Poštnina plačana v gotovini Posamezna številka 1 Din. leto II. Izhaja vsakega 1. In 15. v mesecu. Letna naročnina 25 Din, za Inozemstvo 40 Din. NA MEJAH Štev. 7. ček. račun št. 12!бб6 Telefon Jesenice 625 Uprava in uredništvo: Jesenice, Krekov dom UST ZA GOSPODARSTVO, PROSVETO IN KULTURO Jesenice, 27. marca 1937 Naše vstajenje »Pred menoj se je razprostiralo polje in livad brezkončna in — kaj mi je bilo takrat — da sem videl v vsakem rožnem cvetu, v sleherni bilki brezmejno hrepenenje do življenja, vse k soncu kipeče in vstajajoče tako silno in radostno, da sem začutil pekočo praznino v svojem mrtvem telesu.« Tako je vzkliknil ob neki priliki Voltaire, tisti genialni brezverec, mogočnik svoje ošabnosti, ker v svoji razbiti in zakrknjeni notranjosti ni imel niti toliko moči, da bi zamogel občutiti srečo vsaj trenutek. Kaj pa je z nami? O, prav nič, bi odgovorili tisoči, prav nič, samo živimo in delamo. Toda čas, ki nas s svojo kritično in jekleno doslednostjo vleče s seboj, zahteva od • nas drugačnega odgovora,' zahteva tudi račun našega dela, točen načrt kulturne stavbe in še zahteva, da z žrtvami potrdimo svoje dolžnosti in pravico do življenja. f'ostojmo trenutek in se sklonimo vase nad sveto skrivnost Kristusovega vstajenja, ki z va-lovjem sreče in moči napaja našo revščino, šibkost in strahopetnost pred smrtjo. Dan za dnem zavračamo resnico, ki nas edina more okrepiti in nas držati v pravi življenjski smeri na granitni poti katoliških načel, ki vodi naravnost na cilj, skozi vrata vstajenja in prerojen j a, katera nam je odprl Zveličar v triumfu zmage nad smrtjo. Prerojen in ves silen je vstal. Odprla so se vrata sveta in zveličaven blesk je silil preko zemlje, jo snel iz tečajev ter jo presadil iz troh-nobe v vesoljno kraljestvo za vekomaj, da otme smrti svoje ovce. l)a jih otnie? Da, toda samo tiste, ki njegovemu klicu vseskozi sledijo, tistim, ki ga nosijo v svojih srcih in postavljajo Njegovo ime v sredino dejanj ter v znamenju križa utemeljujejo upravičenost svojega življenja. Toda kaj naj pričakujemo od onih, ki ne obračajo pomenu Kristusovega vstajenja samo Iirbet, ampak celo pljujejo nanj in ga razlagajo z ogabno nizkotnostjo navadnega političnega dogodka samo zaradi tegd, da bi svoje vsakdanje, minljive fraze čini več pridobile na vrednosti in pomembnosti, zakaj dobro se zavedajo, da je vsaki zmotni ideji najhujši sovražnik resnica. In v Njem je vsa resnica in popolnost. Zato velja ves l)oj tistim, ki vanj verujejo. Toda stara, globoko ukoreninjena debla se ne rujejo zlahka, ne presajajo se v drugo zemljo, ker bi ovenela in se posušila. Mlado, komaj vzniklo bilje pa je mehko in voljno, je sprejemljivo za vse spremembe in vplive, je proti sili brez odpora. To poslednje si ti, mladina, si ti fant in tudi ti, mladi mož. Si ti, fant, ki te je življenje postavilo v svoje vrvenje, da preizkusi tvojo odfMtr- nost, tvoj značaj in ukoreninjenost. Si ti, mladi mož, da te v svojem brezobzirnem objemu pretehta in pretiplje, preišče najmanjši kotiček tvojega ognjišča, da vidi, kaj vzgajaš in kako, kaj in kako daješ. Ali se oba pripravljata tako, da vaju bo vodilo življenje, ali pa bosta vidva pripravila pot sebi in svojcem po svojem srcu, po svojem lastnem hotenju in prepričanju, osvobojenem po vstajenju Resnice. To je vprašanje, ki venomer visi nad nami v grozeči obliki. Vprašanje ne enega, pač pa nas vseh, zakaj za enega je ta teža preogromna. Zagrabiti je treba za jedro in pretresti do temeljev, da vse gnilo in slabo odpade, da ostane samo tisto, kar je zdravo, naj bo še tako majhno. Saj važno je le to, da je sposobno za rast, krepki in pravilni razvoj življenja. Ne smemo se ustrašiti težav in zaprek, pod katerimi je klonila mnogotera generacija. Naša dolžnost je, da ne pustimo pasti greha na naše otroke, ki bi ga porodila naša slabost in neodločnost. Bolj kot kdajkoli se nam danes nudi prilika spoznati zgrešeno preteklost, katere posledice čutimo na lastnem hrbtu. Kot krivico jo obsodimo in zavržimo, dokler še ni prepozno, da se otresemo zločina, ki se že snuje v ozračju ter čaka naše potomce, da jim pokaže naš hinavski in strahopetni obraz kot žalostno dediščino, če naša sedanjost ne bo boljša od preteklosti. Zavrzimo Voltairejev pesimizem, da ne bomo kakor on pustili strupu brezverstva ubijati v nas občutka zemske sreče, spojene z večnostjo. Če izgubimo to, smo izgubili vse, kar zambre izoblikovati naše življenjsko prepričanje. In to je temelj, ki ga ne more porušiti noben vihar in peri-petije samovoljnih oblastnikov. To je predpogoj za svobodno življenje posameznika, družine in narodove skupnosti. Torej bomo tudi sami krivi, če bomo na ljubo prepleskanim vabam zavrgli prepričanje in se odrekli katoliškemu nazoru ter s tem izpostavili nevarnosti vse, čemur smo še malo prej posvetili svoje življenje. Tega mi nočemo in ne smemo dopustiti. Proč od skušnjav in vab razrvanega življenja in proč z zaprekami, ki nam zapirajo pot naravnost, pot k prerojen ju in vstajenju. Roke proč z naših ramen, proč z zavoženimi smernicami, roke proč od naših družin, ker mi bomo vstali, ker hočemo živeti utemeljeno in brezkompromisno. Zadnji čas je, da vstanemo s Kristusom. Za bodočnost, za našo upravičenost. Z močjo, ki bo kljubovala vsem strastem razdiralne politike, s silo naše, samo slovenske krvi in katoliške samozavesti. Zgradimo nazaj, kar je porušeno in prečistimo se do poslednjega med seboj, da bodo zanamci blagoslavljali preteklost. Združimo se na svoji ljubi slovenski zemlji in vstanimo s Kristusom! Našim citaieljem, prijateljem in sodelavcem vesele velikonočne praznike! Z Jesenic Procesija vstajenja, ce nam jo bo nebo dovolilo, naj bo naša zunanja manifestacija naše verske miselnosti. Y teh časih ločitve duhov ma-nifestirajmo za vstalega Kristusa, ki bi ga nekateri tako radi za vedno pokopali. Zato bodi naše geslo: Vsak zaveden katoličan se vcleni v sprevod ! Stati oh strani in radovednost pasti, se pravi krasti Bogu čast. Radodarno srce so zopet pokazali Jeseničani na praznik sv. 'Jožefa. G. župnik Miha Jenko iz ljul)ljanskih .Most in njegov .blagajnik sta ta dan zadovoljna oolj privlačne od vseh. Prav bi bilo, če bi se prireditev ponovila. O naših »Špancih« so pisali dosti že drugi časopisi. Nekateri pravijo, da je prav škoda, da so jih ujeli in poslali nazaj k nam. Naj bi le sli v tisto blaženo Španijo. Drugi so še celo mnenja, da naj bi dali tistim, ki hočejo iti tja. kar prosto vožnjo in obenem prepoved, da se nikoli več ne smejo vrniti. Tako bi očistili deželo našo .mnogo kvarnega plevela. Nove komisarje marksističnima podružnicama na Jesenicah in na Javorniku je postavila njihova centrala. To je v kratkem času že drugi slučaj, da je centrala vzela posle vodstva organizacije izvoljenim odbornikom in jih izročila drugim, katerim bolj zaupa. Za to mora imeti že gotove zadostne vzroke. Nas ta stvar prav za prav ne zanima, vendar se nam pa zdi čudno, da ob tolikem f)Qudarjanju svobodo-jubnosti pri marksistih svobodno izvoljeni odborniki kar takole frče s svojih položajev in jiiii pred nosom pečatijo pisarniške prostore. Bo pač vse tisto govorjenje o svobodi samo za va-ranje lahkovernih ljudi. Marksizem res ni fašizem, ampak čisto navaden brutalen terorizem je pa. Neki učiteljici pri nas >afne€ ne dajo miru. Za zabavo resnim ljudem navajamo dobeseden zapisek nekega učenca in njenih naravoslovnih skrivnosti, ki jih razkriva v blagor človeštva ukaželjiii inladini: Razvoj človeštva! Da imajo človek in velike opice skupnega pradeda, da izhaja ' ta prednik iz neke nižje oblike, od nekega zgodnjega sesalca in sicer iz ribe. Zakaj človek je v razvoju spočetka tak, kakor bi se hotel razviti v ribo, ima škržne odprtine in ribje srce in ledvice; zato spominjajo njegove razvojne stopnje na sesalca nižje stopnje. Nekaj časa ima rep. Cerkev nasprotuje, da je človek iz živali. Toda cerkev ne zagovarja več, ker ne more dokazati. Imenitna fantazija! — Mi bi pripomnili samo, da je nekoč neka mlada gospoiličiia vprašala svojega profesorja, če je človek res iz opice. On ji je pa rekel: Vi /e morebiti, jaz pa ne!< S Koroške Bele Naše poročilo v zadnji številki je vzbudilo J med našimi čitatelji veliko zanimanje in nič manjše navdušenje za delo našega občinskega odbora, ki tako zelo skrbi za gospodarski Iirocvit naše občine. Nekateri so bili zadovoljni, drugi zopet nc, vendar pa se morajo zavedati, da je to še ziniraj bilo tako in ni mogoče vseh ljudi spraviti na eno kopito. IJ^kaz: zadnje Volitve v sreniski oilbor na Koroški lieli. Naša mladina je zdrava Na splošno so sodbe, ,ki jih starejši rocl kar na hitrico in zato brez treznega preudarka izreka o sodobni dorasli in doraščajoči mladini, dokaj neprijazne in dokaj — krivične. Res je drugačna ta, mladina od nekdanje,. Zdi se. da je bolj skeptična, bolj kritična, mnogo bolj nezaupna od nekdanje. Zdi se pa tudi, da ima zato zadosti vzroka v življenju starejšega rodu, v katerem vidi vse premalo idealizma, in v novodobnih razmerah, ki s svojo razrvanostjo dušijo dih njene mladosti. Mladina je bila v vseh časih nositeljica idealizma, borbena plast človeške družbe za vse, kar je lepo in dobro. Vedno je bila nositeljica vere v napredek in v pravico. \ mladih srcih je vedno živelo hrepenenje po dovršenosti, ki ga ni brez žrtev in samoodpovedi. Ona se ni in se tudi danes ne vprašuje, kako so te žrtve obrestonosno vprav zanjo naložene. Pri svojem delu ne šteje ur in jih ne preračunava v suhe materialne številke in v denarne donose, za katere bi bila sicer obogatela, če bi mogla zavreči ustvarjajoče idealistično delovanje in služiti grobi osebni sebičnosti. Njej ni bogastvo kopičenje snovnih dobrin za osebno obogaten je in s prezirom gleda na tiste, ki se sprašujejo, češ, kaj ima od svojih neplačanih stremljenj, žrtev in dela. Zmaterializira-nega človeka smatra za cinika brez notranje vrednosti, brez duhovnega bogastva. S pomilova- njem na0% poviška), za vzdrževalno osebje, v potrošnji premoga v vročih obratih, v izgubljeni električni energiji, v izgubljenih delavnih dneh nameščenskih uslužbencev. I i namreč bi bili ob istih mesečnih plačah s priznanjem praznikov za delavstvo avtomatično včle-njeni v njihovo praznovanje. Za številne nameščence, ki jih je seilaj pri kil) okoli >00, bi bilo uveljavljenje praznikov v kolektivni pogodbi z delavstvom velika pridobitev. Za К1Г) pa pon\eni ueprazuovanje praznikov samo |)ri nameščencih tolikokrat |)o cca. 100 delavnih dni dobička, kolikor zapoveilanih praznikov je izpadlo iz nove kolektivne pogixibe. Tovarna je tekom pogajanj v načelu pristala na praznovanje vseh zapovedanih praznikov, twia je zahtevala, da .škodo, ki iz tega nastane zanjo. -Iiost i prt-rafunavanju 'tedSf pfosla'Sguba namt^čeiiskih delavnHT in zanjo ni zahtevala nadomestka. Torej je tovarna hotela, da delavstvo jjri svojih dohodkih utrpi poleg že pogojenih 11% znižanja še zgubo kil) zaradi praznovanja. Povedati pa je treba tu takoj, da so se pogajanja za praznike vršila v najtesnejši povezanosti s pogajanji za plačan dopust. Nasproti stališču kil) je bilo stališče udaril član delavske delegacije .SVIRJ, ko je dejal, tin tovarna s tem pridobi, če Na mejah« o našem obč. proračunu za leto je naše na- sprotnike hudo zabolelo, ker je javnost zvedela za njihovo |)očetje. Ae posebno pa so se razburili v zadnji številki omenjeni pritožniki občinskega proračuna, mogoče zaradi tega, ker so njihovi tovariši in so-drugi na Jesenicah in Javorniku zvedeli, kako »socialno* zastopajo v oIk". odboru svoj delavski stan. Sedaj vam ne pomaga nobeno deiua-goško pojasnjevanje in hujskanje proti nam zaradi tega, ker je javnost o vsem poučena. Zato vam za drugič priporočamo več stvarnosti. V naši občini se interesi ramo tudi za tujski promet, /ato se je letos ustanovilo »Tujsko prometno društvo«, ki je imelo ž(" dve predavanji. Akoda se nam zdi za taka važna predavanja, Kultura na — straniščih. \ sakdo ve, da se našim rclečkarjem in raznim naprednim elementom ne more odrekati izredne spretnosti in iznajdljivosti pri širjenjn njihovih idej. \saka stvar, pa naj še tako smrdi, jim je dobra, da jim le služi v njihove namene. Zato'ni nič čudnega, če so se ti naprednjaki in knlturonosci spravili s svojo propagando celo na — stranišča! Če kdo hoče videti komunizem ali jugofaši-zem tak, kakršen je v resnici, z njegovim pojmovanjem svobode in enakosti, naj gre in pogleda v delavska stranišča k ID. To so pravi muzeji rdeče in' napredne umetnosti. Ko vstopiš v tako stranišče, se ti odpre nov svet s svojevrstnim slikarstvom, pesništvom in filozofijo. Nepregledna množica slikarij, prepletenih s spačeuimi verzi in vzkliki bi skoraj zaslužila svojega urednika. Med nerodnimi slikami golih moških in žensk, med spačenimi podobami srpa in Nadoknadimo Jeseniško življenje se počasi uravnava v stari tir; boj za kolektivno pogodbo je končan; razburjenje polagoma polega. Marsikaj zanimivega in poučnega so Jesenice doživele v času delavske borbe za svoje pravice, kronist bi z lahkoto napolnil precej strani debele knjige. Prav; in koristno se mi zdi, da tudi mi, preden bo govorila kronika, pokličemo v spomin tipične dogodke, ki pojasnjujejo zadržanje naših ljudi, katoliških delavcev. Iz minulega boja moramo izluščiti nekaj koristnih misli za naše organiza-forično življenje in tlelovanje. Med pogajanji sem imel večkrat priliko raz-govarjati se z mladini fantom — krščanskim socialistom —, tako se je sam nazival. Značilno je prav to, števanio to zaslugo vlade, moramo njeno prizadevanje pozdraviti in pozdraviti prvi korak k izboljšanju slabili delavskih razmer na jugu. kjer je bilo omogočeno izkoriščati delovno moč za borih 6 dinarjev dnevno. Cenejša in dražja delovna moč. Mi Slovenci pa moramo uredbo o minimalnih mezdah še posebej pozdraviti s stališča zdrave delovne konkurence. Iz ministrovega govora, kakor rečeno, je razvidu#, dti so stotisoči mesecih ga lahko odpovesta za dobo enega meseca. 4. Za časa spravnega postopanja je vsako iz-prtje ali vsaka sluvka prepovedana. 'i. Stranke morajo pred objavo stavke ali iz-prtja sporazumno p(x>blasfiti za rešitev spora razsodiščni odbor, ki sestoji iz državnega uradnika, ki ga določi ban kot predswlnika, ter po dveh zastopnikov spornih strank, ki jih le same določijo. Proti sklepom razsodiščnega (xlbora ni pravnega sredstva. Sklep velja v okviru pristoj- *■ ko pridejo predavatelji iz banovine, da je bila tako slaj>a udeležba. Ne vemo, Ičje je sicer krivda. Vemo le to, da za ta predavanja skoraj nihče ni vedeL Zato priporočamo odboru, naj dru-. gič posveti malo več delavnosti v tem ozira, da ne bo spet skoraj več predavateljev kakor pa poslušalcev. Sprejem na delo pri KID. Desetine jih čaka pri nas, da bi dobili zaposlitev, v jeseniških železarnah. .Malokateri je tako srečen, da se mu njegova, želja uresniči, srečen zato, ker je izbira delavcev od vsega drugega- bolj. odvisna kakor od resnične potrebe in bedp. delaželj-nega človeka. Tisti, ki ničesar nimajo, da ])i živeli, ostajajo brez posla, sprejeti pa so taki. ki bi vsaj za silo mogli doma živeti. Prav zadnje dni pa je bil sprejet možakar, ki je pred par me-; seci izročil zelo čedno kmetijo svoji ženi, da je tako postal »popolna sirota*. Pravijo, da je celo brezdušni kapital s svojo revščino ganil do solz in ga je tako KID sprejela v svoje obrate. Pravijo pa tudi, da njegova žena sedaj, ko je gospodarica, rabi hlapca in da naj bi kar njega, svojega moža namreč, v službo vzela kot hlapca, službo pri KID pa naj dobi tisti, ki je bolj potreben Z Bleda že par let se pri nas opaža žilava naprednost na polju katoliške pro-svete. Res, zatreti so hoteli na5e- delovanje, naše življenje v domu na Bledu, tako da smo se morali malo zal)ari-kadirati za zidove naših domovi Gradili smo v srca poštenih Slovencev ljubezen do vere, do domovine in kljub vsem mahinacijam od raznih strani vzgojili kader poštenih niladeničev in mladenk, katere vidite sedaj lahko, kako so žilavi in ponosni na vero svojih pradedov. To je delo katoliške prosvete. Nedeljo za nedeljo obiskujete z veseljem dvorano. da se po težkem delu razvedri duh, da se nanžijeteisvežega življenja ter imate s tem poroštvo, da v takem vzgojnem ozračju ni bojazni za propast vseh nas .Slovencev, Ko se pa odpre letna sezona, boste videli vsako soboto zvečer na prostem pred cerkvijo (Iregorinov ^Pasijon« in še mnogo različnih naših slovenskih narodnih iger, tako du.bodo te igre ))()se-čall tudi letoviščarji. da bodo tudi oni spoznali našrt prelepo besedo in naše lepe narodne noše. Pripomniti moramo, da bo igral v >Pasijonu< glavno vlogo Kristusa sam pisatelj g. Gregorin. 'Nadoknaditi hočemo, kar smo v prejšnjih letih, ne po naši krivdi, zamudili, da bo naše prosvetno delo na katoliškem polju vzor skupnega društvenega delovanja. Nadeli smo si nalogo, Bled napraviti za drugi »Oberamergau« in to najbrž že prihodnje leto. Letošnje predstave naj bodo uvod v cilj, katerega smo si začrtali. Včasih smo hodili mi obiskovat razne gledališke predstave po domovih naše katoliške pro-svete, sedaj pa upamo, da bodo tudi nas drugi obiskali. Na svidenje torej na Bledu pred cerkvijo ob priliki uprizoritve Gre-gorinovega >Pasijona«. Pare In kraji v Radovljiškem okraiu, doplsulte v list „Na Mejah" Sport Naša mladina nastopa. Športno - gimnastična akademija ASK Gorenjca na odru Krekovega doma v nedeljo pomeni za naš kraj in za ves okraj brez dvoma ločil-nico med preteklostjo ii) bodočnostjo. Zapečatili smo končno tisto dobo neumestnega protekcio-nizma, ki je zafes katoliškemu fantu in dekletu onemogočal skrb za zdrav telesni razvoj, čas, ko se je smatralo za greh in zločin, ki ga je treba kaznovati, če se je kak naš fant drznil izvesti par telesnih vaj. Od 1. 19Л) je bilo vsiljeno to nesmiselno počivanje, torej skoraj celih polnih .swiem let. In mislili smo, da se pi> pravici bojimo, da bo po tolikih letih nedelavnosti, ko so med tem že vsi naši stari telovadci stopili s pozornice, akademija nosila na sebi vse znake dolgega poči-vanja z vsemi slabimi posledicami. Vendar je bilo zanimanje za prireditev tako doma kakor v okolici veliko, zlasti še zaradi nastopa nekdanjih naših ljubljanskih or-lovskih prvakov: Ker-mavnerja, Varškii, Ilvu-leta. Publika je veliko dvorano i)om>liiotna napolnila. Nobeno mesto ni ostalo ijezusedeno. I ootu v službo, posušiti pa se ni imel kje. Ko je prišel naslednji dan. mn je |)alir rekel, da ga j" rabi in ,ln imj gre kar domov. Delavec ga je lepo prosil, du naj gu ne odpusti, ker se ne ve kam obrnili. ,1ц ji> lačen, raztrgan. Palir se je pa zadri nad ujini, da ga to nič ne briga ali je on lačen ali strgan, pm* pa, da naj se pobere. Iz obzirnosti to pot inu-na palirja ne objavimo, toI ri Jervahii«. (iOS|)()(lar je hil Matiju, ženi njegovi je bilo ime J era. /redila je prašička in ko se je dovolj odebelil, niu je Jera namenila nož. Nekega dne je rekla Matiji, naj privleče v hišo trngo, v kateri so vozili rudo od Savskih jum. Matija je nekoliko ugovarjal, da to ne gre. Ker pa je jera tiiko hotelu, je Matija olju nil v roke, goclrnjuje po-grabil (rugo in jo /, veliko težavo vlekel v hišo. Hudovediiih otroeajev nikoli in nikjer ne manjka. Tako se je tudi tukaj kmalu nabrala gruča otrok, ki je /. veliko vnemo pomagala Matiji privleči t rugo v hišo. Tem otrokom je Jera velela stopiti na klop oh peči in počakati, da pride pujs v hišo. Matija, ki ni hotel imeti opravka s pru.šičem, je odšel za hišo. jera je vzela prgišče koruze, šla proti svinjaku in vabila: 'Nu. nu, pujs...... nu.« Pujs se je prizibal iz svinjaka, hlastal po koruzi iu se počasi primajal v hišo. Jera je zaprla vrata, da pujs ni mogel uiti. Otroci na klopi so zagnali strašen krik, da se je pujs prestrašil in planil v t rugo. Takrat skoči Jera z nožem nad pujsa in ga zabocle. Pujs zacvili, zajame sapo in potegne nož v se. ()tr(K'i kriče, Jera kliče moža: -Matija, klejše. Matija, klejše, pujs je nož v .se potegnil.c Ker pa pomoči le od nikoder ni hotelo biti, se je pujs naveličal svoje jahačice ter jo vrgel raz sebe in zdirjal po hiši. Pravici nu ljubo bodi povedano, da pujs le ni ušel smrti, /unimivii klanje pu je ostalo Savčanom še dolgo v spominu. festirati za svoje stare ideale in tudi so. Ob naši stari in mogočni himni se je vsa dvorana dvignila, pela in po končani prvi simbolični sliki udarila v frenetičen aplavz. Na odru je sledila točka za točko, spremljana z godbo in petjem, izvedena lepo, skladno, skrbno, točno, kakor da smo šele pred dnevi, ne pa pred leti imeli svojo zadnjo akademijo. Le dečve bi bile lahko bolj brezhibne. Dostavili bi le, da se nam zdi,' da so bile po našem mnenju vaje deklet na dvovišin-ski bradli in v težki gimnastiki premalo dekliške, sicer šo bile pa v izvajanjih točne. Ne zaradi hvale, zaradi resnice moramo tako napisati. Zato je bilo tudi razpoloženje v dvorani prav dobro, izvrstno in opazili smo, kako so ši marsikateri med navdušenim ploskanjem veser lih obrazov brisali solzne oči ... Ej, spomini so vstajali, lepi, na preteklost, in z njimi solze. Tako je akademija minula, zaključena s skupinsko sliko vseh nastopajočih, v lesku nove in v časti starih zastav, v svitu križa v ozadju, ob petju in igranju himne »Povsod Boga*. Upamo, da je z akademijo vsejano novo.se-, me, ki bo rodilo ob bož-Г jem. blagoslovu stćteren % sad. ASK. Gorenjcu na prireditvi čestitamo in mu kličemo: Po tej poti naprej! * \ Alpska kombinacija na Vršiču (dne 21. marca t. 1.) Slalom proga je bila dolga približno 1 km z višinsko razliko 280 m. Vratic je bilo 50. Proga je bila izbrana po modernem avstrijskem sistemu in je bila zelo težka. Organizacija je funkcionirala dobro in tudi tekmovalci so bili disciplinirani. Re z u 11 a t i: Smuk: I. Praček Ciril, 2. Ileim Hubert, >. Žnidar Emil, 4. Urbar, 5. Kavčič, 6. Koblar, 7. 6orli. — Slalom: 1. Praček 2. Ileim 2:ч2.5, 3. Žnidar 3:0", 4. l^rbar 3:09, 5. Koblcr 3:09.9, 6. Kavčič 3: 14.3, 7. Šorli 3:34.3. — Kombinacija: I. Praček 100, 2. Ileim 99.36, 3. Žnidar 80.89, 4. Urbar 79.75, 5. Kobler 79.68, 6. Kavčič 77.87, 7. Šorli 70.60. Poziv Gospoda Georgionija prosim, du mi odgovori nu pismo, ki sem ga mu nisal dne 14. marcu t. 1. V siučuju, da bp tu odgovor izostul, bo mojemu juvnemu pozivu sledil javen odgovor. Tone Duliovnik, kuplan. Kor. Bela. 8 BERNIK IVAN - MESARIJA Ima vedno sveže goveje meso, teletino, svinjsko meso, klobase, salame, šunko, suho meso in slanino po najnižjih dnevnih cenah. Franc Brejc ]e$enice, Gosposvettka c. Preden sje odločite za nakup ma-nufakture, se prepričajte pri nas o nizkili cenah in veliki izbiri blaga Jcrlco Rcilovcc Trgovina z mešanim blagom Vam nudi pri nakupu največje ugodnosti PožcncI Stanko parna peharna Jesenice GosposvelsKa c. Priporoča prisfni turisf h run In dobre hehse I Za elektriko 1 Vam nudi vse najugodnejše | I 3ože Markež | I Jesenice, telefon št. 605 | 1||||||||||||1111111111111111111111111111111111111111111111111111111Ш1111111111Ш11111111Ш GORJA\C IG\AC JESEMCE, CERKVENA ULICA Parna pekama ima n a j o k u s n e j š i kruh Jože Brečko trgovsko vrtnarstvo ima na zalogi vedno sveže cvetje, sadike in izdeluje po najnižji ceni vence in šopke po naročilu ANTO]\ VILMAIV POLEG „BATA" SPECERIJA - DELIKATESE VAVPOTIC FRANC • 3ESENICE. UKOVA1 T A p E T N I K NIZKE CENE — DOBRO BLAGO Izdeluje vsa tapetniška dela in ima na zalogi vedno izgotov-Ijene divane.žimnice, kauCe, fotelje I. t. d. Ceneno in dobro prehrano, vina na debelo in drobno dobite in kupite najugodneje v L3UDSKI KUHINJI 3ESENICE KREKOV DOM RadoslaY Dolinar Spccerija - manutaktura steklo, porcelan, kolesa, šivalni stroji, razno okovje Jesenice, Gosposvetska c. 1 Hranilnica m posojilnico na Jcscnicah 1^1 MAVRICI J SMOLEJ URAH JESENICE Jože Košir M u iiii f ii k t u r a, pe r i lo, klobuki, obleke, plašči Jesenice, Gosposvetska c. obrestuj nili določene meje. Nove vloge iyj)lae^ je^^^ednojmHi^ Za k^nzercij lista >Na luejnhc; Andrej Križman, Jesenice. — Za urednika v Ljubljani; Ignacij 2eleznik — Zu Zadružno tiskarno v Ljubljani: Maks Blejec