KRALJEVINA JUGOSLAVIJA UPRAVA ZA ZAŠTITU Razred 20 (3) INDUSTRISKE SVOJINE Izdan 1 avgusta 1933. PATENTNI SPIS ŠT. 10210 Fried. Krupp Aktiengesellschaft, Essen a. R., Nemčija. Samodelna sklopka s srednjim odbijačem za železniška vozila z izboljšanim prijemnim območjem. Prijava z dne 8. avgusta 1932. Velja od 1. januarja 1933. Zahtevana prvenstvena pravica z dne 22. decembra 1931. (Nemčija). Izum se nanaša na samodelno sklopko s srednjim odbijačem za železniška vozila z izboljšanim prijemnim območjem. Znane so sklopke s srednjim odbijačem z vodečimi roglji, kil zasigurajo voditev obeh glav, kateri naj se sklopita druga v drugo. Navpično prijemno območje teh vodečih glav se more — kakor znano — bistveno povečati s tem,, da je na glavi sami istota-ko razporejena odgovarajoča vodeča ploskev. Sl. 1 in 2 kažeta taki sklopilni glavi A1 in A2 z vodečimi roglji B1 in B2 in na glavah nihajočimi se vodečimi ploskvami C1 in C2. Iz sl. 1 se razvidi, da je navpično prijemno območje vsled vodeče ploskve C1 povečano za iznos m. Razporedba teh vodečih ploskev C1 in C2 pla ima nedostatek, da se moreta sklopilni glavi pri poševnem gibanju druga v drugo zatakniti. To ije razvidno iz sl. 3 in sl. 4. Sl. 4 kaže, da pride pri poševnem gibanju glav A1 in A2 druga v drugo' del, ki je opremljen s poševno ploskvijo C1 glave A1, poprej v dotik s protigliavo kakor pri ravnem gibanju. V tem_ trenotku se glava A2 vsled vodečega roglja B1 oz. vs'ied vodeče ploskve C2 še ni dovedla v ono višinsko lego, katera je potrebna za sklopitev. Vsled tega se vodeča pioskev C1 priloži ob glavo A2 in jo potisne navzdolt, dokler se ne zadene z vodečo ploskvijo C2 ob vodeči rogelj B1. Ker potem hoče vodeči rogelj B1 voditi glavo A2 navzgor, dočim se glava A2 pa po drugi strani potiska navzdol uvsled vodeče ploskve C1, nastane zatikanje. S predmetnim izumom pa naj se ta nedostatek odstrani, ne da bi se zmanjšalo navpično prijemno območje. Slike 5-10 kažejo izvedbeni primer izuma, in sicer kaže sl. 5 pogSed cd spredaj, sl. 6 pogled od strani in sl. 7 pojgled od zgoraj na glavo gasom izuma. SL 8—10 kažejo dve taki sklopilni glavi v različnih položajih. Kako je razvidno iz sl. 5—7, je namesto vodečih ploskev C1 in C2 predvidena vodeča vdolbina, katera je omejena po ploskvah D, E, G, in G, E, F, ter se v navpičnem delu glave razširja na spodaj. Sl. 8 kaže, da se tudi s pomočjo te vodeče vdolbine navpično prijemno območje poveča na enak način za iznos m, kakor pri poprej opisani znani izvedbi, in sicer prime v tem slučaju vodeči rogelj B2 v vdolbino D1, E1, F1, G1. Rogelj se položi bodisi ob pioskev G1, E1, F1 alj ob ploskev D1, E1, G1 ali ob robove obeh ploskev. Sl. 9 in 10 kažeta poševno gibanje glav druga v drugo. Iz sk 10 se razvidi, da pri poševnem gibanju glav A1 in A2 druga v drugo pride navpični rob H1, J1 gl'ave A1 v dotik s čelno ploskvijo protiglave, dočim glava A2 drsi vzdolž vodečega roglja B1 navzgor. Prt znanih sklopkah nastopajoče zatikanje torej pri tej razporedbi ne more nastati. Smotreno se ena izmed ploskev, katere Din. 15. tvorijo vdolbino, razporedi navpično k navpični središčni ravnini, katero si mislimo skozi podolžno os sklopilme glave, ker ona na ta način najboljše povzroči navpično uravnavanje skopilnih glav medseboj. Patentni zahtevi: 1. Samodelna sklopka s srednjim odbijačem, zlasti za železniška vozila, z roglji, namenjenimi za voditev sklopilnih glav druga v drugo, označena s tem, da so po- leg uvajalnih rogljev predvidene vodeče vdolbine, aktere segajo v čelne ploskve glave. 2. Sklopka po zahtevu 1, označena s tem, da so vodeče vdolbine omejene po dveh ploskvah. 3. Sklopka po zahtevu 1, označena s tem, da ena izmed obeh ploskev, kateri tvorita vdolbino, leži navpično k središčni ravnini, katera stoji navpično na podolžni osi sklo-pilne glave. Ad patent broj 10210. Fig. 4. Ad patent broj 102t0. Fig. 6. f l! \ /d/Fg Fig. 7. Fig. 9. 11 в зеу\ ?1y4 & \ г.^л t. ’, iV '• - л .OV .^\Л ‘.Х\Н