URN_NBN_SI_DOC-UKL5MOPU
MEDIOTEČNA VZGOJA V SREDNJEM USMERJENEM IZOBRAŽEVANJU Vera Gorički S prem enjeni odnosi m ed učiteljem in učencem pogojujejo zah te vo, d a postaja učitelj vse bolj o rg an izato r vzgojnoizobraževalnega p ro cesa, učenčev svetovalec in sodelavec pri odkrivanju novih spoznanj te r vse m anj direk tn i posredovalec inform acij. K er inform acije odkriva u čen ec sam in jih sam tudi posreduje svojim sošolcem , je bolj m otivi ran za svoje delo. T ak o p reh aja pouk iz klasične učne ure v nove obli ke vzgojnoizobraževalnega dela. D elo je lahko individualno, skupin sk o ali skupno. G radivo, ki ga im a učenec na razpolago, je najrazlič nejše: knjige, periodični tisk, radio, televizija, gram ofonske plošče, ka sete, video kasete, likovne reprodukcije itd. M edioteka, ki ima bogat izb o r različnega gradiva, tak o postane ne le m ožnost, tem več trdna o sn o v a za vnašanje inovacij v vzgojnoizobraževalni proces. U sposabljanje učencev za aktivno up o rab o gradiva v m edioteki pri vzgojnoizobraževalnem procesu se začne v 1. letniku usm erjenega izobraževanja. O p erativ n e vzgojne sm otre m edioteka realizira v osm ih sk u p in sk o oblikovanih vzgojno izobraževalnih enotah. Prvi dve učni en o ti sta sam ostojni, ostalih šest pa se izvede v okviru posam eznih učnih p redm etov. S tru k tu riran je učnih priprav za m ediotečno vzgojo v 1. letniku u sm erjen eg a izobraževanja upošteva predznanje učencev iz osnovne šole. Z a to je velikega pom ena, da so osnovnošolske knjižnice urejene in d a se izvajajo ure knjižnične vzgoje. 1. U R A P red m et: M ediotečna vzgoja U čn a tem a: M edioteka
RkJQdWJsaXNoZXIy