S PREDSEDSTVA OZ ZKS Skaljene razmere in odnosi na Pedagoškem inštitutu Gradivo, ki sta ga pripravila delovna skupina predsedstva OK ZKS in 00 ZK na Pedagoškem inštitutu je dolgo kar Irinajsl strani. Razčlenjuje vlogo in pomen te pomembne raziskovalne inšti-tucije, predvsem pa razmere, ki se v zadnjem obdobju zaoslrujcjo, kar močno vpliva na že tako skaljene odnose v kolektivu kot tudi na samo raziskovalno delo. Med vrsto objektivnimi in subjektivnimi razlo-gi, ki porajajo ponavljajoče se konfliktne razmete in zaostrovanje medsebojnih odnosov na Pedago-škem inštitutu je pomembnejšimi gotovo zasnova in realizacija raziskovalnega programa, v katerem vzgoja in izobraževanje kot temeljno raziskovalno področje nista deležna celovite obravnave, na in-štitutu pa tudi ni razvit enoten koncept raziskoval-nega postopka, ki bi se uresničeval kot dolgoroč-na planska usmeritev. Eden izmed razlogov za to, da v uresničevanju raziskovalnega programa ne-posredno ne odsevajo odnosi med redno zaposle-nimi raziskovalci je tudi dejstvo, da razmeroma veliko število pogodbenih delavcev (blizu 40 na-sproti 23 rednim) pogostoma nastopa v vlogi no-silcev ali ključnih avtorjev raziskav. Pa tudi sicer se kadrpvska zasedba celo vedno bolj preveša k monodisciplinarnosti, kar povečuje konfliktno na-petost med raziskovalci in vodi k razhajanju z družbeno potrebo po vsestranskem prepoznava-nju procesov v vzgoji in izobraževanju. Tudi po-gled na samo organizacijsko shemo pokaže, da je Pedagoški inštitut vse preveč »direktorski« inšti-tut. To pa cnemogoča učinkovit družbeni vpliv in vodi do napetosti ter do razmeroma hitrega »me-njavanja« direktorjev. Slednje nedvomno vpliva k nestabilnosti razmer na inštitutu. Največkrat po-stavljeno in odprlo vprašanje, ki pa ga svet inštitu-ta ni bil sposoben ustrezno rešiti je bilo vprašanje pristojnosti pri izbiri kadrov. Njihov statut teh stvari ne opredeljuje dovolj jasno, zato je prihaja-lo do številnih nesoglasij. Pereča je tudi proble-matika, ki se nanaša na izobraževanje delavcev, študijske dejavnosti itd. Pravilnika nimajo, upo- rabljajo le določbe pravilnika o delovnih razmer-jih. Največ zahtev in konfliktov nastaja prav zara-di nejasno opredeljenih pravil in obveznosti de-lavcev ter neustrezno razumljivih pristojnosti med samoupravnimi organi itd. Inštitut nima tajnika. Tudi vprašanje uporabe statuta je sporna zadeva, saj ugotavljajo, da imajo tri verzije tega akta. V zadnjih 15 letih se skoraj ni zgodilo, da posamez-nega akta, tedaj, ki je prišel v fazo sprejemanja, ne bi poskušali razveljaviti. Vsekakor v sedanjih razmerah ni moč govoriti o enotnosti kolektiva. Razhajanja v kolektivu in njegova razklanost se kažeta tudi med komunisti. Namesto, da bi nepravilnosti sproti in stalno raz-reševali, so komunisti dopustili, da so dobile tak obseg, ki mu niso več kos. Več komunistov je bilo aktivno udeleženih v znanih sporih, v okviru orga-nizacije ZK pa do razjasnjevanj in sprejetja enot-nih ter zavezujočih sklepov ni prišlo, kar kaže na akcijsko neučinkovitost tako osnovne organizacije ZK kot njenega sekretariata. Predsedstvo OK ZKS je zato imenovalo delov-no skupino, katere ugotovitve smo skušali v krat-kem povzeti. Seveda pa je delovna skupina poda-la tudi usmeritve za nadaljnje delo osnovne orga-nizacije na inštitutu. O tem je razpravljalo tudi predsedstvo OK ZKS in te usmeritve z nekaterimi dopolnilnimi predlogi tudi podprlo. Osnovna organizacija mora do konca junija na podiagi nastalih razmer pripraviti akcijski pro-gram. Pripraviti morajo programsko usmeritev, s spremenjeno organizacijo dela je potrebno zago-toviti timsko ter multidisciplinarno delovanje, pri-praviti in sprejeti je potrebno nov statut Pedago-škega inštituta, dejansko je potrebno uveljaviti svet inštituta ... Za vsako nalogo mora osnovna organizacija določiti komuniste - nosilce akcije. Na podlagi delovanja komunistov v organizaciji sindikatov je potrebno zagotoviti, da bo ta zasto-pal mnenja in stališča vseh delavcev vključenih v sindikalno organizacijo ter jih v samoupravnih organih tudi uveljavljal. # V tem času mora osnovna organizacija ponovno oceniti vlogo in delovanje slehernega člana kot tudi celotne organizacije v zvezi z nastalimi raz-merami. Okrepiti se mora tudi idejnopolitično usposabljanje, več pozornosti pa bodo morali ko munisti nameniti tudi razvijanju takšnih metod dela, ki bodo zagotavljale enotno in učinkovito delovanje komunistov tudi v družbenopolitičnih in samoupravnih organih. O tem, kako se uresničujejo te usmeritve bo predsedstvo OK ZKS razpravljalo predvidoma septembra.