Izmenjave EscuelaModernaAmericana,Mehika BarbaraŽekar VMehikisejezaˇ celakrizakakšentedenpoznejekotvSloveniji,in je sovpadla z velikonoˇ cnimi poˇ citnicami. Po poˇ citnicah so se šole uradno zaprle, in zaˇ celi smo delati po Zoomu, ˇ ceprav samo nekaj ur na dan. Prav tako so se skupine loˇ cile in iz dveh so natale štiri, tako da je bilo v razredu samo od 15 do 17 uˇ cencev, za razliko od 33 do 35, kolikor jih je v razredu sicer. Nazaˇ cetkujepouktrajalsamokakšnouroinpolzvsakoskupi- no. Sprva smo pouk še improvizirali, saj nihˇ ce ni vedel, kaj se bo zgodilo v bližnji prihodnosti. Najveˇ cji izziv v tej fazi je bila orga- nizacija, saj smo vsak teden dobivali spremenjena navodila glede snovi, ocenjevanja, urnika itd. Uˇ citeljicedrugegarazredasmoseodloˇ cile,dabomodelalesku- paj, in smo si tako pomagale. Vsaj enkrat na teden smo se dobile na Zoomu in skupaj smo se odloˇ cile, katero snov in kako jo bomo predstavile, kaj bomo od uˇ cencev priˇ cakovale in kako jih bomo ocenile. Ta pristop nam je pomagal mentalno, saj se nismo veˇ c poˇ cutile same, hkrati smo se vzajemno podpirale in bodrile. Po- kazalo se je, da je takšno usklajevanje pozitivno, saj je vseh pet razredovpoˇ celoisto,zatojebilomanjpritožbstaršev. ˇ Cepravjeta naˇ cin organizacije zahteval veˇ c ˇ casa, je bil za nas uˇ citeljice manj stresen. Šolsko leto se je konˇ calo z odloˇ citvijo, da bomo znanje prever- jali s pomoˇ cjo projektov, ki so vkljuˇ cevali novo snov. Ocenili smo jih s toˇ ckami in jih dodali povpreˇ cju že obstojeˇ cih ocen, ki so jih uˇ cenci dobili pred izbruhom epidemije. Tako smo dobili realno ocenopridobljenega znanja,edinatežavaje,davresnicinevemo, koliko pomoˇ ci odraslih so bili uˇ cenci deležni, koliko projektov pa so res opravili samostojno in brez pomoˇ ci. Moram priznati, da je bila izkušnja kar pozitivna, ˇ ceprav na trenutke stresna. Osebje v administrativnipisarni,kijedrugaˇ cezadolženozaizvedboinoce- njevanje izpitov ter uˇ cne naˇ crte, nam je bilo v veliko pomoˇ c, saj je pripravilo celotno spletno stran, ki je bila osnova za šolsko de- lo, ter tudi vse programe in naˇ crte. Uˇ citeljice smo samo vtipkale vsebino, kar nam je prihranilo ogromno ˇ casa. Med poletnimi poˇ citnicami nismo vedeli, ali se bomo avgusta vrnili v šolo ali se bo pouk nadaljeval na daljavo. Šolsko ministr- stvo je celo razmišljalo o kombiniranem sistemu, po katerem bi v vodenje 3|2020: 37–46 Barbara Žekar šolo prihajalo samo pol skupine, tako da bi otroci k pouku priha- jali samo vsak drugi dan in bi bile uˇ cilnice bolj prazne. Ta sistem bi namreˇ c omogoˇ cal zakonsko doloˇ ceno razdaljo med uˇ cenci, saj bibila pripoukusamo polovica razreda. Nadan, ko biotrociosta- li doma, pa bi se s šolo povezali po spletu. Ta naˇ cin pa bi bil za organizacijo dela v šoli in za uˇ citelje še posebno zahteven, saj bi dopoldne prihajali v šolo, popoldne pa bi pouˇ cevali po spletu. Na koncu ta sistem ni bil izvedljiv, ker je Mexico City prevelik, in je bilonemogoˇ cezagotoviti,dabiuˇ citeljicepravoˇ casnoprišledomov in potem izvajale še pouk na daljavo. Ker je bilo stanje epidemije nespremenjeno, je vlada odloˇ cila, da se bo pouk nadaljeval na daljavo. Tako smo zaˇ celi šolsko le- to od doma in po internetu, z nekaterimi velikimi spremembami. Preklopili smo na Teams, zato ker imamo tako uˇ citelji kot uˇ cen- ci šolski raˇ cun in je tako vse na isti platformi. Meni osebno se je zdelo delo po Zoomu dosti bolj praktiˇ cno in uspešno. Na Zoomu lahko uˇ citelj vidi vse uˇ cence in to, kaj poˇ cnejo, na Teamsu pa to nimogoˇ ce,celo»velika galerija«jepremajhnaalipazeloslabovi- dna. Obvladovanje razreda je zato omejeno. Po mojem mnenju je Teams bolj ustrezen za delo z odraslimi in manjšimi skupinami, zašolskodelozvelikimštevilomotrokpaninajboljši.Dodatnote- žavo je predstavljala kompatibilnost tehnologije, sajse je izkazalo da tehnologija Mac ni v celoti kompatibilna z Microsoftovo. Uˇ ci- teljicam, ki imamo raˇ cunalnike Mac, je to predstavljalo dodatne težave, sajsmomoralenaložiti programezakompatibilnost z Ma- cominsSafariapresedlatinaChrome.Nakoncusenamjeuspelo prilagoditi, in ˇ cepravjebilonatrenutkestresno,semsevelikona- uˇ cila in se je moje znanje o tehnologiji poveˇ calo. Z novim šolskim letom skupin ne delimo veˇ c, tako da je pouk zdaj skupen za vseh 32 do 33 uˇ cencev. Delovni dan se je podaljšal na dve uri in pol z vsako skupino. Vkljuˇ cene so tudi dejavnosti kot telovadba, raˇ cunalništvo, laboratorij, glasba, likovno delo in kreativno pisanje, ki trajajo po pol ure. Ocenjevanjesejepopolnomaspremenilo.Poudarekjenasode- lovanju (angl. participation in class), ustvarjalnosti, neodvisnosti in realnem razumevanju in uporabi snovi, ne veˇ c na ocenah izpi- tov. Mnenjegledevodenjazmojegauˇ citeljskegavidika Vodenje je bilo na zaˇ cetku kot kura brez glave. Poˇ casi pa so se odgovorni organizirali in nam natanˇ cneje sporoˇ cili, kaj bi od nas, 38 Escuela ModernaAmericana, Mehika uˇ citeljev, radi. Veˇ cinomasmoseuˇ citelji poˇ cutilizapostavljene, saj nasninihˇ cevprašal zamnenje, ˇ ceprav smomitisti, kismovuˇ cil- nicah in imamo stik z uˇ cenci. Od nas so zahtevali samo izvedbo idej, kljub temu da so se pravila in navodila spreminjala skoraj vsak dan, zahteve pa so bile iz tedna v teden veˇ cje. V nekaj tednih je bilo treba ustvariti novo gradivo, že obstojeˇ ce pa prilagoditi za celotno šolsko leto. Vsetoje zahtevalo hitroprilagajanje, ki jebilo zanekatere uˇ ci- telje, še posebno starejše, težko. Ustvariti smo morali novo gradi- vo,prilagojeno predstavitvinaraˇ cunalniku,invsetovrekordnem ˇ casu. Težava je nastala, ker je bilo veliko že obstojeˇ cega gradiva, narejenega v programu Smart Board, ki pa je uˇ citeljem dostopno samonašolskih raˇ cunalnikih. Tehpa doma seveda nimamo inta- ko smo morali veliko gradiva pripraviti znova, v drugem progra- mu,kar je za uˇ citelje pomenilo dvojno delo. Prav tako se je bilo treba doma na hitro nauˇ citi posneti video. Glede na to, da nekateri niso bili najbolj posreˇ ceni, vsekakor pa je bil vsak video drugaˇ cen, se je vodstvo odloˇ cilo stvari poenotiti. Tako sovidee zaˇ celi snemativ šoli, zato sozdaj narejenidosti bolj profesionalno. Prav tako so pripravili skupno platformo na Share Pointu, in vse to delo je uskladila grafiˇ cna oblikovalka, ki jo je najela šola. Podobo gradiva smo tako poenotili, jo izboljšali, ugled šole se je poveˇ cal. Pokazala se je potreba po video razlagah za tiste otroke, ki se jim ni uspelo udeležiti pouka na daljavo. Za gradivo in predsta- vitev smo bili zadolženi uˇ citelji. Ker je bil namen vse to gradivo poenotiti, smo dobili navodila za izvedbo, vendar so bila veliko- krat zahtevna in popolnoma nerazumljiva. Nato so sledile kritike naraˇ cunustvarjenega gradiva; veliko uˇ citeljev je to ujezilo, sajso menili, da od njih zdaj zahtevajo, da so tudi profesionalni grafiˇ c- ni oblikovalci. To je povzroˇ cilo trenja z vodstvom, saj smo uˇ citelji delali s polno paro in po najboljših moˇ ceh, imeli pa smo obˇ cutek, da nas ne cenijo. Po opravljenem delu pa nam je vodstvo ˇ cestitalo za izvedbo in požrtvovalnost. Za pomoˇcu ˇ citeljem je šola med poletnimi poˇ citnicami orga- nizirala veliko teˇ cajev. Glede na to in ker smo se ves ta ˇ cas pri- pravljali na zaˇ cetek novega šolskega leta, letos nismo imeli poˇ ci- tnic.Številnismoimelituditehniˇ cnetežave,kakršnesonaprimer slaba spletnapovezava, nekompatibilna tehnologija inpoˇ casniter prestari raˇ cunalniki, zato je marsikdo investiral v novo opremo in boljši internet, kar pa seveda veliko stane. Po mojem mnenju je imelo vodstvo na zaˇ cetku pouka na dalja- 39 Barbara Žekar vo za uˇ citelje zelo malo posluha. Menim, da je bilo tako, ker je bilovodstvopodstresominnenehnimpritiskomzaradizahtevmi- nistrstva (sep). Ko so se razmere stabilizirale in se je šolsko leto zaˇ celo,jepozornostkonˇ cnopreusmerilotudivdelovnosilo(uˇ cite- lje). Hkratije bilo vodstvo podogromnimpritiskom staršev.Glede nato,daješolazasebna,somnenjainzahtevestarševpomembni. Mnogistaršisozaradinastalesituacijeizgubilislužboalidohodek in so se nenadoma znašli v finanˇ cni stiski. Šola je tako številnim omogoˇ cila ledelno plaˇ cevanje šolnine,kar pasesevedapoznapri dohodku šole. Velikokrat se zahteve staršev zelo razlikujejo. Ne- kateri bi radi, da so njihovi otroci veˇ c ˇ casa zaposleni z uˇ cenjem in pri raˇ cunalniku, drugi si želijo prav nasprotno. Nekateri starši bi radi, da otrokom doloˇ cimo domaˇ co nalogo, mnogi pa so proti njim. Mislim, da je mnenje staršev odvisno od domaˇ cih okolišˇ cin, starosti in števila otrok v družini, vodstvo šole pa poizkuša vsem ustreˇ ci. Starši, ki v Mehiki plaˇ cujejo zasebno šolo, v glavnem pripada- jo srednjemu in višjemu socialnemu razredu, kar pomeni, da so materedomaalipaimajosredstvazanajempomoˇ cnic,uˇ citeljicin varušk. Situacija pa je popolnoma drugaˇ cna, ˇ ce so otroci še majh- ni (predšolski, prvi in drugi razred) ali pa so že bolj samostojni (tretji do šesti razred), tako da lahko sami sledijo pouku prek ra- ˇ cunalnika in so tudi veˇ cino nalog sposobni opraviti samostojno. Tehnologija staršem ni predstavljala veˇ cjih težav, so pa bili zaskr- bljeni zaradi ocenjevanja. Veˇ cji problem je bilo varstvo otrok, saj so številni starši prav tako delali od doma, hkrati pa se niso mogli zanesti na pomoˇ c starih staršev, ki sodijo v riziˇ cno skupino; reˇ ce- no je namreˇ c bilo, da je bolje, ˇ ce otroci zaradi nevarnosti okužbe z njimi nimajo stikov. Trenutnasituacija Odavgustadosedaj(november2020)seuˇ cnasnovnispremenila, se je pa koliˇ cina snovi zmanjšala. ˇ Cas, v katerem snov razložimo, je znatno krajši v primerjavi s ˇ casom, ki ga za to porabimo v šoli, kar pomeni, da jo je treba predelati hitreje. Ker se predstavitev snovi ne razlikuje dosti, to ni predstavljalo težav,jepasamaorganizacija zahtevala novapravilainkarveliko prilagajanja, tako pri uˇ citeljih kot pri uˇ cencih. Najprej sejebilo trebanauˇ citiuporabljati Teams,paneˇ cesata- koosnovnega,kotjedvigovanjevirtualneroke,prižigatiinugašati mikrofon, pa tega, kako se z enega kanala prestaviti na drugega, 40 Escuela ModernaAmericana, Mehika itd. Prav tako je bilo treba prilagoditi pravila med samo uro. Ve- liko pozornosti posveˇ camo spoštovanju, temu, da ne prekinjamo drugih in jim ne skaˇ cemo v besedo, da poˇ cakamo, da pridemo na vrsto, da ne kriˇ cimo in da sledimo uˇ cni snovi. Ena od pozitivnih stvari in najboljših tehnoloških prednosti je možnost utišati sode- lujoˇ ce, kar v razredu ni (vedno) mogoˇ ce. ˇ Ce stvari uidejo iz rok, uˇ cence utišamo in poˇ cakamo, da se pomirijo. Slaba stran tehno- logije pa je, da ni vedno popolnoma jasno, kdo govori ali kdo ima prižgan mikrofon in moti vse. Težavojepredstavljalotudiuˇ cnogradivo,kisogastaršiplaˇ cali, šola pa je poskrbela za dostavo do doma. Marsikateri uˇ cenec na zaˇ cetkupoukašeniimelvsehuˇ cbenikov,zatosmoprvadvatedna namenili spoznavanju in nismozaˇ celi z novo snovjo. Mojaizkušnjajebilakarpozitivna.Lanskošolskoletosempou- ˇ cevala drugi razred in sem z njim leto konˇ cala na daljavo. Skupaj smo se uˇ cili, kako uporabljati Zoom in kako delovati kot enota. V tem šolskem letu so mi dodelili tretji razred, kar pomeni, da je velik odstotek mojih sedanjih uˇ cencev istih. Slabost pouka na daljavo je, da se z uˇ cenci ne morem osebno pogovoriti. V šoli bi jih poklicala k sebi ali pa bi z njimi šla ven in se v miru pogovorila, zdaj pa to ni mogoˇ ce in jih moram pro- siti, da po pouku, ko se drugi odklopijo, ostanejo z mano. Vˇ casih na to pozabijo ali pa noˇ cejo govoriti z mano in se odklopijo pred koncem. Takrat seveda ne morem kaj dosti narediti. Problem je tudi klepetalnica Chat, ki uˇ cencem omogoˇ ci komunikacijo med poukom. Tako smo morali vzpostaviti pravila, da jo uporabljamo samo za potrebe uˇ cne ure in ne za osebne stvari, kar pomeni niˇ c »ˇ custvenˇ ckov« niti zasebnih pogovorov. Ne glede na to imamo še vedno težave z uˇ cenci, ki se prek Chata prepirajo, zdaj celo prek zasebnega, kamor nimamo vpogleda, zato imamo uˇ citelji zveza- ne roke. Komunikacija in sodelovanje s starši sta tako postala še pomembnejša. Hkrati pa je mogoˇ ce imeti z uˇ cenci prviˇ c neposredno povezavo preko klepetalnice Chat. Vodstvu ta povezava ni všeˇ c, saj lahko pride do nesporazumov, ampak trenutnonidruge izbire. Ocene smo prej pisali v zvezke, in starši so tako izvedeli za re- zultate, zdaj pa ni drugega naˇ cina, kot da vsakemu uˇ cencu oseb- no pošljemo ocene na zasebno klepetalnico Chat, kar za uˇ citelje pomeni dodatno delo, je pa bolj osebno. Zdi se mi, da zdaj svo- je uˇ cence spoznavam bolje kot prej, ker mi pišejo, kadar imajo vprašanja ali so v težavah ali pa bi mi samo radi kaj povedali ali pokazali. 41 Barbara Žekar Otrokoveosnovnepotrebealipridobivanjenovegaznanja –kajjeprednostnanaloga? V naši šoli poskušamo doseˇ ci oboje. sep(ministrstvo za šolstvo) je izdalo odlok, da morajo vsi uˇ cenci, ne glede na ocene ali prido- bljeno znanje, izdelati razred. Hkrati znanje vseeno ocenjujemo z izpiti s pomoˇ cjo Google Formsa in s projekti, ocenjujemo pa tudi sodelovanje, splošno ve- denje uˇ cencamed poukom in glasno branje. Uˇ citelji siprizadevamo biti dosledni, oduˇ cencev zahtevamodi- sciplino in izvrševanje nalog ter pravoˇ casno oddajo projektov, ki jih morajo narediti. Hkrati pa poskušamo te ocene prilagoditi raz- meram, v katerih živijo. Vemo, da mnogim pomagajo starši, tako pri izdelavi projektov kot pri izpolnjevanju testov v obliki Google Formsa. Zavedamo pa se tudi, da so lahko razmere pri vsakem uˇ cencu individualno drugaˇ cne. Sama imam uˇ cence, katerih star- ši,bratje insestresozboleli, insobilizatopoveˇ ctednov izolirani. Nekatere družine so se morale v tem ˇ casu preseliti, starši so mo- rali menjati službo ali pa imajo tehnologijo slabše kakovosti. Vse to je treba pri oceni upoštevati. Imam pa naprimer tudi otroke, ki v razredu ne poˇ cnejo absolutno niˇ c, ne sodelujejo, ne sprašujejo, ne odgovarjajo, ne delajo domaˇ cih nalog ali projektov, na spletu pa je drugaˇ ce. Poenistraniposkušamodoseˇ cinekakšenred,hkratipaupošte- vati potrebe vsakega uˇ cenca. Osebnaizkušnjagledepouˇ cevanjavtretjemrazreduosnovne šolenadaljavo Glede na to da smo od marca do julija šolanje na daljavo improvi- zirali, moram reˇ ci, da sem se kar veliko nauˇ cila, še posebej glede uporabe tehnologije. Moji uˇ cenci so me pozitivno presenetili, saj so se hitro prilago- dili in še hitreje našli naˇ cine, kako obvladovati tehnologijo med poukom. Prav njihova radovednost me je marsiˇ cesa nauˇ cila, saj sem jim morala vsak dan slediti, ˇ ce nisem hotela izgubiti nadzora naduˇ cnouro. Šola je organizirana precej rigidno. Uˇ cne naˇ crte in programe, takokotkoliˇ cinoinvsebinosnovi,doloˇ cipedagoškivodja,uˇ citelji- cepamoramotoizvršiti.Osebjevadministrativnipisarnitedensko preverja, ali je uˇ citelj predelal vso zastavljeno snov in ali so izpol- njene vse strani v delovnih zvezkih, doloˇ cene za tisti teden. Snovi jezeloveliko invˇ casihjetežkovsepredelati, zatoveˇ ckratžrtvuje- 42 Escuela ModernaAmericana, Mehika mo sobivanje med uˇ cenci, daljše pogovore in komentarje o snovi, ki smo jo obdelali, in celo ponavljanje snovi. Velikokrat zelo hiti- moinokolje takozauˇ cencekotzauˇ citelje vsepreveˇ ckratpostane stresno. Kljubtemudatovrstennadzorpomagaustvarjatiredindajeob- ˇ cutek varnosti, pa je velikokrat omejujoˇ c; sama sem se marsikdaj poˇ cutila ujeto in zato brez svobode, da bi pouk vodila v smer, v katero ga peljejo uˇ cenci. Uˇ cni proces je v nasprotju s tem treba umestiti v dodeljeni kalup, ki je za uˇ cence veˇ ckrat dolgoˇ casen in pogostozanjenimapravegapomena, sajnioblikovan nanaˇ cin,ki bi upošteval njihove izkušnje, mnenja in želje, ker za to prepro- sto ni ˇ casa. Menim, da tako omejujemo ustvarjalnost uˇ cencev, še posebej pa samostojno sprejemanje odloˇ citev in sooˇ canje s posle- dicami.Pravtakojecelotenprocespodrobnonaˇ crtovaninorgani- ziran, s ˇ cimer naj bi spodbujali disciplino, organiziranost, delovni redinsledenjenavodilom.Menimpa,dajetegapreveˇ c,vendarin uˇ citeljisaminemoremouvestidrugaˇ cnihmetod,prikaterihbibili uˇ cenciboljsamostojni,kertezahtevajo ˇ cas,tegapanimamo.Zato se mi zdi, da naši uˇ cenci premorejo veliko znanja, so disciplini- rani, imajo izoblikovane delovne navade, zelo izostren spomin in sposobnost hitrega predelovanja snovi, niso pa prav dobri pri od- loˇ canju, sprejemanju odloˇ citev in delu v ekipi. Glede na to, da smo zdaj manj ˇ casa z uˇ cenci, se je vodstvo od- loˇ cilo zmanjšati koliˇ cino obvezne snovi, ki jo je treba predelati na teden,in jeuˇ citeljem dalo veˇ csvobode pripripravigradiva innje- govemvkljuˇ cevanjuvpouk.Obsegdomaˇ cihnalogzdajdoloˇ ciuˇ ci- telj in samasem ga zmanjšala. Taodloˇ citevnamdajeprosterokepripodajanjusnoviin ˇ ceprav imamo z uˇ cenci manj ˇ casa, se ponujajo priložnosti za dopolnilne dejavnosti,kispodbujajodelovekipi,ustvarjalnostinsprejemanje odloˇ citev. Šolarje smo pred epidemijo ocenjevali izkljuˇ cno na podlagi pi- snih izpitov, zato da sta bila osebni dejavnik ali uˇ citeljevo mnenje izkljuˇ cena. Vzrok za to so bile pritožbe staršev, ˇ ceš da uˇ citeljica njihovega otroka ne mara in ima zato slabše ocene. Prav zato do- slej uˇ citelji nismo imeli vpliva na ocene, samostojno smo lahko ocenili le vedenje. Glede na to, da na daljavo ni mogoˇ ce oceniti, ali je otrok izpit ali test izpolnil sam ali s pomoˇ cjo drugih, imajo zdaj najveˇ cjo težo pri oceni sodelovanje pri poukom in projekti. Poslediˇ cno ocene ne temeljijo veˇ c samo na izpitih, ampak bolj na sodelovanju, reševanju problemov in prisotnosti med poukom. 43 Barbara Žekar In zaradi tega novega sistema uˇ citeljevo mnenje spet pride v po- štev. Ena od velikih sprememb je komunikacija uˇ citeljev s starši in uˇ cenci.Gledenato,dajenašašolazelorigidnoorganiziranainda uˇ citelji nimamo kaj dosti stika s starši in celo z uˇ cenci zunaj šole, jezdajtopostalomogoˇ ce,insicerprekzasebneklepetalniceChat. Cilji,kisemsijihzastavilasama Predzaˇ cetkomnovegašolskegaletasemsizadalalastnecilje.Gle- denato,dajenastalasituacijapovsemnekajnovega,sezavedam, da imam samo dve možnosti. Prva je, da se pritožujem in nergam nad tem, druga pa, da poskušam v njej najti pozitivne priložno- sti. Odloˇ cila sem se, da bom poiskala, kaj nam uˇ cenje na daljavo prinaša dobrega. Pomojemmnenjujezauˇ cencetoidealnapriložnost,dasesami nauˇ cijoreševatiproblemeintakopostanejoboljsamostojni.Glede na to, da osebno nisem poleg njih, jih ne morem vedno nadzoro- vati, prav tako jih ne morem nenehno opozarjati, kar pomeni, da se morajo nauˇ citi to poˇ ceti sami. Mnogokrat so starši prepriˇ cani, da morajo to vlogo prevzeti oni, vendar se s tem ne strinjam. Na skupnem roditeljskem sestanku staršev nisem prosila za pomoˇ c, mojnamenjihje ˇ cimmanjobremenjevati, karsemjimtudipove- dala.Edino,karsemjihprosila,jebilo,dameovsehspremembah in skrbeh, ki jih imajo, obvestijo po po elektronski pošti ali Cha- tu. Seznanila sem jih s tem, da od uˇ cencev priˇ cakujem, da bodo svoje težave reševali sami, da bodo poiskali možne rešitve, da bo- do zaprosili za pomoˇ c in jo iskali prek razliˇ cnih kanalov, za kar sem jim na voljo ne samo med poukom, ampak prek zasebne kle- petalnice tudi v svojem prostem ˇ casu. Ne želim si, da bi bili starši edinivirrešitev,temveˇ czadnjikanalindabijihotrocisamiprosili za pomoˇ c. Starše sem prosila, da težav ne rešujejo namesto otrok, ampak da jih vodijo k najboljši rešitvi, ki jo morajo uˇ cencipredla- gatisami.Sevedasotudiprimeri, kootrocipotrebujejo starševsko pomoˇ c, zlasti pri tehniˇ cnih težavah. Nastale razmereso za uˇ cence prav tako priložnost, da vadijo in tako izboljšajo svoje komunikacijske sposobnosti. Podrugistranipajeres,daotrokenajboljepoznajonjihovistar- ši, zato sem jih prosila, naj pomoˇ c in nadzor prilagodijo njihovim potrebam.Izistegarazlogasemjihtudiprosila,najjimprireševa- njuvGoogleFormsunepomagajo,sajjetoedininaˇ cin,spomoˇ cjo kateregalahkovidim,kakšenjenapredekuˇ cencev.Napodlagiteh 44 Escuela ModernaAmericana, Mehika rezultatov lahko prilagodim snov, njeno podajanje in ponavljanje. Za to pa potrebujem realne rezultate. Prav tako sem to razložila uˇ cencem,inizkazalo seje,daveˇ cinarazumeindojamebistvo,saj soocene videti realne. Stemiukrepibiradapoudarilapomeniskrenosti,šeposebejdo sebe,dabisiuˇ cencinaprimerpriznali,kolikosetrudijoinkakšen rezultat so zato dosegli. Želim si, da bi se otroci nauˇ cili oceniti situacijo in se odloˇ citi, kolikotrudamorajovložiti,dabodouspešnodosegliželeno.Želim si, da bi se zavedali, da jim skupinsko delo koristi ter da uspešno skupinsko delo temelji nasodelovanju in medsebojni pomoˇ ci. Za- toizkoristimvsakopriložnost,dajihrazdelimvmanjšeskupinein jim dam nalogo, ki jo morajo rešiti skupaj. Zelo pozitivno me je presenetil razvoj sodelovanja med uˇ cenci vrazredu.Kosmosenazaˇ cetku razdelili v manjše skupine, so to izkoristili za nagajanje. Razmere so bile idealne, ker so na trenut- kesami,sajnemorembitivveˇ cskupinahistoˇ casno.Takososina primer prižigali in ugašali mikrofone in se izkljuˇ cevali iz ure ali nasplošno nagajali, namestoda bi reševali izzive in naloge. Potem ko smo se pogovorili, so si naslednji dan vsi prizadevali sodelovati in rešiti dodeljeni izziv. Pomagati so si zaˇ celi tudi zu- naj manjših skupin, kadar smo bili vsi skupaj. Prostovoljno in na lastno pobudo si med poukom ali reševanjem nalog pomagajo z idejami, rešitvami in predlogi. Sama se ne vmešavam, ampak jih samospodbujaminpohvalim.Tudinasplošnoposkušam,dasene bipreveˇ cvmešavala,kadarpomagajodrugdrugemualisamostoj- no delajo v skupinah. Ponudim jim pomoˇ c, kadar je treba, ali pa jih usmerjam v pravilno smer, kadar menim, da je to nujno. Tako skušam ustvariti situacijo, v kateri imajo uˇ cenci priložnost vaditi uspešno komunikacijo in vodstvene sposobnosti. Da bi uˇ cencem pomagala doseˇ ci veˇ cjo samostojnost, jim dovo- lim,dasesamiodloˇ cajogledepodrobnosti,intakoimajoprostero- ke,dauporabijo svojodomišljijo inustvarjalnost.Podamjimglav- na in najpomembnejša navodila za izvršitev naloge, podrobnosti pa prepustim njim, prav tako odloˇ citve glede naˇ cina in postopka reševanja problema ali izvršitve nalog. Gledenato,dapripoukunadaljavo nimogoˇcenaknadzoruˇ ci- teljev kot v šoli, upam, da bo to pripeljalo k veˇ cji samostojnosti uˇ cencev,sajjihtosiliksamoiniciativnosti, ˇ cehoˇ cejodoseˇ cizasta- vljene rezultate. Opažam, da si uˇ cenci želijo navodil in vodenja, hkratipazelouživajo,kolahkopodrobnostipriizvedbinalogizbi- rajo sami. 45 Barbara Žekar Moram priznati, da pri svojem delu uživam. Želim si, da bi uži- vali tudi moji uˇ cenci, medtem ko vadijo, razvijajo in izboljšujejo svoje sposobnosti ter pridobivajo novo znanje. Nastale razmeresonedvomnodobra priložnost zaspremembo, uˇ cijonasfleksibilnostiinprilagajanja,intotakovodstvokotuˇ cite- ljeinuˇ cence. ˇ Cepravimamkrepkoveˇ cdelakotpredzaprtjemšol, mi je to v užitek, saj ˇ cutim, da je ves trud poplaˇ can, ko vidim, da so otroci veseli, in opažam, da kljub spremembam in težavam na- predujejo in osvajajo nova znanja. Dosežki, ˇ ceprav manjši, imajo zame veˇ cjo vrednost, saj dokazujemo, da skupaj še zmoremo pri- lagodljivost, ki je nujna, da dosežemo zaželeno. Kljuˇ c je v sodelo- vanju,medsebojni pomoˇ ci in empatiji. BarbaraŽekarje uˇ citeljica na Escuela ModernaAmericana, Mehika.barbara.zekar@gmail.com 46