URN_NBN_SI_doc-TU6JAVFY

111 Umeščanje Univerzitetne knjižnice Maribor v proces izobraževanja na Univerzi v Mariboru – pragmatičen pristop The positioning of the University of Maribor Library in the process of education at the University of Maribor – a pragmatic approach Miloš Petrovič Oddano: 19. 3. 2018 – Sprejeto: 17. 5. 2018 1.02 Pregledni znanstveni članek 1.02 Review article UDK 659.2:37.014.22:027.7(497.4Maribor) Izvleček Namen: Prispevek opisuje zgodovino odnosov med visokošolskimi knjižnicami in uni- verzami na področju izobraževanja uporabnikov. To, kar pomeni izobraževalna dejav- nost za univerzo, je informacijska pismenost oziroma informacijsko opismenjevanje za visokošolske knjižnice. Pri tem nas je zanimalo, kako uspešne so knjižnice pri so- delovanju v tem procesu in kako se univerze odzivajo. Prikazali smo tudi vpliv novih tehnologij in pomen e-izobraževanja v spremenjenem učnem okolju. Metodologija/pristop: Teoretična izhodišča in analiza vsebine uradnih dokumentov univerz, fakultet in knjižnic. Rezultati/analiza: Analiza kaže, da lahko spremembe v odnosu med univerzami in knjiž­ nicami pričakujemo, ne toliko zaradi vpliva knjižnic na ta odnos, ampak predvsem zaradi zunanjih dejavnikov, kot so odprta znanost, odprte učne vsebine, ravnanje z raziskovalnimi podatki itd. Omejitev raziskave: V prispevku smo predvsem poudarili primer sodelovanja med Uni- verzitetno knjižnico Maribor (UKM) in Univerzo v Mariboru. Raziskavo bi bilo treba razširiti še na druge slovenske univerze. Izvirnost/uporabnost raziskave: Na primeru sodelovanja v doktorskih šolah smo poka- zali, da obstajajo primeri dobrih praks, čeprav to področje na univerzi ni sistemsko urejeno. Zato bi lahko bile različne dobre prakse prvi koraki k sistemski ureditvi. Ključne besede: informacijska pismenost, e-izobraževanje, visokošolske knjižnice, univerze

RkJQdWJsaXNoZXIy