgubo in zaidemo v druge ekonomske težave. 9. člen Naloge sklada iz prejšnjega člena si podpisniki zagotavljamo z odobravanjem kreditov iz sredstev sklada za te-le namene: 1. za izplačilo z zakonom zajamčenih osebnih dohodkov v temeljnih organizacijah, v katerih je uveden sanacijski postopek in sicer pod pogoji in na način, ki jih določa zakon, 2. za pokrivanje nekritih izgub temeljnih organizacij, kjer je uveden sanacijski postopek. 3. za kritje izdatkov za prekvalifikacijo delavcev, kadar v skladu s sanacijskim programom preneha potreba po delu določenega števila delavcev, 4. za izplačilo akontacij osebnih dohodkov, kadar imajo temeljne organizacije začasne likvidnostne težave. II. SKUPŠČINA 10. člen Organ upravljanja sklada je skupščina, ki jo predstavljajo delegati podpisnikov. 11. člen Vsaka temeljna organizacija združenega dela, podpisnik samoupravnega sporazuma sklada, delegira v skupščino po enega delegata. 44. Na osnovi 23. člepa zakona o skladih skupnih rezerv (Un list SRS 11/79) ter 39. člena samoupravnega sporazuma o združevanju sredstev rezerv v Sklad skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj je skupščina sklada na seji z dne 13. februarja 1980 sprejela naslednji STATUT sklada skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj I. SPLOŠNE DOLOČBE I. člen S tem statutom in v skladu z zakonom ter na podlagi veljavnega samoupravnega sporazuma o združevanju sredstev rezerv v Sklad skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj (v nadaljnem besedilu: sklad) urejamo delavci temeljnih organizacij združenega dela s področja gospodarstva občine Ptuj (v nadaljnem besedilu: podpisniki) — ime, sedež m naloge sklada. — pravice, obveznosti in odgovornosti delegatov v skupščini sklada, . t — način umika združenih sredstev iz sklada. — predstavljanje in zastopanje sklada. — druge določbe. 2. člen Sklad je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, določenimi z zakonom, samoupravnim sporazumom in tem statutom. 3. člen Sedež skjada je v Ptuju. Podrobnejši naslov zavisi od naslova vsakokratnega delovnega naslova tajnika sklada. 4. člen Ime sklada je: Sklad skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj. 12. člen Pravice, obveznosti in odgovornosti delegatov so, da se udeležujejo sej skupščine sklada, odločajo o zadevah, ki so na dnevnem redu skupščine, predlagajo, da se obravnavajo posamezne zadeve, volijo in so voljeni v organe sklada ter izvršujejo druge pravice in obveznosti. 13. člen Skupščina sklada opravlja predvsem naslednje naloge: — ugotavlja sprejem samoupravnega sporazuma o združevanju sredstev rezerv v sklad, — sprejema statut sklada in druge samoupravne splošne akte, — sprejema finančni načrt sklada, — sprejema poročilo o uporabi sredstev sklada in zaključni račun sklada, — določa politiko kreditiranja, — določa elemente za pripravo sanacijskega programa, — določa merila za odobravanje sanacijskih kreditov, — sprejema sklep o uporabi združenih sredstev rezerv za investicije v osnovna sredstva, -----imenuje izvršni odbor in člane drugih organov sklada iz vrst delavcev podpisnikov, — določa organ ali OZD ali občane za opravljanje strokovnih — — administrativnih pomožnih in drugih opravil za sklad, — voli delegata sklada v republiško skupščino sklada skupnih rezerv gospodarstva Slovenije, — opravlja druge naloge po zakonu, tem sporazumu in statutu sklada. 14. člen Skupščina ima predsednika in namestnika predsednika. Volita se za dobo 4 let izmed delegatov skupščine. 15. člen Skupščino sklada predstavlja predsednik skupščine, v njegovi odsotnosti pa namestnik predsednika. 16. člen Predsednik pripravlja, sklicuje in vodi skupščino sklada, skrbi, da dela skupščina v skladu s samoupravnimi akti in poslovniku, podpisuje sklepe in druge akte, ki jih sprejema skupščina ter opravlja druga opravila, ki mu jih naloži skupščina. 5. člen Sklad ima okrogel pečat z besedilom: Sklad skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj. 17. člen Skupščina odloča na sejah, če je prisotna več kot polovica delegatov podpisnikov in sprejema odločitve, če se zanje izreče več kot polovica vseh delegatov podpisnikov. 18. člen Delegati morajo prejemati gradivo za seje skupščine najmanj 10 dni pred zasedanjem skupščine. Gradivo mora biti obrazloženo. V posameznih opravičenih primerih je rok dostave gradiva lahko tudi krajši. 19. člen Izvršilni organ skupščine sklada je izvršni odbor. Izvršni odbor voli skupščina izmed delegatov za dobo 4 let. 20. člen Izvršni odbor ima predsednika in namestnika predsednika ter 7 članov. 21. člen Izvršni odbor opravlja te-le glavne naloge: — skrbi za izvrševanje sklepov skupščine sklada, — pripravlja predloge o vprašanjih in zadevah, ki jih obravnava skupščina, — obravnava prošnje za kredite in sprejema sklepe o uporabi sredstev sklada za kredite: a) za izplačila s predpisi zajamčenih osebnih dohodkov, b) za kritje izdatkov za prekvalifikacijo delavcev, c) za nadomeščanje nekritih izgub po zaključnih računih podpisnikov, d) za izgube po periodičnih obračunih v predsanacijskem postopku, e) za izplačilo osebnih dohodkov (likvidnostni krediti), — razpravlja in odloča o kreditih za osnovne naložbe pod pogoji v zakonu. — sklepa o najetju kredita pri banki, — sklepa pogodbe z organom, OZD in posamezniki za opjavljanje strokovnih, administrativnih, pomožnih in drugih opravil za sklad, — imenuje tajnika sklada, — opravlja druga opravila po sporazumu in tem statutu. 22. člen Izvršni odbor je odgovoren skupščini sklada. O svojem delu jo obvešča vsaj enkrat letno. 23. člen Izvršni odbor je sklepčen, če je na seji prisotno najmanj 5 članov. Sklep izvršnega odbora velja, če je zanj glasovalo najmanj 5 članov. 24. člen Predsednik izvršnega odbora zastopa sklad kot pravno osebo. 25. člen Predsednik izvršnega odbora sklicuje in vodi seje izvršnega odbora, skrbi za izvajanje sklepov skupščine sklada in izvršnega odbora, poroča skupščini sklada o delu izvršnega odbora, podpisuje periodične in zaključne račune, podpisuje sklepe o odobritvi kreditov in druge sklepe izvršnega odbora ter poslovne listine sklada, je odredbodajalec za izvrševanje finančnega načrta sklada in opravlja druga opravila po nalogu. 26. člen Predsednik izvršnega odbora sklicuje seje po potrebi, na zahtevo predsednika skupščine ali na zahtevo najmanj 3 članov izvršnega odbora. 27. člen Namestnik predsednika izvršnega odbora nadomešča predsednika izvršnega odbora z vsemi pooblastili v času njegove odsotnosti. 28. člen Za proučevanje strokovnih vprašanj za pripravo ali oceno gradiv za skupščino ali izvršni odbor, lahko skupščina ali izvršni odbor imenujeta občasne komisije. V III. POGOJI ZA UMIK ZDRUŽENIH SREDSTEV 29. člen Podpisnik lahko zahteva predčasno vračilo združenih sredstev rezerv iz sklada, če poslovno leto zaključi z izgubo in mu lastna sredstva rezerv ne zadoščajo za pokritje izgube, kakor tudi v drugih primerih, ki jih določa zakon. 30. člen Pod do 10. o sredstvih dpisnik, ki posluje z izgubo, vloži zahtevek za umik združenih sredstev '. februarja vsakega leta. K zahtevku priloži bilanco uspeha in certifikat istvihr kijih umika iz sklada. 31. člen Skupščina lahko sklene, da se združena sredstva vrnejo tudi v drugih primerih, če oceni, da je vrnitev smotrna in sklad razpolaga s prostimi sredstvi. IV. OPRAVLJANJE STROKOVNIH, ADMINISTRATIVNIH IN DRUGIH OPRAVIL 32. člen Skupščina sklada določa OZD, organ uprave ali posamezne občane za opravljanje strokovnih, administrativnih, pomožnih in drugih opravil za sklad. , , 33. člen Opravila za sklad iz prejšnjega člena se opravljajo na osnovi pogodbenega odnosa. Sklad nima delovne skupnosti niti stalno zaposlenih delavcev. 34. člen Sklad ima tajnika, ki ga imenuje izvršni odbor za dobo 4 let. Tajnik sklada je delavec s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. Tajnik je strokovni, družbenopolitični, organizacijsko izvršilni delavec in vodja strokovne službe. 35. člen Tajnik ima naslednje pravice in dolžnosti: — pripravlja in skrbi za pripravo gradiv za seje skupščine, izvršnega odbora in druga telesa, — skrbi za usklajeno delo sklada ter za izvrševanje sklepov organov upravljanja. — skrbi za vsklajeno in pravilno izvrševanje strokovnih opravil, — daje podpisnikom in drugim informacije, posreduje zaprošena stališča in sklepe skupščine in izvršnega odbora, — sodeluje pri delu vseh organov sklada, — opravlja druga opravila, ki mu jih poveri skupščina in izvršni odbor ter predsednik skupščine oz. predsednik izvršnega odbora. 36. člen Tajnik je za svoje delo odgovoren izvršnemu odboru in skupščini!! V. SREDSTVA ZA DELO 37. člen Podpisniki zagotavljajo sredstva za delovanje sklada z letnim finančnim načrtom, ki ga sprejema skupščina sklada. VI. SODELOVANJE SKLADA 38. člen Sklad sodeluje in usklajuje svojo dejavnost s podpisniki, drugimi temeljnimi organizacijami združenega dela. republiškim skladom skupnih rezerv gospodarstva Slovenije, bankami in družbenopolitičnimi skupnostmi. Za sodelovanje so odgovorni predsednik skupščine, predsednik izvršnega odbora in tajnik sklada. VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 39. člen Z dnem, ko prične veljati ta statut, neha veljati statut Sklada skupnih rezerv občine Ptuj, ustanovljen na osnovi zakona v Uradnem listu SRS 46/1970 40. člen Ta statut sprejemajo delegati na skupščini sklada. Velja naslednji dan po sprejemu. Štev.: 7/1980 Datum: 13/2-1980 Predsednik skupščine sklada skupnih rezerv gospodarstva občine Ptuj VUK ing. Mladen, 1. r. Po 38. členu zakona o varstvu živali pred kužnimi boleznimi (Uradni list SRS, št. 18/77 in 2/78) ter 1. odstavku 9. točke odredbe o ukrepih za preprečevanje, zatiranje in izkoreninjenje stekline (Uradni list SRS, št. 25/78) in 202. členu statutarnega sklepa o spremembah in dopolnitvah statuta občine Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 21-199/79) je izvršni svet skupščine občine Ormož na svoji seji dne 28/2-1980 sprejel 8. člen Takoj, ko se ugotovi, da je žival okužena s steklino ali je podan utemeljen sum za to, odredi veterinarski inšpektor Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj pokončanje takšne živali. Pse oziroma mačke, za katere se ugotovi, da so bili v neposrednem stiku z okuženoje treba, da so bili v neposrednem stiku z okuženo živaljo, je tj-eba pokončati, ne glede na to, ali so cepljeni proti steklini ali ne. ODREDBO o ukrepih za preprečevanje, zatiranje in izkoreninjenje stekline 1. člen Območje občine Ormož je neposredno ogroženo s steklino. 2. člen Za preprečevanje, zatiranje in izkoreninjenje stekline na območju občine Ormož, se uporabljajo s to odredbo določeni veterinarsko sanitarni ukrepi. 3. člen , Če sč pojavi steklina ali se pojavijo znaki, po katerih se sumi, da je domača žival ali divjad zbolela ali poginila za steklino (spremenjeno vedenje, močna razdraženost ali potrtost, napadi na druge živali ali ljudi brez vzroka, izguba prisebnosti, ohromelost spodnje čeljusti ali zadnjega dela telesa, slinjenje), mora posestnik živali to takoj sporočiti Obdravskemu zavodu za veterinarstvo in živinorejo Ptuj (v nadaljnjem besedilu: veterinarska organizacija), ali veterinarskemu inšpektorju Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj. 4. člen Posestnik živali za katere se sumi, da so zbolele za steklino, mora take živali takoj izolirati v poseben prostor ločeno od ljudi in drugih živali. O tem mora takoj obvestiti OZVŽ, TOZD Veterinarstvo, PE Ormož, ki odloči, da se žival izolira pod veterinarskim nadzorstvom. Domače živali za katere se sumi, da so zbolele za steklino in so napadalne in nevarne, ter zveri, ki prihajajo v bližino naselja, hiše, gospodarskega poslopja in se nenaravno vedejo, je treba takoj libiti. Daše prepreči nadaljnje širjenje bolezni je treba truplo ubite živali zavarovati tako, daje ljudem in živalim onemogočen dostop do trupla. O tem je treba takoj obvestiti OZVŽ Ptuj, TOZD Veterinarstvo, PE Ormož, ki mora zagotoviti diagnostiko bolezni in nadzorovati neškodljivo odstranitev trupla. 5. člen O sumu ali ugotovitvi stekline in o svojih ukrepih mora veterinarska urgunizacija takoj tclcfonično in pismeno obvestiti veterinarskega inšpek-torja Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj, ta pa obvesti vse zainteresirane organe, organizacije združenega dela in občane. 6. člen Pse in mačke, ki so ugriznili ali drugače poškodovali človeka, je ireba takoj izolirati. O ugrizu ali poškodbi človeka mora vsak, ki to vidi ali za to izve, takoj obvestiti OZVŽ Ptuj, TOZD Veterinarstvo, PE Ormož, ali zdravstveni center občin Ormož in Ptuj. Veterinarska organizacija je dožna vsakogar, ki je bil ogrožen, opraskan ali kakor koli drugače izpostavljen okužbi s steklino, takoj napotiti v zdravstveni center občin Ormož in Ptuj in ga o tem obvestiti. Zdravstveni center občin Ormož in Ptuj vzame od poškodovanega človeka podatke o posestniku živali, ki ga je poškodovala in jih takoj telefonično in pismeno • posreduje veterinarskemu inšpektorju Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj in veterinarski organizaciji. Veterinarski inšpektor Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj mora brez odlašanja' ugotoviti točne podatke o živali in njenem posestniku, ne glede na to, ali je žival še živa ali ne. . 7. člen Psi in mačke, ki so poškodovali človeka morajo biti 15 dni pod veterinarskim nadzorstvom, ne glede na to, ali so bili cepljeni proti steklini ali ne. V neposredno ogroženih in v ogroženih območjih odredi veterinarski inšpektor Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj po potrebi tudi opazovanje živali na domu ali pri OZVŽ Ptuj TOZD Veterinarstvo — PE Ormož, če sodi, da na domu lastnika ne bi bilo možno žival opazovati in da bi bila na domu žival nevarna. Veterinarska organizacija mora o rezultatih kliničnega pregleda živali prvega, petega, desetega in petnajstega dne, poročati pristojni zdravstveni organizaciji združenega dela ter veterinarskemu inšektorju Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj. Po preteku 15 dni veterinarski inšpektor Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj ukine veterinarski nadzor oziroma odredi drugi ukrep. 9. člen Obvezen je kontumac psov in mačk (osamitev oziroma omejitev gibanja) na območju občine Ormož. Prepovedan je lov s psi. V času kontumaca morajo biti psi privezani ali zaprti, kadar pa so zunaj bivališča lastnika, morajo biti na vrvici in z nagobčnikom. V času kontumaca mačke in psi ne smejo zapustiti okuženega oziroma t neposredno ogroženega območja. Določba 5. odstavka tega člena ne velja za rodovniške živali, ki se odpremljajo na razstavo ali vzrejni pregled z dovoljenjem veterinarske organizacije, ki mora žival pregledati pred odpremo iz neposredno ogroženega območja. Določbe tega člena tudi ne veljajo za pse organov za notranje zadeve, carinske in reševalne službe, pse JLA ter vodiče slepih, če gre za neodložljive zadeve. 10. člen Vsi psi na neposredno ogroženem območju morajo biti preventivno cepljeni proti steklini takoj, ko dopolnijo 4 mesece starosti. Cepljenje opravlja OZVŽ Ptuj, TOZD Veterinarstvo, PE Ormož, na podlagi prijave posestnika psa. 11. člen V neposredno ogroženem območju je treba takoj pokončati vse pse in mačke, katerih posestniki se ne držijo predpisanega kontumaca. N a območju občine Ormož je treba pokončati: — neregistrirane in necepljene pse, — potepuške pse in mačke, — pse brez znamkice. 12. člen Postinfektivna vakcinacija psov in mačk je prepovedana. Veterinarski inšpektor Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj lahko izjemoma dovoli postinfektivno vakcinacijo kopitarjev in parklarjev, kijih je stekla žival ugriznila ali so bili v neposrednem stiku s tako živaljo: — če so kot sumljivi izolirani in 6 mesecev pod veterinarskim nadzorstvom, — če so postinfektivno cepljeni takoj, najpozneje pa v treh dneh po ugrizu oziroma neposrednem stiku z okuženo živaljo. V času veterinarskega nadzora ni dovoljena sprememba bivališča ter ni dovoljen promet s tako živaljo brez dovoljenja pristojnega občinskega organa veterinarske inšpekcije. V času veterinarskega nadzora ni dovoljeno zaklati postinfektivno vakciniranih živali. 13. člen Na neposredno ogroženem območju občine Ormož, se odredi pokon-čavanje pižmovk in zveri: lisice, jazbeca, kune zlatice, kune belice, dihurja, velike in male podlasice. Pokončavanje potepuških psov in mačk mora opravljati veterinski higienik in lovske organizacije Zveze lovskih družin Ptuj, ki organizirajo in opravljajo tudi pokončavanje zveri in pižmovk. Trupla pokončanih zveri in pižmovk ter na steklino sumljivih psov in mačk, morajo člani lovske organizacije takoj zapakirati • v nepropustno vrečo in jo z označbo kraja in dneva odstrela oziroma najdbe, takoj poslati OZVŽ Ptuj, TOZD Veterinarstvo — PE Ormož, ki poskrbi za laboratorijski pregled možganov na steklino take živali, veterinarsko higieničarska služba občine Ormož pa za neškodljivo odstranitev trupla. Izjemoma se lahko truplo zakoplje, zaradi oddaljenosti in nedostopnosti zemljišča, v ^1,5 m globoko jamo. 14..člen Prepovedano je na neposredno ogroženem območju odirati trupla divjadi in jemati lovske trofeje teh živali. Veterinarski inšpektor Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj lahko izjemoma dovoli odiranje trupla divjadi iz tega odstavka, le v urejeni zbiralnici trupel ali kafileriji. Kože divjadi iz 1. odstavka je treba skladiščiti ločeno od drugih kož. Dovoljenje za odpremo takšne kože v predelavo lahko izda veterinarski inšpektor U prave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj po 30dneh sušenja kože, če je bila laboratorijska preiskava možganov negativna. 15. člen Prepovedano je klati živali, če se ugotovi, dà so stekle ali če obstaja sum, da so zbolele za steklino. V neposredno ogroženem območju mora lovska organizacija prijaviti veterinarskemu inšpektorju Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj, odstrel druge divjadi, ki seje nenaravno vedla in ravnati v smislu 3. in 4. odstavka 13. člena. \ Žival, ki jo je ugriznila stekla žival ali žival za kateroobstaja sum, daje stekla, ali, ki bi bila s tako živaljo v neposrednem stiku, se sme izjemoma takoj zaklati pod veterinarskim nadzorstvom v klavnici, vendar najpozneje v 24 urah po ugrizu ali neposrednem stiku. 16. člen Če je bila žival zaklana v nasprotju z določbo 1. odstavka 15. člena, ali če je bila divjad ustreljena pa se sumi, daje zbolela za steklino, mora biti njeno meso veterinarskò-sanitarno pregledano, čeprav je namenjeno za domačo porabo. Prepovedano je uporabljati, prodajati ali darovati meso, mleko, druge surovine in proizvode, ki izvirajo od živali, zbolelih ali (sumljivih, da so zbolele za steklino. 17. člep Prepovedano je odirati žival, ki je poginila ali bila pokončana zaradi stekline ali suma, daje zbolela za steklino. Trupla takih živali je treba napraviti neškodljive skupaj s kožo. Prav tako je treba napraviti neškodljive tudi odrte kože, če se po odiranju ali raztelesbi ugotovi, daje bila žival stekla ali obstaja sum za to. 18. člen Vsi prostori in predmeti ter neposredna okolica, s katerimi so bili v dotiku z bolno živaljo ali s posameznimi njenimi deli se morajo razkužiti. Posodo, ovratnico in podobne predmete steklih psov in mačk je treba zakopali ali sežgati po navodilih pristojnega občinskega organa veterinarske inšpekcije in pod nadzorstvom diplomiranega veterinarja OZVŽ Ptuj — TOZD Veterinarstvo, PE Ormož. 19. člen Stroški za obvezno laboratorijsko preiskavo možganov živali iz 3. odstavka 13. člena gredo v breme sredstev posebnega računa za zdravstveno varstvo živali občine Ormož. Neškodljivo odstranjevanje trupel potepuških psov in mačk, katerih lastniki so znani, gredo v breme lastnika. Ce lastnika živali ni mogoče ugotoviti gredo stroški pokončavanja potepuških psov in mačk v breme proračuna občine Ormož. Stroški za odiranje trupel gredo v breme stranke. 20. člen Za izvrševanje te odredbe skrbi upravni organ za veterinarstvo Skupščine občine Ormož, izvajanje njenih določb pa nadzirajo pristojne inšpekcije iz Uprave za inšpekcije občin Ormož in Ptuj. 21. člen Kršitev določb te odredbe se kaznuje po Zakonu o varstvu živali pred kužnimi boleznimi, ki ogrožajo vso državo (Uradni list SFRJ, št. 43/76) in Zakonu o varstvu prebivalstva pred nalezljivimi boleznimi, ki ogrožajo vso državo (Uradni list SFRJ, št. 58/78). 22. člen Enaki ukrepi veljajo tudi na dkuženem območju občine Ormož. 23. člen Ta odredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. ■ Številka: 322-10/1980 Datum: 28/2-1980 PREDESEDNIK IZVRŠNEGA SVETA SO ORMOŽ Franjo KRIŽMANClC 1. r. 46. 1. člen Sklep o določitvi najvišjih ravni cen v občini Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, štev. 16-158/79) preneha veljati. 2. člen Ta sklep začne veljati 1.3. 1980 in se objavi v Uradnem vestniku občin Ormož in Ptuj. Številka: 38-6/79-3 Ormož, dne 28. 2. 1980 Predsednik Izvršnega sveta SO Ormož Franc Križmančič \ V 47. Na podlagi 8. člena zakona o referendumu (Ur. 1. SRS, štev. 23/77), 2. člena zakona o samoprispevku (Ur. 1. SRS štev. 3/73) in 120.'člena Statuta krajevne skupnosti Grajena, je skupščina krajevne skupnosti Grajena na svoji seji dne 7. 3. 1980 na predlog zborov občanov krajevne skupnosti Grajena sprejela SKLEP o razpisu referenduma za uvedbo krajevnega samoprispevka za izgradnjo komunalnih in drugih objektov, za sofinanciranje nabave opreme za civilno zaščito na območju krajevne skupnosti Grajena. * 1. člen Za območje krajevne skupnosti Grajena, ki obsega naselja Grajena, Grajenščak, Krčevina pri Vurbergu in Mestni vr.h se razpiše referendum za uvedbo samoprispevka za sofinanciranje komunalnih in drugih objektov ter za'sofinanciranje nabave opreme za civilno zaščito. 2. člena Krajevni samoprispevek se razpisuje za sofinanciranje naslednjih komunalnih in drugih objektov: — modernizacije krajevnih in lokalnih cest v vseh naseljih po sprejetih elementih na zborih občanov in delovnih ljudi — sofinanciranje izgradnje trafo postaj — sofinanciranje nabave kesnonov za smeti __, — sofinanciranje cestne razsvetljave — za sofinanciranje opreme za dom »Franca Osojnika« — sofinanciranje opreme za CZ — sofinanciranje dograditve osnovne šole v Grajeni — sofinanciranje izgradnje mrliške vežice na Vurbergu — financiranje izgradnje mostov v Krčevini pri Vurbergu in Grajenščak u — sofinanciranje izgradnje vodovodnega omrežja in financiranje ureditve okolja doma »Franca Osojnika« in zgradbe samoupravnih organov ter družbenopolitičnih organizacij v Grajeni 3. člen Krajevni samoprispevek se uvaja za dobo od 1. 5. 1980 do 30.4. 1985. 4. člen Investicijsko vrednost komunalnih in drugih objektov ter opreme iz 2. člena tega sklepa predvidoma zanša 42,000.000 din. Z uvedbo krajevnega samoprispevka pa bo predvidoma zbrano 6,200.000 din. Ker bo za izgradnjo omenjenih objektov v 2. členu tega sklepa potrebno znatno več sredstev, se bo manjkajoča razlika črpala iz drugih virov. Po 15. alinei 1. člena odloka o prenosu pristojnosti na izvršni svet skupščine občine Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, štev. 9-95/74) je Izvršni svet Skupščine občine Ormož na svoji seji, dne 28/2-1980 sprejel SKLEP • o prenehanju veljavnosti sklepa o določitvi najvišjih ravni cen v občini Ormož 5. člen Višina in osnova krajevnega samoprispevka je naslednja: — za zavezance, ki imajo osebne dohodke iz delovnega razmerja oz. nadomestila po stopnji 3 % od neto osebnega dohodka t— za zavezance, ki imajo dohodke od kmetijske dejavnosti, po stopnji 5 % od osnove, kije podlaga za odmero davkov in prispevkov. — za zavezance, ki prejemajo pokojnino, ki je višja od pokojnine z varstvom in dodatkom, po stopnji 2 % izplačane pokojnine — za zavezance zaposlene v tujini v pavšalnem znesku 1.500.- din letno — za zavezance, ki imajo dohodek od samostojnega opravljanja obrti in druge gospodarske dejavnosti ali intelektualnih storitev oz. nadomestila po stopnji 3 % od osnove, kije podlaga za odmero davkov in prispevkov — zavezanci, ki imajo dohodke od dveh ali več virov/ navedenih v tem členu, plačujejo samoprispevek za vsak vir posebej 6. člen Zavezanci za krajevni samoprispevek so občani, ki imajo stalno prebivališče na območju krajevne skupnosti Grajena. 7. člen Za oprostitve plačevanja krajevnega samoprispevka se uporabljajo določbe 10. člena zakona o samoprispevku 8. člen Pravico do glasovanja na referendumu imajo občani, ki so vpisani v splošni volilni imenik krajevne skupnosti Grajena in zaposleni občani, ki niso vpisani v volilni imeni, živijo pa na območju krajevne skupnosti Grajena. Odločitev na referendumu je sprejeta, če je glasovalo večina krajanov, ki imajo pravico do glasovanja. Pri ugotavljanju rezultatov pa se ne štejejo listi delovni ljudje oz. občani, za katere se uradoma ugotovi, da so na začasnem delu v tujini ali služenju vojaškega roka JLA in se glasovanja niso mogli udeležiti. 9. člen Referendum bo v nedeljo 30. 3. 1980 na glasovalnih mestih: 1. v sejni sobi KS Grajena, Grajena št 57. 2. Fazanarija v Krčevini pri Vurbergu št 189 3. Toplak Slavku. Grajenščak št. 13 4. Mahorič Jožef Grajenščak št 37 5. Kumer Vinko. Mestni vrh št. 31 Glasovalno mesto bo odprto od 6. do 18. ure v kolikor glasovanje ni bilo končano pred 18. uro. 10. člen Na referendumu glasujemo občani neposredno in tajno z glasovnico. Na glasovnici je naslednje besedilo: Krajevna skupnost GRAJENA Glasovnica za referendum 30. marca 1980 glasujem •>ZA t \ Uradnivestmk^občin Ormož inPtuj ^haja^ pravilo n« dvakrat mesečno^, in to v četrtek. Cena posameznega izvoda je 2 dinarja. Naročniki Tednika |a prejmejo trgl/I. Tiska časopisno grafično podjetje Večer, Tržaška 14, Maribor. 1 * ^ tUJ’