Štev. 48. Y Mariboru 26. novembra 1874 Tečaj VIII. Izhaja vsak četrtek in velja s poštnino vred in v Mariboru s pošiljanjem na dom za celo leto 3 gid. — kr. „ pol leta I „ 60 „ „ četrt leta - „ 80 „ Naročnina se pošilja Gpravništvu v stolnem farovžu. Deležniki tisk. društva dobivajo list brez posebne naročnine. List ljudstvu v poduk. Posamesne liste prodaja knjigar Novak na velikem trgu po 5 kr. — Rokopisi se ne vi ačajo, neplačani listi se ne sprejemajo. — Za oznanila se plačuje od navadne vrstice, čo se natisne enkrat, 8 kr., dvakrat 12 kr., trikrat 16 kr. Naprave za uboge v krščansko-kat. cerkvi. (Konec.) Po načelih, kakor smo jih poslednjič opisali, uredil je sv. apostol Pavel po vseh srenjah pre-skrbljevanje ubozih. Ker tacas se krščanske države ni bilo, je tudi preskrbljevauje ubozih bilo zadeva zasebne (privatne) dobrodelnosti. Vsak naj skrbi za svoje domače ljudi, za svojce in družino. Kdor tega ne stori, je kakor on, ki vero zataji, dá, še zlobnejši od nevernika (I. Tim. 5, 8.) Zarad neskrbnosti hišnega gospodarja naj srenja ne trpi, da si prihrani pomočkov za tiste, ki nemajo človeka, da bi za nje skrbel (1. c. 5, 16.) Če pa hišni gospodarji in sorodniki svojih preskrbeti ne morejo, pripada to kot dolžnost škofu, kteremu skrb za udove in sirote, za starčke in za delo nezmožne uboge, kakor tudi za jetnike pripada. Proti vsem bodi gostoljuben. Za preskrbljevanje ubozih služila je vku pn a blagajni c a. V njo so se devale naJbire, ki so se ob določenih časih med sv. opravilom in sicer pred berilom alj epistelnom (collecta) poberale; darovanja vernikov na altarju pred darovanjem pri sv. meši. Vsi srenjčani se naj tega vdeležijo, tudi ubogi si naj odtrgajo nekaj od svojega zaslužka (const. ap. II, 36.). — Vrh tega bile so že v starodavnih časih v navadi skrinjice za uboge po svetiščih (tako jih zove že Tertulian — arca; sv. Ciprian corban po židovskem). Vsakemu je pa bilo na prosto voljo dano, kedaj in koliko da hoče darovati. Od 2. stoletja počenši so pobožni kristijani posebno radi miloščine delili na gomilah svetcev in mučencev. Skrb za uboge pa ni bila utesnjena le na ubožce v domači srenji, ampak se je mnogokrat, če je bilo treba,, tudi širila na tujce, na stiskane brate v drugih krajih. Ko je na Judovskem lakota navstala, so brž verniki v Antiohiji sklenoli, svoji materi - cerkvi v Jeruzalemu pomagati (act. ap. 11, 29. si.) Tje so pošiljale po navodu sv. apostola Pavla podružnice v Ahaji, Makedoniji in Galatiji nabranih miloščin. Po apostolski naredbi se celó ne verni k i niso smeli izključevati pri delitvi milodarov, le da so še le potem na vrsto prišli, ko so verniki preskrbljeni bili (Gal. 6, 10.) Vsa uprava ubožnih naprav bila je škofovskim rokam izročena. Zatorej imenuje sv. Ignacij (ep. ad Smyrn. c. 8.; ad Ti ali. c. 2.) škofa očeta ubozih, b