Za kvalitetno cigareto Po izdelanih ocenah je bib prodaja cigaret v TTL y minu- prodaja je dosezena predvsem na nton Gcenčnih cijarel. Pri lem leta za 2 odstotka veija v primeijavi z ietom prej. Večja cigareUh TTL so lahko zadovoljni s prodajo cigarete ASTOR in NIKO, v prodaji še vedno stagnira vodilna dgare-ta F 57. V minulem letu so na padec porpraševanja po dgaretah vplivali številni objektivni trzni pogoji, med drugun neugodna cenovna razmerj«, saj so cene licenčnih cigiret prenizke nasproti domačim. V TTL se soočajo z likvidnostiii-mi težavami kupcev, zato so z nekaterimi zavestno prenehali sodelovati. Izreden razcvet dnty-frec Irgovin je pritegnil po-trošnike, ki sedaj posegajo po tnjih dgaretah, ob povtšanjn davka pa bo naknp v teh prodajalnah zanje ceDovoo šc bolj Minili so Lasi, ko so lahko rekli, da se cigareta sama prodaja in da zanjo ni potrcbno storiti ničesar. Pomembno je, da so zdaj tudi sami ugotovili, da je razvoj potreben. Lotili so se marketinških analiz, ki so jim to potrdile. Pred kratkim so dobili izsledke analize, ki jo je opravil oddelek za raziskovanje OZEHA iz Zagreba. Raziskava je bila opravljane z naraenom, da se dorečejo smernice nadaljnje strategije oživljanja in razvoja novih proiz-vodov. Izvedena je bila s pomoijo ankete, ki so jo izvedli študenti raznih fakultet pri 1007 kadilcih v različnih mestih Jugoslavije. Rezultati analize so pokazali, da je cigareta F 47 še vedno vodilna, a za tnlajJe manj privlačna. PotroSnik na spremembo kvalitete cigaretc in pogosta kva-litetna nihanja na sploh hitro reagira. Cigareto opusti in težko ga je ponovno pridobiti. Se težje pa v pogojih, ko reklama za cigaretne proizvode ni dovoljena in so možne le enkratne objave v sredstvih javnega obveščanja. Zato so v DO pred pomembnimi, lahko rečemo tudi izred-no rizičnimi odločitvami, kako naprej. Dcjstvo pa jc, da bo v letošnjem letu osnovna naloga proizvodnje sektorja za razvoj in marketinga oživitev asortimana na spfoh, ne le F 57. Omenjena analiza je ponudila jasne paramctre za delo vna-prej in povsod je naglašeno prizadevanje vseh za dvig kvalite-te cigarete. Oživitev asonimana in skrb za ohranjanje kvalitete naj bi ob normalnih pogojih dala rezultate, ki bodo lahko vidni že v drugi polovici letošnejga leta. To seveda ne pomeni rast prodaje čez noč, temveč vsaj zaustavitev trenda padanja tržnega deleža TTL. Asortiman cigaret TTL so že razširili z novo cigareto BOSS, ki je bila po marketinSki strani lepo sprejeta. kljub temu, da je v visokem cenovnem razredu. V strokovnih krogih je bilo obvešianje potrošnikov z BOSS-om ocenjeno uspešno, saj so maksimalno izkorislili dane možnosti. Take akcije seveda spodbudijo tudi reakcije nekadilcev, ki smo jih lahko zasledili v dnevnem časopisju. Na te reakcije so bili v TTL pripravljeni in pričakujejo jih še več tudi v bodoče. Zagotovo pa vse akcije o Skodljivosti ali celo prepovedi kajenja negativno vplivajo na potrošnjo njihovih izdelkov. Tem trendora se bodo moraii v bodoče prilagajati tudi v razvojnih načrtih.