OSNUTEK PRORAČUNA OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA ZA LETO 1971 OSNUTEK proračuna za leto 1971 sestavljamo v času, ko sta Zvezni izvršni svet in Izvršni svet SR Slovenije sprejela ukrepe za stabiliza-cijo gospodarskih gibanj in temeljna izhodišča za zbiranje in porabo sredstev za kritje splošnih družbenih potreb. Tudi proračun občinske skupščine se mora zato vključiti y stabilizacijske procese, pri čemer smo predvsem upoštevali naslednje: % Proračun občine pokriva prvenstveno potrebe tistih dejavnosti, ki jih je po zakonu dolžan. # Pri financiranju najnujnejših investicij moramo zagotoviti sodelo-vanje delovnih organizacij in bank. 0 Za investicijska in vzdrževalna dela v krajevnih skupnostih bo treba doseči sodelovanje občanov z zbiranjem samoprispevkov. # V letu 1971 se bo treba odreči vsem tistim dejavnostim, investici-jam in vzdrževanjem, ki za družbeni standard občanov niso ne-obhodno potrebne. 0 Zagotoviti moramo plačilo vseh tistih proračunskih obveznosti, ki zapadejo v plačilo leta 1971 oziroma so že zapadle v preteklih letih in s tem damo svoj delež k reševanju problemov nelikvidnosti. DOHODKI Po posameznih virih oziroma vrstah prispevkov, davkov in taks pred-videvamo, da bodo v letu 1971 doseženi naslednji bruto občinski pro-računski dohodki, to je dohodki občine, mesta in temeljne izobraže-valne skupnosti: Vrsta dohodkov ¦¦•. realizacija 1970 plan 1971 indeks Prispevek iz osebnega dohodka iz in izven gospodarstva 36,195.674 Prispevek iz osebnega dohodka iz kmetijske dejavnosti 829.291 40,105.000 110,8 830.000 100,1 Prispevek iz osebnega dohodka od obrtne dejavnosti in drugih gospodarskih dejavnosti Prispevek od samostojnega opravljanja obrtnih in drugih gospodarskih dejavnosti Prispevek od intelektualnih storitev Prispevek iz osebnega dohodka od avtorskih pravic Prispevek od skupnih dohodkov občanov 6,608.990 7,931.000 120,0 Skupaj DAVKI Davek od prometa blaga na drobno v trgovini Davek od alkoholnih pijač v trgovini Davek od alkoholnih pijač v gostinstvu Ostali občinski prometni davek na malo Davek od plačil za storitve Prometni davek od premičnin in pravic Davek na dohodek od stavb Davek na dohodek od premoženja in premoženjskih pravlc Davek na dohodek dosežen z uporabo dopolnilnega dela drugih Davek na dediščino in darila Davek na tovorna cestna motoraa in priklopna ter kombi vozila 227.887 296.000 130,0 Skupaj TAKSE Upravne takse Komunalne takse Sodne takse 28,191.600 31,018.000 110,0 150.840 131.083 453.172 167.000 110,9 351.000 267,6 502.000 110,8 Skupaj PRISPEVEK ZA UPORABO MESTNEGA ZEMLJIŠCA OSTALI DOHODKI Razni dohodki 263.868 Dohodki iz prejšnjih let 4,954.625 735.095 1,020.000 138,8 2,252.634 2,500.000 111,0 264.000 100,0 Skupaj VSEGA DOHODKI 5,218.493 264.000 5,1 85,113.442 89,602.000 105,3 Občinski dohodki — v tem so mišljeni tudi dohodki za mestno skup-ščino in temeljno izobraževalno skupnost — se bodo v celoti povečali za 5,3 %. Odstotek je sorazmerno nizek predvsem zato, ker v dohodkih leta 1971 niso upoštevana sredstva prenešena iz leta 1970, ki so bila odvedena v posebno proračunsko rezervo v znesku 5,002.654 din. Ta posebna rezerva je na podlagi zveznih predpisov blokirana do konca leta 1971, oziroma se bo smela med letom uporabiti le za sanacijo gospodarskih organizacij. Teh sredstev zato nismo prikazali med do-hodki leta 1971. Ce bi smeli med dohodki zajeti tudi ta sredstva, bi bili dohodki leta 1971 višji za 11,2% v primerjavi z lanskim letom. OBRAZLOŽITEV POSAMEZNIH DOHODKOV: Prispevke iz osebnega dohodka od delovnega razmerja planiramo sa-mo s porastom 10,8 %, ker zvezni predpis dovoljuje le tak porast tega prispevka za dohodke proračunov. Prekoračitve teh dohodkov bodo bloki-rane. Skupna stopnja prispevka, ki znaša 4,5 %, letos ni spre-menjena. Po začasnem predpisu se bodo smeli osebni dohodki v prvem četrtletju letos povečati največ za 11 %. Računamo, da se bo ta pri-spevek povečal zaradi novih doselitev na območju občine vsaj za 4 °/0, torej naj bi skupni porast znašal okoli 15 %. Ce bodo ta predvidevanja točna, lahko računamo, da bo mogoče v drugem polletju stopnjo pri-spevka 4,5 % nekoliko znižati. Prispevki iz osebnega dohodka od kmetijske dejavnosti so planirani v višini lanske realizacije, ker se niso spremenile niti osnove katastr-skega dohodka niti prispevne stopnje glede na katastrske skupine in bonitetne razrede. Prispevki od samostojnega opravljanja obrtnih in drugih gospodar-skih dejavnosti se bodo predvidoma povečali za 20 %. To povečanje temelji delno na povečanem obsegu obrtne dejavnosti, delno pa na intenzivnejšem zajemanju teh prispevkov medtem, ko so prispevne stopnje ostale enake kot lani. Prispevki od intelektualnih storitev naj bi se povečali za 14,9 %, pri-spevki od avtorskih pravic pa za 20%. Prispevek od skupnih dohodkov občanov bo predvidoma višji za 13,6 %. Prispevna osnova za leto 1971 je povečana od 20.000 na 25.000, tudi progresivna lestvica za ta prispevek je prav tako nekoliko blažja (v začetni stopnji je od 3% zmanjšana na 2%), vendar računamo, da bo zaradi večjega števila zavezancev predvideno povečanje doseženo. Dohodek od davka na promet na drobno bo lahko porasel za 15 % Davek od alkoholnih pijač v trgovini in gostinstvu za 15%, ostali občinski prometni davki na malo za 11 %. Davek od plačil za storitve pa za 10%- Vsi navedeni prometni davki so po zveznem zakonu lirai-tirani tako, da bo treba vsako povečanje teh davkov nad 10,8 % ob-vezno izločati na posebne račune. Ta sredstva bo smela družbeno-poli-tična skupnost uporabiti le za sanacije gospodarskih organizacij. Re-publika pa lahko dovoli, da se 20 % izločenih sredstev uporabi za kritje povečanih izdatkov nastalih zaradi izrednih okoliščin (poplava, suša, požar, potres in druge elementarne nezgode, zatiranje epidemij in po-dobno). Glede na navedeno smo med dohodki leta 1971 predvideli povečanje dohodka od teh davkov do 10,8 %. Prometni davek od nepremičnin in pravic je lani izredno porastel, zato smo ga planirali v višini lanske realizacije. Priliv sredstev od davka na dohodek od stavb bo predvidoma višji za 10 o/o, od davka na dohodek od premoženja in premoženjskih pravic za 20% in davka na dohodek, dosežen z uporabo dopolnilnega dela drugih pa za 10 %. Davek na dediščine in darila, ki ne predstavlja po membne vrste dohodkov naj bi bil višji za 25%, davek na tovorna cestna motorna in priklopna ter kombi vozila pa za 30 %. Upravne takse bodo predvidoma porasle za 10,9 %, komunalne takse, ki se bodo povečale predvsem zaradi trikratnega povečanja turistič-nih taks (takse na nočnine), pa za 167,6%. Sodne takse so prav tako limitirane na višino 10,8 % kot nekateri davki in prispevki. Prispevek za uporabo mestnega zemljišča se bo predvidoma povečal za 11%-delno zaradi intenzivnejše izterjave, delno pa zaradi novih stanovanjsldh in poslovnih površin. Ta piispevek je strogo namenski in se med dohodki in izdatki proračuna izkazuje le evidenčno. Med raznimi dohodki je prikazana predvsem participacija na zavaro-valnih premijah, ki je dohodek mestnega gasilskega sklada, zato so ti dohodki le evidenčno prikazani med dohodki in izdatki proračuna. Občinski bruto proračunski dohodki se delijo: realizacija 1970 plan 1971 občina mesto občina mesto Tem. izob. skup. Tem. izob. skup. prispevki od osebnih dohodkov iz in izven gospcdarstva ostali prispevki od osebnih dohodkov prispevek od skupnega dohodka občanov davek od prometnega blaga na drobno v trgovini ter davek od alkoholnih pijač 34,4 — 65,6 38,0 — 86,0 — 14,0 86,0 — 62,0 14,0 100,0 — — 100,0 — — 85,0 10,0 44,0 — 85,0 — 85,0 — 5,0 85,0 10,0 56,0 22,0 22,0 100,0 — — 15,0 85,0 — 100,0 — — 15,0 85,0 — — 100,0 — — 100,0 — Prispevki od osebnega dohodka so bili lani in letos planirani po stopnji 4,50%. Lani je občinski proračun prejel 1,55%, Temelj. izobraževalna skup. pa 2,95 %, letos pa je delitev spremenjena, tako da se v občinski proračun odvaja po stopnji 1,71 %, Temeljna izobraževalna skupnost pa po stopnji 2,79 %. Od republike odstopljeni prispevek za otroško varstvo po stopnji 0,45 % od osebnega dohodka in 0,40 % od pokojnin in invalidnin v proračunu za leto 1971 še ni upoštevan. To bodo do-hodki Temeljne izobraževalne skupnosti in bodo predvidoma znašali: od osebnega dohodka 4,010.000 din, od pokojnin ter invalidnin okoli 360.000 din, torej skupaj 4,370.000 din. Ta sredstva bodo izkazana v pro-računu Temeljne izobraževalne skupnosti, namenjena pa bodo za vzdrževanje in gradnjo vzgojno-varstvenih domov. Delitev bruto občinskih proračunskih dohodkov za leto 1971 po opisa-nih ključih bo naslednja: Skupaj občina mesto Temelj.izobr. skup. 830.000 PRISPEVKI Prispevek od osebnih dohodkov iz in izven gospodarstva 40,105.000 Prispevek od osebnih dohodkov iz kme- tijske dejavnosti Prispevek od osebnih dohodkov od obrtne dejavnosti in drugih gospodarskih dejavnostl Prispevek od samo- stojnega opravljanja obrtnih in drugih gospodarskih dejavnosti v % 2,656.000 Prispevek od intelektualnih storitev 514.000 Prispevek od osebnih dohodkov od avtor- skih pravic 264.000 Prispevek od skupnih dohodkov občanov 2,500.000 15,240.000 714.000 7,931.000 6,821.000 2,284.000 442.000 227.000 2,500.000 — 24,865.000 — 116.000 — 1,110.000 — 372.000 — 72.000 — 37.000 Skupaj DAVKI Davek od prometa blaga na drobno v trgovini Davek od alkoholnih pijač v trgovini Davek od alkoholnih pijač v gostinstvu Ostali občinski prometni davek na malo Davek od plačil za storitve Prometni davek od nepremičnin in pravic Davek na dohodek od stavb Davek na dohodek od premoženja ia premoženjskih pravic Davek na dohodek dosežen z uporabo dopolnilnega dela drugih Davek na dediščine in darila Davek na tovorna cestna motorna in priklopna ter kombi vozila 54,800.000 28,228.000 — 26,572.000 8,878.000 444.000 7,546.000 888.000 3,606.000 180.000 3,065.000 361.000 1,381.000 69.000 1,174.000 138.000 11,519.000 6,451.000 2,534.000 2,534.000 1,540.000 862.000 339.000 339.000 2,383.000 2,383.000 — — 576.000 576.000 — — 144.000 144.000 — _ 656.000 656.000 — — 39.000 39.000 — — 296.000 296.000 — — Skupaj TAKSE Upravne takse Komunalne takse Sodne takse Skupaj PRISPEVEK ZA UPORABO MESTNEGA ZEMLJIŠCA 31,018.000 12,100.000 14,658.000 4,260.000 167.000 25.000 142.000 351.000 351.000 — 502.000 75.000 427.000 1,020.000 451.000 569.000 2,500.000 2,500.000 Skupaj občina mesto Temelj. izobr. skup. 264.000 264.000 OSTALI DOHODKI Razni dohodki Dohodki iz prejšnjih let Skupaj_____________ VSEGA DOHODKI 89,602.000 43,543.000 15,227.000 30,832.000 Primerjava delitve bruto občinskih proračunskih dohodkov med leti 1970 in 1971 je naslednja: 264.000 264.000 realizacija 1970 plan 1971 indeks Občina Mesto Temeljna izobraževalna skupnost 41,632.833 16,339.935 27,140.674 43,543.000 15,227.000 30,832.000 Skupaj 85,113.442 89,602.100 104,6 93,2 105,3 Kot smo že pri obravnavi bruto občinskih proračunskih dohodkov omenili, med dohodki občinskega proračuna za leto 1971 niso upošte-vana prenešena sredstva v znesku 5,002.654, ker so bila le-ta izločena v posebno proračunsko rezervo, ki je blokirana do konca leta 1971. Ce bi bila med občinskimi dohodki za leto 1971 zajeti tudi ta sredstva, bi bili dohodki občinskega proračuna višji za 16,6% in ne le za 4,6%. RAZPOREDITEV DOHODKOV Po izločitvi sredstev za mestno skupščino in za Tcmeljno izobraže-valno skupnost bo občinski proračun leta 1971 razpolagal s 43,543.000 dinarji. S temi dohodki pa je občina prvenstveno dolžna zagotoviti sredstva za izdatke socialnega skrbstva in zdravstvenega varstva, za delo državnih organov, krajevnih skupnosti in družbeno-političnih or-ganizacij, za vzdrževanje šolskih in vzgojno varstvenih objektov ter za anuitete, ki izvirajo iz negospodarskih in gospodarskih investicij preteklih let. Razporeditev sredstev po glavnih namenih je naslednja: KULTURNO PROSVETNA DEJAVNOST Realizacija 1970 Predlog za leto 1971 Indeks Etnografski muzej Ljudska knjižnica Šiška-Medvode 100.000 200.000 111.000 222.000 111,0 111,0 Skupaj 300.000 333.000 111,0 Občina financira redno dejavnost oddelka za tuje kulture Etnograf-skega muzeja v Goričanih in dejavnost Ljudske knjižnice Šiška-Med-vode. Skupni zahtevki teh uporabnikov za leto 1971 so znašali 358.000 din, v predlogu pa smo predvideli 11 % povečanje nad lansko reali-zacijo. SOCIALNO SKRBSTVO Podvozu na Samovo se še ne mudi Proračun zagotavlja sredstva za redno dejavnost Zavoda za socialno delo. To je za osebne dohodke delavcev ter materialne izdatke. Zavod je imel lani zaposlenih 12 oseb, letos pa bo zavod zaposlil dva nova socialna delavca, kar je na predlog sveta za zdravstvo že odobrila ob-činska skupščina pri obravnavi letnega poročila o delu Zavoda za so-cialno delo. V planu za leto 1971 so redni izdatki zavoda povečani za 15,0 %, z upoštevanjem novih namestitev pa za 29,6 '%. Zavod za socialno delo je predlagal, da naj bi funkcionalni izdatki za leto 1971 znašali 4,727.000 din, kar je za 55,9% več kot so znašali ti izdatki lani. V predlogu za leto 1971 smo upoštevali glede na pro-računske možnosti povečanje za 24,2 %, kar predstavlja znesek 3,766.000 din. Upoštevana so le najnujnejša zvišanja s tem, da se število pre-jemnikov socialne pomoči ne bo moglo zvišati. Zvišala se bo predvsem družbena pomoč socialnim podpirancem ter pomoč TBC bolnikom. Zavod za socialno delo bo moral skrbeti za večjo participacijo staršev pri plačevanju oskrbnin v domovih. Za stroške letovanja otrok je v letu 1971 namenjenih 9,1 % več sred-stev kot lani. Ta dotacija je namenjena Občinski zvezi prijateljev mladine, ki organizira letovanja otrok. Poleg dotacije iz proračuna bo zveza prejela tudi dotacijo Komunalnega zavoda za socialno zava-rovanje Ljubljana v višini 50.000 din tako, da bo za te namene imela na razpolago 410.000 din. Po programu namerava organizirati 10-dnevne plavalne tečaje za okoli 800 otrok, 3-tedensko letovanje za okoli 1.200 otrok in sofinancirati zdravstvene kolonije za okoli 200 otrok. Poleg navedenega bo zveza organizirala počitniško zamenjavo 150 otrok z Dansko, Češko in Avstrijo. Dotacija skladu za borce naj bi se v letu 1971 povečala za 18,3 %. Podrobnejša uporaba dotacije je razvidna iz predloga plana Sklada za borce. Zahtevkov za leto 1971 nista predložila Mladinsko okrevališče Rakitna in Mladinsko sprejemališče Ljubljana, zato v predlogu nista upošte-vana. Skupaj 4,706.629 5,698.000 121,1 ZDRAVSTVENO VARSTVO KOMUNALNA DEJAVNOST Realizacija 1970 Predlog za leto 1971 Indeks Funkclonalni izdatki zavoda — Zdravstveno zavarovanje socialnih podpirancev — Brezplačno zdravljenje po uredbi — Klimatsko zdravljenje . — Stroški zdravljenja duševno bolnih Stroški za preventivno varstvo Fluorografiranje prebivalstva Prispevek občine k obveznim oblikam zdravstvenega varstva kmetijskim zavarovancem Prlspevek občine za sofinanciranje zdravstvenega varstva socialno ogroženih kmetijskih zavarovancev Skupaj 887.388 1,476.000 166,3 Stroški zdravstvenega varstva naj bi se v letu 1971 povečali za 66,3 % nad lansko realizacijo. Na visok porast je vplivalo naslednje: Povečanje mesegnega prispevka za zdravstveno zavarovanje nezava-rovanih uživalcev družbene pomoči, 20% povečanje cen zdravstvenih storitev za zdravljenje nepremožnih in povečanje cen oskrbnega dne v bolnišnicah za zdravljenje duševno bolnih, ki ga je po zakonu dolžna plačevati občina. Stroški za preventivno varstvo so predvideni izpod lanske realizacije zato, ker bo preventivo v letu 1971 pretežno financirala komunalna skupnost zdravstvenega zavarovanja. Občinski proračun pa bremenijo še nekatere neplačane storitve Zdravstvenega doma Liubliana iz leta 1970. V letu 1971 bo treba izvesti v občini akcijo fluorografiranja prebival-stva, ki se ponavlja vsake štiri leta. V planiranih stroških 80.000 din so upoštevani stroški za organizacijo te akcije ter stroški za fluoro-grafiranje nezavarovanih oseb. Na podlagi zakona o zdravstvenem zavarovanju in o obveznih oblikah zdravstvenega varstva morajo družbeno-politične skupnosti zagotav-ljati sredstva tudi za obvezne oblike zdravstvenega zavarovanja kme-tov. V ta namen je v soglasju s skupnostjo zdravstvenega zavarovanja kmetov predviden v proračunu za leto 1971 znesek 196.000 din. Na podlagi istega zakona je družbeno-politična skupnost dolžna, kriti del stroškov zdravstvenega zavarovanja socialno ogroženih kmetov. Po pogodbi s skupnostjo zdravstvenega zavarovanja kmetov bo občinska skupščina plačala razliko med pobranim in odmerjenim prispevkom posameznih kmetov — zavezancev prispevka, ki zaradi socialnih raz-logov obveznosti niso mogli poravnati. V ta namen je v proračunu za leto 1971 predviden znesek 250.000 din. Skupaj 3,727.807 4,150.000 111,3 Izdatki za komunalno dejavnost so v predlogu plana za leto 1971 po-večani za 11,3 % v primerjavi z lansko realizacijo. Planirani sorazmerno visok porast izdatkov za vzdrževanje zelenic, spomenikov in pokopališč za 140,2 % je nastal, ker bo treba letos po-ravnati še neplačane pogodbene obveznosti podjetju RAST za lani v višini 90.000 din, razlika 160.000 pa se nanaša na plačilo za storitve v letu 1971. Poleg tokovine in rednega vzdrževanja javne razsvetljave je pred-videna tudi namestitev najnujnejših svetlobnih teles. Za navedene izdatke je planirano 200.000 din oziroma 23,9 % yeč kot lani. Znižanje planirane postavke za označevanje ulic in prometnih znakov je upravičeno, ker smo lani končali označevanje ulic v Šentvidu in Vižmarjih. Prispevek vodni skupnosti je določen z zakonskirni predpisi, enako je tudi določeno glede čuvanja železniških prehodov, ker mora občina kriti 50 % teh stroškov. Geodetski upravi bomo v letu 1971 morali nakazati 78.000 din, to je 20 % petletne občinske obveze za geodetska dela na območju Ljublja-ne. Po predlogu srednjeročnega programa te uprave, ki ga je sprejcla tudi komisija za geodetsko dejavnost mestne skupščine znaša vred-nost navedenih del v letih 1971 do 1975 okoli 11 milijonov. Ljubljanske občine bodo morale te stroške sofinancirati v višini 23,8 ° '„, mesto s 36,5%, republika s 37,7%, federacija z 2%, Petletna obveza za občino Šiška znaša 390.000 din. V soglasju z ljubljanskimi občinami in mestno skupščino bo Geodet-ska uprava izdelala kataster komunalnih naprav, ki ga do sedaj še nismo imeli, je pa potreben za celotni razvoj mestne urbanizacije. Sotinanciranje občine Šiška za leto 1971 je predvideno v znesku 100.000 din. Geodetski upravi bomo v letu 1971 sofinancirali izdelavo geodetske državne karte v znesku 170.000 din v skladu s pogodbo, ki so jo skle-nile vse ljubljanske občine. Po sporazumu med ljubljanskimi občinami in mestno skupščino je le-ta poverila Ljubljanskemu urbanističnemu zavodu izdelavo razvoj-nega programa semaforizacije Ljubljane. Ta program bo stal 320.000 din, Ijubljanske občine bodo prispevale po 40.000 din, mesto pa 120.000 din. Za plačilo izdelane študije o prispevku za uporabo mestnega zem-ljišča mora občina Šiška prispevati 6.000 din, za študijo o cestah, ki je v izdelavi pa nadaljnjih 10.000 din. Za urbanistično dokumentacijo mesta Ljubljane bo morala občina prispevati 140.000 din LUZ-u, Zavodu za zdravstveno varstvo pa 10.000 din za sanitarni nadzor pitnih voda. Uporaba sredstev zbranega prispevka za uporabo mestnih zemljišč je razvidna iz plana posebnega računa tega prispevka. Po Celovški je furati fajn, je polno kotanj DELO DRŽAVNIH ORGANOV Skupaj 4,037.121 5,316.000 131,7 V dogovoru z mestno skupščino in ljubljanskimi občinami se lahko stroški državne uprave povečajo za 15%, posebej pa je treba pri-kazati nove namestitve. Stroški državne uprave naj bi znašali v letu 1971 3,773.000 din, za nove namestitve pa je potrebnih 498.000 din in sicer za 6 delavcev v davčni upravi, 2 delavca v oddelku za gradbene in komunalne zadeve ter za 8 pripravnikov. Za postajo milice mora proračun kriti materialne izdatke, vzdrže-vanje postaj milice ter osebne dohodke tehničnega osebja. Nadomestila voljenim osebam, honorarji in potni stroški voljenih oseb so izračunani na osnovi odloka, ki ga je sprejela občinska skupščina januarja lani. Ostale postavke pa predstavljajo funkcionalne izdatke v zvezi z delo-vanjem uprave, to je stroške objav odlokov v uradnem listu, stroške sej, svetov in zborov volivcev, stroške reprezentance, posebne stroške v upravnem postopku in stroške Službe družbenega knjigovodstva. Posbej pa je omeniti znatno povečane stroške statističnih akcij, ker imamo Ietos popis prebivalstva. V tem popisu bo sodelovalo okoli 290 popisovalcev, kontrolorjev in inštruktorjev. Celotna akcija bo veljala okoli 400.000 din in pričakujemo, da prejmemo od republike povrnjenih 250.000 din. Skladu skupne porabe naj bi dotirali 100.000 din, to je še nekoliko manj kot 5% od neto osebnih dohodkov delavcev, sredstva pa se uporabijo v skladu z zakonitimi predpisi. Sredstva sklada opreme v višini 80.000 din se bodo uporabila za na-bavo tehnične opreme upravnega organa. DEJAVNOST KRAJEVNIH SKUPNOSTI Realizacija Predlog za 1970 leto 1971 Indeks KS Milan Majcen KS Hinko Smrekar KS Litostroj KS Šercerjevo KS Zg. šiška KS Dravlje KS šentvid KS Vodice KS Gameljne KS Gunclje—Male Vižmarje KS šmartno—Tacen KS Stanežiče—Medno KS Pirniče KS Medvode KS Trnovec—Topol KS Vižmarje—Brod KS Smledniki KS Bukovica—šinkov turn KS Podutik Skupaj od tega: redna dejavnost vzdrževalna dela in drugo Udeležba pri krajevnem samoprispevku Stroški civilne zaščite, požarne in prometne vzgoje — komisija za požarno varnost — komisija za vzgojo in varnost v cestnem prometu Rezerva za elementarne nezgode 323.727 10.000 30.000 25.730 500.000 16.000 65.000 16.000 160,0 216,7 62,2 Skupaj 1,849.257 1,797.000 97,2 Krajevnim skupnostim je za redno dejavnost v letu 1971 namenjenih 637.000 din oziroma 68,7 % več kot lani. Že več let ugotavljamo, da krajevne skupnosti niso imele zadostnih sredstev za opravljanje redne dejavnosti, zato so pogosto za redno dejavnost uporabljale tudi na-menska sredstva za razna vzdrževalna dela. Da ne bi več prišlo do takih prelivanj sredstev, je koordinacijska komisija krajevnih skup-nosti pri predlogu plana za leto 1971 upoštevala realne potrebe KS za redno dejavnost. Za vzdrževalna in druga dela so v letošnjem osnutku predvidena znatno manjša sredstva — indeks 52. Osnutek namreč upošteva sta- lišča, da naj se v okviru stabilizacijskega programa zagotovijo sred-stva za najnujnejša vzdrževalna dela medtem, ko naj bi vse nove investicije in adaptacije financirale le ob sodelovanju občanov in delovnih organizacij. Zato je znatno zvišana postavka občinske ude-ležbe pri krajevnem samoprispevku. Celokupni zahtevki krajevnih skupnosti za te namene namreč znašajo 1,411.910 din, po osnutku proračuna pa je predvideno 563.000 din. Če k temu prištejemo še 500.000 din udeležbe k samoprispevku, pomeni, da naj tudi občani in delovne organizacije z območja krajevne skupnosti zberejo na-daljnjih 500.000 din in bi bilo skupaj na razpolago 1,563.000 din, kar je celo nekoliko več, kot pa znašajo predvidene potrebe, ki so jih predlagale posamezne krajevne skupnosti. Komisija za požarno varnost bo predlagana sredstva uporabila za izvajanje preventivnih požarno-varnostnih pregledov, preventivnih in varnostnih ukrepov, za vzgojo mladine, za organizacijo požarno-var-nostnih akcij in za propagando. Komisija za vzgojo in varnost v cestnem prometu potrebuje pred-lagana sredstva za organizacijo tekmovanj y šolah o poznavanju pro-metnih predpisov in predavanj o prometni vzgoji, za izvedbo semi-narjev za učitelje in vzgojitelje, za prometno-vzgojno akcijo ob dnevu varnosti otrok v prometu, za propagandno-vzgojno dejavnost (izložbe, filmi, lepaki, predavanja in podobno) itd. Podrobnejši pregled razdelitve sredstev za posamezne krajevne skup-nosti je naslednji: 154>5 Skupaj KS HINKO SMREKAR redna dejavnost vzdrževalna dela in drugo — vzdrževanje zelenic — ureditev Železnikarjeve ceste 81.000 25.000 58.500 8.000 500 84.000 45.000 63.000 10.000 64.000 45.000 13.000 10.000 Predlog za Ieto 1971 Realizacija predlog 1970 zahtevek svetov oz. uporabnikov družbenih ____________________________organov Predlog za leto 1971 — ureditev otroškega igrišča — drevored v Hotimirjevi — centralna kurjava in preureditev prostorov KS in množičnih organizacij 50.000 3.000 50.000 Skupaj 84.000 91.500 3.000 84.000 KS VODICE redna dejavnost vzdrževalna dela in drago — čiščenje jarkov — vzdrževanje vaških poti — Dom KS na Skaručni — Dom KS Vodice — vzdrževanje zelenic — gasilski dom Vodice — gasilski dom Zapoge — gasilski dom Repnje — gasilski dom Polje — vzdrževanje spomenikov — dejavnost društev na območju KS 8.000 Skupaj KS GAMELJNE—RAŠICA redna dejavnost vzdrževalna dela in drugo — vzdrževanje vaških poti — dom družb. organizacij — dom na Rašici 113.000 158.000 Skupaj KS ŠMARTNO — TACEN redna dejavnost vzdrževalna dela in drugo — ureditev prosvetnega doma — ureditev stare šole v Šmartnem — vzdrževanje vaških cest in kanalizacije — dopolnitev javne razsvetljave — vzdrževanje pokopališča — gradnja novega pokopališča — vzdrževanje zelenic 17.800 10.000 5.000 5.000 112.000 20.000 206.800 20.000 30.000 5.000 1.000 150.000 800 Skupaj ,. 15.000 KS STANEžICE redna dejavnost 10.000 vzdrževalna dela in drugo 20.000 — vzdrževanje visečega mostu 2.000 — obnova propustov 3.000 — ureditev makadamskega pločnika v Mednem 15.000 226.800 20.000 Skupaj KS PIRNIČE redna dejavnost vzdrževalna dela in drugo — komunalna dela — vzdrževanje stanovanjskih cest in zelenic — sofinanciranje VS 30.000 20.000 Skirpaj KS MEDVODE redna dejavnost vzdrževalna dela in drugo — vzdrževanje zelenic — kino dvorana Medvode — Dom v Sori — Dom v Senici 44.000 Skupaj 55.000 60.000 30.000 KS GUNCLJE — MALE VIŽMARJE redna dejavnost 10.000 20.000 20.000 vzdrževalna dela in drugo 7.800 92.000 2.000 — vzdrževanje zelenic 2.800 2.000 2.000 — vzdrževanje vmesnih poti 5.000 — — — adaptacija zadružnega doma — 50.000 — — popravilo gasilnega doma — 40.000 — 22.000 20.000 30.000 30.000 50.000 15.000 10.000 10.000 25.000 Razglednica iz vrtca Skupaj 133.000 119.600 98.000 KS SMLEDNIK redna dejavnost 20.000 20.000 25.000 vzdrževalna dela in drugo 109.000 20.000 20.000 — V7drževanje vaških poti 5.000 15.000 15.000 — čiščenje asfaltnih in makadamskih cestišč 4.000 5.000 5.000 — dograditev doma in oprema_ 100.000 _____ — _________— "Škiipaj 129.000 40.000 45.000 KS RUKOVICA redna dejavnost 10.000 10.000 15.000 vzdrževalna dela in drugo 15.000 10.000 10.000 — vzdrževanje vaških poti 5.000 10.000 10.000 — asfaltiranje pred domom 10.000 — — "SkuplTj 25.000" 20.000 25.000 KS PODUTIK redna dejavnost 10.000 22.000 22.000 vzdrževalna dela in drugo 16.800 3.000 8.000 — vzdrževanje vaških poti 2.000 — — — čiščenje kanalov 3.000 — — — adaptacija prostorov KS 11.800 — 5.000 — vzdrževanje zelenic in spomenikov _________— 3.000 3.000 Skupaj 26.800 25.000 30.000 VSEGA redna dejavnost 377.700 670.881 637.000 vzdrževalna dela in drugo 1,082.100 1,411.910______563.000 SKUPAJ 1,4597800 2,082.791 1,200.000" DEJAVNOST DRUŽBENO POLITIČNIH ORGANIZACIJ IN DRUŠTEV Realizacija 1970 Predlog za leto 1971 Indeks Občinska konferenca SZDL Občinski odbor ZB NOV Občinski odbor ZRVS Občinski odbor RK Občinska zveza prijateljev mladine Občinska zveza tabornikov IO počitniška zveza občine Občinska gasilska zveza Društvo upokojencev (Šiška, Šentvid, Medvode) Zveza gluhih Siovenije Zveza slepih Slovenije Zveza kulturno prosvetnih organizacij Ljubljana-Šiška Harmonikai ski orkester Šentvid — nabava instrumentov Občinska zveza za telesno kulturo Sofinanciranje »Občana« Občinsko glasilo »Javna tribuna« Realizacija 1970 Predlog za leto 1971 Indeks Za osnovno dejavnost in druge potrebe družbeno-političnih organizacij je bilo lani porabljenih 2,076.730 din, letošnje zahteve organizacij in društev pa znašajo 3,411.497 din. V osnutku proračuna smo predvideli dotacije v višini 2,836.000 din, to je 36,6 % več kot je znašala lanska potrošnja. V planu za leto 1971 je v celoti izpadel zahtevek Planinske-ga društva Obrtnik v višini 134.672 din. To društvo je želelo sredstva za adaptacijo planinskega doma na Govejku, za dograditev ceste iz Ločnice do doma in napeljavo telefona v dom. Letošnja proračunska sredstva ne dopuščajo realizacije teh potreb. Ostali zahtevki pa so v predlogu upoštevani v možni višini in sicer: Občinska konferenca SZDL je zaprosila za dotacijo v višini 220.000 din. Svoj zahtevek upravičuje s tem, da bo letos poleg honorarnega pred-sednika zaposlila še profesionalnega sekretarja, zato naj bi se osebni dohodki povečali za 52.000 din, nadalje namerava organizirati ob 30-letnici požiga Rašice proslavo, poleg tega pa še razne proslave na tere-nu ob priliki 30-letnice osvobodilne fronte. Stroški teh proslav bodo znašali 35.000 din. Iz predloga za leto 1971 je razvidno, da naj bi ob-činska konferenca SZDL prejela skupaj 190.000 din, oziroma 26,2% več kot lani. Občinski odbor zveze združenj borcev NOV je predlagal, da naj bi dotacija za leto 1971 znašala 176.000.—, tako da bi s prenešenimi sred-stvi in lastnimi dohodki razpolagali z 252.000 din. Glede na lansko do-tacijo v znesku 133.000 din in sorazmerno visoka prenešena sredstva v višini 72.000 din, smo v proračunu predvideli dotacijo 150.000 din. Občinski odbor zveze rezervnih vojaških starešin je zaprosil za dota-cijo v znesku 100.973 din, v osnutku pa je ta dotacija predvidena v višini 55.000 din glede na omejena proračunska sredstva. Isto velja tudi za občinski odbor RK, ki je zaprosil za dotacijo v znesku 60.000 din, v osnutku pa je vključena z zneskom 45.000 din. Občinska zveza prijateljev mladine, ki je lani prejela dotacijo v zne-sku 130.000 din, je predlagala za leto 1971 dotacijo v znesku 150.000 din. Glede na to, da so bili v lanski dotaciji vključeni še izredni izdatki v zvezi z organizacizjo letovanja otrok, naj bi dotacija za letošnje leto ostala enaka. Občinska zveza tabornikov je predložila zahtevek za dotacijo iz pro-računa v znesku 146.000 din. V tem zahtevku so vsebovani tudi izdatki ža odkup lastnega taborniškega prostora v višini 80.000 din, kar pa 70.000 80.000 114,3 glede na restrikcije proračuna letos ni bilo mogoče upoštevati. Izvršni odbor počitniške zveze občine Šiška je dal predlog za dotacijo v znesku 6.220 din, v osnutku pa je zajeta dotacija z zneskom 5.000 din oziroma 25 % več kot je znašala lani. Občinska gasilska zveza je lani prejela 180.000 din, za letos pa je predvidena dotacija 195.000 din in sicer za operativne izdatke 18.000 din, za funkcionalne izdatke 20.000 din, za nabavo motork in avtomobilov 65.000 din, za gasilsko opremo 37.000 din in za popravilo gasilskih domov 55.000 din. Predlagana dotacija v višini 215.000 din je torej zmanjšana za 20.000 din in to pri nabavi motork in avtomobilov. Društva upokojencev so že več let prejemala stalno dotacijo v znesku 3.000 din, zato naj bi se le-ta za leto 1971 dvignila na 5.000 din. Zveza gluhih Slovenije je v okviru svojega programa predložila zahte-vek za dotacijo v znesku 17.500 din, v predlog pa jo predvideva v znesku 15.000 din, kar je usklajeno z dogovorjenim 15 % povečanjem, medtem ko se je Zvezi slepih Slovenije priznala predlagana dotacija v celoti, ker je bil zahtevek višji le za 10,2 %. Zveza kulturno prosvetnih organizacij Ljubljana-Šiška je zaprosila za dotacijo v višini 292.000 din, v proračunu pa je upoštevana dotacija v znesku 230.000 din in to za redno dejavnost ter stroške občinskega sveta 190.000 din ter za lutkarsko organizacijo v Dravljah 40.000 din. Harmonikarski orkester DPD Svoboda Šentvid naj bi prejel za nabavo novih instrumentov 78.000 din, sedanje instrumente pa bo dal na raz-polago Glasbeni šoli Franca Šturma. Občinska zveza za telesno kulturo je zaprosila za dotacijo v znesku 720.000 din, v predlogu proračuna pa je zajeta v znesku 710.000 din. Za redno vzdrževanje objektov je namenjeno 215.000 din, za dejavnost telesno-kulturnih organizacij 235.000 din, za vzgojo in izobraževanje strokovnih kadrov 20.000 din. Za šolska športna društva in mladinske aktive bo na razpolago 60.000 dirt, za redna prvenstva šišenskih šol-skih športnih društev pa 30.000 din, za redna prvenslva telesno vzgoj-nih in športnih organizacij ter sindikalnih aktivov 30.000 din ter za redno dejavnost občinske zveze za telesno kulturo 120.000 din. Po sklepu redne letne skupščine pogodbene skupnosti »Občan« morajo občinske skupščine sofinancirati glasilo »Občan« po ključu 0,018 % od narodnega dohodka, doseženega v občini na prebivalca. Po tem ključu odpade na Šiško 19.902 din. Za financiranje občinskega glasila »Javna tribuna« je v proračunu predvidena dotacija 80.000 din in to na podlagi pogodbe, po kateri bodo na stroške občinskega proračuna v letu 1970 izšle 3 številke tega glasila. Terenski organizaciji Zveze mladine Šiška in Šentvid sta zaprosili naslednje dotacije: za dejavnost terenske konference Šiška 30.400 din, za dejavnost mladinskega centra Litostroj 8.700 din, za dejavnost MC Dravlje 10.700 din, MC Zg. Šiška 42.720 din, MC Podutik 9.500 din, MC Gameljne 11.300 din, MC Sercerjevo 7.140 din, MC Rožnik 10.500 din, MC Vižmarje 9.700 din in za terensko organizacijo Medvode 16.570 din, skupaj torej za dotacijo v znesku 157.230 din. V predlogu proračuna smo dotacijo predvideli v znesku 100.000 din, kar je tri in polkrat več kot lani. Turistična društva prejmejo kot dotacijo 30 % zbrane turistične taksc v občini, Sklad za napredek turizma Ljubljana pa 70%. Na podlagi odloka mestne skupščine je bila turistična taksa za leto 1971 zvišana od 1.— na 3.— din v hotelih in zasebnih sobah, turistična taksa za campiranje pa je ostala neizpremenjena. Zvišanje dotacije je torej usklajeno s predvidenimi dohodki turistične takse. Mestni odbor Ljudske tehnike naj bi prejel za organizacijo tekmovanj, prireditev, razstav, za tečaje in seminarje ter za nabavo opreme dru-štev in klubov ljudske tehnike na območju občine 40.000 din. Po pro-gramu je sicer Ijudska tehnika zaprosila za dotacijo v višini 110.000 din, vendar omejitev proračunskih izdatkov ne dovoljuje takega povišanja. Republiškemu odboru ZZB — NOV naj bi za organizacijo proslave in za gradnjo spomenika narodnemu heroju Milanu Majcnu dodelili 70.000 din, mestni konferenci SZDL pa za organizacijo proslave dedka Mraza 100.000 din. S&W ^ Sredstva, ki jih prejme mestni gasilski sklad se le evidenčno izva-jajo v občinskem proračunu, ker ima po sklepu mestne skupščlne in ljubljanskih občin ta sklad dohodke zbrane iz naslova občinske participacije od zavarovalnih premij. Zahtevkc Medobčinske konference za rehabilitacijo invalidnih oseb, Planinske zveze Slovenije, Kliničnih bolnic — za športne igre in dru-štva za mišična in živčna obolenja, ki niti niso finančno označeni, nismo v predlogu upoštevali, pač pa naj jih rešuje občinski svet za družbeni plan in finance v okviru svojih pooblastil. NEGOSPODARSKE INVESTICIJE Sofinanciranje sodnega poslopja 322.400 249.000 Adaptacija mladinskih klubov 110.000 50.000 Sofinanciranje rekreacijskega centra Mostec 65.000 50.000 Sofinanciranje umetne skakalnice v Mostecu — 30.000 SoKnanciranje centralne kurjave TVD Partizan Sp. šiška in Radio klub 60.000 80.000 Vračilo komunalne takse 28.920 5.000 Dotacija posebnemu računu za gradnjo, razširitev in opremo šol, domov in vzgojnih zavodov 2,751.272_______1,705.000 77,2 45,5 76,9 133,3 17,3 62,0 Skupaj 10,029.384 10,640.000 106,1 Anuitete za šolstvo in otroško varstvo bodo v letu 1971 znašale 6,715.000 din oziroma 48,4 % več kot lani. Visok porast se nanaša na nove anuitete za šolo v Šmartnem in za nove šole v Soseski 6. Anuitete za stanovanja se izplačujejo za tista stanovanja, ki jih je občina kupila v preteklih letih za borce, prosvetne in zdravstvene delavce. Ostale anuitete predstavljajo odplačila kreditov, ki jih je občina najela v preteklih letih za zdravstvene objekte, za grad Goričane in podobno. V stroških posojil so upoštevane interkalarne obresti in obresti od premostitvenih kreditov. Zavod za spomeniško varstvo naj bi v letu 1971 prejel 20.000 din kot participacijo občine Šiška za sanacijo cerkve na Šmarni gori — pre-kritje druge kupole. Program vzgojnega zavoda J. Levca predvideva 58.791 za vzdrževanje zgradbe na Karlovški cesti, 64.954 za vzdrževanje zgradbe na Levstiko-vem trgu in 227.000 za izdelavo projektov za novo posebno šolo v Šiški, torej skupaj 350.745 din. Navedeni program bodo financirale vse ljubljanske občine, na našo občino odpade eno petino ali 70.149 din. Po sporazumu z občino Ljubljana-Center tudi občina šiška sofinan-cira adaptacijo zgradbe učiteljišča v Ljubljani. Letni obrok znaša 34.660 din. Pri tem pripominjamo, da glavne stroške za to adaptacijo nosi občina Center, ki letno prispeva 100.000 din za to adaptacijo. Zavod za socialno delo namerava urediti v kleti občinske stavbe pri-meren prostor za potrebe disciplinskega centra. Ta ureditev bo pred-vidoma veljala 70.000 din. Po predlogu uprave javne varnosti bi bilo potrebno za pripadnike milice, ki delajo na postajah v občini Šiška, zagotoviti 6 stanovanj in nabaviti ležišča in garderobne omare za samska stanovanja miličnikov v Šentvidu. Te investicije bodo znašale 932.000, od česar je občina dolžna zagotoviti 50 % udeležbo. V okviru razpoložljivih sredstev smo v osnutku predvideli za ta namen 400.000 din. Po že sklenjeni pogodbi znaša prispevek občine Šiška za gradnjo pri- zidka sodnega poslopja za leto 1971 248.800 din. Za adaptacije mladinskih klubov je v predlogu proračuna rezerviranih 50.000 din, konkretne predloge pa bosta izdelali terenski konferenci ZMS Šiška in Medvode. Za dokončno ureditev okolice v rekreacijskem centru v Mostecu naj bi občina v letu 1971 prispevala 50.000 in sofinancirala adaptacijo umetne skakalnice v Mostecu z zneskom 30.000 din. Za dokončanje centralne kurjave in grelcev y zgradbi TVD Partizan Sp. Šiška, to je v prostorih Partizan in Radio kluba bi bilo treba v letu 1971 zagotoviti nadaljnjih 80.000 din. Podrobnejša obrazložitev porabe sredstev za investicije v šolstvo in vzgojno varstvo je razvidna iz priloženega posebnega računa za grad-njo, razširitev in opremo šol, domov in vzgojnih zavodov. V predlogu proračuna za leto 1971 pa niso upoštevani naslednji za-htevki: Zavod za spomeniško varstvo za nadaljevanje del na gradu Smlednik pri obnovi zunanjega plašča grajskega zidu, za rekonstruk-cijo portala in okenskih odprtin v znesku 115.860 din in za izdelavo dokumentacije spomeniškega fonda na območju občine v znesku 20.000 din, nadalje Etnografski muzej Goričane za ureditev sedanjega gospodarskega poslopja pri gradu iGoričane v razstavni prostor, v znesku 450.000 din ter Občinska gasilska zveza za postavitev požarnega centra v Dravljah v znesku 100.000 din. Tudi predlog doma upokojen-cev Tabor, da naj občinska skupščina sofinancira gradnjo prizidka tega doma s plačilom določenega števila postelj za občane Siška po ceni 80.000 din za posteljo ni upoštevan. GOSPODARSKE INVESTICIJE Realizacija 1970 Predlog za leto 1971 Indeks Anuitete Dotacija skladu za ceste 60.886 1,000.000 770.000 1,200.000 120,0 Skupaj 1,060.886 1,970.000 185,7 Poleg anuitete za Celovško cesto so v letu 1971 že upoštevane tudi prve anuitete za odplačilo najetega kredita za gradnjo podvoza v Medvodah. Podrobnejša obrazložitev porabe dotacije skladu za ceste je razvidna iz priloženega plana Sklada za ceste. GOSPODARSKI POSEGI Indeks 100,9 114,0 133,3 Skupaj 3,220.525 3,492.000 108,4 Za vzdrževanje cest je v proračunu predvideno 3,000.000 din. V tej postavki je zajeta tudi zimska služba na izven mestnem območju in dokončanje popravila ceste Sora—Topol. V primerjavi z lanskim letom se ta postavka ne bo bistveno spremenila, pripominjamo pa, da bodo stroški za deviacijo ceste Sora—Topol v letu 1971 znatno nižji kot lani. Na podlagi občinskega odloka zagotavlja proračun 0,10 din za vsak liter prodanega konzumnega mlcka na območju občine. Ta regres je pogojen z zveznim regresom 0,30 din za proizvodnjo mleka v družbe-nem sektorju in 0,10 din za proizvodnjo v kooperaciji. Po sklenjeni pogodbi znaša letna obveznost občine 4,000 din za odvoz kadavrov. Podrobnejša obrazložitev dotacije skladu za pospeševanje kmetijstva je razvidna iz obrazložitve plana tega sklada, ki je predložen. OBVEZNOSTI IZ PRETEKLIH LET Realizacija 1970 Predlog za leto 1971 Indeks Gradbeno podjetje Tehnik — za adaptacijo gradu Goričane 98.887 Osnovna Šola Franca Rozmana — popravilo strehe 36.854 Gradbeno podj. Grosuplje — prizidek gunnazije Šentvid 4,227.633 Vzgojno varstveni zavod Medvode — centralna kurjava 56.000 Staridard-Invest, pogodbena obveznost za komunalne naprave za šolo B in C v soseski 6 in za vročevodno < < omrežje Sklad za komunalno r: urejanje zemljišč — ~ ._ posojila za podvoz //'¦- ¦' "--..."; .¦ Medvode .."¦ " , ;; " : '¦"-'¦, -.".>"" 612.000 1,800.000 Indeks Skupaj 4,419.374 3,785.000 85,6 V predlogu proračuna zajete obveznosti iz preteklih let se nanašajo samo na investicijske obveznosti, ki jih lani zaradi omejitve proračun-skih izdatkov nismo mogli poravnati in na obveznosti iz naslova lani najetih kratkoročnih premostitvenih posojil. REZERVNI SKLAD Realizacija 1970 Predlog za leto 1971 Indeks 292.745 410.000 140,1 V rezervni sklad moramo po predpisih obvezno vložiti 1 % vseh pro-računskih dohodkov tekočega leta razen od dohodkov iz naslova pri-spevka za uporabo mestnega zemljišča in eventualnih prenešenih sred-stev iz preteklega leta. Ta rezerva se sme uporabiti za kritje izdatkov v tistih primerih, ko tekoči priliv ne krije planiranih potreb in za kritje stroškov elementarnih nezgod. Posojilo iz tekoče rezen'e med letom mora biti vrnjeno do 31. oktobra istega leta. NERAZPOREJENI DOHODKI Realizacija 1970 Predlog za leto 1971 Indeks Direktna izplačila iz proračunske rezerve 127.700 Obvezne izločitve v posebno proračunsko rezervo 4,205.088 Rezervirano z_a dokončni obračuh izločitev v posebno proračunsko rezervo 692.199 Nerazporejeni dohodki za nepredvidene potrebe — 1,645.000 Skupaj 5,024.987 1,645.000 32,7 Nerazporejeni dohodki so namenjeni za kritje tistih pi-oračunskih iz- datkov, ki jih v začetku leta ni bilo mogoče predvideti oziroma tudi za uskladitev proračunskih dohodkov z izdatki, če planirani dohodki ne bodo v celoti realizirani. Primerjava razporeditve sredstev proračuna po glavnih namenih je naslednja: Realizacija 1970 Predlog za leto 1971 Indeks Kulturno-prosvetna dejavnost 300.000 333.000 111,0 Socialno skrbstvo 4,706.629 5,698.000 121,1 Zdravstveno varstvo 887.388 1,476.000 166,3 Komunalna dejavnost 3,727.807 4,150.000 111,3 Delo državnih organov 4,037.121 5,316.000 131,7 Dejavnost krajevnih skupnosti 1,849.257 1,797.000 97,2 Dejavnost družbeno političnih organizacij in društev 2,076.730 2,831.000 136,3 Negospodarske investicije 10,029.384 10,640.000 106,1 Gospodarske investicije 1,060.886 1,970.000 185,7 Gospodarski posegi 3,220.225 3,492.000 108,4 Obveznosti iz preteklih let 4,419.374 3,785.000 85,6 Rezervni sklad 292.745 410.000 140,1 Skupaj razporejeni dohodki 36,607.846 41,898.000 114,5 Nerazporejeni dohodki 5,024^987________M45.000 32,7 Vsega 41,632.833 43,543.000 104,6 Izdatki občinskega proračuna naj bi se v primerjavi z letom 1970 povečali za 4,6 %. Če pa iz realizacije leta 1970 izločimo sredstva po-sebne proračunske rezerve, se bodo proračunski izdatki povečali za 16,6 %. Če bodo vsi planirani dohodki tudi doseženi. Iz obrazložitve dohodkov proračuna je razvidno, da so nekateri dohodki sorazmerno visoko planirani, zato je nujno, da smo v proračunu planirali soraz-merno visoko rezervo (nerazporejene dohodke). To je tudi razlog, da je v predlogu proračuna za leto 1971 upoštevana le 14,5 % večja potrošnja kot lani.