IZ BELEŽNICE POSLANCA CIRILA STANIČA Gradnja vrstnih hiš na Rakovi jelši Na ponovne očitke, da obCina nima nobene akcije za pozidavo Rakove jelše, prosim in predlagam, da začne občina, tako kakor občina Bežigrad, graditi vrstne stanovanjske hiše na Rakovi jelši. Stari in novi zazidalni načrt nakazujeta več ulic, ob katerih so zarisani snopi vrstnih hiš. Občina naj takoj začnc s komunalno opremo posa-mezne ulice, ki je trenutno najbolj primema za akci-jo. Občina naj ne čaka več na mesto, ampak naj začne z akcijo sama. Denar mesCa se troši širom tnesta in občin, samo Rakova jelša se ne premakne. Naši organi naj s pomočjo mesta in po izkušnjah občine Bežigrad začnejo sami reševati Rakovo jelšo. Nehajmo s politiko in začnimo vendar delati. Razpršena stanovanjska gradnja Nesporna je trditev strokovnjakov, da je razprSena stanovanjska gradnja povsod v svetu in pri nas naj-dražja stanovanjska gradnja. Sedaj, ko je območje •Ilovice« uspelo, da se bo to stanovanjsko naselje pozidavalo kot razpršena gradnja, tedaj enako kakor Rakova jelša, Mali vrhek in vsa zatečena naselja irnih gradenj na Ljubljanskem harju, je treba takoj razčistiti, kdo in kdaj bo to najdraijo komunalno opremo financiral? Naši občini vsa Ljubljana trajno očita, da nikakor ne raoremo rešiti niti Rakove jelše, kako bomo rešcvali Iiovico in ostala naselja črnih razpršenih gradenj? Prosim, da začnejo organi delo-vali in reševati probleme. Gradnja Berjanske ceste -~•^— Mestni sekretariat za urbanizem in varstvo okolja, g. M. Bežan, dipl. ing. arh. in Zavod za prostorsko in urbanistično načrtovanje, g. J. Lenard, dipl. ing. arh. Ko se zahvaljujemo za podrobnejše podatke in misli za tri možne lokacije za gradnjo hotela v centru mesta, potem predlagamo, da se začne takoj gnditi Barjanska cesU, kajti le preko nje in Slovenske ceste bo še vedno najkrajši dovoz iz južne avtoceste do hotela Šurni, Južnega trga ali do hotela na Kraigher-jevi proščadi. Trenutno je promelno najbolj čista lokacija ob Gradaščici. Gradnja komunikacije od Livade do Išce — ob avtocesti Ob reševanju Ižanske ceste. od Livade, Jurčkove poti do južne avtoceste, sem nakazal več variant za razbremenilev sedanje Ižanske ceste. Odbor za urba-nizem mojih predlogov ni obravnaval, ker je bilo trajno le reševanje telesa sedanje Ižanske ceste. Po moji presoji je Ižanska cesta važna mestna vpadnica, ne pa lokalna cesta. Zato sem prcdlagal poleg drugih variant, da bi sedanjo Pot spominov in tovarištva ob Ljubljanici smiselno podaljšali vse do Išce pod južno avtocesto. V nakazani trasi ni nobe-nih ovir, nobenega objekta, vse je samo travnata površina. Ta povezava je vrisana v vseh študijah za reševanje bregov Ljubljanice. Ker bo ta povezava bistveno razbremenila sedanjo Ižansko ceslo prcdla-gam in prosim, da jo vnese občina v program del za brezposelne. Na novo komunikacijo bi takoj prenesli iz Ižanskc ceste vse tranzitne kolesarje ter vse pešce. Istočasno naj bi bil to začetek gradnje obljubljene sprehajalne poti za meščane ob bregovih Ljubljanice. Trdim, da je vsaj poi te poti danes s Potjo spominov že izvršen, upoštevati pa moramo sedaj že prevozno pot - cesto - do zadnjega črnograditelja ob Ljubljanici. Od tam naprej že sedaj hodimo. Porabimo tudi površino opuščenega potoka Ferjevca. Tik pod avtocesto je že sedaj v nakazani trasi asfalt. Delo se samo ponuja. Začnimo