PREDSTAVITVE I 63 Slovenščina v šoli I številka 1 I letnik XXII I 2019 Dr. Sandra Mršnik I Zavod RS za šolstvo Bralna pismenost in razvoj slovenščine ‒ OBJEM Osnovni podatki o projektu Projekt poteka v sklopu razpisa: »Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc« Sklop 1: Sporazumevalna zmožnost: bralna in kulturna pis- menost ter večjezičnost Sklop 1.1. Bralna pismenost in razvoj slovenščine Akronim projekta: OBJEM (Ozaveščanje, Branje, Jezik, Evalvacija, Modeli) Trajanje: od 4. 11. 2016 do 30. 6. 2022 zgodnjih letih šolanja, temveč je stalno razvijajoča se zmož- nost. Ravno razvoj te zmožnosti zagotavlja dvig splošnih kompetenc otrok/učencev/dijakov na vseh stopnjah šolanja in jim omogoča uspešno vključevanje v družbo ter kasneje tudi neposredno na trg dela. V projektu se bodo razvijali in preizkušali pristopi in strate- gije, ki bodo pripomogle k celostnemu in kontinuiranemu vertikalnem razvoju bralne pismenost na štirih področjih: 1. Dvig ravni bralne pismenosti in razvoj slovenščine (učni jezik, zmanjšanje razlik med spoloma, motiva- cija za branje, ranljive skupine, krepitev vertikalnega povezovanja). 2. Slovenščina kot drugi jezik (narodno mešana območ- ja, za priseljence, begunce, gluhe in naglušne, učence, ki uporabljajo znakovni jezik). 3. Diagnostični pripomočki (za prepoznavanje ravni bralne pismenosti v 2. in 3. vzgojno-izobraževalnem obdobju (VIO) ter napovedniki zgodnje pismenosti v predšolskem obdobju). 4. Posodobljena vloga šolske knjižnice (inovativni in prožni pristopi za razvoj BP). Sodelujoči v projektu: ZRSŠ – vodenje projekta, sodelujoči konzorcijski partnerji: 12 vrtcev, 25 osnovnih šol, 22 sre- dnjih šol; Filozofska fakulteta, Pedagoška fakulteta Ljublja- na, Pedagoška fakulteta Maribor, Fakulteta za računalništvo in Pedagoški inštitut. Z uveljavljanjem pomena vseživljenjskega učenja bralna pis- menost ni več zmožnost, ki jo pridobimo v otroštvu ali v Slovenščina v šoli I številka 1 I letnik XXII I 2019 I 64 Iz digitalne bralnice ZRSŠ V digitalni bralnici lahko dve leti po izidu prelistate strokovne revije, ki so izšle pri Zavodu RS za šolstvo in so vam BREZPLAČNO dosegljive tudi v PDF obliki. Prijetno strokovno branje vam želimo. www.zrss.si/strokovne-resitve/digitalna-bralnica Pričakovani rezultati projekta so: 1. Preizkušeni primeri dobre prakse, razviti didak- tični pristopi in pedagoške strategije, ki prispevajo k dvigu ravni bralne pismenosti in razvoju slovenš- čine. 2. Model umeščanja slovenščine kot drugega jezika za učence, ki jim slovenščina ni materni jezik. 3. Predlog diagnostičnih pripomočkov za vrtce ter 2. in 3. VIO za merjenje ravni BP . 4. Model posodobljene vloge šolske knjižnice. Za večjo učinkovitost slovenščine v vseh njenih vlogah in vzpostavitev inovativnega učnega okolja je v projektu posebna pozornost namenjena predvsem razvijanju pre- dopismenjevalnih zmožnosti v predšolskem obdobju, razvijanju zahtevnejših ravni bralne zmožnosti pri pred- metu slovenščina, učnemu jeziku kot dejavniku uspešne- ga pouka pri vseh predmetih (tako družboslovnih kot tehniških) ter dobri opremljenosti z jezikovnimi viri v slovenščini in njihovi smiselni uporabi v vzgojno-izobra- ževalnem procesu. Bistven cilj projekta je razviti zmožnosti, ki bodo omo- gočale otroku/učencu/dijaku, da bodo odgovorno prev- zemali različne vloge in se vseživljenjsko učili, samos- tojno usmerjali svoj razvoj, ustvarjalno, samostojno in odgovorno delovali ter se dobro počutili.