Za verifikacijo mestnega statuta, vendar... ODBORNIKI naše občinske skupščine so na svoji zadnji seji v lanskem letu glasovali o verifikaciji osnutka raestnega statuta, ob tem pa so postavili nekatera svoja stališča, katera naj bi upoštevala skupščina mesta Ljubljane, predno bi šel osnutek v javno obravnavo. Odborniki predvsem iz vrst zbora delov-nih skupnosti so nasprotovali težnjam, da bi v Ljubljani ustanovili skupen sklad go-spodarskih rezerv. Smatrali so, da bi tak sklad onemogočil vpliv manjših delovnih or-ganizacij. Iz izkušenj šišenskega sklada skupnih gospodarskih rezerv je razvidno, da se je ta vrsto let ukvarjal z najrazličnejšimi gospodarskimi posegi. S sorazmerno nizkimi krediti je omogočil, da so mnoge delovne or-ganizacije v Šiški prebrodile trenutne krize. Prav gotovo pa združeni sklad ne bo imel interesa za naložbe v manjše delovne orga-nizacije, temveč bo svoja vlaganja usmeril v močnejše delovne organizacije. Odborniki so smatrali, da bi zlasti gospodarstvo v ob-čini moralo odločiti o tem, ali naj se sklad združi ali pa naj posluje še naprej v okviru občine. Glede prenosov vseh zadev s področja javne vamosti v mestno pristojnost so bili odborniki mnenja, da bi bilo treba dati ob-činskim svetom za splošne notranje zadeve izčrpna poročila in utemeljitve, kajti o teh prenosih pristojnosti sveti še niso razprav-Ijali. Organizacija upravnih služb v mestu naj ne temelji na določilih, da upravni in dragi organi mestne skupščine izvršujejo vse na-loge iz pristojnosti občin. V statutarnih do-ločilih bi moralo biti jasno določeno, da ob-stojajo v okviru mesta poleg mestnih uprav-nih organov tudi občinski upravni organi. Posamezne občine namreč zadržujejo svoje upravne organe za izvajanje nalog, ki so v občinski pristojnosti. Torej mestni upravni organi ne morejo biti edini, temveč naj bi obstajali le za one zadeve, katere bodo pre-nesle občinske skupščine v skladu s svojimi in mestnim statutom na mestno skupščino. Nadaljno obravnavo bo treba sprožiti tudi o organiziranju vseh oblik neposredne demokracije v mestu od referenduma, kra-jevnih skupnosti in zborov volivcev. Mestna skupščina bi morala biti že v svojem sta-tutu vezana na sklepe, mnenja in predloge večine zborov volivcev. Tako mestna kakor tudi občinske skupščine ne bi smele spre-jemati predpisov ali drugih aktov, če se zo per te izreče večina zborov volivcev in zbo rov delovnih ljudi na področju mesta ali občine. Glede na območje, za katera se sklicuje-jo zbori volivcev je nelogično da našteva mestni statut taka območja. To dejstvo po trjujejo zlasti nagle populacijske spre-membe, ob katerih ni mogoče za stalno do-ločati območja zborov volivcev. Zlasti pa če gledamo iz perspektive nadaljne stano-vanjske graditve, ki se tako živo razvija v naši občini. Izhaja od leta 1964 namesto Občinskih razgledov, ki jih je leta 1961 začel izdajati občinski odbor SZDL, Ljubljana—Siška — Naslov: »JAVNA TRIBUNA«, Liubljana, Trg prekomorskih brigad 1, soba 405 — Tiska: CETIS grafično podjetje Celje